Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Microsoft heeft de mogelijkheid om binnen applicaties aankopen te doen geschrapt uit Windows Phone Mango. De functie zou aanvankelijk worden ingebouwd, maar tot teleurstelling van sommige ontwikkelaars gebeurt dat nu toch niet.

De functie stond op de lijst voor Mango, maar 'did not make the cut', aldus Microsoft-medewerker Todd Brix in een reactie op het Windows Phone Team Blog. Vermoedelijk kon Microsoft de functionaliteit niet op tijd afkrijgen. Windows Phone Mango komt in september of oktober uit op toestellen, dus de complete code moet rond deze tijd al naar fabrikanten worden gestuurd.

Microsoft heeft de functie lang in de planning gehad, zoals bleek uit een sessie op Microsoft Gamefest. Vermoedelijk worden in-app-aankopen in een volgende versie van Windows Phone mogelijk. Microsoft wil waarschijnlijk minstens een grote update van het systeem per jaar gaan uitbrengen.

Op andere grote platforms zijn in-app-aankopen al wel mogelijk. Apple bouwde de functie vorig jaar in, terwijl Google het sinds dit voorjaar aanbiedt. In-app-aankopen kunnen onder meer worden gebruikt om in games extra levels of tools te 'kopen'. Het afrekenen gebeurt via de downloadwinkel zelf.

Hoewel Windows Phone tot nu toe geen groot marktaandeel heeft weten te pakken, zijn er wel veel ontwikkelaars aan de slag gegaan om apps te maken. Inmiddels zijn meer dan 25.000 apps beschikbaar in Windows Phone Marketplace.

Microsoft bracht Windows Phone in oktober vorig jaar uit. De Nederlandse versie komt dit najaar uit. Vermoedelijk komen er dan ook nieuwe toestellen met Windows Phone van HTC, Samsung en LG. Ook ZTE, Fujitsu en Nokia gaan Windows Phones maken.

Windows Phone App Hub

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Op wmpoweruser.com wordt er vermeld dat de het geschrapt is wegens een niet overeenkomst met het bedrijf "Lodsys". Deze bezit namelijk het pattent om dit allemaal mogelijk te maken. (Correct me if I am wong)
Echt? Des te meer reden om juist wel het patent te gebruiken en Lodsys aan te vechten.
Patenttrolls die geen gebruik maken van de patenten die ze hebben binnen een bepaalde termijn mogen wat mij betreft niet eigendom over het patent hebben.
Was er niet een zaak geweest in de VS die dit soort misbruik van patenten besprak?
In dit geval is het veel better voor Microsoft om gewoon af te wachten. Lodsys staat erg sterk aangezien Apple al een licentie bij ze heeft genomen. Apple en Google hebben al een rechtzaak over dat patent lopen. Meedoen kost MS alleen maar geld. Als ze wachten en het patent wordt ongeldig verklaart dan gaat de techniek in de volgende update mee. Wordt het patent wel geldig verklaart dan hebben ze een betere onderhandelingspositie want ze gebruiken de techniek toch nog niet, plus ze hebben goodwill gekweekt door niet te procederen.
Dat lijkt erg aannemelijk, gezien Lodsys inderdaad zaken heeft lopen richting Apple en Android, dacht dat dit recent nog in het nieuws was in juni ergens.
edit, inderdaad loopt dit al een tijdje:
nieuws: Lodsys klaagt ontwikkelaars aan wegens patentschending

Beter safe then sorry denk ik maar zo, plus dat ik eerst nog wel wil zien dat dit 100% waterdicht is (zie reactie hierboven, blijkbaar dus niet), vind ik het niet zo'n probleem om vanuit een App eerst naar marketplace te moeten gaan om een extra aankoop te doen, stukje veiliger imho ook.

en nu is het wachten tot de bashers komen :P

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 21 juli 2011 14:27]

Nou ja, 1 ding moet ik microsoft nageven, ze zijn niet zo dom om iets wat 'half af' of 'did not make the cut' status heeft, toch toe te voegen onder druk van marketing enzo. In dat opzicht toont Microsoft opmerkelijke vooruitgang in vergelijking tot vroeger.

