Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 154 reacties

Nintendo zou in de komende zomer op de E3-gamebeurs de Wii 2 willen aankondigen. De opvolger van de huidige Wii-console zou beschikken over een ingebouwde projector, een blu-ray-drive en een op Kinect lijkende 3d-camera.

Dat meldt website 3Anime. Nintendo zou de nieuwe console tijdens de E3-beurs aankondigen. De E3 wordt van 7 tot en met 9 juni in Los Angeles gehouden. De console zou Wii 2 gaan heten.

Er doen ook geruchten de ronde dat de Wii 2 een miniprojector krijgt waarmee beelden op bijvoorbeeld een muur geprojecteerd kunnen worden. Daarnaast zou de Wii 2 zijn uitgerust met een blu-ray-drive, terwijl de Wii het nog moet doen met een dvd-drive. Verder zou de Nintendo Wii 2 aangestuurd kunnen worden via een op Kinect lijkende 3d-camera.

De mogelijke aankondiging van een Wii-opvolger op de E3 is opmerkelijk; Nintendo-baas Satoru Iwata liet vorige week nog weten dat de consolefabrikant pas met een opvolger voor de vier jaar oude Wii komt als 'ontwikkelaars ons niet langer kunnen verrassen' met Wii-titels.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (154)

1 2 3 ... 6
lijkt me niet slim om nu een wii 2 eruit te gooien. Zo snel na de 3DS en op dit tijdsbestek.
sony en ms zullen het gewoon negeren, een addon maken voor hun eigen consoles en de games copieren door een software bedrijf om nieuwe gimmick van nintendo gelijk weg te slaan.

Niemand die ook maar enig sinds geÔnteresseerd is als 3th party developer om over te springen na een 3e high end console. Vooral niet nu ze een hoop cash verdienen met ps3/xbox360 games wegens al bestaande assets etc.

Een compleet nieuwe game te gaan maken, geoptimaliseerd voor wii2, is geld weg gooiereij. aangezien je de eerste game hoge kosten heb, en de 2e game gewoon weg niet interesant meer is wegens ps4/xbox720 die gelijk staan aan PC van dat tijd stip.
Het is het gewoon niet waard voor de developers om over te springen, voor een te korte tijd.

enige wat de wii2 zou krijgen is ports van 3th party developers hooguit als het sterk genoeg is, en dat is nu net waar niemand op zit te wachten.

De volgende generatie 1/2 jaar later komt de ps4/xbox720 die de wii weer helemaal de grond in ramt kwa specs. PC's en ps4/xbox720 staan weer op gelijke voet. En nintendo zit weer zonder 3th party support met oude "last gen" machine. Die het weer moet hebben van hun "motion control". Die nu gelijk gecloned wordt door beide bedrijven als addon.

Graphic boost, interesseert weinig wii gebruikers, en zal dus die ene gimmick hun moeten overtuigen voor de aanschaf.

De gimmick wordt waarschijnlijk 4 maanden later, met een addon op de markt gezet voor ps3/xbox360. En zo niet geintegreerd in ps4/xbox720.

Nintendo gaat het nog lastig krijgen
Ik zie niet helemaal in wat ze met een projector in een game console willen. Door ruimtegebrek en om kosten te besparen wordt dat natuurlijk niet heel veel soeps, anders wordt het apparaat simpelweg te duur. Dus zul je hem alsnog op je eigen TV of beamer aan willen sluiten. Wat is dan nog het voordeel?

Wel stoer dat er ook een 3D-camera bij komt, dat lijkt me zeker een leuke toevoeging na de Wii-mote, al heb ik nog niet de gelegenheid gehad om te experimenteren met de Kinect op de xbox dus hoe goed/fijn het werkt weet ik niet. Ik hoop wel dat ze de Wii-mote erin houden want het is wat mij betreft de oplossing voor shooters: het werkt zo veel beter dan die standaard joystickjes op consoles om te richten.
Volgens mij komt de projector in de Wiimote, i.p.v. in de console zelf.
lijkt mij onlogisch tenzij je graag je beeld alle kanten op ziet gaan
Zijn geruchten hŤ! Kijk zo'n blu-ray zou mischien wel kunnen en mogelijk sloopt Nintendo dan weer de 'afspeel'mogelijkheid eruit, waardoor die net als de huidige Wii alleen games uitleest.

