Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Max ICT B.V.

64.286 producten en 75.236 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Max ICT B.V.

Review toevoegen
Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

MAXict heeft een aantal begatieve reviews waar ik mij helemaal niet in kan vinden. Mijn order, werdt eeder geleverd dan aangegeven, communicatie over het proces was goed en duidelijk. Ook eerdere bestellingen zijn altijd goed verlopen. Als ik 1 min punt moet noemen is dat ze maar een kleine voorraad tot geen op de locatie in Tilburg hebben. Waardoor je altijd moet bestellen om het vervolgens later te ontvangen (direct afhalen kan zelden).

Dag Thomazio,

Bedankt voor je positieve review! Goed om te horen dat het bestelproces zo goed is verlopen, veel plezier met je bestelling!

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 3
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De Lay-out van de site is in principe oké, mag iets mooier maar is functioneel gezien voldoende.

Nog zoveel laten betaling voor de bezorging (7,85) voelt een beetje slecht voor een product wat in een brievenbus pakket past. Dat was echt een minpunt.

Verzending

Het product is nog niet eens binnen en het is 21 juni besteld.........

Klantenservice

Wanneer je iets besteld met een leverdatum tussen de 4 en 7 werkdagen verwacht je natuurlijk niet dat het op de vierde werkdag bezorgt is. MAX ICT heeft echter een geheel eigen manier om werkdagen te berekenen, althans, dat zou allicht verklaren waarom een product besteld op de 21 juni nog niet eens verstuurd is vanuit het magazijn op 12 juli.

Als je vervolgens verwacht dat je na 7 werkdagen een bericht krijgt met dat je product vertraging oploopt om x reden en een excuus verwacht, dan heb je het verkeerde bedrijf voor je. Na 2 a 3 keer bellen krijg je pas te horen dat je product vertraging heeft en zal je dezelfde dag terug gebeld worden met de afhandeling. Niet dus.....

Tip, niet hier bestellen, ook al zijn ze misschien goedkoper, bespaar jezelf de irritatie.

Hoi Theldram,

Dank voor je review. Fijn dat je gevonden hebt wat je zocht, maar inderdaad jammer dat je je bestelling nog steeds niet ontvangen hebt. Deze gang van zaken is niet onze bedoeling. We willen je om iets meer informatie vragen, zodat wij je alsnog kunnen helpen en zodat wij onze processen kunnen verbeteren.

Wil je een mailtje sturen naar webcare@maxict.nl onder vermelding van je naam en ordernummer? Dan kijken wij even in je order en nemen we contact met je op over een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Kim - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ondanks het lezen van slechte recensies heb ik bij MAX ICT toch mijn bestelling geplaatst. Uit voorzorg wel met de creditcard betaald.

Ik mag zeggen dat ik zeer tevreden ben over het bestel- en leverproces. Tevens dacht ik dat op de dag van bestellen een prijswijziging was doorgevoerd op het bestelde product en hierover heb ik per chat contact opgenomen met MAX ICT. Nadat zij mij netjes en aardig te woord hadden gestaan kwam ik tot de conclusie dat ik zelf een foutje had gemaakt.

Kortom super service zoals je mag verwachten bij een internetwinkel. MAX ICT hartelijk dank.

Verzending

Alle benodigde gegevens werden via “mijn MAX ICT” ter beschikking gesteld. Sommige info was “over done”, maar gaf een goed beeld van de levering en welke handelingen er gedaan zijn of nog moeten gebeuren.

Klantenservice

Zie algemene toelichting

Dag Matteo,

Bedankt voor je review! Fijn om te lezen dat alles naar wens is geweest en dat het gehele bestelproces goed is verlopen. Bedankt voor je relevante input!

Veel plezier met je bestelling en bedankt voor het vertrouwen in Max ICT.

Met vriendelijke groet,
Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Voor ons op het werk wilden wij graag een Intel NUC aanschaffen. Volgens de pricewatch was deze alleen beschikbaar bij Max ICT. Ondanks alle negatieve reviews en de lage beoordelingen hebben we toch besloten onze NUC hier te bestellen.

De NUC werd netjes bezorgd binnen de, op de website, gemelde periode. Na het openmaken van de NUC kwamen we erachter dat er in de doos een UK stekker zat in plaats van de Nederlandse versie. We hebben direct contact opgenomen met de helpdesk. Na een minuut in de wacht gehangen te hebben werden we super geholpen en werd ons toegezegd dat we de volgende werkdag een Nederlandse stekker binnen zouden krijgen. Deze kwam ook netjes de volgende dag binnen.

