Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

In Japan gelooft men heilig in de visie van bepaalde personen. Zo mag Shigeru Miyamoto steeds weer opnieuw concepten bedenken en uitwerken. Binnen Sega heeft Toshihiro Nagoshi ook die status bereikt. Nagoshi was verantwoordelijk voor een aantal Super Monkey Ball-games, maar is hier vooral bekend als de geestelijk vader van de Yakuza-serie. Met Binary Domain wil hij het over een andere boeg gooien en een heuse shooter maken. Japanse shooters zijn lang niet altijd een succes, zo bewees Vanquish nog in 2010.

Toch is juist Vanquish een voorbeeld voor Nagoshi, want hij neemt het opvallendste onderdeel van de game over, te weten de mogelijkheid om op de knieën vooruit te glijden. Of achterwaarts, of desnoods zijwaarts. Tijdens de demo die we tijdens de Gamescom kregen, werd er echter nauwelijks gebruikgemaakt van de optie. De makers wilden iets heel anders benadrukken, namelijk dat de game volledig om vertrouwen draait.

Binary Domain

* Relatie aanknopen

Dat vertrouwen bepaalt in hoeverre je teamgenoten met je samen willen werken, of beter gezegd, hoeveel ze voor je over hebben tijdens het samenwerken. Je gaat in Binary Domain namelijk op pad met twee maten die je begeleiden tijdens de missies. Hoeveel commando's er beschikbaar zijn om uit te kiezen is nog niet helemaal bekend, maar het zijn er minstens een stuk of zes. Die hebben elk zo hun sterke en zwakke kanten en bovendien heb je met elk van hen een betere of slechtere relatie. Voor je aan een bepaalde missie begint, kun je dus twee commando's uitkiezen die met je mee op avontuur gaan.

Overigens bepaalt het verhaal in Binary Domain dat bij sommige missies bepaalde commando's opeens niet beschikbaar zijn. Die hebben dan even andere dingen te doen. Zo maakt Nagoshi ons, via een tolk, ook duidelijk dat het verloop van het verhaal mede wordt bepaald door welke commando's je meeneemt op een bepaalde missie, al wilde hij niet uitleggen hoe dat in zijn werk zal gaan. Dan maar terug naar het deel waar Nagoshi wel over wilde praten; het vertrouwen dat teamgenoten in je hebben.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True