Nvidia maakt strenge systeemeisen Call of Duty: Ghosts bekend

Nvidia heeft de systeemeisen bekend gemaakt van Call of Duty: Ghosts. De shooter van Activision neemt 50GB aan ruimte in beslag op de harde schijf. De meeste ruimte wordt waarschijnlijk ingenomen door de textures van de game.

Call of Duty: Ghosts, dat vanaf 5 november te koop is, draait enkel onder de 64-bits variant van Windows 7 of Windows 8. Pc's moeten zijn voorzien van 6GB aan ram, maakt Nvidia bekend. De pc-versie van de shooter heeft verder minimaal een Core 2 Duo E8200 van 2,66 GHz of een Phenom X3 8750 van 2,4 GHz nodig, die wordt ondersteund door minimaal een GeForce GTX 550 Ti of ATI Radeon HD 5870. Dat zijn echter niet de meest opvallende eisen die de makers van de game stellen; het is de ruimte die de Windows-versie inneemt op de harde schijf die in het oog springt. De game heeft 50GB nodig, waar de meeste games niet meer dan 20GB in beslag nemen. Waar de ruimte voor gebruikt wordt, maakt Nvidia niet bekend, al heeft de hardwarefabrikant in september al aangegeven dat het in gaat zetten op 'gamen op 4k-resolutie', wat doet vermoeden dat de ruimte gebruikt wordt voor opslag van hoge resolutie textures.

Hoewel de game dus op een GeForce GTX 550 Ti of ATI Radeon HD 5870 draait, raadt de harwarefabrikant een GeForce GTX 780 aan. Een alternatief van AMD wordt niet genoemd, waarschijnlijk omdat de kaarten uit de R7- en R9- serie nog niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn.

Ghosts is de tiende Call of Duty-game en de zesde die gemaakt wordt door Infinity Ward. De game verschijnt niet alleen voor Windows, maar ook voor Wii U, Xbox 360 en PlayStation 3. Er komt ook een versie voor Xbox One en PlayStation 4, die beide tegelijk met de nieuwe consoles op de markt verschijnen.

Afgelopen weekend konden diverse Tweakers alvast Call of Duty: Ghosts spelen tijdens Firstlook

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

08-10-2013 • 14:12

171

Lees meer

Reacties (171)

171
161
84
9
0
50
Wijzig sortering
Kunnen ze bij de installatie niet kijken wat voor een resolutie je nodig hebt en dan alleen de grote textures installeren als dat ook echt nodig is? Met de trend van SSD's zal het niet erg handig zijn voor veel mensen en 99% van die mensen heeft die grote textures geen eens nodig.
Dan zou de instalatie alsnog de grote textures nodig hebben en deze dan tijdens instalatie moeten renderen, waardoor een instalatie wel erg lang zal duren...
Of de instalatie moet tientallen versies van de textures hebben waardoor je straks een installer van een GB of 100 hebt :P
Bij TrackMania² kun je de game in SD of HD downloaden en installeren, scheelt toch wel een factor 3-4 denk ik. En bij The Bard's Tale op Android kun je ook kiezen tussen 2 texturepacks. Ik denk ook dat twee installatiepakketten genoeg is: FHD en 4K bijvoorbeeld. En als je het op Steam koopt, heb je enkel op de servers van steam de verschillende installatiepakketten nodig.

[Reactie gewijzigd door sieem op 25 juli 2024 03:48]

Bij een game als Lord of the Rings Online kan je ook vooraf kiezen of je gebruik wilt maken van "HD-textures".
Een installer gaat vervolgens pas de juiste bestanden downloaden, waardoor je dus niet veel overbodige schijfruimte nodig hebt. Dat lijkt me bij deze game op zich ook een goede oplossing.

