Webwinkel SiComputers verandert naam in CAPS

Webwinkel SiComputers heet sinds deze week CAPS. Het bedrijf zegt dat de oude naam 'niet meer van deze tijd en te stoffig' was en soms incorrect werd uitgesproken. Daarom heeft het bedrijf zijn naam veranderd.

De naamswijziging is in de avond van 22 juli ingegaan. De webshop heeft bij de naamswijziging een nieuw oranje logo gekregen met het hoofd van een alien, die Gerrit heet. De webwinkel is ook aangepast en krijgt volgens CAPS binnenkort een snellere engine. SiComputers is in 2011 opgericht en verkoopt onder meer componenten, randapparatuur en complete pc's.

Webwinkel SiComputers wijzigt naam naar CAPS

Door Hayte Hugo

Redacteur

24-07-2024 • 07:46

189

Reacties (189)

189
185
103
1
0
28

Sorteer op:

Weergave:

Gevalletje dertien in een dozijn. Ze zijn bij mij maar 1x naar voren gekomen qua prijsalert en toen bleek het nog om een prijsfout te gaan ook waardoor ze niet wilden leveren.

Voor mij dus nooit meer.
Dat flikken ze met regelmaat. "Kennelijke vergissing" gooien ze het dan op. Op aangetekende brieven krijg je geen gehoor en met een concept dagvaarding ook niet. Pas als je ze echt voor de rechter sleept, gebeurt er wat.
Ik heb zo'n situatie gehad met Max-ICT. Toentertijd een Archer AX50 besteld welke als meest voordelige werd afgespiegeld door Tweakers. Na meerdere weken niets gehoord te hebben contact met hen opgenomen, bleek het product niet voorradig te zijn, toen bleek de prijs niet in de orde te zijn. Ze wilden me de router niet meer leveren, m'n geld niet teruggeven, maar in de plaats daarvoor een ander product leveren, uiteraard wel tegen bijbetaling.

