'Nieuwe Xbox komt in november en kost 499 dollar of 299 dollar met abonnement'

De nieuwe Xbox, die op 21 mei officieel door Microsoft zal worden aangekondigd, zal volgens nieuwe geruchten in november op de markt komen. De console zal een adviesprijs krijgen van 499 dollar of 299 dollar in combinatie met een Live-abonnement van 10 dollar per maand.

Dat meldt blogger Paul Thurrott die al eerder correcte informatie over Microsofts consoleplannen naar buiten bracht. Volgens Thurrott zal Microsoft twee prijsmodellen hanteren voor de opvolger van de Xbox 360: er komt een standalone-model met een prijskaartje van 499 dollar en een 299 dollar kostende versie samen met een tweejarig Xbox Live-abonnement dat 10 dollar per maand kost. De blogger meldt verder dat er voorlopig geen concrete plannen zijn om de 'Yuma-editie' uit te brengen. Deze Xbox-console zou geen games kunnen draaien en alleen dienen voor home entertainement-toepassingen.

Developers krijgen van Microsoft in juni tijdens de Build-bijeenkomst meer informatie over de ontwikkelmogelijkheden van het nieuwe consoleplatform, terwijl op de E3 games getoond zullen worden als aanvulling op de officiële introductie van de Xbox-console op 21 mei, zo stelt Thurrott. Ook weet hij te melden dat de console de 'core-versie' van Windows 8 gebruikt. Hierdoor zou de console in theorie ook Windows 8-apps kunnen draaien. Verder zou de console een blu-ray-drive bevatten en een internetverbinding nodig hebben om te kunnen functioneren.

Microsoft zou naast een nieuwe console ook nog een goedkope versie van de Xbox 360 uit willen brengen. Dit 'derde generatie-model' zou codenaam Stingray krijgen en tegen een aanzienlijk lagere prijs verkocht kunnen worden dan de huidige Xbox 360 'slim'-modellen. Mogelijk wil de softwaregigant met de release van een goedkoop model nog enige jaren geld verdienen met het inmiddels op leeftijd geraakte Xbox 360-platform.

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

25-04-2013 • 19:33

154 Linkedin

Reacties (154)

154
145
91
7
0
30
Wijzig sortering
Leve de markt waar dollars gelijk zijn aan de euro :(
Amerikanen betalen nog wel wat meer dan de adviesprijs, omdat daar nog belasting bij komt ($499 is dus exclusief belasting). $499 is €381, tel daar 21% belasting bij op en je zit op €461. Plus (die idiote*) thuiskopieheffing en importheffingen en je zit al bijna op €499. Zelfs als het 1 op 1 omgerekend wordt maken bedrijven er niet meer winst op.

*idioot omdat thuiskopieheffing hetzelfde is als alvast een paar verkeersboetes betalen bij het kopen van een auto, omdat je misschien een verkeersovertreding zou kunnen maken.
Thuiskopieheffing op de Xbox? Zelfs al zou een gameconsole gekwalificeerd worden als bijvoorbeeld een HDD recorder of PC/laptop bedraagt de thuiskopieheffing uitsluitend eenmalig 2,50-5 euro.

http://www.rijksoverheid....de-thuiskopieheffing.html

Het lijkt me daarnaast erg sterk dat een importheffing per console bijna 25 euro zou bedragen. Wellicht geen echte bron over importheffingen, maar ondersteunt wel mijn stelling: http://www.kvk.nl/onderne...ijsberekening-bij-import/

[Reactie gewijzigd door DakuGosuto op 25 april 2013 20:19]

elk apparaat wat media kan afspelen of opslaan dient thuiskopieheffing over betaald te worden, m.u.v. interne HDD's of SSD's. Er zit bijvoorbeeld ook €1,50 thuiskoppieheffing op een bluray speler MET internet functionaliteit omdat je eventueel een youtubefilmpje ermee kan afspelen.

De importheffing voor electronica beftreft 4 tot 10% van de aanschafprijs, afhankelijk van de hoeveelheid en het gebruikersdoel (zo hoeft een ziekenhuis voor een MRI scanner minder te betalen dan een consument voor een ipad betaald in %)
aangezien Microsoft een slimme truc toepast door het product tegen productiekosten eerst aan zichzelf te verkopen hoeven naar mijn inschatting €15,- per console te betalen.
@Tech Nieuws NL

Wat heb je liever, iedereen €50,- toeslag per jaar, en te hard rijden wordt toegestaan. Of strenge controle met hoge boetes als je een keer te hard rijd... Ik zou het wel weten! Thuiskopieheffing mag van mij blijven :)

[Reactie gewijzigd door sticx op 26 april 2013 01:03]

@sticx Behalve dan dat je met het betalen van Thuiskopie nog steeds geen kopieën mag maken. Dus in je vergelijking zou je dan €50 betalen per jaar omdat mensen te hard kunnen rijden en dan nog steeds een hoge boete krijgen als je gepakt wordt terwijl je te hard rijdt.
Audio en Video mag je kopieëren, daar gaat de thuiskopieheffing dan ook over. (Je mag de beveiliging officieel niet omzuilen maar dat terzijde) Software mag nooit zonder toestemming van de rechthebbende worden gekopieerd. En ja, games vallen onder software.
Anoniem: 423265
@Balance25 april 2013 20:25
Amerikanen betalen nog wel wat meer dan de adviesprijs, omdat daar nog belasting bij komt ($499 is dus exclusief belasting). $499 is €381, tel daar 21% belasting bij op en je zit op €461.
Dat klopt, maar het is eerlijker om die berekening om te draaien, aangezien lang niet alle staten sales tax berekenen, en het tarief daar bovendien vrijwel nooit hoger ligt dan 7%.

Dus 499 euro is 412 euro zonder BTW. En 412 euro is omgerekend 536 dollar. Dus hier betaal je (omgerekend) 37 dollar meer dan in de VS, als je prijs 1:1 overgenomen wordt. Of extra heffingen die meerprijs in dat geval zouden rechtvaardigen durf ik niet te zeggen (geen idee wat ze daar *feitelijk* voor betalen), maar het zou best kunnen.
Dat klopt, maar het is eerlijker om die berekening om te draaien, aangezien lang niet alle staten sales tax berekenen, en het tarief daar bovendien vrijwel nooit hoger ligt dan 7%.
Het kan echter zijn dat je aan meerdere overheden tax moet betalen. State, County, City... ze kunnen allemaal sales tax heffen. Er zijn dus genoeg plaatsen in de US waar je twee- of driemaal sales tax betaalt. En de percentages lopen sterk uiteen.
Alsof die "importheffingen" ook niet aanwezig zijn in de VS, in de praktijk betaal je gewoon voor veel producten 10-15% meer als europeaan en dat is NIET verklaarbaar door heffingen/belastingverschillen.

