Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 130 reacties

De opvolger van de Wii zal volgens Nintendo of America-topman Reggie Fils-Aime niet alleen beelden in high-definition voor kunnen schotelen. Nintendo zal nog meer verbeteringen op stapel hebben voor de nieuwe spelcomputer.

Welke verbeteringen dat precies zijn, wilde Fils-Aime nog niet uit de doeken doen. Bezitters van de Wii hoeven echter niet bang te zijn dat hun console aan het einde van zijn levensduur is. Volgens de topman heeft de Wii nog genoeg potentie en Fils-Aime ontkent dan ook geruchten dat er in de komende maanden een Wii-opvolger zal worden aangekondigd. Deze geruchten ontstonden onder andere door prijsverlagingen door concurrenten Sony en Microsoft.

Voor 2010 heeft Nintendo nieuwe delen van bekende spelseries uit eigen stal op de planning staan. Zowel Metroid: Other M - een samenwerking met Team Ninja van de Ninja Gaiden-serie - als Super Mario Galaxy 2 komen dit jaar uit. Gamers die wachten op een nieuwe Zelda-game lijken nog even geduld te moeten hebben. De Amerikaanse topman wil nog geen verschijningsdatum voor het spel geven. Eerder gaf de Japanse Nintendo-baas Satoru Iwata nog aan dat ook een nieuwe telg uit de Zelda-serie in 2010 uit zou komen, maar het bedrijf lijkt daar op terug te zijn gekomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (130)

De Wii is nog lang niet op zijn potentieel , of word dit vergelijkbaar met die laserbazooka bij de 1e Nintendo? Een stel titels, 1 klapper en dan nooit meer een game ervoor zien. Ding koste me als 8-10 jarige zo'n 150 gulden of zelfs meer, de teleurstelling was dan ook groot dat er amper games voor waren. Maanden zakgeld gespaard voor niets. Inmiddels is een Wii uitgave die ik redelijk snel kan missen, maar het blijft een hoop geld 250 euro. Om dan een reeks van 10 echt goeie exclusives te krijgen en een zooi die je ook op de PC of PS3 of Xbox360 kan spelen is de aanschafprijs niet waard. Zo word een game niet 60 euro, maar 85 euro en dan tel ik nog niet eens de honderden euro's aan gadgets om met zijn 4en te spelen mee.

Op dit moment is alleen de xbox360 aardig op dreef om een volwaardige console te worden (alsin voldoende aanbod qua gamestal), het trekt veel exclusives uit de Playstation hoek, heeft een aantal mooie exclusives en is momenteel relatief goedkoop voor een nextgen console. PS2, Xbox hadden dergelijk niveau. Maar de wii en de PS3 op dit moment hebben te weinig exclusives en goeie titels om maar te flirten met een opvolger. Een stuk hardware mag dan misschien leuk zijn voor clustering bij de FBI, maar de meeste van ons kopen hem om te gamen en niet om na 10 games het ding op zolder te laten verstoffen.

Laat ze eerst maar eens focussen op 20 meer exclusives voor ze maar over dromen om een console af te schrijven.

[Reactie gewijzigd door DreamCatchers op 17 januari 2010 02:23]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld of beter gezegd helemaal niet wat he bedoeld.
De wii is niet helemaal op zijn potentieel ?

De vergelijking met de laser bazooka (die overigens niet voor de eerste nintendo console is maar voor de snes) ontgaat mij dan ook volledig.
Je vergelijkt een lightgun met een console ?
Je weet overigens dat voor elke console van 8 bit tot de huidige generatie light guns uitgekomen zijn en er nooit een overvloed aan spellen voor deze light guns zijn ?

De wii heeft heel veel exclusives en juist een hele boel ports ontbreken.
De unieke nintendo games zijn en blijven alleen beschikbaar op nintendo consoles en op dit moment zijn dat er heel wat meer dan 10.
Dat er wat mij en wat een hoop andere betreft wel wat meer "echte" games (niet party games) mogen verschijnen is wat anders dan het gebrek aan exclusives.
En ook hoeft wat mij betreft het gebruik van de beweging sensoren niet geforceerd gebruikt te worden.

Je prijs verhouding berekening ding ontgaat mij ook compleet ...
Probeer je nu duidelijk te maken dat je de oorspronkelijke aanschaf prijs deelt door het aantal games dat je hebt en bij de gemiddelde prijs van die game optelt om zo een waarde oordeel over je console te kunnen geven ?
In dat geval heb je dus al 10 games gekocht tegen 60 euro.
met 10 games zit je ruim over het gemiddelde op de wii en op alle andere consoles.
De conclusie is dan ook ofwel je hebt een gat in je hand en koopt rotzooi die je niet wil hebben ofwel je hebt onrealistisch hoge verwachtingen van het aantal titels dat uit ging komen sinds je de wii gekocht hebt ofwel je zeurt en hebt helemaal geen wii.

De xbox360 is de enige volwaardige console ?
Even los van het feit dat de xbox de hoogste uitval heeft en de duurste console is in gebruik. (maandelijkse kosten online gamen)
Je hebt hopelijk door dat kwantiteit en kwaliteit twee heel verschillende dingen zijn ?

De xbox360 pikt games uit het playstation kamp ?, vertel mij maar eens welke en als je er meer als 5 kan vinden zal ik het erg knap vinden.
Echter zo veel games zijn het niet en gezien de steeds betere cell dev kit en het bredere begrip van devs zal alleen maar betekenen dat er steeds meer uit de PS3 gehaald kan worden daar waar de eenvoudigere xbox360 nu al aardig aan zijn maximaal vermogen zit.

Je prijsstelling is dat de huidige consoles zo veel meer kosten dan hun voorgangers en dat is in het beste geval een goede vraag gezien je blijkbaar niet echt opgelet hebt en geen moeite genomen hebt om dit even te bekijken.
De uitzondering is de PS3 die onbetwistbaar duurder is en was dan zijn voorgangers.
Daarin tegen als je gebruikt maakt van een xbox zijn de aanschaf kosten lager maar moet je wel maandelijks bij betalen voor online games.
Je bent echter wel nog wat vergeten immers je hoeft geen dure playstation 3 te kopen en gezien je nergens toe verplicht bent klinkt het alsof je jaloers bent op de gelukkige die een playstation 3 hebben.

