Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft de deadline voor de aandeelhouders van Take-Two Interactive toch nog verschoven naar 16 juni. De aandeelhouders lieten de vorige deadline voor een reactie op het overnamebod verstrijken.

EA en Take Two logo'sHet enige dat EA wijzigt aan de vorige gestelde termijn is de datum waarop het aanbod verloopt. Het bod van 25,74 dollar per aandeel blijft gehandhaafd. Daarmee blijft Electronic Arts onder de koers van het huidige aandeel zitten; het aandeel Take-Two is momenteel 27,10 dollar waard en is sinds 1 mei, twee dagen na de release van Grand Theft Auto IV, niet meer onder de 26 dollar geweest. Het uitstel geeft de Federal Trade Commission de mogelijkheid het bod van EA te bekijken en op waarde te schatten, zo meldt Associated Press.

Het bestuur van Take-Two heeft ondertussen aangegeven opnieuw in gesprek te zijn met een partij over een eventuele overname. Hoewel Take-Two niet bekend heeft gemaakt om welke partij het gaat, ligt het voor de hand dat de uitgever weer met EA om de tafel zit. Take-Two gaf al eerder aan na de release van GTA IV wel over een eventuele overname te willen praten. Hoewel de gesprekken dus heropend lijken te zijn, heeft het bestuur opnieuw laten weten het door EA geboden bedrag te laag te vinden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Waarom ben ik er bang voor dat EA hierna de GTA reeks de grond in zal boren?

Ik hoop dat ze zo lief zijn om EA vriendelijk de deur te wijzen met het verzoek om nooit meer terug te komen.
De negatieve reputatie van EA bestaat voornamelijk in de hoofden van mensen die op fora posten. Klopt, ze zijn in het verleden niet best omgegaan met een aantal geweldige titels, maar er zijn meer dan genoeg goeie spellen onder het EA label verschenen, en er zijn ook genoeg reeksen goed gebleven nadat ze onder het EA label kwamen te vallen.
De negatieve reputatie van EA bestaat voornamelijk in de hoofden van mensen die op fora posten.
Fora's zijn bij uitstek goeie leesvoer uit de eerste hand en zo kun je meningen van anderen op een produkt bekijken welke daardoor een goeie algemene indruk wekken :) Dus ik weet niet waarvoor jij denkt dat fora's geschikt zijn, behalve dat ze er zijn :?

Bekijk je de games zelf van EA dan zie je ook dat ze jarenlang al op hetzelfde voort borduren en dat er in een game vaak meer werk besteed had kunnen worden dan dat men al gedaan heeft. Als ik in een game 4 keer dezelfde huizen of kamers gebruikt zie worden dan krijg ik al gauw het gevoel dat het niet meer om liefde gaat voor het ontwikkelen voor het spel maar dat het om afraffelen gaat en dat de gamer net zoveel betaald als vroeger maar waar de games wel beter waren voorzien van diversiteit. Sinds EA is er een hoop goeds verdwenen en zie je het vrijwel niet meer terug.

Lijkt me toch wel een belangrijk argument waar menig gamer over valt maar sinds MoHaa heb ik geen game meer van ze aangeraakt. En als ik de fora's er op na sla dan worden de mensen ook een beetje moe van sport games waar de engine nauwelijks vernieuwingen bevat en waar alleen de interface en en de lokatie's wat zijn aangepast.

Als we willen kunnen we allemaal snel geld verdienen maar je ziet steeds vaker dat bedrijven worden afgestraft op slechte service/support/aftersales en karige ontwikkeling.
het hergebruiken van een paar objecten hier en daar is niet zo erg als je ze een andere texture geeft. Ik doe het bijna dagelijks. soms niet eens een andere texture, bij meubels bijvoorbeeld. maar als je hele kamers identiek maakt ook qua inrichting dan ben je wel iets te veel tijd aan het besparen dan je zou moeten in mijn beleving.

Hergebruiken van hele kamers:
Jullie herinneren je vast wel pokemon red en blue met daarin de S.S. Anne. Daarin zijn dezelfde kamers gebruikt. Sommige zijn anders ingericht. andere zijn gewoon onbemande kamers. In het echt zie je in centerparks bijvoorbeeld ook vak hele huisjes hetzelfde ingericht. Acceptabel dus.

Voorbeeldtje: Als je in final fantasie 8 bijvoorbeeld een kamer binnen komt dan zie je de vorm van die kamer met dezelfde grootte ook wel heeeel erg vaak tegenkomen. Maar nooit met dezelfd meubels of rommel/mensen erin. Soms is het team zo enthousiast geweest dat kamers op bepaalde punten in het verhaal een andere inhoud hebben. En reken maar dat voor dat detail een hoop mensen een paar weekendjes minder gehad hebben. En veel mensen prijzen dat spel op hoe mooi en leuk het wel niet is. Dat is die technical artistjes wel een weekendje waard.

Maar in bijvoorbeeld sommige sportgames (van onder andere EA want daar gaat dit nieuws bericht over). FIFA enzo. Doe op zijn minst een andere belichting op ieder speelveld. Er is geen enkel excuus om dat niet te doen ZEKER met een ingebouwde klok in je console of pc. Weet je hoeveel tijd zoiets kost? hooguit een kwartiertje. En dan heb je ook nog koffie gezet. Des noods pas je het dynamisch aan dan kost het je geen artiest die je tevreden houdt maar een programmeur die je kunt laten overwerken voor wat geld. Ik speelde eens tennis op de xbox (jah xbox, blahblah) en buiten was het het zelfde licht als op het scherm, Weet niet of die van EA was maar als EA de rechten op die code heeft WAAROM HEBBEN HUN ANDERE SPORTSPELLEN DAT DAN NIET (muv nacht natuurlijk)? Sommige sportspellen van ze hebben dit goed voor elkaar maar ik zie ze nog wel eens spelers allemaal hetzelfde bonestructure, animations en model gebruiken. Alleen andere textures! James Rolfe zei het heel goed: "are you f*cking kidding me!? WHAT where they THINKING!".

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 19 mei 2008 19:25]

Fora's zijn bij uitstek goeie leesvoer uit de eerste hand en zo kun je meningen van anderen op een produkt bekijken welke daardoor een goeie algemene indruk wekken :) Dus ik weet niet waarvoor jij denkt dat fora's geschikt zijn, behalve dat ze er zijn :?
Ik weet niet waarom jij denkt dat ik iets zeg over de geschiktheid van fora?
Fora's zijn bij uitstek goeie leesvoer uit de eerste hand en zo kun je meningen van anderen op een produkt bekijken welke daardoor een goeie algemene indruk wekken
Dat is inderdaad wat mensen die veel op fora klagen vaak denken, maar dat is dus simpelweg niet waar. Mensen die tevreden zijn posten sowieso veel minder dan mensen die ontevreden zijn. Dat heet de wet van de vocal minority. Er wordt veel, hard, en vaak geklaagd over van alles, maar dat wil niet zeggen dat dat ook de ultieme waarheid is. Voor iedere klager zijn er misschien 20 mensen die het spel met plezier spelen en geen behoefte hebben om luidruchtig op een forum te roepen dat ze iets leuk vinden.

[Reactie gewijzigd door Edmond Dantes op 19 mei 2008 19:47]

@Domovoi: vast, vandaar dat er zoveel geklaagd wordt over EA en ik haast nooit wat hoor over andere uitgevers. Oke, andere uitgevers hebben zo ook spellen die soms tegenvallen. Maar EA weet het gewoon klaar te spelen om de creativiteit en originaliteit uit zijn ontwikkelaars te laten verdwijnen waardoor elk spel van hun inspiratieloos, niet volledig uitgewerkt en buggy aanvoelt. Ik heb altijd het idee dat er in die spellen net iets mist, dat ze nog best wat leuke dingen hadden kunnen toegeven.

