Starfield-dlc Shattered Space verschijnt in september 2024

Bethesda brengt Shattered Space, de eerste grote uitbreiding van Starfield, uit op 30 september 2024. De dlc voegt nieuwe verhaalmissies, locaties en uitrusting toe aan de ruimte-rpg. Shattered Space komt naar de Xbox Series X/S-consoles en pc.

In de teaserbeelden die Bethesda op gamescom heeft getoond, is wederom te zien dat Shattered Space zich richt op de religieuze factie House Va'ruun en de kosmische entiteit Great Serpent. Het was al bekend dat de eerste dlc voor Starfield deze herfst zou verschijnen. Bethesda heeft naar eigen zeggen ook al plannen voor de volgende uitbreiding van de game, die jaarlijks van nieuwe dlc zal worden voorzien.

Daarnaast heeft Bethesda gisterenavond een gratis update uitgebracht voor Starfield, waardoor spelers een REV-8-voertuig kunnen gebruiken om zich sneller over het landschap van planeten te verplaatsen. De komst van het landvoertuig werd eerder al aangekondigd. Spelers kunnen de REV-8 installeren via een voertuigmodule bij de scheepstechnicus in steden.

Starfield werd in 2018 voor het eerst geteaset en uiteindelijk uitgebracht in september 2023. De Shattered Space-dlc komt een jaar later uit, op 30 september 2024. Het spel is beschikbaar voor de Xbox Series X/S en pc. Tweakers schreef eerder een review van de game.

Door Sabine Schults

Redacteur

21-08-2024 • 07:39

47

Reacties (47)

47
47
30
2
0
15
Wijzig sortering
Is dit spel nu een beetje speelbaar, of zijn de negatieve reviews nog steeds geldig?
Voor het uitkwam wilde ik het zo graag spelen, maar de klachtenregen heeft mij ervan weerhouden om het te kopen. Is het te fixen met mods? (a la Skyrim)
Als Bethesda nu een betaalde DLC uitbrengt voordat het spel uberhaupt gefixt is dan vind ik dat wel een kwalijke zaak.

Edit:
Verduidelijking: ik weet dat er performance issues waren, die boeien me niet zo (tenzij het echt niet performt op midrange/highend)
Het gaat me meer om hoe leeg men de wereld vindt en hoe goed de quests/enemies zijn

[Reactie gewijzigd door StackMySwitchUp op 21 augustus 2024 07:57]

De negatieve reviews zijn nog steeds geldig en dit zal een DLC ook niet verhelpen.
De game is geen open wereld game zoals je gewend bent van Bethesda.
Er is niks op de werelden om te ontdekken behalve dezelfde 10 gebouwtjes keer op keer.
Er is geen gameplay balans, er is geen moeilijkheid, er zijn weinig quests.

Het is gewoon een generieke game met alles wat men haatte uit hun vorige games x10.
Ja het draait voor geen meter ook niet op een high end pc.
Er is geen gameplay balans, er is geen moeilijkheid
Dat was laatst aangepakt, je kan nu zelf bepalen of je in "survival mode" speelt waarbij het eten van voedsel belangrijk is. Daarnaast kan je de moeilijkheidsgraad van tegenstanders en ruimteschepen bepalen (afzonderlijk van elkaar).

Ben het wel eens met de rest van de kritiek.
Ik denk idd dat de kernproblemen niet aan te pakken zijn, maar dat betekent niet dat het niet te verbeteren valt. Let wel dat dit een game is die waarschijnlijk nog miljoenen per jaar oplevert - er kan dus prima een team aan blijven werken.
Het spel ziet er prachtig uit, elk detail klopte...alles lijkt perfect, kleine dingen zoals de ingrediënten als je inzoomt. Maar dan komt het: als je Fallout 4 "junk aka ITEM scrapping" systeem gewend bent, dan kom je met Starfield kom je koude kermis thuis. Want "Junk" in Starfield is echt junk. Als het in de "misc" sectie staat, kan je het alleen verkopen & verder niks mee doen...
Nou... elk detail. Omdat men zo realistisch wil maken, zitten er wel wat rare dingen in. Paar voorbeelden:

<spoilers>
Aarde is onbewoonbaar, maar de planeet is helemaal kaal buiten een paar landmarks. We vinden nu nog dingen van duizenden jaren geleden en in het spel is in ~50-100 jaar heel de planeet gewiped van alle features (landschap, wegen, gebouwen, etc).
Je vindt op een gegeven moment een generatieschip. Alleen... alle screens, modules, etc zijn hetzelfde als wat je zelf (grotendeels) samen kan stellen. Dus zelfde screens, interieurdelen qua uitstraling etc. Alsof windows 95 in 2095 nog als nieuw verkocht wordt.
Je moet een arts van de Well in contact brengen met een andere arts in het medisch centrum (die ze goed kent). Dus je moet een tablet van de kelder naar boven brengen. Meer is het eigenlijk niet. Waarom stuurt ze niet gewoon een email? Dat tussen sterrenstelsels communiceren niet gaat is dan wel weer logisch. Met de Gravdrive verstuur je materie (aka je schip), geen berichten. Dus dan moet je je bericht brengen als een postbode.

Grootste stoorzender is de stuk of 6 events die veel voorkomen die als templates willekeurig op een planeet staan. Altijd binnen een km van je landingsplek. Items, vijanden, etc daarbinnen liggen dan ook telkens op exact dezelfde plek. Zo is een gecrasht ruimtevaartuig altijd hetzelfde, altijd hetzelfde kampement ervan gemaakt, etc. Na een paar rondes heb je dat ook wel gezien.


Maar de buggy. Ik kan niet wachten. Eindeloos lopen is dan eindelijk voorbij.

[Reactie gewijzigd door Señor Sjon op 21 augustus 2024 09:45]

Ja maar das een beetje zoals Skyrim dan..
Hoe is het qua gameplay/storyline en quests?
Ik vind de story lines (er zijn er verschillende) erg goed, het is de rest wat daarna een afknapper werd. Te veel copy paste werk met exact dezelfde locaties.

De mechanics om schepen en outposts te bouwen geef ik persoonlijk 5/10, het kan er net mee door.

New game+ is te gehypet, neem de tijd om de eerste keer alles te doen wat je wil voordat je het spel 'uitspeelt'.

Ik heb me er twee weken helemaal ingestort en in verloren, maar het na 100-150 uur nooit meer aangeraakt.

Perfecte Gamepass game, want meer dan een paar tientjes is het IMHO niet waard.
Het spel is al een paar keer voor 30 euro te koop geweest, de fysieke editie dan, gelukkig is de uitgever het er mee eens dat dit spel niet meer dan een paar tientjes waard is. In mei of juni voor het eerst, dus binnen 9 maanden was er al meer dan 50% van de prijs af, dat is ook wel tekenend voor het succes van dit spel.

Ik ben blij dat ik het via Gamepass heb geprobeerd, was er na een paar uur wel uit dat dit spel niet aan mij besteed is.
Door de hype hoopte ik op een soort Minecraft in de ruimte met iets meer levendigheid/verhaal, iets waar ik me duizenden uren mee zou kunnen vermaken. (Ik denk dat ik in Minecraft na 15 jaar toch wel behoorlijk dicht bij de 10.000 uur kom :o )
Ja maar das een beetje zoals Skyrim dan..
Hoe is het qua gameplay/storyline en quests?
Al met al zeker waard uit te proberen, over smaak valt niet te twisten :)
Grappig detail is dat je toch heel wat Fallout 4 "references" te vinden in Starfield.

(ik ben zelf na 100+/- uur roamen weer terug gegaan naar Fallout 4)
Main story is saai en glorified fetch quests. De faction questlines zijn wel goed.
Naar wat voor fixes ben je precies op zoek? Game heeft regelmatig patches gekregen, maar zelfs bij release had ik geen problemen om de game te spelen.

Of de game echt optimized is, zou ik niet zeggen. Als je de game wilt proberen, neem dan een maandje een gamepass abbo. Mocht je het niks vinden ben je ook niet gelijk de volle pond kwijt :)
Het gaat mij om de gameplay en niet de performance. Ik las alleen maar negatieve geluiden over de leegte en hoe statisch de gamewereld aanvoelt.
Qua gameplay is Starfield nogal saai en repetitief. Je speelt het niet voor de diepgang. NPC's zijn oppervlakkig en de dialogen simpel. Het voelt als Skyrim in een space jasje maar dan met een flinterdun verhaal. Ik heb een playthrough gedaan en hoewel vermakelijk is het niet een tweede playthrough waard.
Ik zou zeggen dat het voelt als een total conversion mod voor skyrim/fallout. Als dat door een team modders gebouwd zou zijn, uiterst indrukwekkend, maar van een commerciële developer als Bethesda verwacht je toch meer.
ik heb starfield gespeeld zonder andere spellen van deze ontwikkelaar te spelen. En in het begin heb ik me er best wel mee vermaakt, had weinig last van performance strubbelingen. Wat mij op een gegeven moment begon tegen te staan is de lege blikken en statische NPC en de legio aan laad momenten. Geen idee of ze daar nu wat aan gedaan hebben maar hoop het wel.
Ja. Het was een totaal lege drollebak game.


Tis een spaceshooter....maar als shooter is het echt een slechte game...dan hrt space gedeelte. Tis empty en niks te beleven.
Dat is dan wel realistisch
Je zult denk ik specifieker moeten zijn over wat je tegenhoudt om het gewoon te proberen. Ik vond de game meteen al heel cool en vind de klachten persoonlijk een hoop geneuzel (niet dat ik andermans mening wil invalideren, alleen dat ik het er voor mijzelf niet mee eens ben).
Heb er volgens Steam 181 uur inzitten en als deze uitbreiding uitkomt start ik gewoon weer een nieuwe playthrough denk ik.

Dit voertuig zou misschien echter wel bij een van de grootste pijnpunten kunnen helpen, namelijk dat de planeten vrij leeg zijn. Dat is logisch maar maakte het wel wat saai om van plek tot plek te lopen. Op pc kon dat al wat verholpen worden met een goede boost pack en de alternatieve boost knop te gebruiken waarmee je meer horizontaal boost ipv omhoog (vreemd genoeg heb je die optie niet op console, tenzij ze dat ondertussen ook veranderd hebben). Kan het echter nog niet zelf testen want logeer ergens anders en heb alleen mijn Steam Deck hier waar de game niet lekker op loopt.
dat de planeten vrij leeg zijn. Dat is logisch
In veel gevallen wel, maar je zou op de planeten met grote nederzettingen of steden toch anders verwachten.
Het is ook wel een inherent ding voor RPG's omdat het lastig is de indruk te wekken dat ergens vele duizenden mensen leven maar als New Atlantis de nieuwe hoofdstad is op een zeer bewoonbare planeet zou je toch redelijkerwijs mogen verwachten dat mensen zich verspreiden en er meerdere vestigingen ontstaan.
Volgens Bethesda is er veel onderzoek gedaan naar ruimtekolonisatie en dat is ook wel terug te zien, maar op veel vlakken hebben ze, misschien ook wel begrijpelijk vanuit het oogpunt van systeem- en enginebeperkingen, een hoop dingen laten liggen die het geheel gewoon tekort doen.
Zoals bijv. het gebrek aan wat voor manier dan ook om op een planeet een fatsoenlijke afstand te overbruggen. Met uitzondering van die trein in New Atlantis die volgens de kaart nog geen 500 meter rijdt.

Er zijn teveel van dat soort dingen die op een gegeven moment automatisch mee gaan tellen als negatief punt wanneer je de game objectief probeert te beoordelen.
Ik heb de game uitgespeeld en vond het een middelmatige game. Story was redelijk saai en gameplay mechanics voelen aan als 10 jaar oud. Niet voor herhaling vatbaar maar prima om een keer doorheen te spelen wanneer je geen andere leukere games meer in de (digitale) kast hebt staan.
Ik heb mij er goed mee vermaakt op launch zelfs dus ik zou gewoon voor jezelf zien.
Als je een goede space game wil spelen, beter om no man sky eens te proberen.
Als je puur voor het verhaal gaat, dan is het gewoon prima imo. Ja random missies die je kunt doen zijn saai en het base builden is eigenlijk voor niks (of om XP te grinden), maar de paar guilds zijn gewoon leuk om door te lopen en het algehele verhaal is ook wel prima.

En met dit voertuig zijn sommige missies wellicht ook wat minder saai.
Ja, het is prima speelbaar, maar het blijft een Bethesda games met veel van hun bekende bugs. Zoals @roflpantoffel al aangeeft zit er veel generieks in de game, maar ik vermaak me er eerlijk gezegd nog steeds mee. Er valt weinig echt te fixen met mods tot zover. Ik ben het niet eens met dat er te weinig quests zijn. De quests zijn wat mij betreft het sterke punt van de game.

Dat het voor geen meter zou draaien op een high-end pc kan ik me ook echt niet in vinden. Ik draai 'm op een i7-14700k met RTX4070 en hij draait bij mij als een zonnetje zonder enige performance issues. En dan heb je het echt niet over een high end gaming pc.

Al met al, als je ruimte mooi vindt, een game met leuke quests verwacht, maar tegelijkertijd je verwachtingen van de endgame (die er eigenlijk niet echt is) tempert, dan ga je je goed vermaken met de game. Maar als je een klapper verwacht kun je beter verder kijken.
i7-14700k met RTX4070 [..] En dan heb je het echt niet over een high end gaming pc.
Denk dat er hele volksstammen met minder dit spel spelen. Dit is een redelijk high-end systeem.
Het punt was dat het spel schijnbaar voor geen meter zou draaien op high-end systemen wat gewoon niet waar is. Ja, mijn systeem is mooi en zit tegen het high-end segment aan, maar ik noem het zeker geen high-end systeem. Mijn definitie van een high-end systeem op dit moment is een systeem dat (nagenoeg) dezelfde performance haalt in 4K als mijn systeem in 1440p :)
Zonder mods is dit spel niet echt leuk om te spelen, de main campaign is redelijk leuk maar niet memorabel, de characters zijn flets en niet echt intressant en slecht geanimeerd. De gevechten in je ruimteschip bieden soms een beetje uitdaging maar niet echt, de gevechten uberhoupt zijn niet moeilijk en gebruiken geen intressante mechanics. Het is leuk voor iemand die space games zoals bijvoorbeeld mass effect leuk vind, alleen in vergelijking met die game is dit zegmaar de slappe thee.

Zoals ik zei met mods is dit spel goed speelbaar en de graphics zijn niet indrukwekkend maar toch wel redelijk mooi en er is veel nadruk gelegd op details in ruimteschepen/stations bijvoorbeeld. Het maken van je eigen ruimteschip is ook wel aardig om je even mee te vermaken.

Al met al zou ik zeggen dat het leuk is als je even wat afleiding zoekt en dit genre spreekt je aan, koop het een keer in de uitverkoop.
Heb het zelf in mijn enthousiasme destijds gepre-ordered zodat ik eerder kon spelen. Is voor mij denk ik wel mijn grootste miskoop van 2023 geweest. Het speelde niet fijn op mijn midrange pc, de gameplay vond ik niet denderend en ik vond het bovenal een beetje chaotisch. Heb het na 6 uur spelen ook verder niet meer aangeraakt. Als ik zo de recente reviews weer lees heb ik ook zo het vermoeden dat dit niet heel veel beter is geworden de afgelopen tijd. Wat dan wel weer leuk is, is dat de meeste Starfield spelers zijn overgegaan naar No Man Sky; een game die wél flink verbeterd is t.o.v. hoe het was tijdens release.
Ik vind het spel de eerste deel van de mainquests echt wel heel leuk.
Zoals een andere reactie van roflpantoffel ook al aangeeft;
Ja de werelden zijn wat leeg, maar als je kunt rijden ipv lopen, zal dat zeker minder hinderlijk zijn.
Dezelfde 10 gebouwtjes op de planeten elke keer en een deel van de sidequests maakt het inderdaad wel erg repetitief.
Ik ben nog geen blokkerende issues tegengekomen, af en toe een keer een vastloper/crash, maar niet vaker dan in andere recente games.
Het heeft zeker minder sfeer dan Fallout 3 of 4, en 'Skyrim in Space' is inderdaad wat te hoog gegrepen, maar wel vermakelijk.

Wat wel heel irritant is, is de map/kaart. Dat ze niet een fatsoenlijk leesbare kaart kunnen maken, snap ik echt niks van. Vooral in de steden dat je moet zoeken naar een bepaalde shop, onduidelijk waar vendors zijn. het spel speelt zich af in de toekomst! We hebben nu al Google maps, waarom zou de kaart dan nog slechter zijn dan een stratenboek?

[Reactie gewijzigd door bed76 op 21 augustus 2024 11:37]

Geen performance issues hier, is wel vloeiender dan het in het begin was.

Voor mij is het gewoon weer een Bethesda Game, die wagen is wel een zeer een fijne toevoeging lijkt me, dat sprinten op planeten is wat vervelend.
Er zitten zeker goede quests in, maar ook veel minor quests die wat simpel zijn. Maar ik vermaak me er nog best goed in. Vanavond eens rond gaan rijden.
Bijna alle dingen zijn aan te passen via mods. Zelfs via creation, de ingame mod store. Vind je de maantjes te leeg? 1 click en er staan 10x zoveel dingen in. Of vind je het juist te vol en immersion breaking, 1 click en bijna elke maan is leeg zoals je zou verwachten. Wil je 3x zoveel leven op de goldy lock planets? Alweer 1 click in dat menu. Je kan zelfs de hele game omzetten naar Star wars. Alle npcs worden de aliens van Star Wars. Lichtsabers, Mandalorians. Elke tekst omgezet naar Aurebesh.