Overigens, 50GB! Als deze game op DVD verkocht gaat worden, zal het vast gaan lijken op de oude tijd toen games nog op CD's stonden, Flight Simulator 2004 anybody? :p
Voor Skyrim en Crysis 2 kan je ook gratis high-ress textures installeren...
Maar als je games nu bekijkt zijn de textures ook voor full hd meestal niet heel mooi. 50gb is dan weer wel heel veel, maar ik vindt het niet zo erg. Ik zit meer in over m'n gtx295 of die t wel kan trekken met dit soort eisen.
Nooit gedacht dat ik mezelf dat nog eens moest afvragen voor cod :D
Neem aan dat men geen games installeerd op een SSD, althans ik niet.

Denk alleen niet dat ik hem via Steam ga downloaden. Nu is het buiten buiten steam altijd goedkoper, alleen moet ik wel een externe dvd/blu-ray lezer gaan lenen om hem op die wijze te installeren.

Hoop niet niet dat ze flikken hem alleen via Steam te kunnen diwnloaden haha
De "minimum" videokaart eis ligt naar mijn idee wel erg hoog, veel standaard consumenten laptops/desktops gaan daar op hun neus

De rest kan ik me niet zo druk maken
"Hoewel de game dus op een GeForce GTX 550 Ti of ATI Radeon HD 5870 draait, raadt de harwarefabrikant een GeForce GTX 780 aan. Een alternatief van AMD wordt niet genoemd, waarschijnlijk omdat de kaarten uit de HD 8000-serie nog op de markt moeten komen."
Het is toch al bekend dat amd met R5, R7 en R9 kaarten gaat komen of staat dat los van de HD 8000 serie?
Zijn dezelfde kaarten, zoals pduin al zegt is de 8xxx serie een rebrand voor oem's van de 7xxx serie.
De r5/7/8 serie zijn de consumenten rebrands van de 7xxx, enkel de r9 bevat een nieuwe chip.

Call of duty ghost een Titan nodig???? Hebben ze dan een nieuwe engine, is dat op 4k of zijn de programmeurs van CoD zo bagger dat ze een 9 jaar 14 jaar oude quake 3 engine nog steeds niet kunnen programmeren.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 25 juli 2024 03:48]

daar zijn de precieze performance nog niet van bekend
Die staat sinds vanochtend op de Frontpage, werkt iedereen zo langs elkaar op de Tweakers-redactie?
Dat zijn rebrands. De R9 die gebaseerd is op de nieuwe architectuur is - zoals hierboven gezegd wordt - nog niet bekend.

Als je het artikel had gelezen had je dat geweten.
Er is performance bekend van de R5, R7 en R9 (270X/280X), enkel geen officiele cijfers van het topmodel (290X). Wel leaked benches. Overigens gebaseerd op dezelfde architectuur (GCN) maar met meer shaders.
Daarnaast is het totaal offtopic, dit is niet waar robyb3 en themac1983 op doelden. Het gaat erom dat er voorheen HD8000 in het artikel stond, in plaats van R5/R7/R9.

Begrijp niet helemaal waar deze reactie vandaan komt.
Er komt geen 8000 serie op de markt voor consumenten.
De kaart is een OEM kaart en is alleen te koop voor fabriekanten en bestaat bijna een jaartje.
Bijv.AMD Radeon HD8240D (DX11.1)
Zit in een Packard Bell iMedia S A3620 NL computer
Het zit ook in HP computers en andere merken
En dan begin ik me ondertussen wel af te vragen waar nu het omslagpunt ligt tussen "investeren/upgraden op PC-gebied" en "optimalisatie van je console" voor de consument?

Het gaat natuurlijk in dit geval (en ook BF4) al nergens meer over dat je de game + console + bekabeling + controller kan kopen voor bijna hetzelfde geld als de aanbevolen GPU die voor de PC-versie wordt geadviseerd.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 25 juli 2024 03:48]

De aanbevolen GPU door NVIDIA zelf is natuurlijk een van de topmodellen van het bedrijf zelf, en deze is onder andere klaar voor features die je op je next-gen console niet hebt. Denk aan 4K-ready, multi-monitor, tesselation en Physx-toevoegingen.

Zolang je het op consolespecs gaat houden (BF4 op console loopt op 720p/60, en houd dan dit soort verhalen in je achterhoofd) kan je met een videokaart van 200 euro zéér, zéér ruim uit de voeten.
Gezien dat system requirements de afgelopen 6 jaar hetzelfde zijn geweest, durf ik ook wel te stellen dat je met die 200 euro kaart de komende jaren weer verder kan. Mits je tevreden bent met console graphics natuurlijk.

