Duurste Dell is 'ultieme gamemachine'

De verkopen van Dells XPS-gamecomputers verlopen niet naar wens, reden voor het bedrijf om in januari een extreem model aan te kondigen dat de aandacht van gamers op de producten van de online computerhandel moet vestigen. De vandaag gepresenteerde XPS 600 Renegade bevat zo'n beetje alles wat het hartje van een spelletjesfreak begeert, denkt Dell. Zo krijgt de Renegade, in tegenstelling tot wat we eerder berichtten, vier GeForce 7900 512MB SLI-videokaarten aan boord. Ook dankzij een tot 4,26GHz overgeklokte dualcore Pentium D EE, 2GB DDR2-geheugen op 667MHz, twee 80GB WD Raptors in RAID 0, een 30" flatpanel en nog het een en ander, is het inderdaad niet eenvoudig om met een doos met betere specs een winkel te verlaten. Dell is bovendien het eerste bedrijf dat een machine met Ageia PhysX-PPU op de markt brengt, vreemd genoeg onder de slogan 'negeer de wetten van de natuurkunde'.

Dell 'pimped out' De eerste kritiekpuntjes zijn ook al gehoord. Zo lijken de vier nVidia-kaarten de koper te verzekeren van een kerstpakket van het energiebedrijf, maar Dell heeft een voeding van slechts 650W in het apparaat gemonteerd. Hoewel er twee externe 150W voedingen meegeleverd worden om de vier videokaarten aan het werk te houden, is de uitbreidbaarheid van het apparaat twijfelachtig - al is er met de nVidia's en een Creative X-Fi Fatal1ty-geluidskaart natuurlijk ook amper ruimte voor extra insteekkaarten. Over de gebruikte koelmethodes, en dan met name de geluidsproductie daarvan, is weinig tot geen informatie terug te vinden. Ook de prijs is fors hoger dan werd verwacht: voor de Renegade moet bijna tienduizend dollar worden neergeteld, waarmee de computer de duurste uit de Dell-catalogus is. Om toch elke twijfel omtrent de waarde van de computer weg te nemen, laat Dell elke machine met de hand door kunstenaar Mike Lavallee beschilderen, wat wat ons betreft nog mooier was geweest als het Dell-logo niet prominent door zijn werk heen was gestanst. Het blijkt maar weer: een mens kan niet alles hebben.

Dell XPS 600 Renegade

Door René Wichers

Eindredacteur

22-03-2006 • 17:35

191

Bron: TG Daily

Reacties (191)

191
179
72
38
15
63
Wijzig sortering
De vandaag gepresenteerde XPS 600 Renegade bevat zo'n beetje alles wat het hartje van een spelletjesfreak begeert, denkt Dell.
Zit er een AMD Athlon 64 in dan? :Y)
Ook dankzij twee tot 4,26GHz overgeklokte dualcore Pentium D EE's, 2GB DDR2-geheugen op 667MHz, twee 160GB WD Raptors in RAID 0 en nog het een en ander, is het inderdaad niet eenvoudig om met een doos met betere specs een winkel te verlaten.
2 gbyte RAM en 'maar' 320 gbyte HDD zijn tegenwoordig toch niet bijzonder meer voor een beetje game PC?
2GB RAM geen bijzonderheid voor een nieuwe game-pc? Dat kan kloppen (hoewel er denk ik procentueel gezien nog niet echt veel gamers zijn met 2GB), maar wat ook klopt is dat 2GB nog voor een hele tijd meer dan genoeg zal zijn. Waarom zouden ze er 4GB insteken, dat is gewoon zware overkill en de prijs is al zo hoog.
Ook denk ik dat het verschil in framerate tussen die Pentium en een beetje A64 verwaarloosbaar is. Al zeker met 4 G71 cores ter beschikking voor het grafische werk. De inclusie van de Ageia PhysX kaart is ook een groot pluspunt, ook hierdoor zal de processor binnenkort sowieso veel minder invloed op de framerate hebben.

Wat ik me overigens wel afvraag is wat voor crap Dell weer allemaal voorinstalleerd op deze computer, ik meen me een niet zo lovend review te herinneren van een Dell pc, en dit i.v.m. de preinstalled software die de boel enorm vertraagde...

@ dangerpaki:

Over de voeding zullen ze bij Dell wel nagedacht hebben denk je niet? Althans dat mag ik hopen voor een 10.000 dollar pc'tje. ;)
WaaroWaarom zouden ze er 4GB insteken, dat is gewoon zware overkill en de prijs is al zo hoog.m zouden ze er 4GB insteken, dat is gewoon zware overkill en de prijs is al zo hoog.
2GB ram overkill? En 4 videokaarten niet dan? bovendien is 2GB extra ram een stuk goedkoper dan 1 zo'n geforce...
De inclusie van de Ageia PhysX kaart is ook een groot pluspunt, ook hierdoor zal de processor binnenkort sowieso veel minder invloed op de framerate hebben.
Nee, dat heb het niet. Je moet eerst wel een spel hebben die uberhaupt weet wat een physx kaart is, en volgens mij zijn die nu nog op 1 hand te tellen (kan me zo 123 alleen de Unreal Engine 3 voor de geest halen qua support).
de preinstalled software die de boel enorm vertraagde
Preinstalled software? is er 1 gamer met zo'n soort bak die niet meteen de harddisc formatteerd om hem zelf *goed* te installeren dan? Als ik zo'n machine had gaat alles er toch af, om plek te maken voor m'n linux :+ (ja, op linux kun je ook prima gamen ja, voor de flames naar linux als gamer os weer beginnen...)
2GB ram overkill? En 4 videokaarten niet dan? bovendien is 2GB extra ram een stuk goedkoper dan 1 zo'n geforce...

Maar met die 2GB extra RAM ga je niet 1fps meer hebben in bvb. FEAR of Oblivion in een monsterresolutie met 13xAA op je 30" tft. Met die extra grafische kaart wel...

Je moet eerst wel een spel hebben die uberhaupt weet wat een physx kaart is, en volgens mij zijn die nu nog op 1 hand te tellen (kan me zo 123 alleen de Unreal Engine 3 voor de geest halen qua support).

Wees maar zeker dat het snel zal gaan hoor, dit wordt een revolutie net zoals 3dfx indertijd met hun "graphics accelerators". :)
Hier een lijstje met Ageia's partners...

Preinstalled software? is er 1 gamer met zo'n soort bak die niet meteen de harddisc formatteerd om hem zelf *goed* te installeren dan?

Ken jij 1 tweaker die deze machine zou kopen? Precies. Mensen die dit kopen kennen geen ruk van pc's. Wij tweakers zijn een minderheidsgroep hoor.
Anoniem: 79837 @kozue24 maart 2006 16:46
Mensen die dit kopen kennen geen ruk van pc's. Wij tweakers zijn een minderheidsgroep hoor.
dat blijkt wel als je op een lanparty aankomt met een grote doos en een schroevendraaier. een vriend aankijkt en vraagt: help even met schroeven, dan is dit zo gefixed. de meeste mensen staan glazig te kijken en vragen schoorvoetend aan je: uhh, was jij van plan om mee te gamen????? als je dan hartelijk lacht en zegt: komt goed, geef me een uurtje dan snappen ze er niets meer van.

* Anoniem: 79837 had een tijdje terug een vriend die met zo'n doos aan kwam zetten. hij had nog geen tijd gehad om de spullen te halen en in elkaar te zetten voor de lan
Anoniem: 93545 @Ranzy22 maart 2006 20:06
Ook denk ik dat het verschil in framerate tussen die Pentium en een beetje A64 verwaarloosbaar is. Al zeker met 4 G71 cores ter beschikking voor het grafische werk.
Als de bottleneck niet bij het grafische werk ligt komt hij bij de cpu of bij het geheugen te liggen...

En die zijn allebei een beetje onder de maat, de cpu is wel ok, maar 667Mhz geheugen erin stoppen en dat ding dan een "ultieme gamemachine" noemen...
|:(
Dat misschien niet, maar het verschil tussen DDR2 667 en DDR2 800 of 1066 lijkt me wel merkbaar.

En ik denk dat de cpu toch ook wel 5% kan schelen in sommige gevallen.
Och kom, denk je dat er een spel is waar jij met het blote oog een verschil zou merken in framerate als je de Pentium in deze machine zou vervangen door een A64?
Voor dat geld mag er 4GB inzitten, en euhm overkill? Dit beestje is al overkill, als je het dan toch wil doen, doe het dandeftig. Ik heb op dit moment vier keer zoveel ram als op mijn grafische kaarten staan, dus waarom dan geen 8GB?
Geen 8 GB omdat Windows XP PRO dat toch niet ondersteunt. Dit lijkt me echt al een goed idee :-)
haha moet je windows 2003 server erop installeren om er volledig gebruik van te kunnen maken :+
Zit er een AMD Athlon 64 in dan?
Inderdaad een zeer goede, vraag...
Dell doet echter niet aan AMD, en dat is jammer maar helaas voor hun gamepc's. Uit eerdere tests is vrij duidelijk gebleken dat Intel's P4 tegenwoordig nou niet bepaald de ideale keus is voor een high-end gamepc. AMD's "normaaltjes" doen het daar vaak beter dan Intel's P4 toppers. Zie ook hier: klik
Ook de prijs is fors hoger dan werd verwacht: voor de Renegade moet bijna tienduizend dollar worden neergeteld, waarmee de computer de duurste uit de Dell-catalogus is - en dan moet er ook nog een beeldscherm bijgekocht worden
Op de handschilderingen na i.m.o. overpriced...
Het duurste uit de PC zijn de 4 7900GTX kaarten en die kosten onder de $2000. Het is absurd om voor de rest van de machine $8000 te vragen, zeker als je er bij stil staat dat een simpele AMD A64 X2 3800+ (en zeker een 4400+) in veel games gelijkwaardig of zelfs beter zal presteren dan de 4,26Ghz Dual Core Intel P4 EE...

Een gelijkwaardig presterend - AMD based - Quad SLI systeem kun je zelf voor onder de 4500,- Euro in elkaar zetten -> minder dan de helft van wat Dell vraagt.

De kaarten zullen in gameland vermoedelijk anders worden geschud wanneer de Intel Conroe uitkomt, maar tot dan blijft AMD (met afstand) de beste gamecpu's leveren...
Ach 9 930 U.S. dollar = 8 191.71754 Euro

en als ik 'm mbv pricewatch samen stel kom ik op 7500 Euro en dan heb ik nog niet die twee externe voedingen
Dus dan blijft er +/- 600 euro over een potje verf en wat extra koeling, kabeltjes en wat casemod spul


Product Leverancier Prijs Rembours
1 Gigabyte GA-8N-SLI Quad Royal, nForce4 SLI... SallandAutomatisering.nl € 237,-
1 1GB x 2 (2GB) PC4000 CL3 (OCZ, OCZ500204... 4Launch € 322,-
1 Antec Phantom 500, 500W (ATX 12V 2.0) EUROMAXI € 147,90
4 Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2... Cool-prices.nl € 1.979,80
1 Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen... SallandAutomatisering.nl € 210,-
1 Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1 EUROMAXI € 187,-
1 Dell Ultrasharp 3007WFP (30", 14ms, DVI-D (HD... 4Launch € 2.094,-
1 Enermax ELT620AWT Liberty 620W (ATX12V 2.2) MNM Computers € 146,95
1 Intel Pentium 4 D 955 EE Dual Core (S775, 3.4... PC One € 958,05
1 Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) PC Prijstopper € 54,75
1 Logitech G5 Laser Mouse (USB) HardwareTotaal.nl € 54,42
1 Logitech Z-5500 Digital (5.1) HardwareTotaal.nl € 280,49
1 Microsoft Windows XP Professional (OEM, NL) Brugman Computers € 134,19
2 Plextor PX-716SA 16x (Dual-layer, SATA, Retail) Computerdrome € 229,50
1 Western Digital Caviar SE WD4000KD, 400GB (... PC One € 194,91
2 Western Digital Raptor WD740GD, 73GB . SallandAutomatisering.nl € 314,-
Totaal € 7.544,96


sorry voor de slordige opmaak.
Anoniem: 101162 @engibenchi22 maart 2006 23:35
vergeet de legale (dure) software niet...

+ service, installatie, samenstellen, overklok!, ...

voor dell allemaal niet zo duur, maar voor de 'thuisgebruiker' die dit zou willen ...

hoewel ik betwijfelk dat een thuisgebruiker dergelijkd uur spul koopt
Bijna 8000 euro aan hardware uitgeven maar 150 euro voor Windows XP Pro vindt je duur. Spoor je wel?
Anoniem: 166007 @engibenchi23 maart 2006 09:54
@ Aval0ne
van de dell site in het rood aan gegeven;
-NVIDIA® Quad sli technology with FOUR geforce® 7900 graphics processing units- 2gb total graphics memory
dacht toch echt dat four 4 was? :Y)
Er zitten helemaal geen 4 7900 GTX'en in, er zitten 2 7900 GX2 kaarten in, samen goed voor quad SLi.
ja, want ik wacht op vista
Er staat dat er 4 GPU's in Quad SLI staan, dat wil niet zeggen dat het 4 kaarten zijn. Ik denk dat aval0ne gelijk heeft.
Anoniem: 133254 @engibenchi23 maart 2006 12:15
Dan geraak je niet aan 2gb graphics memory: 4x512mb. Dus toch vier kaarten.

/edit: reactie op [DKS]skater
@aval0ne Ik denk ook dat je gelijk heb en hierbij "mod" ik je inzichtvol.


http://pda.tweakers.net/?nieuws/41602

Helaas kan er er geen prijs van vinden alleen een vage verwijzing dat ie rond de $1000.- zou gaan kosten. Dat x2 = 1650 Euro dus dan houden we +/- 950 Euro over.
Misschien kan er dan wel een ander (goedkoper) mobo in.
een 30" flatpanel en nog het een en ander
Ik denk toch dat dát ding het duurste zal zijn, hoewel ik twijfel of die überhaupt op mijn bureau past :+
Voor de Renegade moet bijna tienduizend dollar worden neergeteld, waarmee de computer de duurste uit de Dell-catalogus is.

* d-snp stelt een Dell Precision samen (die halen ook makkelijk de 10000)
nope... maar 2gig op 667Mhz, en 320gig door 2x een raptor in raid vind ik wel aardig bijzonder :+
UHmm ik niet 667 is standaard :\ Je hebt al DDR II 800. Dus minimaal 4 GB voor zo een ding. En ik wil wel Quad Raid 0 dat heb je ook al.

+ een data Raid van 2x500 GB. Dus laat veel te wensen over voor de Ultime PC.
Je weet toch wel dat meer dan 3.2 gig geheugen onder windows zinloos is he? XP kan die meuk dan niet meer addresseren. Al je uitbreidingskaarten hebben ook nog hardware adressen nodig.
Als je XP 64 erop knalt krijgt dat zeker zn voordeel hoor!

Alleen zal Dell hem waarschijnlijk met een XP-home de deur uit sturen
Fatsoenlijke quad RAID0-kaarten bestaan nauwelijks tot niet, en hier zit ook geen fatsoenlijke RAID kaart in. Hier zit software raid rommel in.
Anoniem: 169642 @Astennu22 maart 2006 19:48
Inderdaad, een 16A stop ofzo :P
Raid 0 is zowieso niet fatsoenlijk...

Verhoogde kans op compleet verlies van data
... neuh. Media center editie...
Pardon? RAID0 een mirror? RAID0 is een stripe dus wel degelijk 2x160GB. RAID1 is een mirror dus heb je maar 1x160GB. En volgens de specs van de Dell site is het dus 2x 160GB in RAID0, totaal 320GB+400GB voor een losse disk. Maakt 720GB, niet über veel, maar best aardig voor erbij :+
raid 0 = stripe

dus dubbele snelheid en gewoon je normale hoeveelheid

edit:
dat zeg ik :P
@Harry,

RAID0 = stripe, HDD's worden als het ware aan elkaar gekoppeld (zou dus 2x 80GB = 160GB)

RAID1 = mirror HDD1 word gemirrored op HDD2, zou je dus zo de schijven kunnen verwisselen, maar dit gaat ten koste van (zoals te zien is bij RAID0) 'ruimte' winst... Je hebt dan wel 2x 80GB in je PC hangen, toch heb je dan maar 80GB beschikbaar en geen 160... :)

offtopic:
Theoretisch gezien is RAID0 eigenlijk ook geen RAID, het biedt namelijk geen redundancy, terwijl de andere RAID levels (en dat zijn er genoeg) dat wél doen... :)
Raid0 bestaat eigenlijk helemaal niet.
Raid staat voor redundant array.
Als iets niet redundant is dan is dat een stripeset wel.

In bit termen staat 0 voor uit dus dus zou je kunnen zeggen dat enige vorm van Raid uit staat. Toch blijft de naam krom.
''maar' 320 gbyte HDD
, plus een 400GB harde pschijf voor de rest....

Voor de volledigheid:
http://www.dell.com/html/us/products/renegade/renegade.html
Twee GB is niet laag als je kijkt naar het feit dat de videokaarten bij elkaar al twee GB hebben.

Dat ze voor een Pentium hebben gekozen is opzich niet zo slecht, aangezien AMD nog geen DDR2 ondersteund.

Leuk bakje, maar vast en zeker een minder leuk prijskaartje...
Bovendien zit er die nieuwe physX kaart in, die de processor zou moeten ontlasten.
je weet dat DDR2 als voordeel tov DDR1 heeft dat het energiezuiniger is en dat het niks te maken heeft met snelheid? ;)
ehm Intel had DDR2 nodig, omdat ze de snelheid van AMD niet konden bijhouden met gewoon DDR...
Anoniem: 166007 @dangerpaki23 maart 2006 09:23
@ dangerpaki
.....maar Dell heeft een voeding van slechts 650W in het apparaat gemonteerd. Hoewel er twee externe 150W voedingen meegeleverd worden om de vier videokaarten aan het werk te houden.
Goed blijven lezen;) :Y)

verder leuk apparaatje, alleen dat prijskaartje.. damn. jammergenoeg niet voor mij weggelegt :Y)
Ook dankzij twee tot 4,26GHz overgeklokte dualcore Pentium D EE's
2 dualcore pentium's?
zijn dan eerder xeon,( of gewoon 1 dualcore zoals in de specs staat)
Anoniem: 162505 @DDX23 maart 2006 00:34
Het is 1 "Intel Pentium Processor Extreme Edition 955". Mondje vol nietwaar.
Verder info rond cpu: 65nm, 2x2MB L2 Cache, 3,46Ghz, 1066MHz FSB, Dual Core, Hyper Threading, Virtualization Technology, Speedstep Technology, EM64T, XD-bit.

OS herkent dus 4 cpu's dankzij de "extra" HT technology.
Komt het bij jullie niet op dat er ook mensen zijn die wel het geld er voor hebben en geen zin hebben om zelf iets in elkaar te zetten? Je kunt het ook positief bekijken, zo krijg je een redelijk uniek apparaat wat super snel is, geschikt voor alle games op dit moment en ook nog eens door een kunstenaar beschilderd.

Dat de tweaker zelf een geweldig systeem kan samenstellen met allerlei onderdelen en zelf met z'n dremel aan de slag wil heeft totaal geen relevantie met de doelgroep van de Dell systemen...
Ik weet eerlijk gezegd niet met deze prijs welke doelgroep Dell wil aanspreken.

Als je nu laat ons zeggen als tiener een duur cadeautje wenst voor je 18 verjaardag , dan koop je met dat geld toch al een autootje ipv een pc die een jaar nadien weeral verouderd is ?

Als je al helemaals iets exclusiefs wil , ga dan misschien eerder voor een Alienware , Falconpc, Voodoopc etc... maar toch geen Dell ? Iedereen zijn eigen persoonlijke mening over Dell , maar mij moeten ze er zelfs geen cadeau doen...

Of anders gezegd , geef ieder jaar 2000 euro uit aan een desktop pc , dan zal je ook een perfecte game ervaring hebben. Maar dan heb je wel 5 jaar langer een pc die nog steeds puike prestaties neerzet. Terwijl die Dell 2 jaar later zeker al voorbijgestreefd is...
Anoniem: 92540 @djluc23 maart 2006 09:27
Nee, ik denk dat ze aan alle kanten hun doel uit het oog verliezen.

De echte gamers weten zoveel van prijs/prestatie dat ze goedkoper dan wel beter uit zijn, zie al die mensen die verbeteringen noemen in deze thread.

Dan houd je alleen hen over die geen verstand van zaken hebben, maar wel geld teveel... daar zullen er weer niet al te veel van zijn. Want gesprekken als 'kijk jochie, wat ik nu voor je heb!' 'Pa, dat kan veel beter...!' leveren Dell geen winst :-)

Daarnaast, als een 'gerenommeerde' pc-bouwer als Dell met iets komt dat sneller, goedkoper, beter uitbreidbaar, en koeler kan - en het 'ultiem' noemt, dan hebben ze flink gezichtsverlies geleden. Dus wat hun doel was ... ???
Anoniem: 23891 22 maart 2006 18:08
De 30" monitor van Dell is overigens wel bij de prijs inbegrepen. Staat op de tweede pagina[ van de specs.
Op [url="http://home.businesswire.com/portal/site/google/index.jsp?ndmViewId=news_view&newsId=20060322005272&newsLang=en"]deze[/url] site staat het letterlijk:
The XPS 600 Renegade system is available in limited quantities with the Dell 3007WFP 30-inch flat panel monitor starting at $9,930.
Anoniem: 161643 22 maart 2006 17:40
Misschien eens leuk uit te rekenen wat het kost om dit ding zelf na te bouwen ;) Geen 5 cijfers denk ik.
Daar begint het probleem. Er is volgens mij niemand die zo'n machine gebouwd krijgt volgens mij. De combinatie van al die hardware op een stabiele manier is lastig. Dell heeft namelijk heel vaak eigen of dell-only hardware.
Anoniem: 166790 @cyspoz22 maart 2006 18:14
nou... tis deze mannen toch ook aardig gelukt :)

Alienware doet 't mijns inziens nog beter ook, 850W PSU en liquid-cooling, dit ding kan je dus lekker zelf nog verder overklokken dan dell heeft gedaan :)
Alienware is tegenwoordig ook Dell :P
die heeft maar 4 pci sloten. 4x video dus en geen uitbreiding voor sound.
De vlammen die erop staan zijn erg gepast!
Moet je eens bedenken wat voor een warmte het 'beest' wel niet genereert...
Dus moch jij en/of je partner een verwarming kopen en heb je heel toevallig kinderen..koop een XPS tis een win-win situatie...lekker de boel warm stoken voor kerst en de kids zijn blij.
Ik zelf ben pas een student, dus als mijn ouders een elektrische kachel zoeken, dan raad ik ze deze aan..het verwarmt en je kan hem in de openhaard zetten ook.

Ik snap zoweiso niet waarom er 4 7900 erin zitten, een beetje erg dure overkill en de techniek gaat zo snel dat een paar jaar later de 90nm al achterhaald is.

mijn idee is dan ook:
Heb je veel geld dan koop dit ding.

P.S
Alleen omdat DELL opstaat wil ik hem eigenlijk al niet.
Anoniem: 74500 @zircondan22 maart 2006 23:48
Chique machine maar bij Dell heb je jammer genoeg geen enkele garantie dat ze je bestelling op tijd en/of correct leveren.

In december nog een Inspiron 9300 "full option" besteld met o.a. een Geforce 6800go en Dell is er uiteindelijk in geslaagd hem te leveren begin maart (!!!!) met een X300-budgetkaart en het verkeerde scherm... |:( wie dus 10.000$ durft uitgeven bij Dell is goed zot :r

Tot zover mijn bescheiden mening ;) Mij zijn ze in elk geval voorgoed verloren als klant.
Die behuizing ziet er wel erg goed uit!

Maar 10.000 dollar vind ik zelfs voor die specs iets te duur. Ik vraag me dan ook af of deze machine veel zal verkopen?!
P-D EE 3.46 € 1000
4x 7900GTX € 2000
X-fi € 190
moederbord € 250
Kast+voeding € 250
2x raptor 150GB € 600
400gb HD € 200
2x 1gb ddr2 667 € 250
Xp Pro € 140
30" Dell € 2200
Overigen € 1000-
-------
totaal € 8080

Tel er nog 1000 euro aan andere zooi bij op en dan zou dit apparaat niet meer dan 5000 euro moeten kosten.
Beetje overpriced zou ik zeggen.


Valt toch wel een beetje mee achteraf...
(en dan zitten we ook nog met het feit dat ik 8080 euro vergelijk met 10.000 dollar)

@GORby
Het topmodel uit de nieuwe reeks, de 7900 GTX, (...) Het is bovendien de enige kaart die Quad SLI-configuraties zal ondersteunen. De GeForce 7900 GT (...). SLI-configuraties zijn met deze kaarten beperkt tot twee exemplaren.
Ik had me inderdaad vergist, ik meende te herinneren dat het alleen met GT's mogelijk was, dat verandert de zaak wel een beetje.

@Rolbo
Er wordt bedoeld dat beide cores van de pentium zijn overgeclocked, dus wel degelijk 1 processor.

@Bart B
Dat was ook maar een wilde gok, maar honderd euro meer of minder scheelt ook niet zoveel op het totaal

@avalOne
Klopt, maar qua prijs is het een goede banadering.
Op een duitse site kost 'GeForce 7900 GX2, 1024MB GDDR3, 2x DVI, PCIe' € 899 p.st.
en waar precies vindt jij dan een 512MB GeForce 7900 voor 300 euro? Ik denk ook niet dat het GT's zijn hoor, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Als je het snelste wil lijkt een GTX me meer aangewezen, en dat zal waarschijnlijk ook wel zijn wat er hier gebruikt wordt.
Waarom zoek je het dan niet op, dan weet je het zeker en moet je geen vage beweringen doen en er vanaf komen met 'ik kan me vergissen'.
Ja je vergist je, er zitten geen 4 GTX'en in en ook geen GT's.
Je vergeet de 30"... Maar dan nog zal je ruim onder de $10 000,- uitkomen.
En er staat twee tot 4.26GHz dus das al 1000 eurie xtra
en idd 30" en dan nog even 7900 GTX das ook 4x200 eurie xtra. Maak de berekening maar opnieuw dan kom je aardig in de richting
En vergeet de verf niet!!! dat moet wel goudverf zijn :o
...en dan heb je nog 7 videouitgangen over ook!
Ja en dan is je budget op en moet je er 7 2e hands 15" crt-jes aan hangen :+
Een moederbord van 150EUR waar je een quad SLI op kan bouwen? Die ben ik nog niet tegen gekomen ;)
Het zijn geen 4 GTX'en !!!! Het zijn 2 GX2 kaarten.
Je kan geen 4 GTX in SLi draaien.
Is ook meer een reclame stunt é,
dell bouwt trouwens maar een pc vanaf deze besteld is. Dus tis niet dat ze verlies gaan maken door onverkochte stock :)
Het lijkt me eerlijk gezegd dat deze pc niet zozeer gemaakt wordt om er veel van te verkopen maar om de aandacht van gamers op het merk te laten vallen. Zo stimuleren ze de verkoop van hun wel-betaalbare pc's :)
Nou voor een game-machine mochten ze van mij toch wel wat bijzonderders doen dan alleen een bepainte kast. Geef mij € 10.000,- en ik maak samen met mijn pa (meubelmaker) en een elektricien zo'n gruwelijk snel (athlon64 met waterkoeling oid) en mooi ding.

Om eerlijk te zijn, ik heb liever 5000 euro om mijn eigen pc in elkaar te flanzen dan dat ik dit ding krijg.

