Nintendo kondigt Skyrim: Anniversary Edition aan voor Switch

Nintendo heeft Skyrim Anniversary Edition aangekondigd voor de Nintendo Switch. De bundel is te koop in de Nintendo eShop voor 70 euro. Switch-gebruikers die de reguliere versie van Skyrim in hun bezit hebben, kunnen upgraden voor 20 euro.

De verjaardagseditie bevat volgens Nintendo de volledige game en nieuwe content zoals nieuwe quests, dungeons, vijanden, wapens en spreuken. De Dawnguard-, Hearthfire- en Dragonborn-uitbreidingen werden ook toegevoegd.

Bethesda kondigde eind vorig jaar de Anniversary Edition aan van The Elder Scrolls V: Skyrim. Deze uitbreiding kwam toen uit voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series S en X. The Elder Scrolls V: Skyrim verscheen op 11 november 2011 voor pc, PlayStation 3 en Xbox 360. De game, met een Middeleeuwse fantasy-setting, bracht Bethesda veel succes en is naderhand nog allerlei keren opnieuw uitgebracht. Tweakers schreef in 2011 een review over de game.

Skyrim
Skyrim

Door Jay Stout

Redacteur

01-10-2022 • 14:00

119 Linkedin

Reacties (119)

Wijzig sortering
Op de Nintendo sub reddit zijn er al waarschuwingen het niet te kopen omdat het spel zware framedrops heeft.

Weer een typische Bethesda cashgrab waar ze de moeite niet gedaan hebben om het te testen. De modders zijn al aan het onderzoeken of ze het kunnen fixen, maar wel typisch dat de modding community beter werk levert dan Bethesda.
Doet mij denken aan Fallout 4 voor Steam die zonder modding een vreselijke input lag en gelockte framerate heeft. Fallout 4 op Steam speelt beter met een controller dan met een keyboard. Ik had bijna een cashback gevraagd destijds. Skyrim speelde op Steam veel beter out of the box.

Gelukkig is de modding scene voor Bethesda games wel heel sterk en actief en daar ligt het pluspunt: waar Bethesda het laat afweten, pakken modders het op en zij maken de games echt af. Er is zelfs een mod die de icoontjes verandert naar de PS4 icoontjes, erg fijn wanneer je met een PS4 controller speelt.

Dit zou natuurlijk niet echt mogen gebeuren, en het is dan ook jammer om te zien dat Bethesda de games zo lang blijft melken terwijl ze blijkbaar de versie voor de Switch ook niet voor elkaar hebben (ik las al het e.e.a. over framedrops). Ik hoop voor de Switch users dat de game te modden valt.

[Reactie gewijzigd door Ohmarinus op 2 oktober 2022 10:06]

Ik heb destijds bij de launch van FO4 een cashback aangevraagd, aangezien er niet eens fatsoenlijk out-of-the-box support was voor ultra-wide schermen. De modding community had hier wel een oplossing voor, maar als ik net de volle pond voor een game neer heb gelegd wil ik dat het gewoon werkt. Zo heel bijzonder was die opstelling niet. Afijn, jaren later heb ik FO4 voor een sale-prijsje op de kop getikt en ben ik meer bereid om omwegen te nemen. Shame on you Bethesda!
Afijn, jaren later heb ik FO4 voor een sale-prijsje op de kop getikt en ben ik meer bereid om omwegen te nemen.
Uiteindelijk kopen mensen het dus toch wel, wat precies is waarom ze deze onzin kunnen blijven flikken. :(
Tsja, het is qua content wel een goede game. Voor 6,99 ipv 69,99 (geen idee meer wat de originele prijs was) is dan zeker te rechtvaardigen. Principieel ben ik het met je eens, zo laat ik alle EA games liggen - geen enkele game van hen meer gekocht de afgelopen 7 jaar, ook niet in sales. Daar is het niet 'je set-up is niet supported' maar 'hoe kunnen we de consument zoveel mogelijk uitknijpen'...
pff, BOTW had dezelfde framerates
BoTW ziet er vele malen beter uit en gebruikt geavanceerde technieken om bv. gras in de fik te steken.
Er zijn bepaalde style-keuzes gemaakt tussen de twee games die naar mijn mening beter uitpakt in botw, maar technisch gezien is botw echt niet complexer dan skyrim qua graphics.

