Call of Duty: Ghosts krijgt dedicated servers voor Xbox One

Activision heeft op de gamescom in Keulen bekendgemaakt dat het voor de Xbox One-versie van de shooter Call of Duty: Ghosts dedicated servers op Xbox Live beschikbaar zal stellen. Hierdoor is het niet langer nodig om eigen servers te gebruiken.

Door het plaatsen van dedicated servers op Xbox Live moet de Xbox One-versie van Call of Duty: Ghosts soepeler draaien, zo meldt Gamespot. Fans van de shooterserie vroegen al langer om dedicated servers van Activision, omdat het zelf hosten van multiplayergames lag kan veroorzaken bij spelers met een matige of slechte internetverbinding.

Activision liet op de gamescom ook een nieuwe multiplayer-modus in Call of Duty: Ghosts zien. De modus, Blitz geheten, werkt op basis van doelen, waarbij één team moet verdedigen en het andere team een aanval moet uitvoeren. Ook toonde Activision een nieuwe map met de naam Chasm. Microsoft liet eerder al weten dat de Xbox One een bundel krijgt waarin de shooter van Activision is opgenomen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

20-08-2013 • 15:20

33

Submitter: witeken

Lees meer

Reacties (33)

33
31
15
4
0
12
Wijzig sortering
Nu is natuurlijk de voor de hand liggende vraag. Zijn er ook dedi servers voor de PC?

Ik zou verwachten dat de technieken van de Xbox-One en de PC op elkaar lijken, dus dat je voor de PC ook dedi servers krijgt. Nog even afwachten./ Wie weet brengt de Gamescon hier ook nog meer duidelijkheid over.

[Reactie gewijzigd door Mystic Spirit op 31 juli 2024 15:58]

Waarschijnlijk zullen er wederom geen dedicated servers zijn. Iets wat me al sinds Modern Warfare begon te irriteren.
BO1 en BO2 zijn gewoon dedicated servers. Er is alleen bij BO2 geen server browser.
Dan nog houden ze de auto match erin en dat zuigt. Het is pas leuk nieuws als je thuis zelf een servertje kan opzetten overigens moet je betalen om met een xbox online te kunnen spelen en daar is maar één woord voor -> UITMELKING!!

Vroeger in de goede oude tijd lieten ze je zelf dedicated servers maken zo konden de mensen die het geld, kennis en de tijd hadden een redelijke dedicated server opzetten.

[Reactie gewijzigd door meneer william op 31 juli 2024 15:58]

Het zou veel schelen als je niet teveel woorden in 1 zin gebruikt aangezien dat misleidend is.

- Microsoft bepaalt dat je een Gold-abonnement moet hebben voor online functies
- Microsoft bepaalt samen met de uitgever of er dedicated of peered servers komen
- De uitgever bepaalt de netcode om de genoemde servers met gamers te laten communiceren.

Daar is niets uitmelking aan; Xbox Live is al jaren een betaalde dienst en ondanks langdurige protesten van bepaalde mensen, komt het erop neer dat je grofweg 70 Eurocenten per week hiervoor moet neerleggen.

Je betaalt meer aan je ISP om online te kunnen dan aan de services die Microsoft aanbiedt. Als online een "verplichting" zou zijn, en dan niet alleen voor CoD, zou je allicht je ISP een brief kunnen schrijven waarom zij geen snelle lijn aanbieden voor 70 Eurocenten per week.

Laten we vooral niet vergeten dat al die centjes natuurlijk wel een flink bedrag zijn voor Microsoft maar gezien eerdere berichten hebben/willen ze 300K servers (fysiek/virtueel) inzetten puur en alleen voor Xbox Live; dat mag dus wat kosten aan hardware, software & colo.

/edit: laatste bericht wat ik kan vinden, ging over een investering van $700 miljoen in XboxLive infrastructuur.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 31 juli 2024 15:58]

Anoniem: 398509 @MAX340020 augustus 2013 16:16
Dat argument "ach het is weinig geld!" vind ik altijd een drogredenering. Je kunt het net zo goed van de andere kant berekenen: De service is gemiddeld zo'n 50 euro per jaar, dus als je lid bent sinds de invoering van de X-box 360 heb je hier zo'n 400 euro aan besteed.

