Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 240 reacties
Submitter: Thyzz

Xs4all heeft dinsdag 1 april de snelheden van diverse adsl-abonnementen flink verhoogd. Het gaat om de Start-, Lite- en Basic-varianten van Xs4all Only. Volgens de provider zullen de tarieven niet verhoogd worden.

De nieuwe snelheden zijn vanaf 1 april beschikbaar en gelden alleen voor de 'Only'-verbindingen van Xs4all. Bij deze dienst, die eind 2006 van start ging, kunnen abonnees hun vaste telefoonlijn van KPN opzeggen. De isp levert sinds 12 september 2007 alleen nog maar 'Xs4all Only' aan nieuwe klanten. De snelheden van de abonnementen die KPN onder zijn eigen naam of via Het Net of Planet levert worden dan ook niet verhoogd. Abonnees die geen behoefte aan de hogere snelheden hebben, kunnen niet kosteloos downgraden: omdat de wijzigingen 'in het voordeel van de klant' zijn, is volgens de isp het normale downgradetarief van 25 euro van toepassing.

Door de snelheidsverhoging gaat de downloadsnelheid van Adsl Start van 2Mbps naar 4Mbps. De downloadsnelheid van Adsl Lite wordt ook verdubbeld van 4Mbps naar 8Mbps. Adsl Basic krijgt van Xs4all een flinke boost: dit abonnement gaat van 8Mbps naar 20Mbps. Alle varianten krijgen een upload van 1Mbps. Alleen voor de Start-versie is dit een verhoging; de andere twee abonnementen zaten al aan de technische limiet.

Adsl Fast bood al de maximale snelheid van 20Mbps en de enige wijziging die bij dit abonnement wordt doorgevoerd, is de toevoeging van de Advanced Website-dienst. Hierbij krijgen klanten een website met domeinnaam, e-mail, database en een riante trafficlimiet. Deze dienst kost 36,50 euro per maand als hij apart wordt afgenomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (240)

1 2 3 ... 9
Zo, 2 april, en de 1e mensen met nieuwe snelheid hebben zich gemeld @ XS4ALL Only

Stappenplan om de verhoging iets te forceren:

1. Abonnement "wijzigen" (In het abonnement die je al hebt, gratis dus.)
https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

2. Paar minuten wachten en eventueel je modem even opnieuw starten, en hij trained al in op de nieuwe snelheid.
Download is echter nog de oude snelheid.

3. Nog wat langer wachten, ik heb hier 2 verschillende abonnementen en beide ~2 uur gewacht.
Je verbinding valt even weg, en.. nieuwe snelheid.

Heb nu 4 en 8 Mbps, ipv 2 en 4 Mbps, en dat met alleen wat wachten :P
Tot zover deze "1 april grap" :)
Ik heb zojuist XS4all gebeld met het volgende:

- ik zit niet te wachten op een Fast abonnement, waarbij er extra dingen bij komen, terwijl Basis nu gelijkwaardig is geworden met het oude Fast, maar ik nu dus 20 euro meer gedwongen betaal dan wat er afgesproken was

"Onze zakelijk klanten zijn er overigens wel blij mee hoor" (leuk, maar daar trap ik niet in). Het is net zoiets van: bij uw belbundel kunt u nu 800 extra "gratis" sms'sjes versturen; het gelijkwaardige (anders genoemde) abonnement daarentegen is nu sterk in prijs verlaagt, maar u blijft zonder tegenbericht waar u nu bent... u krijgt toch meer voor de zelfde prijs? .

Downgraden is volgens hen gratis naar Basic in dit geval. En voor KPN Xs4all klanten komt dit aanbod er ook.

Verder ben ik het ook eens met velen van jullie die Xs4all steeds minder vinden worden (altijd xs4all abo gehad); zeker met zo'n smerige stap: bijna 75 euro betalen voor iets wat je nu met 54 ook kan, terwijl ik steeds meer mn twijfels heb wat de ECHTE meerwaarde is om voor xs4all dan 54 euro te gaan betalen ipv al die andere aanbieders...

Ik ben wel zeker boos dat ik hier weer zelf achter moet komen...

[Reactie gewijzigd door MARVIC NL op 1 april 2008 14:28]

JA PRECIES!

Zo zit ik ook, wat mot ik met een website als je standaard al een website hebt bij elke abbo en bovendien kun je je zelfs een 'web whatever' servertje draaien thuis zonder moeite.

Ik ga lekker downgraden naar basis, want ik ga echt geen 20 pleuro extra per maand betalen voor een domeinnaam die gekopeld is aan mijn bestaande xs4all www dir. Waarom betalen voor een dienst die ik toch niet gebruikt. Als het nog langer duurt ga ik overstappen naar een andere provider. Voor 29 euro heb je overal al 20mbit waarom zou ik dan nog braaf 75 euro betalen of 54 euro betalen. Ja... voor de service die ik al sinds 1991 niet gebruik zeker? Ok ze waren de eerste die fair policy afschafte en je ongelimiteerd kon downloaden, maar dat kan nu ook iedereen. En hun usenet toegang is ook vreselijk slecht tegenover b.v. tweakdsl. Waarom zit ik er nog denk je dan?

Tja gemakzucht zeg maar...

Kunnen ze de uploade niet verhogen naar 4mbit ofzo. Ok dat kan niet met adsl. naja..

[Reactie gewijzigd door PegOpDeWeg op 1 april 2008 15:48]

Opzich erg positief, maar het is wel zuur voor de klanten die al veel langer xs4all hebben; ik heb al jaren een Ultra abo met dezelfde specs als de nieuwe Basic, maar ik betaal 79 euro per maand ipv 55. Als ik overstap op Xs4all only kan dat alleen naar de Advanced versie, die precies even snel is als Basic maar dan krijg je er een "gratis" website bij. Scheelt wel iets in prijs van 79 naar 75 euro maar dan betaal ik alsnog 240 euro per jaar extra (!) voor een website die ik niet gebruik..
Kan je niet meteen downgraden naar Basic dan? Kost je 25 euro eenmalig, maar die heb je er na 1 maand alweer uit dus..
Ik zit in dezelfde situatie als IceOnFire; je kunt inderdaad niet downgraden tegelijk met de overstap van de oude "ADSL van KPN" abbo's naar Xs4all Only. Downgraden naar een ander "oud" abonnement kan helemaal niet omdat die niet meer geleverd worden. Je moet dus eerst overstappen naar Xs4all Only (de overstap gebeurt 30 dagen na aanvraag; je komt dan op Fast, aangezien er geen Ultra bestaat) en vervolgens voor 25 euro downgraden van Fast naar Basic.

