Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Bethesda wil in 2012 horrorgame Dishonored op de markt brengen. De game wordt gemaakt door de van oorsprong Franse ontwikkelaar Arkane Studios, die in 2010 werd opgekocht door de uitgever. De game verschijnt voor de pc, Xbox 360 en PS3.

De komende editie van het Amerikaanse tijdschrift Game Informer onthult dat ontwikkelaar Arkane Studios de horrorgame Dishonored in productie heeft. Het tijdschrift omschrijft de game als een eerstepersoons-sluip- en actieavontuur. Het team dat aan Dishonored werkt, staat onder leiding van Raf Colantonio, die met Arkane Studios eerder verantwoordelijk was voor games als Arx Fatalis en Dark Messiah of Might & Magic. Hij krijgt hulp van Viktor Antonov, die voor Valve ooit City 17 uit Half-Life 2 ontwierp. De hand van Antonov is ook duidelijk herkenbaar in het enige beeld dat van Dishonored is vrijgegeven. Vanuit Bethesda krijgt het team ondersteuning van Todd Howard, die zijn sporen verdiende met de eerste twee delen van Deus Ex.

Veel meer is nog niet bekend over Dishonored. Game Informer houdt de vooraankondiging vaag. Volgens het tijdschrift kunnen spelers zowel sluipend op hun doel afgaan als met blazing guns. Daarnaast kunnen spelers valstrikken zetten.

Dishonored op de cover van Game Informer

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Gamekings zegt juist dat het een Huurmoordenaars game wordt zoals Hitman maar dan sci-fi.

http://www.gamekings.tv/n...a-kondigt-dishonored-aan/
Misschien wat extreem om te roepen, maar het Half Life 2 gevoel kreeg ik ook bij het zien van het screenshot (op het masker na dan). Toen ik het bericht las werd dit ook nog eens bevestigt.
Hij krijgt hulp van Viktor Antonov, die voor Valve ooit City 17 uit Half-Life 2 ontwierp.
Ja maar zelfs dat masker lijkt met een beetje fantasie op die maskers van de Civil Protection (HL2). Voordat ik dat las van die City 17 had ik al een Half Life 2 gevoel. Niets mis mee toch? :D
Volgens het tijdschrift kunnen spelers zowel sluipend op hun doel afgaan als met blazing guns
Kijk, dit hoor ik graag. Geen verplichte 'zo moet je dit doen' scenario's, maar gewoon compleet eigen keuze hoe je een situatie afwikkel.
Ooit Outcast gespeeld? Dit was het eerste spel die dit concept goed door had naar mijn mening.

OT: Lijkt mij wel een interessante titel. Vond City17 met de steeds meer aanwezige Citadel erg tof en gaf een erg beklemmend gevoel. Als een dergelijke sfeer gecombineerd kan worden met meer openheid en vrijheid dan zeg ik bring it on!
Klinkt niet echt horror als ik naar de omschrijving kijk, het karakter van de speler schijnt zich goed te kunnen verdedigen als guns blazing gewoon een optie is.. Jammer.
Hoe kun je nu al een oordeel "jammer" geven als je alleen een vooraankondiging hebt en 1 afbeelding. :?
Nice! Bethesda heeft naar mijn smaak altijd wel leuke games uitgebracht. Deze ga ik zeker in de gaten houden :)

Die cover laat me denken aan een bekend schilderbij van S. Dalí :P
Die rare ratten op de cover doen mij heel erg denken aan die 'Replicator' gevallen uit Stargate.
Heeft ook wel een hoog half life 2 gehalte? evt ook war of the worlds tri pod walkers.
YES!!! Ik hoop zo dat dit net zoals Dark Messiah of Might & Magic wordt, kan niet wachten!!
Ik krijg hier Portal-gevoelens bij :D Ben heel benieuwd naar meer van dit spel.
Weet je wat ik me nou écht afvraag bij dit soort games? Hoe is de sfeer op kantoor bij de developer als je een lange periode aan zo'n game aan het werk bent?
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat het heel bevorderlijk is voor de gemoedstoestand van de medewerkers om dag in dag uit naar die donkere, gloomy kleuren en scary characters te kijken en eraan te werken.
Als je zo'n game gaat spelen kies je er natuurlijk voor; Een korte tijd blootgesteld worden aan die invloeden en levert het een effect op waar je juist op zit te wachten. Voor de devvers ligt dat volgens mij heel anders.
Ik denk dat een developer het vrij snel gewoon is.

Kans is ook groot dat het daar helemaal niet zo grellig is gewoon omdat de muzier er niet op staat. De textures nog niet af zijn, ...
Weet je wat ik me nou écht afvraag bij dit soort games? Hoe is de sfeer op kantoor bij de developer als je een lange periode aan zo'n game aan het werk bent?
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat het heel bevorderlijk is voor de gemoedstoestand van de medewerkers om dag in dag uit naar die donkere, gloomy kleuren en scary characters te kijken en eraan te werken.
Als je zo'n game gaat spelen kies je er natuurlijk voor; Een korte tijd blootgesteld worden aan die invloeden en levert het een effect op waar je juist op zit te wachten. Voor de devvers ligt dat volgens mij heel anders.
Beetje oftftopic maar:
Als developer kijk je daar doorheen. Aangezien alles vanaf de technische grond word gebouwd, zie je geen donkere en shady characters, maar gewoon modellen met textures, en posities van creatures.
De testers, zonder enige kennis van zaken zullen er eerder aan onderdoor gaan. :P

[Reactie gewijzigd door KirovAir op 8 juli 2011 12:18]

Todd Howard is van TES en Fallout 3, met Deus Ex heeft hij wel niks te maken gehad denk ik.
http://www.mobygames.com/...t/view/developerId,16249/

Persoonlijk kan ik die vent niet uit staan, dit geheel terzijde...

[Reactie gewijzigd door Zamalan op 8 juli 2011 10:43]

Hij zat toen Deus Ex (in 2000) uitkwam inderdaad bij Bethesda, dus die heeft echt niet aan Deus Ex meegewerkt.
Ik vind die interviews met hem juist geweldig, vooral die met Markus Persson erbij.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 8 juli 2011 11:19]

Like him or not, hij levert geweldig werk.

OT: Zoals eerder gezegd, maakt Bethesda over het het algemeen goede games. Lijkt me dan ook wel een toffe game. Jammer dat er nog niet zo veel informatie is. Aangezien Gamingonly en Tweakers het een horrorgame vinden, en als je op Game Informer kijkt lijkt het meer een Splinter Cell achtige game gecombineerd met blazing guns. Dat lijkt me nou niet echt de formule voor een Horror game...
Maken wel, maar uitgeven niet hoor. New Vegas was geweldig, maar Wet en de andere games die ze uitgaven waren niet echt goed.
Vanuit Bethesda krijgt het team ondersteuning van Todd Howard, die zijn sporen verdiende met de eerste twee delen van Deus Ex.
Que? Todd Howard heeft voor zover ik weet niets maar dan ook niets met de Deus Ex franchise te maken gehad, en werkt al ruim 16 jaar voor Bethesda. Waar Howard echt bekend om is geworden zijn games als The Elder Scrolls: Daggerfall, The Elder Scolls Adventures: Red Guard, The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 3 en Fallout: New Vegas...

Misschien in de war met Harvey Smith die als designer aan Deus Ex: Invisible War heeft meegewerkt en tegenwoordig werkt voor Arkane Studios?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True