Mini-projector in de controllers samen met een camera kan mischien voor leuke resultaten zorgen. Al vraag ik me af hoe realistisch die geruchten zijn.
scheelt ook alweer licentie kosten :)
Uhm, wat denk je zelf? Sticker op de doos: Pas op, alle spellen zullen ernstig schokkende beelden bevatten. :z

Maar zoals hierboven al genoemd wordt, is dit zinloze feature die de console veel te duur zou maken. Tegenwoordig heeft bijna iedereen al een knappe flatscreen staan (en zeker veel meer dan er mensen zijn die een mooie witte muur over hebben). En waar ga je je console neerzetten inderdaad, midden in de kamer?!?

Ben benieuwd of ze weer zo'n hit kunnen scoren. Met copy-cat gedrag komen ze er niet natuurlijk... en als ik hier de geruchten lees, komt het neer op het betere afkijk werk. Ik denk dat Nintendo wel meer in huis heeft en deze geruchten zullen overtreffen (hoop ik).
Copy-cat gedrag?
Nou, Sony kwam ook wel laat met de Move dan hť?
... en de PSP, de PS1 t/m PS3, enz enz enz...
Microsoft met de XBox, het enige wat die hadden is Kinect, verder is het pure namaak.
Ik denk meer dat Nintendo uitvindingen doet, dan Sony of MS ooit zullen doen.
Zelfs kinect is eigenlijk weer afgekeken van sony.
Het idee van Kinect bestond al voor Move. Kinect is deels van de Wii afgekeken (beweging, maar dat kan je gelukkig niet patenteren (of toch wel?!)) maar toch creatief. Move is echt een totale ripoff die misschien iets beter werkt (maar er imo gay uit ziet)

Nintendo is zelf ook erg niet-creatief geweest... Als ze in een nieuwe Wii een blu-ray drive stoppen, stopt het TIJDELIJK piracy (tot het opduiken van een usb loader)
Wat ik wel weet is dat Nintendo dvd drives in hun consoles stopt en ze geen normale dvdtjes laten afspelen om het dvd forum niet te betalen.. waarom laten ze nintendo geen megaboete dokken voor het gebruik van patenten en ze te ontduiken (zal al gauw een paar miljardjes worden)
Ik denk dat hij doelt op EyeToy.
Wat een gezever wie wat bedacht heefd. Mij boeid de innovatie prestige en imago van die toko's totaal niet. Het heefd voor mij geen waarde. Het leverd mij niks op kwa emersie game beleving.
Het gaat mij wat voor meerwaarde het voor games gaat zorgen.
Mijn game beleving.

De Wiimote was de controler om bepaalde sports games te doen.
Nu neemd de move dat als een krachtigere HD console over met meer nauwkeurigheid over.
De HD consoles zijn niet meer zo duur. En dat betekend dat de Wii gewoon achter loopd en niet meer zo uniek meer is. Dus momentum in de markt aan het verliezen is.
De drang om het te vervangen wordt dan groot.
Maar om te innoveren moet er uiteraard een gat in de markt zijn.
Voor Wii was dat de caslual en party en nongamers. Dat kruit is dus al verschoten. En de comcurentie is nu ook bij. Kinect en move controlers.

Voor mij is de huidige PS3 met move 'n Sony vervanging voor Wii geworden dus we hebben al een Wii2 en dat is de PS3 met move.

Kinect werkt toch volgens een andere principe waardoor dit beter past bij bepaalde soort games en genres.

Nu spreekt mij Nintendo kiddy IP mij totaal niet aan. Dus die Wii had voor mij toch meer 'n PArty casual sport specifieke aanvulling op al mijn hardcore platformen PS3 en PC gamen.

En keek meer uit naar thirdparty 18+ wii games. Wat nogal mager is op de Wii.

