Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties
Submitter: Nephalem

Mass Effect 3 krijgt grotere en snellere vuurgevechten, waarbij Shepard nieuwe moves heeft om van dekking tot dekking te bewegen. Ook is er meer bekend over de locaties waar het spel zich afspeelt. De details komen uit een Spaans gamesblad.

De nieuwe details komen uit het Spaanse gamesmagazine Marca Player en volgen na de eerdere onthullingen door het Amerikaanse Game Informer. Het laatste deel in de Mass Effect-trilogie zal zich niet alleen afspelen in de Aardse steden Londen en New York, maar ook op Mars en in werelden van de Quarians en Salarians. Shepard reist weer met de Normandy SR2, maar het is onbekend welk voertuig zal worden gebruikt om op de planeten rond te reizen.

Het was al bekend dat Cerberus, de promenselijke organisatie die Shepard in Mass Effect 2 uit de dood liet herrijzen, zich tegen de speler zal keren. Cerberus zal onder andere mechs en ninja-achtige speciale troepen op Shepard afsturen. Spelers kunnen vijanden in deel drie dynamische schade toebrengen. Zo hebben mechs een zwakke plek en kunnen andere vijanden van hun ledematen worden ontdaan. Ook zullen de Reapers hun opwachting maken als vijanden.

De strijdtonelen van Mass Effect 3 zullen grootser en dynamischer zijn volgens het Spaanse gamesblad. Niet alleen gebeurt er meer, maar ook het tempo en de moeilijkheidsgraad liggen een stuk hoger. Vijanden zijn slimmer en meer gevarieerd, en coördineren hun aanvallen op Shepard. Om zich uit hachelijke situaties te redden, krijgt Shepard nieuwe moves om zich van dekking tot dekking te bewegen. Met name de nieuwe klasse 'heavy melee' zou in deze situaties goed tot zijn recht komen. Tot slot kunnen karakters uit de engineer-klasse geautomatiseerde wapens plaatsen.

Mass Effect 3 screenshot Mass Effect 3 screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

Dynamische schade bestond al in ME2 (headshots meer schade, bij robots kan je bv de benen eraf schieten om ze te laten kruipen), en de Quarians hebben geen thuiswereld maar een vloot schepen.

Verder klinkt het goed, zin in deze game! ME1 en 2 helemaal kapot gespeeld.
Was het niet zo dat ze daar wel druk naar opzoek waren? Naar een thuisplaneet. Of zelfs hun oorspronkelijke thuisplaneet weer wilden herveroveren.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 21 april 2011 16:49]

Jawel! Hier word een belangrijk plotelement onthuld, de Quarians hebben wel degelijk een thuisplaneet en daar wel of niet naar terugkeren was een punt van discussie in ME2. Oh mijn god, ik heb zo'n zin in deze game :)
De Quarians hebben wel een 'home world', alleen wordt die bezet door de Geth.
eindelijk kom ik er achter hoe de verdomde reapers eruit zien, daar wacht ik al 3 jaar op :Y)
Dan heb je 3 jaar niet opgelet... Spoiler: Sovereign was een Reaper. Zijn gewoon gigantische, intelligente ruimteschepen.
Dat is alleen hun omhulsel voor zover ik weet. Ik zie niet iets rondvliegen in de ruimte wat je op het einde tegen kwam in ME2.
Nope, dat zijn de Reapers zelf, zoek maar op.

Spoiler: In ME1 loop net over de helft al tegen een holografische boodschap aan bedoeld voor Saren, niets meer dan een groot sprekend schip. De Reapers vertegenwoordigen zich op 'micro'-niveau door middel van het telepathisch onderwerpen van intelligente rassen, zoals met de Protheans is gebeurd.
Beter gezegd Reapers nemen zelfs de vorm aan van de overwonnen rassen
De Human alike in ME2 is daar het voorbeeld van , en in een filmpje tijdens harbinger aankomend verlies zie je schorpioen - kever alike Reapers
Waarbij ik persoonlijk Sovereign als een soort inktvis zie
singularity heeft wel degelijk gelijk, sovereign was een Reaper en niet een omhulsel en ik snap zijn punt ook wel, maar ik bedoel gewoon andere reapers. Ik ga er niet van uit dat sovereign de enigste vorm is waarin een reaper voorkom.
Fijn, waarom lees ik dit =( Wil net aan ME2 beginnen.

edit=typo

[Reactie gewijzigd door rickertsnaak op 21 april 2011 17:40]

Nieuwe moves? Grotere gevechten?

Als dat maar goed gaat, Mass Effect 2 vond ik niet zo goed als 1. Ik vind dat alle games een beetje dezelfde richting op gaan.

Mass Effect 2 was meer een action game dan een RPG. Dat vind ik jammer.

Ik hoop niet dat de RPG's de kant opgaan waar de Survival Horror games nu zitten, maar over een tijdje zal het waarschijnlijk wel één grote-generic-action-game pot-nat zijn
Je bedoelt netzoiets als Dragon Age : Origins -> Dragon Age 2?
Meer dat heel veel genres (die ik overigens leuk vond om te spelen) steeds meer toebewegen naar één groot massagenre. De één noemt het versimpelen, de andere noemt het de mensen geven wat ze willen.

Het Surivival Horrogenre bijvoorbeeld, had een aantal jaar geleden nog relatief enge games, waar je door een wereld heen liep bevolkt door relatief veel krachtige vijanden terwijl je zelf weinig kogels had. Resident Evil 4 was en is een goed spel, maar het hele gerne is daarna omgeslagen, en veel meer een third person action genre geworden.

