Europese tak processorkoelerfabrikant Scythe dreigt failliet te gaan

Scythe EU GmbH kampt met financiële problemen. Een Duitse rechtbank zou de Europese tak van de processorkoelerfabrikant onder voorlopig insolventiebeheer hebben gesteld. Scythes koelers zijn momenteel ook hier slecht verkrijgbaar. Het hoofdkwartier van het bedrijf is gevestigd in Tokio, Japan.

Volgens het Verbraucherschutzforum zou de rechtbank van Reinbek de maatregel hebben opgelegd om de activa van het bedrijf, dat in Oststeinbek is gevestigd, te beschermen. Dat houdt in dat Scythe EU zich niet mag ontdoen van zijn activa zonder toestemming van de curator. Klanten of andere partijen die geld verschuldigd zijn aan Scythe moeten dit aan de curator betalen.

Er is nog hoop voor Scythe EU: het Verbraucherschutzforum stelt dat het bedrijf een ‘cruciale fase van onderzoek en herstructurering’ voor zich heeft. ComputerBase wijst erop dat de koelerfabrikant twee à drie maanden de tijd heeft om de zaken op orde te krijgen, zoals gewoonlijk is bij deze procedure in het land.

Van de elf Scythe-koelers die momenteel in de Pricewatch zijn terug te vinden, zijn er slechts een handvol modellen voor de reguliere prijs beschikbaar. De Mugen 6, die begin 2024 op de markt kwam voor ongeveer 50 euro, is momenteel bij een enkele winkel te koop voor 131 euro.

Door Idriz Velghe

Redacteur

22-04-2025 • 15:09

77

Reacties (77)

77
77
45
0
0
32
Wijzig sortering

Sorteer op:

Weergave:

Lange tijd was de mugen voor velen toch de lucht koeler die je moest hebben voor een hele goede prijs/prestatie verhouding. Dit hebben ze blijkbaar niet tot een langdurig succes weten uit te werken
Tsja, misschien was ‘ie wel te goedkoop?
heel eerlijk, dat denk ik ook.

de Scythe Mugen was een zeer goede koeler, maar met een prijskaartje die eigenlijk bijna "te goed om waar te zijn" was.

Vergelijk em maar eens met een NH-D15 en je zult zien dat ie echt net onder de noctua uit komt voor de helft van de prijs:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1825856;379386/

Is echt €55 vs €97 voor een paar graden verschil, maar wel stiller.

Ja garantie (2 vs 6 jaar) en compatibiliteit (je kunt niet zomaar een nieuwe kit bestellen) zijn wel anders, maar over de generaties heen zijn het wel gigantisch degelijke koelers geweest. Als je nu nog een Mugen 2 op de kop zou kunnen tikken met een kit om hem op AM5 te krijgen ofzo dan zou dat zeker de moeite waard zijn.
Ik heb zelf een Scythe Mugen gehad, maar je moest het echt van iemand horen dat die überhaupt bestond en dat het een goede, stille koeler was. De meeste mensen gingen toch voor een Cooler Master 212 of een Noctua. En qua kleur liepen ze ook wat achter: ze bleven maar zilverkleurige modellen uitbrengen, terwijl de meeste coolers tegenwoordig zwart zijn.

Toen ik destijds reviews ging opzoeken, kreeg ik vooral veel Duits voorgeschoteld en bijna niks in het Engels.

De Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition komt over een week uit, maar ik denk dat dat een beetje te laat is voor het feestje.
Daar zeg je wat: PCGH in Duitsland heeft jarenlang samengewerkt met Scythe en op HWI kwam de Mugen steevast als één van de beste koelers uit de bus, maar misschien was Scythe wel alleen in Nederland en Duitsland een succes. Daar kun je tegenwoordig geen bedrijf meer mee runnen. Al helemaal niet nu reviews over hardware toch steeds internationaler zijn geworden, dankzij bijvoorbeeld youtube.
Ik heb deze editie op een 3900X. Met originele fans hoor je hem niet, maar koelt ie prima. Onder load zit ie rond de 70C (nieuwste bios, maakt een groot verschil).
Ik hoop dat ze kunnen blijven bestaan. Dat gun ik hun en ons als consumenten.
Ik weet niet wat jij bedoelt of waar je kijkt, maar ik zie de Mugen 6 Dual Fan BLack toch al even staan, meer dan een jaar al in de PW.
uitvoering: Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition
Zes weken geleden kon ik er niet zomaar één kopen, hoor. Sommige webshops stonden er toen niet eens tussen. Maar inmiddels zie ik dat sommige ze alweer op voorraad hebben. De enige die toen een tijdlijn gaf, was Paradigit: 4 tot 6 weken.
Komt over een week uit suggereert dat het over een week voor het eerst op de markt komt.
Kun je nagaan dat we de Mugen 5 met z’n allen maar duur vonden toen die uitkwam! Je zou in de pricewatch moeten kijken of het waar is, maar volgens mij was de 5 de eerste die over de €50 ging en kon je de 4 (incl. zijn PCGH-versie met twee fans) meestal wel onder de €40 vinden.
Die PCHG versie was goed, maar vooral gericht op stilte. Toen ik van een 3700X overging naar een 5800X3D (65W vs 105W) was dat ding niet goed genoeg meer voor mijn case en ben ik naar een duurdere koeler gegaan. En das misschien wel het probleem; sommige coolers, zoals de noctua black zijn twee keer zo duur, maar dan is het nog steeds maar tientjeswerk. Misschien iets minder prijs/kwaliteit, maar voor mij de moeite.
Sinds wanneer zijn mensen niet op zoek naar goed voor weinig? Waarom 100+ betalen voor een Noctua luchtkoeler als je een Mugen kan krijgen voor de helft die het niet veel onder hoeft te doen qua prestaties?En de Peerless Assassin wordt volgens mij ook gretig afgenomen dat ze daardoor met regelmaat uitverkocht zijn, dat is volgens mij alweer een tijdje de value koning als het luchtkoelers betreft... die zullen ook wel wat van Scythe hebben afgesnoept.

Ik denk zelf dat het vooral een marketing ding is en gebrek aan vernieuwing, ze zijn wat dat betreft niet heel erg aanwezig t.o. bijvoorbeeld een Noctua of de diverse betaalbare waterkoeling oplossingen.
Te goedkoop en te goede kwaliteit. Een Muggen ging gemakkelijk twee generaties van je computer mee.
De vervangingssnelheid was daardoor laag. Als de fan er toevallig toch mee stopte, dan was er geen rede op opnieuw een fan van Scythe te installeren. Fans van andere merken pasten net zo goed.

Inmiddels is de verkrijgbaarheid het grote struikelblok geworden. Zonder verkopen komt er immers ook geen geld meer binnen.
Ik denk dat de markt voor koelers voor zelfbouwsystemen heel erg klein is. De meeste mensen kopen een laptop ipv een computer en iemand die nog een computer koopt, koopt hem kant en klaar. Dat er nu merken omvallen is gewoon logisch.
Mijn go-to merk, alleen niet al te vaak. De redenen zijn simpel:
1. Ze zijn erg goed, dus een verdere upgrade is niet nodig
2. Ze gaan lang mee (heb van m'n Mugen 2 Rev B nooit de fan hoeven te vervangen)
3. Ze kunnen meerdere PC generaties mee, omdat ze erg flexibel zijn qua socket

En eigenlijk ben ik niet per sé merkvast wat PC hardware betreft. Maar in mijn zoektoch naar stille, effectieve koelers, kwam ik meermaals bij hen uit. Het zou zonde zijn als ze verdwjinen.
2. Ze gaan lang mee (heb van m'n Mugen 2 Rev B nooit de fan hoeven te vervangen)
En al vervang je die wel, dan is er niks wat je tegenhoudt om er een fan van een ander merk op te zetten. Scythe heeft m.i. geen enkele manier om klanten aan zich te binden: iedereen koopt zo’n koeler, is er tevreden mee en koopt vervolgens nooit weer een koeler. Alleen Scythe heeft nooit de prijzen gehad om dat te kunnen betalen, zoals Noctua die wel heeft.
Wel jammer dat goed ondernemerschap op deze manier wordt gestraft. De winnende strategie is planned obsolescence of een abonnement. :|
Of gewoon een product neerzetten dat veel beter is dan de anderen en niet elk dubbeltje uit willen knijpen?

Even buiten PC hardware om, ken ik meerdere Nederlandse bedrijven die al dik 40-50 jaar bestaan.
Deze na al die jaren nog steeds extreem goede betrouwbaarheid en producten leveren.

