Modern Warfare II verkoopt op pc twee keer zo goed als eerdere titels

Activision laat in een bespreking van de recente kwartaalcijfers weten dat het pas uitgekomen Call of Duty: Modern Warfare II het goed doet, zeker op de pc. Volgens de uitgever brengt de titel ongeveer twee keer zoveel geld op voor de pc als eerdere titels uit de reeks.

In een toelichting op de kwartaalcijfers meldt Activision dat sinds de release van Modern Warfare II op 28 oktober tot nu toe de verkoop voor de pc ongeveer twee keer zo hoog is als die van 'recente sterke titels uit de reeks'. De uitgever noemt echter geen specifieke aantallen en zegt ook niet wat precies de verhouding is tussen de verschillende platforms wat verkoop betreft.

Wel zegt het bedrijf dat Modern Warfare II de snelste 'premium-Call of Duty-titel' is die het omzetcijfer van 1 miljard dollar heeft bereikt. Ook heeft Modern Warfare II volgens Activision een ander record gebroken: hoeveel uren gamers doorbrengen met de game. Het aantal uren dat gespeeld is in de eerste tien dagen, ligt volgens de uitgever 40 procent hoger dan het eerdere record. Activision zegt niet om hoeveel uur het precies gaat en welke game het eerdere record in handen had.

Activision geeft geen nadere verklaring voor de verdubbeling voor de pc, maar het ligt voor de hand dat die met name komt door Steam. Modern Warfare II is de eerste Call of Duty-titel sinds jaren die weer op het gameplatform van Valve is verschenen. In het lijstje met de bestverkochte titels op Steam staat Modern Warfare II sinds de release steevast bovenaan en volgens SteamDB staat de game in de top zes meest gespeelde games op Steam.

Activision Blizzard behaalde in het derde kwartaal een omzet van 1,78 miljard dollar, waar dat in dezelfde periode een jaar eerder nog 2,07 miljard dollar was. Deze daling is volledig toe te schrijven aan het Activision-deel van het gezamenlijke bedrijf; de omzet bij dit onderdeel daalde met 25 procent. Het Blizzard-onderdeel was daarentegen goed voor een groei van de omzet met 10 procent en bij King groeide de omzet met 6 procent. Modern Warfare II kwam pas uit in het vierde kwartaal en die inkomsten zijn dus nog geen onderdeel van de huidige kwartaalcijfers. Tweakers publiceerde onlangs een review van Modern Warfare II

Terugkijken: Videoreview van Call of Duty: Modern Warfare II

Call of Duty Modern Warfare

Door Joris Jansen

Redacteur

08-11-2022 • 10:33

172

Reacties (172)

172
165
60
0
0
85
Wijzig sortering
Vind het ook terecht dat deze titel goed verkoopt. Alleen al vanwege de graphics. Je kan er je vingers bij aflikken zo mooi.
Geen gamer maar vind de straten van Amsterdam er onrealistisch schoon uitzien :P
En verdomd weinig fietsers die je voor de sokken rijden ;)
Géén smiley maar echt een ROFL vanwege jouw reactie!
Amsteram zag er een stukje erg mooi uit. Maar dat is Amsterdam op zich zelf ook al.
Verder ziet het er goed uit, niet bijzonder.

Wel bijzonder dat het zo goed verkoopt als je er genoeg klachten overleest.
Aan de andere kant..veel mensen die spelen..betekent veel klachten
Niet bijzonder? Alleen al de cutscenes zijn bizar vanuit 3D optiek gezien. De belichting, de bewegingen van gezichten, de objecten... als je dit allemaal downsized naar "niet bijzonder" heb je echt geen idee.
En klachten hebben niets te maken met hoe mooi het spel eruit ziet.
De cutscenes lijken me een beetje pre-rendered op console. Dunno of dat ook zo is. Het is niet slecht, maar ik zou het ook weer niet supergaaf willen noemen. Maar dat is een bewuste keuze om op 60fps te blijven wellicht.
Pre-rendered... uiteraard, daarom zijn het cutscenes. Ik speel zelf op PS5, ik bekijk het ook als 3D artiest, echt geweldig ziet het eruit.
nee maar je speelt niet een spel omdathet er mooi uitziet,,,ik tenminste niet.
Nee..verder vind ik het spel er niet echt bijzonder uitzien.
Geloof is ook niks voor techneuten ;)

Ja ik speel ook nog steeds op een amiga.