Natuurlijk is dit jammer voor veel developers die zich er op hadden verheugd.
Zou het uitblijven niet te maken kunnen hebben met de recentelijke problemen met het in app aankomen patent?
Dit dacht ik ook. Het is duidelijk dat het Amerikaanse patentsysteem zijn omslagpunt voorbij is en op dit moment meer innovatie tegenhoudt dan bevordert.

Het is echt schandalig dat zo'n niets-producerend bedrijf als Lodsys tientallen, zo niet honderden ontwikkelaars volkomen legaal in emotionele gijzeling kan nemen?

Softwarepatenten maken meer kapot dan je lief is!
Dat een patent wordt toegekend betekend niet automatisch dat je deze ook houd. Kijk maar eens naar Google (Android) vs Oracle waar inmiddels al 8 van de 10 patenten ongeldig zijn verklaard onder andere vanwege prior art.

Echter software patenten zijn absoluut niet zinloos. Daarbij zijn patenten (specificaties) een betere oplossing dan octrooien (ideeen). Omdat Europa geen software patenten kent, moeten bedrijven dus octrooien aanvragen en die zijn meestal een stuk vager dan patenten.

Daarbij gaat software ontzettend snel. Wat vandaag innovatief is, is morgen triviaal en achterhaald. Dat betekend niet automatisch dan zo'n patent onterecht is toegekend. Echter als Microsoft claimt dat Apple een patent schend, kunnen ze vaak patent gaan ruilen of een andere uitkomst bespreken. Helaas kan Apple die tactiek niet toepassen met het Lodsys probleem. Maar waarom Apple niet gewoon roept dat als een developer wordt aangeklaagd door Lodsys en deze dan (juridisch) bij staat snap ik niet. Developers hoeven dan niets te vrezen en Apple heeft dan waarschijnlijk redelijk snel een proef process en daarna duidelijkheid.

Echter heeft bijna elke apparaat tegenwoordig een microprocessor en microprocessors hebben instructies (software) nodig om te werken. Neem een hybride auto. Daar zit een stukje software in dat overschakelt als de accu bijna leeg is naar de benzine motor. Dat process is gepatenteerd door Toyota tijdens het ontwikkel proces van de Prius. Iedereen kan het theoretisch verzinnen, maar Toyota was de eerste welke met een effectief algoritme had. Andere fabrikanten hebben zoals Honda en BMW hebben vervolgens een licentie op dat patent genomen. Mercedes heeft twee/drie jaar geleden een licentie genomen op de 'dubbele' bodem van de Prius en zal binnenkort geïntroduceerd worden bij de nieuwe hybride A- en B klasse.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Dit kan ook de reden zijn dat het niet af is, misschien zijn ze op een andere manier op nieuw begonnen om er voor te zorgen dat het niet in aanmerking voor dit patent komt.

Het is natuurlijk zeer slechte reclame als developers een rechtszaak aan de broek krijgen door MS functionaliteit te gebruiken.
Jammer, dit had veel developers over de streep kunnen trekken om te gaan ontwikkelen voor WP7. Maar gelukkig zijn andere belangrijke features (zoals sockets) niet geschrapt :)
Vindt het persoonlijk helemaal niet erg. Ben zelf recentelijk ook slachtoffer geworden van een 'hacker' oid, er was voor meer dan 400 euro aan in-app-aankopen gedaan (apps die ik niet eens in bezit had). Na veel gesteggel en geouwehoer (telefoonkosten, mailtjes, gaat veel tijd over heen), krijg ik mijn geld terug via de bank.

Dergelijke praktijken gebeuren vrij regelmatig (google maar eens), net als kinderen die vaak niet helemaal weten wat ze doen en dus voor tientallen of honderden euro's aanschaffen. Erg vervelend voor ouders/familie.