Gewoon extra winstmarge
1. Wat zijn illegale downloaders? Zijn dit vreemdelingen zonder verblijfsvergunning die downloaden?
2. Zonder vergoedingen downloaden van materiaal is niet de oorzaak van de thuiskopieheffing. De heffing is al veel ouder, wel is door het verminderen van verkopen van traditionele opslagmedia een probleem ontstaan. Mensen gebruiken geen cassettebandje, videobanden, cd's en dvd's.
3. Wat de xbox betreft is de heffing wel een beetje vreemd, want de kans is groot dat het systeem redelijk gesloten blijft (totdat het gehackt is)
Hij klaagt helemaal niet over dat hij geen geld voor een console heeft, maar dat alles in europa duurder is.
Dit heeft ergens te maken met dat Amerikanen denken dat het besteedbaar inkomen in Europa hoger is dan in Amerika, waardoor ze meer kunnen vragen voor dezelfde producten. Echter geldt dit alleen voor een aantal Europeese landen (ik kijk naar jou, Zwitserland). Maar ze kunnen ook de prijs per land niet aanpassen gezien de vrije handel binnen Europa. Als de xbox in Nederland 550 euro gaat kosten en in Duitsland 450, dan maak ik wel een tripje over de grens.
Voor maar 40 dollar meer een tweejarig Live-abbo, en je mag het ook nog eens over 2 jaar betalen. Zo'n 2-jarig abonnement zal wel goed zijn voor de klantbinding en daarmee de game verkoop, vandaar dat ze die waarschijnlijk zo aantrekkelijk prijzen (aangezien ze het via games toch wel terug verdienen).
Die prijs van $299 vind ik ook veel scherper en 'meer bijzonder' dan de prijs van $499. Twee jaar Live voor $40 is sowieso super weinig, daarnaast inderdaad ook nog eens twee jaar de tijd om die $200 'af te betalen', wat natuurlijk ook gewoon fijn is... Echt een super strakke prijs in mijn ogen dus!

/Edit: heb voor de duidelijkheid een hekel aan 'kopen op rekening' en fervent tegenstander hiervan. Maar op deze manier, vind ik het erg en zelfs aantrekkelijk te noemen... Er vanuit gaande dat Xbox Live niet opeens sterk in prijs gaat dalen.

[Reactie gewijzigd door FabianNL op 25 april 2013 19:48]

@FabianNL : Dat is nou precies de marketingtruc waarvan Microsoft wil dat je er in trapt. Je kunt geen nieuwe Xbox kopen voor $299. Dat is onmogelijk. Je hebt 2 opties :

- Pakket 1 : $ 499 -> Next-Gen Xbox console
- Pakket 2 : $ 539 -> Next-Gen Xbox console + 2 jaar Live abonnement

Die $299 waar Microsoft mee adverteert is misleidend en probeert mensen zo de indruk te geven dat de Xbox vele malen goedkoper te krijgen is dan de Playstation 4. Waar het in feite op neerkomt is dat je bij het $539-model 20 maanden Xbox Live cadeau krijgt. Dit doen ze uiteraard om klanten te binden, wat ook wel begrijpelijk is. Als je na die 2 jaar nog steeds online wilt spelen zit je waarschijnlijk aan een abonnement van $120 per jaar vast.

Voor mij is dat reden genoeg om geen Xbox aan te gaan schaffen, hoe jammer ik het ook vind. Ik had me best wel verheugd op de nieuwe Kinect; daar heb ik bij de XBox360 erg veel plezier aan gehad. Nu kan ik er natuurlijk voor kiezen om er eentje zonder abonnement te kopen, maar om $499 (hier waarschijnlijk € 499) neer te tellen voor een console waarmee ik (waarschijnlijk) niet online kan gamen zonder abonnement vind ik eerlijk gezegd een beetje van de zotte. Ik heb ook maar 1 salaris...

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 april 2013 21:32]

ach, dit gebeurt de hele dag door bij telefoons, daar kijkt niemand er gek van op. dus vind het niet zo'n vreemde constructie.
Bij telefoons heb je de keuze tussen allerhande abonnementsvormen of gewoon prepaid. Bij een Xbox moet je een abonnement afsluiten om online te gamen. Voor een fanatieke gamer zal dat geen probleem zijn (hobby's mogen geld kosten), maar ik denk dat iemand die incidenteel een keer online gaat niet vast wil zitten aan een abonnement.

Dat was voor mij reden om een Playstation te kopen. Ik speel vooral offline maar soms is online ook wel een keer leuk, maar dat is hooguit 20-30 uur per jaar. Bereken de kosten net als Sony in de console en games door. Ik wil geen terugkerende bedragen op m'n afschriften tegenkomen van zaken waar ik zelden gebruik van maak.
ach, dit gebeurt de hele dag door bij telefoons, daar kijkt niemand er gek van op. dus vind het niet zo'n vreemde constructie.
Bij telefoons ben je er toch echt zelf bij, dat kun je de telefoonmaatschappijen niet kwalijk nemen. Als die zuuunige Nederlander nou eens zou gaan uitrekenen wat een abbo met toestel kost, in vergelijking met een lost toestel en sim-only, dan zouden er lang niet zoveel abbo's met toestel afgesloten worden.

Het ziet ernaar uit dat Microsoft nu gewoon hetzelfde truucje probeert.
Het verschil is dat je bij een telefoonabo wel met IEDEREEN kan bellen. Dus je hebt ongeacht je aanbieder gewoon genoeg aan 1 abonnement en 1 toestel.

Dat is bij de Xbox met zijn gesloten ecosysteem wel anders. Sony is de enige die dit begrijpt geloof ik. MS in elk geval niet, want iedereen die nog graag een andere console of een PC ernaast heeft zal niet gauw overstappen op de nieuwe Xbox op deze manier...
We weten nog niet wat in de prijs inbegrepen is, of niet inbegrepen is.

Wat als in die 120$ per jaar, naast Xbox Live Gold, ook nog eens Xbox Music inbegrepen is?

Dus nu al reageren als: "Voor mij is dat reden genoeg om hem niet aan te gaan schaffen" heeft totaal geen zin. (en geeft mij weer een gevoel van: daar heb je weer een PS FanBoy)
@Zavantas : Aan XBox Music heb ik niks; ik betaal al overal thuiskopieheffingen over. Downloaden van muziek en films is (vooralsnog) steeds toegestaan. Beetje dubbelop om dan ook nog een of ander "streaming" abonnement erbij te pakken.

Ik ben gewend dat online spelen kosteloos is (of tenminste is inbegrepen in de prijs van de console). Dat is ook een van de hoofdredenen dat ik de Playstation 3 heb gekocht. Ik wil helemaal niet vast zitten aan een abonnement om spellen online te kunnen spelen waar (ten behoeve van DLC) de helft is uitgesloopt.

Het moet wel leuk blijven, anders hoeft het voor mij niet meer. Zeker niet als ik kijk hoe weinig ik eigenlijk online speel (enkele uren per week). Zo'n abonnement is voor mij niet rendabel.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 april 2013 21:53]

Je vergeet het apparaat waarmee ze o.a met Apple TV willen concurreren.
Zou dat apparaat dan geen 299 kunnen kosten?
@RevoNL : Zoals ik al in een andere post schreef; de nieuwe XBox en de Playstation 4 gaan heel erg op elkaar lijken qua hardware. Software, exclusives, diensten en randapparatuur zullen uiteindelijk bepalen welk platform het meest populair zal worden.

Het lijkt me sterk dat als de Playstation 4 (naar verwachting) rond de $ 500 gaat kosten, Microsoft daar $ 200 onder gaat zitten.
Tja, het is nog niet helemaal duidelijk hoe het met de nieuwe Xbox zal gaan maar je kunt ook besluiten om je Live Gold abbonement via een reseller te kopen die bijna 50% goedkoper zijn dan direct van Microsoft af te nemen tenzij hier niets aan gewijzigd gaat worden.