De playstation 3 heeft meer dan 20 exclusives en dat zullen er alleen maar meer woder juist omdat dat stuk hardware dat leuk is voor de FBI om clusters mee te maken in de toekomst steeds beter tot zijn recht gaat komen.
Daar waar de wii en de xbox360 tegen het einde van hun reken vermogen lopen komt de ps3 nog niet in de buurt.
Daarbij de mogelijkheden tot browsen en het kijken van films vanaf blueray of met een simpel tooltje vanaf de HD van je computer over het netwerk streamen (geen gezut met codecs elk formaat dat de media player op je computer kan lezen (bijvoorbeeld VLC) direct op je plasma of lcd).
De playstation 3 bied meer dan de andere consoles en het is dan ook niet gek dat hij meer kost.

Ik ben niet pro of con een console ik hou van ze allemaal.
Gast, geen goede exclusives op de PS3? Ik denk dat je even moet gaan kijken welke games er op stapel staan. Noem mij 1 goede game wat een Xbox exclusive is naast Halo Reach en GoW.

De PS3 gaat echt wel aan het langste eind trekken.

Ik heb een Wii, Xbox en PS3. De Wii gebruik ik om lekker te party gamen, en de goede Nintendo games op te spelen (Mario, Zelda etc) . De Xbox heb ik voor de paar goede exclusives zoals Gears of War en Forza. Daarnaast is de Xbox gewoon goedkoop. Online gamen staat me wel tegen omdat het betaald is. Ik koop al een game van 60 euro en dan moet ik ook nog eens betalen om online te kunnen spelen....
De PS3 heb ik als media center icm PS3 Media Server en de enorm goede titels (eg. God of War 2, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid). Daarnaast is het online gamen GRATIS en knal ik er dus lekker op los met CoD:MW2 :D
3D natuurlijk. Niet zo moeilijk.
Dat dacht ik eigenlijk ook gelijk. Mensen die met een controller rondspringen willen ook wel een brilletje op.
Maar aan de andere kant is de Wii nou niet echt iets dat zo vooruitstrevend is qua techniek. Dat is meer iets voor Sony.
ik vond de wii-motes anders vrij vooruitstrevend hoor....
Aangezien het al op de Playstation komt, dan kan het ook wel op de wii, zo vooruitstrevend is dat niet als Nintendo het ook gaat doen...
3d-televisies beginnen nu pas te komen. Er zijn nu plannen voor een 3d-zender.
Ik zou 3d niet mainstreamtechniek noemen, net zoals blue-ray dat niet was toen de PS3 uitkwam.
Dat hebben ze al eens geprobeerd met de Virtual Boy. Misschien dat de technieken nu wel ver genoeg gevorderd om het tot een succes te laten zijn.
in ieder geval genoeg kracht om met 3d objecten en kleur en textures te gaan werken ;)
oh, en de nieuwe lichting 3d tv's kan ook mee werken, al denk ik dat dit nog een beetje te vroeg is voor NIntendo om gelijk in te springen aangezien niemand dat nog heeft.
full controle body input? sensors op je lichaam voor maximale precisie?
Leuk dat je het zegt en allemaal mogelijk, maar was gamen niet ontspanning (lui op de bank knopjes indrukken)?

edit: Ik wil aangeven dat het hier om een trend gaat die ik niet zo wenselijk vind: MS komt met Natal, Sony komt met betere zwaai-controller. Misschien dat anderen dit leuk vinden, maar alsjeblieft, laat die fijne gamepads gewoon bestaan. Hetzelfde vind ik vervelend aan de iPhone als gaming platform, een touchscreen zonder sticks of knopjes werkt gewoon niet top, toch is het een trend.

[Reactie gewijzigd door poepkop op 17 januari 2010 02:11]

Nintendo denkt daar duidelijk andes over. Die wil spelers meer interactief in het spel trekken.

Consols als de PS3 en XBOX kennen we al jaren. Nintendo geeft er een nieuwe zet aan en laat zien dat gamen meer dan alleen zitten en knopjes drukken is.

Kan dus zo zijn dat himlims_ best op de goede weg is met hoe Nintendo denkt over gamen.

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 16 januari 2010 16:59]

Niet alleen het interactief bewegen, de Wii laat ook duidelijk zien dat graphics zoals op de PS3 of 360 niet van groot belang zijn bij een spel dat bedoeld is om leuk te zijn. Bij de Wii draait het om de gezelligheid die je krijgt..
Nee de Wii laat juist zien dat er nog een geheel andere markt is, maar deze mixed niet echt met de ps3 en x360. Want de gezelligheid houd snel op bij de Wii zodra iedereen het een paar keer gespeeld heeft want de mensen die de Wii veel gebruiken zijn niet echt de competitieve types. Daarom ook dat de Wii na 3 maanden enorm minder gebruikt wordt bij de gemiddelde Wii speler. De meeste mensen die een Wii hebbenn en ernaast een xbox360 en of ps3 hebben raken die Wii nauwlijks nog aan.

Je ziet het ook in de verkopen dat de hype er vanaf is. Hij bleef enkel zo lang lopen door het chronische (opzettelijke) tekort, hierdoor had nog steeds niet iedereen een goede kans het apparaatje goed uit te testen en bleef er een niche gevoel aan zitten (wii fit ook heel lang 2 weken wachttijd)

Daarmee is hier een knap staaltje marketing te zien en een potentieel mooi apparaatje wat enkel een chronisch gebrek aan goede titels heeft.

@Appelsap: Goed verkopende titel betekend automatisch dat het ook een kwalitatief goede titel is? Daarnaast zijn er gewoon veel meer wiis op de markt en is heet ook makkelijker dat als je een titel kunt aanprijzen je er ook meer verkoopt.

En de dalende verkopen aan aantal Wii's kun je zo opzoeken...dat een daling van 40% nog altijd betekend dat er meer wii's dan andere consoles verkocht worden wil nog niet zeggen dat het niet terugloopt.

@zigi:... Nee heb wel een x360 maar ben nog steeds blij met mijn Wii versie 0.9 (Gamecube). Ik zei ook duidelijk dat het een mooi apparaatje is en hoef dan ook niet zo als jij te reageren om een vuurtje te stoken.

Ik had mijn n64 en gc voor de partygames... Maar de inhoud/kwaliteit is voor een beetje gamer teveel verwaterd... Mariokart, Diddykong Racing, Marioparty... Ze zijn echt achteruit gegaan in die franchises. En btw ik heb een DS ipv psp... Als ik perse voor graphics zou gaan, dan had ik die toch ook niet?