Ik verwacht meer van hardcore games die move kunnen benutten op de PS3 dan dat er ooit op de Wii zijn uitgekomen.

Killzone 3 Singleplayer met de move in pistool houder uitgespeeld.

Ik twijvel om Deadspace move edition op PSN te halen. Op een HD console wordt het uiteraard een stuk enger.

Dan die pixel zombies van Wii resident evil.

En die Cell shaded Redsteel 1 en 2 crap viel mij toch erg tegen.

Wat dat betrefd is de Wii kwa thirdparty hardcore games gefaald en geefd de PS3 met move de mogelijk heid om dit met meer gemak te verbeteren. En als begin Killzone 3.

Innovatie zou zijn een gamepad geoptimaliseerd voor FPS games. Geen aimassist meer nodig, maar zelf mikken.
Dus de volgende Starwars game heeft een werkende lichtsaber? :9~
Misschien kan je ook beelden projecteren op de grond zodat je bijvoorbeeld dans games krijgt. Straks hoef je dus niet meer op een matje te stappen, maar gewoon op de kleurtjes en vormpjes op de grond. De camera ziet dan dat je de juiste stappen doet, of juist niet.

Ik denk niet dat we erop moeten rekenen dat alle technieken die nu bestaan ook alleen gebruikt gaan worden voor dezelfde toepassingen als nu.
Ik zie dat er twijfels zijn of dit wel zou werken, maar dat is zeker het geval. Er zijn al vele spellen op de markt die met een projector op de vloer of op de muur werken. Je ziet ze alleen niet thuis, maar op de grote amusementsbeurzen worden ze al een jaar getoond. Niet met een WII natuurlijk, maar dat doet niet af aan het principe.
Ik zeg ook niet dat dit niet zou werken ;)...
Ik stateer alleen dat er redelijk wat werk achter gaat zitten om te zorgen dat er geen Latency zit in de camera etc. etc.

Maar als het werkt is het inderdaad een goed concept.
Echter ben ik nog altijd niet echt in to the interactieve games/consoles zoals WII
Dat klinkt op zich nog wel interessant maar ik ben bang dat je dan in de straal van de projector staat als je plaatsneemt op zo'n geprojecteerde dansmat, waardoor het uiteindelijk dus niet werkt. Het zal mij benieuwen.
Dat is exact waar ze het voor gaan gebruiken. Vormpjes en kleurtjes op de grond, waarbij een interactie ontstaat.
Lijkt een goed werkend concept.
Maar dan zou je geen latency moeten hebben dus de communicatie tussen camera en apparaat snel genoeg moet zijn zodat "De camera ziet dat je de juiste stappen doet, of juist niet."
Anders doe je je stap op de moment dat het pijltje daar is en dan word deze te laat verwerkt en stap je alsnog alles mis..
Daarbij ben ik het ook eens met MadEgg zijn stelling: "dat je dan in de straal van de projector staat als je plaatsneemt op zo'n geprojecteerde dansmat, waardoor het uiteindelijk dus niet werkt."

Er komt iig genoeg bij kijken wil je dat werkend maken;)
De projector zou ontzettend handig zijn juist. Dit zou betekenen dat je geen TV meer nodig hebt.

Nu kan Nintendo een 'totaal-pakket' leveren. Je hebt alleen de Wii 2 te kopen en bent verder nergens anders van afhankelijk.

Dan kan je in principe overal gamen als je je Wii maar bij je hebt.
Superhandig dat je je kamer compleet moet verduisteren man !
En de kwaliteit van die beamer zal wel helemaal top zijn, goede instap-model beamers beginnen rond de 900 euro dus Nintendo gaat vast zoiets in een spel-computer van 300 euro bouwen !
Je hoeft het toch niet te gebruiken? Het is meer een extra feature. En zoals gezegd kan het ook als projector dienen voor dansgames/bordspellen.
Persoonlijk verwacht ik geen projector als vervanging voor een TV scherm. Ik verwacht eerder een projector om speelborden en eventueel twister matjes te kunnen projecteren.
Het hoeft ook geen vervanger te zijn, maar een optie om hem meer 'portable' te maken.
Met zo'n glossy plasma screen moet ik mijn slaapkamer voor gamen en TV kijken al verduisteren.

