Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Konami heeft aangegeven dat het volgende spel in de Metal Gear Solid-reeks wellicht een prequel wordt. De studio is van mening dat meer spellen met dezelfde hoofdrolspeler niet goed voor de franchise is.

In een interview met website 1Up heeft Ryan Payton, assistent-producent van Metal Gear Solid 4, aangegeven dat er een kans bestaat dat Metal Gear Solid 5 een prequel wordt. Volgens Payton is het verhaal van hoofdrolspeler Solid Snake met de komst van
Metal Gear Solid 4
afgelopen, maar dat zou niet betekenen ook de spelreeks ten einde moet komen. Zo zou in een nieuw deel het verhaal van aartsvijand Big Boss verteld kunnen worden. Payton zei dat als er op het verhaal van Solid Snake voortgeborduurd zou worden, er geen einde aan het verhaal gemaakt kan worden. Konami vindt het beter dat Solid Snake vier of vijf missies afrondt, dan dat hij twintig missies doet die hij eigenlijk nooit kan overleven, aldus Payton.

Payton vertelde verder dat er aan nieuwe content voor Metal Gear Online gewerkt wordt. De ontwikkeling van nieuwe mappen, nieuwe skills en nieuwe rules is in een vergevorderd stadium, en zou over een niet al te lange tijd worden uitgebracht.

Metal Gear Solid 4 - ingame screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

ik hoop dat ze metal gear 1 en 2 een keer gaan remaken.
metal Gear 2 MSX versie remake in 3d lijkt me heel wenselijk...
Ik ben al lang blij met die officile Engelstalige versie op de MGS-3 DVDs.

Maar is het niet zo dat veel van wat in Metal Gear gebeurd al in 3D gedaan is in de MGS serie?

Vechten tegen een Metal Gear gebeurt in MGS en MGS2, als je de Shagohod meerekent, ook in MGS-3.

Een Hind afknallen, zit in MGS en MGS2.

Tegenstanders zoals in Metal Gear tegenkomen en bevechten is ook al, zei het met andere personages, gedaan.

Metal Gear en MG:Solid Snake in 3D zou leuk zijn, maar tegelijk ook errug bekend over komen.

Nou, zou een SD-Snatcher in 3D niet leuk worden? Of CastleVania?
MG2 was inderdaad erg goed geslaagd, zowel qua verhaal, gameplay en grx. Dat je in elke MG(S) een Metal Gear bevecht (en bosses) vind ik absoluut geen nadeel, een eventueel nieuw MGS (5) verhaal zal niet veel anders zijn :)

Ik denk dat het veel oude fans zou aanspreken; en veel jongere gamers kennen trouwens alleen maar MGS, niet MG. Maar als Kojima "even skipt" en Konami gewoon een deel 5 gaat maken, zou dat wel een veilige manier zijn om het verhaal in ieder geval niet te verknallen.

Maar ik zit stiekem ook al 20 jaar op een SD-Snatcher remake te wachten, hopelijk is dat ook Kojima's nieuwe "geheime" project. Zoveel overeenkomsten met MG(S) en toch zo anders ! En had Gilian niet ook een mini-MG "op z'n schouder" zitten als PDA ?
Maar ik zit stiekem ook al 20 jaar op een SD-Snatcher remake te wachten, hopelijk is dat ook Kojima's nieuwe "geheime" project. Zoveel overeenkomsten met MG(S) en toch zo anders ! En had Gilian niet ook een mini-MG "op z'n schouder" zitten als PDA ?
Gilian had inderdaad een mini-MG, "Petit Metal" bij zich. Volgens mij waren er ook nog wat andere verwijzingen naar Metal Gear in SD-Snatcher, maar ik kan het ook mis hebben - 't Is nog al een tijd geleden dat ik SD-Snatcher gespeeld heb...
Zoals Little Penguin bevestigt, heeft Gillian een Petit Metal op zijn schouder. Ook Snatcher, waarvan SD Snatcher afgeleid is (met een gewijzigd verhaal), heeft Metal Gear-verwijzingen. Ook daarin loopt Gillian met een Metal Gear rond, namelijk Metal Gear Mk. II (die volgens Wikipedia ook in MGS4 rondloopt), een robot ter grootte van een flinke hond die bewijsmateriaal kan analyseren, videotelefonie verzorgt en waarmee je het spel kunt opslaan. Als Konami nog eens met een remake komt, denk ik dat het er eerder n zal zijn van Snatcher dan van SD-Snatcher, aangezien van Snatcher al edities voor veel meer (spel)computers zijn uitgekomen, zoals bijvoorbeeld de Sega CD-versie. De vorm van het spel zou daarvoor wel heel sterk gewijzigd moeten worden.
uhm, verhaal van big boss? ik dacht echt dat je big boss speelde in deel 3.
de snake van deel drie is niet solid snake en na het doden van the boss werd die snake big boss genoemd en dat is al prequel.
denk dat die payton niet eens het verhaal weet van metal gear, goeie directeur zal ik dan zeggen, niet weten wat je verkoopt.
Ryan Payton weet echt wel het een en ander van het verhaal. Zo is hij bijvoorbeeld de host van de Kojima productions podcast. Waarvan tevens een episode in het spel is opgenomen. Ook houdt hij zich bezig met het opnemen van de Engelse voice actors en zo zijn er nog veel meer dingen die hij doet.

In MGS:PO speel je trouwens ook met Big Boss. Hetgeen in principe ook al een prequel is op Metal Gear Solid, want het speelt zich af tussen MGS3 en MG1. Hier heeft Payton eveneens in de rol van assistent producer bijdragen aan geleverd.

[Reactie gewijzigd door Steffie op 21 juni 2008 18:01]

Ik denk dat hij eerder een hoofdstuk over Big Boss tussen MGS3 en MG1 bedoelt, daar zitten heel wat jaartjes tussen zonder dat precies duidelijk is wat er is gebeurd.
Hmm, ik ben wel benieuwd wat zich voor het verhaal allemaal heeft afgespeeld en hoe de geschiedenis van Snake er min of meer uit zag.

Nu kijken wat de nieuwe content ons brengt. :)
er geen einde aan het verhaal gemaakt kan worden.
Je kan er toch voor zorgen dat hij mysterieus verdwijnd, of dat hij dood gaat in een missie (wat toch een beetje jammer is).

[Reactie gewijzigd door Bolletje op 21 juni 2008 14:27]

Ik denk dat juist die factor een belangrijke rol speelt bij het sterke verhaal van MGS, de goede sterven ook. Bij MGS heb je niet zoiets van dat je na een uur weet wie het overleeft en wie niet.
Er zijn verhaal lijnen zat die nog vertelt kunnen worden in de MG(S) reeks. Ik heb inmiddels mijn hoop voor een Grey Fox deel opgegeven maar wat zou dat vet zijn zeg! En zo zijn er nog 10 personages te noemen waar zo een hele franchise omheen gebouwd kan worden!
Payton vertelde verder dat er aan nieuwe content voor Metal Gear Online gewerkt wordt. De ontwikkeling van nieuwe mappen, nieuwe skills en nieuwe rules is in een vergevorderd stadium, en zou over een niet al te lange tijd worden uitgebracht.
Niet te vergeten dat het alleen in de konami shop komt en dat het weer geld kost :(
Het hoeft niet eens een prequel te worden; Solid Snake is een kloon van big-boss.
Gewoon blijven klonen :)

Al denk ik dat spoiler de nieuwe hoofdrol speler zal zijn van de "nieuwe" MGS reeks.

[Reactie gewijzigd door Ra5a op 21 juni 2008 14:46]

Ik denk dat Raiden nog wel eens een cool hoofdpersoon kan zijn voor de volgende MGS reeks.
Sunny zou gezien de leeftijd niet kunnen aangezien er wordt gesproken over een prequel.

Het zou wel erg zonde zijn van zo'n goeie engine om er niks meer mee te doen. Laat maar komen dus die MGS5! :) (eerst nog even 4 uitspelen)

[Reactie gewijzigd door Vinneh op 21 juni 2008 20:05]

Zolang er geld in zit, zullen ze wel MGS's blijven uitbrengen.
Verwacht eerder dat ze gaan voorboorduren op Johnny nieuw personage dus kunnen ze nog alle kanten mee op.
Toevallig heb ik em gisteravond uitgespeeld, en god wat is dat eindfilmpje (of eindfilmpjes eigenlijk) lang :p

Ik vond het een geweldig spel, ga nu ook de rest van de metal gear reeks spelen gezien dit me eerste MG was.
De allereerste Metal Gear is en blijft natuurlijk de tofste, en dat was die op de MSX :-)Voor de gene die toen nog niet op deze planeet rond liepen, dat was een van de concurenten van de eerste PC de XT. En ik vind het gewoon super om te zien hoe Konami terug kwam met Metal Gear Solid! En woord super, ik geniet er nog ieder moment van als ik het spel speel.
Wellicht enigszins offtopic, maar ik vind het wat ver gaan om de MSX als een concurrent van de XT te betitelen. MSX concurreerde eerder met andere homecomputers als de Spectrum en de Commodore 64 en MSX2 concurreerde later met de Atari ST en de Amiga (die later uitkwamen en technisch beter waren). Het idee was destijds dat PC's zoals aanvankelijk de XT en later de AT (met een 80286) voor professionele doeleinden bedoeld waren, maar niet om zelf te programmeren of voor entertainment. Thuisgebruikers konden dan een MSX aanschaffen, aangezien die ook een door Microsoft geschreven besturingssysteem had en het bestandssysteem uitwisselbaar was met dat van IBM-compatible PC's. Uiteindelijk, vele jaren later, is de PC veranderd in een allroundmachine (toen geluidskaart, gamekaart en videokaart met voldoende grafische mogelijkheden tot de standaarduitrusting gingen behoren) en dus in feite werd wat men eerst voor de MSX op het oog had.

Overigens ben ik het - meer ontopic - ook niet met je eens dat de eerste Metal Gear de tofste is. Het was een geweldig spel op het moment dat het uitkwam, maar Metal Gear 2: Solid Snake was duidelijk veel beter en borduurde voort op allerlei ideen die in de eerste editie waren gelanceerd. Voor mensen die MG2:SS hebben gespeeld, was de eerste Metal Gear Solid een feest van herkenning inclusief het hergebruik van plotpunten zoals het damestoilet, het vervormen van een sleutel door middel van temperatuurschommelingen, het gevecht tegen een Hind-D (ook al in 1 en 2, maar deze keer vloog hij echt) en andere zaken. Een remake van 1 en 2, zoals hierboven wordt geopperd, ligt dan ook niet echt voor de hand - MGS was in feite al een halve remake.
Het verdwijnen van Solid Snake is geen probleem, zolang het spel zich verder uitbouwt zoals men dit steeds heeft gedaan. Zo zal deze reeks een topper blijven in de PS-games. Naar mijn mening, blijft Konami steeds ver voor op andere games. MGS brengt ons steeds iets nieuws, ongekend en veel plezier!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True