Kort samengevat een prima ervaring gehad bij Max ICT.

Verzending

Levering was optijd, goed verpakt en verder niets op aan te merken.

Klantenservice

We werden erg snel geholpen, netjes te woord gestaan en er wordt kosteloos een nieuw onderdeel naar ons verzonden.

Beste Remaged,

Bedankt voor je positieve review.
Goed om te horen dat alles in goede orde is verlopen. Veel plezier met jullie bestelling en het vertrouwen in Max ICT.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Bestelling gedaan met +- 7 werkdagen levertijd. 15 werkdagen later nog niets ontvangen en mails met vragen worden genegeerd.

Verzending

Verzendtijd wordt heel ruim overschreden zonder enige toelichting. Op vragen waarom komt geen reactie.

Klantenservice

De klantenservice zou via de mail bereikbaar moeten zijn maar reageert niet op berichten.

Beste GroulsM,

Bedankt voor uw review. Excuses voor de opgelopen vertraging. We zijn er gelijk ingedoken en mijn collega heeft u zojuist een mail gestuurd met de informatie rondom uw bestelling. Nogmaals excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Beste GroulsM,

Bedankt voor uw review. Excuses voor de opgelopen vertraging. We zijn er gelijk ingedoken en mijn collega heeft u zojuist een mail gestuurd met de informatie rondom uw bestelling. Nogmaals excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Skylake processor bij Max besteld. Mijn tweede bestelling bij Max in de loop der tijd, had wat voeten in de aarde wegens toe/-leverings tijd, maar dan heb je ook wat. Product status op de site prima (ze zijn snugger genoeg om Gewild te updaten en voorraden bij leveranciers te updaten, en dit ook door te communiceren naar klanten). Wellicht onderbezet in de schakel van Administratie.
Mijns inziens geschikt voor de zakelijke gebruikers (zie de info op de site.
Uiteraard voor iDeal gekozen.

Verzending

Levering duurde even; je moet maar net mazzel hebben met administratie, voorraad en logistiek - in mijn geval ging de laatste etappe vliegensvlug van Best naar Berkel. Processor in tray/blister/bubbles plastic/karton prima verpakt zoals het hoort.

Klantenservice

Pluspunt: Verkoop (Maickel) en Live Chat (Daan) zijn prima medewerkers. Kortom: overall/gemiddeld 4 sterren kudo's verdiendk in mijn geval.

Dag OttoParts,

Bedankt voor je review, zijn we erg blij mee! Veel plezier met je bestelling.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Veel slechte reviews gelezen voordat ik had besteld, maar ze toch een kans gegeven. Voor mij de eerste en de laatste keer bij Max ICT.

Verzending

Een bestelling geplaatst op woensdag 27 juni, verwachte leverdatum was 29 juni. Op 29 juni niets ontvangen. Gemaild, maar geen reactie. Kijk ik nog een keer online, is de verwachte leverdatum aangepast naar 4 juli. Op 4 juli niets ontvangen. Hierna gebeld met de klantenservice. Blijkbaar was mijn order niet goed "verwerkt". Nieuwe verwachte leverdatum staat nu op 6 juli. Mag toch hopen dat dit niet weer wordt uitgesteld.

Klantenservice

Eerst gebeld naar de klantenservice met de vraag waarom ik geen tracking heb ontvangen. Toen werd mij verteld ze mij de tracking binnen een uur zouden mailen. Krijg ik vervolgens een mail met dat mijn order niet goed is verwerkt en dat de verzending opnieuw is vertraagd.

Beste r3nssz,

Bedankt voor je review, helaas is door een menselijke fout de order niet helemaal goed verwerkt. Mijn collega heeft zojuist contact met je opgenomen en inmiddels heb ik begrepen dat de tracking in je bezit is en dat je pakketje morgen wordt afgeleverd.
Excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Voor de zoveelste keer weer gedonder met een bestelling. Nu weer niet leverbaar. En dat hoor de dan 3 dagen later. Altijd ellende hier. Nu maar weer wachten op mijn centen.

Dag knokki,

Bedankt voor je review. Erg vervelend om te horen dat je bestelling niet is gegaan zoals beloofd. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je een mail willen sturen naar webcare@maxict.nl met je ordernummer? Dan kunnen we de status van je bestelling erbij halen en z.s.m. kijken wat we voor je kunnen doen om dit op te lossen. Nogmaals excuses.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Hele verwarrende communicatie omtrendt afleverdatum verschoof opeens een paar dagen en ze werken met hele slechte vervoerders DPD en GLS(echt een drama bij DPD). Geen briefje in de bus maar online wel zeggen dat ze langs geweest zijn terwijl ik gewoon thuis was. Dit was voor mij de eerste keer en meteen de laatste keer dat ik bij deze webshop besteld heb, ben boos en ontevreden over ze.

Verzending

DPD heeft geen briefje in de bus maar online wel zeggen dat ze langs geweest zijn terwijl ik gewoon thuis was, en heb de deurbel ook niet gehoord. Dit was voor mij de eerste keer en meteen de laatste keer dat ik bij deze webshop besteld heb, ben boos en ontevreden over ze.

Klantenservice

Super lange wachtrij bij de telefonische klantenservice en weinig oplossingen voor de problemen die ik heb met DPD(klote pakketservice trouwens).

Update 7/2/2018: Ik had via Facebook Messenger (datum 30-6)aangegeven dat ik in de tracking van DPD zag dat de bezorger een bezorgpoging had gedaan, maar geen briefje had achtergelaten en niet aangebeld, ik heb i.i,g de bel niet gehoord, stuurt de webcare me terug, je kan met de niet-thuis code een nieuw bezorgmoment kiezen. Echt OMG ze hebben mijn hele bericht niet gelezen en sturen blijkbaar gewoon een standaard antwoord, want als ze een beetje beter hadden gelezen, hadden ze gelezen dat ik geen briefje in de bus heb,dus ook geen niet-thuis code.

Beste shadowman12,

Bedankt voor je review. Excuses voor het ongemak, dankzij jouw review krijgen wij weer relevante input binnen. Helaas zijn wij afhankelijk van de vervoerder.
Maar we gaan dit zeker melden bij onze contactpersoon van DPD, want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Vanwege de vele negatieve reviews had ik serieuze bedenkingen bij het bestellen bij MAX ICT. De beamer die ik wilde bestellen, was dik ¤600 goedkoper dan bij de concurrentie.
Ik heb Max eerst gebeld of die prijs klopte en of het product op voorraad was. Dat was het geval. Voor de zekerheid met creditcard betaald en niet met IDEAL, zodat mijn aankoop gedekt is in het geval van problemen.

Het hele bestelproces verliep zoals je zou verwachten van een webshop. Er stond keurig wanneer de bestelling ongeveer binnen zou zijn.

Na de bestelling werd ik keurig per mail op de hoogte gehouden over de status en verzending van de bestelling.
Uiteindelijk kwam de beamer één dag eerder binnen dan verwacht.

Al met al ben ik uitermate tevreden met MAX ICT.
De slechte reviews kunnen nog zo waar zijn. Als iets goed is, mag dat ook gezegd worden.

Verzending

De verwachte levertijd klopte goed. Het product kwam zelf eerder dan verwacht binnen.

Klantenservice

De prijsinformatie en beschikbaarheid die de klantenservice aangaf, klopte helemaal.
Hopelijk blijft de beamer heel en heb ik de klantenservice verder niet nodig ;-)

Hoi Knetterpijp,

Het klopt wat je zegt en wij geven het ook toe: in het verleden ging het niet altijd goed. We zijn ons hiervan bewust en we geven veel aandacht aan het verbeteren van onze services, zodat het elke dag beter gaat.

Dankzij jouw review zien we dat we op de juiste weg zijn, dus bedankt voor je feedback!  

We wensen je erg veel plezier met je beamer en hopelijk mogen we je in de toekomst weer van dienst zijn.

Fijne dag verder!

Met vriendelijke groet,
Kim - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Enige webshop die PS4 Pro 1TB wit op voorraad had.
Er stond dat er nog 7 op voorraad waren.

Verzending

Er stond op hun website voor 16.30 besteld volgende dag in huis indien product op voorraad lag. Nou gisteren om 15.15 besteld en inderdaad krijg het pakket zojuist binnen.

Klantenservice

Nadat is slechte reviews over de webshop online heb gelezen heb ik de klantenservice gebeld en gevraagd of het product wat ik wilde bestellen daadwerkelijk op voorraad was. De man vertelde me dat hij het product zelf had ingekocht en kon me dus verzekeren dat dit zo was.
MaxICT heeft mij dus absoluut niet teleurgesteld.