[Reactie gewijzigd door darkness_nightf op 22 juli 2024 23:22]

Maar dat is Amsterdam op zich zelf ook al.
Doe mij maar Utrecht, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Eindhoven enz. Eigenlijk alles behalve Amsterdam

[Reactie gewijzigd door nullbyte op 22 juli 2024 23:22]

de oude gebouwen zijn mooi. Dat bedoel ik. NIet zo zeer de stad.
Terecht dat die goed verkoopt ben ik het mee eens alleen totaal niet voor de graphics :P
Voor een cod is het in singleplayer wel mooi maargoed zijn genoeg games die mooier zijn.

De multiplayer daarintegen is een stuk lelijker. Maar de gameplay is weer top.
Speelt zo veel lekkerder weg dan Vanguard en Cold War. net als MW 2019 die speelde ook gewoon ontzettend lekker weg.

Campaign ook uitgespeeld en is gewoon een goeie storyline. Geen meesterwerk maar ook niet slecht. gewoon leuk om doorheen te spelen. En daar je krijgen je ogen wel wat meer grafische kwaliteit te verwerken.
Mooie graphics vind ik voor veel games vooral een leuke dikke extra. Belangrijkste is in eerste instantie dat het leuk is om te spelen.

Ik heb gisteren de toch altijd wel kritische Angry Joe review gezien en toen ik zag hoe enthousiast hij was wist ik dat het goed zat.

Zelf ben ik wat uitgekeken op dit soort gameplay, kan ook komen omdat ik ivm werk en verplichtingen niet de tijd heb om elke dag uren te spelen. Want om online goed mee te kunnen doen moet je dat bijna wel.
Valt wel mee toch? Als ik die screenshot hierboven zie vind ik die NPC's er nou niet zo denderend mooi uit zien ofzo. Er zijn games die er een stuk beter uitzien namelijk.
Dat gezicht van die man onder de T van Teuling :D

De omgeving is idd mooi, maar dat is volgens mij meer door de textures, dat kunnen ze tegenwoordig perfect scannen en plakken op een simpele mesh.
Ja dat dacht ik ook; de textures zien er mooi uit, maar het geheel ziet er apart uit omdat de belichting niet klopt; geen schaduw aan de binnenkant van de parasols bijvoorbeeld, en die lampjes die onder de rechter hangen doen niks. Schaduwen en belichting kloppen niet.

Dat gezegd hebbende, dat zal een performance afweging geweest zijn; met wat tweaks en dergelijke zal het er heel mooi uitzien denk ik.
Ik vind de kasseien ook raar, lijkt net of daar een ijslaag over heen ligt, volgens mij kun je daar vrij makkelijk een bump map over heen doen, en dat kost niet eens heel veel renderkracht.
Leek mij meer alsof het net geregend heeft. Het is tenslotte Nederland.
Dat is alleen echt goed te regelen met ray tracing en global illumination
nee hoor, met andere shaders zou dat zeker beter kunnen.
Het plein klopt wel een beetje, maar aan de begin van de missie kom je uit een straatje die een brug verderop ligt.
Dat is het enige wat ik jammer vond van die missie
Dan ben ik toch benieuwd welke games jij dan op doelt. Al is het alleen maar zodat ik meer grafisch schoons kan gaan aanschouwen ;)
In het kader van FPS games: Battlefield 1 en 5 Metro Last Light Redux en Exodus, Cyberpunk 2077, EA Star Wars Battlefront 2
Om maar een aantal te noemen. Zijn er zeker meer dan dit hoor maar dit al een kleine selectie games die ondanks de leeftijden toch beter uitzien dan MW2022.

Niet om op Call of Duty te bashen verder hoor, maar de franchise staat nou niet per se bekend om de bloedmooie graphics.

EDIT: Voorbeelden aan games aangepast :)

[Reactie gewijzigd door ChopperGunnerNL op 22 juli 2024 23:22]

Kom op, Battlefield 4 en Hardline kunnen nog niet in de schaduw staan van deze MW2 qua graphics. Battlefield 1 en V waren iets beter maar nog steeds halen ze dit niveau bij lange na niet. Sterker nog, Battlefield 2042 die je niet noemt, is de meest recente en die draait op de nieuwste Frostbyte engine, maar zelfs die haalt het niet of nauwelijks bij Modern Warfare II. Zoek maar wat vergelijkingsfilmpjes op (en lees eventueel de consensus).

'Crysis-games' noem je denk ik vanwege de meme maar Crysis komt uit 2007. Ik kan me niet voorstellen dat jij gelooft dat een spel van 15 jaar oud er beter uit ziet dan een new-gen 2022-titel. Ik denk dat de welbekende nostalgiebril hier een rol speelt. Start bijv. de eerste Metro-game nog maar eens op, dat zit er echt niet mooi uit hoor vergeleken met grafisch geweld anno 2022.

Overigens kan het wel zijn dat je voorkeur uitgaat naar Frostbyte, dat is qua grafische stijl toch net even wat anders dan wat Infinity Ward gebruikt (IW 9.0).
Oké eerlijk toegegeven niet de beste voorbeelden nee. Maar ik ben wel van mening dat sowieso Battlefield 1 en 5 er beter uitzien dan MW2 (vooral vanwege de atmosfeer natuurlijk). 2042 heb ik niet genoemd want die ziet er gek genoeg niet giga goed uit.
Metro Last Light Redux en Exodus zien er schitterend uit, 2033 Redux doet het ook zeker niet verkeerd.

Hoewel de IW Engine 9 de nieuwste technieken gebruikt, ziet het er over het algemeen nogal vlak uit i.m.o. Maar goed smaken verschillen. Aan m’n vorige comment te zien ben ik hier een van de weinigen 😬

Heb het hier overigens puur over gameplay graphics, pre rendered cutscenes tellen niet mee.

EDIT: Vergat een titel te noemen. Cyberpunk natuurlijk! Een game die tegenwoordig als nieuwe benchmark wordt gebruikt.

[Reactie gewijzigd door ChopperGunnerNL op 22 juli 2024 23:22]

Ik vind geen van die games grafisch beter dan MW2, een stuk minder zelfs. Misschien moet je de settings eens hoger zetten bij MW2.
Volledig mee eens,ivm MW 2019 waren bijvoorbeeld Cold War en Vanguard behoorlijke flops.
Ik vraag mij af of ze kwa verkoop cijfers met MW II, MW 2019 voorbij zullen gaan.
En ja, MW 2019 ziet er nog steeds zeer gelikt uit.
Mensen zijn ook verdomt moeilijk om perfect weer te geven. Andere details zoals de achtergrond e.d. is veel makkelijker. Ons brein is heel erg sterk getraind in het herkennen van mensen.
Zeker! Omgeving is iets wat de meeste games al vrij goed presteren, en de omgeving in MW2022 ziet er ook goed uit hoor. Maar mensen en met name de gezichten wil niet altijd lukken in de meeste games.
Toch zijn er wel genoeg games waarbij de gezichten van o.a. NPC's er haast realistisch uitzien. Zelfs vanaf een afstand.
voor een Call of Duty is het prachtig.
Je snapt dat karaktermodellen en ook animatie gewoon onderdeel is van 'graphics' toch?

Wat vooral opvalt is dat bij MW2 de algehele graphics wat minder consistent is en wellicht ook minder sterke art direction heeft dan een Red Dead 2, Last of Us, Horizon, Plague Tale en noem er zo nog een aantal.

De lighting is op sommige punten best aardig (schaduwen van karakters), maar omdat dit op andere punten ontbreekt voelt het als geheel ietwat vlak.

Enerzijds is de omgeving best wel levendig (mensen massa), maar op detailniveau juist helemaal niet. Er vallen wel bladeren uit de boom, maar de boom en takken zijn compleet stijf. Parasollen volgens mij ook. De bomen hoeven ook niet meteen dramatisch 90 graden te gaan zoals in Witcher 3, maar een licht bewegende takken zou perfect zijn. Hang wat vlaggetjes op, kledingstuk uit een raam of iets met toffe cloth simulation.