Dat is dan wat ik maar ga doen, die downgrade kosten heb je er inderdaad zo uit, en de overstap van het oude naar het Only abbo is gratis voor zover ik lees. Als je na de overstap (en evt downgrade) je Only abbo voor een jaartje vastlegt krijg je ook een verse ST780, en daar heb ik wel oren naar gezien mijn ST716 niet bijster stabiel is op ADSL2+, iets wat bij de ST780 beter zou moeten zijn. Alleen jammer dat je die contractverlenging niet gelijk bij overstap kan aangeven (raar, want ze hebben het wel op de overstap-pagina staan), dus zal ik nog 30 dagen moeten wachten voordat ik kan bijtekenen en dat modem vangen.

[Reactie gewijzigd door johnwoo op 1 april 2008 15:37]

Waarom zou je alleen naar advanced kunnen overstappen?
En als dat zo is dat downgrade je verbinding toch gewoon naar Basic?
Ik zit zelf in afrondende fase van die advance hosting aanvraag, moet zeggen dat de speciale website helpdesk erg goed meehelpt. En de riante data.. 100GB per maand :)

Natuurlijk kan je ergens anders ook goedkoop 20mbit krijgen en een hostingpakketje, maar per saldo valt het best mee imho. 100GB datatraffic is al moeilijk te vinden bij een kwaliteithosting, daarbij nog een gratis domein en volledig controlle van de DNS. En als laatste natuurlijk, alles onder 1 'control centre'.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 1 april 2008 13:07]

Voor 10 dollar per jaar een domeintje kopen bij GoDaddy (incl. total DNS control) en koppelen aan het gratis Google Apps. Heb je onbeperkt dataverkeer en 6,5GB ruimte. Helaas nog geen hosting met ASP/PHP/MySQL maar dat zal binnen afzienbare tijd ook wel komen.

[Reactie gewijzigd door j.meloen op 1 april 2008 19:27]

De kwaliteit van adsl-abonnementen is nauwelijks te vergelijken. Sommige onderzoeken kijken vooral naar zaken als 'tevredenheid'. Maar ja, aangezien geen zinnig mens meerdere abonnementen tegelijk heeft zegt dit niets. Als ik tevreden ben over xs4all zou ik dan met een ander minder tevreden zijn?

Snelheid puur is niet het enige. Met xs4all only heb ik een ping naar mijn data/webserver van 13 ms. Dat is netjes en erg fijn wanneer je regelmatig een x11 sessie draait. Je merkt weinig verschil meer tussen de local en de remote desktop. Op een andere locatie via een hetnet-verbinding is dat geen feest.

Ik hoor van anderen dat je tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend bij een adsl of kabelverbinding een vast ip-adres hebt. Ben wel erg blij dat dat bij xs4all wel zo is. Is gemakkelijker met het instellen van security, extra privileges op servers en dergelijke.

Ook een linux server waarop je kunt inloggen bij xs4all is incidenteel wel handig. Al is het maar om met lynx te kijken of je vanaf een andere locatie bereikbaar bent.

Last but not least, xs4all is zo ongeveer de enige provider die weerstand biedt tegen Brein, Hirsch Ballin, politiediensten etc.
Wat betreft vast IP, mijn originele IP adres toen ik bij Cistron terecht kwam heb ik tot de dag van vandaag nog steeds :) Zelfs na 6 migraties/omzetten/ophogingen/wijzingen.
ik heb verleden jaar adsl van xs4all opgezegd. ik vondt de prijs -kwaliteit erg groot. dat is nu al ee nstuk beter geworden met deze verhoging.

ik heb sinds februari verleden jaar een 20mbit lijn van tweakdsl toen genomen voor 499 voor 2 jaar (excl. lijnhuur van 9,- pm) daarmee kom ik dus op 30 euries per maand. ok dit is een kaal abonnement. maar ik heb het pack van adsl genomen waardoor ik mijn e-mail heb behouden en nog gebruik kan maken van alle faciliteiten van xs4all zoals virusscanner, webiste, etc,etc. en dat voor 10 euro per maand. totaal kom ik dus op 40 euro per maand. nog altijd 15 euro per maand goedkoper. ok de lijn wordt niet beheerd door xs4all maar door tiscali en dat is ook niet de minste.
Het zat er natuurlijk al lang aan te komen, XS4ALL staat ten opzichte van Planet of HetNet veel meer op eigen poten.
De reden van KPN om nog geen snelheidsverhoging in te voeren is dat ze een monopolie (gezien de marktpositie) hebben. De kleinere (in verhouding dan) providers moeten kunnen concurreren en dat doen ze door de snelheden op te voeren. KPN kan kosten besparen gezien het toch wel grote klantenbestand, en houdt het nog wel even uit op deze manier.
Desalniettemin denk ik dat dit wel een voorbode is van wat ons te wachten staat: KPN verhoogt de snelheden binnenkort wel. Waarschijnlijk gebeurt dit rond de uitfasering van de dochtermerken.

Intern probeert KPN ook van het stugge (lees: traditionele bestuurlijke blabla) imago af te komen (heb er gewerkt). Gezien die visie denk ik dat ze een paar vliegen in één klap zullen slaan daarmee.

Trouwens, over dat gedoe met het omzetten van abo's: KPN moet van de OPTA naar ik weet 13 dagen wachten voordat ze de lijn mogen overnemen. Gezien dat feit (al ben ik er niet zeker van en correct me when I'm wrong) zit KPN wel in een lastige positie als er wat moet worden overgezet van bv. Tele2 naar KPN.

[Reactie gewijzigd door Tjebakka op 1 april 2008 16:23]

In de eerste maanden dat ADSL in Leiden beschikbaar was heb ik Xs4all aangevraagd, ik ben er altijd tevreden mee geweest, het werkte nagenoeg altijd, in die tijd had je nog niet veel last van spam, virussen kwam er toen wel een beetje op al zijn die er altijd al zijn geweest.