Voor degenen die twijfelen om hier te bestellen, ik zou van te voren gewoon even met de winkel bellen en vragen of het product daadwerkelijk op voorraad is.

Dag fabienne2911,

Bedankt voor je review! Veel plezier met gamen!

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Op 11 april heb ik een videokaart besteld welke op voorraad en direct leverbaar zou zijn, om deze reden ook hier besteld. Omdat de volgende dag de order nog 'in behandeling' stond, heb ik mailcontact opgenomen. Bleek dat de order pas 18 april geleverd kon worden. Hierop de order geannuleerd.

Verzending

De levertijd was een week langer was dan vermeld waarop ik de order heb geannuleerd.

Klantenservice

Na versturen van een mailtje kreeg ik binnen 15-45 minuten antwoord. Op verzoek order geannuleerd en kreeg vrij snel een creditnota en het geld een week later teruggestort.

Dag Jordientje92,

Bedankt voor je review. Jammer dat we je niet hebben kunnen helpen i.v.m. de beschikbare voorraad. Goed om te horen dat je geld op tijd is teruggestort. Hopelijk tot een volgende keer!

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Mijn eerste bestelling bij Max ICT was meteen een hele goede. Mijn levering was extreem snel in huis en Max had een betere prijs dan zijn concurrenten.

Verzending

Heel snel verzonden!

Dag Exodus_slakje,

Bedankt voor je positieve review! Zijn we erg blij mee.
Veel plezier met je bestelling en dank voor het vertrouwen in Max ICT!

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Processor gekocht omdat hij daar goedkoop was maar opeens werd mijn bestelling geannuleerd en moest ik zelf bellen. Vervolgens in een gesprek te horen gekregen dat het mijn eigen schuld was omdat ik had moeten weten dat de prijs niet klopte. Ik had best kunnen begrijpen dat ze het product niet veel een bepaalde prijs konden leveren maar ze hebben er ook geen compromis van gemaakt. In plaats daarvan moest ik meer brtalen dan bij andere webwinkels. Daar gaan je klanten MaxIct

Klantenservice

Werd arrogant te woord gestaan door de verkoper mbt de prijs

Dag doelloos2,

Bedankt voor je review. Zo te lezen is je bestelling niet gelopen zoals je van ons zou mogen verwachten. Ondanks scherpe controle is er toch een foutieve prijs online komen te staan. We willen het graag voor je oplossen. Zou je een mail willen sturen naar webcare@maxict.nl, dan kunnen we gezamenlijk kijken naar een geschikte oplossing.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Zoals al wel vaker gereviewed... Bestelling geplaatst. Bestelling met ideal betaald. En vervolgens staat je order on hold en dien je contact op te nemen met hen. Bij het contact opnemen met Max ICT, word je verteld dat er iets fout is gegaan met de prijsweergave, en vragen ze je of om het resterend bedrag bij te betalen, of te annuleren. Waardeloos dit...

Dag nepp95,

Bedankt voor je review. Ik lees dat er het e.e.a. niet is gegaan zoals je van ons zou mogen verwachten. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we je ordernummer nodig. Zou je deze per mail willen sturen? Dan kunnen we kijken hoe we je het beste kunnen helpen. Het mailadres daarvoor is webcare@maxict.nl

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Monitor gekocht bij Max-ICT, naast dat de verzendservice niet helemaal top was ben ik toch wel blij. Op Max-ICT zelf heb ik niet zo veel aan te merken.

Verzending

Op Woensdag besteld, er werd mij beloofd dat hij donderdag geleverd zou worden. Krijg ik op donderdagavond een mailtje dat het pakket is ontvangen bij de GLS, oké vooruit geen probleem, dan zal hij er vrijdag wel zijn. Niet dus, vrijdagavond was het pakket bij het sorteercentrum. Dan zal hij er toch zeker wel zaterdag zijn? Dacht ik, volgende dag weer een teleurstelling. Op zaterdag en zondag werkt de GLS niet. Lekker dan, nou verwacht ik hem toch wel echt maandag dacht ik hoopvol. Op maandagavond was het pakket op het depot bij mij in de buurt. Gelukkig was het pakket er de volgende dag wel al rond een uur of 11. De doos was erg gehavend, maar gelukkig was het product goed verpakt. GLS heeft 6 dagen gedaan over een pakket waar ze me 3 keer hadden beloofd een dag over te doen. En vervolgens een half kapotte doos afgeleverd. Beetje jammer dit. Ik zou graag zien dat er een andere service gebruikt wordt voor het verzenden van pakketten.