Ennnn wat zijn de 3dmark06 punten van dit ding dan? :+
Wat weerhoud je? Misschien wel een gat in de markt :D
Anoniem: 97082 @dyna1822 maart 2006 20:09
Of een gat in je hand...? :+
Anoniem: 137628 22 maart 2006 17:59
80GB of 160GB Raptors bestaan niet voor zover ik weet, maar ik heb ff gekeken op de website, ze hebben inderdaad 10k 80GB schijven. De 160GB schijven staat niet 10k bij. Beetje stom dat je niet eens info kan opvragen over je componenten.

Iemand ervaring met die 80GB 10K "Raptors" ?
Of eens lezen... hij zegt dat 80 GB Raptors niet bestaan, aangezien Raptors 74 GB zijn. Hetzelfde voor de 160 GB, er bestaat enkel maar een 150 GB versie.

Maar zoals iolas1977 aangeeft verkoopt Dell dus wel 80 GB modellen. Waarschijnlijk Dell-Only dus.

Verder boeit niemand dit toch echt? Het is niet alsof je niet zelf zo'n PC kan samenstellen adhv losse componenten. Gaan we nu elke keer er een PC op de markt komt dit vermelden :? Er zijn vast computershops genoeg waar je een dergelijk systeem kan samenstellen met een PC configurator. Dell bouwt hem ook pas eens je besteld hebt.
geeft zo'n alienware peeceetje niet beter waar voor je geld?
Ja !
voor 8000 euro had ik op alienware bijna dezelfde pc had alleen 2x gpu ipv 4xgpu
maar wel een 32" monitor 4GB intern en een AMD FX60
Maar op welke bussnelheid communiceren die cpu's nu ? Is toch wel zwak punt laatste tijd bij Intel. Tevens voegt die 2e cpu niet veel toe voor games, aangezien de dualcore winst al zelden meer dan 10-30% is.
Ja, maar je moet ook aan de "pats"-factor denken die mensen met een PC als deze belangrijk vinden.

Dan voegt die extra CPU weer wel een hoop waarde toe.
Anoniem: 22738 @XyritZz22 maart 2006 21:08
Ja, maar je moet ook aan de "pats"-factor denken die mensen met een PC als deze belangrijk vinden.
Totdat je op deze PC wordt ingemaakt in een LAN-game door iemand met een Sempron die alle andere spelers Pwned door pure spelvaardigheden.
Maar dit gaat op voor alles; Auto's, vliegtuigen enz enz
Patsen is gewoon patsen, "ik heb er 2 en jij hebt er 1 HA B-) "
:7
Doet me denken hoe er iemand aan komt zetten met een Dual P3 600, flink wat geheugen en een voodoo3 of Voodoo4. Sta ik daar met een K6/3+ 450@550 met een diamond Viper2, natuurlijk wordt je K6'je afgekraakt, al helemaal omdat je maar 1 CPU hebt... Vervolgens vraag ik hem waarom hij die 2e CPU niet benut met Windows ME: "Windows 2000 ondersteunt mijn voodoo kaart niet goed..." leuk zo'n CPU voor de sier :D

Of hoe diezelfde K6 met diezelfde klote videokaart rondjes loopt om een Athlon met Geforce2 GTS als het op Unreal Tournament aankomt. Ik zie ze nog met open mond staan kijken hoe mijn setup 80 fps haalde op 1024x768x32 met alles op z'n hoogst met daarbij de S3TC textures geinstalleerd, terwijl ze op hun zielig athlonnetje met 2x zoveel geheugen en een fatsoenlijke nvidia videokaart amper de helft aan frames konden halen :P
Anoniem: 162505 @XyritZz23 maart 2006 00:29
Druk met een extreme edition dual core van Intel maar eens op CTRL+ALT+DEL... Zie je 4 (vier) cpu's! Dit is pas "pats"factor
Toe-komst. :P In de future zullen games er waarschijnlijk wel wat meer gebruik van gaan maken. Beetje balen als je dan zit met je 10.000 euro systeempje :P
Totdat de games zo worden gemaakt dat ze voordeel uit meerdere core's gaan halen, dan krijg je een ultieme FPS boost :P
Anoniem: 59707 @4VAlien22 maart 2006 17:47
10 tot 30 procent is best veel als het gaat om het uiterste

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.