Resident Evil 4, 5, Dead Space 1 + 2. Sure, ik schrok soms wel, maar de echte suspense en het gevoel dat je met weinig ver bent gekomen is wel een beetje weg. Ik heb in die games, zelfs op de hoogste moeilijkheid, nooit echt een ammoprobleem gehad.

En nu Mass effect. Mass Effect 1 was een van de succesvollere games die RPG en third person shooter elementen combineerde, maar door dat succes hebben ze het (naar mijn mening) in deel 2 weer te ver doorgetrokken. Deel twee was meer een third person shooter met een paar flinterdunne RPG elementen, terwijl het bij deel 1 andersom was, wat deel 1 veel beter maakte, vind ik.

En nu willen ze bij deel 3 nog meer schieten? Nog meer flitsende combat? Er zijn vast zat mensen die het leuk vinden, maar alle goede franchises/genres gaan die richting al op. Het zal me niets verbazen als ME3 meer weg heeft van een game zoals Gears of War, dan van een RPG.
Ik vond 2 al te veel shooter worden, en blijkbaar willen ze van 3 nog meer shooter maken dan RPG. Lijkt dezelfde kant op te gaan als DA2 zo.
Ik vond 2 al te veel shooter worden, en blijkbaar willen ze van 3 nog meer shooter maken dan RPG. Lijkt dezelfde kant op te gaan als DA2 zo.
In het vorige nieuws dat werd uitgelekt stond volgens mij vermeld dat ze de RPG elementen weer wat uitbreiden t.o.z. van ME2. Niet zo ingewikkeld als in ME1, maar er tussenin.
Wat uiteindelijk nog steeds niet veel is :P.
Natuurlijk worden de battles groter. Een reaper is gigantisch. Ik ga hier van genieten.
We gaan echt weer terug naar de ouderwetse eindbazen: schermvullend groot, regen aan kogels om te ontwijken, vaak een grote attack met lange wind-up en dan van kwetsbaar punt naar kwetsbaar punt om die uit te schakelen. :)
Terwijl er ooit een ras was die een Reaper uitschakelde kostte een planeet in opbloei , en hun konden het niet navertellen
Dus voorzie een paar dagen durende battle , veel pizza bier smokers
En een kapot toetsenbord
Blegh. Nadat de eerdere details voorzichtig optimistisch lieten doorschemeren dat de game weer meer terug zou gaan naar iets dat op deel 1 leek doet dit nou het tegenovergestelde. Klinkt nu alsof ze nog meer naar dat hersenloos onrail geknal en mooie Hollywood plaatjes zonder enig verhaal, notable characters of inhoud van deel twee gaan. Ook het feit dat keuzes geen invloed blijken te hebben is geen goed teken.

Hopelijk is dit gewoon slecht vertaald. :(
yup we gingen met deeltje 2 de Gears of War toer op, nu wordt het een tunnel shooter a la CoD. Immers wil het grootste deel van de console kiddies gewoon "lekkur knalle" en "fette explosies" waarbij je zelf zo min mogelijk hoeft te doen behalve je stick naar voren ingedrukt houden en de vinger op de trigger.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 21 april 2011 20:40]

Ahh, jammer, ik hield wel van Cerberus. Jammer dat ik nu Miranda en Jacob zal moeten onthoofden.. ;)
Zegt natuurlijk niks. Als je aan het einde van de ME2 de Collector base opblaast, en dus in zekere zin TIM 'verraadt' zeggen Jacob en Miranda dat je de goede keus hebt genomen. Het staat dus zeker niet vast dat ze ineens tegen je zijn gekeerd.
Er zijn weinig spellen (lees: nieuwe delen van spellen) waar ik me ooit zo op heb verheugd als op deze nieuwe Mass Effect! Vind het ook al bij voorbaat jammer dat het de laatste is.. haha. Heb deel 1 & 2 meermaals met veel plezier gespeeld en zit nu al te twijfelen met wat voor klasse + paragon/renegade ik m'n eerste playthrough wil gaan spelen.

"Het laatste deel in de Mass Effect-trilogie zal zich niet alleen afspelen in de Aardse steden Londen en New York, maar ook op Mars en in werelden van de Quarians en Salarians."

Ik hoop alleen, gezien deze quote, dat we nog wél gewoon door de ruimte kunnen reizen & allerlei planeten/ruimtestelsels kunnen bezoeken, en niet alleen vast zitten op deze plaatsen. Maar aangezien dit juist is waar Mass Effect voor staat, ga ik er vanuit dat dat wel goed zit, en bovendien hebben ze aangekondigd dat dit deel 'in principe' weer wat meer RPG elementen gaat hebben, dus ik hoop dat dat waar is... (net zoals eerdere Tweakers hebben gezegd + hopen). Ik snap dan ook niet helemaal waarom sommigen van jullie uit dit bericht denken af te leiden dat de nieuwe ME toch weer nog sterkere shooter elementen gaat bevatten, want het enige wat ze zeggen is dat de gevechten 'dynamischer' worden + er nieuwe moves komen. Dat kan toch ook gewoon in een RPG...?
Mineral Mining zal er wil inzetten (wel niet zo prominent), dus dat lijkt me dan nog zeker mogelijk. Hoop zelf dat er meer iets als Space Battles komen. Al is het er maar ééntje. Was echt een soort van teleurgesteld dat je dat in ME2 niet had, terwijl je wel je wapens en alles kon upgrade (en dit ook moest doen om iedereen in leven te houden).
Vond het al pittig bij sommige stukken (in 2) maar kan altijd moeilijker :)

Kijk hier heel erg naar uit!
Een gamereeks die me pas enige tijd naar het uitbrengen van deel 2 echt heeft kunnen boeien raar genoeg (zowel 1 en 2) kijk uit naar dit derde deel!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True