Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

Ontwikkelaar EA Mythic kondigt de Call to Arms-update voor de mmo Warhammer Online: Age of Reckoning aan. De gratis uitbreiding verschijnt begin maart en introduceert twee nieuwe classes: de Dwarf Slayer en de Orc Choppa.

Begin maart is Call to Arms te downloaden, de gratis update voor de mmo Warhammer Online: Age of Reckoning. Met de update krijgt het spel er twee nieuwe classes bij, de Dwarf Slayer en de Orc Choppa. Beide vervullen een vergelijkbare rol binnen de twee vijandelijke kampen in het spel. Zowel de Choppa als de Slayer zijn dik bepantserd en hakken het liefst met zware wapens op hun tegenstander in. Het spel wordt verder uitgebreid met de nieuwe Land of the Dead-dungeon, gelegen in de zanderige Realm of the Tomb Kings. Vlak voor de lancering van Call to Arms organiseert ontwikkelstudio EA Mythic het Call to Arms: Bitter Rivals Live Event. Wie dat met succes weet te volbrengen, krijgt een paar dagen voor de lancering van de update al beschikking over de twee nieuwe classes. Ook de nieuwe dungeon wordt met een online-evenement geïntroduceerd. Wie in mei dit Call to Arms: Rise of the Tomb Kings Live Event volbrengt, kan een paar dagen eerder het Land of the Dead betreden. Wie niet aan het evenement meedoet, kan pas in juni de zanderige regio betreden.

Het is de tweede keer dat het spel nieuwe classes erbij krijgt: in december werden de Knight of the Blazing Sun en de Black Guard aan het spel toegevoegd. Geheel nieuw zijn de vier echter niet. In juni 2008 moest EA Mythic bekendmaken dat het deze vier classes uit het spel moest schrappen om de geplande verkoopdatum te halen. Naast de vier classes werden ook een aantal grote steden uit het spel geschrapt. Of er plannen zijn om deze geschrapte steden alsnog aan het spel toe te voegen, is onbekend.

warhammer online: age of reckoning - call to arms warhammer online: age of reckoning - call to arms warhammer online: age of reckoning - call to arms
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

de Choppa als de Slayer zijn dik bepantserd
huh? Volgens mij zijn ze juist niet zwaar bepantserd getuige deze tekst over de slayer:

"Even though Slayers wear almost no armor, Dwarf fortitude and the Slayer's utterly-focused nature significantly make up for it."

Zal wel weer een dolle boel worden als veel mensen een alt slayer of choppa gaan rollen. Ik voorspel een waar slachtfestijn in de lagere Tiers.

Ik heb er zin in :)

Als het goed is komt er ook binnenkort een buddy key systeem dus kijk je WAR spelende vrienden maar eens lief aan!
Het zijn idd light armor melee classes, dus dik moet dun worden :)
Hoeveel mensen spelen dit spel eigenlijk? Vraag me af hoe het spel zich verhoudt tot WoW. Wanneer ik een nieuwe pc heb misschien eens overstappen.

[Reactie gewijzigd door Madje op 30 januari 2009 09:40]

Wat een groot nadeel is om het even simpel te stellen
Je kan steden overnemen
Als team 1 1000 spelers heeft
team 2 heeft er 300
dan maakt team 2 geen schijn van kans
Hun hoofdstad word overgenomen wat resulteert in je kan geen quests completen.

Het heeft een super PVP ik weet niet of er al iets aan dit probleem is gedaan maar tot nu tot is dat een groot minpunt geweest
Edit op hieronder
Ik weet niet of je vanaf dag 1 gespeelt hebt maar het was wel een probleem zo te horen is het opgelost want er zijn 100% zeker al is steden overgenomen ik ben er bij geweest.
Mijn laatste zin typte ik een beetje dubbelzinnig klopt ik bedoelde meer.
Het heeft een super PVP.
Alleen hoop ik dat ze het probleem met steden overnemen al iets soepeler hebben gemaakt.
@KaiZas ik vergeet wel vaker de leesteken sorry er zitten ook 100% zeker wel spellingsfouten in dat komt omdat ik licht dyslexie heb.
En de spellingscontrole uitbreiding van firefox geeft een gevoel van werkt niet die kent het woord niet eens (mijn versie dan tenminste)

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 30 januari 2009 13:04]

Dat is natuurlijk allemaal onzin. Ja, je kan steden overnemen (dat is het het uiteindelijk doel v/h spel). Dit is tot op heden nog niemand gelukt (US & EU servers).

