Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties

Volgens een anonieme bron bouwt Nintendo een camera in de controller van zijn nieuwe console. De camera kan het gezicht van de speler waarnemen tijdens het spelen, net als bij de DSi en 3DS. Nintendo kondigt de console aan op de E3.

Nintendo logoWebsite Develop claimt van een 'bron die dichtbij de materie staat' vernomen te hebben dat de controller van de nieuwe Nintendo-console van een camera is voorzien. De camera, die gericht is op de speler, kan gebruikt worden tijdens het spelen, bijvoorbeeld om het gezicht van de speler vast te leggen. De bron bevestigde ook een aantal geruchten over de controller die al langer de ronde deden. Zo zou de controller voorzien zijn van een aanraakgevoelig scherm. De console, die de werktitel Wii 2 heeft meegekregen, zou vier van dergelijke controllers tegelijk kunnen aansturen, waarbij op elke controller een ander beeld wordt weergegeven.

Volgens eerdere geruchten zal het hart van de console bestaan uit een custom built triplecore-cpu, die is afgeleid van de IBM PowerPC-chipset. De console zou daarmee een processor krijgen die vergelijkbaar is met die van de Xbox 360. De cpu die Nintendo gebruikt, zou echter een hogere kloksnelheid krijgen. Nintendo betrekt de grafische kaart van AMD. De gpu van de nieuwe console zou betere prestaties leveren dan de Nvidia 7800GTX, die gebruikt wordt in de PlayStation 3. De console is daarmee in staat om beeld van 1080p uit te sturen. Dat kan ook in stereoscopisch 3d; Nintendo zou die optie nog in overweging hebben. Nintendo heeft inmiddels bevestigd dat het aan een nieuwe console werkt. Die wordt begin juni, tijdens de E3 gepresenteerd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Op CPU gebied (wat ik geloof ik nog niet heb gelezen hier) ... IMB's PowerPC met tripple core draait momenteel ook in Microsofts Xbox 360. De builds van deze CPU's zullen hoe dan ook dichtbij elkaar komen te liggen lijkt me.
Hoeveel aan mod werk zal er straks nodig zijn om Xbox games op een Wii 2 te kunnen spelen?

Het had overigens niet veel gescheeld of Apple was door gegaan met IBM's PowerPC G6, maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat men de G5 al niet compact in een laptop formaat kreeg, voormelijk hitte bleek een punt.

Nu heeft Microsoft dit probleem DEELS opgelost (extra balken maar geen daadwerkelijk cpu architectuur oplossingen naast een kleinere DIE van 90 naar 45nm) maar de fameuze Red Ring of Death kent elke gamer ondertussen wel. De vraag is nu voor de Wii 2 of deze Tripple Core IMB PowerPC (wedden dat ie afgeleid is van Microsofts Xenon 45nm CPU uit de Xbox360 slim) wat betreft hitte zo'n ding weet te koelen.

Een Wii is immers veel kleiner dan een Xbox en een dikke ventilator in de achtergrond lijkt mij iig geen fijne game ervaring.
Gaat niet gebeuren, en de PowerPC's die Apple gebruikte waren niet van IBM maar van Motorola.
Ik denk ook niet dat de CPU vergelijkbaar word met die van de 360, ik denk dat je het beter kan vergelijken met hoe de Core 2 Duo was en nu de Core i3's (veel sneller dus).
IBM was verantwoordelijk voor de G5
Motorola voor de G4
IBM weer voor de G3
Tenminste de hoofdleverancier

[Reactie gewijzigd door djneo-nl op 21 mei 2011 16:40]

De PowerPC's kwamen oa van IBM af, Motarola heeft idd een een tijd levering gedaan aangezien de PPC door samenwerking van de drie is ontstaan. maar Apple heeft altijd al de nare gewoonte om bij de goedkoopste aan te kloppen.

IBM is momenteel verantwoordelijk voor de PowerPC ontwikkeling waar ook de CELL cpu van de PS3 van afgeleid is.
laat nintendo eerst nou meer eens met degelijke spellen komen ipv van camera's en licht dingen en weet ik t allemaal wat ze in die controllers willen proppen
Nintendo komt vaak zat over de brug met degelijke spellen; het zijn de verschrikkelijke third party developers die als een stel vliegen op de toegankelijkheid van de Wii zijn gesprongen en titel na titel vol met waardeloze content uitstampen.