Uiteindelijk na meerdere boze telefoontjes en mails m'n geld teruggekregen na wederom meerdere weken wachten. De reviews zeggen ook meer dan genoeg, hetgeen waar ik tegenaan liep, gebeurd bij velen helaas. Het lijkt er dus op dat ik Si-Computers Caps toe kan voegen aan mijn lijstje van vermijden.
Vaak komt MeGecko of Amazon bij mij als goedkoopste uit de Pricewatch. Wanneer het Amazon is en de prijs bij MeGecko is iets hoger, dan bestel ik bij de tweede. Liever een kleine en lokale onderneming steunen dan Amazon :)
Gisteren toevallig deze situatie zelf meegemaakt uiteindelijk kostte het 3,95 euro meer (verzendkosten). Amazon wordt in mijn optiek steeds beroerder qua levertijd, nog maar te zwijgen over het vast blijven houden aan DHL als vervoerder. Soms ontkom je er niet aan bij Amazon te kopen aangezien bepaalde goederen niet (meer) leverbaar zijn bij Nederlandse winkels (of het sowieso niet verkopen).
Amazon kijkt per adres wat het goedkoopste is met levering. Bij jullie blijkbaar DHL. Bij ons rijdt Amazon zelf omdat we vlakbij Amazon terminal Schipholrijk wonen. Bij mijn broer bezorgen ze via Post.NL.
Ook de kwaliteit van Post.NL en DHL verschilt per gebied. Ik heb veel klachten gelezen over beide partijen, maar ik herken de problemen zelf niet.
Megekko is, met of zonder verzendkosten, eigenlijk wel de goedkoopste webwinkel van NL als het gaat om dit soort dingen. Zeker als je ook de totale service van hen er bij in acht neemt.
Grappig in dit is wel dat ik gisteren bij hen iets besteld hebt, en morgen door DHL geleverd gaat worden.
Dus ook Megekko werkt met DHL.
Misschien ligt het aan ieders ervaringen met DHL, maar de mijne zijn iig niet negatief en zijn hetzelfde als met PostNL.
Ik heb zelf nooit problemen met DHL (en dus met levering vanuit Amazon) , maar misschien dat het per regio verschilt. Wat mij betreft staan DPD, UPS en helemaal onderaan aan de lijst. Leveringstijden klopt zelden wat van, aflevering op afhaallocaties drie dorpen verderop etc. PostNL is best goed, maar vaak wel een stuk langzamer.
Bij mij staat DPD juist bovenaan. Laatste paar zendingen via dpd waren netjes binnen het voorspelde uur geleverd. DHL is bij ons de slechtste die belt meestal niet eens aan en smijt het gewoon voor de deur.
Ik heb met DPD wisselende ervaringen. Ik bestel vaak koffie online en dat wordt geleverd door DPD. Laatst waren ze dan wel weer redelijk, een week geleden. Maar daarvoor zat die bezorger in de wagen daar met pakketten te smijten, alsof ze haar ei kwijt moest. Bam, bam,. bam. daar ging het tekeer. En bij aflevering mijn pakket ook met ferme kracht neergezet en op de kop.
PostNL. dan komt er zo'n jandoedel bij je deur, geeft je pakketje af, vaak ook op de kop en zegt dan "nou, dat was em alweer".
Helemaal eens, hoewel een lokale ondernemer natuurlijk ook via Amazon kan verkopen. Ik bestel liever direct bij een partij dan het via Amazon te doen. Sinds Bol ook toegankelijk is voor derden, ben ik gestopt met bestellen daar.
Sinds de overname door Ahold van bol.com, waar ik al sinds oprichting klant ben; is de kwaliteit absoluut niet meer hetzelfde.
MeGecko? Ik neem aan Megekko, maar in elk geval, dat is dezelfde 'kleine leuke lieve schattige onderneming' die ten tijde van de videokaart tekorten mensen graag 6x de prijs liet betalen als ze eenmaal 1 videokaart op stock hadden? Die bakken met geld verdiende?
Ontzettend onsportieve webwinkel destijds. Voor mij dan liever een Amazon.
Megekko probeert je ook na het bestellen nog een scam-abonnement aan te smeren. Bestel liever bij een Informatique o.i.d.
Ik moest in die crisistijd zelf een videokaart aanschaffen maar overal betaalde je veel meer. Ik heb ook dagenlang gezocht voordat ik de videokaart had die ik wilde hebben, voor een acceptabele prijs.
Precies. Daar probeer ik ook altijd op te letten. En Megekko heeft mij altijd prima geholpen, ook bij terugsturen van verkeerd bestelde zaken. Snel en goed. Probeer dat maar eens bij Amazon :)
Ik heb eens een telefoon besteld bij Amazon.de, verkeerde postcode ingevuld (mijn fout) en zag dat de telefoon weer terug ging naar Duitsland.
-mailtje gestuurd
-binnen 5 minuten werd ik gebeld
-aanbieding was niet meer geldig. Ze ging proberen iets te regelen
-3 dagen later een pakketje met handgeschreven adres label binnen
Iemand heeft die dus bij de retouren eruit gepikt en opnieuw verstuurd. Ik werd er blij van :)
Er is genoeg op Amazon op te merken maar hun retour afhandeling is in mijn ervaring zeker niet slecht. Je kan makkelijk een retourlabel aanvragen en ze doen vaak ook niet moeilijk met licht gebruik.
Ik heb dan weer een andere ervaring met megekko en die is niet zo positief. Een keer wat besteld daar, maar levertijd duurde langer en het was rommelig ingepakt. Beetje met de franse slag. Een shop die zo de producten levert, daar bestel ik niet meer. Doe mij Azerty maar. Daarbij is megekko ook nog eens duur.
Ik heb ook nooit problemen met Megekko gehad. Ook bij retour sturen niet. Evenzo ook met Azerty.
Toen Alternate nog een fysieke winkel had ging ik daar altijd heen, omdat ik daar gelijk mijn vragen kon stellen en erg goed geholpen werd, en het was dichtbij. Nu ga ik soms nog wel naar Informatique omdat die ook een fysieke winkel heeft die dichtbij is, maar die hebben lang niet zo veel producten in hun assortiment. Ze zijn alleen wel wat duurder.
Amazon NL heb ik geen ervaring mee, Amazon DE wel voor producten die niet hier te koop waren. Geen slechte ervaringen mee gehad. Heb ook nooit iets retour hoeven sturen.
Amazon komt ook vaak bovenin in de pricewatch met "marketplace" aanbiedingen van 3rd party sellers die hun beloften niet nakomen. Zeer slecht verhaal idd.
Plus MeGecko reageert altijd snel en correct en handelt zaken ook goed af. Niets dan lof voor dit bedrijf.
Megekko, dat foto's van hun advertenties van stock foto's gebruikt.En bijzonder irritante marketing en reclame erop na houdt.
Heb juist slechtere ervaring met megecko dan met amazon

heb tot 3x toe een gebruikt product ontvangen
Waar onder een moederbord waar de koelpasta sporen nog op zaten.

Dus ik bestel daar niet meer
Amazon wel en heb een goede ervaring bij azerty
Maar andere mensen zullen vast weer andere ervaringen hebben.
Doe ik ook inderdaad. Ook graag een onderneming die gewoon belasting betaalt in Nederland. Amazon wil alleen marktaandeel veroveren om vervolgens de service nog beroerder te maken en de prijzen te verhogen als de concurrentie is uitgeschakeld.

[Reactie gewijzigd door Crim op 24 juli 2024 21:01]

Max-ICT is sowieso een grote boevenbende. Iemand had via ons netwerk een negatieve review geplaatst, kreeg ik zo'n knakker van hen aan de lijn met de vraag wie dat was geweest en of we diegene aan wilden spreken. Hallo, wat denk je zelf?

Is wel lang geleden overigens.
Ze hebben de dubieuze eer dat ze bij iedere feature-request over het filteren van webshops in de pricewatch weer genoemd worden (en T.net zal nooit [kunnen] toegeven of die shop de daadwerkelijke druppel is geweest om een feature meer prio te geven):

29-05-2016 Feature: shops blacklisten (1/3e van de posts noemt ze bij naam)
19-10-2016 Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch
31-03-2021 Eerste versie shopfilter in de Pricewatch - Development-iteratie #204

Toen ze nog in Tilburg zaten ben ik er wel eens binnen geweest, als fysieke winkel was het op zich wel te doen, maar online?!? Pfff...
Ah, Max-ICT. Ik heb ook een negatieve review achtergelaten met dezelfde reden. Het was bij mij zelfs nog meer frappant, ze waren, terwijl ik aan de lijn was om te zeggen dat ze het verkeerde product geleverd hadden, de prijs van het product dat ik had besteld aan het ophogen.

Vervolgens doodleuk vertellen dat ik nu moet bijbetalen :+ , omdat zij een verkeerd product hebben geleverd en sneaky de prijs aanpassen moet ik plots bijbetalen 8)7 .

Wat een ongelooflijk stel boeven zijn het.

Oja, en doodleuk reageren op mijn negatieve review dat ik contact met ze moest opnemen, alsof ik dat niet al 3x heb gedaan en ze elke mogelijke vorm van compromis hebben afgeslagen :+

[Reactie gewijzigd door Jimmy_ op 24 juli 2024 17:21]

Ik begrijp de slechte ervaringen met maxict totaal niet.
Al heel veel besteld en nooit echte problemen gehad.
Zelfs 1 keer gratis artikelen omdat deze uit het assortiment gingen.
En een keer een defecte asrock x300 gekocht die dan gerepareerd zou worden door asrock.
Helaas kreeg ik dezelfde terug en zelfs na 2 maanden mocht in de bestelling annuleren en kreeg ik mijn geld terug.

Ja de site is erg slecht.
Je begrijpt alle slechte recensies niet die er zijn geplaatst?
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

Fijn dat jij goede ervaringen hebt, maar er zijn veel mensen die deze ervaringen niet kunnen delen.
gebeurt er wat.
Wat gebeude er toen?
Ze zijn bij mij maar 1x naar voren gekomen qua prijsalert
Een aantal jaar geleden zijn ze tig keer naar voren gekomen voor geheugen en videokaarten, maar elke keer zo'n 'prijsfout' inderdaad.

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 24 juli 2024 08:16]

Wat gebeude er toen?
Ik gok niets? Bij een overduidelijke prijsfout hoeft een fabrikant niet te leveren... Een winkel "dagvaarden" om een prijsfout klinkt een beetje verzonnen als ik eerlijk ben. Maar goed, misschien ben ik te cynisch, kan ook heel goed hoor.
Veel bedrijven beweren dat het een overduidelijke prijsfout is, terwijl het gewoon een scherpe prijs is die best zou kunnen. Dat trucje doen ze bijvoorbeeld ook wanneer de prijs bij de leverancier omhoog gaat, waardoor ze geen winst meer maken of zelfs verlies als ze dat product voor de afgesproken prijs zouden leveren. Dat is wettelijk gezien een bedrijfsrisico, maar is voor veel bedrijven aanleiding om illegaal de koopovereenkomst eenzijdig op te zeggen.

Je kunt wel degelijk een bedrijf dwingen om het product te leveren, dan wel een schadevergoeding te geven, bij de kantonrechter (als de aankoop onder de € 25.000 is). En als je dat iemand voor de kantonrechter sleept, dan heet dat een dagvaarding.
Ik gok niets? Bij een overduidelijke prijsfout hoeft een fabrikant niet te leveren...
Was is een overduidelijke prijsfout?
Het gaat hier niet om een nulletje te weinig. Gaat niet eens om een factor 2.
[...]


Ik gok niets? Bij een overduidelijke prijsfout hoeft een fabrikant niet te leveren...
Als ik het hierboven goed begrijp, gaat het erom dat ze hele regelmatig van dit soort prijsfouten hebben. Dan kan ik me voorstellen dat je een keer zoiets hebt van: dit is niet helemaal koosjer.
Moest het even nazoeken, maar een 4 jaar geleden nog tot grote tevredenheid 2x16Gb geheugen bij ze gekocht :)
Je bedoelde vast als je dreigt met een rechtszaak gebeurt er pas iets. Zonde om voor een prijsfout ons zwaar belaste rechtssysteem in te zetten.
Waarom? Als een bedrijf stelselmatig onterecht prijsfouten claimt, dan lijkt het me prima als ze een keer het deksel op de neus krijgen.
Daarvoor heb je de shop review. Daar zijn een aantal shops flink mee aangepakt toen ze er een zooitje van maakten.
Laat CAPS (SiComputers) er daar nou een van zijn.
Sorry, maar ik zie het niet terug komen in de eerste paar pagina’s van hun shop reviews…
Elke shop maakt weleens foutjes, maar ik zie in hun recente reviews geen structurele manco’s.
Er zijn wetten waar men zich aan dient te houden. Wanneer een bedrijf iets onwettigs doet, is het juist om naar de rechter te stappen. Dat maakt niet dat het onjuist is om dat niet te doen (en bijvoorbeeld een shop review te plaatsen), maar roepen dat het zonde is om het rechtssysteem te "gebruiken" waarvoor het bedoeld is is imo onterecht.
Ik denk dat je naar de let van de wet gelijk hebt, maar in de geest niet. Ik zeg niet dat je niet een rechtszaak mag beginnen of zo. Het is alleen een beetje onzinnig om vanwege het niet kunnen leveren, tegen een andere prijs kunnen leveren of wat traag zijn met geld terug betalen, oid het rechtssysteem lastig te vallen; daarvoor is de geleden schade meestal te laag.
Een stroom aan negatieve reviews waarin allemaal over slechte service wordt geklaagd werkt veel effectiever en sneller om een shop aan te sporen om z’n gedrag te verbeteren en anderzijds mensen te waarschuwen.
Je kunt dan altijd nog met behulp van rechtsbijstand of klachteninstituten waar zo’n shop misschien wel bij aangesloten is alsnog je gelijk een geld te halen.
Pic or it didn't happen....
Dit komt overeen met mijn ervaring! Daarnaast blijken artikelen op voorraad te zijn, maar na 3 weken wachten... toch eigenlijk niet |:(

Trekken en duwen om mijn geld terug te krijgen.
Las ik ook in de reviews, geld geven ze niet terug of na lang hangen en wurgen. Als je als bedrijf bestelt is er helemaal niks mogelijk.
uiteindelijk mocht ik een verkeerd besteld product (echt als nieuw in doos - geen zichtbare sporen / folie / draadklem gebruik ) en mocht het alleen terug sturen als ik akkoord ging met een verrekening van -10% handeling kosten op een ander te leveren product.

edit: ik bedoel het ook zeker niet als klacht, meer op reactie van Marve79 die zei dat er niets mogelijk was :)

[Reactie gewijzigd door carpcatcher op 24 juli 2024 14:06]

Dat lijkt me nog wel ok want als bedrijf heb je in principe na aankoop geen rechten meer. Je geniet ook van btw en investeringsaftrek. Dus dan is 10% nog wel redelijk. Ze hoeven het helemaal niet te doen maar erg klantvriendelijk is het natuurlijk niet. Maar goed bij die grote jongens worden soms aankopen van tonnen of miljoenen gedaan die achteraf verkeerd blijken, en terugsturen kunnen die wel vergeten.
Een restockfee van 10% is vrij normaal bij zakelijke aankopen. Is minder van toepassing als je direct bij een distributeur koopt ipv bij een winkel.

En zakelijke aankopen hebben nu eenmaal juridisch andere haakjes dan consumentenaankopen.
Consumentenrecht geldt niet voor bedrijven; daar moet je als zzp’er goed aan denken voordat je spul op de zaak bestelt.
Dat was ook mijn ervaring 10 jaar terug met een gtx660, leuke prijs, maar dan blijkt ie niet op voorraad te zijn en mag je twee weken wachten op je geld....
Mijn ervaring.
2 weken geleden artikel besteld, want aanbieding dus snelle actie. Even later geannuleerd nadat ik de specs en reviews van artikel bekeek. Volgende dag kreeg ik netjes email met credit factuur en boodschap dat geld zsm maar uiterlijk binnen 14 dagen zou worden geretourneerd. Aan eind van door hen gestelde terugstortingslimiet weer gemaild en geld stond een paar uur later terug op m'n rekeinng. Echter bleek het bedrag 0,01(1 cent) minder dan ik betaald had. Wat er op wijst dat bedrag met de hand is teruggeboekt en dat het waarschijnlijk even snel is gedaan door administratie.
Maw er werd snel gereageerd op emails en benevens de 1 cent te weinig teruggeboekt werkte de klantenservice gewoon goed.
Mijn ervaring is juist heel goed.
Ik had een keer in de aanbieding een IcyBox bij SiComputers/CAPS besteld voor € 4,19 (het merk niet kennende en niet wetende dat dat misschien té goedkoop was), en een ander artikel. Het andere artikel was niet meer leverbaar, en de IcyBox was eigenlijk 32 euro (een link op hun website stond verkeerd).

Ze hebben de fout uitgelegd en de IcyBox voor € 4,19 aan mij geleverd. Topservice!
Ik heb ook goede ervaringen met ze, goedkoop en netjes geleverd. Maar het kan kennelijk verkeren, ach ja we doen het ook zelf. Kwaliteitszaak op de hoek met service maar wel ietjes duurder kan de deur sluiten alleen winkels als de Media Markt met geld voor heul veel reclame hebben kennelijk nog wel bestaansrecht.

Typisch Hollands denk ik: voor een duppie op de eerste rang willen zitten ;)
De ervaring is ook gelijk negatief als ze een product / prijsfout niet leveren. Dat zie je hierboven ook. Het is ook helemaal niet relevant voor het artikel, maar goed. Ik heb ook goede ervaringen met ze. Reageren snel en handelen alles netjes af, ook qua garantie. Ik ben zeer tevreden. Je moet alleen wel goed kijken of de levertijd 2-3 dagen is. Dat is nu niet anders.
Haha, wat een eikels. De 4,19 EUR is wat zij er voor bij Ali neer hebben gelegd. Het product ging dus 8x over de kop. Dropshipping 101.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 24 juli 2024 14:20]

oh wat gek,

Ik heb nu 2x wat besteld bij ze. Via de Pricewatch bij ze terecht gekomen en die prijs klopte perfect.

Klantenservice was ook prima, toen ik wat vragen had ben ik prima te woord gestaan
idem met mijn ervaring, bij contact met de partij werd het gegooid op een te lage prijs. ja leuk, maar daarvoor heb je het zelf in de winkel gezet.

Ik denk dan ook dat de reden van de naamswijziging direct met de negatieve reviews te maken heeft
Vroeger was sicomputers geen slecht bedrijf.
Meerdere malen besteld zonder problemen.
Ik had zo'n kwaliteit banner verwacht in 2002 maar het is al eventjes 2024. Moest het heel snel af zijn ofzo? Kun je ook met caps betalen bij CAPS? Wel grappig dat het logo dan allemaal in lowercase is geschreven terwijl caps van capslock is afgeleid.

[Reactie gewijzigd door ultimate-tester op 24 juli 2024 07:53]

Hoewel het zeker wel een modernere look is voor dit bedrijf, ben ik benieuwd in hoeverre je een bedrijf serieus kan nemen met een dergelijk logo en naam.

Vermoed dat een hoop mensen het logo zien en denken dat het een scam site is of beheerd wordt door zeer jonge jongens(meisjes) met een lager kennisniveau.

Dan komen ze vervolgens bij Alternate/Azerty, bedrijven met naamsbekendheid en een 'professionelere look', omdat ze bang zijn hun geld kwijt te raken of te maken krijgen met slechte service of kennisniveau.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 09:13]

Het helpt ook niet bepaald dat de pagina over de naamswijziging op mijn telefoon een erg gesquished plaatje laat zien. Geeft niet echt een professionele indruk van de webshop als geheel.
De stijl en "Gerrit" doen mij heel erg denken aan 2000s Alienware.
Ja dat denkt iedereen waarschijnlijk, zonde. En wat is gerrit?

Edit: domme vraag

[Reactie gewijzigd door JDx op 24 juli 2024 08:47]

De webshop heeft bij de naamswijziging een nieuw oranje logo gekregen met het hoofd van een alien, die Gerrit heet.
Raar dat ik daar helemaal overheen lees, werd meteen aangetrokken door die gare kwaliteit logo :+

Niet om te zeuren ofzo, maar serieus, een nieuwe branding van je merk is een belangrijk punt, wat nu even snel gemaakt lijkt te zijn en gejat van een ander merk. Zelfs voor de naamswijziging van een AI model had ik een complete contest uitgeschreven, het zet de stempel op je "merk" de komende decennia.
Ik snap je punt (en ben het ermee eens)., maar in veel Europese landen zien dergelijke webshops er zo uit. Daar lijkt het alsof er sinds 2008 geen updates zijn doorgevoerd, behalve het assortiment. Ik weet niet of zij in andere landen actief zijn, maar dit zou wel eea verklaren
Ik lees nergens dat het van capslock is afgeleid. Wie weet hebben ze het wel van capsicum 🌶 afgeleid omdat ze zulke pittige prijzen hebben. Of van caps, als in petjes 🎓. Omdat ze hun petje afnemen voor hun klanten.
Of van (ruimte)capsule 🚀.

Nu ik er over nadenk is die laatste de enige met ene relatie tot aliens, dus die moet het zijn :) !
We zijn gegaan voor een naam, die kort en krachtig is, met raakvlakken binnen onze branche. We hebben de Capslock kleiner gemaakt en zijn zo tot CAPS gekomen.
Ik lees nergens dat het van capslock is afgeleid.
Dat staat letterlijk in het gelinkte artikel…
We hebben de Capslock kleiner gemaakt en zijn zo tot CAPS gekomen.
mijn eerste associatie was met CAPSLOC, het poppodium/jeugdcentrum dat zo'n 3km van SiComputers af ligt. Je weet het niet!
Wel grappig dat het logo dan allemaal in lowercase is geschreven terwijl caps van capslock is afgeleid.
Het zijn toch ook gewoon hoofdletters?

Edit: Fair enough @Olaf van der Spek

[Reactie gewijzigd door Christoxz op 24 juli 2024 08:21]

Het zijn toch ook gewoon hoofdletters?
De steel van een hoofdletter P steekt niet onder de basislijn uit
Aan de andere kant, de A is duidelijk een hoofdletter.
Maar op het eerste gezicht valt dat niet zo op. Een kniesoor die daarop let. Ik vind het een mooi logo. Duidelijk herkenbaar, het heeft iets onderscheidends, hier kunnen ze wel weer even mee vooruit.
Wel even een goed plaatje toevoegen van het logo, dit lijkt een PNG zonder achtergrond te zijn omgezet naar JPG ofzo. Ziet er een beetje goedkoop uit, wat niet de bedoeling is lijkt me.

Hoe moest je "Zie Computers" uitspreken dan eigenlijk? Of was het Psycho Mputers :+

Edit: ook is het oranje hier rood?

[Reactie gewijzigd door JDx op 24 juli 2024 07:52]

Ik las daar ook een andere comment over, maar ben opeens bang dat ik mijn oog ervoor ben verloren... Bedoel je de png in de header op de site? Ik zie wel wat minder vloeiende randen maar het is niet alsof de emmerfunctie in Paint is gebruikt in mijn ogen... Zelfde voor de banner in het artikel... En ook heeft de afbeelding bij mij een transparante achtergrond.

Het logo zélf trouwens... Ja... Das weer wa anders, maar daar hoor je mij niet over.

[Reactie gewijzigd door crazyboy01 op 24 juli 2024 09:17]

Maar het is inmiddels al aangepast, jij ziet niet wat ik een paar uur geleden zag ;)
Aaah, dat verklaart het, thanks haha. Ik dacht even dat ik echt gek aan het worden was.
Hierbij, speciaal voor jou ;)

https://cdn.caps.nl/media/wysiwyg/Nieuwsbrief_7__1.png

Wat overigens wel grappig is, als je de JPG variant van deze afbeelding bezoekt, dan krijg je Gerrit. Totaal ander plaatje natuurlijk, wat logisch is, naja goed, wel leuk.

https://cdn.caps.nl/media/wysiwyg/Nieuwsbrief_7__1.jpg

[Reactie gewijzigd door Wimmie13 op 24 juli 2024 08:13]

Nou ik heb het nooit gelezen als zie computers, meer als Si (Spaans) Ja , Computers
Op mobiel wordt het plaatje van het ‘oude logo vs nieuwe logo’ ook nog eens helemaal gesquasht weergegeven in plaats van fatsoenlijk geschaald. In combinatie met de kwaliteit en originaliteit van het logo roept het nou niet direct heel erg professionele associaties op dit. Ik zou een ‘stoffig imago’ prefereren als ik SiComputers CAPS was… :+

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 24 juli 2024 10:26]

Grappig dat ze nog steeds 'in business' zijn :) Lang geleden wel iets gekocht daar en afgehaald. Ze zaten toen in een enorme flat in Maassluis (gewoon in een appartement), helemaal volgeladen met dozen.
Zo begint elke webshop
Dozenschuiver. Al hun spul kwam altijd uit een Duits magazijn weg toen ik jaren geleden wat dingen nodig had.
dat is elke webshop/winkel.. kopen het in, verkopen het weer.
verklaart ook wel dat meeste producten op voorraad zijn, maar allemaal 2 á 3 werkdagen levertijd hebben.

redelijk wat Teltonika spul vanwege de prijs gekocht, maar van bestellen tot leveren was toch 4 werkdagen.
We hebben alle mogelijke combinaties gehoord bij het benoemen van SiComputers, denk hierbij aan SeeComputers, SeaComputers, SicComputers,S.I.Computers, kortom het is een mondvol.
Ja verdorie, maar wat was het nou dan?
In mijn hoofd was het altijd 'es ie computers'.
Jah, zei ook altijd "es ie".
In mijn hoofd klinkt het als sci maar lees is silicium....

Ik vond het een originele naam en veel beter dan caps, nog los van hun lulverhaal bij deze wijziging. Wat heeft je naam met "de kans om onze diensten en producten nog beter aan te passen" te maken?
De uitspraak gaat dan van:
Sie computers
Of
Saai computers

Naar

Kaps
Of
Keps

Gerrit is wel duidelijk bedacht.
T.a.v. de correcte uitspraak van "CAPS" >>> Even aan Cees Noteboom gevraagd - "Saps" moet het zijn, denkt hij. Nou ja, hij weet het zeker. Ik ben minder stellig, maar het is een optie.
Ff aan 'Sees' gevraagd? Hoe komt 'ie in hemelsnaam bij 'Saps' lol (geen idee wie Cees Noteboom is).
Ik denk dat dat de grap is, want op Wikipedia staat:
Cornelis Johannes Jacobus Maria (Cees, spreek uit als "sees")

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 24 juli 2024 15:41]

Als de c vóór de klinkers a, o of u staat is de uitspraak als een k.
Het is dus fonetisch sees en kaps of keps.

Canaria (spreek uit als kanaria, niet als sanaria).
Het is mij geleerd middels een 'rijmpje': "C klinkt als K, voor O, U en A"
Cees is niet Corry.
T.a.v. de correcte uitspraak van "CAPS" >>> Even aan Cees Noteboom gevraagd - "Saps" moet het zijn, denkt hij.
Cees heeft het fout. "Cent en citroen, niets te doen." Gewoon Kaps dus.
Caps doet mij meer denken aan een Keyboard winkel, voor custom keyboards.
Azerty is een vrij ongebruikelijke keyboard standaard. die niet veel mensen kennen

QWERTY is namelijk veel gebruikelijker in de keyboard space
Als je iets verder naar het zuiden reist wordt Azerty redelijk standaard ;)
Ligt er aan, in Belgie komt Azerty geregeld voor hoor. :) In NL is het echter ook een webshop.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 24 juli 2024 09:43]

Ik doelde uuiteraard op de gelijknamige winkel die dus ook iets met een toetsenbord in hun naam doen.
De naam was prima, de trage website en zoekfunctie daarintegen...
Haha, heb ook een aantal keren besteld daar. Hardwarewebwinkel en SiComputers waren inderdaad absurd langzaam voor moderne maatstaven. Waar ik dan echter wel positief verrast over was, was dat SiComputers ondersteuning heeft om orders uit te bereiden nadat ze geplaatst zijn die nog niet verwerkt zijn. Geen gedoe met dubbele verzendkosten als je iets bent vergeten.
Zet Tweakers de beoordelingen van SiComputers ook om naar CAPS? Het is immers hetzelfde bedrijf.
Is al veranderd zo te zien

[Reactie gewijzigd door Ninaomi op 24 juli 2024 08:36]

Dat is al gebeurd.
Nu alleen nog de vormgeving op die pagina aanpassen zodat het er goed uit ziet, want nu kun je de tekst niet meer lezen: https://tweakers.net/shopreview/8300/caps/overzicht/
Vraag me af of de beste man die de custom css snippet heeft gemaakt die ik gebruik om SiComputers te blacklisten in de PW hem ook bijwerkt :)

Alleen maar slechte ervaringen mee. Artikelen op voorraad niet leveren. Moeilijk doen over geld terug terwijl je niet levert. Slecht bereikbaar. Prijs"fouten".

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 24 juli 2024 08:43]

Wellicht dat het tegenwoordig anders is, maar ik heb jaren terug meerdere harddisks besteld bij SiComputers, nooit problemen. Kreeg ook altijd spoedig een antwoord. Ook bij een RMA gevalletje (een disk was DOA). :) Mileage may very, zal ik maar zeggen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 24 juli 2024 09:39]

ik had direct dezelfde gedachte (oh noes mn custom css), maar ik zie de boel dus nog steeds mooi doorgehaald staan op de nieuwe naam. all is good.
Ik zie het ja! Top :) Die rode streep hebben ze dik verdiend

Net even gekeken en hij gaat op shop ID, niet op naam, dus dat is mooi. Thanks @MarkH NL ;)

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 24 juli 2024 08:52]

Zal de titel even aanpassen van de snippet :-)

CAPS (voorheen SiComputers) doorstrepen in Pricewatch

[Reactie gewijzigd door MarkH NL op 24 juli 2024 11:13]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.