Pornoactrice Riley Reid brengt platform uit met chatbots van pornoacteurs

Pornoactrice Riley Reid heeft Clona.ai uitgebracht, een chatbotplatform waarop gebruikers kunnen converseren met 'clones' van pornoacteurs. De AI-bots maken gebruik van het Llama 2-taalmodel van Meta en zijn met instemming van de acteurs getraind op hun content.

Vooralsnog bevat Clona.ai, dat in bèta is, twee actrices waar gebruikers gesprekken mee kunnen voeren, waaronder Reid zelf. De actrice zegt tegen 404 Media dat de clones zijn getraind op zowel interviews en podcasts als ook pornografisch materiaal van de betrokkenen. Het platform adverteert 'volledig ongecensureerde chats', maar de medeoprichter benadrukt dat er inhoudelijk wel begrenzingen zijn ingebouwd. Zo kan de AI-variant van Reid niet over bepaalde seksuele handelingen praten waar zij ook niet over zou praten.

Clona.ai biedt momenteel twee abonnementen aan. De gratis variant geeft afnemers toegang tot een van de creators, met als beperking dat er slechts vijf berichten per maand uitgewisseld kunnen worden. Het Pro-abonnement kost 30 dollar per maand en wordt wederom afgesloten voor één van de creators. Met dit abonnement kunnen afnemers een onbeperkt aantal berichten uitwisselen.

De chatbots maken gebruik van Llama 2, het opensourcetaalmodel van Meta. Het moederbedrijf van Instagram en Facebook kondigde eind september eigen AI-clones van bekende persoonlijkheden aan.

Clona.ai
Bron: Clona.ai

Door Yannick Spinner

Redacteur

25-10-2023 • 12:35

199

Reacties (199)

199
190
82
10
0
64
Wijzig sortering
Niemand? Ok.
Als je die AI traint met het de database van deze acteurs en actrices. Wat voor gesprekken krijg je dan?
'So, what's your favorite food?'
- 'gargl, gargl, oh yes, oh God, yes, yes, yeeeeeeeeeees'

Want, uiteraard, een vriend van mij heeft het bronmateriaal nooit kunnen betrappen op genoeg tekst om op te trainen.

Maar ik vraag mij af wat dit op de lange termijn gaat doen met de manier waarop men sociale omgang met elkaar heeft.
Ik heb het idee dat social media er voor gezorgd heeft dat we onbeschofter tegenelkaar zijn gaan doen. Dit omdat we de afstand die we op social media tot elkaar hebben ook in het echte leven denken te hebben. Het filteren van opmerkingen en gedrag in offline en online situaties vervaagd steeds meer.
Als we banden gaan opbouwen met AI modellen (niet alleen deze porno variant) hoe zal dit onze manier van communiceren beïnvloeden. Je kan veel makkelijker abrupt stoppen of het voorgaande negeren zonder dat hier consequenties aan hangen zoals in het echte leven.
Gevolg kan zijn dat mensen in het echte leven veel minder inlevend zullen zijn (je went er met AI mogelijk aan dat een conversatie vrijwel altijd op jouw voorwaarden gevoerd wordt).
(opbouwende) kritiek of een weerlegging van jouw opinie zullen dan mogelijk een grote impact hebben op iemands gevoelens.
Ik denk dat er op school dan ook veel aandacht moet zijn voor 'echte' communicatie en interactie.
Ik reageer even enkel op je eerst stuk:
Als je die AI traint met het de database van deze acteurs en actrices. Wat voor gesprekken krijg je dan?
'So, what's your favorite food?'
- 'gargl, gargl, oh yes, oh God, yes, yes, yeeeeeeeeeees'
Er zijn vast genoeg mensen die dit heel grappig vinden, maar ik vind dit nogal denigrerend. Dit is equivalent met zeggen "oh, een chatbot maken van voetballers, die chatbot kan dan alleen maar zeggen "pas eens even" en "auw scheids, dit deed echt pijn!"" Of "een LLM gebaseerd op developers? Die zeggen toch nooit wat". Onzin dus, en je reduceert deze mensen tot 1 beperkt aspect.

Zoals in het artikel staat worden de modellen getraind met podcasts, interviews, en ander materiaal van de actrices. Daar kan je enorm veel uit halen, want er wordt vaak over het priveleven en maatschappelijke thema's gepraat. Zeker nu is dat soort materiaal veel breder beschikbaar dan zeg maar tien jaar geleden: deze performers bouwen steeds vaker een eigen 'merk' op. Podcasts werd al genoemd, maar ook twitch streams is iets dat vaak gedaan wordt. Je ziet heel erg dat de industrie (of toch een deel ervan) aan het verschuiven is naar iets dat ook wat biedt buiten enkel pornografische materiaal. Het succes van OnlyFans en Patreon duidt daar al op.

Dit zijn mensen, en die doen dus echt wel iets meer dan enkel in pornofilms spelen.

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 14:02]

Dat je de grap niet leuk vind, daar kan ik niets aan doen. Ik vind ook niet alle comedy leuk.
Maar de grap zit hem hier in het feit dat de algemeen aanname is dat porno nu eenmaal geen diepgaande dialogen kent en zegt niets over de persoon die die dialoog levert.
Of sta je ook op de barricades om het op te nemen voor stiefzussen omdat die blijkbaar steeds door hun stiefbroer geholpen moeten worden als ze vastzitten bij het leegruimen van de wasmachine? Grappen werken met vooroordelen (Belgen zijn dom, Nederlanders gierig), algemeen herkenbare situaties (Komt een man bij de dokter...) of ontregeling van aannames (het is groen en het bijt niet, een dode pinguïn).
En het is de context waarin de grap wordt verteld die bepaald of het beledigend is of niet.
Ik gaf aan dat als de AI getraind wordt met de film als bronmateriaal er slechts een beperkte dialoog zou zijn.
Ik zei bijvoorbeeld niet dat 'die blonde porno bimbo's zo leeghoofdig zijn dat er geen zinnig woord uit komt als ze een AI moeten trainen'. En daar zit hem het verschil.
De grap ging over het bronmateriaal, niet over de persoon die het bronmateriaal produceert. En er werd niet op de man gespeeld. Het is niet de actrice maar het script dat hier op de hak werd genomen.
Wetende dat pornoactrices tegenwoordig veel meer aan branding doen en naast hun films ook podcasts en in andere uitingen te horen zijn ga er inderdaad ook eerder van uit dat er een standaard chatbotmodel gemaakt wordt van de interviews en ander beschikbaar materiaal van de actrice en dat die met een sample van haar stemgeluid getraind wordt om te klinken zoals de actrice.

[Reactie gewijzigd door MrE op 22 juli 2024 14:02]

Ik ga maar kort regeren op je geneuzel over "het is een grap dus je mag niet zeggen dat het denigrerend is" gedoe: je "grap" was denigrerend. Ik sta niet op barricades, ik benoem dat gewoon.
Ik gaf aan dat als de AI getraind wordt met de film als bronmateriaal er slechts een beperkte dialoog zou zijn.
In de eerste paragraaf van het artikel staat dus al gewoon vermeld waarop de LLM getraind wordt: interviews, podcasts, en meer. Je comment/grap gaat dus over iets dat jij verzint, niet iets dat gebeurt.
even off-topic, met jouw logica over grappen kunnen komieken als peter pannekoek, daniel arends, theo maassen, jochem meijer, hans teeuwen en noem ze allemaal maar op net zo goed stoppen.

Je punt over de hoeveelheid materiaal uit interviews/podcasts valt ergens ook nog mee. Ja het gaat niet alleen maar over porno, maar het is niet alsof ze dagelijks in interviews het hebben over politiek, oorlog of andere zaken. Daarnaast zal de algemene user ook niet dat soort vragen stellen aan de chatbot, maar zal dit (hoogstwaarschijnlijk) een soort sexchat bot worden.
Ten eerste zeg ik niet dat zulke grappen niet mogen. Ik zeg enkel dat ik jouw grap niet bepaald grappig vind. De vergelijking van jezelf met professionele comedians vindt ik dan weer wel grappig ;)
Maar ten tweede twijfel ik er ten zeerste aan of dit wel een grap is wanneer ik naar de reacties hier kijk. Even een bloemlezing uit de reacties op mijn comment:
Klanten gaan hierop abonneren om een goed gesprek te hebben over de actualiteiten...
doorgaans is het stereotyperende beeld van een dom blondje gewoon de realiteit.
Het publiek wilt maar 1 ding van deze dames: niemand kijkt naar Riley Reid omdat ze nou zo een slimme vrouw is.
Waar jij een probleem mee hebt is dat mensen pornoactrices objectiveren: dat is hun eigen dikke schuld. Je kan niet en in een pornofilm gaan spelen en verwachten dat we je dezelfde behandeling gaan geven als een vrouw die keihard werkt bij de Mc Donalds. Acties hebben consequenties.
indien je in de seksindustrie werkt dan verdien je wat je krijgt: een hele hoop geld, maar geen respect.
Je kan wel zeggen "het is maar een grap", maar als vervolgens mijn inbox vol zit met reacties van mensen die duidelijk aangeven dat ze neerkijken op deze vrouwen enkel en alleen door het werk dat ze doen, dan is de lol voor mij er een beetje vanaf.

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 14:02]

Ik was niet degene die de grap maakte. Ik haakte er alleen op in :-)
De reacties die jij nu er nu uit pikt, staan stuk voor stuk los voor de grap zelf. zo simpel is het gewoon. nogmaals, de komieken die ik noemde maken met zijn alleen wel hardere grappen dan deze. Maargoed. Iedereen zijn humor.

Daarnaast, die 1e comment: "Klanten gaan hierop abonneren om een goed gesprek te hebben over de actualiteiten..." is in feite wat ik ook al zei, 99% zal gesprekken zijn die gewoon over seks gaan. zo simpel is dit gewoon. Je blaast het mijns inziens helemaal buiten proportie. Iets wat mijns inziens teveel gebeurd in de samenleving. Je mag niks meer zeggen, of iemand zoals jij valt er wel weer over. Natuurlijk moet je met meningen en discussies respectvol blijven voor elke betrokken partij dan ook, maar als je gaat mierenneuken over welke grap wel/niet kan, dan is het einde zoek.
Je blaast het mijns inziens helemaal buiten proportie.
Ik zeg dat een "grap" denigrerend is, en jij beticht mij van humor te willen verbieden. Als iemand hier iets uit proportie blaast ben jij het wel :+

Je blijft professionele comedians erbij sleuren, maar er is een reden dat zij op een podium staan en de gemiddelde tweaker niet: er is een verschil tussen een grove grap, en gewoon wat neerbuigende uitspraken doen.

Ik wijs wederom naar de reacties die ik quote. Jij doet alsof ik ze 'eruit pikte', maar alles is publiek: je kan zien dat deze reacties letterlijk in elke reply op mijn eerste comment komen. het zijn dus geen fringe uitspraken, het neerkijken op deze vrouwen is hier in de reacties breed gedragen. dus nogmaals: "het is maar een grap en we bedoelen het niet neerbuigend" strookt simpelweg niet met wat je hier nu leest. De ergste commenter zegt zelfs openlijk dat sekswerkers geen respect verdienen.
Je mag niks meer zeggen, of iemand zoals jij valt er wel weer over. Natuurlijk moet je met meningen en discussies respectvol blijven voor elke betrokken partij dan ook, maar als je gaat mierenneuken over welke grap wel/niet kan, dan is het einde zoek.
Dit is zo een grijsgedraaide plaat, en het is een bizar eenzijdige klaagzang: ik zeg nergens dat iets niet mag, ik zeg dat iets denigrerend is.
Het is iedereen zijn recht om lomp, onbeleefd, denigrerend, neerbuigend, en in het algemeen onaangenaam te zijn. Ik wil dat enkel benoemen en er een gesprek over hebben, maar dat is dan zogezegd censuur volgens jou?

In mijn ogen is net dat een bedreiging van het vrije woord.

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 14:02]

Een plaat word niet zomaar grijs gedraaid. Dat gebeurd alleen als het een goede plaat is 😊

Ik snap niet zo goed wat je met het benoemen en zo'n gesprek wil bereiken. Jij vond het geen goede grap. Ik wel. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Daarnaast, als je dan een dialoog wil voeren, moet je ook mijn argumenten wat meer onderuit proberen te halen. Want tuurlijk, die komieken verdienen er idd geld mee, maar nogmaals, zij maken wel ergere grappen en afgezien een aantal individuele mensen wellicht, valt niemand daar overheen. In de tijden waar we nu in leven, zouden we blij moeten zijn dat mensen nog ergens om kunnen lachen, zelfs al is dat niet jouw, of mijn humor.

Je pakt de comments er wel specifiek uit, want zoals gezegd, ze hebben geen enkele relatie met die grap waar jij over viel. Ze staan onder jouw comment. Niet onder de grap. Daar waren het geen reacties op. Ze zijn dan ook niet echt als grap bedoeld.
Het zijn, eerlijk is eerlijk, comments waar je dan eerder over had kunnen vallen dan over die grap. Zeker die laatste 2.

En ja, ook nu blaas je het weer uit proportie, naar mijn mening. Ik zeg ook nergens dat jij het niet mag benoemen, maar mijns inziens moet een gesprek/discussie zin hebben. Dat heeft het in dit geval niet. Dit is gewoon een geval agree to disagree. Daar kunnen we nog uren over doorpraten, maar we staan er dus gewoon anders in.
Daar veranderd een (nogmaals, mijn mening) nutteloos gesprek niks aan. Soms is zwijgen goud

[Reactie gewijzigd door Drunken_Bear op 22 juli 2024 14:02]

Precies! Klanten gaan hierop abonneren om een goed gesprek te hebben over de actualiteiten...
Je lacht ermee, maar onironisch: ja, zo'n beetje wel ja. Waarom denk je dat vele pornosterren op Twitch zitten met een groot publiek. Die zitten echt niet enkel over porno en seks te praten, en toch kijkt er een groot publiek.

Het doelpubliek van pornosterren bestaat uit twee soorten: kijkers die gewoon wat porno willen kijken, en die betalen doorgaans niet maar gaan maar PH of een andere gratis site. En dan heb je een andere categorie, en die wil meer en betaalt daarvoor.

Vice heeft een interessante reeks reportages over OnlyFans en hoe dat zeker tijdens de lockdowns een grote boost kreeg, omdat een deel van het publiek meer zoekt dan enkel porno, en ook een persoonlijke connectie zoekt. Zij willen chatten, en ja, dat wordt vaak sexueel, maar niet uitsluitend.

Of dat gezond of wenselijk is weet ik niet, maar dat is een van de evoluties die de adult industrie momenteel ziet gebeuren.
Ik denk dat niemand een gesprek wilt voeren met een "actrice" van deze genre. Het publiek wilt maar 1 ding van deze dames: niemand kijkt naar Riley Reid omdat ze nou zo een slimme vrouw is.
En al helemaal niemand wilt converseren met een chatbot.

Dit is weer een scam om eenzame mannen geld uit hun zak te kloppen. Dit is net zo iets als die sextelefoonlijnen,of wat Andrew Tate deed met cammen. Niets anders dan geld verdienen over de rug van eenzame mannen. Dit is net zo iets als Tinder die je laat matchen met een robot en je tijd verspilt. Niets mis mee; walgelijke verdienmodel.

Waar jij een probleem mee hebt is dat mensen pornoactrices objectiveren: dat is hun eigen dikke schuld. Je kan niet en in een pornofilm gaan spelen en verwachten dat we je dezelfde behandeling gaan geven als een vrouw die keihard werkt bij de Mc Donalds. Acties hebben consequenties.
Ik denk dat niemand een gesprek wilt voeren met een "actrice" van deze genre.
Nou daar zit je dus fout, want het tegendeel wordt bewezen door de omzet van OnlyFans van 5.5 miljard USD. Een deel van de reden dat daarvoor betaald wordt is toegang tot chat.
Niets anders dan geld verdienen over de rug van eenzame mannen.
En een supermarkt is niets anders dan geld verdienen over de rug van hongerige mensen?
Niemand verplicht je om te betalen voor porno of toegang tot deze chatbots. Wil iemand dit en ervoor betalen? Prima. Wil iemand dit aanbieden? Ook prima. Vrije markt, vrij land. Niemand hier wordt uitgebuit, dus ik sta nogal te kijken van hoe hard jouw toon, waarmee je wil doen alsof dit uitbuiting is.
Waar jij een probleem mee hebt is dat mensen pornoactrices objectiveren: dat is hun eigen dikke schuld. Je kan niet en in een pornofilm gaan spelen en verwachten dat we je dezelfde behandeling gaan geven als een vrouw die keihard werkt bij de Mc Donalds. Acties hebben consequenties.
Ja, ik heb zeker problemen met toxische mannen die denken dat iemand geen greintje respect verdient omdat ze in de seksindustrie werken. Dat jij dit niet enkel ok vindt maar ook nog eens de schuld bij de vrouwen legt is echt heel triest.

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 14:02]

Nee, inderdaad, indien je in de seksindustrie werkt dan verdien je wat je krijgt: een hele hoop geld, maar geen respect.
Of moeten we Verpleegkundigen, Leerkrachten, kortom mensen met een RESPECTABEL, werk doen hetzelfde respect geven als sekswerkers? Ik vind van niet. Die vrouwen kiezen er willens en wetens voor: als we jou regel gaan hanteren dan verdient een docent biologie dus hetzelfde respect als een succesvolle wietteler: not gonna happen. Ik ga iemand die bijvoorbeel op OF ondergeplast wordt voor heel veel geld, niet met dezelfde respect behandelen als mijn moeder die decennia lang heeft gewerkt in een Operatie Kamer als Assistent van een Chirurg.

Het moet niet gekker worden.

"Toxische mannen"Is Newspeak voor "alles wat mannen zeggen is stom": een volkomen holle nutteloze opsomming dat nergens op slaat.
Toch kun je je afvragen wat je aan trainings materiaal hebt. Nou heb ik zelf weinig ervaring met porno acteurs/actrices maar wel best veel met modellen en doorgaans is het stereotyperende beeld van een dom blondje gewoon de realiteit. Van de honderden modellen waar ik mee aan tafel heb gezeten vanuit m'n werk waren hooguit 2 a 3 echt memorabel. Dames uit Mexico die hoog opgeleid waren maar toevallig ook heel knap en dit als een kans zagen om de wereld te zien.

Echter als je met die andere 99% van de dames een LLM gaat trainen, het lompe van "gargl of auw scheids", wordt toch wel heel snel de realiteit vermoedelijk. LLM's gaan stereotypes gewoon veel meer blootleggen. Zo zagen we dat ook recentelijk met Tweakers die een artikel schreven over "Nederlanders", nagenoeg ieder model gaf een typetje Nederlander, blond.

Ik heb geen antwoord maar als we LLM's gaan trainen met een specifieke groep mensen is dat enerzijds mooi, maar hoe denigrerend het ook mag zijn, zullen we dus ook bots zien die gewoon sociaal heel beperkt zijn. En als we daar vervolgens gewone mensen mee laten spelen dit zal geen positief resultaat hebben.

De jeugd is gewoon anders dan toen wij jong waren (en wij waren anders dan onze ouders). Maar het gevaar van LLM, social media enz. is zeker daar en het is aan ons ouders, leraren, vertegenwoordigers om ons te beschermen en ook op te leiden.
Anoniem: 85014 @MrE25 oktober 2023 16:11
Ik zie veel overlap met de problemen die social media reeds veroorzaakt hebben:
  • Gevolg van social media is dat mensen in het echte leven veel minder inlevend zijn. Check
  • De bubbel van gelijkgestemden waar social media je in werpt zorgt ervoor dat een conversatie vrijwel altijd op hun voorwaarden / opinies gevoerd wordt. Check.
  • (opbouwende) kritiek of een weerlegging van jouw opinie zullen dan mogelijk een grote impact hebben op iemands gevoelens. Check. Zelfde reden.
  • Ik denk dat er op school dan ook veel aandacht moet zijn voor 'echte' communicatie en interactie. Check.
Ik merk ook met de weinige 'echte' communicatie die ik met de jongeren die met social media opgevoed werd had, dat die uitzonderlijk voorzichtig moest gevoerd worden. Hun lichaamstaal toonde al heel snel, voor het minste, dat een ander standpunt dan dat wat ze al hadden als choquerend wordt ervaren.

Hoewel hun standpunt heel vaak bijzonder extreem en zelfs gevaarlijk is. Voorbeelden genoeg daarvan. Dat standpunt is vrijwel nooit goed onderzocht en vrijwel altijd op basis van louter meningen, indoctrinatie en veelal valse informatie die in hun social media bubbel werd ingelepeld.