Verschil is wel dat er geen investeerders zijn, de baas niet in de duurste auto rijdt en soms nog met zijn voeten in de klei staat.
Bedrijven hebben geen extreme groei, maar alle salarissen kunnen gewoon marktconform betaald worden.

Als het doel met "ondernemen" enkel geld verdienen is.
Sja, dan kun je veel beter direct investeren.
"Of gewoon een product neerzetten dat veel beter is dan de anderen en niet elk dubbeltje uit willen knijpen?"
Dat doet Scythe... tegen de helft van de prijs die de concurrent vraagt. Vandaar mijn opmerking. De trend van de markt is planned obsolescence en abonnement-gebaseerde services.

[Reactie gewijzigd door Stronk op 22 april 2025 19:51]

Sja het moet wel de markt ervoor zijn.

Het doet mij daarnaast denken aan een verhaal van een goed boek over marketing (de naam ontgaat mij, maar kan het evt wel opzoeken).

Samengevat gaat dat verhaal over een medical device dat VEEL beter is dan de concurrentie en ook veel goedkoper.
De bedenker krijgt het maar niet aan de man.
Totdat iemand hem het advies geeft er meer voor de vragen.

Het idee dat duurdere producten vaak ook betere kwaliteit zijn, zit nog steeds vrij diep van binnen.
Daar moet vervolgens ook het gevoel van kwaliteit en luxe bij kloppen.

Iets wat ze bij Noctua beter onder de knie hebben dan bij Scythe.
Vergeet daarnaast ook niet dat het heel moeilijk is om een naam of product om te zetten naar een luxere markt.

Misschien levert de Lidl ook top producten die veel beter zijn dan luxe en dure merken.
Echter mensen zover krijgen dat ze dat ook op die manier gaan zien is enorm moeilijk.
Andersom is ook problematisch (luxe duur merk dat in lagere prijssegment wil gaan zitten).

Om deze reden snap ik de opmerking niet helemaal over planned obsolescence en abonnementen?
Die dingen staan wel een beetje los van elkaar gezien vanuit hoe een bedrijf kan blijven bestaan.

Dat het helaas een trend is, ben ik wel met je eens.
Wat er mee bedoeld wordt is dat het product te goed / flexibel is en dus niet snel een vervanging nodig is. In de reactie van Cid Highwind hierboven
3. Ze kunnen meerdere PC generaties mee, omdat ze erg flexibel zijn qua socket
Er zullen vast uitzonderingen zijn maar mocht dit echt zo zijn houdt dit dus in dat ze bijvoorbeeld voor 2 generaties maar 1 cooler verkopen. Zouden ze dit anders ontwikkeld hebben zouden ze mogelijk meer coolers verkocht hebben omdat er dus mensen de 2e generatie dus ook voor deze merk gaan. Maar dan heb je dus niets meer aan de oude. Voor milieu beter zoals ze het nu doen maar het bedrijf dus niet omdat er minder verkocht wordt.

Natuurlijk zouden ze meer kunnen doen zoals bijvoorbeeld meer reclame (ik ken deze merk niet maar ik heb ook al lang geen pc meer gebouwd). Maar uiteindelijk zal het zeker niet geholpen hebben dat de product te lang mee gaat.
Helemaal mee eens, maar hoe ga je dit tegen? Als een overheid hier iets aan probeert te doen is de wereld ook te klein, met diezelfde ondernemers voorop (of beter gezegd: de andere ondernemers die juist een mooi verdienmodel voor zichzelf hadden bedacht).
Dit ga je niet tegen zonder enorme regulering van de markt, nog meer dan de EU al doet vergeleken met de VS. En te veel regulering is weer niet goed voor de economie.. (lees: onacceptabel voor de kiezer).

Late stage kapitalisme en "enshittification" van services zijn een integraal onderdeel van ons systeem geworden. Bergafwaarts vanaf dit punt ben ik bang!

[Reactie gewijzigd door Stronk op 22 april 2025 19:11]

Dit zit je tegen kunnen gaan met iets meer marketing om een groter deel van je bereikbare markt te bereiken en iets hogere prijzen te vragen.
Ik had'm tot 2 jaar terug. GEWELDIG ding. Ik heb'm doorgespeeld naar m'n broer (en degene die ik daarvoor had ook) en ze runnen beiden nog steeds als een zonnetje.