Veel app-makers weten dat mijn 2e voorbeeld vaak voorkomt (per ongeluk), maar krijgen zo wel mooie inkomsten. Ook zijn er verhalen dat de ontwikkelaars van apps met in-app-aankopen zelf accounts hacken (of laten hacken) om aankopen te doen zodat ze er beter van worden.

edit; typo

[Reactie gewijzigd door puredynamite op 21 juli 2011 14:15]

"Welcome to the APP HUB" ...
Gezien Microsofts steun aan Amazon ontrent de term "App Store", had ik toch wel verwacht dat ze ook gewoon App Store zouden gebruiken ;)

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 21 juli 2011 17:38]

Nouja de AppHub is wat breder dan alleen een store, de naam bestaat al 2 jaar denk ik, maar ze gebruiken wel 'App' waar het volgens mij echt om gaat (immers lijkt me het woord 'store' wel overduidelijk prior art :P)
Geweldig die app hub, kan het alleen niet checken. De reclame link werkt niet op mijn iPad?
Dit is bij mij al heel lang bekend dat het niet met Mango zou komen. Het is niet alsof dit vorige maand is besloten. Bij de start vorig jaar met de planning werd al duidelijk dat dit niet gehaald zou worden om in deze release te stoppen. Dat bedoeld Todd met 'didn't make the cut' je kunt maar zoveel features met een bepaald team in een jaar bouwen en testen.
1: "... om nog maar te zwijgen als er een nieuwe Mac versie uitkomt waar je voor bent verplicht te upgraden en waarschijnlijk een nieuwe Mac moet voor kopen omdat het nieuwe OS teveel vraagt van je Mac?!"

2: Iemand is hier MS Windows Vista vergeten zeker?
1: OSX Lion werkt alleen op x64 en dus geen 32bit meer.
Waardoor dus weldegelijk een heleboel mensen de computer moeten upgraden of vervangen voor een nieuwer exemplaar.

2: Ik heb anders nooit problemen gehad met vista, dus wat je verhaal naar buiten moet brengen vraag ik mij dan ook af...
Even voor de duidelijkheid voor de mensen die hier nu zenuwachtig van deze spook verhalen worden , ik heb nog een 'oude' witte macBook met een Core Duo en je kunt prima Lion (10.7) op een Mac met een Core Duo installeren.

zie: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1107457
Hoeveel Mac's ken jij nog met een 32bits processor? Volgens mij zijn alle intel Macs 64 bit..
1: OSX Lion werkt alleen op x64 en dus geen 32bit meer.
Waardoor dus weldegelijk een heleboel mensen de computer moeten upgraden of vervangen voor een nieuwer exemplaar.
Je hebt gelijk: http://www.apple.com/nl/macosx/specs.html. Maar het zegt wel wat over de economische levensduur van een Mac, het gaat om machines van 2006 en eerder die niet meer werken.

Het voordeel is ook wel weer, dat men vrij snel over is op volledig 64 bits, waar Windows nog wat langer 32 bits zal moeten ondersteunen
Ik ben Vista vergeten, vertel eens wat daar zo 'verplicht' aan was :)
Vista werkte gewoon goed . Dat fabrikanten geen drivers willen maken , of mensen geen goede drivers kunnen installeren was een beetje de oorzaak van alle ergernis.
Maar al bij al heb ik nooit problemen gehad met Vista . Het was wel wat lomp , zeker tov 7.

En er zijn nu ook al dual core ARM CPU's. Maar idd iOS is niet echt sloom.
Wtf: dit is een Windows phone nieuws artikel.
Ja sorry, de eerste twee posts warren flame baits waardoor apple fanboys het nodig zagen te reageren en toen was het einde zoek.

Maar het is inderdaad jammer dat Apple overal bij gehaald wordt.

