Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

De spellenbundel The Orange Box voor de PlayStation 3 zal op 11 december in de Amerikaanse winkels verschijnen. Het zijn de eerste Valve-games die op de spelcomputer van Sony verschijnen.

Ontwikkelaar Valve heeft echter zelf weinig te doen gehad met de ontwikkeling van de PlayStation 3-versie. De studio besteedde de ontwikkeling uit aan Electronic Arts, terwijl ze zich zelf op de pc- en Xbox 360-versies richtten.

Orange Box van Appelsientje.De keus om de PS3-versie uit te besteden lag waarschijnlijk bij Valve-directeur Gabe Newell. De directeur heeft al meerdere keren duidelijk gemaakt dat hij geen fan is van de PS3. In januari noemde hij de machine een 'totale mislukking' en vergeleek de hardware met die van de Sega Saturn. Toch zegt hij dat de PS3-variant niet teleur zal stellen. Wel is hij van mening dat het meer moeite kost om dezelfde kwaliteit te behalen op de PS3 als op de 360- en pc-versies.

The Orange Box bevat Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2, en Portal. Tweakers.net beoordeelde de pc-versie van de bundeling met een negen. In Europa zal The Orange Box voor de PS3 begin 2008 verschijnen met een prijs van rond de 64,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Belachelijk dat het in Europa bijna een maand langer moet duren

Edit: Ah, volgens Den_John krijgen we hem dus wel op de 11e! Beter! Dan ben ik weer blij :)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 5 december 2007 15:47]

het is inderdaad belachelijk, maar er zullen wel redenen voor te bedenken zijn zoals transport |:( vertalingen en leetijdsgrenzen-problematiek (en natuurlijk moeten die amerikanen een maand trainen voor ze op het europees startniveau zitten ;) )

@Damic, ik bedoelde het eerder algemeen, en niet specifiek voor dit spel

[Reactie gewijzigd door Rainlife op 6 december 2007 10:13]

Lokalisatie van de game kost inderdaad tijd. En ook de keuringen in Europa. Bijzonder is hier dat EA er voor heeft gekozen om de landen waarbij een lokalisatie verplicht is (Frankrijk, Duitsland en Spanje dacht ik) het spel later uit te brengen, maar voor ons Beneluxers hem al wel uit te brengen.
Weird lokalisation zit er al in, (je bedoelt toch de taal pakken he) want die kunnen ze over zetten van de pc versie.
Er zijn al meerdere berichten geweest dat dit spel bijzonder veel framedrops gaat vertonen net als het door EA ontwikkelde NFS Pro street.

Komt gewoon omdat er ordinair wordt geport i.p.v. netjes voor de console specifiek wordt gecode.

Het is geen geheim dat dit niet de manier is voor de playstation (was ook voor de PS2 bijvoorbeeld geen goede methode). Men wil gewoon weinig effort steken in de game goed ontwikkelen voor de PS3.

Op zich geen gekke gedachten maar voor de kwaliteit van het spel niet echt een goed plan. Ik laat geporte games en in het specifiek alles van EA voorlopig links liggen totdat ze daar de boel op orde hebben (en historisch gezien verwacht ik dat dat nooit gaat gebeuren).

Ik heb overigens zoiets van, als je de console zo slecht vind ontwikkel er dan ook niet voor.

[Reactie gewijzigd door acidfever op 5 december 2007 16:46]

Er is n bericht geweest die beweerde dat het spel extreem veel last van framedrops heeft. (1UP)
De previews van IGN en Gamespy stellen echter dat er tussen de 360 en PS3 qua framerate bijna geen verschil zit. Alleen een stuk van episode 2 dat op de 360 ook al niet zo lekker liep. Daarbij stelde dat de PS3 versie iets betere belichting heeft.

Even de reviews afwachten dus.

[Reactie gewijzigd door Shiver23 op 5 december 2007 17:00]

Direct porten is tegenwoordig niet meer zo makkelijk volgens mij omdat tegenwoordig de architectuur heeeeeel anders is van de 3 nex-gens....
In Europa zal The Orange Box voor de PS3 begin 2008 verschijnen met een prijs van rond de 64,99 euro.

-> voor Frankrijk en Duitsland, de rest van Europa mag The Orange Box al op 11 december vewachten!

[Reactie gewijzigd door Den_John op 5 december 2007 15:52]

Toch jammer voor de PS3 bezitters dat ze langer moeten wachten en dat ze nog eens meer moeten betalen (in verhouding met de PC versie, de 360 versie kost ongeveer evenveel). Ik denk dat de populariteit in multiplayer met Team Fortress 2 voor de PS3 hierdoor ook een deuk zal oplopen omdat de meeste spelers nu al op de PC of de 360 aan het spelen zijn.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 5 december 2007 15:49]

Volledig terecht: TF2 speel je met muis en keyboard op een pc, niet met een controller op een console
Punt 1: Een multiplayer game zoals Warhawk op de PS3 is te vergelijken met TF2 en dat gaat helemaal prima met de PS3 controllers. Met een beetje gewenning ben je al snel even goed als met keyboard en muis op de PC.

Punt 2: Op de PS3 kun je ook gewoon muis en keyboard aansluiten.... En er zijn spellen die dat ondersteunen; misschien TF2 ook wel.
Kun je met deze orange box het zelfde truukje uitvoeren als met de importversie van de PC orange box?

Leuke fotoshop trouwens, zelf gedaan?
Je bedoelt dat je spel gedeactiveerd word omdat je het importeert?
Volgens mij zit er een regio-lock op de PS3-spellen...
Alle PS3-games zijn regio-vrij.
Tot nu toe wel, maar er is wel degelijk een mogelijkheid om er een regio-lock op te zetten..Als de uitgever dit per se wil.. Hoop echter niet dat dat gebeurt (bij enig welke game) :X.
Ik neem aan dat die lui wel op eigen servers zitten ;)
Ik heb al wel de livebox van Orange, maar ik geloof dat dit toch net weer iets anders is :)
Alleen al voor de arogantie van die Newell laat ik deze links liggen.
UT3 heb ik uit Amerika over laten zwemmen. Dat spel rocked baby'
Gabe Newell heeft mijn respect verloren. Hoe koppig hij is, en het feit dat hij zegt dat PC/Xbox makkelijker te programmeren zijn slaat nergens op. De architectuur van die twee lijken gewoon heel erg op elkaar, terwijl de PS3 totaal anders is.

Daarnaast heeft de Xbox DX9 en de PS3 een andere grafische driver. Dit getuigt gewoon van luiheid en Amerikaanse koppigheid. Als hij eens de moeite neemt om echt te gaan voor de console dan zal hij ook zien dat het een mooi staaltje kunst is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True