Gerucht: nieuwe Call of Duty heet Ghosts en verschijnt op 5 november

Op de websites van twee grote Amerikaanse retailers is de titel Call of Duty: Ghosts verschenen. De titel en zelfs packshots van het nog niet aangekondigde spel waren op de websites van Tesco en Target te zien, inclusief de releasedatum.

Call of Duty GhostHoewel Tesco en Target de betreffende pagina's alweer offline hebben gehaald zijn de per ongeluk online verschenen beelden en advertenties al door diverse media overgenomen. Uit de pagina's zou blijken dat de nieuwste Call of Duty-game 'Ghosts' heet en in ontwikkeling is voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Target vermeldde zelfs dat de game van Infinity Ward op 5 november in de winkels zal liggen. Activision zelf geeft desgevraagd aan niet te willen reageren op de geruchten.

Mocht de informatie kloppen, dan is er mogelijk een hoofdrol weggelegd voor het personage Ghost, dat bekend is van diverse eerdere Call of Duty-games. Daarmee zouden oude geruchten worden bewaarheid; al in 2009 doken er geruchten op dat ontwikkelstudio Infinity Ward zou werken aan een Call of Duty-spin-off met Ghost in de hoofdrol. Ook vorige maand verschenen er geruchten waaruit bleek dat Ghost centraal zou kunnen staan in het nieuwste spel spel van Infinity Ward.

Hoewel Activision niet wil reageren op de geruchten, mag verwacht worden dat een eventuele bevestiging niet lang op zich zal laten wachten. Op maandag 10 juni begint de jaarlijkse E3-gamesbeurs in Los Angeles. Activision kondigde zijn nieuwste Call of Duty-game de laatste jaren altijd ruim voor die tijd aan.

Call of Duty Ghost leak

Door Jurian Ubachs

Redacteur

25-04-2013 • 11:14

84

Reacties (84)

84
76
45
1
0
20
Wijzig sortering
Ik vond de eerste Call of Duty gewoon de beste van allemaal. Daarin vecht je eerst als Amerikaanse soldaat, daarna als Britse soldaat en uiteindelijk vecht je in het Rode Leger tegen de nationaal-socialisten. Dat spel geeft een duidelijke indruk over bepaalde veldslagen, de omstandigheden, wapens etc in die tijd. Het spel is op de realiteit gebaseerd, dus je hebt geen domme elektronische toekomst-wapens, geen fabeldieren en geen monsters (behalve als je de Duitse soldaten ziet als monsters :P ).
Eens. Ik zou wel eens een nieuwe CoD willen zien in de 1e WO. Dat epische gevoel wat ik had bij bijvoorbeeld cod 2 heb ik altijddn niet meer gehad
Volgens mij is er geen één COD die in WW1 afspeelt.
Daar ben ik het ook mee eens markwiering :) Ook de multiplayer: je kiest gewoon een wapen wat je lekker vindt spelen en schieten maar (geen levelen en prestiges). Wanneer je iemand dood krijg je geen 10 meldingen over dat je een revenge kill hebt gemaakt oid.
Als ik op de titel af moet gaan zou het wel eens een game kunnen worden alwaar de sniper de hoofdrol heeft. Zou op zich wel leuk zijn voor de verandering maar hoop niet dat het hele spel daar om draait.

Het is in ieder geval weer een release van Infinity Ward, die zijn over het algemeen toch wat beter als die van Treyarch. Zeker als het op de online multiplayer aankomt.
Anoniem: 505102 @Titan_Fox25 april 2013 11:20
Het is in ieder geval weer een release van Infinity Ward, die zijn over het algemeen toch wat beter als die van Treyarch. Zeker als het op de online multiplayer aankomt.

Dat is compleet subjectief! Sommige mensen vinden Black Ops geweldig terwijl andere mensen het niet kunnen uitstaan. En sommige mensen vinden Modern Warfare niets aan terwijl andere mensen er veel plezier in hebben.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 505102 op 24 juli 2024 14:49]

heb er nu 3 gespeeld mw2, blops en blops II. mw3 in een free weekend geprobeerd maar vind treyarch toch beter en leuker. daarbij proberen ze bij treyarch ook wat meer en leukere dingen uit (pick 10).
IW is niet meer wat ze geweest zijn, misschien wel omdat alle grote namen daar zo ondertussen wel weg zijn.
Mensen die modern warfare niks aan vinden kunnen beter stoppen met spelen, CoD 4 - modern warfare blijft gewoon de beste van allemaal vind ik, zullen denk ik wel meerdere mensen mee eens zijn.
@Rabie : Sorry hoor, maar de titels die Treyarch voor de Playstation 3 heeft uitgebracht hadden vrijwel allen ontiegelijk veel problemen met de multi-player. Bij Black Ops 1 heeft het bijna driekwart jaar geduurd voordat de ergste serverproblemen waren opgelost.

Wellicht dat het bij de PC- en XBox360 versies anders was, maar persoonlijk vond ik de IW-titels toch beter spelen online, hoewel ik de maps van Black Ops wel leuker vond.
Ik weet niet of die games daadwerkelijk beter zijn.. zelf ben ik meer van van Infinity Ward en niet zo van Treyarch maar dat komt omdat de Black Ops spellen wat futuristischer zijn en dat vind ik niet zo leuk, zelf vond ik MW1 en MW2 erg goed, MW3 wat minder maar ook wel leuk. Als het aan komt op welke beter is, blijft het denk ik gewoon persoonlijke voorkeur.

Infinity Ward is dit jaar wel weer 'aan de beurt' aangezien Black Ops 2 in het najaar van 2012 is verschenen. Mocht deze spin-off werkelijheid zijn, zal er binnen enkele weken/maanden wel een teaser komen waarmee het bestaan bevestigd wordt, maar ik verwacht dat ze hiermee wachten totdat zowel de nieuwe Xbox als de PS4 zijn aangekondigd, dus dit is sowieso na 21 mei (xbox event), ik weet zo niet wanneer de PS4 een official release krijgt, naar mijn weten hebben ze nu alleen een soort van teaser voor de PS4 uitgebracht..
Staat niets over de ps4 in het artikel dus ga ervan uit de het nog geen next-gen spel word...
verwacht ook eerder weer een ww2-stijl spel van treyarch als openingstitel voor CoD
Helaas, geruchten vertellen dat het een compleet los verhaal is van MW series. Ghosts heeft geen betrekking op Ghost
Er waren juist ook geruchten die suggereerden dat Ghost in dit deel zijn eigen verhaallijn gaat krijgen. Ergens in de serie, dacht aan het eind van MW2, werd hij doodgeschoten. In de nieuwe verhaallijn zou blijken dat dit niet het geval is en hij undercover of rogue is gegaan en dat het spel feitelijk gewoon Modern Warfare 4 is, maar dat die titel te besmet zou zijn geraakt omdat het de eerste titel met minder verkopen is sinds de start van de serie en ze daarom een subtitel hebben gekozen. De eerste subtitel die toen gekozen werd was Call of Duty: Phantoms, de game had toen nog niks met Ghost te maken maar die titel werd gedropt omdat de vertakking van de verhaallijn met Ghost bedacht werd en Call of Duty Ghosts simpelweg commercieel gezien een betere en aantrekkelijkere naam was dan Phantoms. Nogmaals, dit zijn slechts geruchten maar wel een interessante theorie.
Op de multiplayer ben ik volkomen mee eens,
mw3 met multiplayer speelt fijner dan de multiplayer van bo2.
ik denk dat bo2 moet het indd meer van de zombiemodus hebben,
maar toch ben ik wel benieuwd wat voor soort special ops er komt met 'ghost'
Misschien wordt dat meer een sluip en snipe spel. Maar dat hoop ik eigenlijk niet. dan zou het de titel cod onwaardig zijn.
Die snipers mogen ze anders wel een keer uit spellen halen.
Skill is leuk, maar dat is net als een bazooka of een launchtube, als je maar ergens in de buurt richt (quickscope) dan is het raak.

Aan de andere kant zijn het ook wel makkelijke tegenstanders als ze mis schieten / jij wat meer beweegt.

Die maps van COD games lenen zich niet voor sniper wapens, een half automatische rifle met een 4x scope is goed genoeg.
Zie liever eens eens een keer maps van het kaliber Battlefield (wellicht iets kleiner) zodat je niet bij elke spawn binnen 2 seconden weer dood bent of een heel team op een knelpunt tegenkomt.

Liever ook een keer een filter of iets zodat je zelf je server uit kan zoeken en welke map je speelt.
Dat kan overigens wel met dedicated servers, maar daar tellen je punten niet mee.
@BLACKfm : "Hyper-sniper", campers, "noobtubers" en van die shotgun-kneuzen zijn op zich nog niet zo het probleem. Wat wel een probleem is dat wapens niet goed uitgebalanceerd zijn.

Ik vind het niet acceptabel dat je al met een sniper kunt schieten terwijl je niet eens fatsoenlijk hebt gemikt (zeg maar kort de zoom functie aantikken, de animatie van het vizier niet afwachten en direct schieten). Ook dat je iemand op 10 meter in 1x doodschiet met een shotgun terwijl het wel normaal is dat iemand drie schoten met een MK14 (carbine) overleefd vind ik niet kunnen.

Met de M203 granaatwerper (noob-tube) kun je de ene keer iemand in een keer overhoop knallen terwijl een ander gewoon twee directe treffers overleefd. Hetzelfde geldt voor die XM-25 granaatwerper. Daar heb ik iemand al eens 4x mee geraakt en die liep nog gewoon door.

Met een zware LSW-86 moet ik iemand net zo vaak raken als met een veel lichtere M4. Kom op zeg ... waar slaat het op ?

Kortom; het is een rommeltje in Call of Duty. De "Modern Warfare" franchise maakt het hier wel het bontste van allemaal. Bij de Black Ops valt het nog redelijk mee; daar zijn de wapens toch beter gebalanceerd.

Leuk filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=98IllinIqe8
(even doorskippen naar 2:17)

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 24 juli 2024 14:49]

Je bent voor de gek gehouden door de kill cam. Quick scopen is niet iets wat je zo maar even doet. Je kijkt weldegelijk (kort) door de scope en schiet vervolgens. De killcam laat dit niet goed zien.

Zie deze vergelijking tussen de killcam en de realteit: http://www.youtube.com/wa...feature=player_detailpage

Dat je iemand met een explosive wapen soms niet in één keer dood krijgt zal te maken hebben met de explosive perks ;).

Verder is de LWS-86 (logischerwijs) de lichste LMG. Wil je een zware lmg pakken dan moet je de M60E4 nemen. De LWS-86 doet 38 damage per kogel, de M60 50. De genoemde M4 42. Zie http://www.imodernwarfare.../11/mw3-weapons-stats.jpg .

Wellicht zou je je wat meer moeten verdiepen in de feiten voor je (onzinnige) statements plaatst.

Ben overigens zelf geen eigenaar van een exemplaar van MW3, ik vond de textures onacceptabel verouderd. Niet echt een toegevoegde waarde dus tov mw(2). Dit was dus een kwestie van 1 minuut googlen op mw3 weapon stats.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 24 juli 2024 14:49]

Infinity Ward heeft sinds het vertrek van de oprichters niet meer een leuke game gemaakt. Neem nu MW3, die wordt algemeen beschouwd als de CoD met het slechtste multiplayer. Treyarch is niet veel beter, ze waren altijd inde schaduw van IW, maar Black Ops 2 valt wel mee. Ze maken toch wel vooruitgang met elke game die ze uitbrengen, dat terwijl bij IW de talent weg is samen met de oprichters. Ze hebben een nieuwe studio genaamd.Respawn.
Of misschien meer in de trant van het oude IGI (I'm Going In). Tijdens dat hele spel moest je vrijwel onzichtbaar zijn. Altijd met veel plezier gespeeld net als de hele CoD serie.

Ik kijk uit naar deze titel van Infinity Ward.
Ik hoop dat ze een nieuwe engine gaan gebruiken, ben deze graphics and physics nu echt wel zat aan het raken.
Activision zou werken aan een nieuwe engine, dus ik hoop dat we die in Ghosts te zien gaan krijgen:
Activision is expected to use this engine in their new Call of Duty game expected to launch later this year. http://www.charlieintel.com/2013/03/28/activision-shows-off-next-gen-engine-at-gdc/
ik denk eerlijk gezegd niet dat die engine speelbaar is voor de ps3/xbox360

dus tenzij dit spel voor de ps4 en de nieuwe xdoos uitkomt denk ik dat je nog steeds vast zit aan het 7 jaar oude IW engine
Verwacht zelf niet dat ze nu met een nieuwe engine komen voor de huidige generatie, als de volgende generatie voor de deur staat... Dan gaan ze een engine maken (optimaliseren?) welke ze maar voor 1 spel volledig kunnen benutten, nogal zonde...
Graphics zijn maar een klein deel van de spelbeleving. COD speel je om de gameplay niet om de graphics. Een aantal vrienden en ik spelen zelfs nog regelmatig COD4, dat blijft onverminderd leuk!

Overigens hoop ik wel dat ze ook wel met een PC-versie komen??
Ze gaan voor deze game nog geen nieuwe engine gebruiken, Activision heeft meerdere malen aangekondigd dat het simpelweg niet rendabel zou zijn om op deze generatie consoles nog een nieuwe engine te ontwikkelen. Op de achtergrond wordt door Treyarch aan een nieuwe Call of Duty voor de next-gen ontwikkeld die uit moet komen in 2014 of 2015 (met wellicht een tussentitel van Raven Software) welke uiteraard wel een nieuwe engine heeft. Daarnaast heeft Activision deze keuze beargumenteerd dat ze een nieuwe engine op de huidige consoles niet kunnen laten draaien met de vertrouwde Call of Duty-feeling, denk aan de hoge framerate etc.
Anoniem: 460511 25 april 2013 11:27
al in 2009 doken er geruchten op dat ontwikkelstudio Infinity Ward zou werken aan een Call of Duty-spin-off met Ghost in de hoofdrol.
De link 'geruchten' geeft bij mij: De opgegeven pagina kon niet gevonden worden. Iemand anders hier ook last van?
jah, zie het probleem ook, er staat 2 maal ' /tweakers.net '
juiste link: nieuws: 'Personage Ghost uit Modern Warfare 2 krijgt eigen game'

[Reactie gewijzigd door Kjell! op 24 juli 2024 14:49]

Ligt het aan mij of mis ik de PC in het lijstje van de versies? Het kan toch niet zo zijn dat ze de PC opeens overslaan? Of zijn ze het gebash van de PC-community beu en denken ze 'fuck it'? :+

Niet dat ik het overigens erg zou vinden. CoD is een 13-in-een-dozijn shooter geworden die al jaren niet meer echt veranderd is. Tal van andere, betere games op de PC!
Gezien het console gehalte en de achterhaalde looks mist een PC gamer niet zoveel lijkt me. Ook gezien het gebrek aan innovatie kan je zo lekker je geld in je zak houden. Maar dan ben ik ook niet de grootste CoD fan zoals waarschijnlijk al duidelijk was ;)
de PC Community kunnen ze niet aan.
Wij zijn veel meer gewend dan die slechte gameplay en graphics.
CoD4Mw1 was nog goed en daarna waren het duren DLC's geworden.
ook niet te vergeten het CoD Elite dat nooit heeft gewerkt op de PC *ik weet niet of dit nu wel werkt

Laten we hoppen voor de CoD fanboys dat de game niet alleen uitgaat komen op de Xbox360 en PS3, maar dat ze al een stap richting de nieuwe Xbox of PS4 gaan zetten.
in 2007 was het nog leuk, maar we zijn nu 6 jaar verder en dan verwacht je toch een flinke update van een game.
Vraag me af of er ook eindelijk wat echte verandering komt in de gameplay & graphics.

Normaal ben ik niet zo een pixelneuker, maar de graphics van CoD zijn al jaren niet meer veranderd, en dat wordt best saai nu.
Sterker nog, Black Ops 2 heb ik welgeteld 2 uurtjes gespeeld.

Steeds weer meer van hetzelfde, en dat begint aardig snel saai te worden de laatste tijd.
Anoniem: 505102 @tha_crazy25 april 2013 11:24
Uit de pagina's zou blijken dat de nieuwste Call of Duty-game 'Ghosts' heet en in ontwikkeling is voor de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Sinds het spel uitkomt op de PS3 en xbox 360 zal ik er niet van uitgaan dat er veel verschil zal zitten in de graphics.
Nee maar aangezien de ps4 eind dit jaar uit zou moeten komen, kan het wel eens zijn dat dit voor de nieuwe console gebouwd wordt... dit zou het wel eens interessant kunnen maken.