Dat gezegd hebbende vind ik het een hele toffe setting en is het best geloofwaardig.
Enerzijds is de omgeving best wel levendig (mensen massa), maar op detailniveau juist helemaal niet. Er vallen wel bladeren uit de boom, maar de boom en takken zijn compleet stijf. Parasollen volgens mij ook. De bomen hoeven ook niet meteen dramatisch 90 graden te gaan zoals in Witcher 3, maar een licht bewegende takken zou perfect zijn. Hang wat vlaggetjes op, kledingstuk uit een raam of iets met toffe cloth simulation.
Van wat ik mij kan herinneren heeft CoD altijd die statische omgevingen gehad, vgm ook door engine beperkingen want ja de games gebruiken nog altijd de decennia oude IW Engine wat gebaseerd is op de originele Quake engine uit 1996. Met elke nieuwe CoD game is de engine ook stukje bij beetje verbeterd, maar echt volledig dynamische omgevingen heb ik nog niet gezien helaas.

Kan ook een tijdsgebrek zijn natuurlijk vanwege jaarlijkse releases.

EDIT: Correctie jaar Quake engine, thanks @janruuds

[Reactie gewijzigd door ChopperGunnerNL op 22 juli 2024 23:22]

De originele Quake engine stamt uit 1996, tegelijkertijd met Quake I ;).
https://en.wikipedia.org/wiki/Quake_engine
De mp graphics zijn maar belachelijk...
Op ultra lijkt het wel een sd game,
Er zit ook totaal geen skill in de game, een gold gun is zo gehaald echt een lachtertje dus.

[Reactie gewijzigd door cptbuttlick op 22 juli 2024 23:22]

Er zit ook totaal geen skill in de game
Wanneer is dat ooit anders geweest met CoD? Lekker simpel dom schieten, dat is toch wat het altijd geweest is?

Ik zie ook niet wat het grinden voor een gold camo met skill te maken heeft. Bovendien is gold gewoon niet meer het einddoel zoals dat vroeger zo was.
Ik vind het wel mooi maar de campaign is veel te kort en de game is 10 euro duurder geworden dan games normaal zijn. Ik speel geen multiplayer meer, maar ik wilde het verhaal toch zien.. Jammer dat je de campaign niet gewoon los kan kopen.

Ik heb hem uiteindelijk ook gekocht en dat is wel stom omdat ik daarmee de hogere prijs onderbouw, er zullen ongetwijfeld meer games zo duur worden nu :-(

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juli 2024 23:22]

Serieus? Ik vond het juist lachwekkend slecht voor een PC titel. Leek wel of ik MW2 met een filter speelde. Voor mooie graphics moet je kijken naar Cyberpunk, Rise of the Tomb Raider, Red Dead Redemption 2.
Voor een PC game ja. Voor een console port is het wel oke, wij zijn veel beter gewend. Ik speel op een 27 inch 4K IPS :)
Ik zit op een 43"4K 144Hz monitor en een RX 6800XT, heb de monitor ingesteld op Freesync/120Hz@4K en vind oprecht niet dat het beeld lachwekkend slecht is. Er zijn games die mooier zijn. Maar lachwekkend slecht? Voor een shooter?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 25604 op 22 juli 2024 23:22]

Oke middelmatig dan. Vooral de multiplayer, campaign is redelijk.
Ok. Aangezien een aantal hier mijn grapje over een Eizo CRT monitor als Ongewenst heeft bestempeld, vind ik dat wij ons gesprek beter kunnen beeindigen.
Moderatie systeem moet je niet serieus nemen. Hier wordt 99% gemodereerd op mening en niet op inhoud.

Oh en deze reactie gaat ook op slot zo meteen want 'feedback moet in het moderatie topic'. Lekker kinderachtig. :+

[Reactie gewijzigd door langestefan op 22 juli 2024 23:22]

Dat klopt. De evolutie lijkt wel voor steeds langere tenen te zorgen bij de mensheid.
Kan iemand mij vertellen waarom ze dit perse Modern Warfare 2 blijven noemen in plaats van MW2 Remastered of iets in die trant ?

Zelf heb ik de originele MW2 op Steam en ik vind het erg raar om mensen de nieuwe te zien spelen, met dezelfde titel, terwijl ik dus niet mee kan doen. Hoe zit dat met de nieuwe versie in een Steam Lib ? Staan ze dan doodleuk onder elkaar met dezelfde naam ?

EA deed dit grapje eerder al eens met NFS Hot Pursuit. Ik heb alle NFS games vanaf deel 1 tot en met The Run, maar ook Rivals, maar heb bewust de 2010 HP niet gekocht (reden is een verhaal voor een andere keer).
Ze noemen het Call of Duty: Modern Warfare II. De twee is in Romeinse cijfers. Ben het wel met je eens. Verwarrende naam. Overigens is het een reboot, geen remaster. Dwz: de content is nieuw, eigenlijk is het meer een vervolg van een oudere verhaallijn. Soort van Star Wars 4,5 die zich dan tussen ANH en TESB afspeelt (of tussen #3 en #4 in geval van Rogue One).

[Reactie gewijzigd door Jerie op 22 juli 2024 23:22]

Zal vast nu MW2-22 genoemd worden, net als God of War 2018.

Wel grappig dat ze nu steeds voor reboots gaan in plaats voor een vervolg. God of War Ragnarok had ook GOW5 kunnen heten.
Hmm oké. Echter een reboot is, in mijn perceptie, een doorstart, geen her/vernieuwing.
Maar goed. Het zij zo.

De verwarring is inderdaad bizar. Zou me niets verbazen dat zo'n 30% van de spelers van COD MW II ook COD MW 2 in hun lijst heeft staan. Dan is het zo gebeurd dat er een keer op MW2 geklikt wordt i.p.v. MW II.
Dan is het zo gebeurd dat er een keer op MW2 geklikt wordt i.p.v. MW II.
Ligt er aan, als je icoontje op de desktop heb heb je die oude er 99% zeker niet meer op staan, als je je lijst in steam sorteert op laatst gespeeld.

Ik heb overigens de oude op steam en de nieuwe op battlenet.

Maargoed het laatste wat me boeit is de naam, kan me wel drukker maken om andere zaken :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 23:22]

Dan is het zo gebeurd dat er een keer op MW2 geklikt wordt i.p.v. MW II.
En dan? Ontploft je PC? 8)7

Ik heb de originele MW2 ook in steam staan maar de 'lijst' gebruik ik sowieso al een hele tijd niet meer, is ook erg lang aan het worden met 500+ titels. Spellen die ik nu regelmatig speel zet ik in m'n favorieten, staan ze netjes bovenaan. Bovendien zet steam de meest recente gespeelde in de tegels op het hoofdscherm.
Meestal start ik mijn games met een rechterklik op het steam icoon in de taakbalk, daar staat ook netjes een lijstje met meest recent gespeelde (of geïnstalleerde) spellen.
Hmm oké. Echter een reboot is, in mijn perceptie, een doorstart, geen her/vernieuwing
Dat vind ik wel een gekke definitie, als je je computer reboot start ie em toch ook opnieuw op vanaf 0? Dat doen ze hiermee ook, alles stopzetten en opnieuw beginnen.
Omdat het geen remaster is maar een nieuwe game
Noem het dan anders ...
Vind dit ook heel vreemd. Als ik MW 2 lees, denk ik aan de game uit 2009. Vind het een rare strategische keuze om dezelfde titel te gebruiken.
Het enge is dat die game bijna 14 jaar oud is. Activision noemt het daarom ook een reboot, geen remake. Doen ze in de filmwereld ook vaker wanneer de originele titel al wat ouder is en ze de franchise willen oppikken. Al had ik ook liever een duidelijk onderscheid gezien.
De oude versie is hernoemd naar Modern Warfare 2 (2009), hierdoor noemen mensen de nieuwe game opnieuw MW2 / Modern Warfare 2.
MW2 Remastered bestaat ook, dat is een opgepoetste versie van de oude MW2 :)

Dus dit zou nog verwarrender zijn :P

Overigens is het verhaal heel anders hoor, in deze MW en MW2 generatie. Het is niet echt een remaster. Alleen de personages zijn een beetje overgenomen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juli 2024 23:22]

Hadden er veel meer kunnen zijn voor een normale prijs! :9
Ik schrok er toch wel even van €70 ....
Hopelijk zakt deze prijs want dat vind ik teveel geld voor een spel.
Reken daar maar niet op. Call of Duty spellen blijven altijd duur en dalen praktisch nooit, zelfs niet wanneer ze vervangen zijn voor het volgende deel.
Ze hebben juist heel vaak aanbiedingen. Meestal om de twee maanden ofzo. De vorige delen waren 60 piek op PC bij de
launch en die kon je dan voor 40 piek oppikken. Ik ben bang dat black friday net iets te dicht op de launch zit nog. Maar zo rond de kerst zouden ze zomaar eens een aanbieding kunnen hebben. Dit geld overigens ook voor de console versies.
Ja en als de game gewoon een complete game was geweest zonder de problemen die men heeft.
Mooi dat de PC verkopen zo goed zijn.

Mogen we nu dan de optie om cross-play uit te zetten???

Ik word gek van die aim-assist van console-spelers!
Ik word gek van die aim-assist van console-spelers!
Belachelijk inderdaad. En dit terwijl je op een console ook gewoon met toetsenbord en muis kan spelen. Het is dus een keuze om je te beperken met richten door voor een controller te kiezen.

Een controller is weer handiger met de platform elementen van de game (rennen, springen, duiken) en de trade-off is (snel) richten. Triest dat ze dan de trade-off gaan compenseren met aim assist. Gewoon keuzes maken dus en de lasten met de lusten accepteren.

[Reactie gewijzigd door Roy81NL op 22 juli 2024 23:22]

Ik word gek van die aim-assist van console-spelers!
Echt absurd hoe zulk een legitieme aimbot überhaupt het daglicht heeft kunnen zien. Begrijp me niet verkeerd, uiteraard moet er een vorm van compensatie inzitten om de iets stroevere manier van aansturen met een controller op gelijke voet van KB/M te brengen, maar dit is gewoon overpowered rotzooi.

Tip: je kan met ReWASD je PC laten denken dat je met een controller speelt maar alsnog met muis/keyboard + AIM ASSIST spelen.
Je tip klinkt wel een beetje als cheaten :?
Ik heb het zelf nog niet getest bij deze versie maar als er niet snel verbetering komt ga ik wel eens testje wagen. Alleszins is de TTK in Warzone, door de mogelijkheid om armor te stacken, een pak hoger waardoor M/KB wel weer valabel kan zijn voor matige spelers als mezelf.
De game voelt goed aan, het is weer eens een rustigere COD titel, meer tactische gameplay, grotere mappen. Spreekt dus ook meer aan, richting de oudere generatie. Voeg daar Steam available aan toe en het is niet geheel onverklaarbaar.

Laten we niet vergeten dat hun grootste concurrent, Battlefield, natuurlijk flink heeft lopen falen. Logisch dat mensen naar een beter alternatief kijken. En COD levert dat "voor nu" gewoon heel goed.
Wat me (in positieve zin) opvalt is de extreem lage TTK. Zeker als je Warzone gewend bent. Ik heb al 10 jaar geen CoD MP meer gespeeld dus weet niet of het de vorige jaren ook al zo was, maar je moet echt wel twee keer nadenken of je een straat over wil rennen of toch een veiligere route wil kiezen met meer cover, want twee kogels en je bent weg. Aan de andere kant moedigt het ook wel weer campen aan, want heel mobiel zijn loont zich vaker niet dan wel.

[Reactie gewijzigd door yinx84 op 22 juli 2024 23:22]

Ik heb Cold War en Vanguard gespeeld.. zeker bij Vanguard was de TTK nóg lager. Na een maandje was ik er ook klaar voor, rustig gamen zat er niet in.

MWII daarentegen speelt mijn inziens een stuk lekkerder weg! Je kunt nog eens mee wegkomen wanneer je niet elk hoekje checkt :)
maar je moet echt wel twee keer nadenken of je een straat over wil rennen of toch een veiligere route wil kiezen met meer cover, want twee kogels en je bent weg
Speel regelmatig met vrienden en/of collega's en moet altijd lachen als ze elkaar wijs maken dat ze rustiger moeten spelen. Ik ren altijd (sta alleen stil op de objective of moet schieten in de verte), beetje sliden en niet in 1 rechte lijn rennen helpt wel bij een oversteek natuurlijk. Maar gewoon rennen als een kip zonder kop ipv voorzichtig oversteken en 3x zo lang een target zijn werkt voor mij juist uitermate goed.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 23:22]

Ik kijk ernaar uit om het spel binnenkort te gaan kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit en ik mis Call of Duty wel een beetje want de vorige releases had ik zelf de interesse in COD verloren. Hopelijk zal de game weer leuk zijn net zoals de vorige MW2.
Het is een heel andere game tov MW2009. Zeker erg leuk, maar een stuk intensiever dan toen. Je moet er wel echt "in" zitten wil je goed scoren. MW2009 was wat dat betreft een stuk meer casual.

Ik zou deze MW2022 eerder omschrijven als de meer recente MW2019 met wat meer tactische gameplay, meer varieteit en geen vervelende "meta" slide-cancel-jump bunnyhop onzin meer.
Als ik zo lees dan is de nieuwe COD ook een leuke game.
Activision geeft geen nadere verklaring voor de verdubbeling voor de pc, maar het ligt voor de hand dat die met name komt door Steam. Modern Warfare II is de eerste Call of Duty-titel sinds jaren die weer op het gameplatform van Valve is verschenen.
Dat zou wel een aardige klap in het gezicht zijn van bedrijven die overal en nergens hun store op willen dringen ten behoeve van marktwerking (ik bedoel meer winst). Overduidelijk negeren velen gebruikers dus apps, games en diensten indien het niet beschikbaar is op een voor hun bekend platform. En dan is de Battle.Net app niet eens zo heel slecht of zwaar om te draaien.
Ik had Modern Warfare 2019 allang gekocht als deze voor een mooie prijs op Steam was langsgekomen.

Maar ze willen nu via battle.net nog steeds 60 euro hebben voor een tig jaar oude game.

Nee bedankt.
heerlijke game ik had geen verwachtingen maar kwam het toevallig tegen op steam (mede dankzij hen dat het beter verkoopt)? Laatste CoD titel dat ik heb gespeeld is black ops en dat is toch een aantal jaar geleden. Het speelt vrij identiek als destijds heerlijke gun play zonder te veel toeters en bellen. Ik ben benieuwd hoe het spel zich zal ontwikkelen de komende periode. wel vind ik de UI mbt wapens upgrades erg omslachtig
Zonder toeters en bellen? De unlocks van attachments en skins zijn alleen maar toeters en bellen.
ja in dat opzichte maar geen dubbele springen, muur rennen etc. het unlocken van attachements is wel een vreemde keuze
Oh ja en last stand, dat was zo vervelend dat je standaard al de neergeschoten vijand nog even een paar schoten na gaf, of ze nu de perk wel of niet hadden.
pff zo iets kan ik me herinneren uit black ops? was heel vervelend. dit heb ik niet mee gemaakt tot nu toe
Ik heb de beste herinneringen aan de eerste Call of Duty op een kleine LAN party. Rond sluipen en hopen dat je iemand kon spotten. Als iedereen stil is, zijn de spelers die rond rennen in het nadeel vanwege de stampen. Maar later op internet rende iedereen als een kip zonder kop rond, en was je als sluipschutter weer in het nadeel.
Dat waren ook leuke tijden maar tegenwoordig rent iedereen inderdaad rond als de dolle en kan je het daarvan niet meer hebben. Ook was je vroeger in het voordeel met een goede headset :)
Crashes oplossen, beetje meer movement verbetering (MW2019 speelt soepeler en sneller, maar gezien de reacties online vinden veel dat weer een nadeel) en de menu wat overzichtelijker maken, zou meer dan welkom zijn! :)
Dat de movement trager is vind ik juist een enorm pluspunt. CoD was véél te snel geworden. Dit speelt een stuk relaxter ;)
Ik snap het wel, maar ja dan ligt het aan mij, ik wil juist gewoon de snelheid :P
Tsja, dit keer een keurige release op Steam ipv die (destijds zeker) waardeloze blizzard launcher, of hoe dat ding ook heette.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.