Het grappige is juist dat Nintendo altijd met de leuke gimmicks komt die bakken potentieel hebben, maar de third parties die het implementeren van die gimmicks tot een minimum houdt om zoveel mogelijk low-budget titels aan huisvrouwen en kinderen te slijten. Dit verklaart dan ook de immense emmer gal die je in het Wii-schap van je favoriete gamesboer ziet staan.

Enkel als de gimmick meer afzet kan garanderen, zoals het Wii Balance Board, zal een developer zich er aan wagen. Als de gimmick iets wat al bestaat enkel verbeterd of wat meer fantasie vergt om te implementeren in een game (De facial camera's in de DSi/3DS en WiiMotion Plus) is het al gauw een spelletje bikkelhard euro's pingelen en blijft het tot wat verrassend goede implementaties van Nintendo/de gimmickmaker zelf of een gerespecteerd third party developer en verder noppes of uitermate bagger.

Die wegwerpcyclus van hit-and-miss gimmicks vormt een soort van markt-sneeuwbaleffect waarbij je steeds vaker, steeds meer gimmickry gaat zien op consoles als de Wii tot aan het punt dat ze touchscreens en camera's op controllers plaatsen. Kans is ook sterk aanwezig dat de volgende generatie consoles hierdoor geplaagd zal worden.Keerzijde van de munt is natuurlijk ook weer dat zodra marktverzadiging plaats vind en consumenten steeds minder in één gimmick zullen investeren, dat het zaakje zal ploffen voor de volgende generatie consoles en developers en masse zullen gaan voor de best presterende van de boel en die dan ook compleet zullen uitwerken tot in de puntjes.

Dat laatste is dermate onwaarschijnlijk op dit punt moet ik dan wel weer melden, omdat de gevestigde orde consumenten controllertrouw is en de nieuwe generatie gamers gewend is te wisselen/kunnen kiezen tussen heel die waslijst gimmicks en peripherals die de markt nu rijk is. De markt is hier behoorlijk in gefragmenteerd.

Bronnen had ik ergens, aber nicht vorhanden. Google is your friend, maar allicht dat ik voor middernacht nog een editje doe :Y)

[Reactie gewijzigd door GekiritZ op 21 mei 2011 23:10]

Een controller met een camera en een touchscreen ingebouwd. Hoe duur willen ze die controller dan wel niet maken? :o
40-60 euro voor een controller is al redelijk prijzig bij de huidige generatie. Met deze specificatie zou dat gemakkelijk naar het dubbele van dat bedrag kunnen oplopen.
Vergeet niet dat er ook flink veel winst word gemaakt aan de controllers. Op Dealextreme kan je een echte (wel unbranded) Wii Remote voor 15 euro krijgen.

Verder kost een 0,3 megapixel camera echt geen drol...

Maargoed. Zelf geloof ik er geen reet van: dit is echt zo'n reactie van de (onwetende) pers. Want Kinect doet iets met een camera dus de volgende Nintendo console ook. In een controller, wat wil je er mee? Je gezicht is zichtbaar voor de console, daar valt weinig mee te doen.

Sowieso zijn er de laatste paar jaren haast niks uitgelekt over toekomstige Nintendo consoles.
Unbranded controllers zijn in de verste verte niet te vergelijken met de kwaliteit die Sony, MS en Nintendo op de markt brengen. DealExtreme is leuk, maar veelal crappy namaak dat hooguit een jaar meegaat. Dubbeltje en eerste rang.

Dat zegt dus *niets* over de winst die deze fabrikanten dus maken.
unbranded is meestal gewoon in zelfde fabriek gemaakt. maar zonder logo op. Mer je bij veel webcam's ook. De nieuwe firmware kan je telkens van de branded sites halen.
Ach de huidige controller heeft ook al een fancy (IR) camera. Die nieuwe hoeft geen 4K camera te worden hè.. Ik vraag me wel af hoe ze die camera willen plaatsen als het gezicht van de speler gefilmd moet worden.
Allemaal zo'n Goofy pet op, met een camera op je snufferd vanuit z'n neus, natuurlijk ;-)
Deze matrialen worden steeds goedkoper, het zal allemaal niet de nieuwste techniek zijn, maar gewoon functioneel voor de Wii 2.