Ik koop wanneer ik weer eens zin heb gewoon 12 maanden Live Gold voor net/nog geen 3 euro per maand, dat is een stuk minder dan de 'aanbieding' van Microsoft om Live Gold voor maar 6,66 per maand te kopen. Zelfs kortere perioden (3 maanden, leuk voor in de zomervakantie) zijn in prijs per maand goedkoper dan van microsoft.
Persoonlijk vind ik het niet duur voor een zeer stabiele service en snel internet, ik kan mij niet herinneren dat Xbox Live er voor het laatst heeft uit gelegen, en downloads van demo's (zelfs op Silver) bestaande uit meerdere gigabytes zijn in een mum van tijd gedownload op een 30mbit verbinding.

Verder kun je met Live Silver (gratis) heel veel doen hoor, Zune Music Videos en internet etc is bijna allemaal gratis, ben volgens mij maar 1 'xbox' app tegen gekomen die zei dat ik Live Gold nodig heb om te gebruiken. Aangezien ik geen eens meer weet waar die app voor was zal het voor mij niet spannend zijn geweest....

Enige wat je idd niet kunt doen met silver is een party hosten en online games van vrienden joinen voor co-op enzo....
zowieso kost Xbox live hen geen geld, aan service kosten is het marginaal,
dus het is pure winst, en het pakken van klantenbinding en creeren van gewenning aan de service (waardoor je na die 2 jaar wss niet meer xbox live gold stop zal zetten.

edit- snap niet waarom deze reactie als ongewenst wordt gezien???

[Reactie gewijzigd door freaq op 25 april 2013 22:17]

Interessante info (al is het volgens mij niet helemaal nieuw). Die prijs was te verwachten, maar ben benieuwd wat voor nieuwe features erbij gaan komen en wat de launchgames zijn. Laat 21 mei maar komen!

Ik vind zelf 499 dollar (waarschijnlijk 499 euro) eigenlijk wel een prima prijs. Ik vraag me alleen wel af of ze dan ook een 2e controller meeleveren. Overigens is de prijs ook wel te verklaren als ze er inderdaad een kinect 2 bij doen.

Grote hamvraag blijft verder of huidige 360 hardware compatible is. Het hangt er natuurlijk even vanaf of ze een hele andere controller gaan toevoegen, maar het zou fijn zijn als ik voor meespelende vrienden op de bank niet meteen 3 nieuwe controllers hoef aan te schaffen.

Als ze er standaard een hd in leveren en meer geheugen erin doen, dan heb je al best een mooi apparaat wat aardig wat aankan. Meer cores is wel fijn, maar nog niet eens hard nodig. Vooral de limitatie dat er niet standaard een hd in werd verwacht, was volgens mij het grootste probleem (naast het feit dat er niet veel intern geheugen in zat)

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 25 april 2013 20:44]

Hmm ik vind 500 euro voor een apparaat waar je vervolgens nog 120 euro(live) per jaar aan toe kan voegen niet echt goedkoop. Daar komen dan nog dure spellen bij.
Ze maken pc gaming behoorlijk interessant voor mij op die manier.
Het argument tegen pc gaming is dat je elk jaar je pc moet upgraden. Met deze jaarlijkse kosten en prijs is dat wel te doen zeker als je de besparing op games ook mee neemt.
Dan ben je dus net zo veel kwijt alleen heb je er wel een up to date pc aan over gehouden ipv microsoft gespekt.
als je live erbij neem zit je toch op 300 ipv 500€?
Als je toch al van plan was om xbox live te nemen dan kun je beter gelijk voor de 300 euro versie gaan. Zit je wel vast aan twee jaar xbox live (240 euro) maar na die twee jaar ben je dan slechts 40 euro meer kwijt dan voor de 500 euro 'kale' xbox.
Deze geruchten, voorzover ze al kloppen, zullen dan waarschijnlijk voor de VS gelden en niet voor de EU.

Voorzover ik weet waren tot nu toe de goedkopere modellen inclusief abo alleen op de Amerikaanse markt verkrijgbaar.

Een Xbox live gold abo kost nu geloof ik "maar" 60 euro per jaar. Als ze dat werkelijk willen verdubbelen ga ik denk ik maar even een paar jaar vooruit betalen.
Het argument over PC Gaming en upgraden is geflatteerd, daar je niet verplicht ben om je pc te upgraden om de laatste game op ultra te kunnen draaien. Dat spel draait nog steeds prima op med/high settings op je "oude" pc en nog steeds ziet het er dan meestal nog beter uit dan op de console.
hangt af van hoe snel het apparaat is en welke periphials er meegeleverd worden,
als hij inderdaad een 8 core krijgt en dus ongeveer even snel is als de ps4, maar komt incl Kinect dan kan dat een redelijke prijs zijn, maar dat hangt ook af van wat sony als prijs selecteert.

de 360 was bij launch in elk geval goedkoper dan dit, en was technologisch echt voor op de pc's van die tijd ( qua cpu de gpu was midrange) en aangezien de next gen consoles meer te vergelijken zijn met een mid end pc, en een mid end pc met soortgelijke/betere specs gebouwd kan worden voor zo'n 500 euro vraag ik me af of dat niet te duur is.

natuurlijk weet je met een console in elk geval dat je de komende 5-8 jaar alle games kan spelen die erop uitkomen, en zoals eerder gezegd als Kinect wordt meegeleverd kan je dat ook zien als een 100-150 euro periphial. maar ik zou toch echt hopen op een 399 euro launch.
zou ik en gezondere prijs vinden voor introductie.
En dan heb je een 8 core, moeten de spellen het ook ondersteunen. Zie je bij de pc's tegenwoordig ook; leuk di > 4 cores maar je hebt er relatief weinig aan als gebruiker.
Tegenwordig is de multithreading in games best in orde, natuurlijk zijn 8 cores niet altijd even hard nodig maar dan moet je wel rekenen dat conform de geruchten de processoren een stuk langzamer draaien dan bij de pc, zo ver ik gelezen heb zelfs maar op 1.8ghz op de nieuwe xbox dit terwijl moderne amd processoren nu standaard boven de 4ghz draaien dus daar zit wel een verschil. Ook zijn de huidige game engines meestal berekend op de huidige generatie consoles en niet op veel krachtigere nieuwe consoles daarbij is ook van belang dat deze consoles eigenlijk weinig qua cpu vooruit gaan maar vooral het van de gpu moeten hebben. Ik denk dus dat dit wel degelijk zeer nuttig is om 8 cores te hebben.
Leuk die 4Ghz.. Maar nog steeds is een 1 core van een C2D van intel op 1.2 Ghz nog steeds 3 tot 4 keer sneller dan de P4 op 4 Ghz draaide CPU..

GHZ wedstrijd is voor bij mannen. De features die in de CPU zitten zijn een stuk belangrijker dan de Ghz die het kan draaien.. een 1.8 Ghz CPU kan sneller zijn de de huidige gen 4Ghz GPU's

We weten helemaal niet wat voor CPU er in komt en wat de instructie sets zijn. Sterker nog we weten nog niet eens of de geleverde CPU misschien wel een beetje aangepast is voor de XBOX.. Zou me niet verbazen gezien de PPC die er nu in zit ook een beetje is aangepast speciaal voor de XBOX.
Wat we echter wèl weten is dat het hoogstwaarschijnlijk een dusdanig 'standaard' PC wordt (win8 draait erop) dat cross-development overhead geen excuus meer kan zijn voor het niet uitbrengen van een 'PC'-versie van een game.


