Max ICT B.V.

60.416 producten en 71.022 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Max ICT B.V.

Review toevoegen

Algemeen

Na het aanschaffen van een computer onderdeel bij Max ICT, moest ik het na 2 maanden al een RMA aanvraag doen. Het duurt allemaal te lang, puur tijdverspilling, ze schuiven alles naar leverancier/fabrikant. Zeker geen aanrader.

Verzending

Zelfs hier waren ze niet goed in, veel te laat vergeleken met de concurrentie.

Klantenservice

Belachelijke klantenservice, alles afgeschoven naar de leverancier, zelf niks doen. Klantenservice komt zelfs heel brutaal over, ik vraag me in godsnaam af hoe ze nog bestaan.

Algemeen

Na jaren lang online bestellen, snap ik eindelijk hoe je high-end componenten goedkoper kan bestellen. En dat is gewoon Max ICT dagelijks bezoeken. Gewoon de absurd goedkope prijs negeren en bestellen. Je moet alleen geduld hebben en afwachten en wordt van zelf bezorgd. Zo heb ik de Sony HW 1000xm2 50 euro goedkoper en de Optane 900P 280 200 euro goedkoper kunnen bestellen. Allebei net nieuw op de markt.

Verzending

Bestel al jaren bij ze, verzending van rare componenten kunnen vertraging oplopen, maar de normale komen gewoon op tijd.

Klantenservice

Via chat of email makkelijk te bereiken, met snelle response

Algemeen

De site is niet slecht en werkt naar behoren. ook het betalen verloopt prima. je krijgt netje een mail met je bestelling. hier eindigt alle positieve dingen die ik heb ervaren.

Verzending

nu begint de ellende levertijd 1-4 dagen. besteld op dinsdag dus als ik mzzl heb redden ze het nog in deze week. helaas het wachten duurt maar liefst 17 dagen.
naar herhaaldelijke telefoontjes steeds hetzelfde de leverancier dit de leverancier dat. heel jammer.

Klantenservice

Tja wat zal ik zeggen alle verantwoordelijkheden worden afgeschoven naar de leverancier. kreeg niet echt het gevoel dat ze je willen helpen. ze staan je wel te woord.

Algemeen

Bestelde een product dat was afgeprijsd naar niet een geheel onmogelijke maar wel onwaarschijnlijke prijs. Voor het geval dat dit toch geen fout was heb ik maar besteld. Had de volgende dag een bericht dat dit inderdaad een fout was en dat ik kon bijbetalen of kon kiezen voor een alternatief. De prijs die mij werd geboden was in eerste oogopslag zeer goed totdat mij opviel dat de prijs exclusief btw was en daarmee verdween mijn interesse ongeveer even snel als dat die realisatie was gekomen. Ik heb daarom mijn bestelling geannuleerd. Bij de bevestiging van mijn annulering kwam ik er helaas ook achter dat er eerst een creditnota verstuurd zal worden wat 5 a 10 werkdagen zal duren voordat betalingen worden teruggestort. Al met al dus misschien wel zakelijk correct maar niet heel goed, vriendelijk ingesteld op particuliere klanten.

*Update* Uiteindelijk had ik de dag na annulering m'n geld al terug op m'n rekening. Dus toch een betere afhandeling dan verwacht! De communicatie kan misschien wat sterker op dit gebied maar de MAX ICT heeft voor mij hiermee toch een extra ster verdient.

Algemeen

RMA om 17 oktober aangevraagd, product direct teruggestuurd, 24 oktober RMA bevestigd. Vandaag 21-nov nog steeds geen geld terug. Dan maar bellen, waarna de melding dat de creditering vandaag goedgekeurd is en het geld volgende week kan verwachten.... Je bent dus minimaal een maand je geld kwijt als je iets terugstuurt

Algemeen

Hoe waardeloos kan een bedrijf zijn. Je vraagt jezelf sterk af hoe zo'n bedrijf in godsnaam een bestaansrecht kan en zelfs mág hebben. Het zijn een stelletje dozenschuivers en niets meer dan dat. Zowel op het gebied van levering, afhandelen van klachten en RMA-zaken slaan ze de plank 100% mis.

Verzending

Wanneer de aangegeven verzending gehaald wordt is dat een puike prestatie van de webshop. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een bestelling op tijd leverden en daarmee ben ik niet de enige.