[Reactie gewijzigd door AYCE op 17 januari 2010 00:42]

@AYCE: Wat een onzin. Je hoort wel vaker dat mensen hun Wii niet aanraken maar volgens mij zijn dat allemaal verzinsels van MS/SONY fanboys. Ik heb er vandaag nog de hele middag op zitten spelen met vrienden, omdat er in tegenstelling tot de XBOX en PS3 genoeg spellen voor zijn die je makkelijk met een paar vrienden op kan pakken, lekker spelen zonder een half uur uitleg te geven, updates te downloaden etc.

Daar heb ik dus een console voor, een leuk (gezamelijk) spelletje spelen. Als ik op zoek ben naar vette graphics of super diepgang dan heb ik daar een PC voor. Alhoewel ik nauwelijks meer op de PC game sinds ik een Wii heb, dus al ruim twee jaar.
Nou, ik hoor het wel vaker. Maar dat er verschillende tendensen over te waarnemen zijn, is helemaal niet zo raar. De mensen die hem amper aanraken, kochten het ding als een console; gewoon om net als vroeger en net als op de PS3 en Xbox360 gewoon languit op de bank met de controller in de hand een game spelen. Voor die groep mensen heeft de Wii op een gegeven moment gewoon niet zoveel te bieden.

Anderen, die dat gezwaai juist wel leuk vinden, blijven het doen. Maar het is gewoon niet voor iedereen. De mensen die meer zgn. die-hard gamer zijn, doen er op een gegeven moment gewoon niets meer mee, omdat de serieuzere, grotere titels voor de PS3 en/of Xbox360 zijn. Aangezien die de scepter zwaaien in de game-berichtgeving, zul je die verhalen dan ook het meeste horen. Dit wil niet zeggen dat iedereen van de grote groep mensen die de Wii hebben gekocht, hetzelfde van de Wii vind als deze toegewijdde 'game-groep'.

Over de opvolger: Tsja, als ze daar de prijs van laag weten te houden, zou ik niet weten waarom het niet ook een succes zou worden. Interessant is of Nintendo ervoor kiest om het apparaat echt een speelapparaat te houden, of dat ze gaan voor een wat breder publiek; dus blu-ray-speler, mediaspeler-mogelijkheden, etc.. Verder ben ik benieuwd of ze nu ook direct de concurrentie willen aangaan met Sony en MS, ipv duidelijk te kiezen voor een ander gameconcept, en dus of ze de Wii-opvolger een zwakkere GPU meegeven of gewoon iets volwaardigs gaan toepassen. In deze tijd waarin apparaten steeds meer zuipen vind ik ook niet onbelangrijk hoeveel stroom apparaten benodigen. Zouden ze daar ook iets mee doen?

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 16 januari 2010 23:22]

Gewoon 'n wii HD met 4~5 tegra2 CPU's, makkelijk zat :+
Heb je gelijk 'n laagverbruik systeem & toch 'n volwaardige opvolger met 'n stuk of 10/12~32/40 cores.. 8)7
Word het programmeren van DSi2/DS2 naar wii HD & vice versa ook easy, kun je bovendien iphone crap makkelijker porteren e.d :P

Even serieuzer: 'n mogelijke Wii HD kŠn nog steeds 2 kanten op gaan.
Er zijn wisselende berichten; enerzijds krijgen we berichten te horen ovef 'n flinke upgrade anderszijds houdt men het gerucht in stand dat de wii er gewoon blijft en dat er -voorlopig- geen upgrade komt..
Ik zie niet in waarom ze geen 3 systemen zouden gebruiken?
wii is self-supportive zolang daar maar genoeg quality titels p/jaar op uit komen.\
De DS(i) is kind of A given.. Waarom er geen 2e home console zou komen is nog niet (vaak) beargumenteerd.
1: Nintendo heeft 'n probleem qua exclusiviteit van motion-sensing binnenkort. (de complexiteit & mogelijkheden van de andere systemen moeten zichzelf eerst bewijzen voordat ze masss-market zijn.)
2: de wii heeft zichzelf (incl. nintendo's financiŽle misere uit de jaren ervoor) dubbel & dwars terug verdient.
3: 'n low-cost wii systeem voor de massa met 60 redelijke & 'n aantal toptitels zou het systeem voorlopig on it's legs houden
4: Hoe je het ook went of keert Iwata & consorten realiseren zich verdomde goed dat ze de hard-core community goed teleurstellen. Zeker nu o.a Capcom alweer hun rug keren jegens Nintendo systemen.
5: Hoe houd je 'n systeem instand waarbij je moet betalen voor 'n los systeem zonder d'r 'n service voor terug te krijgen (ŗ la Iphone)

Ik zie genoeg redenen om 2 nieuwe Nintendo systemen te verwachten de komende 24 maanden.
Ik ben jaren lang de #1 nintendo fan boy geweest, dus ik heb wel het recht om hier op te reageren.

Ik had de wii 1 dag voor de release. Ik was helemaal in goede hoop dat ook deze console fantastisch zou worden. Zeker omdat ik al 2 jaar daarvoor demo's heb mogen spelen op verschillende exclusieve events.
Maar 1 jaar daarna was ik zo teleurgesteld in de controls en de spellen die erop uitkwamen dat ik een X360 heb gekocht. Ik zeg niet dat er helemaal niets goeds uitkomt op de Wii, dat niet, maar ik krijg na 2 uur kramp in mn vingers van al het moedeloos schudden en irritant vasthouden van de controller, terwijl ik 6 uur lang met gemak een X360 controller kan vasthouden en lekker spelen.
Daarbij komt ook kijken dat de graphics van de Wii ronduit slecht zijn met wat standaard is. We zitten zo vaak te klagen dat er maar geen HD zenders op de markt komen, maar we nemen wel genoegen dat een console maar tot maximaal 480p gaat? Kom op Nintendo? Dat kon veeeel beter, je kon tenminste 720p doen.

Verder komen en rond de 20 games per maand uit voor de Wii die vrijwel 90% techdemo's lijken en allemaal schreeuwen: KIJK de Wii heeft motion control.

Nintendo mag dan enorm veel verdienen, maar de status die ze bij mij hadden opgebouwd in de afgelopen 15 jaar hebben ze in 3 jaar tijd weten te vernielen. Er komen af en toe nog leuke games uit, maar ik zit me dan altijd weer rot te ergeren dat je altijd weer met die controller moet lopen schudden.

Nintendo heeft me nog nooit zo erg teleurgesteld, de Wii is een lachertje geworden en een console die alles aanneemt wat mensen er maar voor bieden (games-wijs gezien).