Dat vind ik behoorlijk wat geld, vooral om te zien hoe weinig je er eigenlijk voor krijgt:
  • Online spelen (maar je moest de games zelf hosten.. dus betaal je voor wat?)
  • Toegang tot gratis services, zoals facebook en twitter
  • Toegang tot services waar je los al voor betaald (netflix, hulu, last.fm)
  • Party chat (zelf gebruikte ik liever mumble, teamspeak of skype via losse laptop)
Daar bovenop komt dan ook nog eens dat je zelfs met Xbox Gold je nog advertenties op de dashboard krijgt, hoewel dat geloof ik in Nederland een stuk minder is dan in Amerika.

Ik zou dus eigenlijk vinden dat mensen een heel stuk meer zouden moeten protesteren over Xbox Gold. Tot zoverre leek het erop dat Microsoft simpelweg het geld kon vragen, omdat mensen het toch wel betaalden ("het is toch niet veel geld!"). Maar sinds PS+ een stuk populairder is geworden met de gratis games, ziet het ernaaruit dat ze wat meer service proberen te bieden, zoals de dedicated servers.
Ben het grotendeels met je eens.

Toch vind ik dit niet zo erg. Het nadeel van speler-gehoste dedicated servers vond ik altijd dat je van die irritante mods krijgt.

Het perfecte voorbeeld hiervan zijn Team Fortress 2 servers op de pc waarbij je eerst 300 MB aan soundfiles en andere rotzooi moet downloaden voordat je de server in kunt.

Ik vond hun multiplayer reveal wel leuk, maar dit soort spellen zijn niet echt iets voor mij meer.. Heb de lol gehad met Modern Warfare 2 maar daarna zakte het weg. Moet nog maar zien of ik dit spel ga kopen.
Ben het grotendeels met je eens.

Toch vind ik dit niet zo erg. Het nadeel van speler-gehoste dedicated servers vond ik altijd dat je van die irritante mods krijgt.

Het perfecte voorbeeld hiervan zijn Team Fortress 2 servers op de pc waarbij je eerst 300 MB aan soundfiles en andere rotzooi moet downloaden voordat je de server in kunt.

Ik vond hun multiplayer reveal wel leuk, maar dit soort spellen zijn niet echt iets voor mij meer.. Heb de lol gehad met Modern Warfare 2 maar daarna zakte het weg. Moet nog maar zien of ik dit spel ga kopen.
Dat doe je ook maar eenmalig en met een 10mbit connectie(nog steeds chello starter :+) haal je dat in een paar minuten binnen. Eenmaal binnen hoef je niet 3x tijdens de match block te versturen omdat de host telkens ragequit, met als gevolg dat je weer een half uur stil staat en UITERAARD iedereen al een seconde lopen kan tegen de tijd dat je unfreezed, net op tijd om een kogel door je harsens te krijgen....

Ik speelde al CoD vanaf de begin dagen in clan verband, maar dat hield basically op met MW2, geen eigen clan server meer, geen eigen mods, geen custom maps...En om nu voor 3 euro map packs te blijven kopen...how about no? Je bent echt wel snel uitgekeken op die 6 standaard maps die ze hebben hoor...die dingen memorize je compleet in no time en dan pas je de optimale en uit den treuren geoefende tactieken toe, leuk in competities wie dat 't beste doet maar niet voor casual online lamballen.

Tis mezelfs een keer gelukt te winnen tegen een ps3 speler(met 0,0 3d shooter ervarign op consoles), gwn omdat ik kan zien waar hij spawned en de granaat al gekookt en onderweg is is tegen de tijd dattie 't steegje uit loopt...

Met eigen servers voorkom je dat je elke avond hetzelfde riedeltje speelt, en ja dat betekent dat ze voor sommige servers een bak mods moet downloaden, maar met al die breedband connecties van tegenwoordig lijkt me dat toch niet meer zo'n probleem? :X Maps downloaden van quake(1 :P)servers over 56k4 connectie....dat is pas hell :P
...overigens moet je betalen om met een xbox online te kunnen spelen en daar is maar één woord voor -> UITMELKING!!
Bij de PS4, nu anders ook hoor ;)
Dat klopt. Maar in mijn ogen krijg je ook veel meer voor je geld dan bij Xbox Live. Je krijgt namelijk per maand een aantal spellen elke maand (die je altijd mag blijven spelen, mits je een PS+ account blijft houden). Daarnaast krijg je ook flinke kortingen elke maand.