Xs4all nu: wij hebben een klant een grote sportschool met 15 werkstations, 1 pc was geinfecteerd met een virus, donderdag werden ze afgescheept met de melding dat de verbinding is afgesloten (de bekende xs4all melding) Vrijdag mochten wij opdraven, xs4all gebeld, en die verwachte dat we eerst van alle PC`s een screenshot gingen maken dat de pc virusvrij was voordat de AANVRAAG aan de speciale afdeling werd gestuurd, deze afdeling zou binnen 4 werkdagen alles activeren.

Stom ben ik geweest dat ik zei dat we een aantal pc`s hadden, maargoed al was het er 1 dit bedrijf kan niet zonder internet verbinding, als ze 7 dagen per week draaien.

Xs4all kon geen oplossing bieden, we hebben direct via Solcon van de buurman het probleem opgelost, we zijn direct dealer geworden van solcon en ik denk dat we het afgelopen jaar 29 xs4all abbo`s hebben omgezet naar solcon.

Ik vind het jammer dat xs4all direct de verbinding dichtgooit en je maar moet wachten tot ze je weer activeren, erg dominant, ze verkopen het wel onder het motto van, we willen een schoon netwerk etc etc dat zal best maar je kan niet zomaar een bedrijf afsluiten.

Gelukkig heeft solcon een andere policy.
Dan moet je maar een zakelijke verbinding nemen voor een bedrijf.
Dus Solcon laat hun klanten wel rustig trojans etc verspreiden over het internet naar o.a. andere klanten van zichzelf? Mooi (veiligheids)beleid is dat zeg als dat zo is..

Hoe frustrerend het ook is een Abuse filter, maar het is je eigen schuld, je bent verantwoordelijk voor wat er op je verbinding gebeurt, en wees blij dat Xs4all iets doet om het internet schoon te houden van dat soort rotzooi (trojans etc).. En idd zoals jimbo123 ookal zei, als de verbinding kennelijk zo belangrijk voor je is als onderneming, dan moet je een zakelijk abonnement nemen, dan heb je ook bij Xs4all gewoon voorrang bij dit soort zaken (voor die extra service betaal je dan ook)..

Beetje triest dat je als ICT professional(?) kennelijk zo naief bent in dat soort zaken MiK..
Goede zaak, en met de prijs die je betaald bij XS4all heb je bijna altijd gegrandeerd internet. Mocht dit niet zo zijn hebben ze dit in no-time opgelost.
valt tegen helaas :'(
heb nou al 4 jaar XS4ALL, ben over gestap op XS4ALL only destijds, en vanaf dat moment was het mis, om de 4 minuten werd ik van het internet afgegooid om na een flinke 5 minuten weer even online te zijn, een bestandje download was er niet bij :(

meerdere keren met XS4ALL aan de lijn gehangen, maar er werd gezegt dat het probleem absoluut bij KPN lag en dat ik hun moest bellen, waarna KPN naar xs4all wees, uit eindelijk na 4 maand (!) heeft xs4all de snelheid van de verbinding verlaagt waarna alles het weer normaal deed, maar ik mocht nog wel gewoon de volle mep betalen voor de verbinding, terwijl hij nu nog maar half zo snel is 8)7

nee toen hadden ze voor mij toch een flinke deuk in eigen harnas geslagen in mijn ogen |:(
Dat probleem heb ik ook gehad. Ik heb toen gedowngrade van Fast naar Basic, aangezien ik geen zin had in wachten tot het opgelost werd.

Het probleem is waarschijnlijk dat de infrastructuur de snelheden van ADSL2(+) niet aankan, en dat er daardoor problemen ontstaan.
Ik had toen ik ze kreeg nog het oude Alcatel modem van XS4ALL, en heb toen een nieuw modem in een winkel gekocht. De problemen werden minder, maar waren niet opgelost. Omdat het niet bij XS4ALL gekocht was wilden die niet al te veel support er op leveren, en de KPN monteur die langskwam 'om te laten zien dat het aan mijn modem lag' moest na het testen bekennen dat mijn (getweakte) modem betere performance had dan zijn test modem, en dat hij het probleem ook kreeg. KPN heeft me toen wat anders geschakeld, wat problemen weer verminderde, maar weer niet verhielp. Toen heb ik dus de downgrade gedaan.
ADSL, en nog meer ADSL2(+) is voor de snelheid heel erg afhankelijk van de kwaliteit van het koper. Meestal hoe ouder het koper, hoe lager de maximale snelheid. Ook de afstand van de centrale speelt een rol.

Ik had bij Demon een 8MB abonnement (toen de snelste) maar haalde niet meer dan 6,6 Mbit (aan de ADSL/ATM kant, aan de ethernet kant natuurlijk wat minder). Mijn afstand tot de centrale is minder dan twee kilometer, maar aangezien ik in een jaren 30 wijk woon is het heel oud koper. ADSL2, met of zonder plus, zou voor mij geen zin hebben.

Gelukkig ligt er nu glas in de wijk, volgende maand wordt dat kosteloos geupgrade van 24 Mbit naar 50 Mbit, symetrisch 8-) .
Ver van de centrale? Heb ik in België ook, betaal meer dan 50 euro per maand voor een 1 Mb verbinding (zou 6 moeten zijn).

Binnenkort gelukkig weer naar Nederland verhuizen :*)
Heb XS4ALL ADSL FAST 20mbit abo en zit 600 meter van de central en kom niet hoger dan 1.5mbit. Dus dichtbij/ver van de centrale is voor mij ook een fabeltje wat de wereld in is geholpen.
de kwaliteit van het koper is ook een factor.

ik heb basic, dus 8/1, en zit op 2500 meter van de centrale, en haal netjes die snelheid. Toegegeven, ik heb er geen standaard apperatuur op zitten (cisco 3620), maar in weze moet dat weinig uitmaken.

ik zou je lijn door laten meten.
tja... ik zie xs4all only nog steeds een soort voip abonnement, daarom is dit abonnement nog niet volledig optimaal.
Ik wilde ook graag naar xs4all only overstappen, maar na het lezen van al die klachten over xs4all only, besloot ik nog even te wachten
Ik hoop voor jullie beiden dat dit snel verbetert, oprecht :).

Ik heb zodra het kon (nog tijdens de voorinschrijving) over gestapt naar XS4all only. Op een garbage signaal na een downgrade van m'n abbonnement na, heb ik hierbij geen klachten ondervonden en tot op heden loopt alles op precies de gespecificeerde snelheid.

