Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties
Bron: BBC

Na al het publicitaire geweld dat Sony, Microsoft en Nintendo de laatste dagen in Los Angeles tentoonspreidden, heeft ook voormalig consolemaker Sega wat van zich laten horen. Het bedrijf, dat sinds een paar jaar alleen nog maar software uitbrengt, heeft tijdens de E3-beurs een aantal nieuwe games gepresenteerd en de zakelijke plannen voor de komende periode uiteengezet. Klassiekers als Sonic the Hedgehog en Virtua Tennis zijn hard nodig om de winstgevendheid te bewaren, maar niet voldoende om Sega op zijn lauweren te laten rusten. Met Chromehounds en The Club heeft het bedrijf daarom een paar nieuwe ijzers in het vuur gestoken, en de grenzen werden opgezocht met Condemned: Criminal Origins.

Sega + Nintendo: MarioSonic Met het bloedige Condemned, dat volgens de keuring alleen voor volwassenen geschikt is, brak Sega met het vriendelijke en veilige image dat het bedrijf in het verleden opbouwde. 'Voorzichtigheid is geboden, maar er zijn geen terreinen die we op voorhand uitsluiten', vertelt Sega-topman Alan Pritchard. Vermeldenswaardig is dat Condemned alleen voor de Xbox 360 is uitgebracht, maar alle drie de grote consolebouwers mogen zich tegenwoordig in de belangstelling van Sega verheugen. Toch heeft dat het bedrijf nog geen succes gebracht, vooral door het uitblijven van een echt grote titel als Halo of Grand Theft Auto. De gamefabrikant zoekt daarom actief naar een creatieve impuls, die bijvoorbeeld door overnames in huis gehaald zou kunnen worden. Sega legde nog onlangs 68 miljoen dollar op tafel voor de gamestudio's Sports Interactive en Secret Level. Verder wordt er geëxperimenteerd met het inkopen van thematiek: momenteel wordt er gewerkt aan Nintendo DS en Gameboy-spellen rond de film Charlotte's Web, en volgens Pritchard zitten er nog aanzienlijk grotere projecten aan te komen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Wat is het nut van dit bericht? er staat echt 0,0 aan informatie in. Gaat over games die allang uit zijn en dat ze misschien wat bedrijven willen kopen en dat ze hier en daar nog met een game bezig zijn. Ik kan echt geen enkel stukje info vinden wat nou echt ook maar een beetje boeiend is. Zelfs op een gamesite zou ik dit nog niet willen lezen.
I fully agree with you , de kop van het bericht leek een stuk interessanter dan de inhoud van van het bericht ... SPAM :Z
Met het bloedige Condemned, dat volgens de keuring alleen voor volwassenen geschikt is, brak Sega met het vriendelijke en veilige image dat het bedrijf in het verleden opbouwde.
En Virtua Cop, Virtua Fighter, Head Hunter, Shenmue, House of the Dead etc dan?
Waarschijnlijk dat het over de laatste jaren gaat, waarin Sega enkel als software developer bezig is. De games die jij noemt stammen nog uit een tijd dat de eigen consoles nog ondersteunt werden.
Hopelijk wordt de nieuwe Sonic ook niet meer zo kiddy, en krijgt de blauwe held zijn coole karakter weer terug in de aangekondigde game voor de next-gens. Vroeger was dat toch een kenmerk van Sonic; snel, cool en arrogant....
Ehm

House of the Dead 3 en 4, Shenmue II anyone (Xbox).

