Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 125 reacties
Bron: eWeek

Diverse bronnen melden dat Microsoft zowel Windows 2000 SP3 als Windows XP SP1 in een vergevorderd stadium heeft. De twee service packs - die beide later deze zomer uitgebracht moeten worden - verschillen van het traditionele onderhoudspak. Er worden namelijk niet alleen drivers geupdate, lekken gedicht en bugs verpletterd, maar ook een aantal nieuwe features toegevoegd. Windows 2000 neemt de mogelijkheid om automatisch updates te downloaden en installeren over van XP. Beide besturingssystemen krijgen een nieuw item op het Control Panel genaamd 'Configure Programs'. Deze stelt de gebruiker in staat om door Microsoft meegeleverde programma's zoals Windows Media Player en Internet Explorer te verwijderen of vervangen. De Windows 2000 SP3 heeft al het label 'release candidate' mogen ontvangen, en Windows XP SP1 is pas geleden als beta uitgebracht:

Windows-vlag This third service pack for Windows 2000 began beta testing late last year, and was originally slated to be a maintenance release including no new features. However, SP3 will end up as quite a significant update, adding support for Automatic Updates and a new configuration pane to comply with Microsoft's antitrust settlement with the U.S. Department of Justice and nine states.

Bedankt voor de tip dilusi0n.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (125)

En dan balen de mensen die XP met het serienummer FCK.... en verder hebben, schijnt dat je dan geen updates meer kan downloaden, omdat het een bekend gelekt serienummer is...

Maar wel terecht van Microsoft dat ze dat nieuwe proggie in het configuratiescherm hebben toegevoegd, zodat mensen nu meer vrijheid hebben in de keus wat ze wel en niet geïnstalleerd willen hebben. Het is namelijk niet alléén Microsoft wat de klok slaat.
zit die check ook in SP3?
Nee, omdat het serienummer FCK.... niet voor Win2k geldt, dat is alleen van XP :)
Bij Windows 2000 kon je het vragen naar een licentienummer volledig uitschakelen door in 1 van de installatiefiletjes (configuratie bestand) 270 in 000 te veranderen. Zal niet precies zeggen waar, dat mag waarschijnlijk niet :)

Als je dat deed werd het de MSDN/Microsoft test versie.
dat snap ik :), maar misschien wordt een ander zeker nummer voor W2K uitgeschakeld?
dat weet ik :) maar toch heb ik liever dat ik meteen kan instaleren dan eerst allemaal nummertjes op bepaalde plaatsen te veranderen :)
Niemand houdt je tegen om de updates los te downloaden bij de corporate site van Microsoft.

Daarbij kun je het serienummer achteraf ook aanpassen in de registry...

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo ;)
Niet echt....Volgens MS zullen alle volgende fixes alleen over een installatie MET SP1 gezet kunnen worden. En aangezien SP1 niet installeert met dat specifieke nummer....

Maar inderdaad, serienummer wijzigen is een koud kunstje.
hier ben ik al een tijdje naar op zoek. Waar kun je deze vinden in de reg?
Er komt heus wel weer een Service Pack via de warez, er isaltijd een handige jongen die dat soort checks eruit haalt.

Zo zijn windows 2000 service packs ook al eerder aangeboden dan ze op de download site verschenen.

edit:
En wat zie ik Windows.XP.SP1-PsYcHoTiC
Zo zijn windows 2000 service packs ook al eerder aangeboden dan ze op de download site verschenen.
Dat zijn dus de beta's/RC's, slimmerd. Als iets nog niet af is dan kun je het moeilijk kraken, wel? :z.
Hmm, is dat net zo onmogelijk als Candle In The Wind dat in MP3 op het net verscheen voordat het op CD stond? :-)
Er bestaat echter ook een progsel dat WindowsXP keys kan genereren duurt ongeveer 10 a 15 minuuten voordat je PC een goeie key genereert/vind... daar kan microsoft niets tegen doen.
Hmm alleen geen updates meer downloaden? Ik dacht dat het hele OS niet meer zou werken na het installeren van SP1 als je dat FCKGW en de rest serial had...

