Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 157 reacties

Kopers rapporteren problemen bij het installeren en het spelen van de pc-versie van Grand Theft Auto IV. Uitgeverij Rockstar werkt aan een patch die de bugs moet verhelpen.

Niko BellicDe installatie van de pc-versie van Grand Theft Auto IV, die op 2 december op de markt kwam, levert bij veel klanten problemen op. Zo zijn de retail- en de downloadversie beide moeilijk te installeren. Ook na een succesvolle installatie zijn de gamers niet veilig: er zijn veel klachten over crashes tijdens het opstarten of het spelen. Ook op GoT wordt geklaagd over problemen met de pc-versie van het spel.

Nogal wat klachten zijn echter terug te voeren op pc's die niet van de laatste updates zijn voorzien. Zo vereist het spel niet alleen Service Pack 3 voor Windows XP, maar ook de laatste editie van het .Net-framework en de laatste Visual C++-redistributable. Verder vraagt het spel recente versies van audio- en videodrivers en dient Windows Live ge´nstalleerd te zijn. Wie wil spelen, moet zowel bij de dienst van Microsoft ingelogd zijn als bij de Rockstar Social Club, de online suite van Rockstar die de leaderboards van de pc-game herbergt en waar spelers hun zelfgemaakte video's naartoe kunnen sturen.

Voor Windows XP is zelfs alleen een 32bits-variant van Windows Live beschikbaar, zodat het spel niet op 64bits-versies van XP gespeeld kan worden, hoewel het spel aan de praat te krijgen is door de benodigde onderdelen handmatig te installeren. Het spel heeft bovendien moeite met sli: een opstelling met kaarten uit de Geforce 8600- of 8800-serie wordt niet door het spel herkend. Naast de installatie- en opstartproblemen melden spelers ook nog een heleboel kleine bugs in het spel, die de speelbaarheid op minder drastische wijze be´nvloeden. Rockstar heeft inmiddels laten weten dat het een patch in de maak heeft die alle problemen moet oplossen.

Update, vrijdag 5/12, 13:30: het artikel is gepatcht omdat ten onrechte was gemeld dat GTA IV niet in combinatie met de 64bits-editie van Windows Vista werkt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (157)

1 2 3 ... 7
Wat was er mis met:
  • installeren
  • spel starten
Waarom moet ik nu
  • spel installeren
  • .Net installeren/updaten
  • MSVCRTL.dll updaten
  • Windows Live installeren
  • SocialClub installeren
  • drivers update
  • eventueel rebooten
  • inloggen in windows live
  • inloggen op socialclub
  • spel starten
De eerste drie stappen zou de installer van het spel ook gewoon voor mij kunnen doen. En al dat inloge gebeuren is gewoon achterlijk, zeker voor single player. En waarom moet ik tig keer inloggen, ik doe het al in het begin als ik mijn systeem boot.

Zelfs in het DOS tijdperk moest ik minder acties uitvoeren.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 4 december 2008 13:56]

Ik ben het er zeker mee eens dat een aantal dingen, zoals .NET framework updaten en C++ redist gewoon door de installer van het spel gedaan moeten worden, net als dat DX updates ook altijd tijdens de install van een spel meegenomen worden.

Er zijn genoeg fatsoenlijke manieren om de versies van dit soort systemen te controleren en te updaten indien nodig.

Als overigens blijkt dat 'XP SP3' en 'VIsta SP1' op de doos staan, dan vind ik wel dat mensen die WIndows niet geupdate hebben geen recht van klagen hebben over de fouten die veroorzaakt worden door een outdated windows.
Helemaal mee eens. Ik draai Vista 64 Ultimate en die is helemaal up to date. Ik moest alleen Windows Live installeren en toen deed GTA het meteen. Nergens geen last van gehad.

Mensen moeten altijd over alles maar klagen, terwijl ze toch echt zelf de veroorzaker zijn van het probleem.

Over dat SLI probleem: Ik heb zelf 2x 8800GT. Hoe kan ik zien of GTA 4 mijn SLI opstelling ziet of dat ik met maar 1 8800GT speel? Als video mem geeft het spel 496MB aan (dus dat zou moeten kloppen) maar verder zie ik geen info (of ik heb nog neit goed gekeken).
De SP's staan inderdaad als eis vermeld op de doos, dus wat dat betreft is dat geen punt. Wel gaf bij mij het installeren van Windows Live met het koppelen van accounts aan elkaar een boel gezeik en werkte het pas na 2 of 3 keer proberen.