Beste Saabi,

Vervelend om te horen dat je langer op je bestelling moest wachten dan gebruikelijk, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft aan dat je graag zou zien dat er gebruik wordt gemaakt van een andere dienst. Wij maken ook gebruik van de service van DPD. Volgende keer kun je aangeven dat je voorkeur uitgaat naar levering met DPD. natuurlijk houden we er dan rekening mee.

Bedankt voor je vertrouwen in Max ICT en bedankt voor je review.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

2 routers besteld, winkel wilde er ineens meer geld voor hebben, maar ik kon ook nog 2 weken wachten. Na 2 weken wilden ze alsnog meer geld hebben, uiteindelijk de hele bestelling geannuleerd. Nu maar hopen dat ze op zijn minst terug betalen. Ik pas de review later wel aan als ik mijn geld terug heb gekregen, op dit moment heb ik er weinig vertrouwen in.

Verzending

Product nooit gekregen omdat de winkel het niet wilde leveren voor de prijs op de website. Omdat ik het op mijn kvk nummer had besteld (ZZPer) kwamen ze meteen met hun voorwaarden omdat ik geen consument was

Klantenservice

Het feit dat de winkel meteen begint over hun voorwaarden terwijl ze zelf een product aanbieden wat ze niet kunnen leveren voor de prijs op de website, maakt het waardeloos. Verder is het helemaal slecht dat ze je 2 weken laten wachten en dat je dan alsnog alleen maar kan bijbetalen. Lever gewoon voor de prijs die je op je site zet!

edit: ik heb gelukkig het geld terug gekregen.

Beste Drexz,

Uiteraard erg vervelend om te vernemen dat de levertermijn van de bestelling wederom is opgeschoven. We hebben hierin getracht mee te denken in een oplossing om dit zakelijk op te lossen met hierin een tegemoetkoming. Er is hierover inmiddels ook telefonisch contact geweest. We hebben de annulering gehonoreerd en de retourbetaling verwerkt.
Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Wij hebben redelijk wat bestellingen geplaatst de afgelopen jaren en zijn zeer tevreden over de dienstverlening van MaxICT.
Hebben ook eenmaal het retour proces moeten doorlopen vanwege een foutief besteld product en ook dit was binnen enkele dagen geregeld.

Website is overzichtelijk en prijstechnisch is het zeer interessant.

Verzending

Altijd netjes verpakt.

Klantenservice

Telefonisch zeer behulpzaam personeel.

Dag skdevil,

Bedankt voor je review! Goed om te horen dat alles, inclusief het retourproces goed is verlopen.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 3
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Het bestelproces was degelijk, niet zo gelikt als bij andere bedrijven, maar het deed zijn werk. Kreeg een bevestigingsmail en een mail dat een order was aangemaakt, die via 'mijn account' verder te volgen was. De factuur kwam later die avond.

Verzending

Daarna werd het stil. De bestelling was op donderdag na half vijf geplaatst en zou volgens de indicatie bij de bestelling op maandag bezorgd worden. Ondertussen bleef de order bij 'mijn account' staan op de laatste status van donderdag, namelijk dat de order in het magazijn was aangekomen voor verwerking.

Toen ik dinsdagmiddag nog steeds geen pakket had gekregen en de status van de order ongewijzigd bleef, contact opgenomen. Er werd me verteld dat de order niet leverbaar was via leverancier 'X', maar wel via leverancier 'Y' en dat daarmee ook de prijs hoger zou uitvallen. Dat van die prijs was nog daar aan toe.

Wat stoort, m.i. onvergeeflijk is, is dat een order zomaar blijft liggen, zonder de klant te informeren, terwijl die klant wel vooruit heeft betaald. Ik denk niet dat ze zich realiseren wat dat met vertrouwen doet en hoe zoiets zich als een 'negatieve olievlek' onder (potentiële) klanten verder verspreid (zie o.a. deze review).

Klantenservice

De reactie op mijn contact was binnen een uur, opgevolgd door een mail met een alternatief (prijs)voorstel. Aangezien ik a.) in het nauw zou komen met de levertermijn (vanwege niet beschikbaar op afleverlocatie) en b.) ik het vertrouwen kwijt was dat ze zich nu wel aan een leverafspraak zouden houden, heb ik de order gecanceld.

Het vervolg is nu wachten op de terugbetaling van de factuur. Iets dat blijkbaar ook meerdere dagen in beslag neemt.

Overall conclusie:
MaxICT voelt aan als een webshop 1.0/1.5, eerder ingericht op de zakelijke markt, waar snelheid, gemak en visueel appeal minder spelen, je duidelijk nog op (het goede en slechte van) mensenwerk treft en waar automatisering (dus) nog verre van geperfectioneerd is.

Voor consumenten/kleine zelfstandigen is bestellen bij deze webshop een risico: gaat het goed, dan is de prijs scherp. Gaat het fout, dan kom je in de molen van het mensenwerk en moet je zelf werk verzetten om je bestelling (veel te laat) te krijgen. Voor (grotere) bedrijven gelden waarschijnlijk andere criteria (als bestellen op rekening, volume), waarbij de voordelen daarvan eerder wel opwegen tegen de nadelen.

Beste michel_b,

Bedankt voor je zeer inhoudelijke review. Daar hebben we bij Max heel veel aan, daar wil ik je dan ook voor bedanken.
Achter de schermen zijn we hard bezig met het verbeteren van onze diensten.
Ik vind het vervelend om te horen dat de order niet is gelopen zoals je van ons zou mogen verwachten. Excuses daarvoor.
Nogmaals bedankt voor je waardevolle feedback.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

Algemeen:
Score: 3
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 2
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Voor mijn buurman twee Barracuda 3TB schijven besteld. Via de pricewatch kwamen we bij Max ICT uit. Het stond ons tegen dat je niet als gast kon bestellen, maar vanwege de gunstige prijs en snelle levering alsnog een account aangemaakt en de HDs besteld.

Verzending

Product was later dan verwacht, maar die oorzaak zou goed bij PostNL kunnen liggen, de product verzonden melding was vrij kort na de bestelling. Product was goed verpakt in bubbeltjesfolie en een doos.

Klantenservice

Beide schijven krijgen we niet geformatteerd. Daar waar de ene schijf nog opspint en iets van activiteit vertoont, daar doet de andere vrijwel niks. We hebben de schijven met een Synology, een iMac en een Windows PC geprobeerd te formatteren, maar alle platforms geven een foutmelding. Om die reden wilden we de schijven terugsturen en heeft mijn buurman een retour aangevraagd.

Deze is echter afgekeurd om een of meer van de volgende redenen:

-De aanvraag voor retourname is door onze leverancier geweigerd; de reden hiertoe kan zijn omdat het product speciaal besteld is [dit is hier niet het geval], of omdat de omloopsnelheid hiertoe te laag is [lees ik dit goed en betekent dit dat wanneer een product slecht verkoopt deze niet retour genomen wordt?]
-De staat van de goederen voldoet niet aan de gestelde eisen. [mogen we de schijven niet uit de verpakking halen om te installeren (en daarmee te ondervinden dat ze het niet doen?)]

Toen mijn buurman telefonisch om toelichting vroeg kreeg hij te horen dat hij niet geholpen kon worden omdat de verpakking geopend was. Mijn buurman lichtte toe dat we de schijven niet geformatteerd kregen, waarop de medewerker zei 'dat is wel heel wat anders dan u in de retouraanvraag aangegeven hebt'. Daar gaf hij namelijk aan dat de producten niet voldoen. Dat doen ze ook niet, want ze kunnen niet geformatteerd worden.

Max ICT verwees mijn buurman naar Seagate om het probleem op te lossen. Dat het product via Max ICT gekocht was en dat zij zelf eerst met een oplossing moesten komen was volgens de norse medewerker geen argument.

Naar aanleiding van deze review ben ik gebeld door Max ICT en is mij verteld dat de route via Seagate de snelste voor en juist in het belang van de eindgebruiker is. Jammer dat er bij de RMA afwijzing niet doorgevraagd is waarom het product niet voldoet, dat had een boel ergernis en tijd bespaard.

Beste BOMS®,

Ik begreep inderdaad van mijn collega dat er even contact met je is opgenomen voor de opheldering rondom het retourproces.
Ik wil je bedanken voor je inhoudelijke review, daar leren wij ook weer van.

Met vriendelijke groet,

Thomas - Max ICT Webcare

1 2 3 ... 40

Scorekaart voor Max ICT B.V.

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg
Qshops

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True