Consolegamers verwachten van een PC dat ze alles op ultra kunnen draaien, terwijl dat op console niet gebeurd. Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking.
Absoluut niet als troll bedoelt, maar strenge eisen wil ik het niet noemen. Een game als deze en nogmaals dit is niet als troll bedoelt, loopt bijzonder ver achter op games als Battlefield 4 en zelfs op het oude Battlefield 3. Ik neem deze ''strenge eisen'' dan ook met een korreltje zout.
Ik vind 50Gb wel erg veel voor een game die er zo slecht uitziet.
Niet alleen de harddisk ruimte hoor. Zelf ben ik ook een beetje flabbergasted door de systeemeisen. Zo'n lelijk spel kan toch nooit dit eisen? De CPU eisen vind ik nog wel ok, maar de RAM 6GB!! Wat denken ze daar bij infinity, dat ze adobe premiere aan het maken zijn? Ze kunnen daar wel wat efficiënter met het RAM omgaan hoor. GPU eisen zijn ook veels te hoog. De minimum eisen van BF4 zijn zelfs lager. Er moet ergens echt iets goed mis zijn gegaan daar.
Ben het daar helemaal mee eens. Ik heb een systeem van meer dan 5 jaar oud(E8400). Heb pas de GPU (8800GT -> 560GTX) en het RAM(2GB -> 8GB) een upgrade gegeven en kom daarmee al aan deze minimum eisen. Dat het spel 50GB in beslag neemt is ook niet echt een ramp te noemen. Een beetje PC heeft wel 500GB aan hdd ruimte. Een beetje gamer heeft daarbij wel een meer recente PC staan die al op gamen is gericht.

[Reactie gewijzigd door Emiel1984 op 25 juli 2024 03:48]

Een beetje gamer heeft een SSD en daar is elke GB tussen de 50 en 100 cent 'waard' :)

PS neemt niet weg dat ze daarnaast inderdaad wss nog een berg goedkope storage hebben, ik zal een game van meer dan 20GB al niet op mijn SSD zetten, dat is bijna 10% van mijn ruimte :P

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 03:48]

Zou je zeggen dat WatchDogs ook achter loopt met hun graphics?

Ik had aan tweakers de melding gedaan dat sinds gisteren de niet malse specs van WatchDogs op de site van Ubisoft staan, maar blijkbaar niet zo interessant als dit nieuws bericht wat over exact hetzelfde gaat maar dan een ander game.
De huidige vereisten zijn aangepast sinds de gelekte gegevens eerder, maar niet in positieve zin. De minimale specs zijn weer hoger en ik verschiet niet van deze specs na die van WatchDogs gezien te hebben. In't kort, 64bit OS en 6GB Minimum.

Hier zijn ze:

SYSTEEMVEREISTEN
MINIMUM
Supported OS: Windows Vista SP2 64bit, Windows 7 SP1 64bit, Windows 8 64bit
Processor: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66Ghz or AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz
RAM: 6 GB
Video Card: 1024 VRAM DirectX 11 with Shader Model 5.0 (see supported list)
Sound Card: DirectX 9 compatible Sound Card
This product supports 64-bit operating systems ONLY