Heb nu een Noctua, maar de Scythe was echt wel superieur in formaat en kosten tot prestaties. Uiteindelijk scheelt de noctua misschien 1 graad, voor 3 keer de prijs en 1,5 keer het formaat.
Ik wist dat deze bestond, maar op elke moment dat ik eentje nodig had, ben ik voor de Noctua NH-D15 gegaan. @SterkeYerke kan misschien wel eens gelijk hebben.
Ik heb er recent nog een gekocht, de zwarte mugen 6. Echt fantastische koeler!
Ik had indertijd (zo'n 16jr geleden .. tering, ik realiseer me nú pas hoe láng dat geleden is :') ) een Scythe Orochi. Wat een geweldige koeler was dat. 't Is dat ik een CoolerMaster Mozart TX had, anders had ie niet gepast.
De PCGH versie koeler hiervan draait al sinds 2017 7/24 op een nu reserve workstation/server systeem....geen whining van de ventilatoren niets.

Prima merk en prestaties.
Vraag me ook af hoe groot de koeler markt nog is voor consumenten? Voor die paar mensen die nog een PC in elkaar zetten? Van een paar tientjes kan je geen business draaiende houden.
Vraag me ook af hoe groot de koeler markt nog is voor consumenten? Voor die paar mensen die nog een PC in elkaar zetten? Van een paar tientjes kan je geen business draaiende houden.
Volgens nieuws: Canalys: pc-markt groeit met 9,4 procent, maar heffingen bedreigen groei https://canalys.com/newsroom/worldwide-pc-shipments-q1-2025
Dan zie je dat de desktop markt juist gegroeid is. De markt is natuurlijk wel verplaatst van een standaard PC naar een game-pc. De meeste game pc's zijn dan ook vaak desktops en geen laptops: Steam Hardware & Software Survey (zie de aantal non laptop gpu's).

Het zelfbouwen is volgens mij voor veel PC gamers juist onderdeel van de beleving. Maar zelfs met pre-build, kan een alternate er voor kiezen om Scythe te gebruiken. Wat je wel ziet, is dat veel kasten standaard met goede koelers worden geleverd. Ook de bijgeleverde CPU koelers zijn stukken verbeterd. Verder kun je behoorlijk lang met een CPU-koeler doen. Of je upgrade enkel de mount of de koeler zelf (zo heb ik zelf een blok uit 2008, 10 jaar gebruikt van scythe).
Dan zie je dat de desktop markt juist gegroeid is.
Alleen het laatste kwartaal is er een beetje groei geweest (10% YoY) tegenover 11 kwartalen daarvoor praktisch geen groei en vooral (kleine) krimp...

Maargoed dat hele artikel wat je linkt gaat specifiek niet over zelfbouw, wat voor 3th-party koelers toch by far de grootste markt is.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 april 2025 16:04]

Onderdeel van de beleving ? Meeste games hebben geen flauw benul van een pc in elkaar te steken hoor. Sommige proberen het dan wel eens, maar het merendeel gaat gewoon iets kopen of zegt ik wil die en die onderdelen, maar zelf in elkaar zetten doen velen niet. Vriend van me verkoopt custom pc's bijvoorbeeld. Bij de meeste mensen is de drempel toch wel te hoog.
Toch jammer, het is niet meer zoals het geweest is.
Ik heb van 1999 tot 2020 veelvuldig custom mid- en highend PC's gebouwd, vaak ook met custom waterloops en zulks. Naar dat laatste is vrijwel geen vraag meer naar. Vooral niet vanwege de meerprijs bovenop de onderdelen ('t is net alsof klanten verwachten dat je dat maar gratis erbij doet). V.w.b. gewone en midend gaming pc's, is de markt aardig verzadigd geraakt. Veel mensen, zoals hierboven al door iemand anders aangegeven, kopen een kant en klaar systeem of zeggen tegen computerwebshops van 'ik wil dit dit dit en dat hebben en bouw maar wat in elkaar'. Of vragen hun neefjes Jan-Henk of Frits-Barend om een PCtje in elkaar te zetten. Voor onze 'grote jongens', die talloze jaren goed geboerd hebben met custom PC's, is er eigenlijk geen werk meer.
Is ook een eind de kosten en de tijd: zelf bouwen is goedkoper, maar als er eens iets niet werkt, dan zooi retour, nog erger: zelf uitzoeken waar het probleem zit. Heb het dus wel gedan toen ik meer tijd en minder geld had :). Zelf wat uitzoeken en door alternate voor een paar tientjes in elkaar laten zetten is dan toch heel veel minder gedoe en zorgen.

