Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Toshihiro Nagoshi, de man achter de Yakuza-serie, werkt voor Sega aan het schietspel Binary Domain, dat zich afspeelt in het Tokio van 2080 en verschijnt voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Wanneer het op de markt komt, is niet bekend.

In het futuristische Binary Domain is Tokio overvallen door een leger robots en als gevolg daarvan vinden er mutaties plaats tussen de bewoners van de stad en de robots. Rond dat uitgangspunt ontwerpt Toshihiro Nagoshi een schietspel dat door Sega op de markt wordt gebracht voor Xbox 360 en PlayStation 3.

Veel meer maakt Sega nog niet over het spel bekend. Sega verwacht vooral veel van de kunstmatige intelligentie van het spel. Nagoshi, eerder vereantwoordelijk voor de Yakuza-serie, wil met Binary Domain een spel maken dat zowel Japanse als Westerse spelers aanspreekt. Daarmee volgt hij het voorbeeld van Shinji Mikami, die met ontwikkelaar Platinum Games eerder dit jaar voor Sega het schietspel Vanquish afleverde.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Wie heeft het ooit verzonnen dat robots die bedoeld zijn voor oorlogsvoering er uit zien als mensen, 'mensenwapens' dragen en op een afstand van 1.5meter een doelwit van 1m80 hoog missen?

Wat is er overigens 'oldskool' aan deze shooter? Men verwacht veel van de AI (da's niet bepaald oldskool :P), en het lijkt in de verste verte niet op Doom! Wat is oldskool tegenwoordig dan? :o
Oke

Ten eerste is het makkelijker om wapens te maken die robots en mensen kunnen gebruiken ipv 2 types (iets met schaal vergroting)

Ten tweede, de gameplay (hopelijk) :)

Ontopic: Ik hoop dat dit een singleplayer only game gaat worden net zoals Vanquish want daar heb ik misschien wel het meeste plezier mee gehad dit jaar!
Ten eerste is het makkelijker om wapens te maken die robots en mensen kunnen gebruiken ipv 2 types (iets met schaal vergroting)
Dat zou ik snappen, ware het niet dat het helemaal niet handig is om robots te maken die de 'mensenwapens' zouden kunnen gebruiken. Het praktisch nut van het uitrusten van een robot met de fijne mechanismen (handen, vingers en de bewegingen daarvan) weegt volgens mij niet op tegen de enorme kosten die het realiseren daarvan met zich meebrengen. Daarnaast is het (natuurlijk) gevoeliger voor defecten, moeilijker te onderhouden en wat al niet meer.

Nee, ik zie robots die oorlog voeren toch nét wat anders voor me :P.
Die Japanners zien wel vaker mens achtige machines oorlog voeren. Gezien de grote hoeveelheid mecha anime daar. Zeker Gundam, geweldige serie daar niet van.
Heroic age is een super serie even super of topic maar gundams zijn niet egt robots op menselijke schaal maar eerder battle suits. Alla mecha

On topic
Eindelijk weer wat leuks van sega
Ben benieuwd welke graphics we kunnen verwachten in deze shooter, ik denk dat sega weer een leuke omzet kan maken met deze game en ook een hoop blije gamers.
Het was n btje sarcastisch bedoeld ;)
Ik denk dat je meer als in The Matrix moet denken. Als mens zit je nooit vast aan een programma en hoe snel computers in de toekomst ooit worden, een robot heeft dat wel. Een mens kan in die zin een robot simpelweg te slim af zijn.

Daarnaast, als ik dit filmpje zie vooral de laastste 10s: Kennelijk is er dus ook een soort combinatie van robots met mensen.

In die zin ziet iedereen liever dat een persoon benen heeft dan wielen. Mocht het dus ooit zover komen in het echt, dat we mensen met kunstledematen gaan uitvoeren, dan is het niet gek dat die ledematen uiteindelijk zo werken als een echt been of arm. Andersom, als die benen en armen er zijn, waarom dan nog een gevechtsrobot uitvoeren met wielen? Of rupsbanden :P
Gewoon knallen en raggen zonder te schuile (A) het betere werk :P
op een afstand van 1.5meter een doelwit van 1m80 hoog missen?
^dit, wel heeel erg domme robots, :+. Sowieso, tactisch gezien is het suboptimaal om in een rijtje te gaan staan schieten.

Gelukkig is dit niet een realistische weergave van de toekomst, ;).
Ik denk dat je terminator saga gemist hebt:-))
Ik ben geinteresseerd mits het een oude school shooter is, maar ik ben sceptisch door al die moderne shooters. Ik word een beetje moe van al die zogenaamde innovatie, zoals wachten totdat er hoofdjes verschijnen boven covers uit, dan speel ik liever een wack-a-mole spel. Of een paar seconde dekking zoeken achter een high-tech kartonnen doos die geen kogels doorlaat, om even vlug fatale wonden te helen.

Ik hoop maar dat Sega hun eisen hoog stellen qua kunstmatige intelligentie, want die laat tegenwoordig ook aardig aan de wensen over. Ik zie steeds meer het bovengenoemde, dat ze gewoon wachten achter cover totdat jij een headshot maakt, en geen enkele moeite doen om je te flanken en dergelijke. Spellen gaan meer en meer uit van een cinematische ervaring, en het je zo gemakkelijk mogelijk maken want dood gaan hoort niet bij meeste films.