Onze matte Toshiba LCD in de woonkamer heefd er stuk minder last van.
Goede kijkhoek maar wat last van backlight bleeding.

Maar speigeling is stuk irritanter dan backlight bleeding.
De Wii II (wiiii), ik weet niet hoor... Blu-ray is volgens mij niet echt iets waar Nintendo in 'gelooft', de meeste games gaan volgens mij zelden de 3 gig voorbij (veel dummy data om de schijf te vullen lees ik vaak)... En tja, ingebouwde projector?

Het enige wat mij enigzins logisch lijkt is de kinect achtige camera.... we zullen het zien
De gemiddelde PC game is ongeveer 10-15GB, als de Wii2 een fatsoenlijke videokaart krijgt die 4096*4096 textures kan renderen zal de bestandsgrootte sterk omhoog gaan.
Bij een PC moeten die textures in alle mogelijke resoluties beschikbaar zijn en je kunt niet alles on-the-fly berekenen. Als je echter jezelf beperkt tot ntsc (480◊720), pal (575◊720), HDready (720◊1280) en FullHD (1080◊1920) heb je maar 4 resoluties nodig.

PC games hebben vaak ondersteuning voor veel meer resoluties, waaronder 480◊640 (VGA), 600◊800 (SVGA), 768◊1024 (XGA), 1024◊1280 (SXGA), 1200◊1600 (UXGA), 768◊1280, 720◊1280, 800◊1280, 1360◊768, 1366◊768 (WXGA), 900◊1440 (WXGA+), 1050◊1400 (SXGA+), 1050◊1680 (WSXGA+), 1200◊1920 (WUXGA+). Daarin ontbreekt dan nog de 600◊1024 die veel netbooks en tablets hebben, en die steeds belangerijker wordt. Daarmee raakt een DVD natuurlijk sneller vol.

Zelf zie ik geen voordeel aan een BD boven een DVD, een HDD of een groter Flash-geheugen, zou wel een voordeel kunnen zijn, dan kunnen data van daaraf geladen worden (sneller, en op de DVD kan de data gecomprimeerd worden, dus kan er toch nog meer op) zodat je minder lang moet wachten tussen levels. Soms duurt het laden van een game best lang.

edit: @Syzzer 480p of 575i.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 7 maart 2011 11:55]

Wat jij aangeeft is totale onzin, alsof er textures gemaakt worden in al die resoluties, en zelfs non-power-of-two textures...

Bijna alle moderne 3D engines vereisen macht van 2 textures (128,256,512, 1024,...). Zijn deze dat niet, dan doen de meeste engines deze alsnog scalen. Een van de redenen is dat deze netjes optimized zijn in memory (precies in blocks wat de cache leuk vind), en, mipmapping(!!).
En kort over mipmapping, iets wat bijna altijd gebeurt, is het maken van kopieŽn van de texture, maar elk de halve grootte (dus een 1024x1024 texture heeft, 512x512, 256x256,128x128,...). Bij een scene die erg groot is, zorgt dit ervoor dat je geen rare distortion krijgt (iets als MS Paint scalen). Dit doet openGL / DX zelf (optie), maar staat eigenlijk altijd wel aan.

Als je texture quality dus in andere formaten wilt hebben, kun je deze dus gebruiken, geen performance cost, en al premade (en snel!). (ja, er zijn betere methoden hiervoor, maar dit was als voorbeeld)

Wat je ook zegt over comprimeren klopt niet helemaal. Compressie is soms niet altijd sneller dan raw streamen, op een gegeven moment gaat de verwerking van de decomressie langer duren dan het gewoon te streamen. Veel games doen bijvoorbeeld bij het laden van 3D vertex models deze in een uncompressed binary formaat opslaan; op deze manier kan de engine tijdens het laden 1 op 1 de data van CD / HDD naar RAM streamen. Dat is sneller dan het streamen naar memory, decompressen (CPU misbruiken), en kopieren naar memory.