Mooie aan die serial is wel dat je niet hoeft te activeren... dat vind ik toch zo'n onzin :/

Hoe zwaarder de beveiliging, des te meer geld het kost, des te meer wij moeten betalen, des te interessanter vinden crackers het, des te sneller is het gekraakt... Dat ze die vicieuze (ben de correcte spelling ff kwijt) cirkel nou nog niet door hebben snap ik nog steeds niet :/
Dat zou handig zijn, als je die lompe Mediaplayer kunt uninstallen!

Ben benieuwd hoeveel bugfixes er voor Win2K in zullen zitten, want ik heb 't op m'n werk momenteel superstabiel draaien.

Ik hoop iig dat er bij WinXP die vreemde bug eruitgehaald wordt, die optreedt als je 'n .AVI, of 'n .MP3 bestand probeerd te verwijderen.
Ik hoop iig dat er bij WinXP die vreemde bug eruitgehaald wordt, die optreedt als je 'n .AVI, of 'n .MP3 bestand probeerd te verwijderen."
En welke bug zou dat moeten zijn dan?

Ik kan prima avi's en mp3's verwijderen onder XP, is echt geen probleem.
dat komt doordat op het moment dat je die file aanklikt het sidepanel dat ding als preview opent. ja, en je kan geen files verwijderen als ze open zijn ... |:(

als je overgens het searchpanel aanzet is het probleem ook pleite :)
Ik vind het eigenlijk wel zo logisch dat je geen gebruikte files kan verwijderen. Stel het ene programma is bezig een bestand in te lezen en jij verwijderd dit bestand ondertussen en vervolgens gaat het programma volledig de mist in omdat er incomplete data is gelezen.
Nee, dat is niet waar. Als je in een Unix een file verwijdert die door een programma geopend is, dan verwijdert de kernel de feitelijke file niet, maar alleen de entry ervan in de directory.

Omdat de file-entry uit de directory is verdwenen is de file in elk opzicht voor programma's verdwenen; alleen de kernel weet nog dat deze file bestaat. Maar programma's die de file al geopend hadden kunnen nog steeds lezen en schrijven ernaar.

De kernel verwijdert de file dan echt op het moment dat alle programma's die hem geopend hadden de file sluiten.

En het feit dat je files in Windows maar één keer kan openen (laat staan meerdere keren voor read en write of verwijderen) is IMHO een van de irritantste technische gebreken van Windows.

Download iets met een filesharingsprogramma, zie dat je gedownlaode file gedownload wordt door andere mensen, en probeer de file te verplaatsen uit je gesharede directory. Dat gaat niet, want de file is in gebruik... Heel handig.

In een Unix verplaats je die file dus gewoon. Het filesharings programma heeft de file al geopend, dus die kan gewoon doorlezen ondanks dat de locatie van de file is veranderd, dus de mensen die al begonnen zijn met downloaden kunnen het gewoon afmaken (wel zo sociaal vind ik).
Maar nieuwe downloads vinden niet plaats, omdat pogingen die file in je gesharede directory nog eens te openen falen (hij staat daar immers niet meer).
een vd eerste dingen die ik doe is die previews uitschakelen (errug lastig ook als je veel avi's wilt renamen.. je gaat op de file, drukt f2, wilt tikken, maar het window "refreshed" zodra de preview is geladen en je bent uit "edit-modus". 2 sec wachten per file heb ik geen zin in).

voor mensen die dit ook uit willen schakelen:

1) open X:\WINNT\Web\folder.htt (hidden)
2) scroll naar regel ~64, daar staat <span id=MediaPlayerSpan></span>
3) Maak hier comment van (Dus <!-- er voor en --> er achter)
4) sluit alle explorer windows

done ;)
Ik heb XP met 'klassieke' instellingen draaien thuis, waar alle previews en zo uitgezet zijn, maar toch heb ik dit probleem ook af en toe. Ik zal eens kijken of dit het verhelpt, zou wel betekenen dat ook wanneer preview is uitgeschakeld Windows een preview laadt. (Beetje slordig)

En anders is het wachten op SP1.