Btw... wat heb je aan een console van 500 euro als je tòch een abo moet kopen om je spellen te kunnen spelen (always-online) :+ :+ :+
Het is niet omdat hij altijd een connectie met het internet zou moeten hebben dat je daarom ook een Xbox Live abbo moet hebben hé.

Nu kan je ook GEEN abbo hebben en bijvoorbeeld demo's downloaden, berichten sturen anar vrienden, maar je kan niet online spelen.
Twilkie, je hebt gelijk... dat zou je wel (logischerwijs) denken.

Maar, met het zelfde argument dat die homo's bij Microsoft aankaarten in verdediging voor always-online kunnen ze net zo makkelijk het 1 stap verder nemen en zeggen:

"Als je toch al altijd connected moet zijn om onze console uberhaupt te kunnen gebruiken, waarom dan niet meteen xbox live ook vereisen? Xbox live is een essentieel onderdeel van de Xbox experience, onze nieuwste console is namelijk een MMOCC (Multi-Media Online Communication Console)"

A la EA?
Dat 'altijd online' zal vast bij veel mensen niet in de smaak gaan vallen en ook wel een fix voor komen.

Gezien je dus blijkbaar altijd online moet zijn om de xbox te laten functioneren zou je dus geen games kunnen spelen als je geen internet hebt.

Ik mag iig hopen dat je op zijn minst nog films en games kunt spelen zonder internetverbinding, anders komen er een heleboel boze reacties met termen als 'verkapte DRM'....
Ja je zult vast films kunnen kijken.... via een online (betaalde) streaming dienst. :+

Nederland staat op nr. 6 kwa gemiddelde internetbrandbreedte wereldwijd dus denk maar niet dat die topmannen ons serieus gaan nemen als wij zeggen dat wij ook zònder internet verbinding dingen willen kunnen doen. :+
Maar dit is bij een Xbox natuurlijk een heel ander verhaal, want bijna elke PC is anders en elke Xbox is gelijk. De developers van de games kunnen er dus zeker van zijn dat er 8 cores aanwezig zijn, waar bij PC game ontwikkelaars de game op zoveel mogelijk PC's moet kunnen draaien en dus optimaal gebruik maken van 8 cores geen prioriteit is.
@Freaq ... de xbox 360 was goedkoper bij launch??? wat zeg je nu?

ik betaalde op launchday 479€ voor een gloednieuwe Xbox 360 met harddisk en 1 controller. Ik had de speciale launchversie (met chrome afwerking op de dvdrom-tray) en een afgeslankte remote control... ik heb deze console trouwens nog altijd in werkende staat. Ik heb jaren Live genomen met mijn xbox en kreeg daar geen korting voor hoor...

de nieuwe xbox kost inderdaad 20 euro meer als je nooit online wil spelen. Je krijgt echter wel al meteen een extra stuk hardware erbij (kinect) wat veel meer waarde heeft dan 20 euro...., ben je echter van plan om net als de meeste mensen online te gaan, dan neem je uiteraard de xbox van 299 + 240 aan xbox live contract. Je bent hebt dan namelijk een pak korting op je console gekregen + als je de rekening maakt heb je zelfs nog een deel gratis xbox live...

is de nieuwe xbox dus duurder? ik denk het niet, je krijgt namelijk véél meer hardware én je kan hem veel goedkoper kopen als je online speelt (wat de meesten toch doen)
En dan heb je een 8 core, moeten de spellen het ook ondersteunen. Zie je bij de pc's tegenwoordig ook; leuk di > 4 cores maar je hebt er relatief weinig aan als gebruiker.
Reken maar dat de next-gen games voor consoles qua minimumeisen ook flink omhoog gaan. Dus die 8-core lijkt me zeker geen overbodige luxe met ook op de toekomst. Ik ben benieuwd.
Och jawel hoor, 1 spel hoeft het niet te ondersteunen, maar veel pc gebruikers draaien toch meerdere clients van mmo's......en dan heb je vaak ook nog andere programma's tegelijk draaien, zoals explorer, je mails, je voice programma's etc etc.
Dus extra cores op een pc heb je best wel wat aan als beetje mmo gamer.

Ik zie bijvoorbeeld op dit moment 5 cores die aktief zijn, waarbij een 6e core wat kleinere piekjes vertoont.
Altijd leuk, dat bijna geen enkel programma gestoord wordt, door een ander programma.
Moet wel zeggen, dat ik dan op dit moment geen spel/programma draai, wat zeer aktief multiple cores gebruikt, alhoewel ik meestal deze pc gebruik voor cad programma's.

[Reactie gewijzigd door bangkirai op 25 april 2013 20:21]

Anoniem: 225842
@bangkirai26 april 2013 08:25
"meerdere clients van mmo's", wtf? Ik speel meestal 1 spel tegelijk. Handig voor de botters misschien ja.
Botters hebben er vrij weinig aan hoor, multiboxers daarentegen hebben er wel wat aan ;)
Maar om nou te zeggen dat "veel pc gebruikers" aan het multiboxen zijn lijkt me een beetje gek.
Anoniem: 271482
@freaq25 april 2013 20:13
De core(1 bedrade controller, geen HDD) was goedkoper ja. En daar had je nu feitelijk niks meer aan gehad.
Ik vind het wel wat hoog, de PS3 is wat verder en even duur dan, ik zou die abbonementsvorm juist goedkoper i.p.v duurder in z'n totaal maken.
In feite krijg je als deze geruchten kloppen 2 jaar Xbox Live voor 40 dollar in plaats van 240 dollar. Dat is toch meer dan redelijk?
Nu is mijn vraag ik heb op het moment een xbox en mijn abonnement voor live gold loopt nog tot januari/ februari volgend jaar moet ik als ik me in november (of december) me een xbox720 koop nog een keer live aanschaffen voor de nieuwe of kan ik met beide consoles online op 1x live? Mocht dat zo zijn heeft voor mij een abonnements vorm van live niet veel zin

[Reactie gewijzigd door Johan tb op 25 april 2013 22:02]

Anoniem: 418414
@Johan tb25 april 2013 22:17
gezien de verschillende kostprijs en het feit dat het ook gescheiden was/is tussen de eerste en de 360, vrees ik dat je het apart zal moeten aanschaffen.
Dat wordt niet duidelijk uit bovengenoemde bericht. Wat ik denk (don't blame me if I'm wrong) is dat er naast het bestaande Xbox Live Silver (gratis) en Xbox Live Gold (pak 'm beet 3,50 per maand) er nog een overtreffende variant komt. Xbox Live Platinum of iets dergelijks.
Ik denk het niet hoor die 10 dollar per maand die hier genoemd wordt is alleen maar winst voor hun. Xbox live zal denk ik niet veranderen in die zij (misschien iets duurder).

De 10$ per maand hier is puur een soort afbetaling manier om de instapprijs lager te maken. Wat in een zekere zin heel slim is. Ikzelf zal gewoon de eerste halen omdat ik ooit een keer 3 jaar xbox live had waar ik maar 3 maanden van heb gebruikt.

Anyway naar mijn idee is xbox live gebonden aan gamertags en ik neem aan dat die de overstap ook maken.

