Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties
Bron: Microsoft

Microsoft heeft bekendgemaakt dat de huidige Xbox-spellen ook te spelen zullen zijn op de nieuwe Xbox 360. Zo beschikt de Xbox 360 bij zijn lancering in december al over enkele honderden spellen. Daarbij zijn er op dit moment honderdzestig spellen in ontwikkeling voor de nieuwe console, waarvan er naar schatting vijfentwintig tot veertig dit jaar al zullen verschijnen. Al deze spellen zullen zijn geoptimaliseerd voor high-definition weergave (720p en 1080i). Een van de aandachtstrekkers uit deze rij nieuwe spellen is Final Fantasy XI van spelontwikkelaar Square Enix, dat heeft aangekondigd met Microsoft te gaan samenwerken op het gebied van Xbox 360 en Xbox Live. Spelgigant EA zal ook een aantal spellen leveren voor de 360, waaronder Need for Speed Most Wanted, Fifa 06, Tiger Woods PGA Tour 06 en Madden NFL 06.

Een greep uit de andere spellen levert bekende titels op zoals Call of Duty 2, Dead or Alive 4, Project Gotham Racing 3 en Quake 4. Spelers met een Xbox 360 krijgen de beschikking over een Silver Xbox Live-abonemment, waarmee ze toegang hebben tot de Marketplace. Hier kunnen ze demo’s, trailers en gamecontent direct downloaden naar hun harde schijf. Een maand lang kunnen de 360-bezitters genieten van een Gold-abonnement, waarmee ze kunnen deelnemen aan online multiplayer gaming en kunnen meekijken met andere gamers door gebruik te maken van de Spectator-optie.

Xbox 360: Dead or Alive (450px)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Slechts een select aantal top games zullen compatibel gemaakt worden, en wel door je via Live X360 compatibele programmacode te laten downloaden. Vervolgens worden audiovisuele data van de gamedisc gehaald.

Niets backward compatible dus.
ik kreeg die indruk ook al, maar heb je dat ergens gelezen?

@EppoNL
KLEINE broer(tjes) bedoel je zeker.
heb je die revolution screens al gezien :P
die neem je mee in je portmonnee

http://www.gamespot.com/news/2005/05/17/screens_6125078.html?page=1
ja jammer eigenlijk, ik vond dat filmpje met die helm en die speciale glazen en dat gelikte videotje juist zo geweldig
Hoe bedoel je dit precies? Wat ik uit het artikel begrijp is dat alle oude XBOX1 spellen op de XBOX2 te spelen zullen zijn. Dat staat een beetje haaks op wat jij zegt.
Het werd letterlijk tijdens de conference gezegd door een van de sprekers. "Tonight I am glad to announce that Xbox 360 will be backwards compatible.." (iedereeen begint al keihard te joelen) "..with the top selling Xbox games".

Maar dat laatste heeft dus niet iedereen meer meegekregen.
Ik wacht mooi af tot de Playstation 3 er is voor ik besluit welke te kopen :) ben geen van beide fanboy ofzo hoor ;) gewoon ff vergelijken :)

Beiden ziet het er zeer goed uit :D Gear of War doet het voor mij bij de Xbox360 en Killzone2 voor de PS3 :)
K wacht wel even af, vanavond (?) een nintendo conferentie, kan leuk worden.

Volgens iemand in de PS3 thread zit het qua specs met de revo ook wel goed;
1 Tflops Xbox360
1-2 Tflops Revo
2 Tflops PS3

Misschien is Revolution dus ook wel een leuk speeltje :D
Die TFLops specificaties zeggen echt helemaal niks, nouja; wel wat natuurlijk, maar bar weinig. Alles wordt op 1 grote hoop gegooit, de rekenkracht van de CPU('s) en de GPU. Hierbij is 1TFLop met een GPU een stuk minder impressie dan wanneer dit geleverd zou worden door de CPU aangezien de CPU deze kracht veel flexibeler in kan zetten. Daarnaast wordt er absoluut geen rekening gehouden met belangrijke architecturele facetten zoals de hoeveelheid threads die nodig zijn om deze rekenkracht te benutten, hoeveel bandbreedte er aanwezig is, hoeveel cache geheugen etc etc. Er zijn zoveel onbekende variabelen dat d'r niks zinnigs te zeggen is gebaseerd op zo'n getal.
Al die flop-geile tweakers ;). Flops zeggen niets over de game kwaliteit van een console. De PS2 had twee keer zoveel FLOPS als de Xbox (6 vs. 3) maar was grafisch minder. Het gaat om de grafische kaart, aantal pipelines, anti-aliassing, aantal MB VRAM, snelheid van het geheugen, memory bandwidth etc. etc.

ps. overigens heeft Nintendo zelf al aangekondigd dat de N-Revolution ca. 3 x krachtiger wordt dan de Gamecube. Zolang ze maar met innovatieve gameplay komen (en een sterke GPU) zal de kwaliteit niet onder doen voor de PS3 met z'n 2 Terraflops (wat ze op plaats 87 in de Supercomputer top 500 zou zetten en dus ongeloofwaardig is).

Don't believe the hype, let the games speak!
Grappig dat toen de Xbox 1 hogere mhz had dan de PS2 men zat te zeuren dat dat xbox fanboys te veel op mhz vergeleken, nu lijken de ps fanboys hetzelfde te doen met flops
Hoe kom jij op die getallen?
De aanwezige Cell-processor werkt op 3,2GHz en is volgens Sony goed voor een totaal van 218 gigaflops aan floating point-berekeningen.
Paar artikelen naar beneden.
Killzone blijkt geen realtime te zijn, zie IGN. Maar dat ziet er zeker goed uit. PS3 gaat wel superduur worden, zie ook IGN. Ik denk dat het weinig gaat verschillen qua graphics. Ik ga toch voor revo en een ps3. Xbox heeft mij teveel onzin, ik hoef mijn ipod niet over de xbox te streamen en een mediacenter heb ik ook niet.
slimme zet, ik denk nl dat mensen toch eerder een opvolger kopen als de daarbij niet alle oude spellen weg kunnen gooien. Of een 2e computer in het tv kastje moeten zetten.
Wat is de bron van dit bericht? Volgens mij gaat het maar om een paar spellen. Dit gaat dan icm een internet verbinding, waarmee je "updates" voor deze spellen kan downloaden.
Check deze link voor een vlugge vergelijking tussen de specs van de XBOX2 en de PS3:

http://ps3.ign.com/articles/614/614783p1.html
Het wordt alsmaar beter en beter, eerst die superhoge specs en nu backwards compatible... :P

Nu weet ik zeker dat ik in de rij ga staan in december. Goed om te zien dat Bill toch geluisterd heeft naar de massa, ik ben benieuwd wat voor xbox emulatie ze gaan draaien om de xbox 1 compatibiliteit te garanderen.
Die wel of niet backwards compatibility was niet iets waarover Bill naar de massa moest luisteren hoor, ze zijn bij Microsoft niet op hun hoofd gevallen wat geld betreft, dat was meer licensing / hardware issues etc. In de originele Xbox zat een Nvidia chip en nu een ATI chip.

edit: wat toegevoegd.
De x86 code van de originele Xbox zal toch op de een of andere manier moeten worden geemuleerd/omgezet om op de IBM PowerPC chips die in de Xbox 360 zitten te kunnen draaien. De vraag was of dat wel dusdanig snel en vloeiend genoeg gaat om te kunnen garanderen dat alle oude games gewoon zonder problemen draaien. Het antwoord op die vraag is bij deze dus naar buiten gebracht.
zal daar niet bij zijn nagedacht bij de CPU arcitectuur... zal toch wel van af het begin aan gedacht zijn om oude spellen te ondersteunen...

anders krijg je zo'n laat maar effect bij de gebruikers die nu al een XboX hebben. kunnen ze hun eigen speletejs weg gooien aka verpatsen
@TO_Tall:

De Power is nooit designed om een X86 goed te kunnen emuleren. Dus technisch gezien is het interessant om te weten hoe MS het gaat doen. Hebben ze bijvoorbeeld DirectX geport naar Power? Of hebben de 3 cores op 3,2 GHz genoeg in huis om een PIII@733 te emuleren?
met die meer dan honderd games, bedoeld MS dacht ik ook de games die dan Compatible zijn! dus niet allemaal NIEUWE games :P

Of ze maken een DVDtje met 250 in 1 games ;) :+
Zo beschikt de Xbox 360 bij zijn lancering in december al over enkele honderden spellen.
Dus: "met andere woorden beschikt de... (etc)". Eind dit jaar kun je dus de 100en bestaande games spelen en een 40-tal nieuwe games!
Microsoft heeft bekendgemaakt dat de huidige Xbox-spellen ook te spelen zullen zijn op de nieuwe Xbox 360. Zo beschikt de Xbox 360 bij zijn lancering in december al over enkele honderden spellen.
Die games leveren geen reële bijdrage aan het spelaanbod van de Xbox360. Als mensen zonodig Xbox-spellen van de eerste generatie willen spelen, tikken ze een ouderwetse Xbox op de kop. Mensen gaan geen nieuwe console van ¤500-600 aanschaffen voor games die ook op de Xbox van weleer (van ¤150 of minder) gedraaid kunnen worden.
maar de meeste kinderen die van de kerstman een xbox 360 krijgen hebben geen geld om zo even een nieuwe game te halen en moeten er voor sparen. dus hebben ze meestal het eerste half jaar een xbox met 1 spel.
Ik ben benieuwd of de Xbox360 straks ook makkelijk om te bouwen valt, dat je zeg maar een soort media center pc idee krijgt op je Xbox. }>
Ik denk dat ombouwen dan niet nodig is...
Goeie zet. Zolang DOA Ultimate en Forza motorsport daar ook bij zitten vind ik het best. :)

Waar ik nu benieuwd naar ben is het feit of die games dan ook via Live compatible zijn. Met andere woorden:

kan ik met mijn dan splinter nieuwe XBOX 360 DOA Ultimate live spelen tegen iemand met een "oude" }> XBOX??

[edit] |:( ik bedoel natuurlijk DOA Ultimate ipv DOA3 Duurde ff, om tot me door te dringen. :)
Het zou mooi zijn, ware het niet dat DOA3 geen live-enabled game is ;)

Maar het lijkt mij wel dat je straks gewoon de "oude" xbox games via de Xbox360 online op hte live netwerk kan spelen. Tijdens de demo's eerder dit jaar zag je toch ook al Forza Motorsport van de "oude" Xbox en opeens kwam de complete UI van de Xbox360 voorbij...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True