[Reactie gewijzigd door theobril op 22 april 2025 20:38]

Paar tientjes bij Alternate?
Ze vragen voor assemblage tegenwoordig tegenwoordig 250 euro.
Afhankelijk van hoe duur je PC is qua onderdelen kan dat behoorlijke duur zijn. Met een budget van zeg 800 euro houdt je dan slechts 550 euro voor componenten en gaat ~33% ervan op alleen aan assemblage. Voor een high-end systeem van 3K maakt met inderdaad een stuk minder uit.
Mijn fout, ik had mijn bonnetje niet gecontroleerd. Het was in april 2022 en was toen 129 euro. Dus mijn "een paar tientjes" klopt niet. En nu zal het vast meer zijn, ik twijfel niet meer aan je 250 Euro. Wel was de pc zelf 1400 euro, dus de bouwkosten waren 10%. Dat klinkt voor mij dan weer een stuk minder dan het bedrag zelf :)
...Voor die paar mensen die nog een PC in elkaar zetten?
Interessante comment. Is er volgens jou een opwaartse trend van pre-built PC's kopen? Ik heb de harde cijfers niet gezien, maar volgens mijn gevoel is het meer mainstream geworden om je (game) PC zelf te bouwen. Componenten kiezen met AI en bouwen met een youtube tutorial naast je.
Van een paar tientjes kan je geen business draaiende houden.
Het is in principe een stuk alu, stuk koper, motortje en wat plastic vleugels. Denk dat de marge helemaal niet verkeerd is.
Er zijn alsmaar meer mensen die hun eigen PC's bouwen en die trend gaat nog steeds opwaarts.
We spreken hier dus niet over een paar mensen .. miljoenen tientjes maken namelijk ? ..Ja..
Dan moet jij als bedrijf ervoor zorgen een deel van die markt te veroveren.

Noctua zijn iets duurder maar die hebben hun fanbase, maar ook zij kunnen altijd een deel van hun klanten verliezen. De grote concurrent die veel van Scythe afneemt is denk ik wel Arctic. Die leveren ook goede koeling/koelers voor betaalbare prijzen .. hierbij kom je dan voor een groot stuk bij hetzelfde publiek uit.
Meer mensen die zelfbouwen ? Meesten hebben daar toch echt wel "schrik" van hoor. Componenten door iemand in elkaar laten zetten misschien wel ja, maar echt zelf alles in elkaar zetten is een absolute minderheid. Niet dat dit allemaal zo moeilijk is. Ik ben er nu 45 en doe al meer dan 30 jaar zelfbouw. Ik werk als programmeur, maar als ik bekijk van mijn ex collega's hoeveel mensen een eigen pc in elkaar steken is dat slechts 1-2% bijvoorbeeld. De meesten hebben zelf nog nooit een pc langs de binnenkant gezien en dat zijn dan mensen die werkzaam zijn in de IT sector
Vroeger wel eens een Scythe Mugen gehad als ook een keer een Alpenföhn Himalaya (Wist niet dat Alpenföhn nog bestond). In de laatste 10 jaar viel het oog toch op andere merken, nu je voor weinig meer bijvoorbeeld al een Arctic 360 AIO krijgt. Dan nog Thermalright en Deepcool als harde concurrenten in ongeveer dezelfde prijsklasse, maakt het voor Scythe wel moeilijk.
Thermalright is wel slecht verkrijgbaar
Maar de Thermalright was minstens zo efficiënt voor de helft van het oppervlak - hetzelfde geldt voor de prolimatech.
Och prolimatech. Heb daar ooit eens een aantal van gekocht voor €15. Wat een bazenkoelers waren dat zeg. Helemaal voor de prijs.
Ik zie het idd. Ze verkopen vooral via Amazon, maar die mist in de Pricewatch.
Amazon nl zit wel in de prijskijk, maar die zet ik zelf expliciet uit. Amazon praktijken in zowel personeelsbestand als richting klanten zijn gewoon niet wenselijk in NL. Vandaar dat ze gelukkig ook nog weinig tractie weten te krijgen hier.
Niet enkel dat, maar voor Thermalright zijn het dropshippers. Ik heb zelf contact gezocht met hen voor de aankoop van een full copper, maar dat was helemaal niets. Ik las ook klachten over slechte fans. Laat maar dan.
Nee klopt, volgens mij heeft Linus er wel eens een video over gemaakt. ook omdat het voorheen een gerenommeerd merk was in de koeling sector.
Mijn grootste ergernis is dat de website drukker is dan de gemiddelde DHGate of AliExpress en volgens mij zitten er net zoveel baggerhandelaars op
Ja, typisch geval van: ook de concurrentie zit niet stil. Standaard oplossingen voldoen ook steeds beter. Warmte afgifte wordt ook de processor fabrikanten verminderd dus wordt de noodzaak voor erg goede luchtkoeler ook weer minder.
Specialisten lopen nu eenmaal meer risico om overbodig te worden denk ik soms. Of de specialist moet in zijn specialisme meegroeien met de rest van de innovaties maar dat is best moeilijk.

