Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

LucasArts werkt aan een geheel nieuwe game die de titel Lucidity meegekregen heeft. De game is voortgekomen uit een brainstormsessie van een week. Lucidity verschijnt al tegen het einde van deze maand via Xbox Live Arcade.

Uit de meest recente aflevering van GameTrailers TV is naar voren gekomen dat de eigen ontwikkelstudio van uitgever LucasArts werkt aan Lucidity, een nieuwe game die tegen het einde van de maand zou verschijnen op Xbox Live Arcade, het downloadkanaal van Microsoft. Het idee voor het spel is voortgekomen uit een sessie van een week waarin het voltallige personeel van de studio mocht brainstormen over nieuwe plannen.

Lucidity is een tweedimensionaal 'side-scrolling'-platformspel waarin de speler een veilige route voor het kleine meisje Sophie moet creëren door voorwerpen op het speelveld te plaatsen, waarmee ze hindernissen kan nemen. De verhaallijn is opgedeeld in dertig missies. Daarnaast zijn er nog vijftien bonusmissies die vrijgespeeld kunnen worden. De stijl heeft LucasArts afgekeken van oude animatiefilms en van pop-up-kinderboeken.

Darrel Rodriguez, directeur van LucasArts, verkapt bij GameTrailers bovendien dat zijn bedrijf 'meerdere Star Wars-projecten' in productie heeft. Hij liet ook nog los dat hij in gesprek is met Ron Gilbert en Tim Schafer, ooit verantwoordelijk voor de klassieke LucasArts-adventure The Secret of Monkey Island. Hij praat met beide over 'nieuwe projecten.' Gilbert en Schafer werken echter niet meer voor LucasArts. Schafer staat aan het hoofd van Double Fine Productions, dat bijna klaar is met Brütal Legend. Gilbert heeft de creatieve touwtjes in handen van Hothead Games, dat werkt aan DeathSpank.

Video (remote_wrap.php?mid=55534)

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Spel komt ook uit op de PC :) Leuk dat dat weer eens wordt overgeslagen hier.

Ziet er leuk uit, hoop alleen wel dat de snelheid wat aan de passen is want dit is wel erg traag.

[Reactie gewijzigd door Phyxion op 11 september 2009 17:05]

Bedankt voor het mededelen dat hij ook op de pc uitkomt. Ik vond het al jammer :)
Voor wie geen zin heeft om de hele GT aflevering te bekijken: Een gameplay filmpje op youtube
Ron Gilbert en Tim Schafer, ooit verantwoordelijk voor de klassieke LucasArts-adventure The Secret of Monkey Island
Ehm, ze hebben wel iets meer gedaan dan Monkey Island. Beiden hebben aan 5-6 adventures gewerkt, waaronder Maniac Mansion, uit 1987, wat een belangrijke impuls was voor het point'n'click adventure genre.

@ cassaubon: de afname van interesse in adventuregames kwam ongeveer tegelijkertijd met de opkomst van FPS-games. Eerst waren dat simpele actiegames zoals Doom, later kregen ze ook een verhaallijn zoals Half-Life, en eventueel heeft dat het adventure-genre van de troon gestoten.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 12 september 2009 01:05]

Waarom worden dit soort spelletjes eigenlijk niet meer gemaakt? Ik ben helemaal afgeknapt toen Monkey island 3d werd.

Maar een spel in de stijl van Monkey Island, Maniac mansion, Day of the tentacle, .... zou ik meteen proberen. Dus met de nadruk op het verhaal, niet op graphics.
De adventures van LucasArts stonden nou niet bepaald bekend om hun verhalen (uitzonderingen daargelaten). Voor verhalen speelde je de Sierra titels.

LucasArts was koning in het maken van humoristische adventures, waarbij komische situaties and absurde puzzles de hoofdrol speelden. Day of the Tentacle, bijvoorbeeld, gaat nergens over (filterdun plot), maar de manier waarop de puzzles zijn uitgewerkt was uniek! De kwaliteit van de tekeningen en animaties was ook van een uniek niveau, overigens. LucasArts spellen zaten echt goed in elkaar.

[Reactie gewijzigd door Erwin_Br op 11 september 2009 22:31]

Ik vond altijd dat de keuze Sierra of LucasArts vooral afhing van de vraag of je het goed vond om elke keer dood te gaan als je iets fout deed.

Bij enkele LucasArts-adventures kon dat ook, maar dan was het ook je eigen schuld en kon je het aan zien komen, bijvoorbeeld 10 minuten lang een gillende sirene negeren als je de kernreactor zonder koelwater laat zitten in Maniac Mansion, of tegen Nazi's vechten in Indy terwijl je er ook omheen kon lopen.

Bij Sierra's voelde doodgaan (bij mij althans) altijd als een onterechte straf. Hun motto was niet voor niets, "save early, save often".
Leuk, weer een game met enorm potentieel voor XBLA en PC!
Lijkt qua gameplay een beetje op Lemmings trouwens.

[Reactie gewijzigd door Thief op 11 september 2009 17:03]

Inderdaad ja, Lemmings. Ik zocht al een soort van associatie want ik had echt het idee "dit doet me zo denken aan..." maar ik kon er niet op komen. Ik vind het ook wel wat hebben van echochrome dan, alleen daar doe je dingen met de camera, bij Lemmings laat je de beestjes handelingen uitvoeren en hier plaats je be´nvloedende objecten. Zo zijn het dus soortgelijke games met andere manieren van de hoofdperso(o)n(en) be´nvloeden :)
Doet me een beetje denken aan de lemmings =] edit: zoals Thief al zei dus.
De tekenstijl vindt ik er overigens erg vet uit zien..

Helaas ben ik geen star wars fan anders had ik de rest van het filmpje ook leuk gevonden..
Vooral het deel met: "so more than one =D?", "err I can't say anything about that right now..", "but you did say multiple!"

[Reactie gewijzigd door gybrus op 11 september 2009 17:24]

Darrel Rodriguez, directeur van LucasArts, verklapt bij GameTrailers bovendien dat zijn bedrijf 'meerdere Star Wars-projecten' in productie heeft.
En nu maar hopen dat ÚÚn daarvan Knights of the Old Republic III is. En natuurlijk mooi dat LA weer eens met iets nieuws komt.
Na het filmpje gezien te hebben moet ik heel eerlijk zeggen dat ik scribblenauts er interessanter uit vind zien.
Lucidity moet wel geweldig zijn, want het gaat over het meest geweldige game-platform dat er bestaat: ons brein. Ik ga al een tijdje met het fenomeen 'lucide dromen' om, en ik vind het geweldig. Een spel waardoor meer mensen weten wat lucide dromen is, kan alleen maar goed zijn, imo.
Ik hoop dat ze ook weer een spel maken als X-wing. De laatste is al 10 jaar oud.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True