nou moet ik zeggen dat ik need for speed pro street wel een goede game vind, maar ook daar kon het net allemaal wat beter uitgewerkt en meer over nagedacht zijn. Nou is dit ook bij mij een gebrek aan beter, want voor de pc zijn er niet veel racegames die zo relax (niet realistisch) spelen als de need for speed serie. Maar toch, ze hebben een hoop mooie titels verneukt. Neem bijv the Godfather die toch wel een gta tegenhanger moest gaan worden. Ook de titel-200* series wordt je helemaal gek van, zelfs grafisch staan die spellen stil.
@Domovoi: vast, vandaar dat er zoveel geklaagd wordt over EA en ik haast nooit wat hoor over andere uitgevers.
Dat heet selectief gehoor.
Noem er eens eentje die niet beter had geweest zonder dat EA met de deadlines en budgetten begon te schuiven. Ze hebben COD4 Battlefield 1942 vern**kt. zoek de orginele concept art en game ideeen maar eens op. Dit is nu ook niet slecht, omdat ze anders de verkoop cijfers voor de volgende release verpesten. Maar het had ZO VEEL BETER horen te zijn. T2 wekt bij mij de indruk dat ze echt geven om de producten die ze maken zoals het hoort en ze niet zo snel mogelijk met veel reclame rond de kerst uitpoepen en vervolgens slecht ondersteunen zoals EA dat doet.

Wat mensen bij EA kennende denk ik dat EA GTA minder geweldadig zal maken zodat het ook door ouders voor kinderen gekocht word. Slecht idee denken wij, dan heb je een veel minder goed spel. Maar EA geeft daar niet om, het draait daar om verkopen.

Als je een product als een spel, muziek, film of iets anders creatiefs maakt dan kun je maar beter houden van wat je bouwt anders schijnt het heel erg door in je product en heeft het een negative uitstraling op meerdere manieren. Je inleven in de wereld of sfeer die je maakt heet vormgeven en het is emotioneel werk. Als je het kunt ben je een artiest. Als je het echt niet wilt dan KUN je het ook niet. EA begrijpt dit niet. Je kunt ontevreden artiesten met in dit geval specialisatie gamedesign GEEN SPEL laten maken waar mensen van genieten. Je houdt ze tevreden of je neemt andere mensen aan. Het enthousiasme van de mesen die het bouwen schijnt ALTIJD door in het eindproduct bij dit soort dingen. Daar kun je niet omheen. Als Take2 vijhandig word overgenomen en de artiesten daar worden ontevreden dan kun je zooi daar wel opdoeken en GTA gaat er dan HEEL anders uitzien. Je creative personeel MOET ALTIJD tevreden blijven. Tot nu toe lukt EA dat niet. Als ze dat weer kunnen zal ik mijn mening over die beerput die ze gamebedrijf noemen herzien en minder negetief onderbouwd commentaar meer kunnen leveren over hun producten. Want dan kunnen ze weer mooie dingen maken die ik graag zal spelen en waar hun mensen weer eens trots op kunnen zijn. Want gamedesigner ben je NIET voor de centen. Dan zou je namelijk ander werk doen.

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 19 mei 2008 18:52]

Ze hebben COD4 vern**kt. zoek de orginele concept art en game ideeen maar eens op. 8)7

Call of Duty 4: Modern Warfare is a first-person shooter video game developed by Infinity Ward and published by Activision.
Je hebt gelijk. ik was ff in de war met BF1942. Activision is met COD4 ook met beetje easy geweest met sommige opacitymaps op gebouwen op de achtergrond. Maar dit zal meer een technische overweging geweest zijn dan een tijd issue. en hier en daar een hoek in de "billboards" waar dat op het op de texture afgebeelde gebouw ook gebeurd kan geen kwaad toch? kost je 1 polygon en maar liefst 2 hele triangles aan rekenkracht. Maar ik zit nu wel een beetje te mieren neuken. Vooral omdat ik nu zelf een berg voor op de achtergrond van 24 polies aant modellen ben irriteert de herinnering aan dat detail mij nu even.

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 19 mei 2008 19:23]

Noem er eens eentje die niet beter had geweest zonder dat EA met de deadlines en budgetten begon te schuiven.
Dat zijn zoveel dubbele ontkenningen achter elkaar dat ik geen idee heb wat je zegt. Eentje die niet beter was geweest zonder dat EA begon te schuiven. Wat zeg je nu precies?
als je de zin een beetje uitpluist/wat common sense toepast zie je dat ThePirateMaster vraagt een enkele game te noemen die niet heeft geleden onder tijdsdruk/financiele druk van EA. :)

...at your service, enzo :)
Spore. Geen enkele tijds of financiele druk van EA. At your service.
EA brengt idd af en toe eens een goed spel uit, maar enorm vaak worden de ontwikkelaars onder grote druk gezet om iets zo snel mogelijk af te krijgen en direct erna al aan de volgende versie te beginnen.

Ik speel nog regelmatig BF2. Daar zijn een hoop patches voor uitgekomen en nog zit dat spel vol met bugs bijvoorbeeld. Of wat te denken van titel-jaartal games. Onnoemelijk veel bij EA. Net als The Sims en hun uitbreidingen. Als je ziet wat EA uiteindelijk allemaal uitbrengt is het logisch dat er af en toe toch eens 1 moet tussenzitten die iets of wat degelijk is.
Moeten zij nu perse overgenomen worden omdat EA een overname bod heeft uitgebracht? Kan Take2 niet simple negatief antwoorden op het bod en het daarbij laten? Waarom andere mogelijke overnemers gaan zoeken? (Tenzij ze natuurlijk juist willen overgenomen worden)
Nou, omdat men nu aan het volgende deel van de GTA serie moet gaan werken en men weer 'op de pof' moet gaan leven. Ofwel er zeer weer investeerders nodig met capitaal. En EA heeft behoorlijk wat geld en daarmee kan de continuÔteit van GTA gewaarborgd worden.

Het zou toch erg jammer zijn dat er geen nieuwe GTA delen komen, alleen omdat men niet voldoende financiŽle middelen heeft..

Dat men momenteel record omzetten binnenhaalt wil nog niet zeggen of alle kosten sinds GTA-SA al zijn gedekt.

Overigens het aandeel TTWO is vandaag alweer 0,18% procent gedaald naar $26,80. De hoogste piek is donderdag geweest en sindsdien is een lichte daling zichtbaar. Persoonlijk verwacht ik dat het aandeel tegen het einde van deze week de koers in de buurt van het EA bod komt..
Jij suggereert dus dat Take2 zelf niet de financiŽle middelen heeft om deze serie voort te zetten? Met een mega-omzet als in de eerste week (0,5 miljard dollar) geloof ik eerlijk gezegd niet dat Take2 wat betreft voortzetting van deze serie niet voor zichzelf kan zorgen.

Waarom zou het economisch gezien voor EA anders aantrekkelijk zijn om Take2 over te nemen? Tuurlijk, EA kan vermogens investeren, maar het lijkt me niet reŽel dat Take2 dat na GTAIV niet zal kunnen. De ontwikkelings- en distributie van GTAIV zullen enorm hoog liggen, maar niet de 0,5 miljard dollar overstijgen... En dan baseer ik mijn argumentatie alleen op de gegevens van de eerste week.

[Reactie gewijzigd door patrickvdweide op 19 mei 2008 18:49]

Ik denk dat dit te maken heeft omdat als bedrijven jouw bedrijf willen overnemen, de aandelen van je bedrijf dan stijgen ;).
Gaat niet werken het bod moet omhoog! Waarde van het bedrijf is gestegen dus het bod moet mee omhoog!
EA verwacht waarschijnlijk dat het weer omlaag zal gaan NA de overname, dus willen ze zich niet duur inkopen om later op hun aankoopwaarde te verliezen.
Daarnaast duurt de GTA4 hype ook niet eeuwig. Het kan best zijn dat men verwacht dat het aandeel na een tijdje sowieso weer zal zakken, overname of niet.
mwoah San andreas heeft maar 30+ miljoen verkocht. De huidige stand van GTA IV is 8 miljoen hoewel de meeste denken dat het de 30 miljoen niet gaat halen moet 20 er zeker wel in zitten dus heeft het nog wel even te gaan.

Daarnaast komt hoogstwaarschijnlijk Bioshock ook nog naar de PS3 wat natuurlijk de boel ook weer verhoogd en zijn ze al bezig aan Bioshock 2.

