Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Konami heeft een teaser van een nieuwe Metal Gear-game op zijn site geplaatst. Om welke game het gaat en voor welk platform hij wordt ontwikkeld is onbekend, maar het lijkt zeker om een volgende deel in de spelserie te gaan.

Metal Gear teaserDe afbeelding schept geen duidelijkheid over de vraag om welk spel het zou gaan, maar biedt wel voer voor het geruchtencircuit waarin de mogelijkheden uitgebreid worden doorgenomen. Gamespot schrijft dat het kan gaan om een Xbox 360-versie van Metal Gear Solid 4 of om een heruitgave van de originele Metal Gear Solid, die binnenkort van Xbox Live Marketplace en Playstation Netwerk zou zijn te downloaden. De meest voor hand liggende verklaring is echter dat het om een nieuwe Metal Gear Acid gaat. In de voorgaande twee Metal Gear Acid-games werd 'Acid' geschreven als 'Ac!d', wat een duidelijke connectie vormt met de afbeelding op de website van Konami. De Japanse uitgever heeft nog geen commentaar gegeven op zijn eigen teaser.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

En wat bedoelen ze dan met "een heruitgave van de originele Metal Gear? De PSX versie, of de echte originele MSX2 versie(s)? Vooral dat laatste zou me wel leuk lijken :)
Er staat duidelijk een heruitgave van de eerste Metal Gear Solid, die kwam toch als eerst op de PSX? MSX was gewoon Metal Gear
De MSX1 versie was Metal Gear. Op de MSX2 kwam Metal Gear2: Solid Snake uit. Daarna kwam Metal Gear Solid pas voor de playstation.
180 + 180 = 360 graden ;)

Edit: Typo... :D

[Reactie gewijzigd door Schrijver op 9 december 2008 11:37]

180 bedoel je zeker? Anders snap ik hem niet helemaal...

[Reactie gewijzigd door Hobbles op 8 december 2008 10:13]

Ik hoop dat dat sarcasme was? :P
180 + 180 = 360 mag ik hopen ;)
Mocht die power icon nu rood geweest zijn ben ik zeker dat ze xbox360 bedoelden :+
Als ! inderdaad voor Ac!d staat, lijkt de rebus te slaan op Metal Gear Acid voor de Wii.
eerder iPhone en Ac!d lijkt me als we toch bezig zijn :+

iPhone + Ac!d = on

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 8 december 2008 10:06]

Ik gok toch voor wii + Ac!d = :)
Alleen had konami zelf als eens van de Ac!d reeks aangegeven dat die op handhelds zou blijven. :+
MGS zou ook PS-only blijven.

Hoeveel MGS's zijn nou al op andere consoles verschenen? Stuk of 3?
Ik gok ook op iPhone + Ac!d = on
Er is nog een tweede teaser ontdekt welke wat meer hint naar de 360. Echter denk ik dat ze deze geschrapt hebben aangezien je dan de RROD controversie kan krijgen. Je ziet hem in ieder geval hier:

http://www.evilgamerz.com/nieuws/images/EG/nextmg3.gif
Dat is gewoon een zelf aangepaste versie.
RROD zijn maar 3 van de 4 delen die oplichten, dus dat zal nogal meevallen.
Dat teken is toch gelijk aan de power knop van de 360? Hmm MGS4 voor de xdoos ... :+
Dat teken is gewoon het universele power logo, dus kan op vanalles slaan...
Ik blijf nog steeds bij de uitspraak van VNA9216:
iPhone + Ac!d

Dus een Metal Gear Solid: Ac!d voor de iPhone

[Reactie gewijzigd door ijskonijn op 8 december 2008 11:22]

Ja, en op de PS3 staat die ook 8-)
De beide i's slaan gewoon op de Wii en dat ze in de tegenover gestelde richting staan is de 180 graden keer 2 is gewoon de 360 power button. Zo simpel is het, het wordt een MG game voor zowel de Wii als de 360.
Euhm het is een universele power button. Zelfs de Wii heeft die!
@Steffy: leuk bedacht idd. :P

De beide i's worden idd. in wii-ads gebruikt de aan/uit knop p de 360-controller in de 360-commercials..

Kortom: snelle & - waarschijnlijk goede - associatie.
'n standaard uit/stand-by knop heeft geen uitroep teken hè sander. (die punt zit er niet in.)

Combineer de ontwikkelkosten van de 360 & wii met krediet crisis; mogelijkheid tot - hoge - winsten, need for more hard-cores games, te kort van hard-core games (op de wii, niet de 360) en de voorspellingen van crisis + thuis gamen & steffy moet geld inzetten op haar inschatting. :+

ff info combinen:
Wii sales
crappy site geeft verkeerde search results.. [Gamesindustry.biz]

wel lollig

Sony is too late |:(

[Reactie gewijzigd door rj1093 op 8 december 2008 19:01]

Kortom, Konami mindfuck!
MGS4 gaat niet op de xbox uitkomen, al was het alleen maar vanwege de schrijfruimte. de PS3 versie bestond uit een tjok-volle blu-ray disk.
Tenzij de op de 360 een erg toned-down versie gaan publiceren, of gaan disk-jockeyen (want minimaal 6 dvds).

MGS4 op de 360 is dus erg onwaarschijnlijk.
Waar staat er dat het om deel 4 gaat? Niks is nog zeker, grote kans dat het een andere MG game gaat

[Reactie gewijzigd door Steffy op 8 december 2008 11:28]

Nou, hier:
"Gamespot schrijft dat het kan gaan om een Xbox 360-versie van Metal Gear Solid 4 of om een heruitgave van de originele Metal Gear Solid"

Dat is dus waar ik op reageerde. Een MGS4 port zal het dus niet worden, eerder een nieuwe game. Overigens is al bekend dat er aan MGS5 gewerkt wordt..(zie gerelateerde artikelen)

[Reactie gewijzigd door chrisboers op 8 december 2008 16:06]

MGS4 gaat inderdaad niet op de 360 uitkomen, maar dat is niet om het gebrek aan ruimte. Zo vol stond die BRD niet, en multi-disk is ook geen probleem.

Hij gaat niet uitkomen omdat het niets oplevert. Het 360 eigenaren houden net zoals PS3 eigenaren niet van afgelikte boterhammen.
Net zoals Bioshock op de PS3 geflopt is en Unreal op de 360, zal MGS4 ook floppen als hij nu op de 360 uit zou komen.

Daarnaast is MGS toch wel een redelijke niche-game, iemand die MGS fan is heeft al lang een PS3 gekocht.

@Dokzero5

Vanaf welk punt ga je "niet de aantallen als op de 360" een flop noemen?
Ik vind dat je <10% van de 360 best een flop mag noemen.

[Reactie gewijzigd door yzf1kr op 8 december 2008 15:49]

Die schijf stond wel vol, de Japanse stemmen werden zelfs uit de Amerikaanse en Europese versies gehaald, omdat ze er niet op konden.
Bioshock is niet geflopt op de PS3, hij heeft gewoon niet de aantallen verkocht als op de 360 en ze zullen hier best rekening mee gehouden hebben.

Ik vraag me af of MGS4 wel zou floppen. Het genre games is populair op de 360. Daarnaast is het een game met een goede naam en ik denk dat 360 gebruikers het best wel willen spelen. Niet iedereen heeft een zwart-wit visie als het om games en merken aankomt als de gemiddelde tweaker.
Metal Gear Solid <3
Mijn eerste game op de playstation 1 toen ik 10 jaar was & ook meteen de beste game die er ooit is geweest.
Ik hoop dat ze metal gear solid 1 hermaken voor de playstation 1 <3