Dus nu met die porno-chatbots gaan we hetzelfde meemaken met hun seksualiteit? Want die AI bots gaan natuurlijk alle privacy en metadata van hen weten (en vooral op een manier waardoor ze het niet meteen door hebben). Waardoor het AI gesprek volledig in de bubbel van waar ze reeds in zitten zal gevoerd worden.
Dat vertekend beeld over seksualiteit en hoe je met elkaar omgaat in bed, hebben ze toch al door de porno die gewoon gratis toegankelijk is op meerdere kanalen. Dat zie je nu al zonder AI.

Als de AI goed getrained wordt kan die juist ervoor zorgen dat dat vertekend pornobeeld veranderd. Gezien de AI ook wordt getrained op basis van podcast en die podcast best interessant kunnen zijn om bepaalde vertekende beelden te bestrijden, zou het best wel eens goed kunnen komen.
Dat vertekend beeld over seksualiteit en hoe je met elkaar omgaat in bed, hebben ze toch al door de porno die gewoon gratis toegankelijk is op meerdere kanalen. Dat zie je nu al zonder AI.
Dat het een vertekend beeld geeft over hoe je met elkaar omgaat in bed is puur gebaseerd op meningen.
Iemand kan wel roepen "ik zou nooit X of Y doen, dat gebeurt alleen in films" maar is het ook echt zo?
Als actie X gelijk staat aan denegerend uitspraak A dan zal iemand niet gauw toegeven dat ze het ook doen of willen want ze willen niet uitgemaakt worden voor denegerend uitspraak A.
Dat is de sociale stigma wat gecreëerd wordt.
Een porno is natuurlijk heel anders dan je prive tijd in bed om een bepaalde fantasie te creëren maar het zit er ook niet zo ver van verwijdert als wordt aangenomen.

Beetje hetzelfde als game fabrikanten geen grote borsten in games willen laten zien want het is niet "realistisch" en rond uit denigrerend tegen vrouwen met een normaal postuur.
In de basis klinkt het logisch maar feitelijk slaat het nergens op. Ook in het echte leven kan je makkelijk een DD tegen komen en zit je doodleuk mensen met DD te bodyshamen.
Het hele doel was toch om bodyshaming tegen te gaan?

Wat in je eigen slaapkamer doet moet je voor je houden en niet opdringen als een of ander morele BS verhaal.
Erg veel dialoog zit er doorgaans inderdaad niet in de gemiddelde pornofilm. Meestal komen ze niet verder dan "please help me step-bro, I'm stuck!" of "you are so much bigger than your dad!" :+

Maar goed, er kan natuurlijk ook worden geopteerd voor de "girlfriend experience". Ik weet niet genoeg van de acteercapaciteiten van porno acteurs/trices (Sasha Grey vond ik niet heel overtuigend) maar als het voornamelijk om de stem en de beeltenis gaat kan een ai dat misschien wel prima uitvogelen?
Sasha Grey in entourage verneukte een heel seizoen :'(
Letterlijk of figuurlijk ? :p
"But not as big as your grandfather!!!"

Sorry, kon dat even niet laten, mijn excuses.
Waarom niemand? Ik zou hier nooit op komen lol
een vriend van mij heeft het bronmateriaal nooit kunnen betrappen op genoeg tekst om op te trainen.
:9

Maar het is inderdaad een probleem - "communicatieve afstomping" en verlies aan empathie.
"but your my causin" |:(

[Reactie gewijzigd door MineTurtle op 22 juli 2024 14:02]

we gaan simpelweg een eeuw terug in de tijf. Toen hadden we een arbeidersklasse die hoogstens lagere school had, op hun 12e de fabriek in, geen vocabulaire om te praten. Naar de kerk voor de indoctrinatie. We komen er wel weer oveeheen...
ik kom niet meer bij haha.
en laat die boze lelijke kabouter kiang maar lekker janken met zijn piepstemmetje LOL
Jij ziet het vervangen van een echte vrouw/jong volwassene als iets slechts.
Maar wat nou als hierdoor de vrouwenhandel afneemt? Want waarom de moeite nemen om vrouwen met smoesjes hierheen halen, hun paspoort af te nemen en ze dwingen sex te hebben terwijl je op je zolderkamertje zonder al die stress zo even wat nieuwe standjes uit je pc kan schudden?
Waar ik wel met je in mee kan gaan is het feit dat er hele onrealistische verwachtingen kunnen ontstaan. Onrealistische verwachtingen die er nu ook al zijn door de huidige porno industrie maar dan met echte vrouwen die soms gedwongen zijn geworden.

En afwijkend van de Porno AI discussie. Ik denk dat, AI best een goede plek kan innemen in ons leven.
Nu is het alsof we weer voor het eerst vuur ontdekken. We gebruiken het voor primaire zaken en gaan er inefficient mee om maar dadelijk is er iemand die ontdekt dat je er vlees mee kan garen en zo ziektes tegen kan gaan en nog weer wat later is er iemand die ontdekt dat je er een verbrandingsmotor mee kan maken.
Ik denk dat als de hype van AI als wonderolie voor alle problemen is gesetteld dat het in combinatie met bedieningsinterfaces of iets dergelijks wel kan werken.
Zoals de WYSIWYG interface een vervolgstap was in de besturing van pc's en de interface van de iPhone smartphones een stuk praktischer maakte.
Een vriendinnetje van me die doet content voor only fans en nog een paar van die platforms. ze heeft een management buro en die regelen alle chats. dus je chat nooit met haar rechtstreeks terwijl je als klant denkt dat wel te doen.

dit callcenter verkoopt ook de extra content (dus speciale verzoeken, wil je een filmpje maken met dit of dat) en dan geeft de callcenter gewoon een prijslijst af wat het kost en daar pakken hun weer 20% van.

Enige wat zij dus maakt is expliciete content en stuurt ze door naar t management buro en die plaatsen, chatten en regelen alles..... De grote OF'ers van deze wereld doen dit allemaal op die manier. je chat dus nooit rechtstreeks met haar.

Bizarre wereld hoor....ze heeft me die chats laten lezen wat mensen vragen en de behoeftes die sommige hebben en ik durf je te zeggen dat gaat best ver.

Ik vraag me wel of of die bots dit ook zo kunnen doen? dat zou haar bijv. een hoop geld kunnen schelen.
Jouw vriendinnetje heeft een managementbureau achter (of voor) zich staan. Het is vrij eenvoudig (gelukkig) om dit ook zonder te doen en dus wel echt contact met je fans te hebben en onderhouden.
Dat is juist de kracht van een platform als OF, de content creator kan alles zelf doen en heeft daar geen bureau voor nodig (en kan dus een hoop besparen).