Overigens snap ik ook niet waar de poster het 'brave' imago van Sega vandaan haalt

Vroeger toen je eigenlijk maar 2 spelers had, Sega/Nintendo, was Nintendo lief en zacht en Sega bloederig en hard. De reviewer mag wel iets verder kijken als Sonic alleen.
naja ze maken zover ik weet nog steeds een hoop arcade kasten. de meeste spellen op deze kasten die overigens amper of niet in europa uitkomen zijn toch niet echt zachtzinning :P
Mooi was die tijd toen er nog een strijd was tussen de Megadrive en de Snes. Sega deed er inderdaad toentertijd alles aan om zich te profileren als stoer en 'voor de echte man' door expliciet bloed toe te staan in Mortal Kombat. Nintendo ging daarentegen voor het lieve karakter en verving het bloed door grijs zweet. Ik geloof dat de toenmalige Nintendo-oprichter/directeur voor elk spel als criterium aanhield dat zijn kleinkinderen het probleemloos zouden moeten kunnen spelen. Het zweet in MK was vervolgens met zo'n geinig Game Genie-kast weer rood te coderen. Het is in ieder geval niet zo dat Sega altijd een vriendelijk en veilig imago heeft nagestreefd.

Offtopic: de periode halverwege de jaren negentig was trouwens een grappige periode, toen 'zichtbaar bloed' nog een generatie ouders opgeschrikt deed wakker worden. 'Wat? Mijn kinderen die pixelbloed zien? Dat nooit!'. Kijkend naar de huidige spellen is er sprake van enige, eh, liberalisering van normen & waarden hieromtrent ;)
houd er ook rekening mee dat de fatality's op de megadrive hier en daar ook anders waren (grover) dan op de SNES
Sonic was altijd al leuker als mario, hopelijk wordt deze nieuwe game ook weer net zo als vroeger.

Sonic, vooral 2 had razend snelle gameplay, maar ook het bij elkaar zoeken van de Choas Emeralds zodat je Super Sonic kon worden was erg leuk, dan kwam je na 100 ringen te hebben gevonden bij z'n paaltje waar je dan in kon, daar moest je dan weer zoveel ringen halen, dat was zelfs in 3D :) Geweldig hoor, later op de space station tegen Robotnic vechten, geweldig zeg die goeie oude tijd :Y)
Sonic: Wij starten het level en rennen zo hard mogelijk naar het einde, wordt je geraakt pak je ringen weer op ren verder.

Mario: Wij starten het level en lopen naar het einde, tussendoor stoppen we met lopen om eea te pakken door er tegenaan te springen, vervolgens gaan wij nog diverse pijpen in om iets "bijzonders" tegen te komen.

Begrijp mij niet verkeerd beide vind ik leuk, echter Sonic heeft wel veel minder diepgang dan Mario.
Volgens mij vergeet je hier dat Sonic vergelijkbare extra's heeft, alleen moest je er niet tegenaan maar bovenop springen (het waren een soort TV's). De pijpjes zijn dus de 3D levels waar Steffy het over heeft.

Overigens, ik vond Super Mario World ook 10x leuker spelen dan de Sonics (inclusief de combinaties van 1+2 en 2+3 met die cartridge-in-cartridge) omdat het gewoon relaxed rondwandelen was met leuke geluidjes, leuke poppetjes en leuke levels. Ik had destijds wel gekozen voor een MegaDrive ipv een SNES, maar achteraf had ik spijt. Sonic had ik namelijk in een mum van tijd uitgespeeld terwijl SMW iets van 94 levels had en op de lange duur leuker was.

Disclaimer: dit was mijn mening ;)

Verder ben ik het er wel mee eens dat de nieuwswaarde van dit bericht ver te zoeken is. Jeuj, Sega gaat nieuwe spelletjes maken. Goh :)
Vermeldenswaardig is dat Condemned alleen voor de Xbox 360 is uitgebracht (...)
Condemned is toch ook echt voor de PC uitgebracht: http://www.gamespot.com/pc/adventure/condemned/index.html
Maar de rest van de zin luidt dan ook dat de andere console bouwers zich ook blablabla. Dus ik vermoed dat ze hier bedoelen dat het om consoles gaat.
Is toch wel vaker dat een game exclusief op 1 console wordt uitgebracht en er ook een PC versie opduikt (Halo bijv.). Zal wel te maken hebben met het feit dat een PS een directe concurrent is van een nintendo of xbox, maar niet van de PC. Blijven toch verschillende werelden PC-gamers en console-gamers.

