Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

De mmo Warhammer Online: Age of Reckoning wordt uitgebreid met twee nieuwe klassen. Beide strijdende kampen krijgen er een 'tank' bij. Wanneer de tanks worden toegevoegd is nog niet bekend.

Ontwikkelaar EA Mythic voegt binnenkort de Knight of the Blazing Sun en de Black Guard toe aan de mmo Warhammer Online: Age of Reckoning. De eerste zal aan de kant van de Empire gaan strijden, de tweede versterkt de Dark Elves. Met de introductie van beide klassen voegt ontwikkelaar Mythic weer iets van de inhoud toe die het in juli van dit jaar moest schrappen om het spel op tijd in de winkel te krijgen. Het schrappen van beide klassen was destijds de opvallendste ingreep, omdat het twee van de zes volken in het spel ontdeed van hun 'tank', de klasse die de klappen opvangt als een groep ten strijde trekt en daarmee zwakkere klassen uit de wind houdt. De tank speelt daarmee een belangrijke rol binnen een vechtende groep.

Wanneer Mythic, tegenwoordig onderdeel van Electronic Arts, de beide klassen aan WAR zal toevoegen, is nog niet bekend. Of Mythic de andere onderdelen die het in juli schrapte, weer aan het spel toe gaat voegen, is eveneens nog niet duidelijk. Zo was Mythic oorspronkelijk van plan om elk van de zes volken een eigen hoofdstad te geven, maar in juli bleek dat slechts twee volken daadwerkelijk een hoofdstad hadden gekregen.

Warhammer Online Age Of Reckoning - Empire - Knight Of The Blazing Sun Warhammer Online Age Of Reckoning - Dark Elf Black Guard
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Ik verwacht dat Mythic voor Warhammer hetzelfde zal doen als ze voor hun vorige MMO doen (deden); Ieder jaar twee uitbreidingen, eentje betaald, en eentje gratis. Bij de derde betaalde uitbreiding zal de eerste gratis worden.

Zoals voor DAOC een van de (gratis) uirbreidingen 'Crafting' was, verwacht ik dat voor WAR op gegeven moment Armor en Weapon crafting zal verschijnen, als je kijkt naar de opzet van het huidige crafting systeem zie je meteen dat daar twee gaten zitten. (Vier gathering skills en maar twee productie skills?)

Zo is het in ieder geval vijf jaar lang gegaan voor DAOC. Er zullen nog wel wat meer dingen uit DAOC overnomen worden richting WAR, omdat ze nu pas echt kunnen gaan tweaken nu ze zo veel spelers hebben.

Er is nog wel meer van DAOC terug te vinden in WAR, als je weet waar je moet zoeken. Zo is er onder andere een replica van Cotswold gebouwd en zijn er diverse DAOC landschappen terug te vinden in de (niet publiek) toegankelijke stukken. Deze zijn gemaakt als test area voor de engine, maar zitten er nog steeds in.

Ik heb hoge verwachtingen voor WAR, en na een maand spelen bevalt het me nog steeds prima.
Ja er waren ook podcasts waar in gezecht werd dat je armor kon gaan craften, maar dat is er uit gelaten om de release te halen.
WAR heeft voor elke army een tank, melee dps, ranged dps en healer. De eerste die toegevoegd worden zijn de Black Guard en de Knight of the Blazing Sun. Order heeft nu 2 tanks, net zoals Destro. Ik snap niet waarom iedereen zegt dat Order maar 1 tank heeft, swordmaster is bijna gelijk aan Black Guard (zie onderstaand) en Knight of the Blazing Sun is gelijk aan de Chosen (aura's).

Hierna komen de Choppa en de Hammerer. Deze zijn gelijk aan Marauder en Witch Hunter (not sure). Er zijn natuurlijk nog wel genoeg verschillen tussen de careers van Order en Destro, maar ze zijn wel vergelijkbaar.

bron: http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Career

Edit (info fout): Swordmaster is gekoppeld aan Black Orc, Chosen is gekoppeld aan Knight of the Blazing Sun en Black Guard is gekoppeld aan Iron Breaker.

[Reactie gewijzigd door Punniker op 20 oktober 2008 16:16]

Ik weet niet waar jij je informatie uit gebokst hebt.

Hammerer is gemirrored aan de Choppa
Beide hebben een meter die volloppt naar mate ze meer attacks/tijdseenheid doen (Momentum en Frenzy resp.)

De Marauder is gelinked aan de White Lion
Beide werken met verschillende stances

De Witch Hunter is gelinked met de Witchelf
Beide hebben een combo point systeem
Volgens war-europe.com worden de nieuwe classes in december toegevoegd aan de game. Ook zal deze 'expansion pack' gratis zijn, daar kan WoW nog wat van leren ;)
Met de introductie van beide klassen voegt ontwikkelaar Mythic weer iets van de inhoud toe die het in juli van dit jaar moest schrappen om het spel op tijd in de winkel te krijgen.
niet meer dan terecht dat dit gratis erin komt....