Dan nog blijf ik erbij dat Take 2 niet verkocht moet worden. Niet alles moet onder de destructieve vlag van EA gaan vallen en Take 2 is meer dan groot genoeg om het zo goed te doen en met de strategie van minder uitbrengen en kwaliteit leveren laten ze gewoon zien dat je daarmee een heel gezond bedrijf op kan bouwen. EA ziet dat maarja de reputatie van EA is niet al te best als het om overnames gaat en dan kan Riccitiello lullen als brugman maar niemand die graag games speelt ziet het graag gebeuren.
mwoah San andreas heeft maar 30+ miljoen verkocht.
Rustig, ik ben je favoriete spellenreeks niet aan het afkraken.
De huidige stand van GTA IV is 8 miljoen hoewel de meeste denken dat het de 30 miljoen niet gaat halen moet 20 er zeker wel in zitten dus heeft het nog wel even te gaan.

Daarnaast komt hoogstwaarschijnlijk Bioshock ook nog naar de PS3 wat natuurlijk de boel ook weer verhoogd en zijn ze al bezig aan Bioshock 2.
Ja, en Bioshock op de PS3 en Bioshock 2 worden gegarandeerde successen. Dat weet je, want je kan in de toekomst kijken.

Het punt is, het staat helemaal niet vast dat het aandeel T2 alsmaar blijft stijgen. EA kan daarop mikken.

[Reactie gewijzigd door Edmond Dantes op 19 mei 2008 17:17]

Bioschock op ps3 mogelijk maar Bioshock 2 zeker en vast :)

Verder ben je vergeten dat tegen eind dit jaar ook nog eens de pc versie gaat afkomen en dan gaan de aandelen nog eens een duwtje krijgen.
T2 is zelfs nog niet met de officiŽle cijfers over de winsten buiten gekomen.
Bioschock op ps3 mogelijk maar Bioshock 2 zeker en vast :)
En waar baseer je dit op?
Verder ben je vergeten dat tegen eind dit jaar ook nog eens de pc versie gaat afkomen en dan gaan de aandelen nog eens een duwtje krijgen.
T2 is zelfs nog niet met de officiŽle cijfers over de winsten buiten gekomen.
Je snapt het niet. Ik ben niks "vergeten", mijn punt is dat je niet zomaar kan zeggen "Oh, binnenkort komen deze titels dus dat is gegarandeerd succes en de aandelen zullen omhoog gaan."

[Reactie gewijzigd door Edmond Dantes op 19 mei 2008 18:05]

Of ze gaan er vanuit dat het aandeel weer in waarde zal dalen.. al is de vraag of dat in zo'n korte periode ook zal gebeuren.
Maar de aandeelhouders zullen toch niet akkoord gaan met een lager bod dan de huidige aandelenkoers?!

Ik begrijp het niet...
Dat doen ze meestal ook niet. Het kan zijn dat men zo gezichtsverlies wil beperken. Omdat het bod nog open staat kan men in gesprek blijven over een niet vijandige overname. Vijandig is altijd duurder en binnen het bedrijf zijn dan mensen niet gelukkig.

Porsche heeft pas geleden ook een overname bod op VW moeten doen omdat ze een bepaald percentage van de aandelen hadden bemachtigd. Porsche deed een niet serieus bod omdat men de zaak niet wilde overnemen. Tot mijn verbazing waren er echter wel aandeelhouders die aandelen hadden aangemeld. Zie deze link
http://groephero.web-log....internationaal/index.html Op ongeveer 1/3 van de pagina staat het artikel.
Ik hoop het niet eigenlijk.. Ik hoop dat TakeTwo geen 1 bod aanneemt. Zie je het al voor GTA5 met de graphics van EA of de gameplay? Zeg dan maar dag tegen GTA..
Wat heeft een DeadLine voor een zin als je geen druk kunt uit oefenen?
EA wil iets, T2 heeft geen haast en een hele lange adem door GTA4.
Elk bod heeft een afloopdatum, dat is een normaal onderdeel van alle onderhandelingen. Zelfs een simpele offerte van een reparatie ofzo heeft een afloopdatum. Meestal ťťn maand na dagtekening.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True