De echte grote sterren hebben zelf iemand in dienst.
je maakt een kleine inschattingsfout, Als je een kleine 1500 abonnees hebt willen ze allemaal aandacht. en je verdienmodel zit niet in het abonnementje van die paar eur. t zit m in de speciale verzoeken, kan je je verkleden als dit? of wil je een apart videootje opnemen en dat en dat zeggen....die specials kosten veel tijd en moet je dus maken als content (en daar wordt zomaar even 400 eu voor betaald he voor zo speciaal verzoekje.)

Het is al een dagtaak om alles te doen via socials, insta, fb, tiktok en je content maken als je dan ook nog met de eindklant alles moet doen heb je simpelweg geen tijd meer. dus daarom zit er een bureau tussen.

Evengoed, ik vind het een fascinerend product, met een strategie waar ik nooit over nagedacht had. en ontopic vind ik een lullen tegen een computer over sex mij een brug te ver gaan. sex is iets intiems en dat los je niet op met een chatbot.
Is dit de dood van de nachtelijke programmering van de commerciële omroepen? Van sms heet naar blablablabla voor een onvergetelijke nacht.

Of bestaat dat niet meer? Nooit begrepen wat mensen er in zien. Heel het internet staat vol gratis porno.
Een genegeerde realiteit is dat alleenstaande mannen wanhopig zijn en dit soort behoeftes hebben. Vrouwelijke aandacht en aanraking Zie je ook op Twitch en Only Fans donaties onder de jongere mannen.

Een kerel waar ik IT hulp geef ben belde mij met de vraag hoe hij geld kon overmaken naar een site waar hij contact had via zo n site. Hij moest extra krediet kopen. Hij was er zo bewust van dat hij met een “dame” aan het praten was. De bank blokkeerde de transactie en had inmiddels een credit card aangevraagd omdat de “dame” dat als tip gaf.
Wanhopig? Er is toch niks mis mee als je op deze manier je leven kunt verrijken als je het geld hebt?
Dat is een naïeve gedachte. Die mannen doen dat niet om hun leven te verrijken. Ze doen dat omdat ze denken dat ze daardoor hun aandacht krijgen.
Vrouwen weten dit en daarom zit heel het internet vol met thirst traps. Vroeger met tv spotjes met hijglijnen, tegenwoordig met only fans en streamingdiensten.
Het is inderdaad naïef of misschien zelfs erger... Voor veel van de gebruikers is dit als een drug die uiteindelijk bijdraagt aan het verminderen van hun levenskwaliteit. De enige die zich verrijken zijn degene die er geld aan verdienen.

On topic: In de toekomst zie ik zeer veel geld omgaan in dit verdienmodel. Het is duidelijk nog iets te vroeg als je het niveau van de berichten bekijkt, maar met zo'n potentieel zal dit zeker snel verbeteren.
Je kan ook het positieve ervan inzien: :Y)

Mannen die normaal geen of weinig vrouwelijke aandacht krijgen - en derhalve niet genoeg worden gestimuleerd om te masturberen- doen dat onder invloed van dergelijk benoemd aanbod dan weer wel.

Voordeel daarvan is dat bij een zeer regelmatige ejaculatie, de kans op prostaatkanker significant verkleint.

Je doet veel mannen dus tekort :)

Het verlengt en verbetert op die wijze wel degelijk hun levenskwaliteit.
Waarom zou meer aandacht krijgen geen verrijking van je leven kunnen zijn?
Beter dan eenzaamheid. Maar uiteindelijk geen oplossing voor eenzaamheid. Ik heb er geen moeite mee zolang er maar ook andere stappen ondernomen worden.
Dit is “nep”-aandacht. Waarschijnlijk instemmend met alles en onrealistisch. Dit zorgt ervoor dat deze mensen juist meer en meer zich richten op dit soort zaken, want de echte wereld kan (te) hard zijn voor hun.

Ik ben geen dokter, maar het zou mij niet verbazen als deze (en parasociale) relaties juist leiden tot meer individualisering en minder empathie. En een samenleving heeft niet zoveel aan einzelgängers. Zeker niet in een professionele setting.
Ik denk dat je veel mannen tekortdoet. Veel mannen weten precies wat ze krijgen en zijn bereidt daar voor te betalen. Vergeet niet dat niet iedereen krap bij kas zit.
Hoe kom je erbij dat dit voornamelijk alleenstaande mannen zijn. De realiteit is dat mannen maar ook vrouwen in een slechte! relatie 's avonds laat en in de nacht dit soort sites bezoeken.
Ik weet niet waar jij je beweringen op baseert. Je eigen omgeving?
Of gewoon samen?
Helemaal vergeten. De leeftijd, hè. :)
Vrouwen weten dit en daarom zit heel het internet vol met thirst traps.
Mannen weten dit ook, en kunnen eveneens een foto van een vrouw online zetten. Een beetje Tweaker kan toch wel een foto uploaden, of niet dan?

Hele volksstammen houden zich bezig met oplichting, en ik verwacht daar eigenlijk meer mannen dan vrouwen aan te treffen.
Vandaar dat ik het een genegeerd feit noem. Mannen kunnen ook zielig zijn. Anders kunnen we ook tegen The Voice slachtoffers zeggen dat er ook vrouwen waren die elkaar aan het pushen waren.

Het feit dat Riley Reid hier aan het roer zit zegt al dondersgoed waarvoor dit bedoeld is. Je weet wel die ene pornoactrice die zegt dat ze niet vies is van verkrachting.
Dat er met twee maten gemeten wordt is wel duidelijk weer zie ik aan de reacties. Emancipatie werkt twee kanten op.
Vrouwen weten dit en daarom zit heel het internet vol met thirst traps.(...)
En jij denkt dat er louter vrouwen op het idee komen om 'thirst traps' op te zetten en zo geld van wanhopig naar aandacht snakkende mannen binnen te hengelen? 8)7
Wat een sluwe wezens zijn die vrouwen toch! Als ze jouw geld willen, hebben ze allerlei trucs om het te pakken te krijgen!

- User667420 @ incelchan
Die vrouiwen doen dus precies hetzelfde als social media op een wat minder opzichtige manier doet.... aandachtsverslaving uitbuiten.
En dat is ook een valide probleem als je daaraan tekort komt natuurlijk.
Het zijn meestal niet eens de mensen die geld hebben die hier veel geld aan besteden. Daarnaast is de kans natuurlijk ook groter dan een munt-flip dat hij met een kerel zit te praten. Aka, hij wordt gescamt.
Voldoende voorbeelden te vinden van mannen (en vrouwen) die op het einde van de rit honderdduizenden Euro hebben overgemaakt aan hun liefde op het internet die eindelijk naar hier gaat komen maar daags voor de vlucht het paspoort ook nog eens gestolen werd. Hop, nog meer geld die kant uit, voor hotel en heel de papierwinkel.