Misschien dat xbox live in de toekomst duurder wordt naarmate er nieuwe functies zijn maar mijn gok is is dat je gewoon met deze verder kan.
Als Sony nog steeds gratis online mogelijkheden blijft bieden ten tijde van de PS4 dan wordt het voor mij in de volgende consolegeneratie 100% duidelijk een Playstation 4, de lagere aanschafprijs en de gratis online mogelijkheden zijn toch wel een enorm pluspunt moet ik zeggen.
Ik heb nu een Xbox 360 maar ik vind het toch maar vervelend dat je elke maand moet betalen voor Live, ik heb deze ook eigenlijk alleen maar gekocht voor Halo en omdat ik nog geen gaming pc had 8)7
Nou ik hoor van veel mensen die zowel de ps3 als xbox360 hebben dat ze het online gedeelte een stuk beter vinden bij de xbox. Je betaald niet voor niks, en indien 40-50 euro teveel is om te missen, dan is natuurlijk de ps3 (misschien de ps4 als dat weer gratis is) aan te raden.
Ik zelf geef niet zozeer om 40 euro per jaar voor leuke online mogelijkheden op de console.
Maar hoe komt het dan dat Steam al de functionaliteit van XBL en meer kan aanbieden helemaal voor niets? Dat Sony deze generatie niet echt kon concurreren met de kwaliteit van XBL betekent niet dat gratis sowieso slecht is. Met een beetje goede wil kan het perfect gratis.

Je betaalt al voor de console, voor de games (waar MS zelf ook nog leuk aan verdient), je betaalt voor DLC en nog hoop andere dingen. Betalen voor online play en voice chat is bijna oplichting, zeker aangezien het online spelen gewoon P2P is. Moesten ze nu alle games hosten op krachtige servers, dat is iets anders...

Het blijft natuurlijk je eigen keuze om het te betalen. Maar om te claimen dat ze echt al dat geld nodig hebben om als veredelde tracker te werken of om te kunnen gebruik maken van hun Skype infrastructuur dat op ELK ander platform gratis is? Sorry hoor, maar ik zie echt niet in waarom ik voor XBL zou betalen terwijl Steam hetzelfde en zo veel meer kan, helemaal voor niets. Die kijken niet om als een gratis speler voor meer dan 100GB op een dag aan F2P games downloadt en die dan nog eens online speelt elk dag zonder ook maar iets te betalen. Maar op Xbox zou ik nog eens extra moeten betalen om online te spelen terwijl ik juist al 60 euro betaald heb aan een spel dat op disc staat.

Opnieuw, het kan me niet schelen dat ze dit doen. Ik ga het niet betalen, anderen doen het met plezier. Maar claimen dat het geld nodig is voor de service die ze bieden? Geloof ik niet veel van. En kom nu niet af met de Twitter/FB/andere apps. Die zijn ook gewoon gratis op elke ander denkbaar platform.

[Reactie gewijzigd door Niosus op 25 april 2013 22:30]

Xbox Live is iets heel anders dan Steam en biedt heel veel meer... Bijvoorbeeld Xbox music en Xbox video (al moet je daar inderdaad apart voor betalen, zoals jet nu is tenminste) maar ook bijvoorbeeld hoge kwaliteit videoconferencing mbv kinect en allerlei Internet apps zoals Facebook en Netflix inderdaad

Edit - Onbegrijpelijk waarom ik een 0 krijg..,

[Reactie gewijzigd door Yalden op 26 april 2013 13:22]

Wat een onzin. Op pc kan je met diverse programma's gratis hoge kwaliteit videoconferencing doen, en toegang tot Facebook en dergelijk is ook gewoon gratis. 120 dollar per jaar voor p2p-gaming en toegang tot gratis webdiensten is en blijft afzetterij, zeker als je ziet wat PS+ voor de helft van die prijs kan bieden.
Nee, geen onzin, maar ik had wel beter uit moeten leggen wat ik bedoelde waarvoor excuses. Laat me het nog een keer proberen.

Voor Steam heb je een PC nodig, voor Xbox Live een Xbox. Heel veel mensen hebben wel een Xbox maar geen PC, of (zoals ik), hebben ze hun Xbox ergens staan waar geen PC staat (bij mij staat bijvoorbeeld mijn PC in de woonkamer en mijn Xbox in de slaapkamer.

Daarom zijn Steam en Xbox Live niet met elkaar te vergelijken, het zijn twee compleet verschillende zaken met als enige overeenkomst dat ze allebei je online spelletjes laten spelen, maar, Live bidet zoals ik al zei daarnaast nog veel meer (wat je grotendeels ook inderdaad via een PC zou kunnen doen, voor weinigah.

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen het niet leuk vinden dat ze met een Xbox ook nog voor een abo moeten betalen om online te kunnen spelen. Als dat een heel groot bezwaar is, dan moet je gewoon geen Xbox kopen maar via je PC of Playstation online gaan spelen. Punt. Klaar.

Maar misschien verklaart dit wel waarom volgens bovenstaand gerucht de prijs voor Live wellicht gaat verdubbelen/ Mischien komt er naast het Gold abo van 5 euro ook wel een Platinum van 10 Euro, en kan je straks met Gold online spelen en krijg je met Platinum nog meer functionaliteit of zo.

[Reactie gewijzigd door Yalden op 26 april 2013 19:36]

Steam lijkt meer op XBL dan je denkt, en Steam heeft een pak meer functionaliteiten dan je denkt.

Eerst en vooral: Betalen voor FB of Twitter toegang. Die apps zijn overal gratis. Ik denk dat FB met plezier zelf een app zouden ontwikkelen (als dit al niet zo is) en de netwerkkosten zijn gewoon voor FB of Twitter. Hetzelfde geldt voor Netflix (voor diegenen met proxy) en gewoon elke andere "internet" app.

De video en music store? Moet je nog altijd je video of muziek betalen. Zelfs Apple die door veel mensen als zeer greedy worden aangezien vraagt geen geld voor toegang tot hun muziek/film store, terwijl die vele malen groter is dan die van MS. Weeral: overal gratis buiten op Xbox.

Videocalls kan je via Skype volledig gratis tussen tablets, smartphones, PCs en zelfs TVs. Op de nextbox gaat de voice/video conferencing bijna sowieso via het Skype netwerk gaan. Waarom als het overal gratis is moet het dan geld kosten op Xbox? Ok voor group video calls moet je betalen, maar hoeveel mensen hebben dit nodig? Ik alleszins niet...

Tot nu toe hebben we het trouwens over functionaliteiten die perfect op een smartphone of tablet werken. Het "totaalplaatje" argument is dan ook niet echt stabiel.

Welke speciale features heeft Live dan trouwens dat het zo speciaal maakt? Steam geeft je eender waar eender wanneer volledige toegang tot al je games en slaat je savegames online op. Ze bieden infrastructuur voor mods, dedicated servers (en P2P) en user generated content. Daarbovenop heeft de community tegenwoordig een pak meer features. Denk aan ingame via de Steam overlay guides/walkthroughs opzoeken. Screenshots maken en beheren is makkelijk. Ook enorm handig is het trade systeem waar ik al spellen geruild heb voor ingame items of discount coupons. Dit zijn maar een klein deel van de features... Ik heb niet super veel ervaring met Live, maar je gaat me niet wijsmaken dat Live een grote featureset heeft dan Steam, als je dan bedenkt dat Steam dan nog eens op een full-fledged OS draait zou Live juist een pak meer features moeten bieden om dat te compenseren...

Vergeet trouwens ook niet de developer kant: Via Steam kunnen developers gratis zo veel als ze willen updates uitsturen. Via Live kan het maanden duren om een patch erdoor te krijgen en kost het gewoon te veel voor indie devs en zelfs sommige grotere devs.