Klantenservice

Ja, wanneer je denkt dat het enigszins goed gemaakt kán worden door de klantenservice dan valt dat ontzettend tegen. De omschrijving 'waardeloos' die Tweakers gebruikt is nog een te goed oordeel. Het is diep en diep triest.

Dit bedrijf vindt het normaal dat RMA-afhandelingen een half jaar moeten duren, komen met de gekste redenen om een RMA af te keuren, etc. etc. Denk ook maar niet dat ze je netjes op de hoogte houden, je krijgt never nooit een update, altijd moet je er om vragen.

Diep en diep triest.

Algemeen

zelf bij een order zakelijk van bijna 10000 euro bleek na 1 dag plots het een en ander niet leverbaar voor de aangegeven prijs en ze vroegen bij te betalen! had alvorens te bestellen eerst via hun chat gevraagt of alles binnen was.. niet dus! terugbetaling 5 tot 10 werkdagen.. echt een RAMP

Verzending

hun aangegeven stock klopt langs geen kanten.13 stuks en niet 1 leverbaar.. blijf hier echt weg mensen...

Klantenservice

Zeer on professioneel en waardeloos. Ik kreeg geen oplossing dus moest de order dan maar annuleren of bij betalen

Algemeen

Het bestellen ging prima. Gelinkt vanaf de PW, prijs was goed weergegeven, en verder niets aan te merken op het bestel proces.

Klantenservice

Een deel van mijn bestelde product was defect. Aanvankelijk werd het opsturen van alleen dat onderdeel niet geaccepteerd, ondanks het herhaaldelijk uitleggen dat dit voor overlast zorgde voor mij, en dat dit per wet gewoon geaccepteerd dient te worden. Uiteindelijk deed een link naar het GoT thread hierover wonderen, en was er wel ineens een oplossing mogelijk. Mooi dat het alsnog opgelost is, maar natuurlijk erg jammer dat ik hiervoor moest linken naar GoT.

Zie hier meer info over dit contact met Max ICT: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1814655/0

Algemeen

Bestellen en betalen gaan makkelijk via de site, maar dan begint het wachten op de bestelling......

Verzending

12 november bij MAX ICTorder geplaats en betaald via iDEAL. Tot op heden niets mogen ontvangen.

Vervolgens gebeld en zou mail krijgen met Track and Trace code....niet dus. Wederom gebeld 1.5 uur later. Krijg te horen dat aflevering 'wat' later wordt en op z'n vroegst zal zijn 20 november. Balen !

Gegeven excuus erg vaag.

Dus 1-3 werkdagen afleveren ? Logistiek loopt het daar kennelijk niet lekker dus wees erop voorbereidt wanneer je hier wat besteld. Ter info.

Klantenservice

Wanneer ik belde kreeg ik redelijk snel iemand aan de telefoon.

Algemeen

Makkelijk te vinden wat ik wilde kopen, gemakkelijk betalen (wel iets extra voor de meeste betaalopties), iDeal betaling ging zoals het hoort, goed op de hoogte gehouden met emails over het bestelproces, ze werken zo te zien ook op zaterdagavond.

Verzending

Op tijd geleverd, geen issues met de verpakking of inhoud, goed op de hoogte gehouden per email van het leverproces, levering ging met GLS en daarover ben ik niet helemaal tevreden: ik was niet thuis, de bestelling werd in het portiek geplaatst waar ieder van m'n buren het had kunnen meenemen, zonder briefje in de bus, met verwarrende informatie op de GLS site over waar het was afgeleverd n.l. bij buren in een ander portiek. Maar daar kan Max ICT niets aan doen.

Algemeen

Ik heb een HP Proliant Microserver Gen10 gekocht bij Max ICT. Registratie van de server op de site van HP lukte niet. Via support kwam ik erachter dat dit kwam omdat de retaillocatie van het systeem Hongarije was! Ik vind dat uiterst vreemd voor een product dat ik koop bij een Nederlandse webshop...Uiteindelijk is registratie via support toch nog gelukt.

Verzending

Alles was keurig verpakt.
Indicatie levertijd op de site zat er toch wel naast. Er stond 1-3 werkdagen, maar dit waren er 4. Daarnaast was communicatie over het bestel- en verzendproces onder de maat. Geen (mail)notificaties tot het moment van verzenden, en een beperkte track & trace van (ik geloof) GLS. Misschien kleine dingen, maar tegenwoordig ben je toch beter gewend.

Algemeen

Probeer een product te bestellen alleen staan er meerdere opties van het zelfde model/type voor verschillende prijzen op de website. Zit een paar euro verschil tussen hetzelfde product waarbij de een direct leverbaar is en de andere 1-3 dagen nodig heeft.