[Reactie gewijzigd door MisterBlue op 22 juli 2011 07:52]

Misschien een beetje ongenuanceerd, maar XennOX slaat de spijker wel op zn kop. Microsoft lijkt er een beetje een handje van te hebben te veel te beloven. Vaak kom ik 'ik ook ik ook!' berichten tegen als de concurrent iets uitbrengt, waar ze dan later niet aan kunnen voldoen met alle negatieve berichtgeving van dien. Waarom, net als Apple, niet gewoon je mond houden en op het moment van launch je product en diens features presenteren?
Een prachtige, efficiënte en gratis taal zoals c# en .NET geeft een Windows developer nooit op om 2000 euro neer te leggen voor het startpakket om voor iOS te programmeren. De taal trekt compleet op niks, en daar betaal je nog eens 200 euro voor per jaar aan Apple, om nog maar te zwijgen als er een nieuwe Mac versie uitkomt waar je voor bent verplicht te upgraden en waarschijnlijk een nieuwe Mac moet voor kopen omdat het nieuwe OS teveel vraagt van je Mac?! Om al dat geld terug te verdienen moet je toch wel in de top 10 te komen staan met je app. Uiteraard moet je daar ook nog eens 30 procent voor afstaan aan Apple. Ik ben blij dat Microsoft dit doet. Bij die betaalde iOS apps staat er altijd ergens in kleine lettertjes dat je de helft van het spel nog eens moet bijbetalen tijdens het spelen. Als die toestellen wat goedkoper worden als die slome iPhones met hun specificaties uit de jaren '80 koop ik er zeker een.
Ik ga deze discussie niet graag aan, maar je vertelt hier toch een hoop nonsens.

Objective-C is op zichzelf misschien niet helemaal geweldig, maar het Cocoa-framework staat bijzonder goed bekend. Verklaar anders eens waarom de App Store vol staat met programma's, als het de ontwikkelaars grote investeringen kost, en amper wat opbrengt?

Microsoft heeft met Windows 7 voor het eerst een besturingssysteem uitgebracht dat beter draait op oudere hardware dan de vorige versie. Bij Apple is dit al lange tijd meer regel dan uitzondering. Dat er geregeld een nieuwe machine zou moeten worden aangeschaft, is dus ook onzin.

Dat jij liever naar nummertjes kijkt, moet je zelf weten. Feit is echter dat iOS met bijbehorende programma's erg goed werkt op niet alleen de nieuwste iPhone, maar ook het model daarvoor. Er is dus lange ondersteuning en goede compatibiliteit. Bij diverse andere telefoonfabrikanten zijn modellen veel sneller uitgefaseerd en moet je maar zien hoe je er nieuwere software op krijgt, als het überhaupt al kan.

[Reactie gewijzigd door Z-Dragon op 21 juli 2011 14:39]

Maar die andere fabrikanten maken meer als 1 toestel en zijn vaak niet zo duur. Dus niet zo raar dat je bij apple wat langer softwaresupport krijgt als je kijkt hoeveel zo'n toestel kost.
Dat was zijn argument niet.

Ik vind het knap dat er zoveel berichten zijn over Apple e.d. terwijl dit een keuze is van MS omdat ze het anders niet op tijd afkrijgen.

Persoonlijk vind ik jammer dit ze dit doen. Niet zozeer doordat ik die ingame aankopen ga missen, maar vooral doordat dit betekent dat MS duidelijk niet helemaal op schema zit, ik hoop dan ook dat er geen andere features worden geschrapt van Mango hierdoor.
HEt is toch normaal dat OSX beter werkt op oudere hardware ? Je moet niet vergeten dat Apple het designt om te werken op SPECIFIEKE computers van hun, terwijl Windows 7 veeeeel moeilijker is om oged te programmeren, omdat het zodanig is gemaakt om op bijna alle bekende hardware te werken.
Op wat voor hardware draait OSX dan anders vergeleken met Windows?
Ze gebruiken tegenwoordig dezelfde processoren dus ik snap niet wat je nu allemaal vertelt over specifieke computers.. :?

(de IBM processoren gebruiken ze allang niet meer mocht je die dus bedoelen)
Verschillende chipsets, vele generaties processoren. Welke op zich gewoon voor problemen kunnen zorgen.