Verder wel een goede zaak dat ze dedicated servers hebben. Zou nog fijner zijn als we zelf ook dedicated servers mogen hosten.
Door jou zelf de servers thuis te laten hosten raken ze de controle kwijt over de server files. Deze zullen dan snel gekraakt worden en custom code laten draaien.

M.a.w. als jij de server kan hosten kun je makkelijk hacken :)

Maar dit is ook mogelijk bij match making system.
Met MW2 Liberation kon je forceren dat jij de host werd en daarna custom code injecteren.
Als ik sommigen van jullie bezig hoor zou je haast denken dat we vroeger - het tijdperk waar tweakers nog echt tweakers waren - nooit het tijdperk hebben gekend van gameservers die we zelf konden hosten.

Vaak op apparatuur/verbindingen die echt onderdeden op wat je in sommige huiskamers kunt vinden. Dat ging van simpelere games zoals Quake/CS tot de meer complexere games zoals Battlefield.

Bewijst nog maar eens hoe flauw gelul heel dat cloudgebeuren is. Het is alsof het jaar 1999 de telefoon heeft opgenomen en nog eens van zich wil laten horen.

Daar hadden we geen abonnementen voor nodig, geen investeringen van 700 miljoen dollar en hadden we maar - als je de boel goed onderhield - geen last van de boze hackende mannen. Toen had je ook ladders, enz.

Eigenlijk de meeste hacks waar we mee geconfronteerd werden waren eigenlijk meer in de werkelijke positieve zin van het woord hack en dat door de vrijheid die we als gamer konden genieten op het moddingvlak. Man wat was dat echt fun met momenten.

Xbox Live en konsoorten zijn de teleurgang geworden van datgene wat voor mij het vroeger zo speciaal maakte en uniek. Nu is het allemaal die hersenloze gecontroleerde dudebros gefocuste eenheidsworst, waardoor ik er echt geen plezier meer in heb. Zie tussen al die shooters dan ook 0,0 verschil.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 31 juli 2024 15:58]

Het is nog maar de vraag hoe ze die PS+ op de PS4 gaan doen. Het lijkt me sterk dat ze al vanaf de eerste maand daar ook games gratis voor uit gaan geven.
Sterker nog: op release krijg je Drive Club gratis. En het is al aangekondigd dat de maanden daarna ook gratis games uitkomen voor PS+. Dit ware dacht ik indie games momenteel. Vrij logisch aangezien de retail games pas net uit zijn. Maar na een paar maanden verwacht ik gewoon AAA games te zien. Net als nu met PS3 het geval is: NFS Most Wanted, BF3, Uncharted, Hitman Absolution. Om maar een paar te noemen.
Lekkere oplossing was dat met Modern warfare -.- zit je lekker te spellen, CONNECTION LOST!!! reconnecting! Of soms was het hele potje naar de knoppen.

Ook lekker, oplaatst waren er allemaal vlieg hax etc. Leuk voor die hackers maar op deze manier koop ik niet weer een spel dat niet met dedicated servers werkt.

Je mag toch van zo'n uitgever verwachten dat er een degelijk / stabiele server opgezet wordt? Als het nu een F2P concept oid was kan ik me voorstellen dat servers hosten dan te duur is.

[Reactie gewijzigd door Ealjebij op 31 juli 2024 15:58]

Helemaal mee eens, ik heb me groen en geel geërgerd aan MW2 op de pc puur alleen maar daardoor. Blackops had ze wel weer, maar dat draaide toch niet helemaal lekker.
Wat een opluchting is het dan ook om een counter strike/battlefield/moh etc te spelen. Ik zou in elk geval niet anders meer willen.

Maar sowieso goed nieuws voor de xbox spelers in elk geval. Hopen dat het op de pc nu ook eens weer goed voor elkaar is.
Lekkere oplossing was dat met Modern warfare -.- zit je lekker te spellen, CONNECTION LOST!!! reconnecting! Of soms was het hele potje naar de knoppen.

Ook lekker, oplaatst waren er allemaal vlieg hax etc. Leuk voor die hackers maar op deze manier koop ik niet weer een spel dat niet met dedicated servers werkt.

