Rockstar komt op 5 december met Grand Theft Auto-trailer

Rockstar Games gaat op 5 december een trailer delen voor de volgende Grand Theft Auto-game. Deze komt omstreeks 15.00 uur Nederlandse tijd beschikbaar. Wat de trailer gaat bevatten en hoe lang deze duurt, is nog niet bekend.

Eerder had Rockstar al laten weten dat het begin december een trailer zou laten zien, maar toen was er nog geen specifieke datum bekend. De ontwikkelaar heeft op zijn sociale media een korte aankondiging gedeeld over de trailer. Naast de tijd en datum deelt Rockstar verder geen informatie. Zo is de naam van de game nog niet officieel bekend.

GTA trailer
Bron: Rockstar Games

Door Loïs Franx

Redacteur

01-12-2023 • 16:03

191

Submitter: Vinnie.1234

Reacties (191)

191
181
30
0
0
81
Wijzig sortering
Ik krijg direct een Vice City vibe van de afbeelding
GTA 6 zal zich ook in Vice City afspelen.
Inderdaad, dat was al naar buiten gekomen uit alle leaks :)

Zonder enige footage te hebben gezien, kijk ik nu al enorm uit naar GTA VI.
Ik ben skeptisch, ben bang dat het een microtransactie eventueel icm enkel online hell gaat worden.
Ongetwijfeld. Maar hopelijk zit er ook een speelbare singleplayer bij en niet een afgeraffelde zoals call of duty nu doet.

Ik heb GTA V na het eerste jaar ook nauwelijks meer aangeraakt. Echt jammer dat ze er verder niks mee hebben gedaan behalve dat online gedoe. Bij GTA IV vond ik the ballad of gay Tony nog leuker dan het origineel.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 09:37]

V zat natuurlijk wel een gigantische verhaallijn in. Hopelijk bij 6 ook t geval, dat kost denk ik het meeste moeite.


Zou er gerust 100,- voor neerleggen als je uren zoet mee bent.
Er ging een gerucht dat GTA VI 600 uur aan story mode zou hebben... we kunnen niets anders dan hopen!
https://www.gamingbible.c...500-hours-222551-20230925
In GTA5 zit er ook gemakkelijk 100-200u aan direct verhaal in (als je echt alle lijntjes wilt aflopen en geen pro-gamer bent) en er zijn dan nog een reeks side-quests zoals jagen voor de bigfoot en bepaalde planten verzamelen of waar je op een bepaald uur en een bepaalde dag er moet zijn of random encounters etc, als je alles op 100% wilt denk ik dat je ook wel 600u bezig bent.

[Reactie gewijzigd door Guru Evi op 23 juli 2024 09:37]

Dat is veel te veel. Max 60 uur aub. Anders wordt je het zat.
Als je het zat wordt ga je toch gewoon ff iets anders spelen?
Ik zeg hoe meer hoe beter, zolang de kwaliteit maar goed is.

60 uur voor een GTA game zou ik echt veel te weinig vinden.
Maarja ik heb dan ook iets van 3000 uur in GTA 5 zitten.

Hopelijk is het verhaal van GTA 6 net zo goed.

Ik maak me wel zorgen om de online mode..
Vooral als ik zie hoe ze het hebben aangepakt bij RDR2.
In GTA Online kon ik alles redelijk makkelijk bij elkaar grinden zonder MTX,
als dat niet meer mogelijk is zal ik er waarschijnlijk een stuk minder tijd in steken.
Als je het zat wordt ga je toch gewoon ff iets anders spelen?
Nouja zou ook graag iets afmaken. En die 600 uur gaat nooit allemaal goede content zijn.
Als het is zoals RDR2 single player laat maar zitten dan, Rij een kwartier rond op je paard, schiet dertig seconden, wat gelul. Repeat. Veel te weinig actie voor een rockstar game.
Ik vind dat juist heerlijk. Niet alles hoeft fast paced te zijn, bovendien is er veel meer te doen dan alleen dat.
Huh RDR2 online is juist super goed te doen zonder ooit echt geld in te hoeven steken. Als je gewoon een paar dagen achter elkaar een paar daily objectives deed zo simpel als drink een biertje in de bar, of ga naar dit dorpje dan kon je makkelijk 5 gold verdienen in een half uurtje spelen. er waren 5 expansions geloof ik deze kosten 10 gold per stuk, vrij makkelijk dus om gewoon zonder mtx bij elkaar te sparen. en het in game geld verdiende je ook meer dan genoeg ik zou eerder zeggen dat er te weinig spullen in de game zitten om het aan uit te geven.