En als de Wii 2 weer gehacked wordt, kunnen ze de controller prijzen hoog houden naarmate de onderdelen goedkoper worden. Verdienen ze tenminste iets meer aan accesoires, naast de console zelf.
Het is een gerucht he.. Als het er allemaal al inzit is wellicht het touchschreen een monochroom lcd geval of iets met een lage resolutie etc. en webcams heb je tegenwoordig ook al voor 5 euro dus dat zou de prijs ook niet veel doen stijgen.
Eindelijk treed nintendo toe to het 1080P tijdperk!

Ik kan niet wachten, dit was de grootste reden om tot op heden geen Wii te kopen.
Leuk dat de console nu 1080P kan, maar met 480P en fatsoenlijke games was ik net zo blij geweest. De Wii was naast mn PC het enige platform waarop je een beetje shooters kon spelen. En dat krijg je als games alleen maar MOH 2 en COD Reflex en World at War... (The Conduit was echt baggerslecht)

Ik vond het vooral jammer dat er in Mario Kart echt weinig werd gedaan aan vernieuwing. Heb echt dagenlang met verschillende familieleden Double Dash gespeeld. Mario Kart Wii was daar maar een slap aftreksel van.

En Nintendo, please, stap van die friendcodes af! Dat is toch wel de meest debiele manier om online play te willen invoeren...
De Wii is niet echt nauwkeurig, zeker wat shooters betreft.
Dan moet je killzone3 met de move proberen, dat was voor mij de prettigste shooter ervaring naast de pc.
Inderdaad... Liever een goede game, dan HD. Maar als je beide kan krijgen, is het nog beter. Hoop wel dat de Wii2 downward compatible blijft. Wil toch altijd graag nog een keertje Zelda TP en Symphonia DNW spelen. En vooral FF4 (Nintendo heeft al duidelijk gemaakt niet altijd even slim te zijn, door FF4 niet voor de europese markt te releasen).
Ik heb wel een Wii en de grootste irritatie is toch echt wel de absoluut niet goed reagerende controllers... leuk voor bowlen enzo maar alles wat iets fijngevoeliger is is een ramp... Ook met de Wii motion plus...

Dus ik hoop echt dat ze nu met wat beters komen op dat gebied... Nintendo heeft altijd leuke inventieve ideeen maar de werking ervan is voor mij in elk geval onder de maat...

Voorlopig maar lekker doorspelen op de PS3, en de Wii, ach die staat al bijna een jaar uit...
Ik heb wel een Wii en de leuk voor bowlen enzo maar alles wat iets fijngevoeliger is is een ramp... Ook met de Wii motion plus...
Dat is puur en alleen door het slecht programmeren van de games. De motion + is zeer zeker wél 1:1. Wat ook goed te merken is in Wii Sports Resort.
Sports Resort heb ik niet geprobeerd, maar in alle Wii games merkte ik dat de controller nogal traag is. Ook heb ik niet 1 spel gezien waarin de beweging van de controller letterlijk geïnterpreteerd word.

In Wii Sports bijvoorbeeld, maakt het echt niet uit of je je potje tennis met sierlijke zwaaien of korte polsbewegingen doet. In de meeste spellen is het zelfs zo dat een willekeurige zwaai vanzelf doet wat je wilt. Bij tennis is er ook geen onderscheid tussen een backhand of een smash. (tenzij je heel secuur en langzaam beweegt, dan pakt ie dat nog wel eens)


Bij de PS3 Move zie ik dat wel goed gebeuren, het ding voelt echt een stuk sneller en preciezer aan.

Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Lol er zijn nog maar heeeeel weinig games op de huidige consoles die 1080 ondersteunen. 720p en zelfs lager is nog steeds de norm.
1080p met ondersteuning voor stereo 3D wordt pas de standaard voor de volgende generatie consoles. Hopelijk gaat Nintendo daar wel alvast in mee.
Lijkt er wel op dat Nintendo er alvast in mee gaat. Mag ondertussen ook wel. Als je over de PS3 praat heb je het ook al over de tijd dat HD nog extreem fancy was (en idem met Xbox 360.
Nou ja dat moet dus maar afgewacht worden, vooralsnog lijkt het er op dat de wii 2 waarschijnlijk wel meer power krijgt dan de 360 en PS3, maar niet echt veel meer. Aangezien de huidige consoles niet het gewenste detail op 1080p aan kunnen (voor de meeste games, uitzonderingen zijn er altijd) ben ik bang dat de wii2 het ook niet veel beter gaat doen.
Jaja verouderde hardware, laat al die berichtjes maar binnen stromen.

Maar laten we niet vergeten, er zijn nog geen feiten naar buiten gekomen, alleen maar speculaties.
En hebben we op dit moment ook wel een console nodig die veeeeeeeel beter is (grafisch) dan de 360? Als je de spellen optimaliseerd en kan je Crysis 2 graphics krijgen (als we IGN mogen geloven op hun zelf samen gestelde Wii 2). Kom je best ver mee in de mainstream markt en gaat langer mee dan de Wii (1).
Op de hardware die ze nu denken zou je makkelijk Crysis 2 kunnen spelen op very high (dat is medium) maar de hardware is eigenlijk custom dus nog krachtiger dan wat IGN deed.

Maar goed, ik denk dat de controller makkelijk €100 kan gaan worden, en dat vind ik onacceptabel. Nintendo heeft altijd al veel verdient aan randapparatuur (eerst console leveren, vervolgens mag je een RAM update kopen).
Dat is slechts één keer gebeurd met de N64 en daarbij kreeg je het expension pack bij oa Donkey Kong 64. Alle consolebouwers hebben verdiend aan randapparatuur, tot de proprietare aansluitkabels aan toe. Pas sinds de laatste vier jaar vinden we HDMI poorten op consoles bv. Zo kun je ook stellen dat je bij een Playstation een losse memory card moest kopen terwijl je de games op N64 en Saturn gewoon kon saven op de cartridge of op de console zelf.

Daarbij worden de games op de Wii nog compleet geleverd. Als ik mijn collectie xbox 360 games bekijk zit er geen enkele tussen die geen extra content als DLC op Xbox Live heeft. Dat is pas verdienen imo.

[Reactie gewijzigd door Andros op 21 mei 2011 13:34]

Met de N64 kon je kopen (en dan ook alleen de dingen van Nintendo zelf):
-extra controllers (de controllers gingen makkelijk stuk)
-extra RAM
-controller pack (de helft van de games kon je anders niet saven)
-rumble pack
-gameboy adapter
-64DD
-transfer pack
-S-video cable
-cleaning kit

De Gameboys waren ook nooit uitgerust met backlighting zodat je er de helft van de tijd niets op kon zien, of zo'n lampje moest kopen.
Extra controllers heb je voor elke console wel. Wat betreft het makkelijk stuk gaan, dat geldt eigenlijk alleen voor de analoge pookjes en deze worden nog steeds als spare part geleverd. Zoals aangegeven door mij kreeg je het expansion pak bij DK64. Verder is dat ding nodig voor Zelda Majora's Mask en een gedeelte van Perfect Dark. ALLE andere games werken prima zonder.

Rumble pak is optioneel en om het naar de huidige generatie te trekken, de PS3 werd geleverd zonder rumble. Wil je nu wel rumble op je PS3 dan dien je al je controllers te vervangen. De Game Boy adapter is 3rd party en niet nodig voor normaal gebruik. Het transferpak werd enkel gebruikt voor bv Pokemon Stadium. Biedt een meerwaarde als je je pokemon op je GB trainde om er mee te kunnen strijden op groot scherm.

Over aansluitkabels begin ik niet meer, cleaning kit is gewoon een heel duur doekje, soms ook met vloeistoffen. De 64DD is hier nooit verschenen en in Japan verschenen er enkele games voor. Disk Drives waren in die tijd vaker gebruikelijk op consoles als uitbreiding, zie ook de drives voor SNES en Megadrive.