Ook een voordeel aan BD is als ik me niet vergis de grotere lees snelheden, iets wat de laadtijd ook aanzienlijk kan verbeteren.

[Reactie gewijzigd door marking op 7 maart 2011 16:10]

Heb je ook een bepaalde reden 480x640 ipv het gebruikelijke 640x480 te zeggen? En ik altijd maar denken dat resolutie van je scherm niks met texture grootte te maken had, dacht altijd dat dat gewoon gerendered wordt naar je beeld ongeacht de resolutie. Weer wat geleerd.
Waarom zou je voor iedere resolutie apparte textures nodig hebben? Een texture van 64x64 of 1024x1024 kun je allemaal prima op alle resoluties renderen, voordeel van 3d natuurlijk. Verschillende versies van dezelfde texture zijn er zodat er in de verte een minder grote texture gebruikt kan worden om ruimte en snelheid te besparen, het heeft niets met de uiteindelijke schermresolutie te maken.
4096*4096 textures vind ik erg overdreven voor een gemiddelde console game maar iets maar dan de huidige, nou wat zou het zijn, 64x64 textures moet beter kunnen.
Ik heb zo mijn twijfels dat Nintendo top of the line gaat leveren. Het liefste zou Nintendo je een C64 leveren.

Ik betwijfel ten zeerste dat ze zo'n stap vooruit zouden maken.
De Wii gooit nu maximaal 480p naar je TV toe. Als dat opgekrikt wordt naar 1080p (of ten minste 720p) zullen de hoeveelheden benodigde opslag ook wel lekker meegroeien :)

[Reactie gewijzigd door Syzzer op 7 maart 2011 09:12]

Alsof de 360 zo veel spellen heeft die niet meer op een DVD passen? Ik denk ook dat de Blu-Ray drive er niet in gaat komen.
Ermm, alleen maar. Zijn DVD9 games, niet gewone DVD games.
Nou poepoe, DVD5 of DVD9 opslaghoeveelheid versus BluRay, dan spreken we over een factor bijna 5 tot 7 keer meer op een BR dan een DVD/DVD9.

Maar als een BR in de Wii2 komt dan zal er ook wel een flink opgekrikte GPU in moeten komen, anders heeft het nog weinig effect op het scherm. Een HD Wii zal sowieso veel meer data moeten verstouwen voor de hogere resolutie.

Plus, de switch naar een Kinect achtige besturing is wel een noodzaak. De WiiMote is ingehaald en tot een leuk ding gereduceerd door Kinect. De PS3 move mogen we wel een misser gaan noemen nu.
DVD9 zijn gewone DVD's. DVD+/-r(w) hebben de helft van de opslagruimte van een gewone DVD.
DVD5 is single layer en DVD9 is duallayer. Beiden zijn volgens mij gewoon in rw als gedrukte vorm te vinden.
DVD9 is er alleen in -/+R format.
Triest hoor... student TU Eindhoven en niet eens het verschil tussen DVD5 en DVD9 weten...
Wii kan al max 720P op je tv gooien, je hebt hier dan wel een "Wii compatible" componentkabel voor nodig
Nintendo heeft er indertijd voor gekozen om geen HD console uit te brengen maar een nieuwe weg in te slaan. Ondertussen hebben zowel Microsoft als Sony flinke updates voor hun consoles uitgebracht om soortgelijke functionaliteit te bieden. In feite hebben de concurrenten dus nu de mogelijkheden van een Wii met HD resolutie.

Ook zijn ondertussen de kosten van een HD console dramatisch gedaald. BluRay is goedkoop en HD graphics (1920x1080) is zelfs voor mid range GPUs goed te doen. Een upgrade van de hardware om concurrerend te blijven lijkt dus niet onlogisch.