Al heb ik COD nooit echt leuk gevonden online. Al die speciale aanvallen met vreemde helicopters bestuurbare rakketten ed. vond ik maar irritant. Het probleem van deze specials is namelijk dat de goeie gasten die dus veel achter elkaar killen, ook nog eens deze overpowerde specials kunnen gebruiken. Dit heb ik nooit echt gesnapt aan de COD MP.
De game wordt niet ontwikkeld voor de nieuwe generatie en zal slechts uitkomen op de PS3 en Xbox 360, voor zover op dit moment bekend is. Enige optie zou zijn dat er een port naar de nieuwe generatie consoles komt, willen ze dat nog binnen het tijdsbestek realiseren. Maar dit lijkt me wel een dramatische optie.

[Reactie gewijzigd door kevin93w op 24 juli 2024 14:49]

Hopelijk is deze game ook al vanaf 2009 in ontwikkeling zodat het niet zon misbaksel word als mw2 en 3 om over black C*cks maar te zwijgen (reclames zijn wel uitermate cool)
.
Want sorry die games waren een regelrechte blammage op SP gebied en de veranderingen aan de MP was wat wij vroeger als pc gamers een patch of expansion pack noemden (DLC nu).
Ook de graphics liepen jaren achter op een gemiddelde game terwijl MW1 juist een nieuwe standaard zette.
de eerste MW die had de meest geniale missie met die sniper. sjonge jonge! dat was echt vet!

De beleving van die missie... die heb ik naderhand nooit meer bij een game gehad!

http://www.youtube.com/watch?v=54S23aAKUe4

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 513523 op 24 juli 2024 14:49]

Het ergste is nog wel dat de studio er niet veel aan kan doen. Er is bekend dat aan Modern Warfare 3, in verband met alle omstandigheden rondom Zampella en West die de studio verlieten, ongeveer 9 maanden tijd is besteed. Geen enkele ontwikkelaar, ongeacht hoe groot de groep medewerkers of hoeveel andere ontwikkelaars bijspringen, kunnen op die manier een stabiele en waardige AAA-titel ontwikkelen die door iedereen gewaardeerd wordt. Het is inderdaad erg spijtig dat ze de tijd niet krijgen om hun zaken goed voor elkaar te krijgen en dat de druk zo hoog op de ketel staat terwijl ze toch al in het geld zwemmen, geldt voor zowel Treyarch als Infinity Ward.
Ik kwam er dus laatst pas achter dat COD uberhaupt een singleplayer heeft.. Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik dacht dat het alleen maar MP was..

Holy shit wat een vette spellen hoor. Was wel een beetje sip toen Soap echt dood ging..
:D SP COD MW1 is imho één van de betere in games. _/-\o_
Vind ik ook! :)

Het verhaal waarin je zo gemakkelijk meeging, de personages, de momenten waarop ik ontroerd was, zelfs BO2 komt niet in de buurt daarvan.

Overigens was dit ook de laatste MW met dedicated servers!
Man wat mis ik dit bij de nieuwe spellen :p
Hopelijk luisteren ze een beetje naar de community en dumpen ze Steam voor die matchmaking.
Bovendien hebben de eerdere COD singleplayer missies niet zoveel irritante niet-skipbare cutscenes. BLOP2 in het bijzonder, daar kun je gerust een bak koffie gaan zetten eer je zelf aan de knoppen kunt
Zeer zeker de winnar van de ontwikkelingsstudios achter de franchise, zij zijn er ook mee gestart (voor het een melkkoe werd) en hebben ook de grote stap naar het 'heden (MW) gezet.

Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Classic (2009)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Hopenlijk evengoed als CoD 1, 2 en MW 1.. Al wou ik al even in ghost zijn huid kruipen.
Ik hoop alleen eens op echt een nieuw engine, dat zou wel heel erg welkom zijn nu. Als je ziet dat de engine voor de laatste nog een doorontwikkeling (wel een erg gevorderde) is van een engine van 2003 is het series gedateerd aan het geraken.
als ze nou weer terug gaan naar de manier van Call of Duty 4 (dedicated servers en private servers voor clans etc..) dan wil ik er wel aan denken maar na MW:2 ben ik afgehaakt en irriteerde ik me alleen maar aan cheating kiddies en waardeloze matchmaking systeem. Dus voordat ik er uberhaupt iets over heb gehoord denk ik direct weer aan uitmelken waar ze zo goed in zijn Activi$ion wat erg zonde is want tot call of duty 4 waren het super goeie games!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.