En zodra iets vergelijkbaars (maar nog steeds iets minder goed) verkrijgbaar is voor veel minder geld, dan heb je een probleem.
Scythe hebben soms bijna soortgelijke prestatie als Noctua koelers voor 2/3 of de helft van de prijs. Wat een toppers, de Scythe Mugen 4 & 5 heb ik dan ook in heel wat systemen geïnstalleerd gehad en nog steeds 2 hier in gebruik binnen de familie. Of de volgende een Scythe Mugen 6 wordt valt nog af te wachten .. :)

Lijkt wel of Arctic voor een groot deel de markt van Scythe heeft overgenomen, die leveren ook goede koelers voor lage prijzen. Noctua daarentegen, die hebben hun eigen fanbase en kunnen hun hogere prijzen blijven hanteren.
.

[Reactie gewijzigd door MPIU8686 op 22 april 2025 16:04]

Arctic stond voor mij toch altijd een stapje lager op de ladder. In z'n prijsklasse altijd wel beresterk en een ideale vervanging van een stockkoeler, maar voor een tientje of twee meer was Scythe dan het overwegen ook wel waard als het nog net wat stiller mocht zijn.

BeQuiet heeft echter natuurlijk ook een goede naam gemaakt de afgelopen 10 jaar. Thermalright kende ik vroeger dan vooral van de Amerikaanse markt, maar is nu ook gemeengoed hier.

En daarnaast is er een beetje een verschuiving op de markt waar Scythe wellicht tussen wal en schip is beland: Te duur voor een budget-upgrade, maar ook geen Noctua-imago en -prijzen. En verder ook best no-nonsense in een markt die toch ook wel schreeuwt om imago en LED, en waar AIO ook flink populairder is geworden.
Ja, Arctic's AIO wordt aan een prijs verkocht die zelfs goedkoper dan een luchtkoeling van Noctua, maar als luchtkoeling heeft Arctic dan wel de Arctic Freezer 36 die voor een spotprijs verkrijgbaar is, hiermee leveren ze echt wel een top CPU koeling die prijs/kwaliteit niet te evenaren is. Arctic heeft hierbij dan ook nog eens een heel uitgebreid gamma aan spotprijzen.

Maar Noctua blijft sowieso zijn fanbase behouden, zelfs al moet men daar iets meer voor betalen. Sober en voor een bepaald publiek, daarom niet voor een open case, wel de beste kwaliteit.

En hierbij valt Scythe er inderdaad ergens tussenin zoals je zegt, vooral hun gebrek aan RGB kan hier wel een invloed op hebben tgv BeQuiet en anderen. Tegenwoordig zelfs met schermpjes op een CPU koeling binnenin je case .. voor ieder wat wils .. :)
Noo :( Mugen, wat een fijne koelers (en schroevendraaier :P)
De beste schroevendraaier :)
De Mugen 6 Dual fan black is nog goed verkrijgbaar
Inderdaad, via tweakers Pricewatch te zien in 9 winkels beschikbaar :

uitvoering: Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition

Maar ook op amazon dat zelfs niet in het lijstje staat :

https://www.amazon.com.be...ual+fan%2Caps%2C82&sr=8-1
Heel jammer, nog even snel Scythe Wonder Tornado fans besteld voordat ze uitverkocht zijn. Voor mij zijn deze op dit moment de beste keuze.
Arctic en DeepCool hebben Scythe's plek overgenomen als prijs/prestatie toppers.
Jammer! :'( Scythe is een goed merk. Hopelijk komt er een doorstart.
Waarom staat er in het artikel dat de Mugen 6 slecht leverbaar is? Paradigit heeft hem gewoon.

De Black edition is nog beter leverbaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.