Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 132 reacties

De afdeling tech support van uitgever Take-Two komt met een twaalf-stappenplan om de problemen op te lossen die spelers ervaren bij de PS3-versie van GTA IV. De oplossing blijkt veel simpeler.

Grand Theft Auto IV - Logo Take-Two's technische hulpafdeling presenteert een oplossing die spelers in twaalf stappen alle sporen van Grand Theft Auto IV laat wissen, waarna ze het spel opnieuw moeten installeren. Het simpelweg verbreken van de internetverbinding blijkt echter voldoende om de problemen op te lossen die bezitters van de PS3-versie van het spel ervaren.

Direct nadat het spel in de winkel verscheen, meldden bezitters van de PS3-versie van GTA IV problemen met het spel. De console zou compleet vastlopen tijdens het spelen. De problemen lijken zich vooral voor te doen op de oudere 60GB-modellen, hoewel er ook meldingen zijn van bezitters van nieuwere PS3's en zelfs van enkele Xbox 360-bezitters. De afdeling tech support publiceerde daarop een uitgebreid stappenplan dat de problemen zou moeten verhelpen. Wie klachten heeft, zou het spel van de harde schijf van de console moeten wissen, inclusief alle savegames en de internetcache. Bij een nieuwe installatie zouden de auto-save, het flicker-filter en de controller-vibratie uitgeschakeld moeten worden.

Er blijkt echter een simpeler oplossing te zijn, waarbij het niet nodig is bestaande savegames te verwijderen. Spelers ontdekten zelf dat de problemen verdwijnen als de Playstation 3 losgekoppeld wordt van internet. Het kan zelfs nog simpeler: PSN afsluiten voordat het spel gestart wordt, helpt ook. In beide gevallen is het spel uiteraard niet meer in multiplay te spelen. De gevolgen daarvan zijn vooralsnog miniem. De servers waarop de PS3-versie van het spel gehost wordt, lijken het verkeer namelijk niet aan te kunnen. Ook spelers waarbij het spel prima draait klagen over problemen met multiplay door overvolle servers.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (132)

Ik heb een andere oplossing voor het probleem gevonden, en tot nu toe werkt dit al een paar dagen prima. Ik speel zowel singleplayer als multiplayer probleemloos, zonder crashes en andere vervelend gedoe.

Zodra je je PS3 aanzet (en 'automatisch inloggen' geactiveerd hebt) wordt je aangemeld op het PSN. Wat er gebeurt is dat alles gesynchroniseerd wordt met de server, bijvoorbeeld de avatars van je vrienden, de eventuele berichten die je hebt ontvangen etc.. Je ziet (als je hebt ingesteld dat je meldingen wil weergeven) rechtsbovenin de nicknames van je online vrienden ook verschijnen.
Wacht totdat alles gesynchroniseerd is, en start dn pas GTA op. De game zal probleemloos opstarten en je savegame laden. Je kunt nu ook het multiplayer-menu openen zonder freezes. Als ik me namelijk eerst afmeld van het PSN, dn de game opstart en me weer aanmeld op het PSN zodra ik het multiplayer-menu open, dan slaat hij ook vast.

Ik kwam er achter toen ik mijn savegames kopieerde naar een andere profiel op mijn PS3 en vanuit daar GTA opstartte. Daar heb ik een USA account op het PSN en welgeteld n vriend. Daar laadde de game opeens zonder problemen, aangezien alles binnen no-time gesychroniseerd was met de server.

Mijn enige klacht is nog dat ik vrijwel nooit andere games kan joinen. Ik kan wel multiplayer-games spelen als ik zelf de host ben en een game opstart. Binnen no-time zit de room vol en kan ik beginnen. Dat is voorlopig prima, ik vindt het erg tof allemaal en vermaak me er uitstekend mee, maar in de toekomst zou ik toch wel erg graag gewoon andere games kunnen joinen, vrienden kunnen uitnodigen of de uitnodigingen van vrienden accepteren zonder connection-issues. (Mijn verbindingstype is gewoon netjes Type 2).
Verder zou ik er ook totaal niet mee zitten als mijn rank-statistieken gewoon onthouden wordt zodra ik de game opnieuw opstart. Die lijken iedere keer weer ge-reset te worden.

Maar goed, ik vertrouw erop dat Rockstar dit vanzelf wel oplost met een patch en door de servers goed in te stellen.