Bij gta online moet je uren lang spelen met super shit rewards tot je eindelijk al je setups hebt gedaan, dan kun je als de missie goed gaat redelijk cashen maar dat alles is niet eens genoeg om 1 auto te kunnen kopen en upgraden, nee daar moet je dezelfde missie weer opnieuw voor spelen. Te veel grinding voor mij. Daarnaast moet je ook al miljoenen hebben om upberhaupt weer het nieuwe 300ste gebouw te kopen voordat je uberhaupt de nieuwe content kan spelen.
In het begin was het nog leuk toen je alleen de Adder en de Zentorno had om voor te sparen en als je die had was je een baas.
Bij RDR2 hadden ze de currency opgedeeld in een "premium currency" Gold, en gewone Dollars.
Vervolgens werd de hoeveelheid goud die je per dag kon verdienen steeds verder verkleind tot je eigenlijk verplicht was om wel elke dag te spelen omdat je anders niet genoeg goud binnen kreeg.

Bij GTA kun je gewoon wanneer je wil wat uurtjes spelen en zit er verder geen limiet aan hoeveel je kunt verdienen.
Als er dus nieuwe content wordt gereleased kan ik bij GTA die gewoon in een paar dagen bij elkaar grinden.
Bij RDR2 kost hetzelfde je minstens een paar weken.

Het lijkt dus misschien makkelijker met die daily challenges, maar het hele doel was duidelijk om er voor te zorgen dat mensen minder makkelijk de spullen zelf konden verdienen.

Ik heb iets van 1000 uur in RDR2 zitten, toen ze de rewards voor de daily challenges halveerden was het voor mij klaar..
Ik zie dit soort opmerkingen altijd tussen de absolute jeugd en de 'veteranen'. De mensen nu tussen pak em beet 21 en 40 jaar oud willen juist een hele grote GTA game.

Beetje zelfde als met racing games; de ene groep wil direct alle auto's en bonussen hebben zonder moeite, de generatie die gewend is om te 'grinden' wil juist graag grinden.

Voor ieder wat wils.
Ik denk weinigen deze mening zullen delen. Het geeft voor veel gamers die niet perse of helemaal niet van het MP aspect houden een reden om het spel op te starten. De SP kan mij niet lang genoeg duren.
anders word JIJ het zat...
Hmm ja maar zo goed als San Andreas vond ik hem niet. Nouja we gaan het wel zien, maar het is meer dat ik in de tussentijd wel graag wat had gezien van ze.

Toen GTA V uitkwam, kocht ik mijn eerste Xbox 360! Diezelfde nacht zelfs toen ik bij de winkel had staan wachten voor de release. Een van de vele 360's overigens vanwege de RROD. Het is echt lang geleden.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 09:37]

Eens. Ik vind de stijl, het verhaal en de vibe van San Andreas persoonlijk nog het leukst. Maar ik kijk er naar uit om Vice City weer te beleven in een nieuw jasje. Ik hoop wel dat het ouderwets grof en brutaal gaat zijn zoals dat hoort bij een GTA game. Geen compromissen doen aan mensen die fictie niet van werkelijkheid kunnen onderscheiden.
Ook eens. Ik vind GTA5 ook gewoon veel te groot. Ik heb liever een iets kleinere wereld die meer leeft, dan dit.