Ik heb de zachte hoop dat Nintendo een betere job doet met de opvolger van de Wii. Maar ik denk toch dat dit niet meer gaat gebeuren.
Ik wil de ťchte Nintendo terug. De Nintendo die nog naar de gamers luisterde en daarvoor ťchte games ontwikkelde. Die Nintendo bestaat niet meer.
ik krijg na 2 uur kramp in mn vingers van al het moedeloos schudden en irritant vasthouden van de controller, terwijl ik 6 uur lang met gemak een X360 controller kan vasthouden en lekker spelen.
Tja, zoiets is erg persoonsafhankelijk zeker? Ik vind de controllers juist enorm natuurlijk werken, alsof het een verlenging van mijn handen is. Nunchuck in de ene hand, wiimote in de andere, perfect. Ook na uren SMG of NSMB blijft de vermoeiing weg.

Voor mij is het een perfecte console, eerlijk gezegd. Ik ben getrouwd, werk, studeer na mijn uren nog wat en word binnenkort vader. Enorm veel tijd heb ik dus niet om game na game te verslinden. Gezien mijn gebruikspatroon zijn er meer dan genoeg games om me bezig te houden.

Ik word er een beetje moe van dat de Wii bij de "hardcore gamers" dikwijls nogal wordt bespot. Het slaat nergens op. De Wii is een ander type console met een ander type games en geschikt voor een ander gebruikspatroon dan een XBOX360 of een PS3. Bekijk hem als dusdanig en het concept klopt volledig.
6 uur achter je controller zitten is erg ongezond. Daarbij, gameplay heeft de Wii. Er zijn ook veel brakke titels, maar voor iemand die het ding net heeft zijn er genoeg leuke games. En de doelgroep speelt niet geobsedeerd tig uur per dag ala Warcraft. Alsjeblieft niet.
Dat is ongezond? Volgens wie? Zeg je tegen iedereen die 8 uur per dag op kantoor in de stoel zit ook dat je het ongezond vind? "ala Warcraft", dus WoW-spelers spelen allemaal tig uur per dag(nee, dit staat er niet letterlijk, dat heet begrijpend lezen)? Als je tig uur per dag speelt ben je geobsedeerd?

Objectiviteit is weer ERG ver te zoeken, en een overmacht aan vooroordelen.

[Reactie gewijzigd door Thaspraya op 16 januari 2010 23:11]

Zeg je tegen iedereen die 8 uur per dag op kantoor in de stoel zit ook dat je het ongezond vind?
Dat IS ook erg ongezond.
Ik was ooit zo'n fanatieke wow-addict. Nu heb ik sinds 1 week Zelda in bezit, en mn savegame geeft al meer dan 40 uur aan :P. (welliswaar, tijd tikt door als ie op pauze staat om 'even' te eten etc)

Edit: Bericht was @ Rinzwind

[Reactie gewijzigd door Wafeltje op 16 januari 2010 23:24]

Ik twijfel over Zelda, omdat het een Gamecube game is. Bedoel je die? Is ie echt goed?
Ik heb hem voor de Gamecube en hij is echt goed... Enkel wel jammer is dat op de graphics na is het sinds Occarina of Time een trend om de Zelda's steeds makkelijker te maken, minder uitdaging voor de oude rotten. Een hoofdbaas verslaan in een keer is niets bijzonders in de laatste versie.

Ik krijg geen gevoel van iets bereikt te hebben bij deze laatste versie... Maar misschien speel ik gewoon al te lang spellen(1979) en moet ik me ook meer op graphics en minder op uitdaging/gameplay storten.
Even een zijsprongetje: Ik heb dezelfde ervaring met Zelda. Dan zie je een flinke intro voor een eindbaas in een dungeon waar je uren in kwijt bent en vervolgens sta ik verbaasd te kijken naar het scherm omdat er geen andere fase is in het gevecht, maar de baas al dood is.

Tip voor de 'hardcore' gamers (mensen die wel een uitdaging willen in hun games):
Darksiders. Heeft veel elementen van Zelda, en goede boss fights.
Ik was ooit zo'n fanatieke wow-addict. Nu heb ik sinds 1 week Zelda in bezit,
"F*ck", what the hell is a "wow-addict" ????? :?
Heb ik een aantal levens jaren gemist - of is dit eigenlijk niet zo belangrijk om te kunnen overleven? 8)7
Wel een behoorlijk gekleurde reactie dit. Dat jij kramp krijgt van de controls (?!?) van de Wii, tja, dat kan. Maar ik krijg echt ontzettend snel last van m'n duimen bij bijv. de PS3 Dualshock-controller. Maar dat ben ik.

Je klaagt over de 20 games die per maand uitkomen en lijkt dat richting Nintendo te serveren, maar hoeveel van die games zijn afkomstig van Nintendo zelf? De games die Nintendo zelf doorgaans uitbrengt zijn in mijn ogen erg goed. Grafisch kunnen ze niet tippen aan de PS3 of XBox 360, maar dat wist je voordat je 'm kocht. Toegegeven, de rest van de games zijn erg slecht, maar dat komt door producenten die er snel geld uit willen halen (je merkt ook dat dat niet werkt en dat alleen de betere games veel worden verkocht, zoals SMG, MP3, Twilight Princess, etc.). Niet echt Nintendo's schuld, maar meer van de Ubisofts, Activisions en EA's van deze wereld.

En ehm... als je zo goed geÔnformeerd was door al die 'exlusieve events' en er al zoveel op had gegamed, dan had je toch echt wel geweten dat het een console op basis van motion controls was geweest. Dan wťťt je toch dat dat vooral gaat d.m.v. tal van bewegingen?

En in mijn ogen heeft Nintendo daarom juist goed naar de algemene tendens gekeken en ingespeeld in een tot dan toe niche markt, want tot de Wii was motion gaming eigenlijk nog niet open voor het brede publiek.

Dat er meer goede content moet komen op de Wii, staat buiten kijf. Maar je kunt het Nintendo niet kwalijk nemen dat andere ontwikkelaars slechte games met bagger-besturing uitbrengen.