Alle accesoires die je noemt zijn vrijwel overbodig voor normaal gebruik op de controllers en controller pak na (met dank aan PSX ports die extern saven). Vergeleken met de meuk die nu in de winkel ligt voor de huidige generatie consoles valt dit bij de N64 enorm mee. De berg troep die ik voor een Wii nodig heb voor gaming begint erg groot te worden. Wiimote, nunchuck, motion plus, balance board etc.
Als je nagaat dat zelfs games van ruim vier jaar oud (Oblivion) al niet op 720p worden gerenderd, is het duidelijk dat er veel krachtigere consoles nodig zijn als games grafisch echt vooruit willen gaan.

PC's worden op deze manier achtergehouden omdat maar weinig games eerst voor de PC worden ontwikkeld.
Je zegt het zelf eigenlijk al, PC's worden veel meer achtergehouden door het feit dat een spel maken met goede graphics exclusief voor 1 platform bijna niet meer te doen is (Ook op de consoles niet, maar vooral op de PC. Op de consoles zijn het op dit moment ook alleen Sony en Microsoft die grote exclusieve spellen maken).

Dit komt ook niet perse door piraterij maar ook door bijvoorbeeld mensen die geen desktop meer willen. Het is wel weer zo dat veel mensen geen desktop meer willen door de consoles dus daar komt het wel een beetje door maar als het gewoon interessant was om een exclusief PC spel te maken maakte het natuurlijk niks uit wat de consoles doen.
Euhm, Nintendo heeft veel meer exclusieve games op de Wii dan Sony én MS. ;)
Nintendo zelf of de eindeloze sleur third party meuk waarvan 90% niet eens het noemen waard is?

Even eerlijk; zelfs Nintendo zelf springt voorzichting om met een titel "exclusief" noemen, want dat is alleen voorbehouden aan A tot triple A titels en franchises á la Mario, Metroid en Zelda. Kwaliteit boven kwantiteit; of wil je God of War, Halo, Killzone, Heavy Rain en/of Metal Gear Solid 4 in het rijtje "Exclusives" gaan plaatsen en ze op één lijn stellen met Family Pirate Party, Mijn Paardenstal en Monster TruX Offroad?

Laten we wel wezen; met "exclusives" bedoelen wij/Cizard anno nu niet alleen een game exlusief voor console x/yz/PC maar ook een game die exclusieve kwaliteit biedt. De term exclusive is te beladen om zomaar op elke WiiWare/PSN/XBL-titel of trashy 3rd party release te plamuren.
Wat is er mis met Mijn Paardenstal als ik vragen mag?
hij zei niet dat Mijn Paardenstal een slecht spel is, maar dat het moeilijk met die andere games te vergelijken. de populariteit van die games zijn namelijk enorm en dat maken het goede "exclusive" games (sommige vrienden van mij wrijven het me maar al te graag in dat sommige games niet voor de pc zijn), maar Mijn Paardenstal heeft die populariteit niet en dat maakt het niet tot een geweldige exclusive game omdat veel dan zo iets hebben van "exclusief voor wii, nou en".
dit zegt alleen iets over de populariteit, niet over de kwaliteit.
Een exclusive is een game die makkelijk net als de non exclusive crosplatform concurentie gewoon crossplatform kon. Maar een of andere console toko daar een stokje voor steekt.
Kwaliteit boven kwantiteit; of wil je God of War, Halo, Killzone, Heavy Rain en/of Metal Gear Solid 4 in het rijtje "Exclusives" gaan plaatsen en ze op één lijn stellen met Family Pirate Party, Mijn Paardenstal en Monster TruX Offroad?
Even eerlijk, je vergelijking hier over kwaliteit en kwantiteit gaat ook mank.
Ten eerste: Voor de Wii zijn er geen games als Killzone, maar die console is er in de eerste plaats niet gericht op de shooterdoelgroep, maar op casual party en familygames en dientengevolge is de hardware daarop afgestemd.
Ten tweede, en nog veel belangrijker: niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde soort spellen. Die spellen die je noemt spreken ook verschillende doelgroepen aan. Mijn kleine nichtje speelt veel liever Mijn Paardenstal dan iets als Killzone. Maar heeft een game als Mijn Paardenstal dan ook het productiebudget en de grafische hoogstandjes van Killzone nodig om voor mijn nichtje een goede en interessante game te zijn? Je begrijpt zelf wel dat het antwoord Nee is.
("Exclusieve") kwaliteit is dus subjectief, waar zeker geen high tech en big bucks voor nodig zijn.
Sorry, maar dan heb je de rij aangehaalde games iets te serieus / plastisch genomen. Om een setje andere, door kwaliteit bestempeld exclusive, games die allicht wel je nichtje/meer doelgroepen aan kunnen spreken:

Patapon
Loco Roco
Kuru Kuru Kuririn
Paper Mario
Pikmin
Metroid: Other M
Zelda
etc. etc. etc.

Het punt was dan ook dat er zat titels zijn die exclusief op één bepaalde console verschenen, maar dat het plakaat "Exclusive" daar niet automatisch voor opgaat. Je ziet op de doos van Mijn Paardenstal niet het trotse predikaat; "Exclusief voor de Wii", terwijl je dat juist wél een unique selling point is van games als Metroid/Killzone/Pikmin/Halo/Patapon.

In otherwords; Exclusives als zijnde games die exclusief zijn voor een bepaalde console moeten meer bieden dan alleen het feit dat ze exclusief op een bepaalde console zijn verschenen; je ziet X360 bezitters toch niet Scene It! aanhalen, maar eerder Halo als je ze vraagt wat nou een paar X360 exclusives zijn. Kwaliteit is hierin zeker een factor.
Nintendo was ik inderdaad vergeten, Sony heeft meestal echter alsnog meer exclusieve spellen dan nintendo. (Nintendo zelf als uitgever bedoel ik dan).

[Reactie gewijzigd door Cizard op 21 mei 2011 12:46]

Oblivion heb ik net nog zitten spelen (pc versie natuurlijk), de Xbox versie heeft een lagere resolutie, een lagere framerate, slechtere graphics, langere laadschermpjes, laadtijden tussen zones in en geen mods.

De pc heeft het een stuk beter, zeker met Oblivion.
De Wii 1 controllers hebben ook een camera :) Die gebruiken ze om de positie van de sensorbar (welke slechts 2 infrarood leds bevat) te bepalen
Dat is geen "volledige" camera. Slechts een infrarood camera die tot max 4 of 5 punten kan volgen.
Iedere keer weer he:
De gpu van de nieuwe console zou betere prestaties leveren dan de Nvidia 7800GTX
Die GPU is uit 2005 of 2006, moet dit echt gemeld worden? Als je voor €80 euro gaat kijken heb je een GPU die 10 keer krachtiger is momenteel.
Haha idd. Zelfs de gpu van de 360 is krachtiger dan die van de PS3. Zou voor Nintendo dus echt niet moeilijk moeten zijn om nu een snellere gpu erin te stoppen voor weinig geld.
Check out de zelfbouw goodies met de Wii van Johnny Lee :)

In dit geval met de ir camera in de WiiMote:

http://www.youtube.com/watch?v=5s5EvhHy7eQ
Als dat ding betere prestaties heeft dan de PS3, hoe duur wordt hij dan wel niet, de PS3 is op dit moment rond de 250 euro, toen hij net werd verkocht, als ik het me nog goed herinner, was hij rond de 400 eurotjes.

En sowieso ik vond de WII qua graphics goed genoeg, Mario en WII Sports op 1080p??
De PS3 was €500 of €600, afhankelijk van hoeveel storage je wilde.
Maar goed, de consoles zijn zo belachelijk oud nu dat krachtiger niet hoeft te betekenen dat het duurder word. Als je in die tijd een PC wilde die net zo krachtig was als de PS3 moest je enkele duizenden euro's neertellen, nu heb je er voor een euro of 600 al een die veel krachtiger is.
Sony draaide dik verlies op de consoles tijdens de launch en volgens mij zijn ze nog niet heel lang geleden pas het punt gepasseerd dat ze winst maken per verkochte ps3.