Edit: Dit was dus als reply op het bericht van JURRiE bedoeld :)
reactie op deadinspace: Dat met die filesharing ligt ook voor een groot deel aan het gebruikte programma (fasttrack geval zeker) Die zijn niet in staat om een file door te kunnen lezen terwijl het verplaatst word en "openen" het file dan waardoor het dus niet meer verweiderd, verplaatst of gewijzigt kan worden omdat er dan een sharing violation ontstaat. Er zijn echter programma's die wel files kunnen lezen terwijl ze bewerkt of verplaatst worden. Voorbeeld: streamripper ript shoutcast zenders en neemt ze op in een grote mp3, ondertussen ben ik die mp3 al aan het luisteren terwijl er nog naar opgenomen word door streamripper. winamp blijft de lengte van het file ook gewoon rustig door tellen.
Reaktie op deadinspace:

Nou moet ik je vertellen dat het niet alleen Windows is. Het is ook hoe de programmeurs er mee omgaan. Exe files worden zowieso gelockt indien ze in gebruik zijn (lijkt me ook logisch) maar andere bestanden zoals gegevens voor het programma wordt pas in gebruik beschouwd als de programma de bestand daadwerkelijk lockt. Dit gebeurd meestal uit stabilieit overwegenen. Ik denk als je een bestand weghaald dan proggie effe geen raad weet. Ik ben zelf ook software bakker en gebruik niet locks. Meeste bestanden zijn ook gewoon te verwijderen als ze gebruikt worden door me software..
Ik vind het eigenlijk wel zo logisch dat je geen gebruikte files kan verwijderen
Normaal zou ik hetzelfde zeggen, maar hier heeft de applicatie (explorer) zelf de file in gebruik. Dan moet de applicatie slim genoeg zijn om de file zelf af te sluiten en dan pas te verwijderen. Als een andere applicatie de file in gebruik heeft, dan zou ik bovenstaand gedrag inderdaad verwachten (en er dus ook geen probleem mee hebben).

Dit is gewoon een lompe bug. ;).
reaktie op deadinspace :
Het effect wat je beschrijft (niet kunnen openen/lezen/verplaatsen/verwijderen van bestanden die open zijn) wordt veroorzaakt door (slecht geprogrammeerde) applicaties en NIET door windows zelf.
Windows ondersteunt wel degelijk shared files, dit is iig in C op te geven als parameter als je een bestand opend (zowel de win32 API als de standaard C API), maar dat heb je vast ook wel in veel andere programmeertalen. Er zijn dan 3 (onderling te combineren) opties:
FILE_SHARE_DELETE : andere processen mogen het bestand deleten
FILE_SHARE_READ : andere processen mogen het bestand lezen
FILE_SHARE_WRITE : andere processen mogen het bestand schrijven

Het gaat waarschijnlijk de mist in bij veel applicatiebouwers doordat de "default" instelling (waarde 0) voor de Win32 C api is dat andere processen niets mogen.
Nu weet ik weer waarom ik *nix gebruik.. Daar kan je tenminste files verwijderen, ook als ze in gebruik zijn.

Buiten dat, het klinkt erg tof wat microsoft ons belooft met zijn service packs.

[edit on]
okay okay, ik liet me even gaan. Ik snap dat dit niets nuttigs aan de discussie toevoegd.
[edit off]
[way off topic]
Ik vind het eigenlijk wel zo logisch dat je geen gebruikte files kan verwijderen. Stel het ene programma is bezig een bestand in te lezen en jij verwijderd dit bestand ondertussen en vervolgens gaat het programma volledig de mist in omdat er incomplete data is gelezen. Niet echt wat je zou willen... maargoed, da's wat anders :)
[/way off topic]
Nee, dat is 't niet, want als je 'n andere view gebruikt, dus zonder preview heb je dat probleem ook :(
Dit probleem komt lang niet bij iedereen voor, maar na lang zoeken heb ik 'n registry hack gevonden, al weet ik helaas niet meer waar |:( anders had ik 'm hier wel ff gepost.

XP geeft iig de melding, dat als je 'n media-file probeerd te verwijderen, dat die in use is.
komt dat niet door de zogenaamde "mp3 folder view" ofzo? Aangezien deze ID3 tags leest Kan je gewoon uitzetten, lijkt me dat je het dan kan verwijderen...
O is dat een bug :D. Heb heel vaak dat ik een map niet weg kan gooien omdat er iets in gebruik is o.i.d. wat dus helemaal niet zo is. Verkenner sluiten en opnieuw proberen helpt soms wel. (Dit was Trouwens XP nl Prof)
daar heb ik ook wel eens last van ja. Heb je een file afgesloten en wil je 'em verwijderen kan dat niet, omdat ie nog in gebruik is |:(
Ik hoop dat je het over WMP7 hebt en niet over 6.4 die bij Win2k zit, want die is alles behalve lomp.

Ik heb het met een stuk of 5 players uitgeprobeerd en WMP 6.4 gebruikte van de vijf de minste CPU kracht én het minste geheugen!

Maar als je het over WMP 7 hebt dan geef ik je gelijk, die is lomp en traag en er zit veel overbodig spul in.

Maar ik hoorde dat WMP 6.4 ook op XP werkt, dus wat is het probleem?
Allemaal leuk maar 1 ding wat echt heel slecht werkt onder WMP 6.4: MP3 met VBR. Kortom: Gebruik gewoon WMP7 en dat ding gebruikt minder resources dan een hoop andere proggies als je die visualisaties weg laat natuurlijk!
kon je media player ook al niet dumpen door sysoc.inf te editen?
XP kan AVI niet verwijderen?
1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete de "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

van:
http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/469364/1/25
Zou je nou ook EINDELIJK die klote MSN messenger kunnen verwijderen zonder die file aan te passen... in iedergeval de automatische aanmelding.
De automatische aanmelding is een kwestie van instellingen!!!
MSN Plus kan ik je ook aanraden.
MSN kan je weghalen door msconfig te starten en hem daar onder de startup tab te verwijderen (in win2k moet je het manueel uit de registry halen (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run))... best zet je ook in outlook de integratie met msn af in de opties. Hoe je er voor zorgt dat het niet terug in de registry gezet wordt als je hotmail.com bezoekt weet ik helaas niet.... dat laaste is heel erg irritant aangezien ik die msn totaal niet wil zien omdat ik trillian (www.trillian.cc) gebruik om met icq en msn users te praten.
WMP7 suckt erg, het draait veel trager dan WMP6.4 en Winamp. Zoveel systeemeisen zijn er nog om meer pc's te verkopen :( . Winamp rulez sterk in mp3's afspelen. WMP heeft problemen met mp3's van KaZaA en Winamp kan ze allemaal perfect draaien. DivX draait ook maar af en toe in WMP, er zijn genoeg DivX'en die gewoon niet draaien in WMP en wel perfect doen in proggie van DivX.com .
Daar ben ik het niet mee eens, althans dat over die DivX'en. Bij DivX 5.01 was dit wel het geval aangezien deze toch een aantal fouten bevatte waaronder ik geloof wat memoryleaks. Sinds 5.02 is dit euvel echter verholpen en speel ik mijn DivX'en stuk voor stuk in WMP even goed af als in de DivX Alpha Player. Die laatste heeft die naam overigens zeer zeker niet voor niks aangezien hij bij mij en zoals ik lees ook bij vele anderen nog de nodige fouten veroorzaakt en niet altijd naar behoren werkt
Wat MP3 betreft: ik raad je aan om WMP7 (van XP) eens goed door te spitten. Heb ik ook gedaan en nu wil ik niet meer anders! Echt boordevol functionaliteit die ik in Winamp na al die jaren nog niet tegen was gekomen.

Eventueel heb ik wel een Winamp skin voor je, hoewel er nog veel mooiere (kleinere :p ) zijn..
mooi, kunnen we eindelijk internet explorer is goed uninstallen, werd tijd. Als je nu internet explorer eruit gooit in XP haalt die windows setup alleen het icoontje weg :)

[toevoeging]reden waarom IE eraf moet is niet omdat ik het een bagger programma vind maar er een vage trip in zit bij mij, en formatteren heb ik niet echt veel zin in.[/toevoeging]
kunnen we eindelijk internet explorer is goed uninstallen, werd tijd
Beetje jammer alleen dat bepaalde sites alleen maar goed werken met Internet Explorer :(
Die sites zullen manieren moeten leren. Er is niets voor niets een w3c standaard.
http://www.w3.org/Icons/valid-html401.gif
Dit komt vooral door het feit dat heeeeeeeeel veel gebruikers internet explorer al standaard op hun computer hebben staan en dus ook gebruiken.

Websites vervaardigen voor IE en Netscape is gewoon meer werk dan alleen voor IE ontwikkelen. De ontwikkelaars kiezen dan voor de grootste groep.
Webontwikkelaars moeten niet voor IE ontwikkelen, ze moeten volgens de W3C-standaarden ontwikkelen. Dan kan iedereen die een standards-compliant browser heeft de pagina bekijken.
Mag ik trouwens even vermelden dat IE niet eens volledig CSS1 ondersteunt? Zie bijvoorbeeld http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/complexspiral/demo.html
Hmmm indrukwekkend hoor, dat IE dat het niet doet. Zal wel aan de oude versies liggen ofzo, want mijn IE6 heeft nergens problemen mee. Nee, bekijk eens een tabel in Netscape oid. Of probeer eens XML te gebruiken in Netscape. Of probeer eens iets willekeurigs dat volgens de standaarden zou moeten werken in Netscape 4.x. Werkt niet, wordt verkeerd gerenderd of anderszins vernaggeld. Mozilla is de eerste echte standardscompliant browser en het feit dat AOL Netscape tegenwoordig bouwt op Mozilla is de enige reden waarom Netscape weer mee kan doen.
Maar in de "vernieuwde" situatie moet het ook mogelijk zijn om IE te verwijderen, en het vervolgens weer toe te voegen. Iedeaal als je het eens een keer "stuk" hebt, en een windows repair niet werkt.
WindowsXP SP1 RTM August 14 !
Beta 1 of XP sp has been released internally at MS. RTM is scheduled for August 14. Scroll a bit down for more info on XP sp1. The release Notes:

What is SP1?
Windows XP Service Pack 1 includes bug fixes (over 1700) and product updates
released since build 2600 (RTM). The updates include support for USB 2.0 and
a supported version of IPv6.

The SP1 CD will include some eHome components such as support for Tablet PC,
Mira and Freestyle.

The Service Pack package will update both XP Professional and Home editions.
Windows XP Professional 64-bit edition will also have an SP1 version.
What is the release schedule?
Note: dates are always subject to change.

The XP SP1 beta schedule is at Beta is scheduled to begin May 31, 2002 for
English and German. A Japanese version is scheduled for two weeks later;
June 14, 2002.