Succes allemaal, als je net als ik, ook problemen hebt (had) met GTA IV.

Als je wil dat ik je online een lesje leer, voeg me dan toe op PSN. ;)
Nickname: Caemgen

[Reactie gewijzigd door Caemgen op 5 mei 2008 12:16]

Eindelijk weer een nuttige reactie, maar deze tip geld voor alle spellen, zelfs voor die op de xbox360, laat hem eerst gewoon inloggen en alles goed laden, want anders moet hij dat onder het spel doen, en dat kan soms voor problemen zorgen als het spel daar niet goed op getest is.

Voor de xbox360:

Zet hem niet op automatisch afspelen van de dvd, dit is wel handig, maar kan, zoals hierboven al wordt gezegd tot problemen leiden, laat hem gewoon eerst inloggen en alles doen, en klik daarna pas op het spel, werkt bij mij altijd goed.
Er staat een fout in het bericht:
In beide gevallen is het spel uiteraard niet meer in multiplay te spelen.
Dat kan namelijk wel. Je moet je vooraf afmelden van PSN (zoals aangegeven in het nieuwsbericht) en ingame ga je naar multiplayer. Op dat moment krijg je het PSN-inlogscherm. Daar log je in en vervolgens kun je gewoon multiplayer spelen.

Het is inderdaad wel zo dat de servers nog wel eens overbelast zijn, maar gisteravond heb ik de hele avond kunnen gamen in multiplayer.

[Reactie gewijzigd door Tom op 5 mei 2008 10:59]

En in hoeverre zorgt dit ervoor dat het spel later (en niet alleen bij jou) niet vastloopt of rare kuren vertoont? Zou wel interessant zijn als jij een oplossing hebt die anders is dan de oplossing die nu voor heel veel mensen (zie artikel) wel helpt.
Deze oplossing werkt voor mij en anderen prima. Ik heb op deze manier al aardig wat uurtjes in single- en multiplayer gezeten. En deze oplossing heb ik niet gevonden hoor, in het GTA-topic op GoT speelt iedereen op deze manier zonder noemenswaardige problemen.
Dit is ook een andere bug (pas sinds vrijdag meen ik? daarvoor was dat niet) dan de echte vastlopers waar vooral mensen met een 60gb versie last van hebben.
Eerst spel opstarten en vanuit spel PSN activeren is anders dan na boot PSN actief hebben en dan spel opstarten. Kan net de reden zijn dat de bug niet toeslaat. Kan ook zijn van niet inderdaad :)
Consoles beginnen helaas steeds meer op PC's te lijken met bijbehorende problemen. Verschillende firmware versies, verschillende versies van hardware, internet mogelijkheid etc. Mensen willen steeds meer kunnen met hun console. Dit heeft uiteraard voor en nadelen.

Ik hoor veel reacties dat er vroeger beter getest werd, maar ik denk dat dat zeker niet 100% waar is. GTA IV is een enorm uitgebreid spel wat miljoenen kost om te maken. Helaas bestaat foutloos programmeren niet en je hebt veel meer dan vroeger te maken met veel meer factoren waar het fout op kan gaan. Je hebt dus al te maken met verschillende firm- en hardware, het PSN of XBox Live netwerk en mogelijk verschillende internet configuraties/NAT/Firewall etc. En alles moet werken.

Dit zorgt ervoor dat het niet zomaar meer een kwestie is van vroeger, waarbij je op 1 console kon testen en dan werkte het overal meteen. Ik denk dat grondig testen zeker belangrijk is, maar ik geloof niet dat je tegenwoordig nog alles kan oplossen met testen.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het meer lijkt alsof producenten een product sneller op de markt pleuren, omdat ze later toch wel updates en patches kunnen uitgeven.

Maar uiteindelijk is het de speler zelf die dit aan zichzelf te danken heeft. Jullie (consolespelers in het algemeen) willen steeds meer kunnen met jullie console en daardoor krijg je dus steeds meer een PC met 2 controllers dan de vroegere consoles waarbij het erin stoppen en spelen is. En daar zitten voor- en nadelen aan.

Feit blijft wel dat doordat GTA IV zo gehyped is en er zoveel mensen mee spelen dat eventuele problemen eerder opvallen. Zeker door het internet tegenwoordig kan je eigenlijk over elk product wel negatieve reacties vinden. In de tijd van de NES en SNES had je namelijk ook gevallen waarbij sommige consoles bepaalde spellen niet slikten of waarbij er crashes gebeurde.