Het spel zelf is alleen bij mij al een paar keer gecrashed met een fatal error. ZÚÚr irritant :(
Het zou verplicht moeten zijn om deze onderdelen mee te geven bij het spel.
Ook het haast verplichte online-zijn is belachelijk.

Nog steeds niet iedereen heeft altijd overal internet, dus ze mogen er niet van uitgaan (ook al komt het zelden voor) dat iemand geen internet heeft.

en mensen, het heeft problemen onder 64-bit XP leer alsjeblieft lezen, de 64-bits vista pakt hem netjes.
Da's gewoon "Revenge of the (readme.txt-schrijvende) nerds"; nadat jarenlang niemand de manual ooit las hebben ze nu een manier gevonden om mensen toch "over te halen":
Dus jij wil het spel spelen? Succes, zonder de manual te lezen krijg je het nog niet eens opgestart MWUHAHAHA!!!111

Hmm, hoeveel van die stappen zouden overbodig worden als je het spel op niet-zo-legale wijze verkrijgt...? O-)
Download spel
Mount Image
Installeer spel
Plaats crack
start spel

Ja je halveert zojuist je werk :)
Waarom moet ik nu
(lijst)
Je bent het online activeren vergeten.
Ik heb gisteren gelukkig een workaround weten te vinden voor de MMA10 error.
En ik heb toch echt windows vista x64 SP1 MET .net 3.5 SP1 dus die windows live opmerking klopt niet helemaal ;)

Maar het was wel aanklooien voor het eindelijk werkte. (maar goed, eindelijk GTA op de plek waar het hoort :P)

EDIT:
1. Niet inloggen op de social club
2. spel opstarten naar main-menu
3. alt+tab
4. inloggen op social club
5. Terug naar de game
6. ???
7. profit!

Zal vast niet voor iedereen werken maar voor mij werkte het perfect :)

[Reactie gewijzigd door MazeMouse op 4 december 2008 13:48]

Ik draai hem feilloos op een 64-bit vista. Dus dit is idd een fout in het nieuwsbericht.
Ook installatie verliep vlekkeloos. Ik moet wel vermelden dat ik het spel via Steam heb gekocht/geinstalleerd, maar dit kan ik iedereen voor elk spel aanraden!
Op Steam kost GTA IV $49,99 en daar komt dan nog ongeveer 10 dollar belasting bovenop. Dat is ongeveer 48 euro met de huidige koers in totaal. Voor 30 euro kan ik 'm bij cd-wow kopen of voor ongeveer 40 euro bij gcshop of 12game inclusief hoesje en eventueel plattegrond. Dan weet ik het wel. Een hoesje is voor mij zeker niet heilig, maar als ik voor hetzelfde geld (of minder) MET hoesje kan kopen, dan heb ik dat liever.

Ik vind steam een mooi systeem en ik was van plan een aantal spellen daar te kopen, maar ik vind de prijzen van nieuwe spellen behoorlijk tegenvallen. Zeker voor een systeem waarbij je de fysiske distributie achterwege kan laten zou je toch denken dat het een stuk goedkoper kan. Zodra ik spellen voor een euro of 35 bij steam kan kopen zal ik dat zeker overwegen.
Vergeet niet HET grote voordeel van steam: overal waar internet is je games installeren.

Ik formatteer wel eens in de zoveel tijd mijn pc en als dan eenmaal de internetverbinding er weer is, is het smooth sailing downoaden op de achtergrond, zonder gedoe met hoesjes vinden en dvd's wisselen.

Maar desalniettemin ben ik het wel met je eens dat ze dan TOCH wel wat minder kunnen vragen. Aan de andere kant heb je wel van die "game-packs" op steam waar je soms best hoge kortingen hebben met al die games bij elkaar. Jammergenoeg zit in het GTA-pack niet GTA4...
Vergeet niet HET grote voordeel van steam: overal waar internet is je games installeren.

Ik formatteer wel eens in de zoveel tijd mijn pc en als dan eenmaal de internetverbinding er weer is, is het smooth sailing downoaden op de achtergrond, zonder gedoe met hoesjes vinden en dvd's wisselen.

