Een ontwikkelteam, dat geleid wordt door Fujitsu, heeft een enterprise Serial Attached SCSI-array gemaakt, zo is te lezen bij The Inquirer. De SAS-array is Supermicro M28E genoemd en maakt gebruik van de kleinere 2,5 inch harde schijven in plaats van de standaard 3,5 inch schijven. Dit scheelt ruimte en zorgt ervoor dat minder energie gebruikt wordt door de array, aldus Fujitsu. De Supermicro M28E heeft acht 36GB of 73GB Fujitsu-schijven aan boord en maakt gebruik van een host bus adapter van LSI Logic. De SAS-array zal maximaal 3Gb aan data per seconde kunnen verwerken en is per direct beschikbaar via Bell Microproducts. Voor de Supermicro M28E zal 4620 of 8400 dollar betaald moeten worden, afhankelijk van de capaciteit van 0,5 of 1 TB.
Fujitsu maakt seriële SCSI-array
Reacties (17)
Jonges er staat Gb. Dat is Gigabit/s. Dus niet GigaByte/s.
Dus delen door 8.
(is alsnog 375MB/s, best lekker hoor.
)
Dus delen door 8.
Dat gaat over niet relevante interface transfer rates.
Ja, ook dat nog eens ja. Of je dat haalt zal afhankelijk zijn van je diskconfiguratie.
Nee hoor. Volgens mij is het echt 3GB/sec. Ik werk met een paar andere mensen aan software die gescande filmbeelden realtime vanaf een stripeset afspeeld en realtime kleurcorrigeert. Om plaatjes van 2048x1024 te laten zien hebben we 350 MB/sec nodig. Voor frames van 4096x2028 pixels hebben we 1.5 GB/sec nodig. En dat halen we. Dus deze array zouden we kunnen aanbevelen.
Leg dan ook eens uit waarom er duidelijk 3Gb en niet 3GB staat...
3 gbit/s per device (SAS is net als SATA point to point) * 8 devices = 3 gbyte/s.Leg dan ook eens uit waarom er duidelijk 3Gb en niet 3GB staat...
Met hoeveel fps en welke kleurdiepte?Om plaatjes van 2048x1024 te laten zien hebben we 350 MB/sec nodig.
Ligt het aan mij of is het een beetje vreemd dat 8X36 en 8X73 respectievelijk gelijk zijn aan 0.5 en 1 TB?? ...en niet 288GB en 584GB
3gb/s
. lekker snel. maar hoe wil je in vredesnaam 3gb over een netwerk krijgen?
(kan wel leuk zijn om van te booten) 
prijskaartje iemand? die 8 schijfjes zijn al ff´ing duur.
prijskaartje iemand? die 8 schijfjes zijn al ff´ing duur.
Voor de Supermicro M28E zal 4620 of 8400 dollar betaald moeten worden.
Overigens is die 3 gbit/s (300 mbyte/s) de interface transfer rate van SAS en die is in principe niet relevant.
Quad-gigabit of 10 gbit ethernet.maar hoe wil je in vredesnaam 3gb over een netwerk krijgen?
Niet iedereen hoeft 20x per dag te booten hoor.(kan wel leuk zijn om van te booten)
Overigens is die 3 gbit/s (300 mbyte/s) de interface transfer rate van SAS en die is in principe niet relevant.
Volgende keer beter lezen.Voor de Supermicro M28E zal 4620 of 8400 dollar betaald moeten worden, afhankelijk van de capaciteit van 0,5 of 1 TB.
Mooi systeem. 3GB per seconde is perfect voor servers van grote bedrijven of universiteit
is dit zo speciaal?
ik draai zelf 4 van dit soort dingen met 3 TB ... alleen die kleine schijfjes? maakt de supermicro alleen maar duur
ik draai zelf 4 van dit soort dingen met 3 TB ... alleen die kleine schijfjes? maakt de supermicro alleen maar duur
Niet als het om performance in plaats van capaciteit gaat.alleen die kleine schijfjes? maakt de supermicro alleen maar duur
Het zijn uncompressed Cin bestanden, welke o.a. voor digitale projectie worden gebruikt in bioscopen.
Supermicro pressrelease:
http://supermicro.com/newsroom/pressreleases/2005/press062205.cfm
http://supermicro.com/newsroom/pressreleases/2005/press062205.cfm
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.