Blijft over de geruchten over een camera en/of projector. Als Nintendo haar console weer een unieke functie kan meegeven zal men dat zeker niet nalaten maar in eerste instantie lijkt de Wii gewoon een slag te moeten maken naar HD.
Echt geloofwaardig is dit niet.
Ik geloof niet dat er voor de E3 van 2012 iets nieuws word aangekondigd

Of zal Nintendo nu opeens naar de dure kant gaan gezien hun hoge verkopen ? Met de 3DS durften ze ook opeens een stukken meer te vragen.
Of zal Nintendo nu opeens naar de dure kant gaan gezien hun hoge verkopen ? Met de 3DS durften ze ook opeens een stukken meer te vragen.
de 3DS is @ launch net zo duur als de eerste Nintendo DS @ launch. Met de loop van de tijd zijn de DS en DSi in prijs wat gezakt.
Waar haal je dat nou vandaan? De DS was bij introductie 130-150 euro, als ik me goed herinner, niet 250, wat de 3DS nu kost. Hij is echt wel veel duurder dan hun vorige handhelds hoor...Dat de Wii 2 bij introductie een stuk duurder zou zijn dan de Wii nu zou natuurlijk wel logisch zijn echter, en duurder dan de Wii bij introductie zou ook nog best kunnen (al lijkt me dat minder waarschijnlijk persoonlijk).
Alles is bij introductie duur :

Super Nintendo : 1200 gulden
Xbox 1 : 500 Gulden
Xbox 360 : 399 Euro
PS3 : 499 euro.

Is dus altijd algeweest en zal altijd zo blijven , de eerste kopers maken het goedkoper voor de mensen die wel geduld hebben
Volgens mij was de PS3 € 600,- @ launch, niet 500.
De 60GB versie met emulator en meer USB poorten was 600E, de 40GB zonder emulator en met maar 2 (of 3) USB poorten kostte 500E.
Ja maar de DS dus niet en daar ging het dus over.

Misschien volgende keer eerst lezen voordat je reageert?
Een SNES heeft nooit 1200 gulden gekost, ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Die zat afhankelijk van het pakket dat je kocht, tussen de 300 en 400 gulden (349 met SMW). Overigens, inflatie meegerekend is de NES is de duurste spelcomputer ooit.
Je bedoelt net zo duur als de PSP.
De DS kostte €150 bij de lancering.
4 dingen waarom dit niet waar is:

1. De opvolger van de Wii gaat NOOIT Wii 2 heten. Nintendo vernieuwt steeds de naam van de console.
2. Iwata (CEO) heeft gezegd dat de Wii nog even meekan.
3. De 3DS komt pas uit, de opvolger voor de Wii komt niet eerder dan 2012 op E3.
4. Nintendo noemt de naam nooit voordat deze officieel aangekondigd is. (muv DS)

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 maart 2011 11:20]

Dat het ding nu wii 2 genoemd wordt betekent niet dat nintendo het zo gaat noemen. Kan best dat er een bron was die "de opvolger van de wii" zegt en dat een reporter daar dan wii 2 van maakt. Wat een CEO verder zegt is natuurlijk ook gewoon marketing. Natuurlijk zegt hij dat het ding nog een tijd mee kan anders verkoopt hij geen drol meer. Wat de release van een handheld te maken heeft met het al dan niet aankondigen van een console snap ik niet zo, en je 4e punt is gewoon hetzelfde als de 1e.
Niet dat ik nou direkt geloof dat dit nieuws waar is, maar je punten zijn nou niet echt heel sterk.
Het is zelfmoord om zowel een handheld als een console in het zelfde jaar te launchen. De consument heeft over het algemeen geen geld om 2 dingen vlak achter elkaar te kopen. Bovendien zorg je dat je met 2 platformen vaker in de spotlights staat. Als de nieuwigheid van de 3DS af is heb je de pers om zich te laten warmlopen voor de nieuwe console.
Aankondigen is wat anders als uitbrengen. Als ze nu de opvolger aankondigen komt deze op z'n vroegst begin volgend jaar en dat kan precies.
Ja, het is echt een enorme sloot vernieuwing in de namen:
Nintendo Enterainment System
Super Nintendo
Nintendo64
GameCube
Wii

Ja, echt gruwelijk veel meer andere namen dan gelijke he... ;)
Misschien dat nintendo dan toch eindelijk het HD-strijdveld gaat betreden, zonder high-res textures en high poly modellen is blu ray inderdaad nogal overkill.