Maar desalniettemin ben ik het wel met je eens dat ze dan TOCH wel wat minder kunnen vragen. Aan de andere kant heb je wel van die "game-packs" op steam waar je soms best hoge kortingen hebben met al die games bij elkaar. Jammergenoeg zit in het GTA-pack niet GTA4...
Vergeet ook niet het grote Nadeel van steam: wanneer de tent gesloten wordt zijn je games foetsie. Wanneer je ze op schijf hebt dan heb je de spellen tenminste nog.
Steam is een leuk initiatief, maar ook ontzettend kwetsbaar. Zelf geef ik liever nog altijd de voorkeur aan het hoesje met boekje. Bovendien vind ik het ook een stuk leuker om een hoesje en boekje te hebben. Wanneer je moeite hebt met het vinden van je dvd of cd-rom hoesjes, dan heb je het slecht geregeld. Schaf even een kast of een plank aan en doe ze daar in. En zo duur zijn die niet. Bij de Ikea kun je van die cd/dvd/video planken kopen. Heb je al je games netjes geordend en kun je ze zo pakken. En ach, die ene handeling om even de cd of dvd in je speler te stoppen. Kom op zeg, daar wordt je echt niet moe van hoor.
Daar heb je deels gelijk in. Met de huidige (kwalijke) activatietechnieken (Crysis Warhead, Far Cry2 etc.) ben je bij het installeren vanaf DVD dezelfde afhankelijkheid. Ik heb dat zelf al aan den lijve ondervonden. Ik heb Crysis Warhead een aantal weken niet verder kunnen spelen door een activatiefout en de irritant trage respons van EA support. Zonder correct verlopen activatie, kun je het spel niet spelen.

Dan geef ik er toch de voorkeur aan om het via Steam te doen (en daarmee ook mede te zorgen, dat Steam een commercieel stabiel platform is). Mijn Steam account is een keer gekaapt (dat is een risico), maar de response van Steam support was zeer accuraat en snel.

Een ander groot voordeel vind ik het ontbreken van de noodzaak van een schijfje in je drive. Ik speel vaak spellen afwisselend. Om dan elke keer het schijfje te moeten wisselen is op zijn minst onpraktisch.

Ik het GTA IV via Steam gepreorderd, maar vanwege afwezigheid nog niet ge´nstalleerd.
Distributie weg ja, maar iemand heeft het toch moeten ontwikkelen en de investering durven doen. Daarbij komt marketing, hosting en support van Steam etc. Steam is niet geheel kostenloos en ik denk dat een webshop betere marges kan hebben dan Steam.
Patch moet problemen met pc-versie GTA IV oplossen
Ga jij zelf maar even lezen.

.edit @ hieronder: nou ja, natuurlijk hoef je niet iedere keer GoT te lezen, maar op het moment dat meerdere mensen dezelfde fout maken kun je je natuurlijk afvragen of het artikel ondertussen niet is aangepast. Dat gebeurt namelijk wel vaker.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 december 2008 23:14]

nou ja, ik lees bovenstaand bericht en die meld XP en niet VISTA.

Ik ga niet iedere keer op GoT checken of een bericht is aangepast vanwege fouten.

Mijn reactie is gebaseerd op bovenstaande informatie, net als zovelen die na aanpassing nog steeds berichten over VISTA, terwijl dat allang is verwijderd.

Maar de opmerking van QUACKA op ditzelfde forum is natuurlijk tekenend.

Door inderdaad een edit onder dit artikel te plaatsen, voorkom je opmerkingen over reacties van mensen.

[Reactie gewijzigd door jqv op 4 december 2008 22:55]

Het geldt ook alleen voor XP x64, voor dat platform wordt Windows Live niet ondersteund. Wat echt een loze actie is, aangezien je Live gewoon kunt installeren met een gehackte installer (of de bare .msi files van de losse componenten). Wellicht dat GTA IV dan ook werkt op die platforms.

.edit: voor de ge´nteresseerden, hier staan de losse installers van de individuele Live componenten die je gewoon op XP x64 kunt installeren :). Waarschijnlijk heb je die Windows Live Sign-In tool nodig voor GTA IV?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 december 2008 14:08]

Als je het spel installeerd krijg je een pop-up dat je de windows live client mist.
Klik op de pop-up en je komt op een site van rockstar met een link naar de installer van microsoft.
die installer heb ik gedraaid en GTA draait prima.

Ik heb overigens XP 64bit
ook vermelden waard is dat de game voor het ogenblik niet alle (of geen enkele idk) controllers ondersteund behalve die van x-box
dit terwijl mn controller feilloos werkte op de 3 vorige gta's...
de live opmerking gaat over windows xp 64-bit en niet over vista 64-bit.

Daarvoor is de windows live versie wel te gebruiken...

Maar wat omslachtig.
Je betaald goed voor dit spel, en dan MOET je een berg spul installeren om het te kunnen spelen.
Zijn ze gek geworden of zo?

En al helemaal de manier van spel starten.
Dit soort port troubles zouden toch niet moeten voorkomen nu XNA er is?
XNA zou het makkelijk maken om een spel te ontwikkelen die voor alle windows sytemen goed werkt met minimale inspanning.

Wel een misser en het is toch belachelijk, eerst het gedoe met de copy protection, nu moet je live en social meuk hebben.

Ik wil gamen en niet verplicht worden om tig diensten af te nemen die ik verder nooit gebruik. Gamespy was rot, maar dit is helemaal een drama.
Dit soort port troubles zouden toch niet moeten voorkomen nu XNA er is?
Nee. XNA is .Net, een geen enkele professionele gamedeveloper overweegt ook maar een managed platform te gebruiken voor z'n game. Daarnaast kun je C# programmacode niet compileren voor de PS3, C++ wel. XNA is leuk voor hobbyisten en developers van XBLA-achtige games, niet voor AAA titles als GTA IV.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 december 2008 15:00]

Waarom is het nieuwste .NET framework dan vereist?

Ik ben het met je eens hoor. XNA is leuk voor hobbyisten en ontwikkelaars die alleen Xbox en PC games willen maken en ik betwijfel dan ook zeer of Rockstar XNA heeft gebruikt, maar het blijft apart dat je het nieuwste .NET framework eist van een speler, zonder dat je XNA gebruikt. Om .NET 3.5 te gebruiken voor C++ gaat ook weer iets te ver, imo...
Dat ze .Net 3.5 nodig hebben voor iets wil niet meteen zeggen dat ze XNA hebben gebruikt. Wellicht is de Setup gewoon .Net 3.5 oid, of die Rockstar Social Club tool. Allerbehalve "apart" dus, zoals je het zelf zegt. Het zou eerder apart zijn dat ze XNA gebruiken, omdat dat een totaalpakket is voor je game.

Overigens:
en ontwikkelaars die alleen Xbox en PC games willen maken
Dat zei ik niet. Ik zei voor de ontwikkeling van XBLA-achtige games. Zelfs voor gewone titels die alleen op Xbox 360 en PC uitkomen wordt geen XNA gebruikt.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 december 2008 17:26]

Even samengevat zijn dit de symptomen:

- Problemen bij een niet upgedate pc. (Een voorwaarde van Microsoft?)
- Problemen met Socialclub bij de launch.
- Door het probleem van social club crashed gta met een Fatal Error.

Voor mensen die een beetje gevoel voor computers hebben geen probleem, maar voor leken onder ons wel. Met wat voor een idee hebben ze het spel gereleased?

Maargoed.. Windows moet ook telkens 2 jaar herstellen om 'stabiel' te worden.
Met wat voor een idee hebben ze het spel gereleased?
Heel hypothetisch gezien...

Om te zorgen dat je overstapt naar console om te gamen...
er zijn namelijk aardig wat redenen voor een game developer om geen pc games meer te maken.

Het is heeel ver gezocht, maar het zou kunnen.
Om te zorgen dat je overstapt naar console om te gamen...
er zijn namelijk aardig wat redenen voor een game developer om geen pc games meer te maken.
Ik denk dat het niet echt zin heeft, consoles doen het goed omdat de gemiddelde consolegamer geen hoge eisen stelt aan de software, waardoor je zelfs zeer middelmatig games nog goed kunt verkopen, een pc (of iig windows, games worden vaak niet voor de pc uitgebracht maar voor bepaalde operating systems) gamer die overstapt zal snel weer terug komen.
Inderdaad, heb een jaartje geleden een x360 gekocht en wat games, die staat altijd stof te happen... speel er misschien 1 keer in de 3 maanden op....