On-topic:
Mooi dat er een opvolger komt. Viel te verwachten. Maar ook goed dat Nintendo duidelijk aangeeft niet zo te handelen als Microsoft met de originele XBox, maar gewoon door blijft gaan met de ontwikkeling van spellen e.d. op de Wii. Eenzelfde aanpak die Sony hanteert voor de antieke PS2.. :)
Dit blijkt ook uit verschillende onderzoeken. De nieuwigheid is er snel af en dan blijven de spelletjes over en die spreken alleen maar de gezelschaps-spel-mens aan, er zijn nauwelijks echte die-hard spelletjes te krijgen die ook leuk zijn in je eentje.
Je ziet het ook in de verkopen dat de hype er vanaf is
.
Ik heb van de week gelezen dat in de TOP TIEN best verkochte console spelletjes er ZEVEN voor de Wii staan, zie dit bericht van gisteren. Lees dat ns door, en kijk hoe Nintendo er cijfermatig uitkomt tov de andere consoles. Same player shoot again... :P
NPD geeft wel een belangrijk gedeelte van de markt weer, maar niet de gehele markt. Zo wordt er vaak gezegd dat bijvoorbeeld de verkopen van Amazon niet door NPD worden bijgehouden.

Het overgrote deel van het Wii publiek koopt volgens mij nog steeds veel spellen in een winkel, terwijl er voor de 360 en PS3 waarschijnlijk sneller online wordt gekocht (dus Amazon, Play.com, etc.).

Dus dan is het ook niet zo raar dat de Wii betere verkoopcijfers heeft dan de rest volgens NPD. Het blijft alleen gissen wat dan de "echte" cijfers zijn van de totale markt.
De Wii is nog steeds populair bij ouders en omdat die geen verstand hebben van games kopen ze allemaal dezelfde veilige Nintendo-titels voor hun kinderen. Daarom zie je bijv rommel als Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen in de top 10 staan.

In mijn optiek kan Nintendo de Wii het beste verbeteren met een ingebouwd stofzuigertje want stof verzamelen kan een Wii als de beste.
ik vind de wii lijken op eye toy dat je op de ps2 had/hebt. het is leuk op het begin en met vrienden, maar alleen ben je het spuugzat op den duur. daarom kocht ik gewoon een pc :)
@ ymmv
En jij hebt daar dan f wel verstand van? Niet dat ik er veel vanaf weet, maar je doet nu hetzelfe als wat je zegt dat die ouders doen, raadden hoe het is, zij raadden dat die Nintendo titels goed zijn, maar ze hebben er geen verstand van zeg je, jij zegt dat zij geen verstand hebben van games, maar wat is jouw verstand er dan van? heb je soms 3 weken bij elke winkel gestaan die consolespellen verkoopt om te kijken wie wat koopt?
Is geen flame maar zolang jij niet zegt hoe je aan dieinfo komt stelt het niks voor in mijn ogen.

In mijn optiek kan je jezelf dus maar het beste verbeteren met een raadseltje want raden kun je als de beste. :o

N.B. No offence naar jou persoonlijk!
De meeste mensen die een Wii hebbenn en ernaast een xbox360 en of ps3 hebben raken die Wii nauwlijks nog aan.
Cijfers? Ikzelf heb een Wii en XBox360 en de laatste staat te verstoffen. XBOX is toch een tostesteron apparaat, WII is als een bordspel, gewoon lekker casual. Kan je maanden niet doen en dan weer oppikken. XBOX is toch anders.
3 maanden? Bij ons was dat eerder 3 dagen XD
@ florisB Heeft de Wii dat echt bewezen? Heeft de Wii niet eerder bewezen dat bewegende mensen in advertenties consoles doet verkopen? Ik kan maar weinig mensen die de Wii meer fun vinden dan een PS3 of 360.

De Wii zelf mag dan wel zwaar verkocht hebben maar in vergelijking met het aantal verkochte consoles worden er bitter weinig Wii games verkocht. Blijkbaar is de gezelligheid bij de Wii dan toch ver te zoeken.
Je bewering dat de Wii spelen slecht verkopen wordt dan weer niet gestaaft dooor de officiele verkoop cijfers...

Zelf heb ik voor erbij een X-Box 360 gekocht. Het ziet er allemaal wel leuk en strak uit maar ik beleef meer lol op de Wii.

Eerder werd er een opmerking gemaakt over domme ouders die geen goede games voor hun kinderen kopen. Misschien moet je eens de advies leeftijden op je X-Box games checken dan. 80% is voor boven de 16 of de 18. Wanneer je jongere kinderen hebt ben je snel klaar met een X-Box. De X-Box is meer iets voor pappa hier. 'Kindjes' fan 16 of 18 jaar weten heus wel duidelijk te maken dat ze MW2 willen hebben.
Ter aanvulling:
Sportieve(re) games op de consoles zijn natuurlijk een relatief nieuw aangeboorde markt. Dat levert Nintendo kansen op om de 'verliezen' naar Sony en MS terug te halen, maar ook een totaal nieuwe doelgroep binnen te halen. Daar moet Nintendo zich ook op blijven focussen met de opvolger van de Wii.
Ik vind het goed dat deze kansen er liggen en gepakt worden. Anders was Nintendo langzaamaan verdwenen van het toneel sinds de Super Nintendo.
Ja, want DDR is "nieuw". Oh nee. Toch niet.

Nintendo wist dat het niet kan concurreren met Sony en MS op research kosten voor de console en heeft zich dus op de casual markt gestort. Maar dit is een hele moeilijke markt om vast te houden.

En al dat sporten, ach dat heeft het enorme risico als al de gym apparaten, een keer gebruikt, dan voorgoed in de kast.

Maar aan de andere kant, Nintendo maakt winst op haar hardware verkopen, dus kan het ze niet echt veel schelen. 1 console met 1 spel is winst voor Nintendo.

Alleen dat markt aandeel vertaalt zich niet direct in verkoop resultaten van spellen, anders zou de Wii alle top tiens moeten leiden met een enorme voorsprong.

Het is een logische keuze geweest voor Nintendo, maar je kunt nu niet langer de resultaten vergelijken. Twee verschillende markten.
Dat klopt Nintendo kiest een andere weg maar goed ik ben er geen fan van want sporten doe ik wel op de sportschool
Relaxed gamen is bij mij lekker op de bank gamen zonder als een idioot door de kamer te staan zwiepen en zwaaien etc :P
Maar goed dat is mijn mening, echter heeft het wel goed gewerkt wat Nintendo als concept op de markt heeft gezet dus daar heb ik wel respect voor
Ben wel benieuwd wat Nintendo bij hun *upgrade Wii* zo zie ik het nog meer gaat introduceren :)

[Reactie gewijzigd door pino85 op 16 januari 2010 18:02]

Nintendo denkt daar duidelijk andes over. Die wil spelers meer interactief in het spel trekken.
Is het ook niet simpelweg dat Nintendo zich in eerste instantie op de japanse markt richt, waar de Wii als grootste concurrent het 'samen karaoke' heeft.
De Xbox richt zich op de Amerikaanse markt, en daar is't bankhangen bekender.
PS3 profileert zichzelf heel erg met HD, films, multimedia en kwaliteitsfreaks.



(ja, dit is een extreme versimpeling van de werkelijkheid)
Project Nathal , als het uitkomt eind dit jaar,zou je anders doen denken over de Xbox360 ... dan zul je ook wel wat inspanning mogen leveren ...

edit : had beter eerst de complete topic gelezen , enkele mensen waren mij al voor :) ...

[Reactie gewijzigd door Mighty 5nake op 16 januari 2010 19:05]

Ik zit anders persoonlijk helemaal niet te wachten op leuk gaan staan te dansen voor de tv, of te sturen met een luchtstuur, of om te praten tegen mijn tv (project natal) Oke het kan potentie hebben in games zoals bijv GTA of andere interactieve games zoals fallout of dat soort spellen. Maar, ik heb geen zin om te worden overladen met slechte games waarbij het enige punt bewegen is. Als het echt iets toevoegt, leuk. Maar ik blijf lekker zitten.
Jammer alleen dat alleen suffe ouders en kinderen van 4 al die Wii-games leuk vinden. Op de paar grote namen na is echt bijna alles gewoon troep wat er op uit is.
Hallo. Mijn (web)naam is Zeemeerman2 en ik ben 19 jaar.

Ik HOU van Super Smash Bros.: Brawl, Zelda: Twilight Princess, Super Paper Mario, Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii, ... moet ik nog verder gaan?
ja waaw. dat zijn net games waar je geen/weinig bewegingen voor moet maken. die dingen hadden ze net zo goed op de gamecube kunnen uitbrengen.
sterker nog die games zijn al op de gamecube uitgekomen, sommige dan wel als prequel maar wel met dezelfde gameplay en gfx.
Ja, ook mooi dat je alleen titels noemt die door Nintendo zelf gemaakt worden :P

Noem nou nog eens 5 echt goede titels die NIET door Nintendo gemaakt zijn maar uitgebracht door andere uitgevers zoals Activision of EA ofzo.

Wordt al wat moeilijker he!
Als je het games aanbod van consoles gaat vergelijken, zou ik niet weten waarom je daarbij de games van nintendo zelf niet mee mag tellen.

Van alle games vind ik de nintendo games het leukste, ook in vergelijking met xbox, playstation en pc games.
Ten eerste: Blob, dat spel heb ik ondertussen grijs (figuurlijk dan, je moet kleuren :) ) gespeeld, en NFS Undercover, dat ik ondertussen ook al 2 keer heb uitgespeeld (maar dan echt alle races en milestones).
Hier ben ik al meer dan een half jaar zoet mee geweest, en dan heb je nu idd van nintendo zelf Super Mario bros dat gewoon geweldig is!

(heb btw de aller eerste mario van de wii channel gehaald en is gewoon subliem om te spelen :D )
Dat maakt toch niet uit? Het is jammer dat andere partijen het zo laten afweten, maar feit is wel dat Nintendo zelf een hele nette serie geweldige games heeft ontwikkeld voor de Wii.

Zoals gezegd, heel jammer dat andere partijen het een beetje laten afweten op deze markt. Potentie is er genoeg, dat blijkt uit alle verkoopcijfers.
Ik ben helaas geen armoedzaaier, waardoor 3 games per jaar kopen voor de Wii wel erg weinig is. Gelukkig is de Wii een goede toevoeging als je al een gamePC, 360 of PS3 hebt.

Leuk als mensen langskomen.
Oh, want je bent natuurlijk een armoedzaaier als je maar 3 games per jaar koopt.... niet dus.

Sommige games zijn gewoon zo goed dat je je daar prima 4 maanden mee kunt vermaken. Bros Brawl is in ieder geval nog zeker niet aan het vervelen, alleen jammer dat je niet ook MW2 op de Wii kunt spelen, nu moet je steeds switchen tussen wii en pc.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ik met moeite 3 games per jaar kan vinden die de moeite waard zijn.

Kheb brawl, maar ik en mijn vrienden spelen liever melee (op de Wii).

Maarru, ho stop, ik wil geen flamewar starten.
En sommige soorten games zal je er gewoon nooit meer op kunnen spelen. Capcom heeft Resident Evil teruggetrokken en ook House of the Dead zal er NOOIT meer op komen. Het is gewoon speelgoed ipv een gameconsole voor games met een serieus karakter.
Hallo... een gameconsole is speelgoed.
Sinds wanneer is een spelletjes computer geen speelgoed?
Zoals je aangeeft worden op ander spelletjescomputers serieuze games gespeeld (zelf vind ik de bewering serieuze spellen nogal in tegenspraak met elkaar, maar goed).
Games zijn vertaald in het nederlands spellen of spelletjes, dus is het speelgoed. Ik kan er niets anders van maken.
Jammer dat altijd van die nerds die allen de psp kennen een zo ongenuanceerd oordeel over anderen vellen die iets anders leuk vinden dan die psp.

En zo gaan we discussiŽren over niets, hjeb je ook nog echte argumenten of gaan we elkaar op een dergelijke ongenuanceerde generaliseren de manier "afmaken".

Ik vind jouw reactie erg tweakers onwaardig en sorry dat ik het in de laatste zin even op de persoon speel.
Wat moeten ouders met kinderen van 4 op de X-Box kopen dan? Alvast hard maken door ze MW2 of GTA te laten spelen dan?

Op de X-Box hebben ze een zee van film licentie games en voor de rest weinig origineels...
Jij hebt het over old school gamen, dit is next-gen gamen!

Dat je het een kan doen op een console sluit het ander natuurlijk niet uit. Verschillende spellen, verschillende mogelijkheden. Ik zou wel graag gamen in een soort holo-deck zegmaar :)
Zodra Holo-deck toestanden mogelijk zijn, weet jij ook heel goed waar dat voor gebruikt gaat worden.. ook spelletjes maar dan in een andere stand en setting.

Yummy Jessica Biel, Charlize Theron, etc
Als je de boel maar netjes achterlaat na "stop program".