Als jouw stad overgenomen is kan je gewoon quests doen, alleen niet in die stad. Dat laatste maakt niet veel uit, aangezien 99% van alles buiten die stad is.

Dan is het zo dat de verhoudingen op alle servers zo'n 50/50 is, dus je krijgt geen 1000 vs 300. En ook is het zo dat verdedigers het veel makkelijker hebben, maw: zelfs met 300 vs 1000 heb je kans.

"Het heeft een super PVP ik weet niet of er al iets aan dit probleem is gedaan maar tot nu tot is dat een groot minpunt geweest"

? Super PvP is een minpunt?

[Reactie gewijzigd door Seven_PRX op 30 januari 2009 13:48]

Ook leuk zijn leestekens.

Verders worden er caps geplaatst op de hoeveelheid mensen die mee mogen doen aan het capturen van een stad. Deze cap heeft een aantal van mijn vrienden al doen vertrekken. Gamebreaking, noemen ze het. (Dit zou trouwens te maken hebben gehad met technische aspecten, nietzozeer met spelaspecten.)
Er zijn geen steden overgenomen. Wat ik bedoel is dit: wij (guild) zijn bv Altdorf wel binnengevallen; maar hebben de end-boss niet gekilled (Karl Franz).

Tot je dat hebt gedaan, is de stad niet overgenomen, maar gewoon geopend.

Verschil dus tussen openen v/d stad en overnemen.
De hoeveelheid is al sterk gedaalt, veel van de WoW spelers die ik weet het geprobeert te hebben zijn al snel weer terug gekomen.

War heeft goede pvp, maar daar houd het wel redelijk bij op.
WoW is voor PvE; WAR heeft natuurlijk ook PvE, maar is niet erg interessant. Het spelt draait om RvR/PvP.
800.000+ subscriptions, de echte active playerbase valt niet in te schatten...
Ik denk ergens rond dezelfde aantallen als LOTRO.
Ik speel het sinds de start en moet zeggen het is een schitterende game.

RvR is waar het allemaal om draait en dat is behoorlijk goed uitgewerkt. En erg leuk om met een battle van bijvoorbeeld 100 vs 100 mee te doen :)
Heb spellen als (Lineage 2, WoW en AoC langere tijd gespeeld) maar dit geeft toch weer een andere draai aan een mmorpg die zeer lang boeit.

Het spel gaat nu tot LVL 40 en RVR 80 twee afzonderelijk lvls. je LVL verhoog je met quests, public quests en dungeons. Door met RvR en scenarios mee te doen verhoog je zowel je lvl als je rvr lvl.

Ben je het ene zat speel je het andere en lvl je ook, zo gaat het spel eigenlijk nooit vervelen.
Ik had toch gehoopt op meer RvR zoals in DAOC. In WAR is high level RvR niks meer dan running met de zerg en dat is toch wel jammer imo. Solo PvP is zo goed als onmogelijk in WAR.
De PvE is best fun maar de servers lopen stilaan leeg en het is erg moeilijk om mensen te vinden die dungeons of public quests willen doen. Ik heb vorige week mijn account gecancelled maar ik ga binnen een paar weken mischien terug spelen als er wat verbetering is.
oRvR & Keep sieges e.d. zijn momenteel idd niet erg leuk.

Maar, het belangrijkste wat gaat komen is de Contested dungeon (ala Darkness Falls uit DAoC).

Dus een dungeon waarin beide realms PvEen, maar dus ook gaan PvPen.
Lijkt me ergsmakelijke opvolger voor mij sinds ik gestopt ben met wow.
Helaas gaat men daar wat voorzichtiger om met trail-keys, wil deze wel proberen zoals bij wow kan. Echter lijkt het niet mogelijk om deze zomaar ergens te kunnen aanvragen.

grappig om te zien dat de warhammer paint models zo goed tot hun recht komen in de screenshots
Er komt met de expansion ook een trial versie van het spel (quote uit de aankondigingsmail van Mythic):

The Call to Arms live expansion, set to roll out for free, beginning next month and running through June, will also include three in-game live events, a new RvR Scenario, added functionality to the Realm Wars section of the WAR web site, the opening of the official WAR Forums, and a new free trial version of the game.
Ja, dat was het eerste wat me was opgevallen, ik vergrootte meteen de screenshots om te kijken of dat nou ouderwetse fotos zijn van een miniatuur, vooral die Slayer.