Je mag toch van zo'n uitgever verwachten dat er een degelijk / stabiele server opgezet wordt? Als het nu een F2P concept oid was kan ik me voorstellen dat servers hosten dan te duur is.
Ook in de wereld van dedicated servers zijn er hax, crax en cheatahs, mogelijk zelfs meer dan anders omdat er geen enkele controle is behalve van de server admin zelfm die staat of valt dus met zijn activiteit...
Dit zijn toch gewoon dedicated servers die je niet zelf kan draaien? wat is dan het nut?
Als je BO1 op de PC had gespeeld had je het nut kunnen zien van dedicated servers die je niet zelf kan hosten ..

Rules, lage ping, geen matchmaking. Ben allang blij als dat weer terug komt.
Het gebrek aan echte dedicated servers met een server browser is 1 van de dingen die voor mij BO2 de das om hebben gedaan. Nu onderhand wel duidelijk is dat Ghosts op de pc wederom geen echte dedicated servers zal hebben ga ik het echt niet kopen. Ik blijf gewoon fijn COD4 op mijn vaste server spelen. Daar zit een grote groep vaste spelers die ik onderhand heel goed ken en we hebben een hele lading custom maps. Dat is pc gaming zoals het hoort te zijn.
LOL, die hond heeft nieteens een vacht :P en de graphics zien er nog altijd hetzelfde uit... jammer jammer jammer...

Ja tuurlijk, COD-fans gonna hate! gelijk weer down modden... T feit dat er telkens gezegd wordt dat ze een nieuwe engine gebruiken en dat de filmpjes telkens het tegendeel bewijzen maakt niet uit.... You can't polish a turd...

[Reactie gewijzigd door chimnino op 31 juli 2024 15:58]

Ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt. De textures op die hond vallen uit de toon in vergelijking met de rest. Dat het er verder hetzelde uit ziet ben ik het niet mee eens.
Vond zelf altijd MW1 erg leuk om te spelen, Black Ops wat minder (ben meer fan van de Activision MW-serie dan van de Treyarch BO-serie) en MW2 ook wel weer leuk. Helaas waren toen de dedicated servers weg, echt een gemis, MW3 vond ik ook nog wel leuk, maar leek wel veel op MW2 natuurlijk (ook qua graphics).

Wat me opvalt in het filmpje is dat het geluid, volgens mij, wel beter is geworden dan de laatste CoD games. Qua graphics is het ook wel beter geworden, maar niet veel. Het loopt zeker achter als je het gaat vergelijken met BF4, want damn, die ziet er echt goed uit en de geluidseffecten zijn daar ook echt heel gaaf.

Vind zelf alleen het lopen bij CoD fijner (ook gewenning uiteraard) dan bij Battefield dus daarom speel ik alsnog CoD.

Volgens mij is Call of Duty wel erg gericht op gameplay en de multiplayer gameplay en is Battlefield ook voor een deel nog op de singleplayer gericht en wat meer op het realisme (ook qua lopen).

Nu vind ik wel dat BF4 zodanig beter is qua graphics/geluidseffecten dat ik het wel overweeg om 'over te stappen' van Call of Duty naar Battlefield.

De hond ziet er trouwens wel vrij matig uit inderdaad, minder dan de rest. Of heeft de hond ook een army-head kapsel gekregen? :+
ach daar gaan we weer -_- Xbox wordt weer voorgetrokken, PC heeft dit nodig! altijd maar lag, ik wordt gewoon altijd geknifed door zo'n kereltje met mesjes terwijl die bij mij nog een flink stuk van me af is.. helaas, ik koop geen CoD meer :)
Aan de hand van het filmpje zou je niet kunnen zeggen dat het een nieuwe engine is. De omvallende 'dynamic' omgeving is zo scripted als CoD 1. Frostbite haalt op dit vlak de 'nieuwe' engine met 200km/u in. Jammer dat al die mensen dan toch nog voor Ghosts gaan kiezen, en niet inzien dat BF4 echt heel veel beter is. :')
Je speelt wat je het leukste vind toch en dat gezeik over dat grafisch niet mooi is lekker belangrijk , als de gameplay maar leuk is
Nu de Playstation servers nog en dan is iedereen blij

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.