Dat is immers een gebruikelijke strategie in consoleland, ontwerp een super krachtige console en subsidieer deze zwaar om zieltjes te winnen en om het later terug te verdienen met games en accessoires.

Nintendo heeft het slim bekeken met de wii, hoewel ze oudere hardware gebruikten (gamecube+ if you will) maakten zij vrijwel vanaf het begin al winst per verkochte console en ze konden de prijs laag houden en zo een hele grote doelgroep aanspreken (de casual gamer) waarvoor de prijs een grote beslissingsfactor is. Toen de wii kwam was deze 250 euro de xbox360 was 400 en de ps3 zelfs 600.

Nu doen ze eigenlijk hetzelfde, ze pakken hardware die betaalbaar is, en zetten deze als uniek product in de markt.
De PS3 is alweer aardig wat jaartjes oud. Als de Wii2 met iets beter specs dan de PS3 komt dan hoeft dat echt niet zoveel te kosten als de PS3 destijds.
Sterker nog, de PS3 was helemaal in het begin zelfs 600 euro als ik het me goed herinner ;)
Maar een Wii 2 hoeft helemaal niet zo heel duur te zijn aangezien de kosten voor onderdelen na al die jaren ook wel een stuk omlaag zijn gegaan natuurlijk.
Toen de PS3 werd verkocht moest je €599 neerleggen voordat je het meekreeg.

Ontopic: Camera in de Wii 2? Beetje raar, in de 3DS vind ik best normaal, daar je dat ding vast heb, maar de console? Ik heb mijn 3 consoles onder of naast mn buro staan, mn TV op mn buro.... maar de console staat echt niet gericht op mn gezicht.... Geen zin om dat te anderen ook.
En naar alle geruchten gaat het zeker wel 1080p worden. Nintendo had zelf al een aantal jaar geleden dat ze net te laat op de HD boot waren gestapt en dat de Wii niet krachtig genoeg was voor 720p (al is bewezen dat het dus wel krachtig genoeg is) Dus nou komen ze echt niet met 720p aan, maar gewoon de volle 1080p. Lijkt me wel vet om Mario in 1080p te zien, of de volgende Zelda. Of -noem game fanchises van Big N op-

Ik kijk rijkhalzend uit naar de E3 presentatie van 2011. -denk terug aan vorig jaar toen ik erbij was... zucht-
De camera wordt in de controller ingebouwd ;)
Dan heeft je pa je bedonderd, want de euro is in 2002 geintroduceerd. De PS3 wordt vanaf maart 2007 in Europa verkocht.
Wow privacy ?
Deze beelden kunnen zo naar nintendo gesuurt worden
Scenario's

HANS(42 jaar Wii 2 omgebouwd en heeft net update gedaan)
Nou dan maakt nintendo miss. en foto en stuurt het


Sjaak(14 jaar heeft net 3D pr0n gekeken via internet op de wii 2)
Nintendo versuurt internet data met foto


het kan allemaal
Zo kan ik het ook;

Patrick (22 jaar, Spijkenisse, is privacyschuw maar heeft vast Facebook/Hyves)
Nou, dan koop je een Wii 2, lees je de EULA of privacy agreement en neem je daarop actie in de vorm van het niet aansluiten op het internet of het weigeren van de EULA/privacy agreement en breng je de Wii 2 fijn terug.

Ik snap dat tegenwoordig privacy een big thing is, maar het is zo intens relatief allemaal. De mensen die heel hard moord en brand schreeuwen dat hun gegevens opgeslagen worden zijn de mensen die je via Google tientallen keren terugvind op allerlei sites met foto's en gegevens to spare.

Lees gewoon eens goed door wat de privacy policy van het bedrijf/apparaat is wat je aanschaft en gaat gebruiken; dit is net als dat Apple al jaaaa-ren in haar agreements aangeeft data te minen zoals je locatie en appgebruik voor marktonderzoek maar dat dit pas recent een "probleem" bleek te zijn.

Gewoon opletten wat je doet en waar je mee akkoord gaat is hier het devies.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True