Grafisch is dit een mooi spel, maar als ik de stukken lees van karakters en steden schrappen dan wil ik niet weten wat voor kleine details er uit het spel zijn geschrapt die gamengine gerelateerd zijn.

Dus zoals gewoonlijk een EA pc spel met op zijn minst 15 aankomende patches/ bugfixes.

[Reactie gewijzigd door Sm0k3r op 30 januari 2009 09:49]

De classes die geschrapt zijn waren zullen dus in maart allemaal in de game zitten, men werkt aan de extra steden. Deze classes zijn op het laatste moment geschrapt, vlak voor de release omdat ze niet voldeden aan de verwachtingen in vergelijking tot de andere classes. En om niet zodra de game uit de classes continu te moeten tweaken hebben ze ze geschrapt. Iets waar blizzard niet voor gekozen heeft en waar ze nu nog steeds mee zitten; met de Paladin.
De steden en classes zijn juist geschrapt om de kleine details er wel in te kunnen zetten en aan alles wat wel goed ging extra aandacht te kunnen besteden. Die tijd hadden ze anders in de classes en steden moeten steken welke half-af gereleased zouden moeten worden.

Overigens heeft EA er weinig mee van doen, de studio mag dan in handen van EA zijn, ze volgen duidelijk hun eigen beleid. De patches en bugfixes zijn juist een zegen als je het mij vraagt. Er word geluisterd naar de spelers en men blijft hard werken aan het spel om het zo compleet mogelijk te maken, en ook uit te breiden. Naast de slayer en de choppa komt er een compleet nieuwe zone bij.

[Reactie gewijzigd door Skerekrow op 30 januari 2009 10:18]

Om niet lullig te zijn maar WoW heeft ook genoeg bugfixes :),

En ja ik speel WoW , warhammer vond ik niet zo heel erg tof (persoonlijk)
Uhm, WoW heeft 10 classes.

Warhammer 22, en er komen nog 2 bij. 24 totaal dus...
Warhammer is een jaar uit, WoW al 5 jaar. Beetje relatief houden he? Bugfixes zijn nou eenmaal orde van de dag bij MMOs, al varieert het per studio hoe ze dit aanpakken. Turbine bijvoorbeeld, de ontwikkelaar van LOTRO, geeft doorgaans 2 of 3 patches tussen de book updates door, maar dat zijn dan wel bugfixes waar je u tegen zegt, voor die patch notes moet je gaan zitten :P WoW doet dit misschien anders, met veel kleine patches.
Maak dat zelfs maar een half jaar.
Ik speel het en heb de indruk dat ze behoorlijk luisteren naar de spelers!
Verder is het inderdaad erg pvp maar dat maakt het voor mij juist leuk, de quests doe ik er een beetje bij eigenlijk. Ik heb niet zo'n zin om de hele avond rond te rennen om weer 16 oren van monster A en 12 duimen van monster B naar persoon C te brengen...
Public quests zijn wel een stukje leuker.
Ben het absoluut niet met je eens. Blizzard melkt wel een beetje maar het spel is absoluut niet saai. Extra content komt er zeker, dat jij een korte aandachtsspanne hebt betekend niet dat iedereen dat heeft.

Net zoals Solstice heb ik mijn hardcore tijd wel gehad maar t blijft leuk om te spelen. Zeker als je het sociaal doet, dus lekker samen met anderen. In je eentje ben je misschien wel snel uitgespeeld.
Sinds wanneer heeft een spel zijn tijd gehad als het aantal subscriptions stijgt en zelf hoger is dan ooit tevoren?

Dat het voor jou niet meer interessant is, zegt natuurlijk niets over hoe de rest van de spelers daarover denkt.

Bepaalde stukken van je kritiek kan ik wel in meegaan, dat de endgame-content op dit moment te makkelijk is bijvoorbeeld, maar dat komt ook doordat op dit moment alleen de wat makkelijkere "instap" raid content live staat. Hopelijk gaat daar met de Ulduar patch verandering in komen zodat de hardcore-mensen ook weer aan hun trekken komen.

Voor mij persoonlijk blijft WoW toch trekken. Heb wel andere MMO's geprobeerd, maar deze wisten mij helaas nooit langer dan enkele maanden (als het meezat) te boeien.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True