Voor mij was mijn console avontuurtje een dure grap
Bugs in spellen had je vroeger niet of nauwelijks (tsjah , je kon immers niet updaten buiten de snail-mail om , goed testen dus!) - nou is de complexiteit van de huidige spellen natuurlijk niet te vergelijken met die van toen , maargoed.

Ik heb twee theorieen over de brakke kwaliteit van initiele releases tegenwoordig:

- Tegenwoordig heeft iedereen internet en is een bug-fix zo gedownload.
Kosten-bestparing...
"laat het publiek maar beta-testen, dan zien we wel wat voor bugs er nog in zitten."
Zo kan het gaan in de sofware wereld (heb het zelf ook wel eens meegemaakt).

- Een spel waar out-of-the-box bugs in zitten is veel lastiger te kopieren en te spelen zonder te kopen. ( je moet meerdere patches handmatig installeren buiten de updatetools om, dit zijn patches die pas lang na de release uit komen. Ook moeten er per patch weer aparte crack gebruikt worden etc. )
Heb momenteel zeer beperkt internet, en heb toch nauwelijks problemen ondervonden met de installatie en het spelen.

- Social club login kun je overslaan
- Windows live account kun je binnen no time offline creŰren
- C++ of .net update ben ik niet tegengekomen. Wellicht waren die al up-to-date..
- Enigszins verouderde drivers (+2 maanden) leveren geen problemen op

Spel draait prima zonder online te zijn. Had het liever zonder alle poespas gezien, maar het is niet onontkoombaar.

Verder is het een spel waar ik graag voor wil betalen, alleen al om EA iets minder marktaandeel te bezorgen.
Ben dus niet de enige die zonder problemen kan spelen. Als je alle reacties hier leest lijkt het alsof iedereen een andere versie heeft gekregen als wij twee :P.

Mensen die klagen over gfx, dit zijn mijn specs (specs die je voor Ą400 kan hebben):

E8400
2x 8800GT (spel herkent er maar 1, dus 1 is genoeg)
4GB DDR2-1066Mhz

Alles kan op high en het spel loopt als een trein. Geen framedrops, nog geen gfx glitches gezien, geen vastlopers... enz enz

Ik vraag me serieus af wat al die mensen doen met hun arme pc'tjes.

Voor mensen met GX2 kaarten of SLI > Het spel ziet er zo al mooi uit, moet je nagaan als de patch er straks is! :D Always look on the bright side of GTA :D

[Reactie gewijzigd door Eli3l op 4 december 2008 21:11]

Ik lees net dat savegames serverside worden opgeslagen, weer een probleem erbij. Een savegame downloaden om sneller toegang tot bepaalde items e.d. te krijgen is er dus mooi niet bij. En je bent voor je savegames dus afhankelijk van de gratie van welke partij dan ook de servers heeft (het is me niet duidelijk of ze op MS of RS social club shit worden opgeslagen). Dat komt nog bovenop alle bekende shit met inloggen, securom etc..

Echt unfuckingbelievable wat Rockstar heeft gedaan. Mijn centen kunnen ze iig op hun buik schrijven.

[Reactie gewijzigd door W3ird_N3rd op 4 december 2008 19:39]

Er worden ook 'Shadows' gemaakt. Deze worden lokaal opgeslagen. Er staat duidelijk bij: Je hoeft in principe maar 1 keer online te gaan om het spel te activeren.

Na het slagen van een missie slaat ie hem op. Kijk maar onderaan je save-lijst.
ALS dat al zo is dan worden je saves op windows Live opgeslagen. Ik kan namelijk nogsteeds niet op Social Club inloggen maar wel gewoon spelen en verder gaan waar ik was gebleven. Het lijkt mij heel erg sterk dus dat je savegames worden opgeslagen op een server.
Ik betwijfel of SLI wel werkt, niet alleen bij de 2 specifiek genoemde kaarten. Bij mij werkt het namelijk ook niet met twee 9600GT's. De game zelf is echter wel leuk, en het is een pluspunt dat PC-gamers hier nu ook van kunnen genieten.
Ja alleen nu nog met alles op VERY HIGH en de volle ondersteuning van je videokaart.