Als je zit dat de 360 ook zonder problemen nog altijd netjes de spelletjes op DVD levert...
Als je zit dat de 360 ook zonder problemen nog altijd netjes de spelletjes op DVD levert...
Volgens mij worden multiplatformgames (X360 & PS3) met name door de X360 teruggehouden.
Kijk maar eens naar Final Fantasy XIII.
Met maximale compressie, een lagere resolutie en schrappen van materiaal om de game passend te krijgen op 3 DVD's.
Er is geen materiaal geschrapt werd er geclaimed.
Final Fantasy XIII-2 komt nog dit jaar uit ... 8)7

Daarom hoop ik ook dat de roddel dat Nintendo wel Blu-ray gaat gebruiken waar is, dan kan Microsoft niet meer achterblijven en de boel onnodig ophouden.
Nouja, zonder problemen... Je ziet steeds vaker multi disk releases (Dead Space 2, Mass Effect 2, Forza 3, Castlevania LOD).
Forza 3 is de enige multi-disk titel die ik heb, en daar kan je de extra content op de hard disk instaleren, of volgens mij ook gewoon weglaten.

Maar okee, de voor de 360 kan je idd niet alle games zomaar op 1 DVD-tje proppen, maar dat is volgens mij dan ook te wijten aan high res textures, dus concludeer ik uit het blu-ray gerucht dat de kans vrij aanwezig is dat de wii-2 een grote sprong gaat maken qua graphics
Hopelijk een beetje fatsoenlijke specs, zodat de Wii 2 dan de eerste console is die bij de tijd is.

Een ingebouwde projector lijkt me onwaarschijnlijk maar Nintendo blijft natuurlijk verrassen.
Nintendo is nooit gegaan voor High End als je een high end console wilt die spot on bij de tijd is zal je je moeten richten op bevoorbeeld Sony.

Nintendo zijn hoofd gedachte is namelijk zich te richting op gameplay en fungames en dat valt gewoon niet altijd samen met high end.
*kuch*

Zowel de SNES, de N64 als de Gamecube zijn allemaal gepromoot als de snelste, mooiste en beste consoles van die generatie.
Of ze dat in alle gevallen waar konden maken is een tweede, maar om te zeggen dat de N nooit high-end consoles maakt is gewoon niet waar.
(de enige die ik zo even kan bedenken zijn de Gameboy, de DS en de Wii).
Zowel de SNES, de N64 als de Gamecube zijn allemaal gepromoot als de snelste, mooiste en beste consoles van die generatie.

De consoles van Sega - Sega Master System (8-bit), Sega Mega Drive (16-bit), Sega Saturn (32-bit), Sega Dreamcast (64-bit) - waren vaak technisch beter en hadden , ondanks de impopulariteit, een sloot leuke top titels. Het is jammer dat Sega de concurrentieslag heeft verloren, net als Nintendo dienen zij gewoon winst te maken op de productie van een console. Dat heeft ze de das omgedaan. Tegen PR machines als Sony (en Microsoft) valt moeilijk op te boksen.

edit: De Sega Dreamcast is idd 128-bit i.t.t. wat hierboven staat.

[Reactie gewijzigd door Bong_Marley op 7 maart 2011 15:04]

Er staat mij bij dat de DC 128-bit was, maar daar kan ik naast zitten.

De reden dat Sega onderuit is gegaan is volgens mij trouwens niet zozeer de concurrentie, maar gewoon lompe beslissingen nemen. Eerst met die add-on modules voor de Genesis die stervensduur, lomp en underpowered waren, daarna met die halfbakken Saturn die gewoon technisch gezien zwaar klop kreeg van de PS1 en de N64. De DC was eigenlijk de eerste keer sinds de launch van de Genesis dat ze weer eens met een goed doordachte console aankwamen, maar op dat punt liepen ze al tever achter op de rest.
Kwam de DC niet al uit voor de PS1? Dat ding had trouwens een hoop leuke addons en games en was best innovatief (mini-console in de controller bijv.)
Dacht dat er ook al LAN aansluiting op zat.. zag je ook nog nergens rond die tijd.
Blijkbaar heeft de marketing van Sony goed ingewerkt op jou.