Dus kom op, ik hoop dat ze mij verassen. Er zijn al genoeg shooters die meer van hetzelfde bieden, zelfs de Ghost Recon en Rainbow Six reeks is verlaagd tot simplistische gameplay.
Gezien Sega ook Vanquish heeft uitgegeven heb ik best vertrouwen in de gameplay. Ook Vanquish was namelijk een redelijk oldschool shooter (wel met de nodige innovatie)
Robotten kunnen binnen 70 jaar nog steeds niet mikken. Ge zou denken dat die nauwkeuriger kunnen schieten dan mensen...
Als games de realiteit nabootsen zijn ze niet meer leuk... zo leuk is de realiteit namelijk niet.
Absoluut waar, maar als ze te ver van de realiteit af staan is het ook weer niet leuk.

Game lijkt me niet zo geweldig. Nog geen enkele leuke futuristische shooter gespeeld.

[Reactie gewijzigd door biert1982 op 1 december 2010 12:26]

Een game moet in z'n eigen universum (want dat moet je willen geloven) geloofwaardig zijn.

Als een game "realistisch" wil zijn als in: "net als de werkelijkheid", dan zal de missie jammerlijk vaak falen.
Een game is namelijk niet de werkelijkheid. Neem alleen al het beeldscherm...blijft een 2D vlak. Anders dan de werkelijkheid dus.
Indien je binnen een first-person shooter die feiten onderstreept dan is bijvoorbeeld een "crosshair" heel logisch: je mist de coordinatie van jezelf naar het 2d vlak van het beeldscherm.

Als je vervolgens uit naam der "realisme" besluit dat die crosshair niet mag, maak je imho dus een denkfout.

Dit voorbeeld gaat voor heel veel zaken op. "realisme" moet bijdragen aan de geloofwaardigheid maar niet afbreuk doen aan de ervaring of controle.
teeheehee, grappig om Shibuya zo in puin te zien :P. lijkt me een interesting spel, maar voor nu ben ik eerlijk gezegd meer geinteresseerd in yakuza 4 :3
'T is niet omdat je alles kunt maken in een virtueel filmpje dat het daarom leuk wordt om te zien. Die gasten hebben meer levens dan een kat.
Ook ongeloofwaardig weinig technologische en vooral architecturele vooruitgang op die 70jaar.
Ik zie anders robots lopen....
Tevens zagen huizen in 1940 er ook niet wezenlijk anders uit. Het is niet dat ze toen van klei waren of zo. 70 jaar klinkt heel veel en in de fantasie is er een hoop mogelijk in die tijd, maar in de praktijk verandert de wereld niet zo snel. Hooguit zou je meer bouw langs de vertikale as verwachten, gezien het overbevolkingsprobleem.
Hey, is dat niet gewoon de DoomGuy :9 ?
____

Ziet er strak uit, gewoon een goede oldskool schooter. Het is natuurlijk wel een pre-rendered (voor)filmpje.

Het doet mij sterk denken aan een mengeling van iRobot met Gears of War. Ik kan het geheel fout hebben natuurlijk ;) .

Het lijkt mij IDD een van de weinige shooters die zowel de Westerse, als de aziatische markt aanspreekt. Want de meeste shooters worden Of voornamelijk in Azie, of voornamelijk in Europa/Amerika gekocht.
Doet me meer denken aan de manga tekenfilms van weleer :) en met name de sfeer en het wereldje van Appleseed en Dominion Tank Police (nee, ik refereer niet naar de Puma twins e.d.). Maar da's jaren 80 en 90. Blijkbaar nog steeds hot in Japan.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 1 december 2010 11:25]

De puma twins waren juist hetgene wat mij zo trok aan dominion :+
Robots met een automatisch targeting systeem kunnen niet richten, acteurs die niet kunnen acteren, vrouwen mogen geen automatisch geweer gebruiken, mannetjes maken ruzie zonder enige fatsoenlijke aanleiding en wij moeten het maar snappen, de models bestaan uit 10 triangles.

Ja leuk man.
Hell m*therf*cking YEah!

Tijd voor weer zo'n oldskool shooter style.!

Heb er zin in
Wie zegt dat het een oldskool shooter is? Ik heb geen gameplay gezien...
hm, hoofdpersonage met overslaande stem, gat in de markt denk ik zo.

ontopic: ziet er wel vet uit, alleen het eerste wat ik dacht: gears of war maar dan mooier en robots i.p.v Locust?
Mooier? Dat vond ik eigenlijk best wel tegenvallen voor een PS3 game...
Robots = made of WIN (voor mij)
Mooier?? Ik keek naar de trailer en ik dacht dat het een PSP game was totdat ik het verhaal ging lezen. Dat filmpje zegt nog echt niks over de game dus het is nog even afwachten. Maar ik hoop dat ze de graphics wel verbeteren.

Maar wat wordt er bedoeld met "de kunstmatige intelligentie van het spel"?

Ik moet zeggen voor een PS3/Xbox 360 game vond ik dat de trailer totaal niet overtuigend, voor een PSP game zou ik nog zeggen, oke. Maargoed het is afwachten.
Door komt weer een vette old skool shooter aanzetten... eindelijk
Eindelijk ? Het lijkt wel alsof men tegenwoordig alleen maar shooters wil maken. Misschien wordt het tijd dat game-developers weer eens ORIGINELE games bedenken.
N old skool shooter is niet te vergelijken met de shooters waar jij op doelt :P

Oke voor de leek is schieten gewoon schieten maar er zit daadwerkelijk een verschil tussen

Zelfde dat je bijv Fall Out 3 New Vagas niet kan vergelijken met CoD Black Ops

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True