Des al niet te min, de manier en snelheid waarmee deze problemen opgelost gaan worden gaan bepalen wat mijn mening wordt met betrekking tot de service van Rockstar. Ik kan ze het namelijk niet kwalijk nemen dat er in zo'n groot en ingewikkeld product fouten zitten. Ik kan het ze wel kwalijk nemen als ze niets aan doen.
Vond het ook niet pleiten voor de QA van R*... Op mijn PS3 was hij al vastgelopen tijdens het intro-filmpje. Dan heb je ook echt het gevoel dat je waar hebt gekocht voor je 45 euro, als je binnen 5 minuten al je eerste crash hebt. :( Daarna nog 4 keer gebeurd op 1 dag. Of ik nou wel of geen 60Gb-versie heb zou niet uit mogen maken.

Sinds ik uitlog ook geen problemen meer gehad, btw, maar dat blijft symptoombestrijding, ook online zou het moeten werken, dit soort workarounds is niet waarom je een console hebt gekocht.

Dat stappenplan is ook een standaard verhaal wat je bij elke helpdesk te horen krijgt, het zijn gewoon basic dingen die een gebruiker vrij gemakkelijk zelf kan uitvoeren om een voor een mogelijke oorzaken te elimineren, maar gaan allemaal uit van de gedachte dat het probleem bij (het systeem van) de eindgebruiker ligt, en niet aan een mogelijke bug in de software (of zelfs het hardwareplatform).

Je zou kunnen beargumenteren dat het eventueel een bug in Sony's PSN-implementatie is, ik heb ergens gelezen (geloof hier op GoT) dat er ook mensen zijn die vastlopers hebben met andere games als ze online gaan, en niet als ze offline blijven.

Licht offtopic: hoe werkt patchen op de PS3? Op de 360 wordt automatisch een patch geinstalleerd als je een spel start en verbonden bent met Live, maar werkt dit op de PS3 ook net zo? Of moet je zelf iets downloaden via de PS Store? Want als je steeds GTA4 blijft starten nadat je hebt uitgelogd op PSN, zal je ook niet snel te horen krijgen dat er een update is.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 5 mei 2008 11:07]

De vraag is wat die internetverbinding dan doet, terwijl je bezig bent in singleplayer. Want kennelijk doet die iets waardoor de game crasht, anders sloeg die oplossing ook nergens op.
DRM? Phone home? Antimodchip?
Het is weel eerder gebeleken dat DRM een major pain in the ass van sommige fabrikanten. Het lullige alleen is dat DRM vaak mensen betreft die legaal iets hebben gekocht, ik denk nog even terug aan de DRM van Sony op CD en DVD die veel drives lockte, heb het zelf ook gehad.

Dus de vraag is, leert men nooit of blijft men hardnekkig aan verkoopmodellen vasthouden die toch niet werken en zoekt men eens een keer naar betere oplossingen ? Ik vind DRM geen probleem zolang je levenslange garantie krijgt op je drager, tot die tijd blijf ik wel even weg van dit soort goed :)

Ook het netwerk verhaal vind ik er 1 van omvang. Je released een online game waarvan je weet dat die populair is maar zorgt niet dat jet capaciteit op orde is. Veel betalen voor een hoop stress :? Kan me voorstellen dat gamers er niet vrolijk van worden als je game niet gewoon goed loopt of dat je saved games ineens verdwenen zijn, en met name in dit geval dat je moet herinstalleren om een game werkend te krijgen.

Jammer dat service en kwaliteit steeds meer achteruit gaat tegenwoordig omdat alles maar zo goedkoop mogelijk moet worden verkocht. Als ik dat met 20 jaar geleden vergelijk dan zijn we hard achteruit geboerd.
Ietwat allemaal zwart/wit imo. Het zou kunnen zijn dat de problemen DRM gerelateerd zijn echter niemand weet wat precies het geval zijn en door lukraak het een en ander uit te proberen vindt men oplossingen voor een onbekend probleem.
DRM heeft tevens een tal van nadelen maar in de optiek van de leveranciers ook voordelen die men helaas wat snel vergeet. Zeker wat de belangen van de leveranciers zijn.

