Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties
Submitter: Blaise

Grand Theft Auto IV krijgt op zowel de Playstation 3 als de Xbox 360 een automatische update die problemen met de multiplayerfunctionaliteit oplost. Vooral de verbinding met de servers zou stabieler moeten worden.

GTA IV fpaDe patch die Rockstar heeft vrijgegeven, zou met name 'multiplayer connectivity issues' op moeten lossen. Zo lost de patch een probleem op waarbij automatisch bestuurde auto's het spel konden laten crashen. Ook verhelpt de patch een crash die zich voordeed als spelers in de lobby van team wisselden of als ze vanuit Race of GTA Race naar de lobby gingen. Daarnaast was het mogelijk om absurd hoge scores in de Cops 'n Crooks-matches te krijgen en toekijkende spelers konden ervoor zorgen dat een potje oneindig lang duurde; en ook deze problemen zijn nu verleden tijd. Verder is de frequentie verhoogd waarmee de leaderboards van de PS3-versie bijgewerkt worden, zodat de lijst betrouwbaarder is. Tot slot is de kick-optie aangepast: verwijderde spelers worden niet langer naar het singleplayergedeelte van het spel geschopt, maar naar het multiplayermenu.

Of de nieuwe patch alle problemen oplost die vooral de PS3-versie van het spel plaagden, moet nog blijken. Bezitters van de PS3-versie klaagden over vastlopende consoles nadat ze geprobeerd hadden online te spelen. Rockstar gaf al eerder een speciale PS3-patch vrij, die de problemen slechts gedeeltelijk verhielp. De nieuwe patch is er voor zowel de Xbox 360 als Playstation 3 en wordt op beide consoles automatisch gedownload.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

@Jabir_A

Een schoonheidsfoutje kan er altijd inzitten, daar is het software voor. Ik lees (ik heb wel een xdoos 360, geen GTAIV), echter over vastlopers, onspeelbaarheid e.d.

Als je in de winkel een product koopt, mag je er verwachtingen van hebben. GTAIV voldeed niet aan al die verwachtingen, zoals een fatsoenlijk functionerende multiplayer optie. Nergens op het doosje staat dat het de erste keer is dat GTA online gaat, en dat het daardoor weleens niet (goed) zou kunnen werken).

Mooie boel, koop je een nieuw model auto, kan je weken de achterbank niet gebruiken omdat de gordels weigeren. Maar je moet niet zeuren, is een nieuw model. Logisch dat er nog een aantal fouten inzitten.

Als ik de lijst van bugs lees in het artikel, zijn het gewoon slordige fouten. En die mogen niet in een af product zitten.
Of de nieuwe patch alle problemen oplost die vooral de PS3-versie van het spel plaagden, moet nog blijken. Bezitters van de PS3-versie klaagden over vastlopende consoles nadat ze geprobeerd hadden online te spelen. Rockstar gaf al eerder een speciale PS3-patch vrij, die de problemen slechts gedeeltelijk verhielp. De nieuwe patch is er voor zowel de Xbox 360 als Playstation 3 en wordt op beide consoles automatisch gedownload.
Ik moet zeggen, nadat GTA op mijn PS3 vijf keer was gecrasht in één week, is het daarna nooit meer gebeurd. En ja ik speel het nog steeds.
(hemeltjelief, een patch voor een videogame = nieuws??)

Ik hoop dat deze patch dan ook de eindeloos lang durende races doet vermijden. GTA4 was hufterproof in de zin dat zodra een zeker percentage finishet, de rest ook binnen de tijd MOET finishen, waarna het spel eindigt. Het probleem is echter dat er TEveel hufters online zijn, waardoor dit systeem soms misloopt. Gisteravond wou ik nog wat ranked matches spelen om live achievements te halen. Resultaat is dat er op 1 avond zo'n 12 mensen bijgekomen zijn op mijn "avoid" lijst. GTA4 spelers zijn echt een volk apart :|

Het probleem van games die nooit starten terwijl je in de lobby wacht is in ieder geval nog niet opgelost. Vroeger telde hij af van 10 naar 0, waarna hij steeds weer vanaf 10 begon te tellen. Nu heb ik al een paar keer voorgehad dat de teller gewoon op "1" blijft staan.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 24 juni 2008 12:59]

En toch blijf ik het humor vinden dat die Console spelers nu ook patches voor hun spellen krijgen, dit was altijd een punt die naar boven kwam in de console vs pc gamers war.


"Het voordeel van een console tegen over een pc is dat console spellen klaar zijn wanneer ze in de winkels terecht komen.

Pc games moet je constant patchen om al die bugs er uit te krijgen.. "


-Console gamers zo rond `04

[Reactie gewijzigd door m0j0NL op 24 juni 2008 13:57]

Mooi zo. Vandaag deze update gedaan maar nog niet lang genoeg gespeeld om er iets van te merken.
Ik heb wel last gehad van de genoemde bugs, vooral rond cops 'n crooks. Enorm lang wachten op een game die al klaar was. Dan wil je weg, blijk je er helemaal niet uit te kunnen, en is je PS3 dus eigenlijk vastgelopen.
Mooi zo. Vandaag deze update gedaan maar nog niet lang genoeg gespeeld om er iets van te merken.
Ik heb wel last gehad van de genoemde bugs, vooral rond cops 'n crooks. Enorm lang wachten op een game die al klaar was. Dan wil je weg, blijk je er helemaal niet uit te kunnen, en is je PS3 dus eigenlijk vastgelopen.
Wat 'n onzin, als je spel nog draait, maar je zit in een infinite loop (je kan dus niet verder spelen) dan kan je altijd nog met de PS-knop je game beëindigen en terugkeren naar XMB.
Je PS3 is dan dus niet vastgelopen!
ik hoop dat ze er ook eens een interface bij patchen(hij laad je laatste savegame en er zit geen load/save/resume/options hoofdmenu etc)...je zit nu constant tussen single en multiplayer to loaden, erg irritant
En als je nou een Xbox 360 Arcade hebt (en dus geen hardeschijf). Hoe moet je dan die patch downloaden??????

Ikzelf heb een PS3 (60GB) en ik zag net dat er een update was :D
Op de bijgeleverde 256 Mb geheugenkaart, maar heb gelukkig geen van de bovengenoemde problemen.
Mensen die zeuren over hoe slecht de MP van GTA IV wel niet is: Vinden jullie het niet een beetje logisch? Dit is de eerst GTA die MP beschikbaar is. Dan is het toch een beetje logisch dat ie het niet 100% doet? Zoals het er nu is lijkt het mij zelf beter dan de verwachtingen.

Ik heb zelf de MP niet gespeeld, maar zo erg kan het niet zijn? Zeker nu deze patch uit gekomen is zal hier min of meer een einde aan de bugs komen.

Mocht de versie GTA V hierna niet goed zijn op MP gedeelte, dan mogen jullie zeuren, en dan vind ik het ook terecht..:p
Had nooit last van egte "lag" , alleen als het egt hektisch werd dan was het drama. Dit weekend eens kijken of dit nu ook iets beter is geworden.
(off topic) is er al iets bekend over de patches met nieuwe content?
Mijn GTA 4 ondergaat een vrij lage framerate op de PS3.

Heeft iemand anders ook dit probleem?
Of klinkt iemand dit bekend in de oren? :'(
Ik heb er soms last van, meestal als ik hard rij dan dropt ie iets.
Toen ik 'm net had zakte ie 1x zwaar in tot, ik gok, 3 fps ofzo. Daarna nooit meer zo erg gehad.
Echt lekker soepel loopt het spel niet maar ik loop me er niet aan te irriteren.
Het vreemde is inderdaad dat hij op de 360 veel beter loopt; ik had verwacht dat GTA4 op de PS3 (die volgens mij veel krachtiger is) veel soepeler had gelopen.
Mijn GTA 4 ondergaat een vrij lage framerate op de PS3.

Heeft iemand anders ook dit probleem?
Of klinkt iemand dit bekend in de oren? :'(
In een multiplayer game, waarbij veel actie op je scherm getoverd moet worden, is het normaal dat de framerate dropt, dat gebeurt bij mij ook. Ik heb echter nog niet zoveel last ervan ervaren dat het onspeelbaar werd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True