Zoals elke Bethesda game, mods maken de game. Duurde wat lang, maar nu de mods uitgepoept worden kan je 90% aanpassen.

Via nexusmods nog meer.
Loopt goed, ziet er goed uit, veel te doen en lange support en mods. Veel meer tijd/geld dan de meeste games. Kost je 12 euro ofzo om een maand te testen via gamepass.
Negatieve reviews? Welke dan? Sorry maar nee dus.
Ik heb Starfield destijds gekocht, volgens steam 20u gespeeld en daarbij is het gebleven. Al in maanden niet meer opgestart. Vroeger heb ik games als Fallout 3 & 4, Skyrim, e.d. verslonden. Vind het nu ergens wat zonde van mijn tijd.
Vlieg naar X, Wandel naar Y, praat met Z en leg A, B & C om. Hoera je wint een badge....

Eye candy is mooi & leuk gedaan verder.

Verkies er dan toch voor om IRL boardgames met vrienden te doen. ;)
Het is gewoon een schande dat hun eigen 15 jaar oude games gewoon op zo'n beetje alle fronten beter is dan Starfield. Ik had met SF gehoopt dat ze eindelijk eens van hun brakke engine af waren gestapt, of in ieder geval eens een fatsoenlijke upgrade hadden gegeven. Maar het is alleen maar nog generieker geworden, met nog steeds alle gebreken van dien.

Ze hadden ook nooit procedural generation moeten gebruiken voor de planeten, na zo'n 3 planeten had ik het allemaal wel gezien. En het hielp ook absoluut niet dat zo'n beetje alles achter een laadscherm zat, inclusief vendors in een shop van 2 bij 2 meter. Laadschermen kunnen tegenwoordig wel beter opgelost worden.

En dan nog niet eens over de verschikkelijke performance gesproken.. Ik was er helemaal klaar mee toen Todd Howard's excuus was dat we dan maar een RTX4000 kaart moesten aanschaffen als we betere prestaties wouden. Deze game heeft absoluut niet het recht om zo belabberd te draaien met zulke niet-bijzondere visuals.
Vanwege de scope van hun wereld was procedural generation natuurlijk wel een must.

Hier hadden ze het denk ik alleen veel slimmer moeten aanpakken dat er meer variatie beschikbaar was in buildings die ook met een modular opzet dan oneindig hadden kunnen varieren in vorm en inhoud.

Onnodige laadschermen is wel echt een serieus dingetje, waarbij ik echt hoop dat ze hier kritisch naar gaan kijken. Wat je zegt, de ene shop in Neon loop je zo binnen en de andere die even groot is vereist zijn eigen cell en dus laadscherm (lift in Astral Lounge is bijv. nog het ergst, is niet eens een nieuw gebied), ik vind dat aparte keuzes.

Makkelijk zeggen vanaf de zijlijn natuurlijk wel ;)
Procedural generation is ook niks nieuws. En het wordt zelden goed gebruikt. Starfield heeft best veel in gemeen met bijvoorbeeld No Mans Sky, en die had exact hetzelfde probleem. Het heeft jaren geduurd voordat de content daar een beetje fatsoenlijk werd, en alsnog zijn alle planeten verdomd saai meer-van-hetzelfde. Dat is al een stuk minder erg als er genoeg te doen is, en als je zelf invulling aan de wereld kan geven door allerlei dingen te bouwen. En dat dat bouwen er ook daadwerkelijk toe doet (dus niet dat je alle bruikbare items in 1 kamer flikkert en dan verder eigenlijk niks meer hoeft te bouwen).

Maar zelfs in deze meeste magere vorm is het nog steeds nep, want het zijn niet eens volledige planeten. Ik begrijp ook wel dat dat niet echt te doen is, en dat het meer-van-hetzelfde-probleem alleen maar groter zou maken. Maar je land altijd op dezelfde plek met je schip en je hebt altijd op een ongeveer gelijke afstand een outpost, en dat is er een random uit een handje mogelijke combinaties .. Dat is echt gewoon super miniem.

Dus ik denk dat ze ook een veel ste ambitieuze scope hebben geprobeerd, maar zelfs de "easy way out" is vrij belabberd neergezet.

Procedural generation is moeilijk goed toe te passen, is ook zeker niet voor alles geschikt, maar deze game is een duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet.
Vlieg naar X, Wandel naar Y, praat met Z en leg A, B & C om. Hoera je wint een badge....
Goed beschouwd zijn die andere games die je noemt niet heel veel anders dan dat. Dat is de questing-formule zeg maar.

Het is eerder alles eromheen die dat boeiend hoort te maken. Omgeving, verhaal, personages, maar vooral diversitei, zodat die cliche-formule niet zo opvalt (en het daadwerkelijk leuk is om te spelen).
Heb het al eens uitgespeeld, is het nu aanzienlijk anders? Of nog steeds leeg en beetje "meh" op somiige plekken?
Dat vraag ik me ook af, een wagentje is leuk, maar als de planeten nog steeds alleen copy-paste settlements bevatten...

Anyway, vraag me af of de dlc ook in Game Pass komt, want geld ga ik niet meer aan deze game uitgeven.
Inhoudelijk is er wel het één en ander veranderd (survival/difficulty instellingen) en toegevoegd (Tracker Alliance quest / Maps en nu dan een voertuig), maar de game is in de basis wel hetzefde gebleven natuurlijk.

DLCs zullen natuurlijk wel wat locaties/quests etc toevoegen.
De wereld zal denk ik wel 'leeg' blijven aanvoelen en als dit een brekende issue was voor je denk ik niet dat Bethesda dit op een 'vol' niveau zal gaan brengen.

De world map is daar natuurlijk gewoon veel te groot voor.
O nice, heb ik weer een reden om deze game op te pakken, me tot nu toe goed vermaakt met de game.
Nieuwe playthrough beginnen als de DLC uitkomt, ik heb me prima vermaakt met Starfield ondanks dat ik het geen traditionele Bethesda game vond, vind ik wat ze hebben neergezet mooi.

Hoop dat ze met updates en DLC meer mensen kunnen overhalen
Krijg je een laadscherm als je het voertuig in en uit stapt? :+
Ik blijf het jammer vinden dat ze voor de DLC gekozen hebben voor veel horror en monsters. Ik had gehoopt dat ze toch een beetje in het sci-fi genre zouden blijven, maar ze kiezen duidelijk een andere kant. Ik vind het niet helemaal bij de game passen eerlijk gezegd.

Maar goed, dan kan ik hem lekker overslaan. Wellicht is de volgende DLC anders, maar daar ga ik nu eigenlijk niet meer vanuit. Jammer, want een futuristische game die daadwerkelijk wat realistische insteken heeft en een leuk verhaal (met hier en daar wat artistieke vrijheid), daar ben ik wel voor in de markt. Maar het moet allemaal maar gore monsters hebben of wat horror stuff die ik er niet echt bij vind passen. Je ziet het over de hele gaming markt eigenlijk wel, er zijn bijna geen realistische games meer. Waar zijn de spionage games gebleven? Oorlogsgames? De aankomende perfect dark is volgens mij de eerste spionage game in een lange tijd en dat terwijl games als Splinter Cell toch altijd wel populair waren. Wellicht omdat een realistische omgeving ook wel moeilijker te maken is, dan wat domme ranzige monsters te maken die ofwel dom op de speler af komen lopen of voorgeprogrammeerde aanvallen hebben met onnoemelijk veel health...
Starfield Shattered Shpincter.

Nog nooit zo'n threadbare plot gezien in een AAA game. Vooral de piratenmissie is pijnlijk duidelijk dat millenial writing de AAA langzaam de nek om draait. Basis was een kleuterclubhuis en hun gedrag was infantiel. Nog nooit zo tenenkrommend zitten luisteren naar dialoog.

Iemand die nog serieus denkt dat TES6 beter gaat worden... ik weet niet meer wat ik je moet vertellen...
ik weet niet meer wat ik je moet vertellen..
Niks moet natuurlijk, maar je kan beginnen met "resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".

Het is na de ene trailer die we van TES6 gezien hebben natuurlijk onmogelijk te zeggen hoe goed de game gaat worden. Of starfield vermakelijk is, is persoonlijk, en zegt natuurlijk weinig over TES6. Fallout 4 en Skyrim zijn qua verhaal ook geen hoogstandjes, en toch zijn er genoeg mensen die er meerdere honderden uren plezier aan hebben gehad (en nog steeds hebben)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.