Dat terzijde dat men een spel levert met onvoldoende capaciteiten kan ik me eerlijk gezegd bij GTA wel voorstellen. Men verkocht 600+ duizend alleen al in de UK dus laat staan wereldwijd hoeveel dit zal zijn. Misschien dat Sony/MS/Take Two nooit had gedacht dat het zo gigantisch zou verkopen met als gevolg dat dit de problemen zijn. Laten we dan ook eerst een weekje rustig afwachten om eens te kijken hoe snel men de servers upgrade alvorens we gaan zeuren.

En die goede oude tijd, het grappige is dat men de ellende snel vergeet tov hetgeen wat goed verliep. Ik heb zelf 10 jaar geleden al de nodige ellende met Philips, Sony & Loewe gehad maar ik vergeet dit snel tov hoeveel ik genoot van hun producten.
Iedereen die het koopt probeert effe de multiplayer en dat allemaal tegelijk. Ik kan me voorstellen dat dat een (niet representatieve) piek in belasting oplevert. Daar zouden de servers toch tegen moeten kunnen.. maar ook weer niet overdrijven. Over een week is de piek weg en werkt het waarschijnlijk wel goed.
Vind jij GTA IV goedkoop?

Dat het 20 jaar geleden beter gesteld was met service en kwaliteit dat is denk ik qua instelling wel waar. Men dacht toen nog dat service en kwaliteit noodzakelijk waren om succes te kunnen halen. Nu weten we dat consumenten vl meer slikken dan 20 jaar geleden voor mogelijk gehouden werd :)
GTA4 is niet veel duurder dan spellen 10 jaar geleden waren..
Vergeet ook niet dat 20 jaar geleden men ook geen gratis servers aan het hosten waren voor multiplayer.
Ik vind GTA-IV de 60 euro meer dan waard..

Vergelijk het eens met de gemiddelde Wii-game die ook zo'n 40-50 euro kost, of nog erger Wii-fit die zelfs 90 euro kost omdat je er een plastic weegschaal met 2 sensoren bijkrijgt.. De kwaliteit van de meeste van die games zijn van het niveau van de minigames die ook in GTA-IV zitten (bowlen, darten, poolen etc).. Dat noem ik pas veel te duur!! (en toch verkoopt het goed, vanwege de hype)
Kan me nog goed herinneren dat games 140 GULDEN waren.. omgerekend dus 60 a 70 euro. Bij media markt lag GTAIV voor 50 euro. Is goed te doen voor zo'n goede game!
Online play, een grote game met veel graphics, geluid en een professioneel script. Dit vraagt allemaal om een enorm veel groter budget dat nodig is voor zo'n game dan vroeger.

Ik heb nog 170 gulden betaald voor StreetFighter II. En die game was toch wel even wat makkelijker te ontwikkelen dan een MMO of een GTA4. Ook totaal geen server/hosting/update kosten voor de maker.
Wat begin jij nu plots over DRM te zeuren? DRM is een kopieerbeveiliging. Voor DRM heb je totaal geen internetverbinding nodig anders zou DRM zelfs totaal geen nut hebben. De GTA4 zend gewoon je vorderingen in het spel door. Blijkbaar ben je ook niet echt goed op de hoogte van DRM want het grootste succes dat ooit geboekt is door de met piraterij bedreigde muziek sector is net een op DRM gebouwd model. iTunes is nu in Amerika zelfs de grootste muziekverkoper terwijl volledig DRM vrije alternatieven als amazon er maar niet in slagen marktaandeel van iTunes af te snoepen. Enkel illegale alternatieven die op het "alles gratis" model zijn gebaseerd doen het beter dan iTunes. Het hele DRM-is-slecht gezeur is dan ook een grote pot larie. Niet de DRM is het probleem, de instelling dat alles gratis moet zijn is het probleem.

Dat R* zijn server capaciteit niet heeft voorzien om deze stormloop is dan weer wel iets waar ik volledig versteld van sta. Men hyped dat spel zo hard dat je er niet meer onderuit kan omdat spel te kopen en dan krijg je zo'n ervaring.

Het is de hype dan wel waard maar dit soort problemen doen me wel besluiten de volgende keer even de kat uit de boom te kijken voor ik nog eens naar de winkel spurt.
GTA IV stuurt de gamestats door naar de social club website.
"Phone home" dus..
Sommige mensen zijn wel heel paranoia he?