Maar jij bent alle gratis updates van Blizzard al vergeten? (Dire Maul, AQ/Sillithus, Black Wing Lair, Naxrammas, Dark Tempel en alle andere dingen die ik nog vergeten ben)
Naast die dungeons ook nog Strat, Battlegrounds/Arena's met bijbehorende rewards en setjes, nieuwe talents/spells, honor systeem, cross realm battlegrounds, loot/setjes, nieuwe quests, daily quests etc.

Toevoegingen idd, geen content die eruit geript is i.v.m. een vroegere release waar je opeens zou voor moeten betalen. We hebben het wel over EA hier.

[Reactie gewijzigd door Kura op 20 oktober 2008 11:29]

Mwa ik moet zeggen ik heb War gespeelt toen het uitkwam en ik moet toegeven dat het lang niet zo goed is als de verhaallijnen in WoW ( waar ik ook weer terug naar ben gegaan na een maandje war ).

Toch denk ik dat het hele wow/war gebash nergens voor nodig is, hoor iedereen roepen met achievements en dergelijk is gejat uit War maar vooralsnog was Final FantasyXI de eerste die het implenteerde. Hoe dan ook ik denk dat op het moment dat meerder mmo's goed naar elkaar kijken dat het uiteindelijk de speler alleen maar ten goede komt.

Overigens het is dus geen expansion pack maar een content pack ;) en dat heeft wow toevallig vorige week ook gedaan met de nieuwe patch ;)

[Reactie gewijzigd door ShadowBumble op 20 oktober 2008 11:28]

Jup maar bij WoW was het nodig omdat mensen anders de deathknightet etc niet zouden kunnen zien in de low lvl areas (dus als je niet WotLK zou kopen). Daarbij komt dat het gebash inderdaad on nodig is maar waarom begin je zelf dan over verhaal lijne in wow v war? voor zo ver ik weet zijn de verhaal lijnen in bijde games niet echt interessant tot dat je op lvl 70 zit en niks beters te doen hebt...
'T is net de verhaallijn die bij WoW in het begin het spel maakte voor velen. Later kwamen ze dan met hersenbraaksels zoals aliens uit de ruimte, een death knight in de allience en de mogelijkheid om belangrijke karakters zoals Illidan en binnenkort zelfs Arthas te vermoorden.

Vroeger vond ik het allemaal leuk om te lezen en te volgen maar toen ze met hun crappy lore zijn gekomen om de 12jarigen blij te houden, ben ik afgehaakt. Het was het enige dat me nog bezighield tijdens het hersenloos geklik op vijanden die nooit moeilijker werden. Grootste teleurstelling was mijn hoop dat WoW enkel een tussenstap naar WC4 was maar nu je IEDEREEN in de ganse lore kan doden, is het gedaan met warcraft. Starcraft gaat nooit kunnen zijn wat Warcraft was :(
is ook niet zo'n uitgebreide expansion pack. Kijk naar Sunwell in Wow, was ook gratis. Reken maar dat voor Warhammer ook betaalde uitbreidingen gaan komen ;)
Dat noem ik geen Expansion maar een Update/Patch, WoW geeft eens in de 2 a 3 maanden een ''Patch'' met vele extra's. Expansions komen meestal na 2 jaar.
Dat noem ik geen Expansion maar een Update/Patch, WoW geeft eens in de 2 a 3 maanden een ''Patch'' met vele extra's. Expansions komen meestal na 2 jaar.
Inderdaad dit is net zoals bij Blizzard waar ze de hoogste tiers PvE content eruit laten en er later in patchen.

Mythic heeft hier die classes eruit gelaten en gaan die er later in patchen, wanneer alle originele content erin gepatched is zal er ook wel een expansion uit komen.
Toch wel jammer dat WAR zo uitgelkleed is ge lanceerd, ze hadden ook kunnen wachten tot de kerst en dan dit soort dingen wel op oorde kunnen hebben, dan hadden ze wel een drukker en moeilijke periode gahad voor de lanceering maar in ieder geval een compleet product af geleverd.
Natuurlijk is het zo dat iedere MMO steeds veder groeit na dat het uit gekomen is maar essentieele onderelen van een game weg laten (als je ooit Warhammer hebt gespeelt weet je wat ik bedoel) is toch wel erg slordig.
Maar ach het is een EA game, we hadden eigenlijk niet anders mogen verwachten.
Mja, probleem is dat ze WAR voor de nieuwe expansion van WoW moesten uitbrengen om een beetje een kans te maken. In december speelt iedereen net de nieuwe expansion en heeft niemand zin om iets anders te gaan proberen. Nu ze het aan 't einde van de 'oude' expansion doen zijn er veel meer mensen geneigd (waaronder ik) om het toch maar es te proberen. En wanneer het bevalt blijven ze misschien ook nog wel plakken.
Jij neemt nieuws van Tweakers.net ook klakkeloos over. Er zijn classes uitgehaald en major city's door het feit dat ze niet tevreden waren over de classes. de City's zijn eruit gehaald om RvR te centraliseren. de 4 city's zijn nu 4 fortressen die je moet overnemen om vervolgens bij de city's uit te komen. Warhammer is bijzonder goed gelanceert. En de lanceer datum ook. Noem trouwens eens even het " essentieel onderdeel " ? Want die zit er gewoon in.

De reden waarom WoW extra content toevoegte in de patches na de release is omdat de end content van de game nog echt weinig bevatte. Tevens was er nog geeneens een werkend pvp systeem aan het begin van WoW.. op een PvP server that is :/
WAR is goed gebelanceerd en compleet, zeker voor een startende MMO. De main cities die zijn er echt niet uit omdat ze de steden leiver in het in het spel willen hebben, ze moesten gewoon de beste kiezen om de release te halen. Blizzard zou de release datum naar voren hebben geschoven, maar niet iedereen heeft die luxe, daarom heeft Mythic het nog steeds super goed gedaan imho. Voor source moet je even een paar afleveringen van Legendary Thread (of GFW radio) terugluisteren waar ze een interview met de developer hebben.
Dus over zo'n twee, drie jaar patchen is dit spel eindelijk af? :+
Gelukkig (voor de ontwikkelaars) niet.
Door eens in de zoveel tijd een patch/update/expansion uit te brengen blijft het spel vernieuwend en zal zo nieuwe spelers trekken en oude spelers vasthouden.

Dus dit houd in dat een spel jarenlang 'nieuw' kan blijven, al houd het een keer op natuurlijk (tenzij de complete engine zal worden gepatched).
ehm, twee classes adden at the same time... lijkt mij erg moeilijk om dat in één keer goed te balanceren
Ik denk dat het wijzer is dat ze het nu toen, dan kunnen ze de balancing van die classes gewoon meenemen in de komende patches. De groep die nu al high-end content aan het spelen is is relatief klein. Het is lastiger om een jaar na een game een nieuwe class te introduceren doordat die groep groter is. Daarnaast hadden ze er zowieso al in moeten zitten vanaf de start.
Het zijn 'mirror classes', die voor beide zijden dezelfde rol vervullen (aura-tanks), dus qua balans zal het wel meevallen.

De impact is overigens iets groter voor Order, aangezien deze zijde relatief weinig keus heeft qua tanks. De main tank (Ironbreaker) is een dwergen class en is niet zo populair. Een ridder in blinkend harnas is altijd populair en zal een goede boost zijn voor Order.

De Dark Elf tegenhanger zal minder impact hebben, aangezien Destruction sowieso al omkomt in de tanks. ;)

Na deze twee zijn er nog twee tank classes die toegevoegd gaan worden, de Hammerer (dwarf) en Choppa (greenskin).

Mythic heeft voor DAOC bij bijna alle betaalde expansions ook nieuwe classes en rassen toegevoegd, dus verkijk je er niet op. Als het er niet meteen in zit, wil niet zeggen dat niet een jaar later alsnog verschijnt. :)

[Reactie gewijzigd door rarzie op 20 oktober 2008 11:54]

Dat hoor je me ook zeker niet zeggen, maar na een jaar is het nog steeds lastiger om een nieuwe class te implementeren die ook de oude content moet gaan spelen waar die ook een unieke rol moet gaan spelen.

Ik vind het overigens best netjes om de 'gevaarlijke' keuze gemaakt te hebben om classes zo te laten verschillen per faction i.p.v. veel mirror met wat aparate racial skills. Dat is toch een balancing nightmare.
Ik heb begrepen dat er bij de bouw van het spel al rekening is gehouden met deze twee classes die toegevoegd gaan worden. Om de release te halen hebben ze deze twee er tijdelijk uitgehaald omdat het nog verder verfijnd moest worden.
Op zich een mooie oplossing, want op een class die maar half af is en net fijn functioneert zit niemand te wachten.
Hammerer en Choppa zijn geen Tank klasses maar Melee DPS.
Ook twee mirror classes van elkaar.
De enige tanks die Destruction op het moment heeft is de Black Orc en de Chosen.
De tanks van Order zijn de Ironbreaker en de Swordmaster.
Dit is hetzelfde met iedere archetype, beide allianties hebben van alle archetypen evenveel om uit te kiezen.

Misschien dat je dacht dat de Marauder een tank klasse was, omdat ze er zo bruut en sterk uitzien, en de swordmaster geen tank, omdat die niet het gespierde zwaar gepantserde stereotype van een tank is.

Na deze twee zijn inderdaad de Hammerer en de Choppa aan de beurt, maar dit zijn weer melee DPS klassen. Na het toevoegen van deze laatste twee klassen is het gezelschap (voorlopig) compleet en bestaat ieder archetype uit drie klassen, afkomstig uit de drie verschillende rassen.
Black gaurd, lekker origineel.

Maar bon, ze voegen geschrapte content toe en dat is wel nice :)
Black Guard zij al sinds heel lang (via de minatuurlegers) de Warrior Elite van de Witch King
Sorry hoor, maar 2 tanks voor Destruction was genoeg.

Wij willen een greenskin dps class.. niet weer een Elf.
lijkt mij niet gezien het allebij tanks zijn zouden ze makkelijk te vergelijken zijn in testing....
hmmz jammer... had nu wel verwacht dat de Night Elf Mohawk erin zal zitten :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True