Met mijn 9800GX2 herkent tie ook maar ÚÚn core met 512 geheugen (8800GTS) erg lullig als je er 500 euro voor neergelegd hebt en dan GTA4 niet op max kan spelen.

[Reactie gewijzigd door K3nobi op 4 december 2008 14:31]

Rockstar zegt dan ook:
THE GRAPHIC SETTINGS OF GRAND THEFT AUTO IV PC

Most users using current PC hardware as of December 2008 are advised to use medium graphics settings. Higher settings are provided for future generations of PCs with higher specifications than are currently widely available.

Graphics settings are limited by system resources by default. 256MB video cards force minimum settings by default. If a user bypasses these safety measures using command line arguments and exceeds their system resources, the users gaming experience may be compromised.


Video Mode
Resolution scaling effects water, reflections, shadows, mirrors and the visible viewable distance. The resolution settings relate to the amount of available video memory. At 2560*1600 the game will require 320MB of video memory in addition to all the memory required for content. At 800*600 the game will require 32MB of video memory in addition to the content. Medium resolution settings are recommended for most users as higher settings are only usable if there is available video memory.

Texture Quality
Texture quality affects the visual quality of the content of the game. High setting for textures will require 600MB of video memory at a setting of 21 View Distance in addition to the memory taken by the Video Mode. A medium texture setting is recommended for most users.

Render Quality
Render quality is the texture filter quality used on most things in the world rendering. Most people would know this as anisotropic filtering. Medium settings are recommended for most users and will provide filtering beyond what the console versions can execute.

View Distance
View distance scales the distance in which different objects in the world such as building and cars are seen. Raising this option increases the distance in which high quality objects must be loaded and will increase the memory it requires. Restrictions are established to ensure the game runs optimally for most users. A setting of 22 or more will provide PC users an enhanced experience over the console versions.

Detail Distance
Detail distance scales aspects of the environment that the View Distance setting does not including vegetation, trash and other moveable objects. A setting of 10 would be the equivalent to the performance on a console. This setting has little effect on memory.

Vehicle Density
Vehicle density scales the traffic density of the traffic in the game. It has no effect on the mission vehicles or difficultly of the game, but can have a significant impact on CPU performance

Shadow Density
Shadow Density controls the number of shadows generated for positional lights in exterior environments. These shadows are exclusive to the PC version and can have a major impact on CPU and GPU performance.

Crossfire/SLI
With the latest ATI driver (8-11 series) the game supports crossfire modes (ie. 4870x2)
SLI is currently unsupported. Support will be added through a future game patch as well as an updated Nvidia driver.


NOTE: Background Processes
Certain background processes can have a detrimental effect on system performance when playing GTA IV, especially on systems with minimum required system memory. Users should ensure they disable their Virus scans (especially "on-access" type scans) when running the game to maximize performance.
Beetje ß la Far Cry of Crysis dus :)
Heb 8600GT in sli draaien.. spel doet het idd niet. Heel waardeloos van ze.
Met farcry en crysis kun je tenminste nog de settings forced aanpassen. Bij gta kun je je reso niet eens omhoog zetten als hij met je vidmem aan komt zetten.
Het einde van PC gaming :?
Fabrikanten poorten te snel games en geven te weinig aandacht aan het omzetten. Waarom draaien spellen als Fallout 3 perfect op de PC en dit niet?
Fallout 3 gaf bij heel veel mensen ook zware probs ...
Alle laatste grote namen tussen de games geven wel ergens probs:
- GTA IV
- Fallout 3
- Tomb Raider Underworld
- Need For Speed Undercover
- ...

Ik ben blij dat ik een PS3/Wii bezit zodat ik daar mijn PC-frustraties op uit kan werken ...
Is het ook toeval dat het allemaal securom "beveiligde" games zijn? :P
Nu is nfs undercover dan ook een regelrechte baggerproduct.
Het spel is gewoon afgeraffeld. Werp een blik op het GoT en je ziet mensen 1 voor 1 hun gal spuwen over het spel. EA heeft er weer eens een potje van gemaakt.
An dat is zeker veel en veel te kort door te bocht. GHet spel is bij lange na niet slecht en al helemaal niet bagger zoals jij t noemt.
Te snel? ze deden er anders een jaar over...
Eigenlijk heb je wel een beetje gelijk dat ze te weinig aandacht schenken aan ports. Net voor de kerst de deur uit is in dit geval misschien een beetje verkeerd uitgepakt. Je zou geen SP3 voor xp nodig moeten hebben bijvoorbeeld. Die paar security upgrades die daarbij zitten zouden niet nodig moeten zijn voor GTA4.

En Fallout 3 draait op de oblivion engine, die slechts een beetje getweaked is. Die engine is in feite antiek en daar zijn de meeste bugs al wel uit. Verder zitten de meeste problemen in multiplayer en de noodzaak van het installeeren van C++ meuk en .net prut.

De recente versies van drivers, dat was vroeger eigenlijk ook al zo (iemand die zich de BF2 nvidia drivers nog herinnert?)
Ik ben eigenlijk wel een beetje voor die 'verplichte update', zo dwing je de mensen een beetje om hun computer veilig te maken :-)
Poorten? Mensen gaan er tegenwoordig maar vanuit dat alles geport wordt. Hoezo is dit geport. Dit is gewoon opnieuw ontwikkeld voor de pc hoor.
Er zijn een aantal games waarvan ik gewoon veel verwacht en hem koop omdat hij het gewoon waard was/is. Na een tijdje cod4 illegaal gespeeld te hebben, toch maar gekocht, hij was het waard ;)

Ik vind gta4 ook een spel wat het waard is om het te kopen, maar dit soort dingen schrikken mensen af. Ik snap best dat ze wat willen doen tegen het kraken van spellen, maar dit soort dingen gaan te ver: inloggen op verschillende netwerken om te kunnen spelen. Ik las ergens namelijk dat spellen met of zonder beveiliging evenveel gekraakt/gekocht worden.... Soms krijg je bij een gekraakt spel meer kwaliteit omdat alle beveiliging er uitgesloopt is..

Dat van die bugs was te verwachten,tijdsdruk etc maar wel weer erg jammer. Maar even op de patch wachten. Ik heb het spel ondertussen wel al thuis liggen, maar nog niet gespeeld. Ik word er moe van dat ik nu alweer een patch moet downloaden om de boel te fixen. Wat de console freaks betrefd, iedereen heeft zo zijn voorkeur wat platform betrefd, maar zoals al velen zeiden, bugs schijnen bij jullie ook voor te komen ;)
Al die controleprocessen kosten immers toch inderdaad weer resources, er zijn ook een aantal spellen die ik door hun leuke securom gezeur gewoon gekraakt heb, of ik ze legaal bezit of niet.

Elk extra proces dat ze nu blijven toevoegen kost meer cpu/geheugen en laat minder ruimte voor de gebruiker... FIJN!

Ik zal kijken of de illegale hier naar wens werkt, en pas als ik op de hoogte ben van een manier om Suckurom er uit te slopen zal ik overwegen gta4 te kopen. of Steam moet maar eens met een aanbieding op de proppen komen...
een eerder comment dat een webshop goedkoper moet kunnen draaien dan steam is grotendeels bullshit.
De webshops kopen in van de makers/productie/idontknow, en daar zijn FYSIEKE voorwerpen bij gebaat, dat kost meer geld als het digitaal hosten, en zeker als je kijkt op wat voor schaal STEAM dat weet te doen, moeten ze makkelijk genoeg kosten draaien om niet meer te hoeven vragen dan een huis-tuin-keuken webshop.
Bij steam betaal je geen verzendkosten, je krijgt geen fysieke voorwerpen, zij hebben niets te maken met mogelijk kapotte waar dat ze verstuurdhebben (dat hoort ook bij de marges mensen...), het enige dat ze meer schijnen te leveren is support, en het prijsverschil vind ik er niet tegen opwegen.
Ik heb zelf de 360 versie van GTA4. Toch wil ik dit op de PC hebben (voor de grafische pracht), ik heb net een nieuwe (bruute) pc gekocht, maar als ik dit nu zo lees heb ik er totaal geen zin in. Ze maken het steeds meer bizar en omslachtig om je spelletje te spelen. Ik bedoel je koopt iets legaal, voor een beste prijs. Als ik een auto koop wil ik ook niet eerst 3 weken knutselen totdat het ding gaat rijden.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True