Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: Gaming247

Het langverwachte CrossFire is eindelijk commercieel beschikbaar. 'Te weinig en te laat', voorspelde menigeen: nVidia heeft al bijna een jaar lang SLI-oplossingen op de markt en ATi zou bovendien de mindere multi-gpu-oplossing hebben: waar nVidia zijn kaarten rond het SLI-concept optrok, zou ATi de dubbelloopstechnologie er naderhand nog even bijgeplakt hebben. Volgens ATi was er niks aan de hand: de technologie zou zichzelf in de benchmarks heus bewijzen. Op heel wat plaatsen zijn die tests nu verschenen. Wie verwacht dat ATi deze maand nVidia nog even de hielen laat zien kan nu ophouden met lezen: alle tests maken duidelijk dat de X850-kaarten met CrossFire een alternatief voor de nVidia 6800 Ultra SLI-kaarten zijn. De 7800-serie van nVidia maakt in vrijwel alle gevallen korte metten met de geteste X850-rigs.

Radeon X850 XT Hardware.Info bouwde een testopstelling op basis van twee Radeon X850 XT's en een AMD FX-57. Daaronder kwam een ATi-moederbord dat uit de fabriek van Sapphire gerold zou zijn, met twee PEG-connectoren met 8 lanes elk. 6800 Ultra's in SLI moesten hun meerdere in de X850 XT-CrossFire-machine erkennen bij de 3Dmark05-tests - totdat 4*AA/8*AF werd ingeschakeld. Bij 3Dmark03 waren de Ultra's in alle gevallen sneller en wist ook de 6800GT op hogere resoluties of na het inschakelen van AA/AF langszij te komen. Bij Doom 3 was de situatie omgekeerd: zonder AA/AF en op lage resolutie wist zelfs een enkele 6800 Ultra de CrossFire-rig voor te blijven, en in de meeste gevallen bleef ATi achter bij de concurrentie. In games die zwaar op de cpu leunen, zoals Half-Life 2 en FarCry, wist ATi een aantal tests nipt van nVidia te winnen - met een losse X850 XT PE. Alleen met AA/AF ingeschakeld was CrossFire hier sneller dan een enkele ATi-kaart, maar veel prestatiewinst werd er niet geboekt - en met AA/AF was een losse 7800GTX weer de beste keus. Als alle tests onder elkaar gezet worden scoort CrossFire 39,6% beter dan een enkele kaart, terwijl SLI 51,1% winst laat noteren; heel enthousiast over de schaalbaarheid van ATI's systeem is de site dan ook niet.

CrossFire-test: GeForce 7800 GTX SLI - 16xAA (thumb) CrossFire-test: Radeon X850XT CF Super AA - 14xAA (thumb)
Links: GeForce 7800 GTX SLI met 16*AA, rechts Radeon X850XT CF met 14*Super-AA (klik voor grotere versies)

Niet alleen snelheid is belangrijk, schreef HotHardWare in zijn test: een tweetal kaarten kan vaak aanzienlijk mooiere beelden produceren omdat er meer snelheid voor anti-aliasing beschikbaar is. Met een pagina vol screenshots wordt toegelicht waar de lezer op moet letten, en hoewel ATi van de site het voordeel van de twijfel krijgt blijken de verschillen klein. Ook hier werd daarom de aandacht op de benchmarks gelegd: 14xAA is leuk, maar als de framerate in FarCry daardoor van 99.7 naar 21.3 terugloopt is het geen nuttige feature. HotHardware testte behalve Far Cry ook Doom 3, Halo, Splinter Cell: Chaos Theory en Chronicles of Riddick, in combinatie met een FX-55, deze keer. De X850 XT CrossFire-setup was vooral goed bij Direct3D-tests, maar voor OpenGL-benchmarks bleken de 6800 Ultra-kaarten toch de beste keus. Dat een monitor op 1600x1200 niet met hogere refreshrates dan 60Hz kan worden aangestuurd vindt de site overigens werkelijk afbreuk aan het CrossFire-platform doen, en ook chipset- en mobosupport laat te wensen over.

ATi CrossFire referentie-moederbord ExtremeTech blijft niet achter en onderwierp twee X850 XT's aan een vergelijking met een 6800 Ultra-systeem en een 7800GTX-machine, beide met en zonder SLI. CrossFire presteert ook hier goed als het zwaartepunt bij de shaders wordt gelegd - in Half-Life 2 benadert de ATi-oplossing zelfs het tweetal 7800 GTX-kaarten - en over het algemeen is de kaart goed opgewassen tegen twee 6800 Ultra's. Een interessante test is die van Splinter Cell: CT met een patch waardoor de ATi-kaarten van Shader Model 2.0, HDR-rendering, parallax mapping en nog zo het één en ander gebruik kunnen maken. De Radeons zijn hier meteen een fors stuk sneller dan de 6800 Ultra's en in drie van de vier tests zelfs gewaagd aan de 7800-kaarten.

Alle reviews laten hetzelfde beeld zien: de ATi's zijn geen concurrent voor de 7800-serie van nVidia, maar de 6800-kaarten kunnen het nog wel eens moeilijk krijgen. De lagere prijs van de X850 XT moet daarbij compensatie bieden voor enkele teleurstellingen, zoals de refresh-ratebeperking. Alle reviews zijn het er echter ook over eens dat CrossFire een fatsoenlijke tot goede performanceverbetering biedt, al zal het helemaal van de spelkeuze van de gebruiker afhangen of hij baat heeft bij een tweetal ATi-kaarten, of toch liever een enkel topmodel van nVidia aanschaft. Voor de koper die later voordelig wil upgraden is het van belang te overwegen dat tweedehands CrossFire-masters minder breed beschikbaar zullen worden dan SLI-enabled nVidia-kaarten. Bovendien zou nVidia werken aan een oplossing waarbij twee verschillende kaarten toch samen in SLI kunnen functioneren, wat nu nog een voordeeltje van ATi-kaarten is. ATi zet in elk geval een gunstig geprijsde kaart in de markt, maar het zal zeker lonen om benchmarks van favoriete games zorgvuldig in de gaten te houden. De performancekroon blijft in elk geval tot de release van de X1800 in handen van nVidia.

ATi X850 XT
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Is er iets mis met dat rechter screenshot van HL2? Of is het water nou echt zo lelijk met de Ati kaart? :Z
het enige verschil is dat het water als het dicht bij het strand komt op de nvidia kaart steeds transeperanter word, waardoor het naadloos overgaat in het strand
terwijl het bij de ATI kaart het water steeds donkerder word naarmate het dichter bij de kant komt en er dus een duidelijk lijn te zien is.
lijkt me dus een duidelijk render fout bij ATI.

bij mijn 9700pro en nu met de x700pro heb ik dit probleem niet gezien trouwens in hl2.
Het is idd wss een renderfout, als je even alle screenshots vergelijkt, zie je dat de Radeon X850XT PE zonder AA en op 6x AA dezelfde rivierbedding rendert als de Geforce 7800 GTX. Ik vraag me dan wel af waarom de site daar geen opmerking over maakt |:(.
Ik stel me dan nl wel vragen bij de stabiliteit van zo'n crossfiresysteem, indien er zo'n artifacts in het beeld optreden.
Volgens mij gaat dit met mijn pruts 5600XT ook goed.. oke geen super framerate maar wel net speelbaar
dat is ook het eerste wat mij opviel. Ook zie je veel details zoals dunne lijnen weg vallen (zie bomen op de achtergrond).
AA staat extreem hoog ingesteld, lijkt erop dat er iets teveel antialias gebruikt wordt waardoor dit soort details compleet uitgewist worden. Lagere AA is in dit geval wellicht mooier dan wat we nu zien.
Goeie AA wist niets uit, helemaal niets, sterker nog, aangezien pixels bestaan uit meerde subpixels kun je juist MEER zien.
Maar met een verkeerd algoritme of met minieme details en/of een niet optimaal algoritme kan je nog steeds detail verliezen, de subpixels moeten hoe dan ook weer terug gecombineerd worden tot het aantal discrete pixels dat je beeldscherm ondersteunt, dus uiteindelijk is je beeldkwaliteit gelijk, alleen de methode om bepaalde details naar voren te laten komen of juist uit te smoothen is anders.

edit: reactie op jan |:(
In theorie wel, in de praktijk blijkbaar niet. Het hangt af van hoe je de aliasing berekent he... en daar zit nogal wat verschil in. Mocht je (toevallig :Y)) ergens 3D Studio MAX oid hebben liggen, kijk maar eens in het renderscherm hoeveel aliasingtechnieken er zijn en dat zijn ook alleen nog maar rendertechnieken die daarin worden gebruikt. Op videokaarten worden weer hele andere technieken gebruikt. Er zit zoveel verschil tussen de aanpak dat de resultaten heel erg uiteenlopen. Elke aanpak heeft zo zijn voordelen en nadelen.
Dat water lijkt inderdaad nergens op. Daarentegen is de anti-aliasing op het riet links bij de ATI kaart wel weer mooier (Super-AA).
de boom links-boven suggereert dat bij de nvidia de supersampling AA wel aanstaat en bij de ati juist niet.
Let eens op het punt waar het water bij de kant komt onderin.
Bij de linker screenshot is alles veel natuurlijker weergeven als bij de rechter.
Op mijn X800 Pro zag de rand van het water er in elk geval niet zo lelijk uit... maar dat is al een jaar geleden, misschien een driver issue?
Het is inderdaad een driver issue, dat het water in Half Life 2 niet mooi overloopt. Zie deze en deze threads op de forums van Steam bijvoorbeeld. De fout zit hem in de Catalyst A.I. functionaliteit in de nieuwere drivers. Deze veroorzaken de water-border fout in Half Life 2. Als je A.I. uitzet ziet het water er weer goed uit. Wel jammer dat hierdoor ATi in een slecht daglicht komt te staan. :/
Al is het een driver issue: de fout blijft bij ATi liggen! Of het nou aan de kaart of aan de driver ligt: ze komen allebei van ATi!
Ik denk het, ik heb even dezelfde map bekeken en ik zie hetzelfde rare water als op de screenshot hierboven in het nieuwsbericht (Radeon 9800 Pro)
Je moet wel een enorme mierenneuker zijn wil je uberhaupt het verschil tussen beide screenshots zien.
Ik vind het allemaal maar overdreven... 2 videokaarten in een PC. Het is duur, en het zal ook duur blijven. Niet voor de gemiddelde gamer dus.
Dan zie ik meer in dual-core kaarten, of hoe die dingen ook heten.
Je moet wel slechtziend zijn wil je het verschil niet zien!
Dat water is wel zo duidelijk verschillend. Daar hoef ik echt geen mieren voor te neuken, alhoewel die mij veel en veel te klein zijn! :+
Ben het hier niet mee eens als je de plaatjes naast elkaar zet zie je dat alle objecten die in het water reflecteren bij de Ati duidelijker zijn. Alleen bij de rand van het water is er wat mis met de rendering wat erg jammer is. Maar bij Nvidia hebben ze gewoon alle objecten op het water vertroebelt waardoor ook bij de kant het wat mooie lijkt over te lopen.
Aan de screenshot te zien vind ik toch dat de 7800 GTX-SLI wat mooier beeld produceerd.
Dat de 6800 serie het moeilijk gaat krijgen is wel duidelijk deze serie is al wat ouder en was klaar voor de x800 serie. Dus daar heeft ATi op ingespeelt en deze verslagen. Alleen kwam nVidia met een wat krachtigere kaart als gedacht.
De layout van de kaart zier er wel vet uit, alleen die koeler met zijn 2 slays lijkt me een beetje groot.
Dan heb ik toch mijn bedenkingen bij de externe kabel een connecter als bij SLI was mss beter geweest!

Mijn conclusie, ATi heeft goed zijn best gedaan, maar net niet goed genoeg. nVidia blijft hun weer een stap voor.
Aangezien de X1800 serie ook al binnenkort leverbaar worden is het werkelijke voordeel van nVidia maar betrekkelijk kort. over 1 á 2 maanden komen de X1x00 reeksen.
Ik kijk naar x850xt vs 6800U waarbij eigenlijk de ATI boven op moeten liggen aangezien deze een refresh reeks zijn tov de 6800U waar nV de refresh geskiped heeft. Misschien om snel met de 7800 serie te kunnen komen.

Daarnaast ben ik benieuwed hoe deze het doen op de wat meer midrange CPU. denk niet dat velen dit combineren met 'n FX57
Maar nVidia kan als ze willen nog meer met de huidige core! En vergeet niet dat ook zij al bezig zijn met de opvolger dus dat zal nog steeds een zware dobber blijven voor ATi!
Meh, de X850 was bedoelt als counter voor de 6800. Als die de 6800 verslaat ben ik allang tevreden, die kaart is inmiddels ruim een jaar oud (toch?). Ik ben zelf beniewd naar een G70-R520 vergelijking, enkelvoudig en dubbelvoudig (SLI/CrossFire).
Het gaat er helaas niet om hoe de X850 ooit bedoeld was, maar hoe de zaken er nu voor staan; En dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat ATI te laat is met een matige technologie. Een andere conclusie is gewoon niet te trekken.
Wachten is nu op de X1800, maar hoe lang gaat dat duren?
zoals het er nu uit ziet, gaat de G70 al ruim 3 maand te koop zijn voor we de eerste test zien van de R520
da's een serieus verschil, is het dan wel een goed vergelijking?

een vergelijking maak je op een tijdstip, wat op dat moment dus te krijgen is
Een single X850XT PE is wel sneller dan een 6800Ultra, alleen 2x 6800Ultra in SLi geeft een grotere prestatiewinst dan 2x X850XT PE in Crossfire.

En dan is het maar afwachten wat die masterkaarten gaan kosten..
Voor de koper die later voordelig wil upgraden is het van belang te overwegen dat tweedehands CrossFire-masters minder breed beschikbaar zullen worden dan SLI-enabled nVidia-kaarten.
Maar in de CrossFire opstelling heb je maar één master nodig, terwijl er altijd 2 (voorlopig identieke?) SLI enabled nVidia's nodig zijn...
[edit]Zelfs als ze niet identiek hoeven/moeten zijn, moeten het er nog steeds 2 zijn, terwijl bij ATI's oplossing slechts één 'speciale' crossfire kaart nodig is.
Als ik dit bericht moet geloven is SLI nu mogelijk met 2 verschillende kaarten.
ja 2 verschillende (fabrikanten) kaarten maar de Core moet nog wl het zelfde blijven. Dus als je 2 6800GT`s neemt dan kan dat van zowel Asus en XFX zijn dat maakt niet uit. Maar je kan niet een 7800GTX van Asus en een 6800GT van XFX erin drukken.

Misschien dat dit in de toekomst ngo gaat komen wat ik wel denk.

@ chucky666:
Er werd een opmerking gemaakt over SLi en niet over Crossfire. Dus eerst lezen dan blaten.
dan mag ati wel eens hun site updaten want ze zeggen zelf in hun faq :

2. What graphics cards work with CrossFire?

A.CrossFire requires a CrossFire Edition graphics card and a compatible standard Radeon (CrossFire Ready) graphics card from the same series.

The Radeon® X850 CrossFire Edition card can be paired with any PCI Express Radeon X850 graphics card (Radeon X850 PRO, Radeon X850 XT or Radeon X850 XT Platinum Edition) from ATI or any of its partners including cards previously sold.

The Radeon X800 CrossFire Edition cards can be paired with any PCI Express Radeon X800 graphics card (Radeon X800, Radeon X800 PRO, Radeon X800 XL, Radeon X800 GTO, Radeon X800 XT or Radeon X800 XT Platinum Edition) from ATI or any of its partners
maar dat is een beetje een flut vergelijking.
ik bedoel bij ati moet je ook rekening mee houden dat je niet kan mixen.
ik bedoel 1tje uit de x800 reeks en 1 tje uit de 850 reeks.
daar kan je ook alleen maar de x800.. met de x800.. mixen.

dus zoals jij het zegt je kan niet een x1800 van ati en een x850 erin drukken ;)

@ loodgieter
ik heb ze zelfs een paar x gelezen en ik blaat nog.
jij maakt een verwijzing dat je bij sli moet opletten welke je neemt, nu dan dat moet je dus ook bij crossfire.
Je kunt wèl een X850 met een X800 mixen. De X850 wordt dan wel in pipes / frequentie aan de alngzamere aangepast; erg veel zin heeft het dus niet.
@luxx

inmiddels of binnenkort komt er een nieuwe firware uit waarin support wordt geadd voor het gebruik van 2 verschillende SLI kaarten ...
Jammer enigzins een gemiste kans, de geruchten over de maximale verversing en resolutie blijken dus waar te zijn. Ook de prestaties zijn (zoals door vrij veel mensen) verwacht.
Op papier zag het er leuk uit maar duidelijk is dat nvidia er gewoon meer tijd in heeft gestoken (een beetje hetzelfde als het dualcore verhaal bij intel en AMD).
Maar ati is de minste niet dus over een jaar zou het qua dualgputechnologie er wel eens heel anders voor kunnen staan, vooral met de huidige snelheid van nieuwe kaarten en technologien.
In de X1x00 serie wordt verwacht dat ATi echter alle kaarten (ook low end) met dual-link DVI uit gaat rusten, waardoor de resolutiebeperking voor CF praktisch zal komen te vervallen.
Iets wat de X8X0 crossfire editie's alleen maar nog nuttelozer maakt, zoals techreport al schrijft, eigenlijk kun je beter een nieuwe kaart kopen dan nog een oude erbij, als je al een X8X0 hebt.
Overigens moet ik de eerste gamer nog tegenkomen die op 1600*1200 speelt met AA & AF op z'n hoogst...

Echt een bottleneck voor crossfire is het niet...alsof mensen echt op zulke reso's gamen....tis mooi en leuk en l33t, maar de meeste mensen spelen op lagere reso's om belachelijk hogeframerates te halen(en dan ook alle eye candy uit)
Ik heb momenteel een IIYAMA 22" CRT staan die een resolutie van 2048 bij 1536 @ 88 Hz, en 1600*1200 @ 113 Hz aankan. Een vision Master Pro 514 HM204 DT.

Deze monitor is helaas bestemd voor een klant, en over een paar weekjes zal ik hem moeten missen ;(

Met mijn enkele X850 XT die licht overclocked is, een Athlon 64 X2 4200 op 2400 MHz en mijn Corsair DDR RAM @ 300 MHz kan ik Counter Strike Source op 1600*1200 bij 85 Hz spelen met alles op high en momenteel 4*AA en AF ook op hoog (weet niet precies hoeveel zit nu op mijn werk) Zelfs met deze instellingen zie ik nog steeds framerates van tussen de 100 en 130 FPS.

Zo traag zijn die ATI kaartjes dus niet.

Neem van mij aan: Het ziet er ook STRAK uit.

Ik heb dan ook speciaal die Radeon gekocht om games op de Source engine te spelen.
Juist' 'muja', dat is inderdaad hartstikke mooi, maar nou hang je er een 2e ATi bij in crossfire en daar gaat je 85Hz op 1600x1200...
Wat is dan het NUT nog van de crossfire opstelling.

Wat ik eigenlijk erger vind, is dat de beperking op 1600x1200 natuurlijk ook zorgt voor beperkingen op lagere resoluties. Een heel gebruikelijke resolutie om te gamen (zeg 1280x960 of 1280x1024) kan waarschijnlijk al niet hoger dan 75Hz, en daar krijg ik ook al hoofdpijn van! Lager dan 85Hz mag gewoon niet. Maargoed, als je je aan die ''TCO" eisen wilt houden moeten ze volgens mij minimaal 72Hz op 1600x1200 garanderen en dat doen ze niet. ERG slechte zaak, de oorzaak ligt niet echt bij ATi, maar bij de DVI aansluiting, ze hadden beter gelijk met DUAL-LINK DVI kunnen komen, deze eerste DVI generatie is gewoon waardeloos kwa specs. Hadden ze nou toch maar dezelfde soort (interne)SLI gemaakt zoals die van nVidia. Voor het eerst in tijden vind ik nVidia weer beduidend betere producten maken.
eigenlijk speelt een beetje gamer lieft op zo'n hoog mogenlijk res zonder dat de framerate laag word.
dus resolutie hoog, eye candy laag is meestal het recept.
met een hoge res zie je namelijk makelijker dingen in de verte en is het makelijke om die irritante sniper met hun scopes in de verte met je bolaction rifle/railgun/shockrifle (afhankelijk van de games die je speelt) voor rot te knallen.

ik zelf hoopte eigenlijk met crossfire op een hogere resolutie te kunnen spelen als 1600x1200 omdat mijn monitor 1920x1280 @ 85 hz aan kan.
hopenlijk lost ati het probleem op met de master kaarten van de x1800.
alsof mensen echt op zulke reso's gamen....tis mooi en leuk en l33t, maar de meeste mensen spelen op lagere reso's om belachelijk hogeframerates te halen(en dan ook alle eye candy uit)
Vanaf een bepaald punt is de videokaart niet langer de bottleneck in een systeem tijdens een spel, de resolutie nog verder naarbeneden schroeven of nog meer IQ inleveren leverd dan weinig tot geen extra FPS op.
Als je niet op 16x12 speelt moet je ook geen crossfire kopen. Het is net de bedoeling van crossfire en SLi om op hoge resoluties met alle eye candy aan te spelen. Als dat niet kan, is crossfire nutteloos.
De 60Hz limitatie is geen probleem als er een LCD-TFT monitor gebruikt wordt, maar is toch wel een zware teleurstelling bij CRT gebruik.

Ik krijg zelf letterlijk hoofdpijn als ik 60Hz lange tijd bekijk op een CRT.

Maar als ik het me goed herinner is ATI bezig om een betere oplossing te maken.
Om eerlijk te zijn heb ik daar nooit last van...aan de andere kant game ik toch niet op zulke reso's(hell ik heb niet eens een SLI capable systeem :/)
Ron.IT's hersenen zijn duidelijk hoger geklokt en kunnen meer beelden per seconde verwerken ;) of iig het gpu gedeelte.. (8>
Doe er maar lollig over, maar als je werkt achter een 60Hz CRT, dan krijg je daar dus echt wel hoofdpijn van...
doe nou maar niet zo wijs, een CRT is niet in staat elke verversing op dezelfde plek weer te geven. Het beeld is in principe nooit trillingsvrij. Hoe meer je boven de 60 hz gaat hoe minder het lijkt te trillen maar dat is niet zo, alleen je ziet wat meer dubbel waardoor het lijkt alsof het stil staat.

test dit maar eens op 640 x 480 @ 60 hz en @ 120 hz. Je zal zien dat het @ 120 hz 'dikkere' pixels heeft.
wat zit je dan nog commentaar te geven?
Het is duidelijk zichtbaar dat details in de verte beter te zien zijn met de 7800, probeer maar eens in firefox (zo zag ik het) de 2 plaatjes naast elkaar te openen met middelste muisknop en snel te schakelen tussenbeide (de dingen die lijken te bewegen verschillen van elkaar)
Het is duidelijk zichtbaar dat details in de verte beter te zien zijn met de 7800
in de verte? wat dacht je van die blokkige waterrand helemaal vooraan! lijkt me toch een veel duidelijker verschil. en dan is er idd ook nog een verschil tussen wel of geen takjes aan de boom en andere details.
dit lijkt me in eerste instantie een driver fout.

mijn oude ati 9700 tekent de waterrand braaf zoals het hoort (en dus eigenlijk hetzelfde zoals de nvidia kaart dat doet op het plaatje hierboven)

de bomen links-boven lijken mij een kwestie van supersampling AA (bij de nvidia wel aan en bij ati niet aan)
wie verwacht dat ATi deze maand nVidia nog even de hielen laat zien kan nu ophouden met lezen: alle tests maken duidelijk dat de X850-kaarten met CrossFire een alternatief voor de nVidia 6800 Ultra SLI-kaarten zijn. De 7800-serie van nVidia maakt in vrijwel alle gevallen korte metten met de geteste X850-rigs.

Dat hadden we nu echt niet verwacht... De 7800 is dan ook een generatie voor op de X850.
Zo zou je het eigenlijk niet moeten zien, de G70 heette ooit NV47 en is een logische maar kleine stap verder als de NV40(45), de X850 is een opvolger van de X800, die destijds een concurent van de NV40 was, toch? Niet dan? Nogsteeds allemaal zelfde generatie.
ja maar beetje appels met peren vergelijken het is natuurlijk wel de oude ati serie die je vergelijkt met de nieuwe nvidia. maar ati loopt gewoon bar achter...
Waarom nemen ze de nieuwe dan niet? Oh ja, die zijn er nog steeds niet. Wat er niet is kan je niet testen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True