Irrelevant verder, want we hadden het over framerates en framedrops, en niet welke game er beter uit ziet
Inderdaad, mooier is in dit geval welke game voor jou gewoon meer oogt. Maar het aantal polygonen en effecten etc wat BOTW berekend zal niet meer zijn dan Skyrim dat doet. Het is natuurlijk wel knap dat door bepaalde artistieke keuzes te maken een game er zo goed uit kan zien op gelimiteerde hardware.
Dat soort issue heeft altijd te maken met software patenten. De devs zouden licenties moeten betalen om die er vantevoren in te verwerken. Maar een homebrew mod is daar een manier omheen.

Zo zouden Bethesda devs dat bijv op persoonlijke titel uit kunnen brengen.
Waar heb je het over? Welke licentie verbied bethesda hun bugs te fixen?
Er zijn duizenden software patenten. Er zijn waarschijnlijks zelfs patenten op “het tonen van een spelwereld vanuit 1st person perspectief”. Software bedrijven moeten besluiten of ze een licentie op nemen op een aantal van die patenten die overlappen met hun project. Of dat ze proberen een andere manier eromheen te vinden.

Dus als het bedrijf besluit: hier betalen we geen licentie voor (bijvoorbeeld: te duur) dan kan het bedrijf zelf die code er niet in doen. Waardoor zij de extra kosten niet hoeven te dekken. Maar iedere dev ter wereld, waaronder die van het bedrijf, kunnen buiten werktijd om een patch schrijven om het toch te gebruiken.

Dit is echt basic business.
Er zijn waarschijnlijks zelfs patenten op “het tonen van een spelwereld vanuit 1st person perspectief”.
Ga toch weg man, je hebt geen idee waar je over praat...
Geen enkele van de bugs in bethesda games heeft als reden dat bethesda geen licentie wilde betalen.
Sowiso ontstaan bugs niet door een gebrek aan gelicenceerde code.
Dit is echt basic business.
Nee, het is gelul van de hoogste orde. :)
Een wereld zoals jij die fantaseert zou softwareontwikkeling voor vrijwel elke developer onmogelijk maken.

Bethesda is gewoon vrij incompetent in het onderhouden van hun code en blijft maar doortimmeren aan hun oude krakkemikkige engine. Er is denk ik geen ander bedrijf dat grote games met zoveel bugs uitbrengt die niet gefixed worden. Het is dus een probleem dat vrij specifiek met bethesda speelt.
Wat denk je dat realistischer is?
Dat een multi-miljarden bedrijf als Bethesda alleen onkundige devs in dienst heeft ze zoals jij claimt?
Of dat ze kundige mensen in dienst hebben wiens werk heel moeilijk gemaakt wordt door het moeten uitdokteren van work-arounds?

Als je echt het eerste denkt heb je duidelijk nog nooit een dag in de software industrie gewerkt. En dan moet je misschien eens echt diep nadenken hoe de wereld in elkaar zit.
Als je echt het eerste denkt heb je duidelijk nog nooit een dag in de software industrie gewerkt.
LOL. Je hebt echt geen idee. Je loopt te fantaseren dat er een patent bestaat die 1st person 3D projectie omhelst. |:(
Dat een multi-miljarden bedrijf als Bethesda alleen onkundige devs in dienst heeft ze zoals jij claimt?
Of dat ze kundige mensen in dienst hebben wiens werk heel moeilijk gemaakt wordt door het moeten uitdokteren van work-arounds?
LOL, zo werkt het echt niet.
Een groot game softeware bedrijf heeft een klein core-team die de engine en tooling maakt/aanpast en daarnaast een heleboel mensen die deze engine gebruiken om de game mee te vullen.
Die engine van Bethesda is nooit echt goed gemoderniseerd en eigenlijk is het een stuk software dat ze 20 jaar lang aan het verbouwen zijn. Dezelfde bugs komen in meerdere games voor maar zij uniek voor bethesda games .
Die engine heeft bepaalde eigenschappen (zoals dat elk ingame item bewogen kan worden en dus ook gesaved moet worden als het is bewogen).
Ze zijn te gierig/bang om het helemaal opnieuw te bouwen (inclusief alle tooling, schooling etc.).
En dus blijven ze terugvallen op die kapotte meuk.

Je lijkt te vergeten dat de problemen met bethesda games typisch zijn voor bethesda. Geen andere developer heeft last van dit soort bugs. Het is hoe dan ook een verzinsel van jou dat het door patenten komt. En het slaat nergens op.
Als je echt het eerste denkt heb je duidelijk nog nooit een dag in de software industrie gewerkt.
Nou ja, gezien je hier zaken loopt te fantaseren denk ik dat ik me maar niks aantrek van wat jij denkt te weten. :)
LOL. Je hebt echt geen idee. Je loopt te fantaseren dat er een patent bestaat die 1st person 3D projectie omhelst. |:(
Ik schreef heel duidelijk dat dat een voorbeeld was.
Begrijpend lezen en analytisch denken zijn je dus duidelijk wereldvreemd.
Nou ja, gezien je hier zaken loopt te fantaseren denk ik dat ik me maar niks aantrek van wat jij denkt te weten. :)
Goed, veel plezier als je later alleen maar bij call centers aan de bak kan waar voor jezelf nadenken niet nodig is.

[Reactie gewijzigd door dinoballz op 6 oktober 2022 10:36]

Ik schreef heel duidelijk dat dat een voorbeeld was.
Een voorbeeld dat helemaal niet bestaat en niks te maken heeft met de bugs in bethesda games... |:(
Goed, veel plezier als je later alleen maar bij call centers aan de bak kan waar voor jezelf nadenken niet nodig is.
Fantaseer maar lekker verder... :)
Dit soort zware games moet je gewoon niet willen spelen op de switch. Er zijn tal van voorbeelden van vergelijkbare games die ook te kampen hebben met lage framerates of framedrops. Het is gewoon zonde van je geld.

De switch is gewoon niet gemaakt door dit soort games. Daar heb je een Playstation of XBOX voor nodig.
Onzin, deze game is in 2017 voor de Switch uitgebracht, de reviews waren destijds zeer positief. De game had geen problemen met framerates of framedrops. Bekijk de Digital Foundry video maar op Youtube. Echter hebben ze nu 5 jaar later een Anniversary Edition upgrade/update uitgebracht die problemen geeft.
Fps drops waren er al toen ook, maar in veel mindere mate. Ik had altijd fps drops tijdens gevechten met draken die vuur uitbliezen. Is nogal vreemd dat Anniversary veelvuldige fps problemen nu veroorzaakt. Destijds was desondanks tof om skyrim on the go te kunnen spelen maar nu Steam Deck doet dat meermaals beter en je kunt spel voor een fractie van Nintendo prijs aanschaffen.
Op een reddit post die al eerder gedeeld was zeggen modders dat het niets te maken heeft met de Switch zijn hardware. De GPU en CPU bleven underutilized.
Bethesda games zijn gewoon slecht geprogrammeerd, dit probleem doet zich ook voor op PC maar daar kan je natuurlijk makkelijk een mod installeren om het op te lossen (net zoals met praktisch elke Bethesda release in de voorbije jaren, want god weet wanneer ze zelf die dingen gaan patchen).

De echte zonde van geld is dat mensen nog steeds Bethesda games (ID tech uitgezonderd) kopen, zelf als ze een "nieuwe game" maken zitten er oude bugs in van hun vorige game die moesten worden opgelost door de community want na 3 jaar had Bethesda nog altijd niks eraan gedaan laat staan dat ze het fixen in die nieuwe game.

Maar nee hoor tuurlijk, het is de hardware zijn schuld. 8)7
Met deze absurde logica horen games zoals Cyberpunk 2077 niet op consoles of zelf PC, moet je maar een quantum computer gaan kopen als je dit soort games wilt spelen. :+
Cyberpunk heeft volgens mij vergelijkbare issues als de Bethesda games - ze dringen erop aan hun eigen engine te ontwikkelen en te blijven gebruiken, en onderschatten daarmee hoe moeilijk het is om een spel op die schaal te bouwen.

Ik bedoel Skyrim is / was een prima game en heeft een harde kern aan fans die het nog steeds regelmatig spelen, maar het voelde al outdated toen het uit kwam.

Ik denk hun grootste asset is de modding tools / world editor, die zullen ze ook deels opnieuw moeten ontwikkelen als ze naar een andere engine gaan. Maar we zullen zien waar ze naartoe gaan. Ik bedoel, >10 jaar sinds Skyrim is veel tijd om hun engine te verbeteren.
€70,- euro voor een spel uit 2011 8)7
Met twee uitbreidingen, alle DLC en een sloot Creation Club DLC. Vind het wel meevallen als launch-prijs.
Ondanks wat dit artikel beweerd was alle DLC al toegevoegd sinds Skyrim in 2017 op de Switch uit kwam. Deze anniversary editie voegt alleen de Creation Club DLC toe.
Precies. |:(

Behoorlijke cash grab dit…
Achja, de reguliere versie kost nog steeds €60... Nintendo prijzen zijn dit.

Ik heb de Anniversary Edition op Xbox. Voegt wel wat toe die Creation Club DLC (vooral de survival modus), maar geen dikke aanrader iig.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 1 oktober 2022 15:05]

De prijs wordt bepaald door Microsoft en niet door Nintendo.
Klopt, maar ze vragen wel zoveel omdat dit normaal is op de Switch. De game is op andere platforms veel goedkoper.
Toen deze editie vorig jaar op de PC uit kwam, was deze geen dollar goedkoper dan de originele Skyrim in 2011. De Switch loopt eenmaal wat achter en krijgt daarom de release price mee terwijl de andere platformen al een price drop hebben gekregen. Het geeft wel een vertekend beeld als je prijzen van een jaar na release (met price drops) vergelijkt met release prijzen.

Verder is het zeker waar dat Switch (en met name Nintendo) spellen amper price drops krijgen, maar dat maakt de Switch juist de console met 1 van de laagste kosten voor de games: de spellen verliezen amper waarde. Als ik CoD WWII in 2017 op release had gekocht, had ik daar nu 12,50 voor gekregen en had het spel me 47,50 gekost. MK8 uit 2017 had ik nu voor 45 euro kunnen verkopen, en had het me 15 euro gekost als ik deze op release had gekocht. Voor dezelfde kosten als 1 AAA release game op de Xbox/PlayStation, kan ik 2-3 AAA release games spelen op de Switch.

[Reactie gewijzigd door youfreaker op 1 oktober 2022 17:10]

Hoe bedoel je dat de Switch achter loopt? De game was al op de Switch uitgebracht, maar is nu dus een heruitgave in de vorm van de Anniversary Edition of als €20,- kostende upgrade op de bestaande game.
Dit klopt niet. First-party games blijven redelijk hoog. Meestal ergens tussen de 50-60 euro, wat vergeleken met Sony, die 70+ euro vraagt tegenwoordig nog best normaal. Ze vragen veel omdat ze veel geld willen verdienen, dat is het enige.
Is dat zo? Splatoon 3 (een nieuwe game) is voor 51 euro te krijgen bij bol.com. Dat is een Nintendo game. Dit is vooral Microsoft die hier zoveel geld voor wil hebben.
Dat zijn uitzonderingen. Standaard prijzen zijn 60 euro.
Alleen hierboven wordt er gesproken over dat Nintendo prijzen standaard 70 euro zijn. Dat klopt dus niet.
Retailers geven weleens korting ja, maar digitaal is Nintendo's standaardprijs €60 en die gaat niet omlaag naar verloop van tijd. Mario Kart 8 is inmiddels ook alweer 8 jaar oud en staat er ook in voor €60 bijvoorbeeld.
Mario Kart 8 Deluxe is "pas" 5 jaar oud. Jij hebt het over de Wii U release.
Dan zou ik als ik jou was
https://www.dekudeals.com/items/mario-kart-8-deluxe beter in de gaten houden.
Je bent wel echt snel op je teentjes getrapt als je dit weer ziet als bashen van Microsoft zeg. Dit is een game van Bethesda. Waar Microsoft de eigenaar van is. Die bepaalt de prijs voor deze game.... Ze hadden er ook 40 euro voor kunnen vragen, maar het is Microsoft die er 70 euro voor vraagt. Het is een ge van meer dan 10 jaar oud....
Waarom blijf je bol er bij halen? Snap je niet dat een winkel prijs niet hetzelfde is als een adviesprijs?
En heb het nou eens over de argumenten in plaats van mij af te kraken.
Dan alsnog is de adviesprijs 59,99 euro en geen 70 euro...
En daarom was het niet nodig om je te verlagen tot het noemen van straatprijzen, daarom snapte ik het niet.
Dat vraag ik mij echt af. Blijkbaar moet er meer gevraagd worden om even veel te verdienen op het platform. Zo zie je indie games ook bijna altijd een hogere prijs hebben bij Nintendo. Vandaar ook de term Nintendo tax.

Eerst leek het te komen door het prijzige cartridge systeem, maar gezien het ook bij digitale only games gebeurt heeft het toch iets met de verdiensten/eisen van Nintendo te maken lijkt mij.
Dat zit echt tussen je oren. Nintendo rekent net zoals Sony en Microsoft 30% op elke game.
Goede onderbouwing. Dat bedrijven meer moeten betalen voor een cartridge met meer opslag is bekent. Dat games steevast meer kosten in de Switch store ook.

Meerder Indie devs hebben aangegeven dat ze niet anders kunnen dan meer rekenen voor een Switch versie. Dus ja dan zit het niet alleen tussen mijn oren.
Dat bedrijven meer moeten betalen voor een cartridge met meer opslag is bekent. Dat games steevast meer kosten in de Switch store ook.
Terwijl Indie developers ook games op andere platformen uitbrengen en veel meer voor de disc versie vragen dan de digitale versie. Kijk bijvoorbeeld naar shredder's Revenge op de ps4/Xbox one. In de digitale store is die 25 euro, op disc is die 40 euro. Terwijl een disc een medium is wat vrij gunstig geprijsd is. Terwijl de switch versie op cartridge 5 euro goedkoper is... de digitale prijs in de switch store is ook 25 euro.

Zo zijn er veel meer voorbeelden waarbij de disc versie op de ps4/Xbox one duurder is dan de cartridge versie van de switch. Sowieso zijn de kleine cartridges van de switch niet heel kostbaar. En laten de meeste indie games nou niet zo heel groot zijn.

En wat betreft digitaal, iedereen rekent 30%:

https://www.ign.com/artic...lly-the-industry-standard
Is het niet Bethesda zelf die de prijs bepaald? , zo ver ik lees krijgen de studios onder Microsoft veel vrijheid.
https://wccftech.com/beth...pen-to-more-acquisitions/
Dat zou kunnen. Maar of het nou Bethesda of Microsoft is, het is niet Nintendo die de prijs bepaald.
Ik kocht em voor €25 op de ps4, de ani versie.
Ik voor 2,- op de pc.
Wat een prijs voor een spel wat ook niet te modden valt op de Switch. Tenminste dat vermoed ik.
Het is wel het enige spel die ik vanaf 2011 tot op de dag van vandaag speel.(Op de PC).
Ik zou er zo 70 euro voor geven.

ES:Skyrim heeft een geweldige community. Je kan via het spel zelf heel veel gemaakte content downloaden waar onder andere nieuwe verhaallijnen.
Dat laatste kan dus niet op Switch, dus ook al zou ik het 70 waard vinden (is het niet) dan mis je een groot onderdeel van de TES games.
Dit is meer van, hoe ver kunnen we gaan. Ja oke het is een goede game, maar €70... Op PC nu te vinden voor < €10 overigens :)
En iedereen was aan het klagen dat de remake van the last of us part 1 70 euro kost. Dat was tenminste nog een remake, dit is gewoon dezelfde game van 2011 voor 70 euro.
Skyrim heeft een hele dikke vette uier.

Die game gaat over 10 jaar nog gemolken worden.
Het bederft niet.
70 euro, het went maar niet die Nintendo prijzen.

Afijn, had dit spel iets van 10 jaar geleden al gespeeld. Lijkt me geen fijne ervaring met de stick op de Nintendo switch trouwens. Beetje accuraat richten in dat spel is wel nodig.
Het werkt beter dan verwacht. Zeker met inzoomen en en mikken werkt het goed (genoeg). Ik kan volop stealth kills maken met de boog.

Al gaat het niet zo vloeiend met muis en toetsenbord
Ben zelf voornamelijk een pc gamer, maar vind het opvallend hoe lastig het richten is met de Nintendo sticks versus Playstation of Xbox sticks. Op lineair valt daarmee redelijk competitief te spelen tegen m+k.

Edit: zinnen liepen niet lekker

[Reactie gewijzigd door 2green op 1 oktober 2022 15:48]

Idee van de Switch controlller is dat je de gyroscoop gebruikt om precies te richten, de stick is vooral om snel om te draaien.
Dat is wel een interessante insteek. Heb nooit gekeken of gyro ondersteund word op alle games, maar meende van niet?

De pro-controller heeft bijvoorbeeld wel weer goede sticks.

[Reactie gewijzigd door 2green op 2 oktober 2022 10:23]

Niet alle spellen waarin je moet richten ondersteunen de gyroscoop, en hoe goed het werkt verschilt ook per spel, maar de meesten ondersteunen het wel. Splatoon 3 heeft de beste implementatie op dit moment.

Ook op de Pro-controller is precies richten met de gyroscoop sneller dan met de stick. Raar genoeg hebben de PS3-PS5 controllers ook een gyroscoop maar vrijwel geen spellen gebruiken hem.
Dat de gyro op PS5 controllers haast niet gebruikt wordt viel mij ook al op.

Mijn theorie ik vermoed dat dit vooral met online gaming te maken heeft. niet iedereen kan hier op PlayStation mee overweg en crossplatform is het niet altijd beschikbaar natuurlijk.

Daarnaast betekend het inschakelen van gyro, dat er een keuze gemaakt moet worden of je in de groep van controller gamers komt of wat waarschijnlijker is, in de groep van muis en keyboard gamers. Wat een stuk sneller en accurater gaat.
Is bewegingsbediening op de Switch mogelijk, a la Zelda BotW? Vind ik zelf wel een aardige combinatie met de kleine joysticks.
We noemen het Nintendo-prijzen, maar dit zijn eerder Sony-praktijken:
https://www.vg247.com/ps5-game-prices-70-usd-70-gbp-80-euro