Helaas heb ik ook wel zorgen over het feit dat ze toch steeds merkbaarder bij KPN gaan horen. Vroeger werkten er allemaal goede mensen op de helpdesk die in ieder geval naar mijn idee boven de middelmaat van een gemiddelde 1e lijns helpdesk uitstaken. Maar ja, ik weet niet hoeveel KPN tegenwoordig bijdraagt aan de helpdesk capaciteit.....
XS is nogsteeds een zelfstandige dochter en daar zit geen KPN personeel..
Waar het personeel vandaan komt zegt niet alles over de invloed die een moederbedrijf heeft op het functioneren van de dochter, hoewel het natuurlijk best kan dat de kwaliteit eerder beinvloed is door de groei en omvang van de organisatie.
ik heb al sinds het eerste begin xs4all only, werkt perfect.
Hier het zelfde. Na 10 mailtjes naar de helpdesk heb ik de hoop op kostenverlaging maar weer even opgegeven. Het duurt eeuwen voordat je antwoord krijgt. En heb al meerdere keren dingen gehad als: "Wat is uw klantnummer?" (terwijl ik reageerde op een email van hun kant) en hop je bent weer vier dagen verder.

Binnenkort verzamel ik weer nieuwe moed om te bellen/mailen want dat tientje in de maand extra wil ik toch eigenlijk niet betalen.

Maar ben wel benieuwd wat er gebeurd als straks zelfs het traagste abbo, te snel is voor de afstand tot de centrale hier...
Ja, idd. Iedereen kan dan nog wel lovend over Xs4all blijven doen, maar als ze KPN de schuld gaan geven dan bewijst dat toch maar dat zijzelf gewoon weer een extra schakel zijn. Een schakel waar het mis kan gaan dus. Kan je beter rechtstreeks bij KPN zitten. In mijn geval kreeg ik 8 maanden lang spookfacturen van Xs4all. Ook nie lache...
Heb nu zo'n 14 jaar Xs4all in die tijd ben ik van inbellen overgegaan naar ISDN naar inbellen, naar ADSL en naar only. Nog geen enkele keer in al die jaren is er ook maar iets fout gegaan of ben ik er uit gegooid oid. In die tijd ben ik ook nog eens 4 verhuist kris kras door het hele land heen, ook geen enkele keer een probleem.

Vervelend dat het mis is gegaan bij je, maar waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders, bij elk bedrijf.

Ben trouwens erg tevreden over only, gewoon geen enkel probleem gehad ook niet met spraakkwaliteit.

[Reactie gewijzigd door Ghoztmaster op 1 april 2008 18:04]

Het belangrijkste is hoe ermee omgegaan wordt als er wel een keer iets foutgaat. Dat is tegenwoordig toch wel vaak slecht. Overigens heb ik in 10 jaar xs4all (eerst inbellen, en kort nadat het ingevoerd werd adsl) ook weinig problemen gehad, hooguit een paar keer een uurtje uitval.
Ik ben al meer dan 11 jaar klant bij ze en heb helaas moeten constateren dat de garantie en no-time oplossen niet meer op gaat. Ik stap met opzet nog niet over op de only adsl verbinding omdat juist daar regelmatig flinke problemen zijn met de kwaliteit van de verbinding en het oplossen van de storingen. Feitelijk is XS4ALL op het zelfstandig aanbieden van ADSL (zonder KPN) nog een groentje en moet men de professionaliteit die ze elders zeker hebben daar nog door schade en schande verdienen. Helaas nemen ze dat verdienen wat letterlijk waardoor de prijs/kwaliteit verhouding nogal zoek is. De oplossing die ze daarvoor hebben is zichzelf aanprijzen als een ISP die meer bedoeld is voor ondernemers. Die kijken niet op een paar centen en zien de problemen kleine problemen die zich kunnen voordoen makkelijker door de vingers. Waar kan je anders terecht....
Volgens mij pretendeert XS4All anders juist de meest privacy beschermende ISP te zijn. Er hangen nogal wat posters in hun datacenters i.i.g. met uitspraken als:

Behoud zich het recht voor .... om persoongegevens te gebruiken ... voor commerciele doeleinden.

Algemene voorwaarden <Een of andere bekende/grote ISP.>

XS4All, uiteindelijk heeft alles een prijs.
ik ben al een paar jaar klant van xs4all, ben een van de eerste die overgestapt is naar xs4all only, en heb er nooit problemen mee gehad ,
Die tijd is allang voorbij. De helpdesk van xs is tegenwoordig echt niet beter meer dan van de gemiddelde andere ISP. (Dat ligt meer aan XS dan aan de overige ISP's trouwens). Enige echte voordeel is dat het lokaal tarief is, maargoed dat heeft @home bijvoorbeeld ook. XS4ALL rekent tegenwoordig een tarief dat gezien de prijs en kwaliteit van de concurrentie niet meer te verantwoorden valt. Vandaar waarschijnlijk ook het (terecht) teruglopende aantal abonees.
Ga je @Home nu echt vergelijken met XS4ALL?

De kwaliteit tussen @Home en XS4ALL is echt HUGE. Ik heb al jaren (6 jaar+ ?) XS4ALL en maar ooit één keer een probleem gehad met mijn ADSL lijn en dat was een foutje van KPN.
Daar tegenover hoor ik legio issues met @Home.

[Reactie gewijzigd door Abom op 1 april 2008 15:04]

Misschien een stomme vraag: hoe kun jij over @Home oordelen als je er alleen maar van hoort? En wat is dat kwaliteitsverschil dan?
Je hebt zelf meer dan 6 jaar XS4ALL en dus niet @Home. Pas vanaf het moment dat je iets gebruikt kun je pas een oordeel geven over de kwaliteit van een produkt.
En nee, ik heb zelf geen @Home, ik zit nu nog bij Speedlinq, waar ik gematigd tevreden over ben.

Maar deze snelheidsverhoging maakt mij wel aan het twijfelen over mijn toekomstige abonnement.
Een paar jaar geleden heb ik zo vaak last van wegvallend verbinding bij @home, daar werd ik zo zat van, daarom ging ik naar Xs4all. Tot nu toe helemaal geen problemen met Xs4all. Dus ga zo door Xs4all _/-\o_
Ik hoor al een tijdje over teruglopende abonnees. Cijfers zijn mij niet bekend, dus ik kan daar niet zoveel mee. XS4ALL was altijd duurder dan andere providers, maar de verhoudingen waren zo langzamerhand wel erg scheef. Over de kwaliteit van de service (incl. Helpdesk) ben ik trouwens nog altijd erg tevreden, ik heb geen ervaringen die zouden duiden op slechtere service. Ook mijn verhuizing verliep vlekkeloos en was heel simpel (@Tsurany) te regelen.