Ik zie nog altijd geen geldig argument wat Live zo speciaal maakt dat het 10 of zelfs gewoon 5 euro per maand zou moeten kosten....
Maar nu lijkt het erop dat de prijs van Live naar $10 per maand gaat. Als de PS4 nog gratis online mogelijkheden blijft bieden, dan scheelt dat in prijs zomaar 2 spellen per jaar.
Ik denk dat die $10 per maand alleen maar geld voor het 2-jarig abbonement wat je krijgt bij het "goedkopere" model. Het zou heel raar zijn om de prijs van een service opeens te verhogen van $50 per jaar naar $120, dat kan je als bedrijf gewoonweg niet verantwoorden. Zeker niet als je concurrent een ongeveer gelijkwaardig alternatief heeft voor nop
Jaaa, ja. Dat klinkt lekker logisch. Dus Microsoft kan het WEL verantwoorden als ze hele volksstammen (hun nieuwe klanten!) eerst een abo van welgeteld twee jaar voor 10 euro per maand in de maag splitsen, en vervolgens aan iedereen die niet zo stom is geweest dat voor de helft gaan verkopen?

Echt waar...
Verder heb ik begrepen dat je ook bij sony moet betalen straks!
Ik weet zeker dat Sony ook een abonnementen dienst gaat creëren want als de nieuwe Xbox 720 het zo en zo wel heeft, dan gaat sony daar nooit aan kunnen tippen want de Xbox 720 zal dan met exclusives de pan uit rijken. Zoals: diensten/apps/DLC. En een service die betaald is zal een veel betere service leveren en ondersteuning en kwaliteiten bieden.
De prijs van 499 spreekt mij zeker aan, eerlijk gezegd ging ik van meer uit als deze release prijs. Dus voor mij is dit echt een pluspunt! Laat maar komen de previews! Ik kan er niet meer op wachtten.

Ik vraag me af of het winstgevend is om de 299 te kopen, 10 euro per maand is 120 per jaar, dan heb je de 499 er al bijna uit. Verplicht 2 jaar abbo te nemen, dus 240 + 299 ben je zelfs goedkoper uit..539 voor 2 jaar live + xbox. of 500 +2x40 = 580 als je hem zonder abo neemt.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 april 2013 19:40]

@JeroenC : Het abonnement is 2 jaar. De console is dus $299 + $240 (24 x $10) = $539.

Desondanks vind ik $120 (hier waarschijnlijk €120) per jaar behoorlijk aan de prijs. Als dat vereist is om online te kunnen spelen vraag ik me af of een Playstation 4 geen betere optie is, omdat online gamen daar nog steeds kosteloos zal zijn. Het geld dat ik bij Sony aan abonnementskosten bespaar (tegenover Microsoft) gedurende de levensduur van de Playstation 4 zal ik tegen die tijd de Playstation 5 kunnen aanschaffen.

Ik bedoel; $ 50 per jaar vind ik op zich nog wel redelijk mits de kwaliteit van de online services daar naar is. Volgens mij is dat het bedrag dat je bij Xbox Live Gold betaalt. Om bijna 2,5x zo veel te betalen vind ik eerlijk gezegd nogal absurd, sorry.

Hoe zit dat dan met die Xbox van $499 ? Zit daar al onbeperkt online spelen bij de prijs inbegrepen ? Of moet je dat dan alsnog los gaan nemen ? Indien dat het geval is vraag ik me af wat het dan voor een zin heeft om die dure Xbox zonder abonnement te pakken; je bent dan altijd duurder uit.

Zal wel aan mij liggen maar die logica begrijp ik niet.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 april 2013 19:52]

Anoniem: 120693
@Titan_Fox25 april 2013 20:08
Desondanks vind ik $120 (hier waarschijnlijk €120) per jaar behoorlijk aan de prijs.
Hoe kan je dat nou vinden als je niet weet wat je ervoor krijgt? Je kan hoogstens zeggen dat 120 euro voor je als persoon veel geld is.
Hoe kan je dat nou vinden als je niet weet wat je ervoor krijgt? Je kan hoogstens zeggen dat 120 euro voor je als persoon veel geld is.
Sorry, maar we hebben het over het spelen van games. Voor iets wat feitelijk een beetje ontspanning is (of zou moeten zijn) is 120 Euro per jaar redelijk duur vind ik. True, nog geen idee wat je ervoor krijgt, maar ik hou het voorlopig op wat dataverkeer en misschien wat cloud-opslag.

Dus, in de beste Dragon's Den traditie: I'm out.
@B64 : Gamen is een echte melkmachine geworden. Zeker nu ze zo zijn doorgeschoten met DLC.

Eerst kregen we een complete game die zowel een fatsoenlijke single- als multiplayer bevatte. Na verloop van tijd raakte de singleplayer campaign in vergetelheid omdat er werd ingezet op multiplayer. Vervolgens werd er van alles uit de multiplayer gesloopt om dit als extra DLC te verkopen.

Ondertussen bleef de prijs van zo'n uitgeperst spel exact hetzelfde (rond de € 60 voor een nieuwe consolegame), hoewel je in feite de helft tot 2/3 minder plezier krijgt voor je geld. Dat ze tegenwoordig zo weinig aandacht schenken aan een fatsoenlijke singleplayer vind ik al erg genoeg, maar zorgt dan tenminste dat de prijs van het betreffende spel daar op wordt aangepast.

Je kunt niet van mij verwachten dat ik ondanks al die ellende nog eens $10 per maand ga betalen om die aan elkaar genaaide restanten die men tegenwoordig "computergame" durft te noemen, online te kunnen spelen.

Ik ben wel goed, maar niet gek.
Anoniem: 13087
@B6426 april 2013 12:40
Hoeveel geeft een gamer gemiddeld uit aan gamen per jaar dan? Ik vermoed dat dat wel over de $120 gaat...

Het gaat dan ook niet over het spelen van games, maar over de online functionaliteit. Wat dat dan ook in moge houden.

Ik heb op zich aan online gamen helemaal geen behoefte, maar wat er tegenwoordig allemaal bij geleverd wordt is op zich wel leuk. Als dat eens 5 euro per maand kost wil ik het wel overwegen. 120 is wel veel voor IE, YouTube en dat soort dingen.
Het ligt natuurlijk voor de hand als je de 499 zonder abbo koopt je natuurlijk niet 120 euro per jaar moet betalen voor live, zal wel hetzelfde zijn als nu zo rond de 40 euro.
De versie van 299 moet natuurlijk terugverdient worden vandaar dat je daar per jaar 120 euro betaald en een abbo van 2 jaar...
@mathijs_kok : Als het abonnement á € 120 per jaar vereist is om online te kunnen spelen, dan vind ik het duur ja. Bij Sony kost het tenslotte niks...

Microsoft zal er beslist wel een hoop extra diensten bij doen maar de vraag is in hoeverre dit interessant is voor de gemiddelde gamer. Als ze er een hoop spul in stoppen waar je niks aan hebt zit je wel met een duur abonnement dat je enkel wilt gebruiken om online te gamen.
@SBTweaker : Het XBox Live lidmaatschap bij de nieuwe XBox gaat $10 per maand kosten, dus $120 per jaar. Bij het "$299-model" ben je verplicht om 2 jaar XBox Live te pakken, dat zijn dus $240 per 2 jaar.

In totaal kost je het "$299-model" effectief $539; dat is $40 meer (of te wel 4 maanden XBox Live) dan het "$499-model" dat zonder abonnement geleverd wordt.

Als je zo rekent krijg je voor het prijsverschil van $40 dus 24 maanden XBox Live. Daar een losse maand normaal gesproken $10 kost krijg je dus 24 maanden voor de prijs van 4 maanden, dus krijg je 20 maanden XBox Live "cadeau" bij het "$539-model".

Snappie ? Het is helemaal niet mogelijk om enkel de XBox voor $299 te kopen zonder abonnement. De versie zonder abonnement kost $499 en de versie mét abonnement kost $539. Zoals ik al zei is het gewoon slimme marketing om de indruk te wekken dat de nieuwe Xbox goedkoper zal zijn dan de Playstation 4.

Naar mijn verwachting zal Sony dit verhaal aangrijpen om de consument duidelijk te maken dat online gamen met de Playstation 4 wel gratis blijft. Volgens mij wordt dat nog aardig wat moddergooien kort voor de release. Ik vind het allemaal wel prima; zolang de consument er financieel bij gebaat is :-)

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 april 2013 23:00]

Wat betreft de 2 modellen en de prijs moet het denk ik als volgt uitgelegd worden:

De nieuwe Xbox kost 299.
Live kost 10 per maand, 120 per jaar.
Bij het 499 model zit 2 jaar Live, voordeel 40 euro.

Lijkt me heel simpel en logisch. MS kan geen Xbox voor 299 laten verkopen en de kopers daarna verplichten een abo voor 2 jaar te nemen. Dus wil je niet online - wat uiteraard gewoon kan ondanks de geruchten - dan betaal je 299 en niets meer.

Koop je het 499 model, dan zit de meerwaarde uiteraard in het abo voor Live. De gedachte dat het duurdere model geen abo heeft of nodig heeft is uiteraard te zot. Na 2 jaar zorgeloos online zullen ook die kopers hun abo moeten verlengen om nog van de online mogelijkheden te kunnen genieten. Dat geld laat MS echt niet liggen, en ze zullen er voor zorgen dat een offline Xbox maar een kale bedoening lijkt tov een online Xbox. Zelf hou ik van online & offline gaming maar wil ik niet extra betalen, dus is het 299 model interressant wanneer er goede singleplayer games voor uitkomen. Online zal ik vooral op PS4 doen.

De verdubbeling van abokosten van 60 naar 120 zal door MS verdedigd worden met een hele sleur aan toeters & bellen & apps & TV gerelateerde entertainment, iets waar ik als gamer niet warm voor loop. Net als met PS3 betaal ik liever eenmalig 100 tot 200 meer voor een console om dan helemaal klaar te zijn. Online, offline wanneer ik dat wil.

[Reactie gewijzigd door VonBraunschweig op 26 april 2013 09:35]

@VonBraunschweig : Die berekening zou theoretisch wel kunnen kloppen, maar om eerlijk te zijn zet ik daar mijn twijfels bij. Het zou betekenen dat de next-gen Xbox goedkoper wordt dan de Wii-U.

Aangezien de Playstation 4 en next-gen Xbox heel erg op elkaar gaan lijken op het gebied van hardware, en er wordt verwacht dat de PS4 rond de $ 500 gaat kosten, lijkt het me niet waarschijnlijk dat de nieuwe Xbox slechts $299 gaat kosten.

Het ziet er eerder naar uit dat je een $499 versie krijgt als "standalone" apparaat (dus zonder abonnement en overige toeters en bellen) en een $539 versie waar 24 maanden XBox Live bij zit.

Maar goed, het is nog te vroeg om hier echt wat zinnigs over te zeggen. We zijn wel leuk met elkaar aan het discussieren (ik vind het altijd interessant wat anderen denken over zulke dingen) maar in feite weten we nog helemaal niks over hoe de abonnementen eruit gaan zien.
Dan zou iemand die het 499 model koopt en daarna besluit online te willen maar liefst 499 plus 2x 120 moeten gaan betalen om 2 jaar alles te kunnen beleven, dus heel wat meer tov iemand die dat besluit neemt voor de aankoop.

Dat lijkt me wel heel erg sketchy van MS. Maar goed, zou kunnen, we horen het wel volgende maand. Wat ik vooral hoop te horen deze E3 is dat PSN gratis blijft, ook dat is nog niet zeker.

[Reactie gewijzigd door VonBraunschweig op 26 april 2013 12:17]

@VonBraunschweig : Als Sony een duidelijk voordeel wil behalen tegenover Microsoft, zou het wel zo verstandig zijn als ze PSN gratis houden (of het tenminste stiekem in de prijs van de console meerekenen).

Qua hardware zal er weinig verschil zitten tussen de PS4 en next-gen Xbox. De meeste software titels zullen voor beide platformen uitkomen. Ze zullen het dus van de verkoopprijs, online services en exclusives moeten hebben.

Ik zou anders niet weten op welk vlak ze met elkaar zouden concurreren. Het belangrijkste argument zal anders zijn dat ze de voorganger van een van deze consoles hebben gehad en daarom merktrouw blijven.
Pssst 12 x 20 = 240, en 12 x 10 is 120 :Y) (geen idee waar jij de 20 vandaan haalt trouwens)
Anoniem: 126717
@Titan_Fox25 april 2013 21:55
Hoe zit dat dan met die Xbox van $499 ? Zit daar al onbeperkt online spelen bij de prijs inbegrepen ? Of moet je dat dan alsnog los gaan nemen ? Indien dat het geval is vraag ik me af wat het dan voor een zin heeft om die dure Xbox zonder abonnement te pakken; je bent dan altijd duurder uit.

Zal wel aan mij liggen maar die logica begrijp ik niet.
Het kan aan mij liggen, maar als ik de strategie van MS de laatste tijd zie denk ik dat er een abbo voor Skydrive bij zit. Dat kost $50 per jaar voor 100 GB, en dan kan je bij je fotos, wellicht wat doen met documenten, etc.
@ADQ : Hmm, dat is een goede. Dat was nog helemaal niet bij me opgekomen. Vraag is in hoeverre dit zin zal hebben. Er zijn tenslotte al een hoop mensen die een Skydrive account hebben. Wordt het dan niet een beetje dubbelop ?

Zelfde geldt voor de overige services die in het abonnement zitten dat Microsoft bij de Xbox zal gaan leveren. Wat als je bepaalde services al hebt ? Je ben dan wel dubbel aan het betalen lijkt me.

Dan zouden ze je een bepaald bedrag in mindering moeten brengen op de abonnementskosten als je bereids Microsoft-services afneemt die ook voor de nieuwe XBox gebruikt worden.
nvm.

[Reactie gewijzigd door sjaak88 op 26 april 2013 08:06]

@sjaak88 : Nee, ik bedoelde dat er in het algemeen al een flink aantal mensen zijn die een Skydrive account hebben. Je krijgt het tegenwoordig ook al bij Microsoft Office.

Hoe kom je overigens bij de XBox360 ? Ik had het over de volgende Xbox, niet de huidige. Bovendien was het ook maar een voorbeeld. Waar het mij om ging is dat Microsoft mogelijk bepaalde diensten zoals Xbox Music of Microsoft Skydrive toe kan voegen aan dat Xbox Live abonnement van $10 per maand.