* Duke719 doet graag aan crossover. Een verscheidenheid aan culturen, een kostbaar goed :)
"Blijven toch verschillende werelden PC-gamers en console-gamers."

Gelukkig is eindelijk nu ook eens bewezen dat een console-controller niet per definitie minder snel reageert dan de combinatie "muis-toetsenbord" , zoals al die PC-gamers altijd maar blijven volhouden.

Eindelijk gerechtigheid voor alle console-controller-fanboys:

http://gamesfirst.com/?id=1286
Ben benieuwd. Kwalitatief goeie games als Jet Set Radio (Future) sloegen niet aan bij het grote publiek omdat het teveel afwijk van het gros van de games. Maar anderzijds, in sportgames valt ook weinig meer te verdienen, zolang EA z'n best blijft doen om exclusieve deals met de NFL, NHL, NBA en FIFA te sluiten.

Ik zou zeggen, prettige wedstrijd... Ik draag ze wel een warm hart toe, ze hebben me nog niet echt teleur gesteld.
Grappig genoeg heeft Sega daar ook deals mee. Tenminste de 2Kx reeks was een jaar of wat terug nog van Sega. Op m'n ouwe xbox, voor het ding gejat werd, had ik Sega NHL 2K2 en die was echt zo ontzettend veel beter dan het EA bucht. Mooi om te zien dat je gewoon mannetjes tegen de boarding kunt drukken en houden bij verdedigen enzo, waar EA's beste verdedigingstactiek gewoon het opstellen van keiharde beukers is.
Sega heeft zichzelf helemaal niet herpakt, ze zijn namelijk in 2004 overgenomen door/gefuseerd met Sammy: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=55573
Of kijk op de website van Sammy:
http://www.sammy.co.jp/english/corporate/outline.html
Dus??? Dat zegt niets over wel of niet zich herpakt te hebben. Sega heeft altijd een moedermaatschappij boven zich gehad hoor. Misschien niet in het begin waarin ze flipperspelletjes (pachinko) maakte en andere coin-ups, maar wel voor het overgrote deel in de videogames tijd. Vroeger onder CSK (sinds 1984), en sinds een paar jaar geleden onder/met Sammy. Aan het businessmodel te zien is het zelfs zo dat Sega meer naar voren komt dan enkel een dochteronderneming, zoals onder CSK het geval was, wat volgens jouw redenering een tegengestelde conclusie zou inhouden.
Ik dacht dat sega niet meer bestond. aangezien ze zich al jaren stilhouden, vroeger was sega de nummer 1 met hun sega gamegear, kleur en achtergrond verlichting. nintendo had dat pas jaren later met de gameboy color. Ik zie wel een toekomst in Sega.... misschien binnekort een nieuwsbericht met iets als: Sega ontwikkeld nieuwe console met blueray? O+
Sega was nou niet echt de nummer één met de GameGear. Toegegeven, het ding had een mooi verlicht kleurenscherm terwijl de GameBoy het met vier grijstinten en geen verlichting moest stellen, maar aan de andere kant, de GameGear vrat batterijen alsof het M&M's waren. Daar zijn wel meer handhelds mee op hun bek gegaan...
de GameGear vrat batterijen alsof het M&M's waren :9 Die gaan er idd altijd vrij snel doorheen (lees 10 minuten)
Ik haal toch echt een uur of 4, 5 (al gebruik ik oplaadbare kachels van 2100mAh)...
Maakt Sega buiten Nintendo en de DS ook games voor andere consoles ? :)
Sega heeft al diverse titels uitgebracht voor diverse consoles (PS/PS2/Xbox/GBA/DS/GC), maar ook voor de PC en Mac.
Toch zijn er een lading mensen enthousiast over Sonic Wildfire, ziet er lekker classic en fun uit!
Inderdaad non-informatie.
Net als het bron artikel van de BBC.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True