RECOMMENDED
Processor: Core i7 3770 @ 3.5Ghz or AMD FX-8350 @ 4.0Ghz
RAM: 8 GB
Video Card: 2048 VRAM DirectX 11 with Shader Model 5.0 or higher (see supported list)
Sound Card: Surround Sound 5.1 capable sound card
Supported Video Cards at Time of Release:
nVidia GeForce GTX460 or better, GT500, GT600, GT700 series;
AMD Radeon HD5850 or better, HD6000, HD7000, R7 and R9 series
Intel® Iris™ Pro HD 5200
intel iris pro als recommended!? Zie ik nou iets over het hoofd of de developers?
Dit gaat niet over de eisen, dat zou een volgende alinea moeten zijn, maar er staat geen break op hun site. Maar er staat wel duidelijk: Supported Video Cards at Time of Release:
De aanradingen zijn wel erg flink, overigens, maar een Core 2 Duo en een GTX550 zijn inderdaad geen bijzondere ondergrenzen.
Absoluut niet als troll bedoelt, maar strenge eisen wil ik het niet noemen.
Mja, behalve het aanraden van een GTX 780 is de rest eigenlijk wel een beetje een 2009 PC. Mijn ondertussen 5,5 jaar oude systeem kan dit spel dus (nog steeds) draaien. (OK, hij heeft in 2011 een upgrade gehad van een E8500 naar Q8400, en een 9600GT naar een 560Ti, maar hij heeft altijd al 8GB RAM gehad.)

Ik vind dit geen extreem zware systeemeisen eerlijk gezegd...
Hd 8000 serie? Die komt niet..
Hoewel de game dus op een GeForce GTX 550 Ti of ATI Radeon HD 5870 draait, raadt de harwarefabrikant een GeForce GTX 780 aan.
Wij van Wc-eend adviseren...

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 25 juli 2024 03:48]

Sowieso beetje vreemd dat je miniaal een 5870 nodig hebt. Dit is toch een vrij zware GPU. Welke een stuk krachtiger is dan de GTX 550.

Ter vergelijk via Passmark komt de GTX 550 Ti op 1,922 punten terwijl de 5870 op 2,605 punten terecht komt. Tussen de AMD varian en de Nvida zitten bijvoorbeeld nog de HD 7770, HD 5830, HD 6850 (rebrand van 5850).

Nu snap ik dat deze benchmarks met een klein korreltje zout moeten worden genomen. Maar dan alsnog. Of heeft Nvidia de game zo erg geoptimaliseerd voor haar eigen GPU's ?e
De 6850 was géén rebrand van de 5850, deze laatste presteerde heel wat beter dan de HD6850.

6850 was een die shrink. Had minder stream processoren. Minder compute units. Minder texture units.

Een rebrand is dezelfde kaart met een ander naamplaatje erop.
De 550 Ti was een zoveelste "gerecyclde GPU", maar één ding had het ding wel goed voor elkaar en dat waren z'n shaders. Op dat vlak deed de kaart amper voor z'n 560 / 460 broers onder, maar pure rekenkracht had de kaart simpelweg niet.

De 5850/5870 waren hierin tegenovergesteld: Pure brute kracht, maar vergeet niet dat ze kwa shader capaciteiten zo'n anderhalf jaar in tech achterlopen op de GTX400 series.

Passmark laat hier dus geen compleet beeld zien en ik zou het eerlijk gezegd moeilijk vinden om tussen beide kaarten te kiezen. (nou eigenlijk niet, de 550 ti is gewoon wat zuiniger)
De 550ti presteert belabberd voor zijn toenmalige prijs. nVidia kan veel beter, maar ze gooien af en toe ook behoorlijk rommel op de markt. De 5830 valt bij mij overigens in precies dezelfde categorie. Een 5850 doet het tegenwoordig nog prima, maar als ze superhoge kwaliteit textures willen gebruiken is het misschien toch beter een 2GB kaart te hebben, want 1GB zit snel vol tegenwoordig.
Oh daar heb je helemaal gelijk in, de 550 Ti was prijstechnisch een ramp. De vraagprijs was bijna het dubbele bij introductie van wat een 5850 in de opruiming zou moeten kosten.

1GB ram op de 5850 is overigens nog prima te doen, je moet alleen niet voor over de 1920x1080 gaan en AA uit laten staan als je voor "ultra" textures kiest.

Gezien Nvidia inzet op 4K gaming zal het snel tijd worden voor 3-8GB ram op videokaarten, met minder is al een paar keer aangetoond dat de huige performance met huidige hardware niet te halen is. Zie b.v. hoe "slecht" twee Titans in SLI 4K trekken bij moderne titels.

Ik denk dus dat je met de twee minimum kaarten prima met de 1GB rond ga komen zonder AA & op 1080p. Een 2GB kaart zal weinig toevoegen, ik denk dat de GPU cores veel eerder de bottleneck zullen zijn (zeker bij een 5830 / 550 Ti)
Dat je bij een 5850 beter medium settings kan gebruiken komt nog wel in me op... Maar een onafhankelijke beoordeler zou bij aangeraden (wat in mijn ogen high/ultra settings inhoudt) toch een kaart met meer geheugen kiezen vermoed ik, al hangt het sterk af hoe effici"ent het geheugen gebruikt gaat worden. Bij de meeste games op redelijke instellingen kan 1GB nog makkelijk, alleen Skyrim met mods vliegt keihard de bocht uit bijvoorbeeld. En naar ik verwacht andere spellen met te hoge textures ook. De nieuwswaarde van deze post is dat nVidia nog eens gelegenheid ziet AMD hardware zwaar onder te waarderen, maar we zijn het niet anders gewend van ze.
Een HD5870 is vergelijkbaar in performance met een GTX560TI ook met een HD6950, HD7850, GTX470. De eisen die Nvidia schijnt te stellen zijn belachelijk.
Op compute gebied is de HD5870 helemaal snel, in luxmark of bitcoin mining is hij een heel stuk sneller als een GTX480 of GTX580.
De keuze tussen een HD5870 en 550TI is eigenlijk heel simpel, de HD5870 is sneller en idle zuiniger, je zet dan ook een high end kaart tegen een value/midrange kaart.

Passmark is zo'n beetje de slechtste tool om een videokaart te benchen, geen enkele fatsoenlijke review site gebruikt dan ook die resultaten. Als je wilt weten hoe snel een kaart is dan ben je beter af als je kijkt naar sites zoals HardOCP, Anandtech, TPU.

Je hebt gelijk dat de HD5870 een stukje ouder is dan de 4xx serie :p.
Volgens mij had AMD enkel onderin (low end dus) wat rebrands maar de mid/high ends zeker niet...

De 6 Serie had betere shaders waardoor je met minder uit kon :)

http://www.hwcompare.com/...d-5830-vs-radeon-hd-6850/ << hier kan je ze mooi vergelijken (met de dropdown kan je de kaarten die je vergelijkt makkelijk aanpassen), en vooral de eerste stukje tekst waar ze het hebben over SPU/TAU en ROP want de zouden identiek moeten zijn bij een rebrand, de bandbreedte wil nog wel is iets verschillen ivm hogere/lagere clock...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 03:48]

helaas is dat in benchmarks van games niet te zien
http://www.tomshardware.c...d-6850-barts,2776-14.html

ja een DIE shrink die ietsje minder stroom nodig heeft maar meer is het niet

snap trouwens niet dat mijn post ongewenst is?
het gaat hier toch over AMD kaartjes of niet?
Inderdaad buiten het feit om dat een HD5870 rondjes loopt om een trage 550TI. Rare systeemeisen als je het mij vraagt.
Dat heeft niks met het feit te maken dat Nvidia de systeemeisen bekend maakt. De GTX 780 wordt slechts aangeraden voor de beste grafische ervaring.
Dat heeft niks met het feit te maken dat Nvidia de systeemeisen bekend maakt. De GTX 780 wordt slechts aangeraden voor de beste grafische ervaring.
Dat is niet zozeer het punt, "wij van WC eend adviseren WC eend" slaat op bedrijven die mensen vooral aanraden om hun producten te gebruiken, en dan natuurlijk bij voorkeur de duurste uit de serie.

De zin komt uit een oude WC eend reclame :)
De HD 8000 serie komt wel, maar het is een rebrand van de HD 7000 series voor OEMs.
Nee die is er al :)

Het gaat UITERAARD over de nieuwe AMD kaarten waar een aantal vandaag gereviewed zijn door/op tweakers...
kunnen ze het beter de R9 Serie noemen want doet AMD ook
Wat de f... Met een game die zo oogt deze specs durven vragenen hem ook doodleuk uiuitbrengen op de xbox 360? Hah.
Zal wel een typfoutje zijn ;)

HD 8000 series is er namelijk gewoon bij de OEM's al en dat is gewoon een rebrand van de HD 7000 series.
Bij AMD zetten ze er op de website dan ook gewoon (OEM) achter: http://www.amd.com/us/pro...00/pages/8000-series.aspx

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 25 juli 2024 03:48]

Die is er al voor OEM's en de R7/R9 serie is net uit. Heel raar dat Tweakers over een 8000 serie begint, dat slaat nergens op... dit is nu aangepast.
Strenge eisen? 5 jaar oude hardware als minimumspecs, daar is niks strengs aan.

Overigens zet ik mijn vraagtekens bij deze specs an sich. Game draait gewoon op PS360 hardware dus dat de systeemeisen zoveel hoger liggen vind ik opmerkelijk. Met name de 50GB harddisk eis slaat nergens op.

Ik vind NVIDIA als bron al redelijk opmerkelijk, maar het lijkt erop dat dit artikel helemaal ergens anders vandaan is gehaald en niet echt is gecontroleerd.

[Reactie gewijzigd door Richh op 25 juli 2024 03:48]

Die 50GB heeft misschien wel wat te maken met digitale distributie, waarbij op de consoles eea nog van de disc gestreamed kan worden, kan dat met een digitale PC versie niet want die moet je in z'n geheel downloaden.

Hoe dan ook is het veel. Groot voordeel is weer dat het CoD is, dus ik pas bij voorbaat al :P

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 03:48]

De HD5870 is net met een maandje 4 jaartjes jong. :Y)
HD 8000 serie bestaat al een tijdje.Het is een oem versie
Bijv.AMD Radeon HD8240D (DX11.1)
Zit in een Packard Bell iMedia S A3620 NL computer
Het zit ook in HP computers en andere merken

http://www.amd.com/us/pro...hics/8000/Pages/8970.aspx

[Reactie gewijzigd door carlito001 op 25 juli 2024 03:48]

64 bit versie van Windows. Nu ben ik niet bekend met hoeveel mensen 32 bit vs 64 bit draaien, maar sluit dit niet een gedeelte van hun "klanten" uit ?
Of is dit vanwege de 4k mogelijkheden? Aangezien er voor BF4 wel een 32 bits versie komt.
om het nog simpeler te maken het vereist 6gb ram en 32 bit os ondersteunt maar tot 4gb ram
om het nog simpeler te maken het vereist 6gb ram en 32 bit os ondersteunt maar tot 4gb ram
Nuancering, alleen 32-bit Windows. Een 32-bits Linux-variant kan prima overweg met meer dan 4GB geheugen, alleen wordt de prestatie er niet geweldig op, omdat er continu in de processor van adresruimte gewisseld moet worden.

Dat kost tijd terwijl je met een 64-bit OS gewoon je hele geheugen als één groot blok kan addresseren.
Nee, simpelweg nee. Een 64bit Windows icm met een 6GB geheugen eis is volstrekt logisch. Er worden 0 gebruikers uitgesloten met een 32bit Windows en 6GB geheugen beschikbaar, die bestaan namelijk niet.
Ik doelde er meer op dat er nog voldoende mensen zijn die CoD willen spelen, maar niet beschikken over een 64 bit besturingssysteem en de daarbij behorende 6 gb. Aangezien een minimum eis van BlOps2 2gb was met een 32 bits besturingssysteem (of 4 met 64 bits)
Met slechts 2 GB zal het spel wel zo traag spelen dat het toevoegen van een 32-bit mode geen nut heeft.
BF4 en nog een paar andere games komen ook op de PS3/xbox360 uit, en het zullen waarschijnlijk ook de laatste 32Bit pc games zijn van een grote studio zijn "na de Xbox one/PS4".
de PS4/Xbox one zullen er voor zorgen dat geen enkele cross-platform game nog 32bit is, wat dat kost gewoon extra geld "om een 32Bit versie in leven te houden.
Misschien mis ik iets, maar sinds wanneer maakt NVIDIA systeemeisen bekend van een game?
Nu kan iedereen alvast een GeForce GTX 780 kopen :9
Dat vond ik ook het opmerkelijkste van dit hele verhaal! :+ Misschien omdat Nvidia de hardware partner is wat betreft 'geoptimaliseerd voor...', maar dan is het nog een beetje vreemd lijkt me zo. Of ze hebben ergens de systeemeisen gelekt, per ongeluk, maar daarover is in het artikel niets te lezen.

Het laatste dat me opvalt, is 50 GB aan schijfruimte die er nodig is. Goed, 4K gaming dat zal vast komen, maar is slechts een topje van de gigantische ijsberg die nog op of onder de 1080p zit. Dus waarom in hemels naam meteen meeleveren? Dat zou prima middels een (gratis) DLC kunnen of optionele installatie vanaf de DVD of Blu-Ray disk.

Dat er niks gezegd word over een AMD variant van de door Nvidia genoemde videokaarten, is denk ik niet raar. Al komen we dan weer bij mijn eerste alinea, dat het al raar is dat Nvidia er mee komt.
Aan de ene kant snap ik wel dat het spel 50GB groot is. Beeldschermen op de resolutie 4K met high detail is ook gewoon enorm groot.

Maar hoe wordt het spel uitgebracht? Op 5 tot 7 DVD's voor de PC of wordt dat Blueray (1 CD)?
Veel gebruikers hebben nog geen blue-ray en vele zullen afknappen op een fysieke koop als zij geen blue-ray speler hebben. Dat wordt automatisch console.

Toevoeging:
Zie helemaal geen specificaties bekend over het type ROM wat zal worden gebruikt.. ben benieuwd.. DVD's of Blueray
Aan de ene kant snap ik wel dat het spel 50GB groot is. Beeldschermen op de resolutie 4K met high detail is ook gewoon enorm groot.

Maar hoe wordt het spel uitgebracht? Op 5 tot 7 DVD's voor de PC of wordt dat Blueray (1 CD)?
Veel gebruikers hebben nog geen blue-ray en vele zullen afknappen op een fysieke koop als zij geen blue-ray speler hebben. Dat wordt automatisch console.

Toevoeging:
Zie helemaal geen specificaties bekend over het type ROM wat zal worden gebruikt.. ben benieuwd.. DVD's of Blueray
Ze gooien natuurlijk gewoon een binary blob van 50GB op de servers van EA Origin. Gaat nog een paar leuke rokende datacenters opleveren tijdens de release-dag. :+
Zie je het al voor je? Als we het al over een paar MB hebben knallen de servers er daar al uit. xD Het is en blijft een slecht idee om alles via cloud te gooien.. Maar goed. We weten waar EA om bekend staan, o.a. om dit :9
COD gaat gelukkig via steam en die hebben hun servers echt wel dik in orde :) Haal daar altijd tussen de 15 en 18MB/s...

Bied Origin ook non-EA games aan?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 03:48]

50GB?? VIJFTIG??? Als Battlefield 3 met alle patches en DLC 20 is, een game als Skyrim met 2k*2k HD Texture mods niet voorbij de 15 komt, hoe kan Call of Duty dan zo enorm zijn? Het heeft geen grote spelwereld, alles is extreem lineair, dit moet gewoon pure luiheid vanuit de developer zijn. Ook wel logisch, het maakt niets uit, iedereen koopt het toch wel.

Maar ik dus niet. Deze game neemt dan de helft van mijn SSD in. Belachelijk.

Oh, en een enkele 780 wordt niet genoeg om wat dan ook op 4k te spelen. Tenzij ze echt weer niks aan de graphics hebben gedaan, wat me terwijl ik dit zit te typen steeds waarschijnlijker lijkt worden.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 25 juli 2024 03:48]

Oh, en een enkele 780 wordt niet genoeg om wat dan ook op 4k te spelen. Tenzij ze echt weer niks aan de graphics hebben gedaan, wat me terwijl ik dit zit te typen steeds waarschijnlijker lijkt worden.
Misschien zijn de textures daarom wel zo groot, hoeft de videokaart minder dingen te berekenen...

Misschien, maar dan ook heel misschien moeten we gewoon afwachten :Y)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.