GTA5 voelt als een gigantische dode studio set. Ik wil ziekenhuizen, politiebureau's, winkels, mansions, gevangenissen, warenhuizen en noem het maar op allemaal binnen kunnen.
Knap want gta kwam uit in de laatste fase van die console toen rrod allang geen probleem meer was. Of heb je doelbewust tweedehandsjes gekocht op marktplaats?
Nope nieuw in de winkel. Het was het Jasper model dat net uit was. Dat had nog steeds heel veel last van RROD. Ik heb daar twee van versleten. En later nog een slim model dat het wel uithield.

Edit: Hmm misschien was het wel GTA IV nu je het zegt..

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 09:37]

Eerlijk ezegd zu het me echt nt verbazen als het een subscription based game wordt.
Gigantisch verhaallijn? ik heb GTAV in totaal iets van 45 uur gespeeld en daarmee de verhaal lijn compleet uitgespeeld en natuurlijk ook gewoon lopen kutten op de map zelf

Vind ik nou niet echt gigantisch.. ook was ik persoonlijk niet helemaal fan van de 3 characters die je speelde... er kwam voor mij geen binding met de characters en alles voelde een beetje losjes aan elkaar

Waarschijnlijk ook de reden dat dit de enige GTA was die ik niet meerdere malen heb uitgespeeld
Dat "online gedoe" bevatte een enorme schat aan playable senarios, zowel "single player" als in multiplayer objectives voor 2 tot 4 spelers (een aantal vereisten het maximum van 4, sommigen kon je met twee, en een hele boel werken ook voor single player) tot zelfs full on multi play 20 spelers minigames.
Maar om het af te schrijven alsof er niets meer mee gedaan werd is niet waar. Wel had je een ingame budget nodig en had je wel een behoorlijk aantal in game (rockstar money) purchases nodig om het spel in volle glorie te spelen. Of je daar nu met echt geld voor betaalde of het bij elkaar "grindde" maakte daar geen verschil.
Ik heb de online story bij elke release / expansion gespeeld en heb zo die evolutie meegekregen. Natuurlijk is het wel zo dat het nu spelen van de early heists je vaak nogal wat hoofdpijn kost, omdat deze gemaakt waren voor 4 players only, en een crew bij elkaar krijgen van random onbekenden is echt een moeilijke opgave. Echter, als je drie vrienden kan vinden die alle missies samen met jou willen uitspelen, is dat echt wel een leuke onderneming.
Online heb ik 90% van mijn uren inzitten, dan wel private lobbies met vrienden danwel FiveM RP servers. Nog steeds enorm veel plezier van.
Ik voorzie echt wel een goed single player deel, daarmee behalen ze initieel veel hogere verkoop aantallen. Er zijn genoeg mensen die enkel het single player deel spelen. Online trekt mij echt totaal niet. Zit er enkel online in, zijn ze mijn €80 al kwijt en ik denk dat dit voor best veel mensen geldt.

Online zal er ongetwijfeld bij zitten, en langer ondersteund blijven, maar ik denk wel dat single player de meeste mensen zal trekken.

Ik hoop het althans.
Gewoon via fivem spelen dan kan je op RP servers komen waar gewoon politie en admins/staff aanwezig zijn die toezicht houden. Ik speel het nog steeds, met gta5.
Dikke pro coke loods in bezit met een paar vuurwapens en vuurwapens zijn redelijk moeilijk aan te komen en kost best veel geld dus daar heb je niet dat je continu afgeknald wordt, te tricky dat je opgepakt wordt, wat weer tijd en geld kost.

Ik kijk ook het meest uit naar gta6 in fivem, nog meer dan de sp zelf van de game.
Dan zal ik ‘m moeten skippen helaas. Ik heb te weinig tijd om continu online afgeschoten te worden door 16-jarige fanatiekelingen.
In welke steden nog meer dan? Ik begreep dat het alleen Vice City zou zijn.
'Ook' als in: net als de afbeelding, denk ik.
Ik vermoed dat 'ook' hier bedoelt is als 'dan ook' :)
Dat is nog niet officieel bevestigd. Uit de leaks kan je een hoop opmaken maar blijft tot een officiële bekendmaking speculatie.

Dat gezegd hebbende is de kans op Vice City natuurlijk wel groot :+
Zover ik weer gaat die zich overal afspelen (althans uit de geschiedenis van GTA)
Het is niet voor niets GTA VI(ce) he.
Heb er een hard hoofd in. Ik speel GTA sinds de eerste top down games (zoals waarschijnlijk velen hier) en heb het als single player zien evolueren tot San Andreas en daarna is het bergafwaarts gegaan als je een single player sandbox zoekt. De extra inkomsten van online en microtransations hebben er voor gezorgd dat de single player heel snel op z'n snufferd valt qua 'long term gameplay incentives'. De gang mechanic, collectables en andere activiteiten waren heel tof in SA; voelde nog echt als een diepe single player RPG maar in GTA 5 is al die content verpakt in de online modus en is er weinig lol aan te beleven behalve als je de onrealistische lobby-hel van online kunt verdragen.
Weet je wat pas erg is?

Ik heb in de aanloop naar GTA6, GTA IV maar weer eens geïnstalleerd en ik werd zo enorm vrolijk van dit spel. Veel leuker dan het verhaal en de setting van 5.

MAAR... Na het uitspelen daarvan heb ik Mafia 2 ook geïnstalleerd en eigenlijk blijkt dat gewoon weer met afstand een beter spel te zijn.

De richting waar games op gaan stelt mij echt teleur. Je kunt er gif op innemen dat dat GTA6 aan alle kanten ontwikkeld gaat zijn met monitization in gedachten. Die achterlijke vliegende motoren in GTA online zijn er een prachtig voorbeeld van
IV vind ik leuker omdat het verkeer niet zo op rails zit als bij V. Het is leuk om verkeersopstoppingen e.d. te veroorzaken en een kettingreactie aan explosies te veroorzaken. Dat lukt niet in V. Ik parkeerde eens een vrachtwagen dwars op een druk kruispunt, stapte uit en wilde hetzelfde gaan doen op een andere baan, maar een aantal seconden na te zijn uitgestapt verdween de vrachtwagen gewoon. Ook bij rijdende auto's rammen merkte je dat ze echt strak op rails zaten. De interactie met npc's is ook matig; daarin kunnen ze wat leren van de Watchdogs serie. Op autorijden en de graphics na scoort de Watchdogs serie wmb op de meeste vlakken beter. Die minigames zoals golf e.d. zijn echt te beperkt om langdurig interesse vast te houden.
"Je kunt er gif op innemen dat dat GTA6 aan alle kanten ontwikkeld gaat zijn met monitization in gedachten."

Online wellicht. En so what?
Gta 5 vond ik qua single player en setting veel toffer dan deel 4. Blijft persoonlijk. Deel 4 was technisch ook echt rampzalig op zowel consoles als pc’s. Echt lekker draaide het nooit.

Niks mis met monitization. Geld verdienen is geen vies iets. Het zou Rockstar wel sieren als het niet enorm gepusht gaat worden en de sp hier grotendeels ongemoeid mee laat. Dat ze je online helemaal proberen kaal te plukken, tja… prima wat mij betreft. Ben je ook zelf bij. Game ontwikkelaars zijn ook wel gek om dergelijke omzet niet te pakken.

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 23 juli 2024 09:37]

Ik heb SP gedaan en toen online gegaan en de hele Online GTA weer uitgekotst. Echt totaal geen leuke ervaring. Maar voor de SP zou ik wel weer gaan spelen, dat was leuk genoeg. Online is waardeloos.
Online is waardeloos.
En waarom spelen duizenden mensen al jaren online GTA? Zeker omdat ze ook net als jij moeten kotsen maar toch gewoon weer doorgaan. Als je het niks vind koop je het niet of zet het spel op Marktplaats ofzo in plaats van je mening te verkondigen op mensen die het wel leuk vinden.
Je verkoopt het als een feit, maar ik neem even aan dat het je mening is, want ik heb 2 maanden echte speeltijd in GTA online en echt ontzettend veel plezier gehad. Kon er vroeger alleen maar van dromen dat ik in een GTA wereld kon spelen met vrienden en andere Tweakers.

Ga je alleen als noob online ja dan zal het geen leuke ervaring geven gok ik en een behoorlijke grind.
Dus je had het eerst goed staan, maar je krijgt een kick van mensen die er op reageren dus haalde je het weer weg? Of waren je letters op?

En ik ik typte dat ik het aan neem en dus enkel benoem gezien er genoeg mensen op Tweakers rondhangen die meningen als feiten rondslingeren dus je weet het nooit helemaal zeker. Moet je het er expliciet bij zetten? Nee je moet niks en zeker niet als je graag twijfel zaait.
Nee, ik had het staan voor ik postte en weggehaald voor ik postte omdat ik het pedant vond.
Ik weet nog dat er bij GTA 5 ooit de belofte was gedaan voor extra single player content. En toen werd GTA Online een gigantisch succes en de single player is een stille dood gestorven.
Daar is nooit belofte van gedaan.
Jawel, dat hebben ze wel.

In 2014.
And later this year, look for even more additions to both Grand Theft Auto Online and Grand Theft Auto V, including more holiday-themed updates, some very exciting Story Mode DLC and much more.
"San Andreas en daarna is het bergafwaarts gegaan als je een single player sandbox zoekt."

Wat een onzin, als GTA fan van deel 1.

De single player in GTA V is fantastisch, en geen enkele open world game op RDR2 na komt er ook maar bij in de buurt.
Ook ik heb de GTA serie gespeeld vanaf 1. San Andreas is een ontzettend tof spel, maar een 'diepe single player RPG'? De gang mechanics (in ieder geval het overnemen en behouden van territories) waren prut, en een hoop side activities waren 1x geinig en daarna in niet weer.

Gta4 was ook een ontzettend mooi en vermakelijk spel, met de nodige side activities (Niko, it's your cousin!).

Gta5 idem dito. Wanneer je de online mode even compleet vergeet is het een fantastische single player game, met een volle en levendige map waar genoeg te doen is.

Ik ben het er absoluut wel mee eens dat de multiplayer een stokje heeft gestoken voor de verdere ontwikkeling van de single player en een eventuele gta6, wat ontzettend jammer is. Hier heb ik zelf ook niets mee. Maar om nou te zeggen dat single player zo bergafwaarts is gegaan is wel wat kort door de bocht imho...
Ik heb de GTA games altijd met veel plezier gespeeld maar eerlijk gezegd doet dit nieuws me niks. Het vorige deel is zo enorm lang geleden en het feit dat je waarschijnlijk nog dik 2+ jaar kan wachten tot je iets kan spelen helpt niet echt mee.
De hype die ik voelde bij GTA V ontbreekt nu... Misschien ook omdat GTA V veel te lang is uitgemolken.
Unreal engine 5 met de Matrix Demo achtige gfx in een cool jasje zou een buy zijn
Waarom zou GTA op Unreal draaien? Ze hebben hun eigen engine (RAGE)
Yep, daar zal de afgelopen jaren ook gewoon flink aan doorontwikkeld zijn, ben dus erg benieuwd.
En daarnaast weten we al hoe de game er uit komt te zien na de gelekte beelden.
Ik bedoelde meer dat type graphics :) Ben heel benieuwd hoe de ontwikkeling van de in house engine is gegaan..stiekem hoopt iedereen op een leap zoals toen bij crysis. Ik verwacht het niet alleen, waarschijnlijk red dead redemption opgepoetst en in gta stijl.
Type graphics? Unreal is een Engine, je kan elke denkbare stijl aan graphics in die engine voor elkaar krijgen. Dat is niet gebonden aan een engine.
Hij zegt toch Matrix Demo specifiek?
Het enige game bedrijf dat een aankondiging voor een aankondiging van een aankondiging aankondigt :+
En het internet ermee breekt :+

Ik kan me de anticipatie nog herinneren in 2011, voor GTA 5: nieuws: Rockstar maakt Grand Theft Auto V officieel

En nu, 12 jaar later voel ik me als dertiger weer in een snoepwinkel :D
Op dat tempo zal ik hopelijk GTA VIII nog net mee kunnen maken :+
Tegen die tijd met Augmented Reality. GTA-GO. Soort Pokémon Go, maar dan loop je met een bril over straat en "schiet" je willekeurig mensen neer, steelt autos enz.
En zonder dat we weten hoe het eruit ziet, kunnen ze hem nu al met winst verkopen
Dus we hadden onlangs een aankondiging voor de aankondiging van de trailer. Top
Dat klopt, hype building heet dat. Gebeurt wel vaker met titels van dit formaat
Probleem met teveel hype is kans dat het er niet aan kan tippen.

With great hype comes great expectation.
-Uncle Ben
Lol, leuke Spiderman reference! Opzich heb ik er wel vertrouwen in, een slechte GTA is nog nooit gemaakt wat mij betreft en als je naar de immens gedetailleerde wereld van RDR 2 kijkt en dit moet daar een evolutie van worden... De verwachtingen zijn daar iig, Ik ben benieuwd. Doe er een VR modus in en het kan voor mij al helemaal niet meer stuk.

[Reactie gewijzigd door Lucifer of God op 23 juli 2024 09:37]

Expectation is the gateway to disappointment.
Mooi Sinterklaar cadootje
Jij geeft je kinderen dan wellicht ook een reclame-folder voor hun Sinterklaas ? :)
Nee die krijgen ze eerder, de bekende speelgoed gids.
Voor 2026 misschien ja. Komt dit jaar niet uit, naar verwachting volgend jaar ook nog niet.
Ik had niet verwacht dat ik over 4 dagen naar een trailer van de volgende GTA zou gaan kijken. Super, kijk er heel erg naar uit!
Ik hoop dat je nadenkt voordat je geld uitgeeft. Ik ben wel fan van GTA, maar ik ben skeptisch, net als @Azerox
... ben bang dat het een microtransactie eventueel icm enkel online hell gaat worden.
In dat geval laat ik het voor wat het is. De enige manier nu om de tegenwoordige troep (microtransacties, DRM, pay2win, lootbox) tegen te houden, is het verdienmodel onderuit halen.
Als ik online reviews lees van een restaurant waar de verkeerde gerechten worden geserveerd, lauw, met haren en dat al een half jaar lang, dan is er wat mij betreft geen bestaansrecht voor het restaurant. Jammer dat ze dan failliet gaan, maar als dan het ontslagen personeel elders wel (beter) hun best doen, dan is dat prima wat mij betreft.
En zo geldt het ook in de game-industrie. (ernstig hinderende) DRM, lootboxen, pay2win, (overmatige) microtransacties? Prima, stop maar, een faillissement is prima.
Speel toch alleen maar offline.
Speel je het toch niet. Alsof R* daar wakker van ligt terwijl miljoenen andere het wel kopen en daar totaal geen moeite mee hebben. Klein clubje die altijd lopen te zeuren en het uiteindelijk toch kopen.
Misschien moeten andere miljoenen het dan ook niet kopen?
Maar wat dat betreft zijn we collectief incompetent: we zijn in staat om massaal de problemen te zien, maar niet om dat om te zetten in de juiste acties. Waarvan akte als ik jouw reactie en die van tiswat lees ...
Ja welkom in deze wereld. Allemaal schaapjes. Kun je wel zeuren maar het is gewoon een feit waarmee je moet dealen. Maar Rockstar games zijn zeker een uitzondering met problemen in games dus pak dan liever even een FIFA of COD die elk jaar hetzelfde trucje doen. Dat is veel erger.
Schijnt dat je ook auto's kan stelen in het nieuwe deel.
Poh nee dat kan echt niet hoor

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.