XP SP1 is scheduled for release (RTW) on August 14, 2002. The English and
German versions will be released on August 14th, and other localized
language version will be released according to the schedule at What does it
add to my system?
USB 2.0
XP SP1 includes drivers to support USB 2.0 devices. Windows Catalog lists
third party hardware that supports USB 2.0 and that are compatible with
Windows XP.
USB 2.0 is an enhancement to USB 1.x and increases maximum transfer rates to
480Mbps.
IPv6
Windows XP shipped with a developer’s version of IPv6. Microsoft provides no
support whatsoever for that version in a production environment. It is for
testing and development only.
SP1 contains an update to IPv6. The SP1 version is supported. If installed,
the updated version of IPv6 is listed in the Local Area Connection
properties.
For more information about IPv6 see the Microsoft internal site http://ipv6,
or the external site http://www.microsoft.com/ipv6
Mira
SP1 add support in Windows XP for Mira. Mira is the code name for software
and hardware technology supporting portable display devices. The primary
technologies involved are; Windows XP on the Base Station, CE .NET and
802.11 on the display device.
For more information about Mira see the internal site http://teamsts/mira or
the external site http://www.microsoft.com/windowsxp/mira/default.asp
Freestyle
SP1 adds support in Windows XP for Freestyle. Freestyle is the codename for
software and hardware technology supporting remote control of the PC. The
focus is on remote control of video, audio, photos, and TV from within the
PC. For more information about Freestyle see
http://www.microsoft.com/windows/ehome/default.asp

Mira and Freestyle are intended for home users, not a corporate environment.
Zie ook dit linkje voor eventuele problemen met de beveiliging in SP1 voor WinXP
gathering.tweakers.net/showtopic.php/516824/1/25
De zogenaamde deinstallatie van Internet explorer, messenger, outlook express e.d zorgt voor deze keuze..
adds or removes access to internet explorer from the start meu of desktop.

Dat is toch wat anders dan deinstalleren lijkt me zo!
Vraag me af of ik er echt veel aan heb, omdat ik via windows update alle drivers en patches al gedownload heb voor Windows XP.

behalve die voor me Aureal A3D 2.0 kaart niet, want dat krijg ik ook geen A3D 2.0 geluid meer.
Tja, JIJ hebt er misschien niet veel aan..

maar denk bv aan alle modemmers/casema users... die gaan bij een win install echt geen windows update draaien, ff 30Mb downen aan updates?? fuck off..

Nix is makkelijker dan het dan compleet op CD te hebben en klaar.
Niet alle patches die in een Service Pack komen zijn ook los te downloaden. Vaak zijn dat alleen security-patches en grote bugs, maar kleinere fixes kan je vaak niet los downloaden.

Verder neemt de snelheid met SP's nog wel eens toe, alsmede stabiliteit en ondersteuning voor nieuwe hardware + drivers.
ik laat exploder etc.. er gewoon inzitten, werkt perfect voor me! maar wel weer relaxed SP3 en SP1!!
Ik hoop dat ze echt wat meer op de hele vage bugs ingaan die in windows 2000 server voor komen. Zoals is bij sommige configuraties het gevan dat nadat je dcpromo hebt uitgevoerd je in de event viewer de melding krijgt: "the DNS client service hung on startup" of "The Netlogon service hung on startup" en meer van dat soort vreemde dingen.
Ik hoop dat ze echt wat meer op de hele vage bugs ingaan die in windows 2000 server voor komen.
Ja, dan kan ik eindelijk serieus overwegen wat NT4 servers te upgraden... daar wil ik toch echt wel zeker van zijn dat de software volwassen is.

* 786562 PowerFlower
Die overstap is nu al goed te maken want win2k is echt een enorme vooruitgang TOV van NT4; uptime, beveiliging, stabiliteit etc... Die vage bugs zijn veel al bekend bij microsoft en ze zijn vaak niet ernstig, zijn foutmeldingen die komen doordat een service te vroeg of te laat start en daardoor enkele dependencies kan mislopen. een paar seconden later word er een retry gedaan waardoor het vaak wel goed komt. Toch blijf je een foutmelding krijgen en krijg je geblaat in je event viewer en dat vind ik gewoon zwaar irritant. Nu we toch bezig zijn (no flame intended) mogen ze de terminal service ook wel ff flink aan passen want veel programma's werken niet goed met de terminal service zoals sygate personal firewall. Die is alleen te configureren als je achter de computer zelf zit en als je via een terminal werkt kun je hem niet configureren. OK ik begrijp dat je met meerdere sessies werkt etc... en dat als je achter de server zelf zit dat je met sessie 0 werkt en dat daar alle aps in draaien die het niet met terminal service doen maar er moet gewoon bijvoorbeeld een mogenlijk komen om sessie 0 ook door een terminal te kunnen draaien.
Die overstap is nu al goed te maken want win2k is echt een enorme vooruitgang TOV van NT4
Eerlijk moet ik ook toegeven dat ik nog geen tijd heb gehad me goed in w2k server te verdiepen, en tis toch wel wat complexer geworden dan nt4. Vind dat ik er dus te weinig van af weet om die servers goed te installeren dus wacht nog ff 8-)
Wat ook een vervelende is, is als je grote bestanden kopieert, dat je dan zo'n boodschap krijgt dat je onvoldoende systeembronnen hebt :? .
Is op GoT een draadje over (heb ik gestart)... de oplossing is nabij ;)
ag ja laten we tijdens een aankondiging van een SP al onze wensen en gedachten even opsommen. Lekker handig allemaal! En er nog behulpzaam voor krijgen ook |:( hoest verder met' hoofd?
Kortom een beetje onzinnig dit geblaat allemaal
Zal de patch die GTA 3 doet repareren nu ook in de SP 1 van XP zitten. Stom eigenlijk dat die is gemaakt voor het verhelpen van problemen met het hybernaten van je PC.
Iedereen loopt maar te blaten dat windows nu zo lekker snel gaat worden zonder IE. We hebben het hier over het weghalen van de snelkoppelingen!! de engine blijft gewoon aanwezig, die hebben ze nl. fijn geintegreerd in windows en is dus er niet uit te trekken. Met andere woorden, behalve de 2kb voor de snelkoppelingen zal je pc er niet sneller van worden hoor...
Iedereen loopt maar te blaten dat windows nu zo lekker snel gaat worden zonder IE. We hebben het hier over het weghalen van de snelkoppelingen!!
Als je het nieuws een beetje gevolgd had, had je geweten dat IE er ook helemaal uitgehaald kan gaan worden straks. En dus NIET alleen de shortcuts. Zie ook http://www.tweakers.net/nieuws/21918
Zeker nog niet gemerkt dat "Add/Remove programs" niet werkt zonder de HTML modules? Hoewel hier natuurlijk 3rd -party proggies voor zijn, maakt het duidelijk dat de Internet Explorer toch heel aardig verweven is met andere onderdelen. In die zin is het een essentieel onderdeel.
Op dit moment heb je helemaal gelijk.

Maar het kan dus best zo zijn dat ze met deze SP's ervoor zorgen dat ook daarvoor IE niet meer nodig is. Het duurt niet voor niks zo lang (veel langer dan normaal) voor deze SP's uitkomen.
Heel veel gebruikt "mshta.exe"; de engine die gebruikt wordt om HTA's te renderen. Appwiz.cpl is eigenlijk gewoon een HTA; als je hem in een editor opent kun je gewoon de leesbare code zien.
Overigens wel grappig dat M$ zelf de javascript engine gebruikt en dus niet de vbscript engine.
Klopt, dat wist ik al (wil namelijk nog eens fout gaan namelijk).

Maar ik kan me best voorstellen dat ze daar bijvoorbeeld een "HTA-reader" voor gebouwd hebben, die dus los staat van IE als geheel.
AAAAGGGH krijg je nu XP layout als je windows (http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp)
update doet... grrr... ik heb win2k.
bedoel je de themes van XP in W2K?
Mwah, het heeft wel iets, ik vind die Windows Update in XP-stijl toch wat overzichtelijker en wat meer opties hebben.

Anders voordeel is dat je hem veel beter kan personaliseren dan de oude.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True