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 16 januari 2010 17:41]

Alsof iemand ooit nog op "stop program" gaat drukken mochten we ooit zoiets hebben.
Ach, dan blijft iedereen lekker in zijn virtuele wonderwereld en heeft de echte wereld ook geen last meer van de mens.
Next-gen? De Wii is er al hoor. Dat maakt het current-gen.

Next-gen is per definitie iets dat er nu nog niet is ;)
Knopjes is old school, Wii/Natal/PS Wand is current gen, holodeck is next-gen
microsoft denkt daar ook al anders over met hun nieuwe besturingssysteem (project natal) en ken je die goede oude PS2 addon nog? de eyetoy en die dansmat....
iedereen heeft het al gedaan alleen nintendo is er verder mee gegaan wat uiteindelijk een goede zet bleek te zijn.

[Reactie gewijzigd door A4-tje op 16 januari 2010 17:39]

Als je het over de gemiddelde Europeaan hebt wel idd, maar Aziaten spelen al zo'n beetje sinds het begin van de arcadehallen hele actieve games waarbij gesprongen, gedanst etc moet worden. Japanners zijn dan nog wel de gekste, je zou eens in de gaten moeten houden wat voor een soort games daar op de markt verschijnen, je lacht je soms kapot welke games daar super populair zijn... ze hebben daar een veel bredere 'visie' met wat je aan games kan doen.
Ja en nee...

Klinkt raar... maar de ene game speel ik zo wel en de andere niet. Bv simpele spelletjes doe ik lui op de bank... MaarFPS Schietspellen doe ik echt omdat ik het niet in het echt kan doen.... We moeten al met veel moeite over de grens gaan airsoften... en dat kan ook niet elke dag. Dus ik zit echt te schieten op mijn pc omdat het in het echt niet zo makkelijk gaat.
Leuk dat je het zegt en allemaal mogelijk, maar was gamen niet ontspanning (lui op de bank knopjes indrukken)?
Haal ik hieruit een definitie van ontspanning?
Ontspanning = lui op de bank knopjes indrukken

Damn.... in welk vakje moet "sport" nu dan weer?
Lichamelijk wel ja, maar geestelijk niet
Ik wordt ook altijd rete moe van die pionnetjes te verschuiven. Schaken is ook een sport.

[Reactie gewijzigd door analog_ op 16 januari 2010 18:13]

Denk sport ja inderdaad. En iemand die schaken doet verbruikt ook energie, logisch aangezien je hersenen energy vreten en ook een hoop zuurstof nodig hebben.

[Reactie gewijzigd door piratepraat op 16 januari 2010 20:29]

Net zoals in de film "the island" waar ze kickboxen tegen elkaar door precies alle bewegingen te doen. nice, zou ik wel willen hebben dan.
ik hoop dat er eindelijk wat gedaan wordt met dit 3D concept: http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

voordelen:
- 3D zonder hoofdpijn
- zonder bril

nadeel:
- 1 persoon kan het beleven. Dus niet meerdere tegelijk..
Ja, die man moet Nintendo hebben, ongeloofelijk wat ie wel allemaal niet bedenkt met een simpele Wii remote en sensor bar.
Dat nadeel is voor Nintendo meteen een dealbreaker lijkt mij, aangezien ze zich juist richten op gezelschapsspellen.

Nadeel2: Je ziet alleen "3D" als je met je hoofd blijft bewegen. Daarnaast krijgt elke oog hetzelfde beeld waardoor de diepte ervaring ook tegen zal vallen. Ja, als je naar een 2 dimensionaal filmpje zit te kijken van het idee ziet het er perfect uit. Helaas valt het waarschijnlijk een beetje tegen als je er met 2 ogen naar kijkt. (het het overigens nog nooit in het echt gezien)
Je tweede nadeel heb ik ook opgemerkt bij het 3D scherm op mijn faculteit. We zaten daar naar moleculen te kijken en zodra het beeld stilstaat, krijg je toch een beetje het gevoel dat het allemaal 2D is. Zodra het echter beweegt, ziet het er weer 3D uit.

Hetzelfde probleem doet zich ook voor op het moment dat een van die schietschijfjes uit het beeld verdwijnt. Je hebt het gevoel dat een schijf voor de tv hangt, maar zodra het half uit het beeld is, weet je wel beter. Ook dit probleem heb ik opgemerkt tijdens het kijken naar 3D moleculen.
sony heeft dat al zonder IR ledjes met een simpele PS Eye

http://www.youtube.com/wa...playnext_from=PL&index=40

Volgens de makers van Gran Turismo willen ze hier gebruik van maken.
Het risico wat ze dan wel lopen bij een nieuwe spelcomputer is dat het aan het begin net zoals de playstation 3 toch net iets te duur (€500,-) is voor de gemiddelde persoon als ze er allemaal high tech snufjes ingooien.

En ook zie ik Nintendo niet echt als de ontwikkelaar die om de next gen titel wil gaan strijden tegen Sony en Microsoft want ze hebben nog geen enkel ervaring op dat gebied.
Het risico wat ze dan wel lopen bij een nieuwe spelcomputer is dat het aan het begin net zoals de playstation 3 toch net iets te duur (€500,-) is voor de gemiddelde persoon als ze er allemaal high tech snufjes ingooien.
Nintendo heeft iets te veel ervaring om in zo'n val te trappen. Niet voor niets was de Wii zo vreselijk goedkoop, dat verkoopt. (en dan terwijl ze geen cent verlies maakten, iets wat de fabrikanten van de dure consoles wel deden)
En ook zie ik Nintendo niet echt als de ontwikkelaar die om de next gen titel wil gaan strijden tegen Sony en Microsoft want ze hebben nog geen enkel ervaring op dat gebied.
Ik denk dat Nintendo heel veel meer ervaring heeft. Het is het oudste bedrijf (ruim een eeuw oud) van de 3, en heeft al een keer een enorme strijd moeten strijden. (sega, anyone?).
Yup, Nintendo VS Sega, en beiden hadden hun lijst A-developers. Veel van die developers hebben Nintendo toen VERRADEN toen Sony met meer opslagruimte op de proppen kwam (eerste fout van Nintendo: aan cartridges vast blijven op de grote consoles, op portables heeft het juist goed uitgepakt, getuige het Sony UMD fiasco), en ze begonnen nu net weer terug te komen, hoewel de Wii een beetje vreemd gemarket is. Als ze het zelfde marketing publiek als MS nu opzoeken (Xbox voor alle leeftijden inclusief de gamende man met een leeftijd tusssen de 18 en 45 die ze nu juist vergeten), dan hebben ze in ieder geval al de vriendjes bij Activision en EA die misschien zo lief zijn om ook 1 op 1 naar de nieuwe Ninty console te porten (als Nintendo hun SDK goed voor elkaar krijgt)
Nou.. verraden is overdreven, de developers moesten aan Nintendo veel meer licentierechten betalen om hun game op de nintendo console te mogen uitbrengen ten opzichte van Sony.. ofwel op de console vansony konden deze developers meer geld verdienen..
Verraden? Grappig..

Het was Nintendo zelf, die Sony dropte en aanklopte bij Philips voor de "SNES-Playstation-uitbreiding"...
Ik geloof dat ze juist naar Panasonic gingen toen, maar inderdaad, Sony werd gedropt, en zijn toen de Playstation gaan ontwikkelen.
Nope, PhilIps, maar die deal ging ook niet door, echter mocht Philips nog wel de Nintendo franchises gebruiken. Met de geweldige Mario en Zelda games op de prachtconsole genaamd CD-I als gevolg.
Ik zou in ieder geval denken dat Nintendo met de Wii weer wel enig budget voor ontwikkeling heeft gecreŽerd.
vergeet niet dat de nintendo Wii toen deze op de markt kwam al gelijk winst maakte, daarbij was de wii weliswaar vernieuwend maar de techniek maakte grotendeels gebruik van beschikbare kennis. eigenlijk is het een gamecube 2.0 met nieuwe controller.

ik denk dat nintendo zat geld verdient heeft met de verkopen van de Wii, afgelopen (fiscale) jaren sloot nintendo af met gigantische winsten.
Vergeet niet dan Nintendo al decennia lang ieder jaar winst heeft gemaakt, ook in tijden wanneer ze niet de meest verkochtte console hadden. Nintendo heeft meer geld op de bank staan dan alle divisies van Sony bij elkaar.
wanneer wordt de opvolger dan verwacht?
kan full body control net als bij nathal projects van ms goed gebruiken.
Uit steeds meer hoeken komt je toch te weten dat natal verre van 'perfect' is.. en hoe je het ook wend of keert, full body control moet je ook de ruimte voor hebben, wat veel mensen niet hebben...
Haha fullbody control. Toen microsoft met natal kwam liep iedereen hier ze te bashen, maar goed omdat het nintendo is zeggen we allemaal maar niets. :)
En Nintendo werd volledig gebashed toen ze de Wii en zijn alternatieve besturingswijze aankondigden.

Ik kan mij nog goed herinneren dat door Sony werd gezegd dat die console niets zou worden, zou gaan floppen en nog meer in die trend.

Intussen heeft Nintendo werkelijk enorme winst binnen gehaald met de Wii, terwijl Sony en MS eerst nog met verlies per verkochte console overweg moesten.

Daaruit blijkt dus dat je niet iets moet gaan bashen, niet moet zeggen dat het een flop wordt, voordat het is uitgebracht.

Het probleem van de Wii is inderdaad dat de harcore gamers zich een beetje vergeten voelen. Ik heb nog geen problemen met de reeks games die is uitgebracht, waaronder Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Brawl, Zelda: Twilight Princess (al kwam deze ook op de GC), Fire Emblem: Radiant Dawn etc. maar ik mis er wel een paar (Een F-zero voor de Wii en een Starfox game.

Daarnaast kunnen 3rd party bedrijven helaas niet echt overweg met de nieuwe besturingswijze. Dit zorgt dat er niet bepaald veel redelijke games door hun worden uitgebracht...
De Wii remote - nunchuck combi is geniaal. Geniaal vanwege de aanwijs functie en het feit dat het gewoon een oude vertrouwde controller is, maar dan in tweeen geknipt. Ik verwacht dat Nintendo het concept evolueert a la nes -> snes. Full body control zie ik niet de fysieke controller overnemen. Volgens mij voelt het gewoon beter als je echt iets in je handen hebt.
de Wiimote/nunchuck is de ideale bankhang controller, je hoeft niet eens je handen bij elkaar te houden... en in de paar goede games die er zijn hoef je de zwaai functies eigenlijk niet te gebruiken :)
Dat vind ik er ook altijd heerlijk aan inderdaad :)
Het zal mij benieuwen. Ze moeten wel snel komen met iets interessants en nieuws want de Wii is toch wel een beetje aan zijn einde. Als ik naar de graphics kijk, oei toch wel pijnlijk lelijk op een groot scherm en dat doet bij bepaalde games toch afbraak aan de beleving. Mario Kart en vergelijkbare party games blijven altijd leuk maar als ik sommige games bekijk die de meer core gamer moet aanspreken. Toch wel treurig dat ik op een P2 vroeger al betere graphics had met een Voodoo 3 kaartje. Niet dat het belangrijk is maar graphics hebben de Wii voor gamers wel de das omgedaan omdat multiplatform niet mogelijk was. Nintendo had de Wii des tijds beter 50 euro duurder kunnen maken en er snellere onderdelen in kunnen doen en het ding toch HD moeten maken. Dat voor bijna niks gekunt want de marge op de Wii is enorm. Nu de Wii duurder is dan de 360 en soms ook duurder dan de PS3 in de aanbieding bleef hij verkopen, beter dan de rest dus de prijs was totaal niet doorslaggevend voor een aankoop.

Ik hoop dat Nintendo nu toch een beter product gaat neerzetten en niet weer iets wat na 2 jaar achter de feiten aan loopt. Want eerlijk is eerlijk, in 2006 was de Wii zo slecht nog niet en leek het allemaal nog prima maar nu, 3 jaar later, oei en dat is toch een beetje jammer.
Beste steffy graag zal ik je willen verzoeken om mij direct een bericht te sturen zodra jij een playstation 3 tegen komt voor 200 euro of minder.

Op het moment van schrijven is de wii te koop bij meerdere winkels buiten de aanbiedingen om voor 179 euro en voor een playstation 3 zijn er aanbiedingen voor 275 euro de "normale" prijs is 299 euro.

Je voodoo 3 kaartje had hoogst waarschijnlijk geen 1080p HD output mocht je dit op bijzonder spectaculaire wijze toch halen dan zouden je games op je mooie grote scherm er nog veel baggerder uitzien dan de wii games.
Het probleem is echter dat in je herinnering het allemaal beter was.
Zo goed als niew op marktplaats is natuurlijk niet te vergelijken met nieuw in de aanbieding.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True