Overigens heeft de Switch-versie gyro aim, wat je erg accuraat maakt.
Gyro tuurlijk, niet aangedacht. Vind het wel iets minder relax, maar daarvoor krijg je wel een vlotte en accurate manier van richten voor terug.
De beste middenweg die een console kan hebben denk ik, los van muis aansluiten (maar dat doe je nou niet bepaald op de bank, in de trein of in bed)
Dat is een heel ander verhaal lijkt me, dit gaat over Skyrim niet over first party releases. Waar Nintendo trouwens ook 70 Euro voor vraagt...
Maak dan de vergelijking dat deze versie van Skyrim in de Nintendo store 70 Euro kost en in de Playstation store 55 Euro.
Volgens mij is alleen BotW 70 in de eShop, maar veel goedkoper daarbuiten. Sony daarentegen heeft een aantal digital-only games en dat is gewoon 70 euro lappen of de tering krijgen (FF7 Remake op PC bvb)
Maar dit artikel gaat over Skyrim, niet over first party releases op de genoemde platformen.
Dat een game van om en nabij 11 jaar oud voor 70 Euro uitkomt is op zijn minst zeer discutabel
te noemen. Maar kennelijk de wereld waar we in leven zolang mensen dit blijven kopen...
Kun je eigenlijk nagaan hoeveel geld Bethesda wel niet heeft en hoeveel geld meer ze zouden kunnen verdienen als ze net als bvb een Zelda elke 5 jaar een nieuwe release uitbrengen van Fallout en TES. Doodzonde eigenlijk.
Deze prijs is door Microsoft bepaald, niet Nintendo.
Behalve de dlcs, wat krijg je nu werkelijk meer dan?
De uitbreidingen/DLCs zaten al in de originele 2017 Switch release van Skyrim.

De anniversary editie bevat daarboven op wat extra betaalde community content vanuit de Bethesda store/Creation Club.
De creation club items. Dit zijn de kleine dlcs zoals bv de harnassen voor paarden.
Niets, eens lichtere portenonnee misschien.
Ik vind het gewoon debiel dat je zo’n spel telkens weer ‘opnieuw’ moet aanschaffen voor een console. Ik heb deze gekocht voor PS3, PS4 en VR. Het kan anno 2022 toch niet zo zijn dat ik deze game voor m’n Switch (handheld) nóg een keer moet kopen? Ik heb al 3 licenties.

Waarom krijg ik niet gewoon 1 licentie-code? Dit is gewoon uitmelkerij.
Niemand verplicht je het spel nogmaals te moeten kopen. Je kan ook denken, ik heb het spel al zo vaak gespeeld op meerdere platformen dus het is wel goed met Skyrim
Tijd voor een Steam Deck? PC's doen niet aan hardware limitaties van licenties.
Uit de tijd dat ik voor de eerste keer een ES game en toevallig mijn eerste fallout game (3) speelde vond ik dit retevet. Inmiddels is Bethesda 12 jaar verder en 100% aan het melken dat nog erger lijkt dan GTAV. De aangegeven prijs vragen voor een inferieure versie van de game is dan ook belachelijk.

[Reactie gewijzigd door jellybrah op 1 oktober 2022 14:18]

Ik lees dat de game met de Anniversary Edition meer last heeft van vastlopers en op locaties zoals Riften last heeft van lagere fps. Het is mij niet duidelijk of dit ook bij de update gebeurd zonder de uitbreiding te kopen. Maar ik zou nog even wachten tot dit verholpen is. En als je Skyrim al hebt op de Switch voorlopig niet updaten. De game draaide voor een Bethesda game uitstekend op de Switch, jammer dat er nu problemen bij komen.

70 euro is inderdaad een erg hoge prijs. Of ik nog ga upgraden voor 20 euro weet ik niet. Ben al sinds 11-11-2011 bezig de game uit te spelen :P Op de Switch ben ik heel ver gekomen, maar nog genoeg te doen.
Heb al meer dan 1500 uur in Skyrim zitten op de Xbox, maar heb die Anniversary Edition nog niet gekocht. Lijkt me wel echt een geweldige update!

Ben ook benieuwd naar de gameplay beelden van de Nintendo Switch versie, hopelijk zijn wel alle fouten waar veel last van hadden uit deze versie gehaald. Wel ontzettend gaaf dat ze de game naar de Nintendo Switch brengen :D
Melk maar door hoor, stop dat geld wel even in TES 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee