Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

Uitgever Electronic Arts gaat Warhammer Online: Age of Reckoning in Europa uitbaten. Het neemt de zogeheten publishing and service rights over van het Franse GOA, dat het spel tot nu toe in Europa op de markt bracht.

Via een persbericht maakt Electronic Arts bekend dat het uitbaten van Warhammer Online: Age of Reckoning voortaan volledig voor rekening komt van BioWare Mythic, de studio die de mmog heeft gemaakt en eigendom is van de uitgever. Mythic was al verantwoordelijk voor het hosten en de administratie van WAR in de rest van de wereld, maar in Europa was de Franse uitgever GOA verantwoordelijk voor het spel. GOA was ook verantwoordelijk voor de lancering van WAR in Europa, in september 2008.

Alle characters van Europese spelers verhuizen van servers van GOA naar servers van Mythic. GOA had de spelers van de mmog al eerder op de hoogte gesteld. EA nam eerder dit jaar al de servers van Dark Age of Camelot over van GOA, ook een mmog die door Mythic is gemaakt en in Europa door de Franse uitgever werd gehost.

Warhammer Online: Age of Reckoning

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Die game is toch ook op bloeden na dood? Tijd terug hadden ze al de helft van de servers uitgezet omdat er geen hond meer op speelde. Ze nemen nauwelijks de moeite om bepaalde bugs uit het spel te halen waar veel mensen toch maar over blijven klagen (werkt Witch Elf's hide bijvoorbeeld al fatsoenlijk?).

Ik vond het echt heel vermoeiend en zonde van mn geld.
Na een korte trial kwam ik ook al snel tot de conclusie dat er geen hond speelde ja. Dit spel is iig nooit de WoW killer geworden die het van te voren werd toebedeeld. Maarja misschien dat EA met zijn marketing kracht er nog wat uit weet te purren neem aan dat ze niet zomaar beslissingen nemen.
Het was (is) een pvp mmo, dus per definitie geen competitie voor wow..
Dus nog geen maand later meteen overname van 2 MMO's :)

Al vraag ik me af wat de gedachte achter DOAC zou zijn geweest, de hoogtij dagen van deze MMO zijn al weer lang geleden (wie heeft het niet gespeeld), of zal het puur een extra inkomensbron worden met extra informatie winnen/kennis opdoen van MMO's?

* SinergyX hoopt nog steeds op een Syndicate MMO, bullfrog/EA fabrikaat.
De MMO's zijn altijd al van Mythic geweest. Dus weinig 'overnemen', ik denk eerder dat het contract van GOA gewoon niet is verlengt. Het zou bijv. te duur kunnen zijn voor GOA om Warhammer / DAOC te blijven hosten (niet puur aan hosting kosten, maar denk aan licentie kosten)..

Ach misschien gaat customer support er op vooruit. Want dat was altijd een drama bij GOA (om maar niet te spreken van hun "full-flash" website waar niet mee te werken was).
Sydicate, cyberpunk trash MMO for the win ;-)
Klopt, servers staan sinds deze week in duitsland.
Moet zeggen dat ik nu eigenlijk nog geen lag heb mee gemaakt sinds de verhuizing.

Goed werk!
Niet te vroeg juichen, EA is kampioen in het vroegtijdig afsluiten van servers
Dan is het alleen de vraag of EA vervolgens items gaat verkopen om de winst te verhogen...
leuk weetje:

League of Legends (mmorts heet dat?), of in andere worden, een DotA clone, is gemaakt door het amerikaanse Riot! games, en is in europa ook altijd gehost door GOA.

Dat is nu sinds een tijdje ook niet meer via GOA maar door Riot! zelf geregeld. Ik als League Of Legends speler had ook weinig goeds te melden over GOA, maar of dat uiteindelijk iets te maken heeft met de reden waarom het nu door Riot! zelf gedaan is, geen idee.

Ook deze MMO's die nu niet meer in handen van GOA zijn... is daar een reden over te vinden? Kon het zo snel niet zien namelijk. Gaat GOA er mee stoppen? Zijn er teveel klachten over? Something else?
Bij LoL was het voornamelijk omwille van het zware mismanagement van het serverpark aan GOA's kant. Extreme lag en serverqueues, voortdurende disconnects, etc. Zo ging o.a. het gerucht (of feit, geen idee) rond dat de loginserver op dezelfde server gedraaid werd als een hoop gameservers.

Logintijden enzo zijn nu, een tijdje na de overname door Riot!, toch wel een pak beter imo. (wou alleen dat ik niet meer revaliderende was en terug kon spelen XD)
De accounts zijn nu ook benaderbaar vanaf de amerikaanse site als je "_eur" achter je accountnaam zet. Ik heb zo te zien een paar extra dagen gratis gekregen. Vanavond toch even kijken of het nog wat verbeterd is.
Ik heb dit spel ook een tijdje gespeeld. Het grote nadeel, wat eigenlijk het voordeel had moeten zijn is dat het heel erg geŽnt is op PVP of RVR --Realm vs Realm-- zoals dat in game heet.

Dit maakt dat het regulier levellen en questen op zich vrij saai, gewoon grinden, en om de saaiheid uit de weg te gaan ging je dus veel PVP'en wat op zijn beurt ook weer grinden werd. In WOW moet je ook grinden maar met zijn relatief goede dungeons maakt dat alles toch een stuk leuker kwa afwisseling.
wel grappig dat altijd zoveel mensen zonder kennis toch een mening hebben.
het spel is bij lange na niet dood, en heeft voor een PvP spel heel veel PvE content, die veel mensen gewoon niet weten te vinden.

het klopt dat het spel minder toegankelijk is dan bijvoorbeeld wow, maar dat is direct een heel groot pluspunt voor velen, na de endless trial kregen we een toestroom van wowkids, serieus wat een rare community is dat.
in de tijd van everquest was respect en samenwerken belangerijk, dit is 1 van dingen die wow niet gecloned heeft van everquest, wow stimuleert ego trippen en greed, ipv samenwerking en skill.

warhammer is een van de meest uitgebalanceerde games, toch blijven er mensen schreeuwen met dit overpowered of dat overpowered, terwijl ze in de pan gehakt worden door gimped classes omdat ze gewoon een ego-mindset hebben en weigeren echt samen te werken.
het resultaat hiervan is positief, de ego trippers raken vanzelf gefrustreerd en gaan weg, zodat de community gezellig blijft.
dit geldt trouwens niet alleen voor warhammer.
in warhammer is er maar 1 ding echt overpowered en dat is teamwork.
Tja, hoewel je het een beetje vervelend zegt heb je een punt. Teamwork.

Speel zelf Lotro (voornamelijk omdat het me niets meer kost) en mijn god, wat maakt het een verschil met wie je samen speelt.

Laast nog de Barrows downs, voor de kenners, dit is de eerste echte dungeon waar je samen moet spelen. Het is niet complex, je kan nog een beetje wild om je heen slaan als je maar bij mekaar blijft.

Een iets hogere champ (altijd een slecht teken) wou mee. Nou goed dan. Maar hij BLEEF maar vooruit rennen, bleek dat hij de helft al gedaan had en alleen mee was voor de laaste baas. Kan gebeuren maar dan help je gewoon de rest even anders zitten zij vast in een instance waar de eind baas al dood is. Maar nee, wou maar door drukken. TEAMWORK, is dit nou zo moeilijk?

Maar het WoW-model hiervan de schuld geven? Nee. Het is gewoon dat een groot aantal mensen nooit meer echt heeft leren samen te werken. Ze zien een MMO als een single player game met heel veel AI. Andere mensen bestaan niet, enkel slecht te controleren AI poppetjes die er zijn om jouw te amuseren.

Als kleinere MMO's willen overleven (want je kunt ook heel wat doen met maar 1 miljoentje aan omzet per maand) dan moeten ze zich meer op de community richten en minder op nog weer een nieuwe lichting einzalgangers proberen binnen te halen.

Daarom denk ik ook dat Lotro FP2 een ramp zal worden. Lotro WAS voor lange tijd een vrij rustig spel, de WoW kiddies lieten dit links liggen. Nu WoW al een tijd zit te wachten op de nieuwe expansie proberen een hoop het en mijn god. TEAMWORK. En jongens, het is echt mogelijk om zonder tank/healer/dps te werken. Gewoon even nadenken en je tactieken aanpassen.

Kun je nagaan wat het wordt als een hele horde F2P zich op het spel stort. Spel is al enorm solo, Dus je krijgt zometeen een horde die nooit geleerd heeft samen te werken die zich wil vast bijten in de end content.

Maar zien welk spel dan uit komt. SWTOR wordt ook een ramp. Niet dat het niet gaat verkopen, maar dit spel gaat een community uit de hel krijgen. Iedere 12 jarige met een ego gaat dit spel spelen. Misschien tijd om toch terug naar EQ te gaan.
lolz doet mij terug denken aan de begin dagen van GuildWars als monk had ik toen Vengeance mee; een res skill die je zelf bleef ophouden, rushers zoals jij beschreef liet ik steeds vrolijk sterven om ze dan via Vengance te rezzen (geen DP) en als ze niet luisterden : gewoon vengeance af nemen en ze liggen weer dood op de grond :D

Na een par keer mijn punt duidelijk maken liepen ze wel mooi in de pas.
Een heel beperkt aantal hebben mij achteraf zelfs nog bedankt om dat het op "mijn" manier in team veel vlotter ging dan wat ze tot dan toe geprobeerd hebben, duuuh !!
Eindelijk worden ze verstandig
Oh, ik heb hier toch wel andere ervaringen mee. Zie bijvoorbeeld Earth & Boyond, dat heb ik nog een tijd gespeeld. Dit was een MMO van Westwood maar toen EA Westwood overnam, was het gedaan met Earth & Beyond.

Over het algemeen is EA wel een partij die snel de stekker uit online producten trekt.
Tijdje WAR gespeeld. Zaten wel wat leuke onderdelen in, maar kon me toch niet echt boeien.
Speel het spel nog steeds elke dag. Het spel is zeker niet dood, vast wishfull thinking van iemand :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True