Klantenservice

Probeer via de klantenservice te achterhalen wat de verschillen nu zijn en waarom er dan een prijsverschil zou zijn maar ik krijg niemand te pakken.

Algemeen

Heb hier een Xperia Z5 dual sim gekocht, na dubbel de aantal werkdagen gewacht te hebben en contact gehad met de klantenservice die ook te wensen over laat had ik hem binnen (tevens slecht verpakt). Kwam er toen achter dat de telefoon duitse verpakkingen en boekjes had en de telefoon ook in het duits opstartte (niet zo'n heel groot probleem, wel beetje raar) Maar de telefoon mankeerd aan alle kanten. De powerbutton blijft soms hangen en de speakers vertonen veel ruis, die geeft mij geen goed gevoel over het product, alsof het niet helemaal klopt allemaal. we zullen zien hoe ze dit oplossen!

Verzending

Bij de pagina van de Xperia Z5 stond dat de levertijd 1-3 werkdagen was maar dat bleek er 6 te zijn. Na contact met de klantenservice aan de telefoon en 4 emails verder kwam ik erachter dat zij niet op zaterdag werken, EN dat wanneer je een bestelling plaatst rond 4 uur dat ze daar dan die dag simpel weg gewoon niets aan doen want dat geld volgens hun niet als een hele werkdag! ongeloofelijk!

Klantenservice

Klantenservice weet alles beter en beantwoord de vraag niet duidelijk en is zeer ongeduldig!

Algemeen

Als hardware ondeskundige had ik blijkbaar het verkeerde geheugen besteld. Dus bij aankomst vastgesteld dat dit niet het juiste geheugen was. Retour aangevraagd en aangegeven dat ik het ook wilde ruilen voor het juiste geheugen, maar dit werd afgewezen, want ik had de doos opengemaakt. Mijn verweer dat het product niet eens in het moederbord had gezeten en dat alleen de verzendoos geopend was geweest maakte geen indruk. Geld kwijt dus.

Het is allemaal volgens de/hun regels gegaan, dus wat dat betreft is er officieel niks op aan te merken. Toch ben ik op zoek naar een online retailer die met ons meedenkt en wat flexibel kan zijn. Die bereid is een onschuldige vergissing op te lossen door het product gewoon om te ruilen, ook al moeten we de extra kosten daarvan betalen.

Max ICT is duidelijk alleen op je geld uit en zodra dat binnen is mag je het allemaal zelf uitzoeken. Dit was de eerste en meteen laatste keer Max ICT voor ons.

Verzending

Er werd binnen twee dagen geleverd (door DPD). Niemand was aanwezig bij aflevering, dus het werd naar het dichstbijzinde servicepunt gebracht. Daar aangekomen bleek de levering echter nog niet aanwezig te zijn en moest ik een dag later terugkomen.

Klantenservice

Enkele vragen via de chat gesteld, maar die volstond met de mededeling dat ik op bericht van de retourafdeling moest wachten. Chat heeft nauwelijks meerwaarde.
Retourafdeling volstond met het afwijzen van mijn verzoek. Aanvankelijk met een wat onduidelijke onderbouwing, in tweede instantie met een verwijzing naar de algemene voorwaarden. Nadenken lijkt niet te gebeuren. Men is waarschijnlijk alleen bezig met verzoeken naast de algemene voorwaarden houden.

Algemeen

Koop er zakelijk nooit meer wat.
Ons pakket is door de koerier over het hek gegooid. De koerier (GLS) is zonder handtekening vertrokken.
Doos met duidelijk transportschade, verder niet uitgepakt.
MAXICT weigert tot nu toe de doos terug te nemen en een vervangend product te sturen.

Verzending

Koerier van GLS heeft het pakket over het hek gegooid en is vertrokken zonder contact.

Klantenservice

Zoals boven beschreven, claim wordt niet geaccepteerd, er moet een commerciële retourzending plaatsvinden.

Algemeen

De prijs stond duidelijk vermeld. En met hogere verzendkosten, maar een lagere productprijs kwam MAX ICT als goedkoopste uit de bus, waarbij ze de printer ook nog eens op voorraad hadden.

Verzending

Dit was precies zoals het er stond: de volgende dag in huis. Keurig.

Algemeen

Wat een ongelofelijk slechte webshop. Hier bestel ik nooit meer iets. En ik had het kunnen weten aangezien alle reviews slechts zijn over Max ICT.

Ik ging een Intel Skull Canyon NUC bestellen met geheugen en een disk erbij.

De NUC en Disk waren op voorraad en gehuegen zou 1 tot 3 werkdagen duren. Aangezien ik alles op 1 bon wilde hebben besloot ik bij Max ICT te gaan bestellen. Het zou max 3 werkdagen gaan duren.

Na 10 dagen besloot ik toch maar eens op te gaan mailen waar de spullen bleven. Ik kreen een mail terug dat ze de geheugen modules bij een andere leverancier gingen halen en hun de extra kosten voor hun rekening namen (Ja duhhh die ga ik niet betalen nee). Maar vrijdag zal ik iig alles in huis hebben.

Vrijdag hele dag thuis gebleven en ja hoor daar is de postbode. Zit er alleen een NUC en de Disk in......

Ik een boze mail gestuurd dat dit niet de afspraak was en dat ik graag de procedure wil weten om alles terug te sturen en mijn geld terug wil. Hier werd uiteraard niet op gereageerd.

Een paar dagen later kwam eindelijk mijn geheugen binnen.

Mensen besteld hier NIETS. Het zegt ook wel genoeg dat ze de optie "Recentie" niet op hun FaceBook pagina actief hebben staan.

De getoonde voorraad is niet correct en alles loopt via externe partijen.

Verzending

Ik bestel voor een totaal bedrag van meer dan 1300 euro en alsnog moet ik verend kosten betalen.

Klantenservice

Klantenservice kennen ze niet. Reageren niet meer op emails als het te heet onder de voeten word.

Algemeen

Een GTX 1080 besteld (de iChillx4), 1-3 werkdagen levertijd. Vervolgens 2 weken moeten wachten, continue zelf moeten bellen want vanuit hun werden continue beloftes verbroken. Opeens kreeg ik een email met daarin dat ze een andere 1080 hadden verzonden (de Gigabyte AORUS). Uiteindelijk maar geaccepteerd vanwege dat het me al te lang duurde.
Vervolgens had deze kaart al een fan die tegen de behuizing aankwam, dit verholpen door de behuizing een klein beetje naar boven te duwen op die plek. Maar na 2 dagen was de kaart opeens dood. Ik vermoed dan ook dat ze me gewoon een RMA product hebben gegeven.
Vervolgens met veel pijn en moeite geld terug gekregen waar ik ook weken op moest wachten zonder enige communicatie van hun.

Ik heb dan ook besloten, en raad anderen dit ook aan te doen, om hun te melden bij het ACM wegens de misleidende bezorg beloftes en vervolgens gewoon de klant als vuilnis behandelen.

(Bovenstaande kan ik allemaal bewijzen want heb hun telefoongesprekken opgenomen)

Ook gaven ze aan dat reviews hier leugens waren en ik die niet moest geloven...

Verzending

Weken moeten wachten op een product dat maar 1-3 werkdagen zou duren..

Klantenservice

Maken allemaal mooie beloftes aan de telefoon maar komen totaal niks ervan na.

Algemeen

Vanuit de reviews die ik zag was ik toch gereserveerd bij het bestellen, maar wil toch aangeven dat alles netjes en conform afspraak is verlopen.
Levertijd was 5-7 werkdagen Zaterdag 21-10 besteld en 30-10 spullen netjes in goede orde ontvangen

Via koerier netjes afgeleverd

Klantenservice

Middels een chat sessie met de medewerker gesproken over de slechte reviews en gevraagd of ze echt konden bevestigen dat 5-7 werkdagen ook echt de max levertijd is. Belofte maakt schuld als er binnen de afspraak geleverd zou worden ging in een review plaatsen

Algemeen

Bestelling gemakkelijk geplaatst en betaald via iDeal. Bevestiging per e-mail ontvangen en daarna hield de pro-actieve communicatie op: voor updates dien je zelf te mailen. Voor een antwoord op je mail moet je bellen. Levertijd liep één dag vertraging op.

Verzending

Verzending via DPD: één dag later, echter wel al om 09:30u in ontvangst mogen nemen.

Klantenservice

Voor uiterst pro-actieve communicatie (lees: weten waar je als klant aan toe bent) moet je toch echt bij webshops als Coolblue en Bol.com zijn. Max ICT werkt niet klantgericht en dat verklaart wellicht de lage prijzen.

1 2 3 ... 31

Scorekaart voor Max ICT B.V.

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops