Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties
Submitter: Wiethoofd

Folding@home zal een vernieuwde client uitbrengen die gpu's van Nvidia kan benutten. De binnenkort verschijnende GTX280, gebaseerd op de GT200-gpu, zou bovendien indrukwekkende prestaties met de nieuwe Nvidia-client neerzetten.

De huidige client kan alleen met gpu's van Ati overweg. De vernieuwde software maakt het volgens de Folding@home-organisatie echter mogelijk om potentieel zeventig miljoen Nvidia-gpu's met een totale rekenkracht van 7000 Petaflop aan het distributed computing project toe te voegen. Momenteel heeft het project 1,9 petaflops aan ruwe rekenkracht tot zijn beschikking, zo meldt Legit Reviews.

Nvidia stelt zelf dat zijn gpu's het meest geschikt zouden zijn voor het uitvoeren van parallelle berekeningen, maar deze claim kan nog niet onafhankelijk worden geverifieerd omdat de software momenteel nog in een gesloten bčtaprogramma draait. Een eerste publieke versie wordt in juni verwacht. Uit een gelekte slide uit een recente presentatie van het Folding@home-team blijkt echter dat de aankomende GTX280-videokaart, voorzien van de nieuwe GT200-gpu, een snelheid van 500 moleculen per dag weet te behalen, driemaal sneller dan de Radeon HD3870 en vijfmaal rapper dan de Playstation 3.

Folding@home presentatie
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (65)

Voor de mensen die net als ik nieuwschierig werden en de client willen downloaden: http://www.stanford.edu/g...lding/dutch/download.html

Om een of andere reden werkt de Engelse download niet op hun homepage en Nederlands kan je niet selecteren...? Voor de non-believer: http://folding.stanford.edu/English/Download
Zal even een storinkje of serveronderhoud zijn, ik kon hem gister nog downen.
Hier heb ik geven de console-only versie (itt grafische) geupload
http://rapidshare.de/files/39515940/FAH504-Console.exe.html
hier de link waar je de client voor ATI GPU's kan downloaden
http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

P.S mensen die de laaste Catalyst 8.5 hebben geinstaleerd ,deze client werkt niet met Catalyst versie 8.5 !!

gebruik een oudere versie 8.3 of 8.4 , voor grafischekaarten van 26XX tot 38XX

Gebruik je een AGP of een 16XX of 19XX PCIe kaart van ATI , de versie 7.5 tot 7.11 werken uitstekend met de client voor de 16XX tot 19XX ATI kaarten
De snelste driver in combenatie met AGP van een 16XX en 19XX is de Catalyst versie 7.5 zonder CCC installeren en gebruik voor tunen en overclocken ATITrayTool of RivaTuner.

CCC ofwel Catalyst Control Center drukt de performance ,waarom geen idee maar dit geld voor alle Catalyst versie dat CCC de performance drukt.

Overclockers opgelet,

Op kaarten met 256MB (met name AGP) is het af te raden om de core en mem op te schroeven, je loopt de kans dat de client Early_Work_untit foutmelding genereerd en de client sluit af of verzend per enkele % zijn gegevens.
Kaarten met 512MB of meer zijn deze problemen niet van toepassing als mede met de nieuwe GPU2 client voor 26XX en 38XX kaarten.

[Reactie gewijzigd door edje5555 op 25 mei 2008 18:05]

maar wat rekenen hun nou precies uit met dat folding@home, schiet er iemand mee op?
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home
Accurate simulations of protein folding and misfolding enable the scientific community to better understand the development of many diseases, including sickle-cell disease (drepanocytosis), Alzheimer's disease, Parkinson's disease, BSE (mad cow disease), cancer, Huntington's disease, cystic fibrosis, osteogenesis imperfecta, alpha 1-antitrypsin deficiency, and other aggregation-related diseases
En @Energiegebruik:
Het gaat er vooral om niet gebruikte processortijd van reeds draaiende processoren nuttig te besteden. Of het hier nou gaat om CPU's of GPU's. dat maakt niet zoveel uit. Natuurlijk is het wel zo dat als je je GPU-tijd gaat benuuten, terwijl je aan het internetten bent er wel wat meer stroom verbruikt wordt, maar dit valt uiteindelijk ook in te stellen.
Daarnaast; Als het uitendelijke doel gehaald of benaderd wordt en misschien maar een paar van de genoemde ziektes na het begrijpen van het achterliggende principe opgelost (genezen) kunnen worden, is het dan heel erg dat wij daar iets meer energie voor gebruiken?

Voor iedereen die willekeurige vragen en conclusies post, zoals 'wat rekenen HUN nou precies uit' en 'Geen idee wat er in de praktijk al is uitgekomen':
Google is en blijft je vriend (of een willekeurige andere zoekmachine).
Even zoeken en je vragen zijn beantwoord en je kennis bijgevuld, zodat je nuttig kan bijdragen aan de discussie in je posts.
Het gaat er vooral om niet gebruikte processortijd van reeds draaiende processoren nuttig te besteden.
Het punt is nu juist dat er wel een groot verschil is in energie verbruik tussen een idle systeem, en een systeem dat op de achtergrond F@H (of een willekeurige andere client) draait, deze worden namelijk wel (default) 100% belast.

Een CPU voert inderdaad altijd instructies uit, maar de idle thread stuurt continue HTL (halt) instructies naar de CPU. Moderne CPU's verbruiken voor die instructies veel minder energie dan normale instructies omdat ze zichzelf in een soort slaapstand schakelen. Dit geldt zoals je zult weten ook voor GPUs, als die niet belast worden, verbruiken ze vele malen minder.

Nu is het natuurlijk een afweging, uiteindelijk 'geef' je aan een goed doel, maar je verstookt wel een hoop energie, en dat zie je ook terug in je uitgaven voor elektra.
Ja we schieten er mee op, zie voor wat het precies inhoud: http://nl.wikipedia.org/wiki/Folding_at_home
Met behulp van distributed computing wordt gerekend om de opvouwing van eiwitten te voorspellen. Voor deze zeer rekenintensieve taken wordt gerekend op de bereidwilligheid van vrijwilligers om de niet gebruikte rekenkracht van hun computer alsnog te benutten. De vrijwilliger haalt een client die een datapakket binnenhaalt waarna de PC de rekenopdracht afwerkt en de resultaten van de opvouwing terugstuurt. Op deze wijze worden een aantal ziekten bestudeerd die gerelateerd zijn aan dit misvouwen van eiwitten, bijvoorbeeld Alzheimer, BSE (gekke koeien ziekte), CJD (Creuzfeld Jacob), ALS,Huntington en Parkinson.
Project pagina : http://folding.stanford.edu/

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 25 mei 2008 12:59]

Gebruikt worden als hulpmiddel bij onderzoeken en er wat mee opschieten (aantoonbare baten) zijn twee verschillende zaken. Natuurlijk wil men er wel wat mee opschieten alleen blijft het vooralsnog vrij onduidlijk of er ook nog daadwerklijk opgeschoten wordt. In elk geval zal er minder op bepaalde doelen geschoten worden als deze kaarten i.p.v. te gamen dus thuis eiwitmolecuulcombinaties staan te vouwen.
Folding at home (afgekort F@H) is een distributed computing-project met als doel meer te weten komen over eiwitten. met name over wat ze doen en hoe ze vouwen (folding).

Meer info Wikipedia NL EN
Folding @ home projectpage of Nederlandse FAQ
"We" hebben zelf ook een Nederlandstalige FAQ hoor :) De Dutch Power Cows, het team van Tweakers.net, onderhoudt een Wiki over Folding@Home.

Als mensen door dit nieuws besluiten om mee te doen, zou het mooi zijn als ze teamnummer 92 invullen en zo DPC/t.net te steunen. Tevens kun je op GoT terecht voor vragen en stats :)

Vreemd eigenlijk dat dit niet in het bericht of in eerdere reacties is vermeld
Van alles... maar voornamelijk naar celonderzoek mbt kanker en dat soort zaken.

De resultaten zijn te zien op:

http://folding.stanford.edu/English/Papers
Goede vraag, veel ontwikkeling maar het is mij ook onbekend.
hoe eiwitten vouwen (folden)
Geen idee wat er in praktijk al is uitgekomen maar In ieder geval is de verhouding tussen energieverbruik t.o.v. de resultaten compleet buiten proportie.
als je het programma kent, dan weet je ook dat je het cpu-gebruik kan instellen..
en het is niet de bedoeling dat je speciaal je computer laat aanstaan, maar als je pc toch aanstaat, dat je hem dan maar beter nuttig kan gebruiken.

waarom zou je een processor bv maar 5% gemiddeld benutten met een beetje internet + muziek?
ga je het merken aan je geldbeugel als je hem instelt dat hij op 50% mag draaien?
hij zal enkele watt's meer verbruiken, je zal hoogstens enkele euro's uitsparen per jaar..

en schakel je over naar gaming, video, photoshop, zwaardere taken dan zal folding je processor minder gebruiken..
Een CPU is stressed altijd warmer dan idle; warmte is de voornaamste omzetting van energie bij computers (trilling/geluid is verwaarloosbaar).
Zeker nu met dualcores die zichzelf terugklokken en vanalles leidt zo'n programma op de duur tot een enorme verspilling aan elektriciteit.
Waarom verspilling van electriciteit? Weet je wel wat het alternatief is? Blijkbaar niet.

In dit (wetenschappelijke) programma doneren 'normale thuisgebruikers' CPU-kracht aan het rekenproject om oorzaken (en dus ook oplossingen) te vinden voor een aantal ziekten waar nu nog geen medicijnen voor zijn. Op het moment dat er dus geen/zeer weinig gebruikers meedoen, moet er door de onderzoekers tijd ingekocht worden op een supercomputer of er zelfs een voor laten neerzetten. Het is dus geen verspilling van energie, maar een verschuiving in het gebruik: in plaats van gebruik te maken van zeer dure en stroomvretende supercomputers wordt er gebruik gemaakt van thuiscomputers van miljoenen gebruikers.

Dit heeft dus ook direct nog een ander voordeel: er hoeft veel minder of zelfs geen belastinggeld (subsidie) in het project gestoken te worden, resources van de universiteit (rara hoe zouden ze daar nu aan komen) kunnen anders ingezet worden en eventuele resulterende medicijnen zullen goedkoper worden dan wanneer dit onderzoek door de farmaceutische industrie betaald zou zijn. Wellicht zijn er nog andere (grote) voordelen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.

Lieden die stellen dat dit project verspilling van energie is zitten er dus behoorlijk naast. En aangezien niemand ze dwingt om mee te doen, snap ik hun punt eigenlijk niet zo.
Als ze wetenschappelijk onderbouwde kritiek hebben op de opzet van het programma, de wijze waarop het uitgevoerd worden (welke berekeningen etc.) en/of de verkregen resultaten, moeten ze daarmee naar de onderzoekers gaan die het project leiden.
Denk dat het wel meer is als "enkele watt's". Ik heb laatst eens zo'n energiemeter aan mijn pc gehangen. Bij normaal werk (internetten etc) trekt die zo'n 250 Watt. Zet ik de videokaart aan het werk (8800 gtx) zuipt die 360 watt... dat is dus zo'n 110 Watt meer.
Hier ga ik effe op in hoor, sorry. Zoals je zelf zegt, je hebt geen idee wat de behaalde resultaten zijn maar 'in ieder geval is de verhouding van energieverbruik tov. de resultaten compleet buiten proportie'.... Que???
Wat zijn jouw behaalde resultaten in het leven en hoeveel energie heb je daarvoor verbruikt? Wat is het behaalde resultaat van de mens en hoeveel energie heeft ie daarvoor al verbruikt? Mooie stof om over te filosoferen als je eens op een avond niet kunt slapen.
Hoezo buiten proportie?
Heeft niks met milieuzeurpieterigheid te maken.

Het blijft wel belangrijk om naar energiegebruik te kijken;

- Je portemonnee gaat wel sneller leeg als je ineens veel meer stroom gebruikt.
- Fossiele brandstoffen raken op en men is nog niet ver genoeg om volledig van deze brandstoffen af te stappen. Heeft niks met milieu te maken, dat zou het wel hebben als we het over uitstoot gaan hebben. Het broeikaseffect zoals het aan ons gepresenteerd wordt door de overheid is onzinnige propaganda, dus hier kijk ik ook minder naar.
Ik heb geen zin om mij nader te gaan verklaren op dit laatste punt, dan raak ik wel erg ver offtopic.
We zijn wel ver genoeg m'n beste. Het zijn echter olieproducerende en verwerkende landen die ervoor zorgen dat velen het denken. De technologie is er al lang, alleen wordt het geld nog op de vervuilende maar winstgevende olie gezet.
ooit bedacht wat een waterstof tankstation/tankwagen doet als et ontploft?
is niet echt fijn (als ik moet geloven wat er over wordt gezegd)
Het leuke aan waterstof is dat het, bijvoorbeeld bij een lek oid, juist veiliger is dan benzine. Benzine (de dampen daarvan) blijven laag bij de grond hangen, terwijl waterstof veel sneller vervliegt.

Daarnaast, hoe vaak ontploffen er nu tankwagens? Bijna nooit. Hoe vaak ontstaat er zelfs maar brand bij een auto-ongeluk? Ook bijna nooit. De tanks die ze nu gebruiken in waterstofauto's zijn een stuk sterker dan die van benzine, en daar is nog minder kans van een ontploffing (of lekken) dan bij benzinetanks.
Water is H2O... Alleen H2 kun je niet als water vervoeren want dat is waterstof. :) Mogelijk bedoel je dat je water naar een tankstation vervoert en daar pas omzet in H2 en O. Oftewel het tankstation op de kraan aansluiten??

Of jij hebt toch niet heel goed opgelet of je bedoelt precies wat ik zeg maar presenteert je verhaal slecht.
het gebruik van 7000 petaflops voor wetenschappelijk onderzoek lijkt me iig nuttiger dan crysis mooi te kunnen spelen.
Hm, ik zie net dat de nieuwste (grafische) client v5.03 nog niet eens multithreaded is, dus op dual- en quadcorebakken kunnen ze nog resp. 2 en 4 keer zo snel. Ongeveer dan.

Maar GPU support zit dus ook nog niet in deze versie, begrijp ik. Jammer, had weleens willen zien hoeveel dat op een "simpele" 8800GT nou uitmaakt... en of het een game niet zal belemmeren. En ook aardig: of het Vista's Aero niet zal belemmeren, omdat die veel sterker op de GPU leunt dan Luna van XP.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 25 mei 2008 14:36]

Er is een beta client die multithreading ondersteunt, deze zal dus binnenkort ook wel ergens gereleased worden. Tot zolang kan je gewoon meerdere console clients draaien (wat uiteindelijk hetzelfde aan rekenkracht voorstelt).
Het leuke van echte multithreading is natuurlijk dat 1 molecuul sneller klaar is, terwijl met meerdere client meerdere molculen evensnel klaar zijn. En meerdere clients geeft natuurlijk extra overhead. Niet leuk op een dual quadcore :P
Als je bij de performance clients kijkt, kan je de SMP client terugvinden voor windows. Zoals de naam doet vermoeden, ondersteunt deze SMP machines. Enige nadeel is dat de 'houdbaarheid' van de WorkUnits (WU's) zeer kort is (enkele dagen) en er dus ook geadviseerd wordt om deze client alleen te draaien als je pc nagenoeg 24/7 aanstaat.
Foldinghome is net als bij Distirbuted een medicijn of medicijnen zoeken tegen ziektes zoals kanker,parkinson en dementie.
ik vind dit projecten waar je wel iets aan hebt om ziektes te kunnen bestrijden met een medicijn.

ik doe hier al ruim een jaar aan mee en heb onlanks met de nieuwe beta mijn Ati 3850 op beide pc's aan het werk gezet + nog eens de cpu client die op 1 core loopt en de tweede core voor de gpu client te voeden.
in het verleden was er ook al een gpu client maar die ondersteunde enkel de 16xx en 19xx kaarten van ati en de nieuwe beta gpu2 client ondersteunt enkel de 26xx tot 38xx en werkt hier ook toppie.

Er was al in het verleden veel vraag naar een client voor Nvidia kaarten en tot op heden uit gebleven vanwegen dat de client voor een nvidia kaart geheel opnieuw moesten geschreven worden.
en het is een goede zaak dat nvidia kaarten aankomende zomer nu ook mee kunnen rekenen en deze kaarten zullen betere performance gaan leveren als ATI kaarten, je ziet de reken capaciteid ook wel terug in benchmarks in games dat nvidia op dit moment nog steeds meester is op snelheid met games (de aanschaf prijzen daar gelaten).
Ati kaarten zijn toch wat minder krachtig als die van nvidia dus het kan alleen maar beter zijn voor foldinghome hoe meer rekenkracht des te groter de kans dat er medicijnen worden gevonden.
ben echt benieuwd of de performance ook daadwerkelijk beter zullen zijn als van ati , en hopelijk ondersteud folding dan ook de nieuwste ATI core die ook ergens in junie op de markt zal gaan komen voor nog meer reken power.
ATI kaarten minder krachtig als Nvidia?
In games misschien wel, is dat ook hetzelfde als het berekenen van F@H pakketten?
Uit een gelekte slide uit een recente presentatie van het Folding@home-team blijkt echter dat de aankomende GTX280-videokaart, voorzien van de nieuwe GT200-gpu, een snelheid van 500 moleculen per dag weet te behalen, driemaal sneller dan de Radeon HD3870 en vijfmaal rapper dan de Playstation 3.

lijkt er dus wel op.

echter of hij ook sneller is dan de 4870 (x2)
dat is natuurlijk de vraag
want er zit een generatie verschil tussen die kaarten dus dat is niet eerlik vergelijken
Hier wordt mijn HD3870 gelimiteerd door de processor (Q6600) die met 1 core de berekeningen moet klaar zetten. De cpu core loopt op 100% en de gpu haalt tussen de 70 en 90% belasting. Wat voor soort cpu zal je dan moeten inzetten om een 3x snellere nvidia kaart vol te trekken.
Er wordt ook gekozen om 2 F@H clients te draaien, elk op een eigen CPU core, zodat de GPU ten volle kan belast worden. Iemand haalde dus 1440ppd met 1 client op zijn HD3850 door zijn "trage" AMD X2 6000+, maar haalde in totaal ongeveer 2000ppd door 2 clients te draaien, elk op een eigen CPU core, zodat de cpu zeker niet de limiterende factor kan zijn. Misschien kan je dat ook eens proberen.
Hier wordt mijn HD3870 gelimiteerd door de processor (Q6600) die met 1 core de berekeningen moet klaar zetten.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als de client automatisch alle cores van je systeem kon gebruiken om de GPU volledig te belasten EN als er dan nog cores over zijn die 'gewone' F@H berekeningen laten doen. Nog mooier als die gewone berekeningen dan ook nog eens de SMP versie zijn.

Met een quad core kun je dan b.v. met 1.5 core je HD3870 100% belasten. 50% van 1 van die cores draait dan nog eens het (eigenlijk 1 van de) gewone F@H algoritme en je 2 overgebleven cores de SMP variant.
en het is een goede zaak dat nvidia kaarten aankomende zomer nu ook mee kunnen rekenen
Ja idd! Eindelijk weer eens een lekkere warme zomer :+

Maar even serieus, op mijn kamer loopt de kamertemp op tot zo`n 30 graden als mijn pc idle aanstaat en zelf 35 tot 38 graden tijdens gamen. Moet er niet aan denken om van mijn werk thuis te komen in een, door het vouwen, kokende kamer.
Aan de andere kant, van `t winter is folding@home mijn nieuwe verwarming }>
klinkt toch meer of je eens goed moet gaan kijken naar de ventilatie van je kamer, dan dat er daadwerkelijk iets mis zou zijn met F@H...
Dus ze hebben nu 1.9 petaflops tot hun beschikking, wat verhoogd zou worden tot 7000 petaflops? Is dit een realistische schatting van de verhoging? Hebben ze het met 70 miljoen GPU's dan over het totale aantal Nvidia GPU's, of over de GPU's van de mensen die geinteresseerd zijn in meedoen? Dit lijkt me wel een erg grote stijging van het aantal flops..
EDIT:
even opgezocht bij de bron, en het gaat inderdaad over het totale aantal Nvidia kaarten met Cuda programmering.

[Reactie gewijzigd door MaxMadu op 25 mei 2008 12:56]

ze kijken hoogswaarschijnlijk naar alle gebruikers die nu folding@home doen && welke videokaart deze mensen hebben...
Het potentiele effect van Nvidia is die 7000 PFlops.
dat lijkt me als alle mensen die thuis een nvidia hebben zich op hun netwerk aan zouden sluiten.
om potentieel zeventig miljoen Nvidia-gpu's met een totale rekenkracht van 7000 Petaflop aan het distributed computing project toe te voegen. Momenteel heeft het project 1,9 Petaflops
Volgens mij staat er dat 70 miljoen Nvidia kaarten samen 7000 Petaflops kunnen verwerken en dat dat hun potentieel is ;)

@ Renegade666: http://folding.stanford.edu/

[Reactie gewijzigd door Onno b op 25 mei 2008 14:02]

Dat een CPU een bottleneck gaat vormen is het antwoord ja ,

hier draai ik op een E6600 2.4 @ 3.1gig en hier kan ik een 3850 tot 99% aan het werk zetten dus dat valt nog mee, echter een 3870 wordt dit al anders daar kom ik ook niet veel hoger mee als 78% load op de GPU (mischien driver of client niet geoptimized?)
Met de 3870X2 blijkt het nog niet echt te lukken om de twee GPU's te gebruiken van deze kaart met de huidige client GPU2 beta dus als de 4870X2 zal arriveren moet er flink gesleuteld worden aan de client of de driver van ati om alles goed geoptimaliseerd te laten draaien.
Op de 2e pc daar darid een E4500 2.2 @ 2.8gig en die trap ook een 3850 naar 99% load dus dat zit allemaal wel goed.

Quadcores doen het eigelijk juist prima met foldinghome, je kan namelijk 1core gebruiken voor je GPU en de overige 3cores met de CPU client laten draaien en dit leverd behoorlijk wat punten op, een Q6600 kan alleen al op 4cores 1200 a 1500 punten genereren per/dag dus op 3cores zou je op c.a 900punten komen en plus een 3870 a 1500punten is toch mooi 2400punten perdag bij 24uu load !

zelf haal ik op een E6600 en een 3850 c.a 2000punten perdag en op de 2e pc c.a1800 .
denk met de huidige E8400 en E8500 moet er toch wel genoeg power zijn om de nieuwe 4870X2 aan te kunnen of de nieuwe Quad zal zeker zijn steentje wel bijdragen met raw power.

Wat AMD zal doen daar heb ik nog niet zoveel naar gekeken, het zal denk ook niet zo erg veel uitmaken omdat de client meer afhankelijk is van rekenkracht dan bandbreedte , en de bandbreedte die het nodig heeft gaat naar de GPU stream via de pcie poort en persoonlijk denk ik dat zowel AMD als Intel dit met 1 core wel kan voeden zoals nu ook het geval is.
Goede zaak dit!

Het is alleen jammer dat de SMP en GPU clients zo enorm lang in beta zijn en nog zullen blijven. Voor ons tweakers is dat geen ramp, maar als ik truus van 3 hoog achter wil overhalen om de client te gaan draaien dan liever toch wat stabieler en minder onderhoudsgevoelig.

Is het eigenlijk al mogelijk om de SMP en GPU clients te combineren met elkaar? Ik heb het al een tijdje niet meer gevolgd, maar ik dacht dat dat ook 1 van de tekortkomingen was. Stel dat je een snelle quad core met een redelijke GPU er bij heb, dan laat je altijd een gedeelte van je totale performance liggen als je maar 1 van de 2 kunt gebruiken.

Draait de client van de PS3 eigenlijk ook niet alleen op de cell en niet op GPU?
Nvidia 8xxx of hoger!
The 8-Series (G8X) GeForce-based GPU from Nvidia is the first series of GPU to support the CUDA SDK.
Voor meer info: Folding Forum: F@H NVIDIA GPU Client Confirmed

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True