De Saturn was technisch gezien vele malen beter dan de Playstation 1, hij was daarom ook te duur en kon niet snel in prijs omlaag waardoor de Playstation 1 populairder werd.

De Dreamcast was ook gelijkwaardig en op sommige punten zelfs beter dan de Playstation 2 alleen had Sony gewoon een hele sterke marketing campagne met hun emotion engine bullshit.

En de Nintendo 64 was echt niet technisch beter dan de Saturn.

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 7 maart 2011 13:00]

Nintendo is nooit gegaan voor High End
pardon?
De Snes deed niet onder voor de Megadrive van Sega (en andersom)
Er waren uiteraard verschillen in performance maar dit zijn niet heel noemenswaardig.

Er was de Neo Geo met duidelijk betere specs, maar die was geen directe concurrent met zijn veel hogere prijs meer bedoeld voor een kleinere high-end niche.

Maar vanaf de volgende generatie had Nintendo steeds de beste specs.
De N64 had de meest geavanceerde graphics in die tijd (ook al was het medium stom gekozen: cartridges). 3D graphics op de N64 hadden modernere filters en render mogelijkheden dan de Playstation of Saturn.
En ook de Gamecube hierna die tegenover de PS2 stond had wederom betere specs.

De situatie zoals die nu is, met de Wii, is voor het eerst.

[Reactie gewijzigd door lenny_z op 7 maart 2011 12:21]

Dat mag vooral in de nintendo-games zelf wel wat beter. Goed, misschien spreekt hier niet de doelgroep (een pc-gamert met een redelijke videokaart) maar bij de paar standaard-games van Nintendo wordt niet eens AA gebruikt. Aangezien ze toch zelf het platform moeten promoten lijkt het me dan wel handig dat ze poppetjes van meer dan 3 polygonen gebruiken. :S
Wat is de toegevoegde waarde van AA wanneer je console nog als target de standaard PAL/NTSC SD resolutie heeft? De lage interne resolutie samen met de eigenschappen van een CRT scherm zorgen zelf al voor een soort van FSAA.

Sluit anders maar eens een PS2 met een component kabel aan op een flat screen en gruwel van het ook daar ontbreken aan anti-aliasing.
dat klinkt toch allemaal netjes, de eerste Wii was er duidelijk niet op gericht om grafisch heel sterk te zijn.
als ik dat zo eens lees (kinect camera, Blu-ray) dan ziet er er naar uit dat ze dat gaan verbeteren.
oke, ik zie geen dikke grafische specs, maar met een BD drive erin heb je wel de bandbreedte ervoor.
Ben erg benieuwd wat ze hiervan maken!
Ze hebben tegenwoordig wel al led-projectortjes, maar de implementatie hiervan is me nog niet duidelijk.
En het dan ook nog prijstechnisch op een leuk niveau te houden is moeilijk.
De bron hiervan is er overduidelijk op uit extra bezoekers te trekken door dergelijke 'nieuws' te verspreiden.
Er is 0 bronvermelding, en op dezelfde website wordt ook geclaimd dat de PlayStation 4 en de Xbox 720 eraan zit te komen. Overduidelijk random speculatie dus.
Dat lijkt mij weer ideaal.

Op Cebit had je ook handheld beamers. Geeft best mooi beeld voor zo'n klein ding.
(beeld diameter ongeveer 100cm)

Kleurcontrast is natuurlijk niet te evenaren aan een normale tv.
Mooi voor je blu-ray filmpies ect.
Nu nog een coax input en ingebouwde speakers en je kunt "overal" voetbal kijken ;)

Maar als het ingebouwd word, b en ik we benieuwd naar de geluidsproductie.
Zal goed gekoeld moeten worden.
.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True