En niemand die deze mensen kan doen geloven dat de persoon aan de andere kant helemaal niet bestaat. Dat dat georganiseerde misdaad is.
Ik weet niet of het wanhoop is of gewoon vermaak om dit soort sites te bezoeken.
Een genegeerde realiteit is dat alleenstaande mannen wanhopig zijn

Waar haal jij die onzin vandaan?
Onlyfans achtige sites en hoeveel geld vrouwen daarmee binnen harken van wanhopige mannen lijkt me bewijs genoeg

Je moet echt wanhopig voor iets wat die vrouwen te bieden hebben, om daar zulke bedragen voor neer te leggen
Het enige bewijs dat ik zie, is dat die sites veel geld verdienen, en dat er veel mensen met besteedbaar inkomen zijn.

Waarom dat vooroordeel, wie heeft daar nou profijt van?
Dat ze daar veel geld mee binnenharken is absoluut geen bewijs dat alleenstaande mannen wanhopig zijn. Ik wil niet eens weten hoe jij alleenstaande vrouwen dan zou benoemen.
Dat is het helaas ook...wanhoop. Maar hoe los je dat dan op? Het enige wat ik kan bedenken is dat de markt zo verzadigd raakt dat de waarde daalt (en derhalve de kosten om het te bekomen ook). En die waarde is al jaren aan het dalen en dergelijke AI gaat dat alleen maar versnellen.
Maar dat heeft een heel negatief side-effect (wat nu al optreedt): de ontwaarding van sociale interactie.
Vraag me ook af wat voor bron aangedragen gaat worden..
Kan me niet voorstellen dat mensen nog gebruik maken van de SMS 18+ diensten sinds internet goed van de grond is gekomen en dit soort diensten zijn grappig maar de AI chatbots zijn nog lang niet ver genoeg om echt serieus te nemen.
Er zijn meerdere AI personal chat bots die zeggen dat ze met je praten alsof ze vrienden van je zijn. Om te testen er wel is een paar gedownload maar enorm slechte teksten en gigantische kosten voor meer "features". Allemaal cashgrabs
In de tijd van gpt2 of zelfs rulebased chatbots nog had ik al werk genoeg om weekelijks de zaken op orde te gaan maken bij een paar mensen. Een combinatie van schimmige reclames die naar zogezegde datingsites gingen om dan vervolgens het slachtoffer eerst een profiel aan te laten maken en deze dan credits te laten kopen om tegen een bot te praten. Niet iedereen is mee dat dit soort dingen nog te veel voorvallen. Sterker nog als je hen wil beschermen door hun bijvoorbeeld adguard + pihole aan te bieden gingen ze klagen dat ze niet "genoeg" te zien krijgen.

Als je een deftige nieuwe smartphone of een pc met genoeg ram of vram hebt kan je zelf locaal een model hosten en je zou eens moeten weten wat de mogenlijkheden zijn van bepaalde van die modellen. Geheel vrij van kosten buiten data en elektriciteit.

Een goede config.yaml met een goede openingszin en deze modellen zijn textueel in staat tot zo goed als alles van roleplaying tot helpfull assistant tot het starten van nieuwe bedrijven.

Ik zie hier eigenlijk nog wel een "markt"/" toekomst" in. Het is alleen maar de vraag is het wel wenselijk dat we iedereen een chatbot geven die constant alles bevestigd en herbevestigd want in mijn ogen is dat bijdrageb tot de verdeeldheid/isolatie/eenzaamheid.
tja jij hebt toegang tot internet, en jij weet ook hoe een pc werkt.

ook in Nederland zijn nog genoeg mensen die dit niet hebben en of geen pc of een slimme telefoon hebben.

zoals bv mijn schoonvader, dus voor hem (denk het niet hoor) is alleen de 0906 beschikbaar.
Anoniem: 1918002 @Mr-D.25 oktober 2023 14:00
Genoeg is misschien een beetje overdreven. Ik ken ze iig niet meer, zelfs mijn ouders van boven de 80 maken goed gebruik van pc’s/ tablet en smartphones. Natuurlijk wanneer je nog ouder bent dan 85 dan kan het zijn dat je digitalisering niet hebt meekregen, maar dan ben je bewust een stug en heb je waarschijnlijk ook geen aansluiting op het elektriciteitsnet.
Hoi , ik vind dit best wel kort door de bocht hoor.

Mijn schoonvader heeft nu eenmaal een laag IQ maar jij noemt dit stug.
Als dit in jouw omgeving niet is wilt niet zeggen dat het er niet is ;)

Als ik naar mijn kant van de familie kijk ja die zitten allemaal op internet en helaas op Facebook en al die andere onzin, aan die kant geld jouw blik.

Genoeg, wat zeg je van 2,5 Miljoen mensen in Nederland?
eerste hit in Google op mijn zoekterm
Anoniem: 1918002 @Mr-D.25 oktober 2023 15:43
Je kan toch tegen ze vertellen dat Facebook en social media juist niet de bedoeling is van nieuwe technologieën? Ik neem aan dat je dat eenvoudig kunt uitleggen.

Je google uitkomst gaat over laaggeletterdheid. Ik beweer dat er minder mensen zijn met laag geletterdheid dan mensen met een smartphone. Verder is het verhaal van de rijksoverheid geschreven om veel geld en subsidies los te peuteren, dat heeft niets te maken met de realiteit. (Wanneer je Oost-Europeanen en asielzoekers onderdeel maakt van dit nummer zou het logisch kunnen zijn, maar juist die mensen maken wel gebruik van smartphones en technologie.)
Aan de kant die Facebook gebruikt gaat het ook goed die vinden de weg wel, daar zitten idd ook 80+ tussen

Schoonvader krijgt SMS op zijn oude Nokia 6320 nog niet eens voor elkaar, ook niet na 25 keer uitgelegd te hebben.bellen lukt dan weer wel 8)7
Die kant kan dus niet zo gek veel met de huidige technologie.
Mijn ouders van 65 kunnen nog net hun smartphone besturen. Het interesseert ze simpelweg niet genoeg om hierin een verbeterslag te maken.
Anoniem: 1918002 @UncleEddy25 oktober 2023 14:43
Haha, nou succes. Als je 65 bent ben je nog jong maar als je niet een klein beetje mee gaat met wat algemene ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld een aansluiting op het waternet, elektriciteit, internet, tv, dan ben je echt lekker stug met de overschrijfkaarten, telex, klompen en een houtkachel.
Ik begrijp je punt, maar dat is eigenlijk ook de reden dat ik het zojuist als reactie heb geplaatst. Mijn ouders zou ik juist niet omschrijven als stug of niet meegaand. Ze bezitten over het algemeen de nieuwste snufjes en gebruiken ook gewoon platforms als Netflix, Spotify e.d., maar zodra het op een simpele Excel formule of algemene troubleshooting aankomt, dan vallen ze altijd terug op mij ;( .

Mijn ouders kunnen alle ‘basic’ online bezigheden waar zij behoefte aan hebben uitvoeren, maar alles daarbuiten interesseert ze gewoon niet.

[Reactie gewijzigd door UncleEddy op 22 juli 2024 14:02]

Dat dus.

Sinds de “remote control” van de AppleTV niet meer als app bestaat maar verstopt zit in het control centre gebruiken ze die ook niet meer en tikken ze gewoon weer alles met de afstandsbediening.

De overstap naar Apple was wel een zegen btw.
Porno is vrij toegankelijk, maar totaal niet spannend. Een 'quick fix' en klaar. Wellicht dat dit soort nachtprogramma's andere dingen opwekken en een stuk spannender zijn voor velen.
Ja dat heb ik dus ook met onlyfans.. Er staan vast leuke dames die leuke trucjes kunnen. Maar dat kan ik elders ook wel vinden volgens een vriend..
Dus als ik het goed begrijp betaalt je een abbo van €30 om met een AI te praten? Dit is nog erger als de ‘sekslijn’ van vroeger.. Daar praatte je tenminste tegen een mens van vlees en bloed.. Nu moeten ze dit nog integreren in een sekspop en voila de cirkel is rond. :+
Ik heb een abbo bij ChatGPT. Is dat niet hetzelfde? Alleen de inhoud is anders.
Heh, ik ben best benieuwd of je die kan vragen om de sexbot uit te hangen. Ik doe dat even niet met mijn account als je het niet erg vind; ik doe er ook dingen op die ik met anderen wil delen.
ChatGPT blokkeert al heel snel, m.i. te snel seksuele onderwerpen. Het blijft een Amerikaans bedrijf helaas.
Ik denk dat het niet ver van de kosten voor het platform zit hoor. AI is niet goedkoop, zeker niet als een deel van je klandizie er uren achtereen tegen zit te praten. Pornoverslaving en sociaal geïsoleerde mensen zijn wel de natuurlijke doelgroep voor zoiets.
Ik moet dan altijd denken aan die scene uit New Kids Turbo met die dikke mevrouw die een hamburger eet. Ook zo nep als wat natuurlijk, die sekslijnen.
Jup zelfs met een nat sponsje naast de telefoon om wat sappige geluiden te maken, lekker eten en smakken erbij en dat is het beeld dat je krijgt
Toch wel nieuwsgierig en sprak er eentje aan. Het is echt héél slecht, haha. De berichten lijken niet eens echt, maar eerder alsof je met een scammer via de mail communiceert. Als ik zeg "je klinkt niet als een persoon", krijg je 3x precies dezelfde tekst terug. :')

[Reactie gewijzigd door ap3nr0ts op 22 juli 2024 14:02]

18+ videodialoog begint al slecht, de arme AI had geen schijn van kans.
Haha. Touché. We zijn met zijn allen wel verwend inmiddels, denk ik ook. Hoeveel haiku's ik ChatGPT (of onze interne variant van werk) al niet heb laten typen. En die zijn best goed. Als je een slechte krijgt, geeft hij meteen een nieuwe en excuses na die melding. (Waarna ik weer bang ben dat de AI ooit wraak op me neemt als ik dat te onbeleefd zeg.) :+
Hahaha, als je daar al "bang" voor bent, moet je het Roko's basilisk gedachte-experiment al helemaal niet opzoeken. ;)

ontopic:
Ik ben geen voorstander van het antropomorfiseren van AI of robots. Ik ben wel benieuwd of dat bepaalde problemen gaat geven in de toekomst.
Ik praat te veel Engels. :)
Maar kijk, de afdrukdildo's en silicone vagina's van pornoacteurs zijn vast ook niet zo goed als het echte model van vlees? Toch betalen mensen voor beide varianten (en dildo/nep-vagina producenten voor het recht om iemand's afdruk te mogen gebruiken).
Het is natuurlijk op de acteurs getraind. Misschien zijn die ook niet al te bijster slim? ;P
Ik heb weleens een interview met Riley Reid gezien, en die is toch echt niet dom. Uiteraard is zij niet de gemiddelde pornoactrice, wat ze hier maar weer eens mee laat zien, maar dit alles lijkt me eerder een beperking van het chatbot, dan de acteurs.
Riley Reid, dat is toch degene die niet aan voorbehoedsmiddelen doet terwijl ze in de porno werkt(e)? Tijdens een interview gaf ze aan al tig abortussen te hebben gehad.
en die is toch echt niet dom
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.
Ik had het even opgezocht, en ze geeft aan in porno nog nooit zwanger te zijn geraakt, wel prive een aantal keer. Dat heeft ze inderdaad laten stoppen. Of dit dan allemaal abortussen waren of bijv de 'morning after pill', dat is niet duidelijk.

Ongeacht wat is dat een persoonlijke keuze, zat vrouwen reageren slecht op de diverse hormonen van pillen, spiraaltjes e.d.
Inderdaad. De gemiddelde pornoactrice (en sekswerker in het algemeen) is een dwarsdoorsnede van de bevolking en gemiddeld zeker niet dommer dan de 'gewone' mens.
Wat een vooroordeel weer dat u het zelf niet slim vind om als porno actrice te werken. Betekend nog niet dat ze niet slim zijn. Er zijn er genoeg bij die heel wat geld bij elkaar schrapen in hun jonge jaren. Waarschijnlijk meer dan U zelf ooit zal verdienen in uw hardwerkende leven tot uw 67 jaar bent. De vraag is dan wie is er nou niet zo slim ? Ze had misschien ook gewoon een saai kantoorbaantje kunnen doen.
Veel geld verdienen betekend ook niet meteen dat je slim bent.
Het is hoe men de definite ziet, en wat de alternative zijn. is het dan slim voor de meest productive te gaan of voor het meest gewone en minder spannende die veel minder opbrengt. ieder kan zijn eigen conclusie zelf opmaken. mensen minder slim noemen is ook niet altijd een uiting die erg intelligent overkomt.
Ik ben het met je eens dat porno-acteurs en -actrices niet per definitie dom zijn. Ze kunnen vaak niet acteren, maar dat kunnen de meeste mensen niet. Slim zijn heeft overigens niets te maken met hoeveel geld iemand verdient, maar ik denk dat er heel wat slimme mensen tussen lopen.
Weinig mensen zien veel geld verdienen als "slim".

Tenslotte verdient de baas meestal toch écht meer dan de werknemer, maar vinden bijna alle werknemers hun baas enorm dom :)
Ik zeg ook niet dat veel geld verdienen gelijk staat als slim zijn. Ik geef aan dat ze wel degelijk er zelf over nadenken wat ze doen en de beste keuze maken voor hun zelf. als denken andere daar anders over.
Je carrière is extreem kort en niemand zal je daarna nog serieus nemen. In de porno gaan is op lange termijn altijd een "domme" keuze.
Ik weet het niet. Ik ken dames die heel veel meer verdienen dan ik als medisch specialist. Hebben veel vrije tijd. Reizen naar luxe oorden, kunnen sporten, mindfulness, leuke dingen doen ...

Ze lijken niet ongelukkig. 🤔 En, laat gelukkig leven nu wel een belangrijk doel zijn in het leven.
Kom op. Niet te serieus happen!
Ik noem deze uiting ook niet beister slim. Waarom mag ik niet serieus reageren op jou post ?
Mijn opmerking eindigde met ";P". Met een domme knipoog gemaakt dus.

Je legde mij ook woorden in de mond "niet slim vind om als porno actrice te werken". Ik heb het zeker niet over de keuze van hun werk. Ik heb daar helemaal niets op tegen.

Maar je kan de opmerking wel ook serieus benaderen.

Het artikel schrijft niet welke content van hen is gebruikt om te trainen. Als dat simpele interactie op platformen is, dan kan de set misschien beperkt zijn.
Of het taalmodel zelfs is gewoon slecht. Dat kan natuurlijk ook.

"Ik ben dus Luke" geeft aan één gesprek te hebben gehad. Volgens mij is daarvan niet duidelijk op welke actrice/acteur dit is gebaseerd.
Die ene zou ook gewoon niet al te slim in de uitingen kunnen zijn, die gebruikt zijn in de training set.
Denk dat je voor een intellectueel gesprek toch een ander platform moet kiezen..
Het zat eraan te komen natuurlijk.

Ik denk dat sommigen er te makkelijk over denken. Als dit mensen minder zenuwachtig kan maken als ze met het andere geslacht praten of daardoor dingen niet in het echt doen die verboden zijn of wat de partner niet wil, dan is dat alleen maar winst, lijkt mij. Daarnaast biedt deze bot de mogelijkheid voor de politiek om er regels over te stellen. Want vaak wordt dat pas gedaan als iets al een ding is, dan dat ze op voorhand al regels verzinnen. Dus nu dit er is, lijkt het me prima dat ook dit soort zaken meegenomen worden met de regelgeving omtrend chatbots.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 22 juli 2024 14:02]

Ook nog een voordeeltje waarop me ooit gewezen is; bots als dit vormen een manier voor queer mensen die stevig in de kast zitten om toch te experimenteren met queer romantiek en seksualiteit. Ik kan me voorstellen dat dat echt wel deugd kan doen. Aangenomen dat ze wel een beetje realistische responses geven, die bots.
Aangezien het vooral geld moet opbrengen, vrees ik dat het doel is de gebruikers aan het platform te binden zodat ze maandelijks blijven betalen, niet om hen te helpen met hun romantische leven. Eens ze in een goede relatie zitten, zal het gebruik van de dienst namelijk in veel gevallen overbodig worden.
Of andersom, eens je in gesprek bent met een chatbot is je romantische relatie overbodig 😂.
Oh uiteraard. Het is meer een blij toeval dan, vooralsnog, een expliciet nut. Maar expliciet of niet, het is allicht een uitkomst voor queer mensen voor wie uit de kast komen door omstandigheden nog een onmogelijkheid is, laat staan een echte relatie. Dat monetisation probleem deed zich ook voor met die Replika bot. Dat laat ook maar eens zien dat er zeker mensen zijn die makkelijk uitgebuit kunnen worden door dergelijke apps.
Maar als je regels wilt - welke dan?

Dat het verslavend kan zijn is een vermoedelijk probleem. En dat de kosten weer niet voor iedereen 'haalbaar' zijn ook (want 30 dollar per maand....aiaiai). Wat weer dat geldproblemen kan leiden indien verslaafd.
Het schept net zo goed mogelijkheden voor "bedrijven" om de deelnemers nog dieper in hun bubbel te duwen als dat ze er al in zitten.

Heb je gisteren wat opgezocht over geslachtsverandering en de hormoonbehandeling die je daarvoor kan ondergaan? De AI chatbot zal je daarover veel spannende dingen kunnen vertellen. Zodat je aankoopgedrag van morgen niet alleen door je nieuwsgierigheid maar ook je seksuele fantasie kan geleidt worden.

M.a.w. net zoals dat waar social media reeds voor gebruikt wordt.

Bovendien kan de seksuele fantasie van je vriendenkring ook gebruikt worden om jouw koopgedrag (en ook zelfdiagnose gedrag - met 'zelf' tussen quotes dan) mee te beïnvloeden (ook iets wat nu al gedaan wordt). Morgen betalen de hormoonkwakzalvers aan de AI bedrijven om tijdens zo'n gesprek vermeld te worden. Overmorgen zijn het criminelen die zonder toestemming van volksgezondheid datzelfde doen. Want .. geld.

Kunnen we daar regels over maken? Natuurlijk kan dat. Maar er moeten eerst veel ongelukken gebeuren alvorens de politiek iets met de negatieve gevolgen zal doen of ze zelfs opmerkt.

ps. Bedrijven in quotes omdat een bedrijf normaal gesproken verantwoordelijkheid heeft. Wat we gaan zien zullen halvegaren zijn die nul komma nul verantwoordelijkheid over de schadelijke gevolgen zullen dragen. Ondersteund door ideologische nonsense waar geen enkele wetenschappelijke consensus over bestaat.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 85014 op 22 juli 2024 14:02]

Je weet wanneer iets een succes wordt als de porno industrie er mee aan de haal gaat. Die VPChat platformen zijn enorm populair, beetje het oude 06-9500 bellen met een vrouwtje. En dan kan je het zielig, kansloos of voor 'vieze mannetjes' vinden (vrouwen trouwens ook), dat is een maatschappelijk aspect dat veel groter is dan alleen wat vieze plaatjes.

(Kijk maar eens hoe ziekelijk groot OnlyFans is geworden)

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 22 juli 2024 14:02]

Het is een eerste poging van de porno industrie dus de kans op succes wordt als groot gezien. Het is geen garantie, zeker niet als de kwaliteit tegenvalt. De vraag is dus meer of AI zo goed wordt dat mensen het accepteren als "goed genoeg".

Onlyfans is een aggregator van mensen die een sexchannel vanuit hun zolderkamertje exploiteerde. Het idee zelf was niet nieuw maar de vindbaarheid werd wel een stuk beter. En bijkomend voordeel voor de sekswerkers het is ook een stuk veiliger dan fysieke contacten.
Ik vind zelf dat er voor AI in de adult entertainment industrie zeker kansen liggen voor de consument om content te genereren waar de gemiddelde acteur of producent zich niet mee wilt inlaten. En dan heb ik het niet eens over de echt illegale en problematische content zoals CSAM of content met dieren (hoewel dat ook mogelijk is in principe), maar eerder over de meer niche verhalende of getekende content met een kleine markt waarvoor nu momenteel gekeken wordt naar een handvol amateurs die 90% van de content maken.
Ik hoor altijd dat mannen visueel ingesteld zijn en vrouwen juist minder.

Dus zo'n chatbot is leuk voor vrouwen en vrouwelijke mannen?
Je had vroeger 06-nummers, dat was ook gewoon spraak en daar is veel geld mee verdient. Maar goed, er was toen ook geen Internet porno. Het wordt waarschijnlijk pas echte interessant (voor sommigen) wanneer beeld en spraak wordt gecombineerd. Dit lijkt me een kwestie van tijd.
Plus je fantasien.
De dag die je wist dat zou komen 😂

[Reactie gewijzigd door Devian op 22 juli 2024 14:02]

Dus eigenlijk jezelf opgeilen met je eigen (zieke) fantasie 🤣.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.