Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties
Bron: Reuters

Infineon Xbox Het Duitse Infineon gaat drie onderdelen voor Microsofts komende Xbox 360 leveren, te weten: een uitneembare geheugenmodule bedoeld voor het opslaan van scores en speltoestanden, een draadloos gamepad en een TPM-chip. De TPM-chip is de opvallendste component. Vermoedelijk zal die gebruikt worden om te voorkomen dat er illegale games, films of muziek op het apparaat gedraaid kunnen worden. Tevens bestaat de mogelijkheid dat Microsoft met de technologie wil voorkomen dat er software op de console kan worden geÔnstalleerd die niet door Microsoft is geautoriseerd, zoals bijvoorbeeld Linux. De deal is een doorbraak voor Infineon, de grootste chipmaker van Europa, dat momenteel wordt geplaagd door verliezen en interne moeilijkheden. Microsofts nieuwe gameconsole, die wellicht beter 'entertainmentconsole' genoemd kan worden, wordt in november verwacht.

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Blijkbaar hebben ze door wat een hoop mensen zullen doen ( alle, te tweakers onder ons ).

Als je de xbox360 onderdelen bekijkt, zit je bijna aan het equivalent van een 2000§ pc. Smijt er een mod chip op, linux, e voila ... Je hebt een pc voor een fractie van de prijs. Dan nog een klein converstiestuk zodat je normaal 3.5" hd kan draaien, en bingo ...

Ik zie in die xbox360 al een 2de pc voor mezelf, die nauwelijk geld zal kosten en die zelf krachtiger is dan men huidige 3.2ghz ( single core ) & 7800gtx vs 3.2ghz ( trippel core ) & equivalent van 48 pipes gpu ( aka, dubbel van een 7800gtx ). En dan nog sneller main memory...

Nu hopen dat die TPM chip snel gekraakt word ( wat me niet verbaast sinds een mod makers groep nu al 3 development xbox360's heeft, en mogelijk TeamXecuter ook ( ze zwijgen in alle talen :) ) ).
Als je de xbox360 onderdelen bekijkt, zit je bijna aan het equivalent van een 2000§ pc.
Daar geloof ik niks van. Welke onderdelen zijn zo (belachelijk) duur dan?
Ik zie in die xbox360 al een 2de pc voor mezelf, die nauwelijk geld zal kosten en die zelf krachtiger is dan men huidige 3.2ghz ( single core ) & 7800gtx vs 3.2ghz ( trippel core ) & equivalent van 48 pipes gpu ( aka, dubbel van een 7800gtx ). En dan nog sneller main memory...
Ik geloof dat jij onterecht veel te veel nummertjes met elkaar vergelijkt.
Ok.

Dual core CPU met equivalent van een 3200+ cpu, kost je nu 500§. Plaats hier nog een 3de core bij. Deel door 2, maal 3 = theoretise +- 750§ met hedendaagse prijzen vergeleken.

De GPU is gequote als zijnde het equivalent van een 48 pipes GPU. Stel dan Jan Groothuijse gelijk heeft, en het is een 32 pipes core. Dat prijskaartje alleen al loopt op tot 600§ ( max dat je nu hebt is 24 pipes tegen 465§ ). Je kan zeggen "maar tegen dan zijn de prijzen later" Sure, maar tegen dan zijn de GPU's met unified pixel & vertex shaders ook nog altijd niet uit voor de PC's. Dat is met geluk pas 2006 Q2. En je mag er zeker zijn, dat het prijskaartje ook wel rond de 500§ zal hangen.

Neem dan de DVD speler, de watercooling, de 256kanaal geluidchip, 512mb 700mhz DDR3 ram & allerhand andere spullen, en je komt snel in de buurt van de 2000§. En dit word verkocht voor 299§.

Sorry maar mijn prijsvergelijking met de huidige PC prijzen gaat perfect op.

Dit ding kan perfect PC worden voor iedereen. Linux erop, en lets play ball. Hell, die trippel core alleen al zou voor video encoders perfect zijn. Een paar xbox360 met modchips & ze kunnen aan de lopende band films encoderen tegen een fractie van de prijs dat de huidige pc uitrusting kost.

Ok, een argument dat vele mensen gaan zeggen. "Ma dat kan niet, die prijzen kunnen niet". MS verkoopt de console met verlies. Stel, dat de console bouwen 400§ kost. In de hardware branche zit je eerst met de onderdelen die bijna altijd verdubbelen van prijs, dan gaan ze naar distributsie die er nog zeker 30% bij op doet, dan gaan ze naar de winkel, die er nog eens 75 a 100% bij op doen. Ik heb een paar jaar doorgebracht in een distributsiebedrijf, zodus ik heb een goed idee hoe schandalig de prijzen verhoogt worden.

Ineens is die hardware van 400§ reel productie prijs naar 800§ gesprongen ( de manufacture zijn winst ). Dan komt de distributsie bedrijf zijn winst er boven op. Dat is 30%. Dat is een 240§ er nog eens op. Zit je al aan een 1040§ kostprijs voor de hardware. En dan komt de winkel ... Die met plezier er 75 a 100% bijdoen. Stel een goedkope winkel, 75%. Dat is dan 1820§ voor de hardware eindprijs.

Grappig he, hoe ik vanuit 2 verschillend standpunten uitkom op ongeveer hetzelfde bedrag ( trust me, ik heb de reel verkoopsprijs waarde nog nooit berekend op voorhand, en gebruik de winstcijfers die ik kende van men tijd in de distributsie ). Je mag er verduiveld zeker van zijn, dat de hardware die in die xbox360 zit, zo duur zou zijn in pc equivalente termen.

De winst bij console's zit altijd & is altijd zo al geweest, in de games. Per game gaan er royalties terug naar de console maker, en het is hierop dat MS, Nintendo & Sony winst op maken.
Ik ben het voor een groot deel met je eens.

En na een tijdje gaan productie kosten door nieuwe fabricage technieken (de RSX gaat schalen van 90nm naar 65nm naar 45nm, en dan worden de wafers ongetwijfelt ondertussen ook nog eens groter) omlaag, en dan worden ze net als de PS2's van nu, niet meer tegen verlies gekocht.

De PS3 zoals die nu is voorgesteld (met mogelijkheden om Linux en (!) OSX (!) erop te draaien) leent zich na mij idee erg goed als desktop replacement, de hardware ziet er prima uit waar het om features gaat, dat geld ook voor de X360, echter hoe ik niet van het hele Trusted Platform idee, en denk ik dat het veel tweakers er toch van zal weerhouden er een te kopen.
Dual core CPU met equivalent van een 3200+ cpu,
Waar is die equivalentie op gebaseerd?
De GPU is gequote als zijnde het equivalent van een 48 pipes GPU.
Volgens mij is de huidige GTX al sneller (al heb ik daar geen bron van).
En ook hier weer vergelijk je zomaar een paar nummers zonder te zeggen waarom die pipes vergelijkbaar zijn.

Bovendien heb je het over Linux erop, maar is de GPU dan (volledig) bruikbaar?
Ik denk dat je winstcijfers van de games iets te hoog liggen MeŠras. ;)

25§ is onmogelijk om te halen. Want bij games zit je met hetzelfde probleem als hardware.

Stel, je ontwikkeld een game. Dat kost je 3 miljoen $ ( geen ongewoon cijfer ). Je denk 300.000 games te kunnen verkopen ( je forcast ). Maw, de game productie zelf kost je 10$, zonder winst. Dan begint gans de circle weeral. Men neemt er 10$ winstmarge op. Hup, het spel kost 20$. Dan distributeur erop, 26$ totaal. Dan winkel een dollar of 20 erop. Plop, spel eindconsument 45$. Grappig hoe ik altijd uitkom op ongeveer de winkelprijzen van een gegokt begin getal met dezelfde percenten :)

Maar, de winst van de game producent is brutto. Van hun winst gaat er mechien een dollar of 2 a 3 vanaf, die naar licenties gaat. Dan nog een dollar of 2 naar betalen lonen voor volgende project. Allerhande hardware & gebouw kosten, terugbetallen lening ( je moet je startcapitaal ergens vandaan halen ). Hun netto winst is mechien maar een dollar of 2 a 3 / spel.

De echte winst kom meestal met de hoeveel units die ze verkopen na hun forcast ten einde komt. Aka, de games dat ze meer verkocht hebben dan verwacht. Dat is zo met alles. Je kan een bedrijf niet runnen zonder forcast.

MS hun licentie haalt hun maar mechien 2 a 3$ / spel binnen, maar als je ziet dat bevoorbeeld GTA, makkelijk een miljoen keer verkocht word, plop, 2 miljoen brutto binnen. Andere games doen het mechien niet zo goed, mechien maar 10.000, 100.000, maar als je alle games samen telt ,dan verkrijg je de brutto winst die MS maakt. Daar gaat natuurlijk hun verlies op de Xbox360 hardware af, hun reclame kosten, personeel kosten, R&D kosten etc.

Je zou denken, nee, dat kan niet, 2 a 3$ is te weinig, wist je dat de xbox divisie van MS verschillende jaren op rij puur met verlies zat op hun eindcijfers. Een gewoon bedrijf zou eraan kapot gaan zonder de backing die MS heeft van haar andere divisie's ( office, os etc sales ).

Met de jaren zullen ze ook nieuw revisie's uitbrengen van de console ( zoals de xbox, zijn er 7 geweest ). Men gebruikt kleine procedee, waardoor de cpu cheaper word, hup, daarna de gpu, daarna gebruiken ze een ander brand hun dvd speler die cheaper is etc. En op een bepaalde moment komt het punt dat de aanmaakprijs van de hardware, dezelfde is als de verkoopsprijs.

Het is daarom ook dat MS & Nvidia zo gevochten hebben. MS wou na een jaar of 2 dat de prijs die ze betaalde voor de GPU / stuk verlaagt werd ( sinds Nvidia op kleine procedee werkte, en dus meer / waffel deden, wat meer winst was voor hun ). En ook de rede van de breuk tussen MS & Nvidia. Daarom dat MS nu de GPU laten designen heeft door ATI voor een bedrag, en nu kan MS zoveel GPU's maken dat ze willen, en procedee verkleinen met later meer winst / minder verlies op dat onderdeel.

Dit geeft je een idee wat er soms achter kan zitten...

Daim, ik moet ophouden met typen :)
MM, 'k denk niet dat je vergelijking opgaat. Zelfs M$ kan zich zo'n verlies niet permitteren, waarom maken ze er verlies op? Om op de spellen veel winst te maken, en ook microsoft heeft diezelfde kosten van distributie en consoorten. Wat kost een spel? 50§? Bon, hoeveel winst maken ze hierop? 25§? soit, dat is al veel. Ze hebben dus een verlies van 1500§ per xbox360, dat wil dus zeggen dat iedere eigenaar voor 3000§ aan spelletjes koopt, op tien jaar tijd, 60 spelletjes is niet veel, maar toch, dan hebben ze nog niet eens winst gemaakt. Hoeveel games heb jij liggen van je huidige xbox? als het er meer zijn dan 30 good luck, maar ik denk niet dat iedereen zo zot is, de meesten hebben er tien ofzo, en de rest wordt uitgewisseld tussen vrienden.
Nu soit, ik vind het met verlies verkopen van een product op zich al zielig, wil enkel zeggen dat ze niet concurreren kwa prestaties. 'k Dacht eigenlijk dat met verlies kopen niet mocht?
mja, de hardware is wel goed, maar is lang zo veelzijdig niet als een computer, daar kan je donder op zeggen. Ik herinner me dat ze ook zo grof deden over de gewone xbox, maar uiteindelijk bleek die lang niet de computer te kunnen evenaren als het op rekenkracht kwam. Net zoals de playstation 2 toen (een 300MHz begod :s, ook toen dacht ik: zielig ook voor die tijd). Die dingen doen hun ding, en doen het goed, maar meer moet je er niet aan vragen.
Als ik het verhaal van arqentus goed heb begrepen maakt MS dus niet een verlies van 1500 per xbox 360. De kostprijs van alle losse onderdelen zou ongeveer §1800 zijn als jij als consument alles los in de winkel zou kopen. .
MS daarentegen koopt al die onderdelen natuurlijk niet los in de winkel als gewone consument (doh!) en hoeft dus niet het distriebutiebedrijf, manufacture en de winkel winst te betalen. Zij halen het gewoon rechtstreeks uit de fabriek oid en kunnen het dus veel goedkoper krijgen (volgens Arquentus' voorbeeld §400 en maken ze dus nog maar §100 verlies per console) En als ze dan §25 per spel winst maken (geen idee wat dat in het echt is), hoeven ze 4 spellen te verkopen per verkochte xbox360, wat denk ik wel een reŽel aantal is, om quitte te spelen.
Het is toch zo dat MS de spellen niet zelf ontwikkelt? Die kosten zijn dus voor de game developers, maar MS strijkt wel de licenties op. Als je jouw redenering en die van Arqentus volgt zou je wel gek moeten zijn om een console uit te brengen, als je ziet wat je eraan overhoudt :-).
Er gaat echt veel meer naar MS als de 2 $ per spel.
anders zou MS iets van 50 spellen moeten verkopen voor ze 100$ verlies per console goed zouden maken!
Zeker in het begin maakt MS meer verlies per console dus dit is niet realisties.
Als je tevens kijkt dan spellen voor de console bijna 20$ duurder zijn als die voor de PC dan kan je wel vermoeden waar het verschil zit.
Tevens meen ik een keer ergens gelezen te hebben dat er gemiddels iets van 5 games per console verkocht wordt.
Dus dan kan je uit rekenen hoeveel lecenties er gerekend moet worden om een console winst gevend te maken!
Winstcijfer van §25.- op basis van een game van §50.-; lijkt me misschien iets te hoog. Aan de andere kant: leg met uit waarom EA van een omzet van $1.1 miljard "maar" $0.5 miljard aan kosten heeft (ow, dit bedrag is trouwens voor aftrek belastingen).

Oftewel; het bruto-resultaat is wel degelijk 50% van de omzet.
Tuurlijk mag je wel met verlies verkopen, dat gebeurd regelmatig, is een zeer veel gebruikte methode om te voorkomen dat je productie faciliteiten stilvallen en daardoor nog meer verlies (personeelskosten, afschrijving enz.) zullen maken.
John Carmack vond de Triple core van de X360 tegenvallen. En die pipelines zijn unified, dus worden ze zowel voor pixel als vertex shaders gebruikt, en als je hem wilt verglijken met de 7800GTX, moet je van die laatste dus vertex en pixel shader pipelines bijmekaar op tellen, en dan kom je op 32, waarvan de pixel versies 2 Shader ALU's per pipeline hebben, dus zover ligt de X360 misschien nog niet voor, maar de prijs is zeker wel een erg sterk punt van deze machines, ze worden aanvankelijk nog onder de productie kosten prijs verkocht.
Ik geef persoonlijk niet te veel om John Carmack's mening wanneer het erop aankomt. Klinkt crue & is ook zo.

Het is niet de eerste keer dat hij hardware goed of slecht is in zijn ogen om later in een ander interview of blog te vertellen hoe het tegenovergestelde is.

Het feit dat hij vanaf nu standaard op de xbox360 developed ipv op pc's & dan pas naar de pc's port, is in mijn ogen een veel belangrijkere uitspraak. Als hij echt zo "teleurgesteld" was in de trippel core van de Xbox360, dan zou hij toch veel liever developen op een pc met een dual core A64 of zo & dan pas porten naar de xbox360? Denk dat het probleem niet zo is met rekenkracht maar met de verschillende architectuur.

Hij werkt al op x86 pc's sinds de pc's nog in hun kinderschoenen stonden. Nu moet hij omswitchen naar een PowerPc cpu, waar hij niet alles zo perfect kent als bij een x86 cpu. Denk dat daar zijn tegenvallende resultaten zullen zitten. Geef hem tijd, en binnen een paar maand als hij de PowerPc cpu's van binnen & buiten kent, zul je hem wel weeral het tegenovergestelde horen zeggen.

Ik kan mis zijn maar de PowerPc cpu heeft jaren dienst gedaan in de Mac's, en ze konden perfect bij blijven met de x86 varianten ( ondanks dat deze PowerPc cpu's lager mhz hadden dan bevoorbeelde de Pentiums ).

Update, effe extra bewijs:
A bigger point is the CPU. Windows uses Intel, while the Xbox 360 uses the IBM's PowerPC. Under certain conditions, the two companies' CPUs will display programs in totally opposite ways. Flipping that around took us some time
http://www.gamespot.com/news/2005/08/30/news_6132218.html

Deze quote komt van ( Square ) Yasuhiro Yamamoto. Gekend van de FF serie's. Zij hebben problemen met FFXI te porten juist wegens de 2 totaal verschillende CPU architectuur wat dez nodige koppijn bezorgt. En Zoals ik zei, volgens mij is dit de rede van Carmack's teleurstelling.
Onder een winkel versta ik kleinhandel, dus verkoop aan privťpersonen, en op dat niveau ligen de winstmarges op hardwareverkoop een behoorlijk stuk lager dan 75% ŗ 100% hoor!

Ik weet niet wat de groothandelprijzen in Nederland zijn, maar in BelgiŽ kan je als kleinhandelaar in hardware echt niet met zo'n winstmarges werken, geloof me!

Wat niet wegneemt dat je bij aankoop van een Xbox veel waar voor je geld zult krijgen, want de specificaties zijn echt wel te vergelijken met een high-end gaming pc en dan zit je inderdaad snel aan +1500 euro.
marge van een gemiddelde inet winkel is 4% en een "echte" winkel 8 a 10%,

dat houden we er nog geeneens rekening mee dat het SPARC of RISK (weet ik het, iig geen i386) processoren zijn. dat kost ook nog eens wat, maar waar je toch echt op moet letten zijn de hd, dvd(rw), geheugen, koeling, infrarood (voor afstandsbediening), WiFi, Gigabit Ethernet, waterkoeling, SD/MMC/SanDisk kaartjes, tft en nog een zootje.

bijna al deze dingen zijn anders / niet inbegrepen / niet veranderbaar / niet te gebruiken / al bezet ( en verzin de rest zelf )

daarom kan dat ding veel minder kosten omdat het gewoon 1 grote mal is die geperst word (bij wijze van spreke) je mist zoveel functies dat de hardware die erin zit veel goedkoper kan zijn omdat deze maar 1 functie heeft... Gamen...
Carmack is ooit begonnen op een Mac...

Porten van single thread naar multithreaded lijkt mij een stuk moeilijk als andersom.

Hij is blijkbaar aardig tevreden over XNA, de programeer ongeving hij is alleen teleurgesteld in de snelheid van die Xenon. Dat ding heeft ook erg, erg, erg weinig cache, vooral voor een triple core...
PowerPc cpu heeft jaren dienst gedaan in de Mac's, en ze konden perfect bij blijven met de x86 varianten
Ruim een jaar ( of waren het er al meer ) geleden waren de top x86 CPU's zelfs in de grafische toepassingen, waar altijd bij de PowerPC zijn sterkste punt lag, al sneller dan het beste wat Apple met hun machines te bieden had. Dus die opmerking lijkt me al behoorlijk achterhaalt. We vergelijken hier toch ook puur prestaties en geen MHz-en met elkaar. Tevens tekent het de zet van Apple om met Intel door de gaan en IBM te laten voor wat het is, omdat hun ontwikkeling volgens Apple niet op het juiste tempo/niveau ligt. Dat je aangeeft dat Carmack's opmerking meer op frustratie dan op harde cijfers gebaseerd is, is een heel ander verhaal.
@jan:

Het porten van multithread naar single thread is extreem simpel, je verliest er alleen snelheid meer.

Het porten van single thread naar multithread is ook erg makkelijk, de kunst daarbij is het zo te doen dat er ook echt daadwerkelijk winst is en dat is een stuk moeilijker.
Het porten van single thread naar multithread is ook erg makkelijk
Uhm jij hebt duidelijk nog nooit geprogrammeerd :)
En daarna lekker zeiken dat de games zo duur zijn.

Hoe je het wend of keert..winst moet er gemaakt worden. Ze kunnen de console niet te hoog prijzen want dan koopt niemand het meer. Dus ze moeten het geld terug verdienen met de games.
Laatste jaren nemen ze nog een % mee die hem ombouwen en hoppa we krijgen nog hogere prijzen.

Vroeg of laat verziekt men deze markt ook met dat ombouwen. Je ziet het ook aan de games op de pc. Komen nog wel wat titels uit maar zeker niet zoveel meer als vroeger.

Ik hoop dus grondig dat deze consoles niet gekraakt worden en dat ze besluiten om de prijzen te handhaven of te verlagen.
Quakie ga eens rekenen voordat je domme opmerkingen maakt.
Hoeveel procent van de Xboxen denk jij dat er alleen voor Linux worden gebruikt? 1%, 5%?
Laten we zeggen dat 10% van de Xboxen alleen voor Linux worden gebruikt. (als ze ook voor Xbox games worden gebruikt levert het dus nog steeds geld uit de games op).
Hoeveel verliest M$ per Xbox M$? Laten we zeggen 100 euro.
Oftewel: om het verlies van Linux gebruikers te compenseren dient de console prijs dus 10 euro hoger te liggen (per tien Xboxen is er eentje waarop je die 100 euro niet terugverdient) of, als je je verlies via games wilt terugverdienen, 10 euro per pakket games dat gemiddeld per Xbox wordt verkocht... wat waarschijnlijk boven de 5 per Xbox ligt...
Tjemig... door modchips en Linux op de Xbox worden spellen misschien wel 2 euro duurder.
Oftewel modders zorgen niet voor de hoge games prijzen...
PS. Om de 100 euro verlies per Xbox te compenseren dient dus (uitgaande van dezelfde 5 spellen/Xbox) 20 euro per game extra te worden gevraagd... Snap je nu waar die hoge prijzen vandaan komen?
Leuk MikkiMaus maar volgens mij moet je toch echt 10% van de XBox prijs nemen.. en niet 10% van het verlies.
Had Apple op de intel mac ook geen TPM chip? En hield dat ook zo goed tegen dat het op niet-geauthoriseerde systemen draaide? :z

Als ik me niet vergis was de betreffende chip het eerste wat uit de software gesloopt werd :P

Dus ja, ik verwacht er niet zoveel van ;)
Die chip komt in de uiteindelijke versie terecht van de Intel-Mac.

De huidige test pc's zijn daar niet mee uitgerust. En dan nog, zou alleen een teken zijn van dat Windows crap wordt bevonden :P
euh.. de intel-mac die voor de transition kit zijn gemaakt zijn wel uitgerust met een TPM (infinion) chip hoor.
Das wel handig: een krachtige barebone (games) pc voor 400 euro.
Maar dan blijft wel de vraag: kan je er dan later RAM geheugen bij steken? Of moet je het oude RAM-plaatje lossolderen en een 1 (of beter 2) Gb plaatje in steken?
Zijn er genoeg USB 2.0 poorten? is er firewire? (geen drama als laatstgenoemde er niet is)
En als je een dvd'tje wil kopiŽren: krijg je er zowel een lezer als writer in?

Ongetwijfeld zullen de meeste antwoorden positief zijn dus ik wacht nog tot de prijs wat zal zakken en er goede modchips uit zijn ;)

Ook zullen er waarschijnlijk eerst ('illegale') drivers beschikbaar moeten zijn vooraleer je windows op dat toestelletje kan doen draaien. Maar dat is theoretisch zeker mogelijk
Ook zullen er waarschijnlijk eerst ('illegale') drivers beschikbaar moeten zijn vooraleer je windows op dat toestelletje kan doen draaien. Maar dat is theoretisch zeker mogelijk
Windows op een niet-x86 draaien is volstrekt absoluut onmogelijk de komende jaren.
Eventueel een vertragende emulator. Was Bochs niet zoiets wat er ook voor zorgde dat Windows op een PSP kon draaien ? Al blijft er van snelheid niets meer over... :'(
@Quakie

Dat hebbe ze zelf in de hand dat wij de markt verzieken
Die games worden kunstmatig hoog gehouden
Iedereen zeikt over prijsafspraken in de bouw en dergelijke en dat dat niet mag en niet kan en er complete commissies voor ingeschakeld worden.
De Games, CD's, en DVD worden ook kunstmatig hoog gehouden en dat is de reden dat veel tweakertjes een console modden
Ik vind e.55,- ook behoorlijk veel geld voor een spelletje, maar bedenk ook eens hoeveel geld er wordt geinvesteerd in het ontwikkelen van spellen. Een beetje spel programmeren kost al gauw twee jaar, en heb je al eens gezien hoeveel mensen daarbij betrokken zijn? Je moet als ontwikkelaar toch behoorlijk wat titels verkopen wil je die kosten weer terugverdienen en ook nog wat geld overhouden voor het volgende project. En vergeet ook niet de vele 'tussenpersonen' die bij de distributie betrokken zijn, die willen ook allemaal een deel van de opbrengst.

Natuurlijk zijn lagere prijzen altijd welkom, maar als ik (alle tijd die ik doorbreng met het spelen van het spel bij elkaar opgeteld) ruim een week zoet ben met een spel, dan vind ik die e.55,- een betere investering dan e.10,- voor een bioscoopkaartje bijvoorbeeld (in de zin van: wat krijg je er voor terug?).
Daar zullen de mensen van TeamXecuter nog een flinke kluif aan krijgen aan deze chip imo.
DRAM?
Kunnen ze daar niet beter iets voor gebruiken dat wel zonder stroom de data vasthoudt?
Ik denk dat als het gekraakt wordt, ik er een mooie photoshop, alla Apple bij heb. Kijk maar hoe snel de Updatepage van microsoft was gekraakt (Mischienslecht voorbeeld), en alles is te kraken, vergeet dat niet. Als je ziet wat je tegenwoordig kan met je Xbox, PS2 en Gamecube is het voor Hackers etc, een kwestie van maanden en je kunt een goedkope Computer erbij kopen.
Zo, welke games wil jij dan wel op jouw Linux PS3 gaan spelen?

Buiten het feit dat Sony de meest restrictieve fabrikant is die regelmatig modders voor de rechter sleept, maar da's ok, natuurlijk, 'M$ = teh eval!".... |:(
M$ = Teh Eval!

Maar dat terzeide, om antwoord te geveb op je vraag Quake 3, Quake 4, UT2004, nog veel meer games maar die intreseren mij niet zo.

Restrictief? Modders, tja, das net als de RIAA die mensen aanklaagt, ze houden niet zo van illigaal kopieeren van software, met die software halen ze een groot deel van hun winst, en ondanks dat, zorgen ze ervoor met de USB ports, en door het systeem zo open als mogelijk te houden dat mensen veel meer dan gewone PS3 software kunnen draaien.
30V is niets man als je nou gewoon even kijkt hoe ze dat in america Doen

;) check filmpje maar even :P

http://www.big-boys.com/articles/womantazer.html

en dan is het geen Xbox360 maar Painstation360 ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True