Alle soorten videokaarten waar Apple altijd erg behouden mee is om deze te leveren.

Alle soorten flut USB plugin zut.

Waar Apple de hardware reguleert en (goed) test is het makkelijker om je OS stabiel te houden.

Windows is met alleen windows en microsoft native producten vaak erg stabiel. Pas na veel meuk en mensen die niet opletten op internet wordt het een rotzooi. Of door (vaak goedkopere) defecte hardware.
Objective-C is op zichzelf misschien niet helemaal geweldig, maar het Cocoa-framework staat bijzonder goed bekend.
Objective-C is een ontzettend fijne taal om in te ontwikkelen, het heeft een beetje een 'onbekend maakt onbemind' aura om zich heen hangen, en veel ontwikkelaars die er nog nooit echt mee gewerkt hebben vinden de syntax 'raar' en 'lelijk', en oordelen al snel dat het alleen maar een verzamelingetje hap-snap macro's bovenop C is, maar als je er zelf mee aan de slag gaat dan ga je het al heel snel heel erg waarderen. De taal combineert de voordelen van talen als Java en C++ (object georienteerd programmeren), met die van C (mega snelle compilatie, ABI compatibility met zo'n beetje alles, mogelijkheid tot close-to-metal programmeren waar nodig), met die van script talen als Python (volledig dynamische binding, introspectie als integraal onderdeel van de taal), allemaal zonder de nadelen die elk van die talen heeft. Geen enkele programmeertaal is perfect, maar Objective-C komt dichter bij dan de meeste talen. Ik heb inmiddels al de nodige regeltjes C, C++, Java, Python en Objective-C geprogrammeerd (onder andere), en Python en Objective-C zijn wat mij betreft het fijnst om mee te werken. Java is daarbij vergeleken echt een regelrecht drama en ik beleef er dan ook weinig plezier aan dat ik dat de hele dag zit te in te kloppen de laatste tijd. Echt een stenen-tijd programmeertaal die bijna alles mist dat er in de afgelopen 10 jaar aan vooruitgang is geboekt in programmeertalen en niet de flexibiliteit biedt om daar omheen te werken (zoals C++ dat wel heeft bijvoorbeeld).

Overigens zijn ontwikkelaars op Microsoft platformen volgens mij ook onverdeeld lyrisch over C#, om het nog een klein beetje on-topic te houden. ;)

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 21 juli 2011 19:35]

Één van de kleine irritaties van Objective-C vind ik de code die geschreven moet worden voor geheugenmanagement, maar ook dat punt wordt verbeterd met de nieuwe SDK, dan voegt Apple Automatic Reference Counting toe, waardoor de compiler zelf de referenties bijhoudt en objecten vernietigd als er geen referenties meer naar zijn (een compile-time optimalisatie dus). Apple had een tijdje een soort garbage collector die optioneel met Objective-C gebruikt kon worden, maar van dat idee is Apple afgestapt (wellicht mede omdat dit runtime het geheugen in de gaten moet houden, wat natuurlijk nadelig kan zijn voor de prestaties). ARC is een mooie middenweg. Zelf heb ik overgines nooit gebruik gemaakt van de optionele garbage collector.

Als men éénmaal meer ervaren wordt in Objective-C, dan wordt de elegantie van de taal toch wel duidelijk. Veel code kan echt lezen als proza, dat zie je volgens mij in geen enkele andere taal terug :)
Als men éénmaal meer ervaren wordt in Objective-C, dan wordt de elegantie van de taal toch wel duidelijk. Veel code kan echt lezen als proza, dat zie je volgens mij in geen enkele andere taal terug :)
Inderdaad dat zie je ook terug in Smalltalk, de taal waar Objective-C de OO syntax van heeft
Mooie flame dit, vol met prachtige onwaarheden en drogredenen.

Eentje wil ik eruit lichten, omdat je die wel vaker ziet.
Uiteraard moet je daar ook nog eens 30 procent voor afstaan
Dit vind ik altijd zo'n mooi argument. Alsof het een schandalig groot bedrag is. 30%, dames en heren! 30%! Het wordt je afgepakt waar je bij staat!

Hoeveel procent van de verkoop van boeken komt er bij een auteur terecht?
Hoeveel procent van de verkoop van muziek komt er bij een muzikant terecht?

Voordat de app store bestond, waren ontwikkelaars vaak vele malen meer kwijt aan hun distributiekosten.

Het app store model heeft er voor gezorgd dat er een prachtig kanaal is waar de ontwikkelaars zelf 70% van de omzet in eigen zak kunnen steken. Dat is bijna ongehoord gunstig, zeker als je nagaat hoe groot de marktpenetratie is en wat de demografieken van die markt zijn.

De iOS-markt is niet ge-explodeerd omdat het zo'n rottige economische propositie is. Voor een ontwikkelaar, en zeker voor de wat kleinere ontwikkelaar, is het een enorm faire deal. Je betaalt $100 per jaar voor een developer-licentie en 30% distributiekosten.

Als tegenprestatie verzorgt Apple een dijk van een infrastructuur (inclusief push-notificatie-API), doet alle marketing voor het platform, investeert en werkt hard aan een ontwikkelomgeving (Xcode) en doet alle billing/creditcard transacties voor je. Wereldwijd!

Kortom, ontwikkelaars krijgen gewoon waar voor hun geld. De populariteit van het platform bij ontwikkelaars onderstreept dat.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 21 juli 2011 14:50]

"Hoeveel procent van de verkoop van boeken komt er bij een auteur terecht?"

Kan ik je vertellen:

Ik heb eens een successvol boek geschreven voor de Nederlandse markt (ruim 10 jaar geleden) en toen kreeg je van de uitgever ongeveer 5%-10% per boek van de opbrengst, als ik het me goed herinner.
30% is inderdaad royaal, als je naar andere online distributie kanalen kijkt (Turbosquid) dan krijgt de maker soms maar 30%.
Ik ben het helemaal met je eens.

En waar bereik je zoveel consumers als in de AppStore voor maar 100 Euro per jaar en die 30%. Echt nergens. De zeurpieten roepen maar wat. Ze houden niet eens rekening mee dat je ook een goed support krijgt en snelle reacties.

Op deze manier ben je een stuk goedkoper uit dan als je alles zelf moest regelen en uitzoeken.
Waar haal jij die onwaarheden vandaan? |:(

Ik betaal maar 99 Euro per jaar.
Ik betaal nog geen 5 Euro voor XCode en na lange tijd oefenen dan vind ik XCode toch echt een prachtig ontwikkel omgeving, plus volledig support van Apple erbij.
Alles sluit uitstekend op elkaar aan en ze hebben het daar echt prima op orde.

Dus a.u.b. hou die onwaarheden in je eigen broekzak want er klopt echt niks van. |:(
Man je weet niet waar je het over hebt... een developer license kost 100 euro per jaar. Xcode een complete IDE is zelfs gratis.

Verder als er een nieuwe versie van OSX uitkomt hoef je helemaal niks te upgraden, lion is nu uit maar snow leopard werkt nog net zo goed, geld ook voor het kopen van een nieuwe mac, ik heb mijn oude mac mini ook gewoon geupdate van 10.5 naar 10.7.
Xcode is tegenwoordig niet meer gratis, had geloof ik te maken met juridische regels. Apple vraagt daarom iets van 5 Euro voor Xcode op de AppStore. Xcode is alleen "gratis" voor ontwikkelaars die een Apple developer licentie hebben en dat kost dus zo'n 80 Euro per jaar.

Edit: ik kijk net op de AppStore en het is nu wel weer gratis? Vreemd ...

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 22 juli 2011 05:18]

1. iOS developer kost €100 per jaar, dat vind ik een zeer redelijk bedrag
2. Je hoeft echt niet de nieuwste versie van het OS te hebben
3. Lion heeft vrijwel dezelfde system requirements als Snow Leopard
4. Hoe zijn iPhones sloom?

Microsoft kan gewoon niet programmeren man, ze hadden "bijgedragen" aan de Linux kernel maar die moesten de code niet hebben omdat het te slecht was.
Hij is een android fanboy denk ik... Ik heb zelf ook een android (desire HD), maar die iphones zijn alles behalve sloom! Er kan dan wel 'mindere hardware' inzitten, maar dat wordt blijkbaar uiterst effecient gebruikt! Als ik zie hoe spelletjes op de iphone 4 van mn zwager eruit zien en spelen, en dat vergelijk met iets op de HD, dan doet de iphone 4 zéker niet onder, ik denk dat ie grafisch nog beter is zelfs (puur op t oog)
Ligt er natuurlijk aan welk model, de ontwikkelaars moeten ook rekening houden met de 3G (Met apps als real racing etc. gaat dat natuurlijk gewoon niet). Maar de hardware van een iPhone 4 is inderdaad niet mis :)
Hij is een android fanboy denk ik... Ik heb zelf ook een android (desire HD), maar die iphones zijn alles behalve sloom! Er kan dan wel 'mindere hardware' inzitten, maar dat wordt blijkbaar uiterst effecient gebruikt! Als ik zie hoe spelletjes op de iphone 4 van mn zwager eruit zien en spelen, en dat vergelijk met iets op de HD, dan doet de iphone 4 zéker niet onder, ik denk dat ie grafisch nog beter is zelfs (puur op t oog)
De eerste generatie was bagger sloom...
Vroeger toen ze brieven per post stuurden in plaats van e-mail, dat was sloom...

Appels met oude koeien vergelijken?
Je weet dat Microsoft een zeer significante en sterke bijdrage geleverd heeft?
Microsoft kan prima programmeren, maar richt zich meer op de zakelijke dan de consumentenmarkt.

Het is op die manier wel erg makkelijk om Microsoft af te schrijven.
Die hebben ze al eens eerder aangeboden, maar toen werd ie geweigerd.
Zodra Microsoft niet meer een monopolie heeft op Operating Systems weet ik zeker dat ze iets moois kunnen maken, maar het grote probleem op het moment is dat dat niet hoeft.
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Microsoft draagt veel bij aan Linux-kernel'
Die quote zegt niets over of de code van MS slecht of goed was, alleen dat het niet geschreven was volgens de Linux rightlijnen (waarschijnlijk hadden de MS programmeurs de MS richtlijnen gebruikt). Dat is toen samen met de community (in harmonie) gefixed.
Je weet dat Microsoft een zeer significante en sterke bijdrage geleverd heeft?
Microsoft kan prima programmeren, maar richt zich meer op de zakelijke dan de consumentenmarkt.

Het is op die manier wel erg makkelijk om Microsoft af te schrijven.
Microsoft kan programmeren maar zeker niet zo goed.. De linux devvers hebben heel wat moeten fixen in de code die micro soft heeft gedoneert
Grappig hoe woorden op T.net verdraaid kunnen worden.

De staging code is gewoon een plek waar incomplete en experimentele code neergeploft kan worden
A few months ago, however, the work done by Microsoft developers increased considerably when they began taking care of the well-known quality issues so that the driver can leave the staging area someday
Microsoft is wel degelijk aan het werk om hun Hyper-V interface in orde te krijgen.
@Wolfos Je had een goede post (+1) totdat je die laatste zin er bij stopte. Wat is dat nu weer voor onzin. sowieso zit die code nu gewoon in de Linux kernel, MS was een van de top contributors, stond vorige week nog op t.net, vooral door HyperV

Anyway, Wolfos heeft deels wel gelijk, bij WP7 kan ontwikkelen gratis op de emulator, maar op een echte telefoon testen en uit brengen kost je E100,- per jaar (vergelijkbaar met Apple dus).


MS fanboy mode: natuurlijk is MS wel een stuk gaver (H) ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True