[Reactie gewijzigd door zordaz op 1 april 2008 14:17]

Hier niet, was iets met nummer niet meenemen waardoor ze het niet 'konden' verhuizen. Waar slaat dat op? Het is contact gegevens wijzigen en hier verbinding afsluiten en in nieuwe huis aansluiten.
dat lijkt maar zo, Als jij bij kpn een verhuizing doorgeeft maar niet aangeeft dat je je adsl lijn ook wilt verhuizen. dan is het een pokke werk om je weer aan te sluiten.daarbij komt ook nog dat kpn vaak fouten maakt, maar deze nooit zal toegeven. Zoals spontaan mensen afsluiten.

de Service van xs vind ik nog altijd goed. maar zodra het probleem bij kpn ligt en er een klant doorverbonden word met kpn en vervolgens daar afgeblaft word. de klant weer terug komt bij xs aan de telefoon en dan blijkt toch dat het bij kpn zit. dan is xs alweer de gebeten hond.
Ik heb ook wat verhuisperikelen gehad, een 'zakelijke' verhuizing, netjes via KPN geregeld. Al wat er verhuisd werd, niet de (ex cistron) ADSL. Ergens iets administratief niet in orde, er waren wat gegevens in het klantenrecord verloren gegaan na overname van cistron. Gemaild met xs4all, na een paar weken alsnog verhuisd. Maar dit keer niet meer op een bbned lijn (we hadden aangegeven dat het technisch wenselijk was in verband met het soort verbinding). Als ze nou gewoon hadden aangegeven dat dat niet zou kunnen, nog tot daar aan toe maar dat gedeelte van de mail is gewoon volledig genegeerd. Vermoedelijk door gebrek aan kennis of doordat er onzorgvuldig gelezen is.
Zeker goede zaak!

Altijd lekker thuiskomen als onaangekondigd je internet verbinding 2x sneller is geworden!
Je vergeet dat XS4ALL zegt dat de tarieven niet verhoogd worden en jij dus met je "oude" abonnement al accoord gegaan was met die kosten.
Het is geen rocket-science om tot de conclusie te komen dat XS4ALL nooit de goedkoopste is geweest (en dat ook waarschijnlijk nooit zal worden), maar als je wel goedkoper wil moet je een andere provider zoeken. (als dat mogelijk is in jou gebied)
Als ik het acceptabel vindt om nu zo'n 74,95 per maand voor die 20Mbit te betalen moet ik niet gaan klagen dat het elders goedkoper is.
Kwaliteit kost geld.
Toch blijft het raar als je bij een KPN dochter zoals XS4ALL EUR 74,95 gaat betalen voor 20Mbps als je ditzelfde bij een andere KPN dochter zoals Telfort voor EUR 19,95 per maand kan krijgen. Dat is dus maarliefst 3,75x zo veel.

De opmerking kwaliteit kost geld slaat nergens op. Het is gewoon hetzelfde product via KPN. Heb Telfort sinds het EUR 19,95 is zonder vaste aansluiting. Daarvoor 3 jaar KPN DirectADSL gehad. Dus al 4 jaar geen enkel probleem. (Dat was met Demon dat ik daarvoor had wel anders)... Maar goed. Dit is dus allemaal via KPN.

Het enige verschil is misschien dat de admi van Xs4all ook nog een puinhoop is ook. Dat had ik dan weer een paar jaar voor Demon gehad en Xs4all heeft me ondanks de bevestiging van de opzegging nog 8 maanden met spookfacturen achtervolgd. :(

//edit @ sampoo//
Jezus, wat een onzinvergelijking maak jij zeg. Hoe kan je nou in godsnaam het verschil tussen een auto van 25000 euro en een auto van 2 ton aanhalen bij een vergelijking van 2 ADSL abo'tjes??? En ik zou er nog op durven te wedden ook dat die Bentley bij hetzelfde aantal kilometers meer in de garage staat dan de Golf!

Al die "verschillen" die jij hieronder opnoemt zijn marginaal. Geen normaal mens heeft wat aan webspace van 200MB en 5 mailboxjes als het niet eens onder je eigen domein is? Dat is toch gewoon allemaal prut... Zeker bij gratis alternatieven zoals Hyves, gmail en Google Apps vergeleken...

Zucht...

Groeten van een tevreden KPN gebruiker die al 4 jaar onder storing zit voor 20 euro in de maand. En ja, ik verdien er mijn geld mee, ben sinds 2000 zelfstandig developer en werk vanuit huis.

[Reactie gewijzigd door j.meloen op 1 april 2008 19:31]

Dus omdat Bentley een dochter is van Volkswagen dan is een Bentley hetzelfde als een VW Golf. Er zijn wel meer mogelijkheden om verschil te maken in een ADSL abbonement. Verschil tussen XS4ALL en Telfort:
  • Telfort helpdesk a 0,30 cent per minuut en XS4ALL tegen lokaal tarief. De helpdesk is ook van een beter niveau.
  • van XS4ALL krijg je een wireless modem bij Telfort je standaard een 1PC ethernet mode, je betaalt eenmalig 70 EUR om een draadloos model net als XS4ALL te verkrijgen.
  • 5 mailboxen van 500MB ipv 50MB, 10 ipv 5 email addressen per mailbox bij XS4ALL
  • Webruimte van 200MB bij XS4ALL
  • Nieuwsserver die niet onder doet voor een commercieel abbonement, geen nieuwsserver voor Telfort
Er zijn er nog veel meer verschillen mogelijk maar waarvan ik niet of het in deze vergelijking het geval is (bijv. overboekingsfactor, met hoeveel anderen deel je de verbinding). Maar ik geef ook toe dat XS4ALL niet de beste keus voor iedereen hoeft te zijn. Ik heb immers ook geen XS4ALL abbonement, ook al zijn de kwaliteiten mij duidelijk. De prijs is mij te hoog voor hetgeen ik internet voor gebruik. Echter als ik internet nodig had om mijn geld te verdienen, dan zou ik wellicht wel voor XS4ALL zijn gegaan.
hoe vaak heb je de helpdesk nodig in de praktijk en eens kijken 0,30 cent of lokaal tarief.

Prijsverschil bij duurste abbo 19,95 tegen een 70 euro is 50 euro daar kun je maandelijks heel lang voor aan de bel hangen bij telfort, als het echt nodig zou moeten zijn.

Dat wireless modem bij xs4all betaal je in het abbo geld. Binnen 2 maanden heb je dat bij telfort als terugverdient.

Leuk die mailboxen maar wil je ze echt hebben, verander je van provider, weg mailadres dus neem je een gmail, hotmail of andere gratis box met 1 gb of meer ruimte.

Webruimte, idem, genoeg andere gratis mogelijkheden of een eigen domein en server voor zeg 10 euro of minder. Tel het bij telfort abbo op en het is nog steeds goedkoper.

Nieuwsserver, vooruit een punt maar hoeveel mensen maken er in de praktijk nu echt gebruik van, de massa niet en ook hier kun je voor veel minder ergens andere een abbo nemen.

Blijft over dat er technisch gezien, qua apparatuur niet echt een verschil is tussen telfort en xs4all.

Maar goed er zijn nu eenmaal mensen die meer willen betalen voor het merk xs4all dus als die er zijn waarom niet veel geld vragen.
Dit zijn inderdaad een paar voordelen om voor ze te kiezen, er zijn er nog meer natuurlijk.

Voor mij is gewoon het belangrijkste dat ik ondertussen al ruim 11 jaar een internetverbinding heb die het niet alleen inderdaad altijd doet, maar vooral dat ik een verbinding heb die mij helemaal niets in de weg legt en ondertussen onder andere mijn privacy beschermt.

Bij Xs4all kun je zo ongeveer alles gebruiken wat het internet biedt vrijwel zonder restricties. Ik denk dat zo ongeveer elke provider begint te piepen als je in een gekke maand en bui meer dan 500 GB download (zijn er zoveel verschillende Linux distro's?), Xs4all zal je nooit horen...

Natuurlijk zijn er op Xs4all punten aan te merken, met bijvoorbeeld hun administratie ben ik nooit blij geweest! Ongelofelijk dat ze het weten te presteren je een herinneringsfactuur te sturen voor een rekening van 2 jaar daarvoor...

Maar als het allemaal goedkoper kón zouden ze het doen, ook voor Xs4all betekend meer klanten meer kassa ondertussen.

Als rechtgeaarde Xs4all fanboy zeg ik dan ook, goedkopere providers zat, ga daar dan lekker naar toe! Maar kom nooit aan hun netwerk, dat is gewoon subliem qua snelheid, capaciteit en degelijkheid ;)
Bentley - Golf vergelijking gaat natuurlijk mank, dat is niet hetzelfde product. De ADSL-verbinding is namelijk van KPN of je nu een abonnement hebt bij xs4all, Telfort, Planet, Het Net etc.

Voor wat betreft de kosten van de helpdesk: zo goed is die van xs4all nou ook weer niet, hoor. Ze zijn daar prima in staat om nietszeggende antwoorden te geven op vragen en oplossingen te geven die je zelf ook al had bedacht... maar goed.

En dat je bij xs4all een 'gratis' modem krijgt dat beter en duurder is dan bij Telfort: natuurlijk, want je kosten per maand zijn ruim 3x zo hoog, dus dat kan makkelijk uit. :)

Die mailboxen zijn niet interessant, want je kan maar 10 of 20 MB per mail verzenden en hoe vaak verstuurt iemand nou zoveel MB? Zelfde geldt voor webruimte, die kan je overal gratis krijgen en nog meer ook (Hotmail (of Livemail or whatever) en tientallen andere gratis oplossingen).

Je kan beter een goedkoop internetabo nemen en dan een betaalde nieuwsserver zoeken voor een dollar of tien in de maand. Ben je goedkoper (en beter) uit. :)
Bij DirectADSL van KPN is de helpdesk gratis, heb je ook een gratis modem en doordat je in de IP-range van KPN-Planet zit kan je ook nog gratis hun nieuwsgroepen leegroven, voor een fractie van de prijs van XS4all

Je krijgt alleen geen e-mail adres en webruimte, niet dat iemand dat wil maar ok.

Conclusie; XS4all te duur.
Je kan in ieder geval bij de HCC patsen dat je merk-internet hebt en die andere sloebers niet :')

[Reactie gewijzigd door timmo op 1 april 2008 17:37]

Nee, conclusie, jij VINDT XS4all te duur. Te duur betekend namelijk dat je er een prijs voor moet betalen die je er niet voor over hebt.

Ik vindt XS4all niet te duur en dus heb ik mijn abbo daar. We kunnen nu wel gaan discussiëren wat duur is en niet, maar volgens mij bepaald iedereen dat voor zichzelf en is de discussie in mijn ogen redelijk nutteloos.
produkt1 lijkt op produkt 2, ik vindt het niet duur, zo simpel is het.

Dan ga je dus nog steeds van ander uitgangspunten uit, dit bewijst mijn stelling dat het een persoonlijke beleving wat duur is. Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.

[Reactie gewijzigd door Ghoztmaster op 2 april 2008 21:29]

Je wilt niet weten hoe gaar de backbones van Telfort zijn. De interconnectie met de de hele wereld is gewoon brak, dat is het grootste verschil.

Voorbeeld: Telfort 20mbit op UPC 2,5mbit upload levert 40kb/s XS4ALL daarentegen haalt gewoom 300kb/s.

Dit is een belangrijk (zo niet het belangrijkste) aspect van de kwaliteit, en voor kwaliteit moet betaald worden :)

ps: Dit geldt overigens ook voor websites he, interconnectie met VS is veel slechter bij Telfort bijvoorbeeld, alles gaat gewoom langzamer. Geen consument die er op deze manier naar kijkt want nee, meneer heeft in thoerie 20mbit en dat is snel. Dat het in de praktijk soms 0.2mbit is maakt dan niet meer uit.

[Reactie gewijzigd door Causing op 1 april 2008 18:21]

Of wat dacht je van mensen die hun geld ermee verdienen ?
Xs4all geeft praktisch 100% up garantie heb 1 keer een storing gehad na 1 keer bellen met 1 minuut wachtrij werd ik perfect geholpen en hoefde die maand niet te betalen omdat de fout bij hun zat.

Ik kan best begrijpen dat somige mensen dat graag willen 100% garantie van werking zeker als je je geld ermee verdient.

Oke dat jij alleen op tweakers komt en een spelletje speelt en daarmee genoegen neemt met een chello abo redelijke prijs crappy service (heb de helpdesk HEEL VAAK gesproken voordat ik overstapte naar Xs4all dus weet er van)dat is begrijpelijk dat zou ik zelf dan ook doen
3 jaar DirectADSL voor 21 euro in de maand en nu al 1 jaartje Telfort voor 19,95 in de maand.

Ik verdien er 6 dagen in de week fulltime mijn geld mee. In 4 jaar nog nooit 1 storing gehad.
<quote> Door Causing:"Je wilt niet weten hoe gaar de backbones van Telfort zijn. De interconnectie met de de hele wereld is gewoon brak, dat is het grootste verschil.

Voorbeeld: Telfort 20mbit op UPC 2,5mbit upload levert 40kb/s XS4ALL daarentegen haalt gewoom 300kb/s" </quote>

Wat een koeienpoep, Telfort loopt over het netwerk van Tiscali en die waren tot het einde aan het upgraden.
Ik heb nu CompuServe over het netwerk van Tiscali/Telfort en ben nog maar 1x down (toen nog Tiscali) geweest vorig jaar vanwege onderhoud en toen ging er iets fout. Heb ik tot 10.00 uur in de morgen zonder internet gezet. :O Dus betaal lekker, meer.
En dat je een draailoos modem krijgt voor niets, Ha ha, die betaald je mooi met je Abo. Net als dat zogenaamde tegen lokaaltarief de helpdesk bellen.
Ik weet niet hoe vaak jij de helpdesk nodig hebt, maar ik nooit.

19.95 x 12 = 239.90 euro p/j of 74.95 x 12 = 899.40 euro p/j.

Dan weet ik het wel, dan wil ik wel 1 dag zonder internet zitten, tegen 30 eurocent de helpdesk bellen en 70 euro extra voor een modem betalen die draadloos is.

[Reactie gewijzigd door Ali bahbah op 1 april 2008 22:04]

Een tweaker heeft geen helpdesk of draadloos modem nodig, dat regelt hij zelf wel. Het gaat om pings en werkelijke snelheid. dus interconnectie via backbones. Fact is, dat dat bij Telfort een stuk minder is.
Ach het is met ineternet al net als met kleding.

Je plakt er een merkje op in dit geval xs4all en zie daar ineens kost het tot 3x zo veel en mensen willen het er voor betalen.

Koop je bij het knp aldi merk telfort dan ben je veel goedkoper uit.

Maar vooruit genoeg mensen die roepen xs4all zo veel beter maar ondertussen is adsl ook gewoon een standaard product geworden en is de betrouwbaarheid ook al weer veel groter.

Wat storing betreft. als het een storing in de centrale is hebben xs4all, telfort, planet en anderen er ook last van, ze zitten immer op hetzelfde lijntje. Maar goed dan heb je eventueel alstijd nog een storing in het serverpark maar waarom xs4all dan sneller zou oplossen als telfort is me een raadsel.

blijft dus gewoon over dat x4all de gouden melkkoe van kpn is, waar men veel meer betaald voor hetzelfde bij een ander.
Jij hebt neem ik aan dus vast ook geen XS4ALL, want iedereen die een contract aan gaat met hen weet dat hij/zij niet bij de goedkoopste zit.

Ik betaal graag meer voor een ADSL verbinding die het gewoon altijd doet en waarvan ik er anders bijna van op aan kan dat alles op alles gezet wordt om het weer werkend te krijgen.

Het klinkt een beetje als de omgekeerde wereld: Meer moeten betalen voor iets dat eigenlijk vanzelfsprekend hoort te zijn maar goed, ik heb iig geen gezeur.

Ik hoop dat (om ff een greep te doen) Alice, Orange, Tele2 of wie dan ook waar jij waarschijnlijk bij zit ook die service bieden.

Zo ja, dan heb jij geluk en betaal je inderdaad 1/3 van wat ik betaal voor dezelfde snelheid. Zo niet, dan betaal ik misschien toch nog niet te veel....

Mocht je wel bij xs4all zitten, dan bij voorbaat excuses voor deze aanname ;). Join the club van verder tevreden gebruikers ;)
Xs4all heeft een goede naam opgebouwd, maar wij thuis (tele2) en mijn zus (wanadoo/orange) hebben de laatste 2 jaar geen enkele downtime gehad in onze verbinding. Tele 2 heeft namelijk in het begin idd een slechte naam opgebouwd, maar ondertussen maakt het op stabiliteitsniveau weinig verschil.

Ik moet wel zeggen dat ik (ik heb namelijk wel wat ervaring met xs4all) bij XS4all wel positieve ervaring hebben met hun goede klantenservice. Maar tele2 is ondertussen ook best goed geworden (lang open, ook op zaterdag/zondag en erg korte tot geen wachttijden).
Tot je wilt verhuizen en blijkt dat je zelf moet opzeggen en opnieuw moet aanmelden en dat ze dat niet voor je kunnen doen. Dat was bij mij toch echt een reden op te zeggen, je betaald voor "service" maar zodra er iets echt moet gebeuren dan kan je zelf alles gaan regelen. Nee dat noem ik geen service.
Met UPC/Chello heb ik 5 jaar tijd 5 keer een flinke storing te pakken, 3 keer zat daarbij ook de hele wijk zonder stroom :D en een keer stond er een graafmachine met kabels in zijn grijper.
Die stroomstoringen en graafmachine, is dat dan de schuld van UPC

of van een aannemer die het niet te nauw neemt met planning en graafwerkzaamheden

< bij stroomstoring is het btw altijd lastig internetten >
Dus jij hebt in 5 jaar 1 flinke storing gehad waar jouw provider mogelijk wat aan kon doen? Lijkt me goeie reclame voor UPC...

Ik zou je energiebedrijf netbeheerder maar eens aanschrijven op die brakke stroomvoorziening trouwens.
Ik ben juist bij xs4all weg na enorme problemen rond de overstap naar xs4allonly. Zoals zovelen had ik maandenlang een upload van een derde van wat ie had moeten zijn.
Tel daarbij op de problemen rond de integratie van de HCC abbo's, en je kunt tegenwoordig echt niet meer spreken van de beste provider die problemen in een handomdraai oplost.
Anders had ik er nu nog steeds gezeten!
mee eens, ik ben er weg zodra mn contract over is.
precies, mijn demon 'overstap' was ook al zo'n ramp. Ik zag het al aankomen en ben ruim voor de overgang van Demon overgestapt op een andere kwaliteits provider omdat XS4all niets voor me kon doen(kwa verhouding snelheid/prijs/kwaliteit) die ik gewend was. Omdat ik ook fysiek ging verhuizen was het meenemen van mijn verbinding niet mogelijk en zou ik meer gaan betalen voor letterlijk minder. Nu pas, 9 maanden later zijn de snelheden aangepast.

Echter, nadat Demon alles netjes administratief had afgehandeld, inclusief stopzetten van de incasso's in juni 07, begon xs4all in januari 08 ineens bedragen van mijn rekening te innen. je wilt niet weten hoeveel ellende dat heeft gekost om weer recht te zetten.

Nee, al die mensen die zeggen dat xs4all een kwaliteitsprovider is moet ik ongelijk geven daar waar het gaat om het backoffice. Ook dit behoort tot de kwaliteit van een organisatie.
Vroeger werd de prijs gerechtvaardigd door een betere betrouwbaarheid en service, zeg maar de prijs/kwaliteitsverhouding. Ik ben er inmiddels ook al meerdere malen door hen van overtuigd dat ze die niet kunnen bieden (vooral de service is soms matig tot standaard inplaats van goed tot zeer goed, kennelijk doordat ze te bureaucratisch geworden zijn en/of door gebrek aan kennis of mankracht) en dus inderdaad te duur zijn voor wat ze leveren.

Hoewel ik ze moet nageven dat hun mailsysteem met aliassen en filters opzich best netjes inelkaar zit, om naast de shell-access en de bijdrage aan dingen als bits-of-freedom maar een ander voorbeeld te noemen van iets dat nog wel wat voorstelt, was dit voor mij en enkele klanten en relaties toch een aanleiding om op te stappen of in de nabije toekomst te gaan opstappen.

Ook vind ik het niet zo netjes dat je niet gratis mag downgraden. Het betreft natuurlijk wel degelijk een technische verandering, en nu beslist XS4ALL maar vast voor de klant dat die niet nadelig is (*), terwijl vrijheid altijd een groot goed was, is het kennelijk nu toch de bureaucratie die de overhand neemt. Bij mijn weten mocht je bij de vorige verandering nog wel gratis downgraden.

(*) Stel je beslist als klant dat je 20mbps wilt en neemt daar een dure upgrade voor. Een paar maanden later kan je datzelfde pakket opeens voor de prijs van 8mbit krijgen (als je de franje verder niet nodig hebt). Dan is er gevoelsmatig sprake van adding insult to injury en voel je je niet echt vrolijk meer, lijkt me. Waarschijnlijk zijn er behalve dit economische voorbeeld ook nog wel technische te verzinnen, maar dat doet er niet toe, er is gewoon sprake van een technische verandering, dus er zal altijd wel een klant zijn die daar niet zo blij mee is.
ik ben deze maand juist overgestapt van XS4ALL naar @Home, hogere snelheden en een veel lagere prijs waren voor mij de reden.
ik gebruik de telefoonlijn toch niet dus die kan nu helemaal weg.
en ondanks deze snelheidsverhoging heb ik er geen spijt van.

daarnaast nooit klachten gehad over xs, fokking beste internet uptime ever. hun internet is extreem stabiel. tot nu toe nog geen klachten over @home ook trouwens ;)
Was het maar waar, ik heb nu al 3 maanden het probleem dat mijn verbinding er 6 keer per dat uitvalt, heb dit diverse malen gemeldt maar actie ondernemen doen ze niet. Eerst zeggen ze, u zit te ver van de wijkcentrale (nee, 500 meter is niet ver voor ADSL) en moet het abonnement gedowngrade worden (heb nu 8/1, moet van hen naar 6/1 voor stabielere verbinding). Ik weet niet wat die gasten doen maar het is niet hun werk. Uiteindelijk stelde een 2e lijner voor om het abonnement te downgraden (wat na 2 maanden nog steeds niet is gebeurd) zodat het stabieler zou zijn omdat xs4all niet in staat is over 500 meter koper 8/1 te leveren.

Xs4all zuigt!!!!

helpdesk= altijd 10+ wachtenden
e-mail reactie= met geluk een week, anders helemaal geen reactie
klacht = geen reactie
overall= xs4all is echt een isp net als alle andere:slechte service.
Dat van dat herhaaldelijk uitvallen klinkt zoooo bekend in de oren.

We zijn onlangs @ work ook van planet naar xs4all overgestapt, maar sindsdien niets anders dan een knipperende verbinding :{

Heb het standaard modem er weer op gehangen, alle kabel gecontrolleerd, waarbij ook gelet of de connectors allemaal goed in elkaar zitten. Perfect.

Als het niet snel opgelost wordt ga we weer terug naar planet. Maar ja, dan mag je weer niet je eigen mailserver draaien :(
Ongelofelijk.....

Marketingtechnisch is het onbegrijpelijk dat dit niet eerder is aangekondigd, ondertussen is half nederland al overgegaan op aanbieders zoals Telfort. Ook ik heb deze stap net 2 weken geleden in gang gezet.

Als dit eerder was aangekondigd hadden ze wellicht nog een groot aantal klanten kunnen behouden, maar de prijs/snelheid/kwaliteitverhouding heeft te lang te scheef gezeten bij XS4ALL.
Ik denk dat het meer ongelofelijk is dat ze niet eerder zijn begonnen met het aanbieden van de only diensten. Dat ze niet eerder de snelheidsverhoging hebben doorgevoerd komt volgens mij door de problemen die ze hadden om die dienst van de grond te krijgen. Het loopt nog steeds niet soepel nu ze het ADSL niet meer bij KPN hebben maar het zelf moeten regelen. Het had geen zin om de snelheid te verhogen met de problemen, maar juist die hadden ze dus beter in moeten calculeren. Doordat ze zo laat zelfstandig zijn gegaan met het aanbieden van de eigen diensten konden ze geen kant op met hun snelheden en liep de concurrentie flink voor om vervolgens ruim de tijd te hebben om de klanten af te pakken.
1 2 3 ... 9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True