Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

De bta van Metal Gear Online die maandag beschikbaar moest komen, is door Konami uitgesteld naar een nog onbekende datum. De ontwikkelaar zegt dat door de grote belangstelling de servers onstabiel zijn geworden.

Door de serverproblemen zegt Konami niet de service te kunnen bieden die ze voor ogen hebben, aldus de uitgever op zijn website. Zodra Konami de servers weer stabiel heeft, zal de bta alsnog beschikbaar komen voor Noord-Amerika en Europa. Dinsdag 22 april komt Konami met een nieuwe startdatum voor de btatest, die tot 11 mei te spelen zal zijn.

Metal Gear Online is de multiplayer-variant van de populaire Metal Gear Solid-reeks. De probeerversie schotelt spelers een voorproefje van Metal Gear Online voor met de maps Blood Bath en Groznyi Grad. Blood Bath is speciaal voor het spel ontwikkeld, terwijl Groznyi Grad uit het spel Metal Gear Solid 3: Snake Eater komt. In de uiteindelijke versie is er met zestien spelers in vijf verschillende mappen te spelen, later worden daar nog meer aan toegevoegd. Het spel bevat een multiplayer-, deathmatch- en team deathmatch-modus en speciale capture- en sneaking-missies. De winkelversie van Metal Gear Online verschijnt op 12 juni en wordt samen geleverd met Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots voor de Playstation 3.

Metal Gear Online - screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Nieuwsbericht kan iets aangepast worden. Natuurlijk ligt Metal Gear Online op hetzelfde tijdstip als MGS4 in winkel, want je krijgt hem er namelijk gratis bij. Je kan hem volgens mij niet eens los kopen (wellicht via PSN maar niets over gehoord).

MGS4=MGO dus.
Vraag me toch af wat er nog van de "Metal Gear" gameplay overblijft als je online gaat. Wordt het dan niet gewoon een soort Rainbow 6, etc ?
Als je in een hands-on review kijkt, dan zal je zien dat het toch heel anders is dan een traditionele FPS. (gelukkig..)
http://ps3.ign.com/articles/867/867855p1.html

"In my brief play session I didn't have enough time to get into the intricacies of the game, but felt as though I had just played exactly what fans have been asking for. It's Metal Gear Solid 4, but it's Online. Same graphics, same gameplay, same awesomeness."

Verder zijn er ook echte sneak-missies, waar 1 random speler 'Snake' speelt, en 2 competing teams op Snake moeten jagen (en eventueel het andere team).
Verwachtingen zijn heel erg hoog van de game MGS4 en natuurlijk ook van MGO.

daarom is er ook zoveel belangstelling, maargoed Konami heeft het verprutst met Konami ID en Game ID terwijl iedereen een PSN account heeft.

hopelijk dat ze zoiets niet in uiteindelijke versie doen. ( het is niks voor niks een demo)
En wat hebben ze precies verprutst dan? Ik ben het met je eens dat het niet nodig is, maar het nou ook niet echt een probleem. Het probleem dat de servers overbelast zijn heeft helemaal niets te maken met een Konami-ID/Game-ID!
Het aanmaken van een KONAMI-ID/GAME-ID ging ook van geen kanten, hun webserver ging er ook helemaal onderdoor.
Ik heb de mijne met iMacro aangemaakt en gewoon laten loopen tot hij er doorkwam.

Dus zoals Muko zei. Ze hadden die game_id zever beter achterwegen gelaten.
laten loopen tot hij er doorkwam
jij hebt de server onderuit gehaald dus!

[Reactie gewijzigd door Dinamitci op 21 april 2008 14:52]

Ze hebben het gewoon keihard verprutst door een of ander bagger Konami systeem te gebruiken ipv het PSN ID ter verificatie. Dat zou mogelijk moeten zijn zou je zeggen.

Verder was het downloaden van de MGO Beta snel gebeurd maar ging het mis bij het updaten vanuit MGO Beta. Daarbij had je alleen de optie om via Peer-to-Peer te updaten wat bij mij een uur duurde voordat de update binnen was. Daarna nog eens zo'n KONAMI ID en GAME ID aanmaken die allebei VERSCHILLEND moeten zijn en je bent zo een hele dag verder. Nu dacht ik: ah lekker op de 21ste ff uitproberen maar ook dat zit er niet in. Vind het allemaal erg amateuristisch gedaan.
Dat konami ID schijnt te zijn omdat ze het spel met weinig maps leveren. Het is de bedoeling dat je later maps bijkoopt, maar Konami wil dat via een eigen systeem doen omdat de betaal mogelijkheden die bij PSN mogelijk zijn nogal tegenvallen. En ze dus bang zijn dat daardoor de hoeveelheid aankopen heel erg gaat tegenvallen.


(dat is wat ik me heb laten vertellen) :+

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 21 april 2008 14:11]

dat kan 1 van de redenen zijn maar goed.

wie een PS3 heeft kan mij begrijpen. het hele gedoe met Konami ID en Game ID komt erop neer dat je de friends list van je eigen psn account ook niet kan gebruiken. ze implementeren gewoon een totaal andere systeem in die van PS3 zijn eigen systeem.

ze moesten zich schamen en een voorbeeld nemen van de COD4 systeem en die van GT5 Prologue die gewoon perfect werken. ( alleen jammer van Host Ending the game gedoe bij COD4)
Best vreemd dat voor een beta de servers al onstabiel zijn geworden want in het algemeen zullen minder mensen (constant) het spel spelen in de beta-versie dan in de uiteindelijke retail-vorm. Oftewel; ergens heeft de producent een paar steekjes laten vallen in de (netwerk-)optimalisatie binnen de software of gewoon te weinig hardware ingezet.
Daarom ook dat ze nu enkel in Japan de beta laten draaien terwijl er zoveel mensen de beta testen.
De beta in een regio zal waarschijnlijk evenveel volk trekken als de uiteindelijke release in alle regio's samen.
Wat een aparte screenshot. Ik zie tegen de muren blauwe mannetjes geprojecteerd en 2 soldaten zijn ook een soort blauwachtig :?
Dat is je team. Dat blauwe mannetje rechts staat achter die muur. Alleen jij kan (waarschijnlijk) dmv een skill jouw teammate zien.
Da's het SOP systeem, dat door middel van nanomachines communiceert en status van gelinkte users doorgeeft.
(het blijft Metal Gear..)

http://www.konami.jp/mgo/...php?env_sessionID=9#09_01
Alweer problemen voor Konami met online servers. Typisch want dit is ook al het geval bij PES2008.
Zie hier waarom MS de zaken zelf regelt en het niet aan derde overlaat. Je moet dan wel betalen voor XBL Gold, Silver is gewoon gratis maar heeft minder mogelijkheden, maar de service is nagenoeg altijd goed. Toevallig vandaag even uit de lucht wegens onderhoud maar verder eigenlijk altijd prima.

Jammer dat Sony de "online-regie" niet beter voor elkaar heeft. Konami had ook al veel moeite met het verstreken van de ID's voor MGS4 online. Dat liep ook al helemaal spaak. En waarom kan je niet gewoon je PSN-account-naam daarvoor gebruiken? Lekker verwarrend allemaal.
Dat heeft weinig te maken met het netwerk van Sony zelf, maar de problemen die Konami ervaart. Als Konami de zaken niet goed voor elkaar heeft, kun je daar moeilijk Sony voor aankijken. Sony hanteert nu eenmaal een ander online model als Microsoft. Andere games (afgezien van PES '08 en de Lost Planet demo) hebben geen of nauwelijks problemen met connecties.
Nou, Sony had gewoon harder moeten pushen voor authenticatie via het PSN systeem. 1 ID om te gebruiken en klaar. Dit is NIET gebruiksvriendelijk of gebruikersvriendelijk :)

Microsoft stelt gewoon harde eisen: alles verloopt via het gamer tag. Klaar. Dan kan het wel een gesloten "evil" systeem zijn maar dat maakt het wel goed beheersbaar. Ik geef Chiem71 helemaal gelijk wat dat betreft.
Onzin, heeft totaal niets met Sony te maken. Als Konami het anders wil doen dan wat Sony nu toepast voor alle andere games (en COD4 draait met miljoenen spelers online echt vlekkeloos) dan is dat niet een issue van Sony.
Zou toch leuk zijn als het gewoon downloaden en spelen was ipv al dat gedoe met registraties... Daarvoor heb ik die PS3, voor vanalles registreren doe ik wel op de PC.
Alleen europa?

Vind ik beetje vreemde boel aangezien ze al een lange tijd met dat worldwide release ding lopen rond te lopen.

Waarom zijn het toch altijd de europeanen?
Omdat de Japanners een key moesten zien te bemachtigen en in de VS deze key bij een pre-order geleverd wordt/werd. De europese beta is volledig open en heeft daarom waarschijnlijk de grootste aantallen, plus een minder harde belofte.

Overigens is de planning nu dat zaterdag de servers live zullen gaan. Nog even geduld dus.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True