Overigens moet je eerst 'connect to PSN', dus dat kun je ook gewoon niet doen.
de internet verbinding stuurt je stats door voor de online site met jouw profiel.
Je kan ook tijdens je singleplayer sessie een multiplayer sessie starten.
Je Game Stats worden doorgestuurd naar de CIA. Zo kunnen ze toekomstige criminelen beter opsporen. :+
Blijft grappig om dit te zien en te lezen. De nummer 1 reden voor veel mensen om een gameconsole te kopen is dat men bij een PC te veel problemen verwacht met crashes, vastlopers en herstelacties. ;) 8)7 8)7 8)7
dit is iets wat ik niet met jouw eens ben.
een console koop je omdat je dan een hele tijd niet jouw pc hoeft te upgraden omdat de pc anders de beeldkwaliteit weer niet kan bijhouden.
voor het geld van een dikke videokaart kun je ook een console kopen.
maar met alleen een videokaart kun je geen spel spelen daar moet ook de rest van een pc nog bij.
dus console gamen is goedkoper, daar komt nog bij dat console gamen nou een iets andere beleving is dan pc gamen tenminste voor mij wel. :P

een feit is wel iets waar meer technologie in gestopt wordt kan er ook meer stuk gaan. :+
Uiteindelijk ben je misschien wel evenveel kwijt al heb je het niet zo snel door. Wat te denken van de extra controllers (je vrienden willen ook wel meedoen tenslotte), de extra kabels, eventuele oplader (360), batterijen, xbox live (360), headset, en de games zijn ook iets duurder dan voor de pc. Echter hier blijft het wel bij. Bij de pc moet je zelf nog op zoek naar drivers, patches en andere zooi die je nodig hebt om zo'n game te draaien. Al is het daarbij wel zo dat je ook maar 1x in de (bv) 4 jaar nieuwe hardware hoeft te kopen. Zit je wel met het probleem dat je niet alles meer op ultra high kunt draaien maar goed.

Maar waar de consoles wel het voordeel van hebben is dat het veel makkelijker is. Binnen 10 sec kun je een game starten en je kunt gemakkelijk online en offline gamen. Ook ben je meer geneigd om de mensen waarmee je speelt nog eens op te zoeken (friendslist) en zijn de communicatiemogelijkheden beter uitgewerkt (berichten, voicechat, voiceberichten, ingame chat e.d.)
Voor onder de 400 euro heb je alle hardware die je nodig hebt. (alle kabels worden bij de xbox geleverd btw)
Wat te denken van de extra controllers (je vrienden willen ook wel meedoen tenslotte), de extra kabels, eventuele oplader (360), batterijen, xbox live (360), headset
Dit vind ik altijd zo'n non argument. De accesoires zijn toch puur optioneel? Bij de PC zijn toch ook allemaal accesoires beschikbaar? Die headset moet ik voor de PC toch ook kopen? Als ik van het geld dat ik over heb naar de kroeg ga ga je dat biertje toch ook niet bij de 'kosten van consoles' erbij optellen?
Ik ga er van uit dat je k een simpele pc hebt staan naast je console voor andere dingen.
Als je nou het geld dat je aan je console en je 'gewone' pc bij elkaar gooide kon je een leuke game pc kopen hoor.
En ik denk zelfs dat als je n een aardige game pc koopt de beeldkwaliteit zelfs beter is als op de consoles.
Of het een andere beleving is? Ja dat is persoonlijk, maar ik kan niets bedenken wat een console doet wat mijn pc niet ook kan.
Klopt, alleen dan kan je nog geen GTA-IV spelen omdat ie er niet is op de PC..

Ik heb ook een dikke game-PC staan (E6600, 2GB, 8800GTS 640MB op dit moment), en speel daar vooral FPS en RTS games op, maar ik heb ook een Xbox 360 staan voor games die niet of pas veel later op de PC komen, die kan ik dan daarop spelen.. Games als Gears of War, Project Gotham Racing, Forza Motorsport, Dead or Alive, Crackdown, Topspin, en natuurlijk GTA-IV.. Reden genoeg dus om naast een dikke game-PC ook een console te hebben..

Maar idd als een FPS of RTS game ook tegelijktijd op de PC is (RTS vaak alleen nog op PC), dan speel ik hem 100% zeker daarop vanwege de betere graphics, beter geschikte controls, gratis en uitgebreidere online, en gratis extra content etc.. Ook reden genoeg om de PC niet op te geven.. CoD4 b.v. zou ik nooit op een console spelen, dat is een PC game voor mij.. Het kost wat, maar dan heb je ook wat imho..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 5 mei 2008 16:15]

Maar voor de Xbox 360 is dus nog geen fix? Heb het spel voor 2 uur bij een vriend gespeeld op zijn nieuwe Xbox 360 en het spel had 2 spontane vastlopers in die tijd. Na de eerste crash waren zelfs alle savegames nergens meer te vinden :'(

@hieronder: Dit was allemaal tijdens singleplayer spelen, maar de Xbox 360 was wel verbonden met het internet..

[Reactie gewijzigd door Electrowolf op 5 mei 2008 14:06]

Maar voor de Xbox 360 is dus nog geen fix? Heb het spel voor 2 uur bij een vriend gespeeld op zijn nieuwe Xbox 360 en het spel had 2 spontane vastlopers in die tijd.
Grappig dat je dat zegt...
hoewel er ook meldingen zijn van bezitters van nieuwere PS3's en zelfs van enkele Xbox 360-bezitters.
Alle nieuws artikelen hierover suggereren dat de PS3 meer problemen heeft dan de XBox 360. Dit lijkt men echter gewoon van elkaar over te nemen zonder goed onderzoek te doen. Toen ik zelf namelijk de threads ging lezen vond ik veel meer meldingen van XBox 360 bezitters dan van PS3 bezitters. De PS3 problemen lijken allemaal gerelateerd aan PSN die niet goed werkt, maar voor de XBox lijken de problemen ook bij single-player voor te komen. Ik heb zelfs de PS3 gekocht omdat de XBox meer problemen leek te hebben. Mijn methode om te bepalen welke console het meest problemen had was simpel: Gewoon het aantal meldingen "Ik heb ook problemen en zit op systeem X" tellen en dan XBox en PS3 vergelijken.

Iemand van Tweakers met een bron voor de bewering dat het probleem vooral de PS3 zou treffen? Uit de threads over het onderwerp maak ik namelijk het omgekeerde op... Omdat de 60GB versie van de PS3 met name wordt genoemd concludeert men dat de PS3 de problemen heeft maar dat klopt dus volgens mij niet; Ze hebben allebei problemen maar de XBox heeft meer problemen.

Ik heb zelf zaterdag de PS3 + GTAIV gekocht. Het spel liep binnen tien minuten vast, *exact* toen ik 'connect to PSN' koos. Na een herstart liep het weer meteen vast... ik begon al hevig te balen, maar na een tweede herstart deed hij het perfect en daarna nooit meer een probleem gehad. Ik was ook uitgelogd op PSN.
Ik vond dit polletje van PWM anders helemaal niet zo slecht:

http://gathering.tweakers...message/30006921#30006921
Je moet het verhoudingsgewijs bekijken (bijv: 1 op de 10 heeft problemen), want misschien zijn er wel veel meer Xbox-spelers dan PS3-spelers.
Ik denk ook wel dat het ligt aan het feit dat mensen dit gewoon zijn van Microsoft producten. Mensen verwachten niet van Microsoft dat het producten verkoopt die niet vastlopen dus zullen de meeste Xbox360 eigenaars er zelfs nog niet aan gedacht hebben dat ze een probleem hebben, waarschijnlijk beschouwen ze het zelfs al automatisch als een "feature"
vaag, maar goed probleem opgelost. toch weer mooi om te zien hoe de spelers achter iets komen waar de makers nog steeds niet achter zijn.

en dan intussen gewoon duizenden mensen de tip geven om het spel helemaal op nieuw te beginnen.

vraag blijft alleen wie komt met een patch, rockstar zelf of sony. zou natuurlijk gewoon een fout in de XMB van sony kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door dangerpaki op 5 mei 2008 10:49]

Tja, uiteindelijk is de oplossing van de spelers ook geen echte oplossing, het voorkomt het probleem wel maar zorgt er weer voor dat je niet online kan spelen en dat je stats niet doorgegeven worden aan de social club. De mensen bij R* zijn dan ook nog altijd bezig met het zoeken naar de oplossing en het maken van een patch.
Kortom, Take Two heeft geen enkel idee wat nou het probleem zou kunnen zijn en komen eigenlijk met een "format C"-achtige oplossing
Aan de hand van deze oplossing kan Take Two wel gerichter zoeken naar het probleem. Ik ga er vanuit dat ze hem deze week wel gesquashd hebben met een patch.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True