Ik vroeg me enkel af hoe het dan zit als je bereids dergelijke diensten afneemt. Krijg je in zo'n geval dan korting op je Live abonnement ?

We zijn gewoon gezellig met elkaar aan het discussieren over potentiële diensten die Microsoft wellicht zal gaan koppelen aan de nieuwe Xbox. Aangezien hun strategie omhelst dat alle apparaten en diensten feilloos met elkaar horen te werken is deze hypothese niet eens zo waarschijnlijk.

Jouw reactie slaat echter als een tang op een varken. Het is dat ik je geen -1 kan geven omdat ik reacties op mijn eigen reacties nu eenmaal niet kan modereren, maar je verdient hem naar mijn mening wel.
Ja dat is precies wat ik zeg (qua berekeningen).

En nu je het zegt, zou bij de versie van 499 het live erin zitten. Dat vraag ik mij nu ook af.
@JeroenC : Zoals het er nu uit ziet heb je de keus tussen een console van $ 539 incl. 24 maanden abonnement, of een console van $499 waarmee je niet online kunt.

Waarom zou je dan in hemelsnaam een console van $499 aan willen bieden ? Nu lijkt het er enkel op dat het $299 model vele malen goedkoper zal zijn dan de Playstation 4. Mensen staren zich daar blind op en denken helemaal niet na over de overige kosten die daar nog bovenop komen.

Slimme marketing van Microsoft, maar in feite ben je dief uit eigen portemonnee als je voor de goedkopere $299-variant gaat (in ieder geval totdat er straks meer duidelijkheid is qua invulling van dit abonnement-).

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 25 april 2013 20:09]

Nou ik ben niet zo iemand van abonnementen op de vaste lasten en mobiel na. Ik koop een luxe product liever in 1x. Dus er word wel aan mijn doelgroep gedacht.
Het is gewoon hetzelfde als met een telefoon. Koop je het toestel ineens en gebruik je een los abonnement ben je uiteindelijk voordeliger uit.

Kun of wil je dat niet, koop je het apparaat goedkoper en betaal je vervolges per maand een gedeelte voor het abonnement (en het apparaat). Ben je uiteindelijk duurder uit, maar je kunt het over 24 maanden verspreiden.

In dit geval lijkt het voordeel dan net aan de kant van het abonement te zitten, maar een hoop ensen zullen nog live hebben bijvoorbeeld. Dan zal het al snel minder voordelig worden.

Ik betwijfel overigens of dit abonnement ook in de EU ingeveord gaat worden, zou me niks verbazen als dat iets is dat ze alleen in de VS gaan doen.
Ik denk dat de 499 dollar versie gewoon meer peripherals heeft zoals 2 controllers, grotere HDD (hoewel je het nut daarvan kan betwisten nu het online zo'n item is geworden) en misschien meer Kinect troep erbij?
Maar betekend het dan dus dat je bij de 499 versie geen extra xboxlive abbo hoeft te kopen, of dat de 299 versie incl abbo waarbij je dan nog een duurder abbo nodig hebt om dezelfde functionaliteiten te hebben. Anders vindt ik het toch wel heel raar dat je 499 betaalt EN 10 per maand om online te kunnen..
Ik neem aan dat een live abbo 40,- kost per jaar, zoals nu. Dus dat moet je er dan wel bijkopen. Mogelijk dat je 6 maanden gratis krijgt ofzo?
Bij de 499 versie krijg je geen xbox live, waardoor je dus niet kan genieten van de xboxlive mogelijkheden. Deze kun je dan los bijkopen, waardoor je op praktisch hetzelfde bedrag uitkomt.

499 + 70 = 569
299 + 240 = 539

Het voordeel dat je krijgt bij direct een abbo is het prijsverschil, en dat je niet het hele bedrag in 1x hoeft neer te leggen. Het voordeel voor Microsoft is dat ze zeker weten dat ze de komende 2 jaar aan je verdienen of dat je 't geld meteen aan ze geeft.

/Bij het losse xboxlive gold bijkopen ben ik uitgegaan van actie prijzen, zonder actieprijzen zal de prijs nog iets hoger zijn (en het verschil dus nog iets groter).

[Reactie gewijzigd door 007Nightfire op 25 april 2013 21:17]

Ik mag toch hopen dat het gerucht over de internetverbinding niet waar is. Ik koop een console, ik koop games en ik wil gamen wanneer het mij uitkomt, met of zonder internetconnectie. Ik snap dat ze de illegale-markt een halt toe willen roepen, maar dat doe je niet op deze manier (zie bijvoorbeeld Ubisoft). Ik wil niet afhankelijk zijn van derden om een game te kunnen spelen. Ik koop voor 40-60 euro een spel en dan wil ik niet dat uitgever X kan zeggen "sorry, je kunt jouw aankoop nu even niet spelen want de servers liggen eruit".
Wat ik ervan begrepen heb is dat de xbox altijd online is, maar niet altijd online hoeft te zijn. Dus als de servers eruit liggen dan kun je gewoon verder spelen.
Het voordeel zou zijn dat je xbox alvast updates en dergelijke download als hij 'uit' (/stand-by) staat.
Kijk, dát zou wel chill zijn. Als het maar niet verplicht is online te zijn om te kunnen spelen, want dan haken er denk ik een hoop mensen af.
Hoewel updates downloaden terwijl hij standby staat leuk is, is er een reden dat ik apparatuur uitzet, namelijk zodat mn stroomkosten niet zo hard gaan. Ik ben bang dat zo'n download tijdens de standby voor een hoger stand-by vermogen gaat zorgen, ook als deze niet download.
ik denk echter niet dat de always-on connectie verbindt met de servers van de uitgever. Dit zal waarschijnlijk verbinden met Xbox Live
op zich een redelijke prijs neem aan dat rond de 400 euro word na een half jaartje.

nu maar hopen dat door de nieuwe consoles games grafisch vooruit gaan hier zit ik al jaren op te wachten :)

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 25 april 2013 21:29]

Niet alleen grafisch. Ik heb eens een gerucht gelezen dat er een soort van bril zou komen, waarmee de speelruimte wordt uitgebreid naar de hele woonkamer, of toch een groot stuk. De Kinect zou de ruimte scannen, via die bril zou dan extra info rondom je tv, of in heel je huiskamer getoond worden.

Maar... geruchten dus...

maar als Live zo duur blijft, en verplichte internetverbinding de regel blijft, zal ik toch nog een tijd bij m'n 360 blijven.
Ongeveer. Van deze heb ik al eens een testopstelling gezien (op het internet, niet IRL).

Omdat niet iedereen het ziet zitten om nog een projector achter zich te hangen, lijkt mij zo'n bril interessanter. Maar dit moet dan zo 'instant' werken, dat je geen lag hebt als je je hoofd beweegt oid.

Maar inderdaad, dit is Ubercool en is volgens mij beter dan zo'n bril. maar zo'n bril is dan weer makkelijker zo te maken dat quasi iedereen het kan gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 418414 op 26 april 2013 00:04]

Dat denk ik dus niet. De PS3 lanceerde ook voor €500 en als we daar iets van hebben geleerd is dat dat veel te veel was.
ohja? het was overigens 599.. Maar zelfs met die hoge prijs EN een 1(.5) jaar later op de markt, dan toch nog MS inhalen.. dus ze hebben toch iets goed gedaan....
Ze haalden MS pas in toen de prijzen omlaag gingen'!! In het begin ging het helemaal niet goed! Onzin wat jij zegt dus

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee