ING Nederland heeft storing met mobiel bankieren en internetbankieren - update

ING 'ervaart problemen' met internetbankieren en de Mobiel Bankieren-app in Nederland. Gebruikers kunnen door de storing niet inloggen. De bank zegt 'hard aan een oplossing te werken'.

ING noemt de storing in een melding op zijn website, als klanten proberen in te loggen. Ook bevestigt de bank op zijn pagina over beschikbaarheid dat er een problemen met inloggen zijn. Volgens de bank gaat het om problemen met Mijn ING Particulier & Mobiel Bankieren en Mijn ING Zakelijk.

Volgens meldingen op allestoringen.nl begonnen de problemen rond acht uur dinsdagochtend. De oorzaak van de storing is niet bekendgemaakt. ING zegt aan een oplossing te werken, maar het is niet duidelijk wanneer klanten weer kunnen inloggen.

Update, 13.25: De storing is om 12:10 opgelost, zegt ING tegen RTL Nieuws. Volgens een woordvoerder van de bank 'leek het te gaan om een softwareprobleem'.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

22-02-2022 • 09:28

173

Submitter: [NUT]

Reacties (173)

Sorteer op:

Weergave:

Kan ik ergens een klacht indienen? De prijzen van de bankrekeningen zijn de laatste x jaar met 40% gestegen, maar de storingen nemen maar niet af.
Zou het liefst opzeggen. Helaas moeten salaris betalingen (in elk geval het WML deel) tegenwoordig verplicht via een bank.
Overstappen is weinig moeite met de overstapservice. En dan kun je meteen een bank uitzoeken met een hogere waardering op de Eerlijke Bankwijzer.
Ja want gender gelijkheid, klimaat en natuur zijn natuurlijk uitermate belangrijk bij een goede bank. Wat een onzin dit.
Nog los van het feit hoe ze precies tot een waarde komen.
Onzin inderdaad.
Nou ja, als je geen spaargeld hebt, of je vind het niet erg dat met jouw spaargeld de CO2 uitstoot gestimuleerd wordt, of wapens worden gefabriceerd voor landen die mensenrechten schenden, of belasting wordt ontweken/ontdoken, dan hoef je niet te kijken. Maar dat vind ik nogal kortzichtig.

Uiteindelijk hebben wij samen met ons totale spaar-, verzeker- en pensioengeld behoorlijk wat invloed op in welke sectoren geïnvesteerd wordt. Zonde om dat niet te gebruiken.
Lekker makkelijk praten zo he. De kosten voor de banken lopen teveel op. Tuurlijk gaan de kosten dan omhoog. En natuurlijk heb je met nieuwere banken minder storingen. Oude vertrouwde banken lopen op hele oude software die niet zomaar te vervangen is.
Welke kosten?
Bank filialen worden gesloten, eigen automaten vervangen door geldmaatjes, personeel ontslagen.
Onkosten voor de gebruiker zijn in de afgelopen 10 jaar 40% gestegen, en nog klagen dat men "kosten" maakt :F ?
Laat die zakkenvullende aandeelhouders maar nu eens ipv hand ophouden, hun portemonnee trekken en die oude systemen EINDELIJK maar eens te vervangen!
Die oude systemen zijn zeer complex. Dat gaat niet zomaar vervangen worden. De banken geven heel veel geld uit aan het oplossen van dagelijkse problemen en om het veilig te houden.
Laat me niet lachen, kom zeg, alle administratieve (salaris) overmakingen, worden niet door onze banken gedaan, maar door een buitenlands bedrijf.
Mocht daar een storing ontstaan, dan hebben meerdere banken hier last van, dus de storing is hier en dus de verantwoording van de ING.
Enne........zal het niet tijd worden dat een zo belangrijk bedrijf, zijn hardware en software op orde heeft?

Ik ben ook langs de werkgever geweest om te kijken of er op de oude manier, cash betaald kon worden, nou die kreeg een hoestaanval en wuifde me weg.
De politiek heeft er voor gezorgd dat alle Nederlanders een bankrekening moeten hebben, dan hoort diezelfde politiek de ING hierop te beoordelen en te straffen desnoods, want andere bedrijven die hun hardware of software niet in orde hebben worden ook op het matje geroepen en krijgen een bepaalde tijd om aan te passen en erna dikke boetes.
Cash uitbetaling van salaris MAG niet meer. Van onze overheid. Maakt veel controle voor de belasting e.d. makkelijker.

Op basis van informatie die financiële partijen aan de Nederlandse overheid moeten geven. Gratis.
Kosten zijn idd een rare zin, aangezien je de bank geld geeft waar ze vervolgens zelf mee gaan spelen. Daar komt het merendeel van hun inkomsten uit.
Ik volg je hoor. Maar even advocaat van de duivel, de opbrengsten die ze halen uit spaarcenten zijn ook verdampt tov jaren/decennia geleden. Desondanks boeken ze jaarlijks monsterwinsten.
40% van het personeel moet tegenwoordig werken aan zaken zoals KYC en CDD, dat levert geen geld op en leidt ook niet tot minder storingen. Maar kost wel een bak met geld.
Hoeveel betaal je voor je bankrekening? Is dat het waard om te klagen?

Ik bedoel ik klaag liever over lage / geen rente dan die paar euro aan kosten die ik betaal.
€ 2,60 p/m, per rekening bij de ING (afhankelijk van het pakket). Best duur als ik eerlijk ben voor een plek om mijn salaris te laten storten (en vanaf te laten snoepen door alle incasso's).

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 22 juli 2024 23:12]

Gewoon je middelvinger opsteken door naar N26 te gaan.
Die heb ik ook.
destijds genomen omdat je zonder allerlei poeha een rekneing kon openen.
nu 1 jaar verder, ID plicht, opgave van Gebruiksreden.

én als kers op de zure melktaart,

Géén gebruik meer kunnen maken van de Belasting aangifte app, want N26 is door EU-wet verplicht om alles door te sluizen naar de NL Belastingdienst.

Maar de Belastingsdienst heeft geen inzage... 8)7
dus word er gevraagd of je zelf je saldo kunt opgeven...
Belasting aangifte app? Bestaat zoiets zelfs? Als ik zo'n app zou zien zou ik eerder denken dat het een scam is.

Maar bij elke bank moet je een ID opgeven.
jazeker, die hebben ze gewoon officiëel

https://www.belastingdien...de-app-aangifte-gebruiken

De ID plicht is destijds opgevoerd, maar ik volgde N26 vanaf het begin, en die leken mij wel handig om een soort van off-shore spaar account te hebben met Creditcard functie.

En het kunnen hebben van een Creditcard zonder de BKR registratie.

en met de ID plicht valt dat er dus mee weg.
met als downside, het moeten opgeven van gespaard geld, wat ik (voor mij de beste reden) juist gebruik op de Unifi site.

Want het scheeld mij best wel wat centen.
De ID plicht is destijds opgevoerd, maar ik volgde N26 vanaf het begin, en die leken mij wel handig om een soort van off-shore spaar account te hebben met Creditcard functie.

En het kunnen hebben van een Creditcard zonder de BKR registratie.

en met de ID plicht valt dat er dus mee weg.
Het was is een Duitse bank, dus het viel in de lijn ver verwachtingen dat dit geen offshore bank zou zijn. Daarvoor moet je namelijk off shore gaan. Naar Panama ofzo.

Ik heb nu een CC via crypto.com
Wat zijn de voordelen van een CC via crypto.com?
Debit CC, cashback, en gratis spotify / netflix als je wat cro staked.
Rabobank nu ook weer; vorig jaar 3,7 miljard winst gemaakt maar per april gaat de prijs van een betaalrekening wel met bijna 20 procent omhoog. Iemand die mij dat kan uitleggen?

Terwijl het online-bankieren (PC) steeds minder wordt. Het is nu zelf zo dat sommige pagina's (pop-up) het formaat (letterlijk) van een telefoon hebben (tekst valt buitenbeeld, horizontaal scrollen). Dit al op een pagina waarvan de bovenkant voor 1/3 nutteloos 'gevuld' is, steeds meer lege tussenregels, zodat je maar aan het scrollen blijft. Alles is toegespitst op het gebruik van een mobiel. Hoelang zou het nog duren voordat de Rabobank de stekker uit het bankieren via de website trekt? Maar wanneer zij dat doen, mag je vast helemaal gratis jouw rekening opzeggen...

Helaas staat de Rabobank niet open voor feedback. Zo hebben zij klanten nog altijd niet duidelijk geïnformeerd dat je tegenwoordig 75 cent betaalt bij het pinnen bij een niet Rabobank-automaat (dus ook in geheel Europa).
Vraag maar eens aan een Rabobank-klant of hij/zij hiervan op de hoogte is.
Hahhaah,,,, Nederland(ers) en zeuren.

Dat is in Spanje en Duitsland altijd zo, in nog veel ergere maten, tot aan blokkades van verdenking op van alles en nog wat toe! Dan leef je hier nog in een soort van "Vrijbuitersnest" als het om de financiele instellingen gaat, dat kun je in andere landen in Europa, zo goed als schudden! Dus ik weet niet?

Je vergeet ook even te vermelden dat er enorme kosten worden gemaakt vanwege het uitkeren van bonussen incentive acties en betalen-naar-presteren, daarbij verzekeren ze ook een heleboel, want ja nederland heeft het verzekeringsstelsel samen met Brussel naar de klote geholpen en dus kan mega-kapitalisme het opnemen tegen de Nationale Nederlanden en de voormalige Fortis en is er geen plek meer voor een klein assurantiekantoor en gaan die op als oplichters onder de grote bandieten/vlaggen! Maar goed.

Daarbij wordt van iedere grote bank de veiligheid ondergebracht in bv. corrupte landen zoals India, omdat het daar goedkoper is en dat me daar best wel verstand van code heeft inmiddels, door gasten zoals Bill Gates. Is het trouwens niet zo, dat hij en onze Hare Majesteit de Koningin iedereen daar aan een bankrekening wil helpen met een of andere vage foundation waarover je niets anders als goed hoort? Wellicht!

Kapitalisme is nu eenmaal 1 ding, de rest moet dat bekostigen en heeft blijkbaar veel te wensen over in het leven! En te bekostigen erbij!

Rest my case!
Gaat lekker de laatste tijd,

Is al de tweede keer een grote storing dit jaar.
En heel veel kleine. Ik heb regelmatig dat ik een foutmelding krijg bij een betaling. Via een ander device gaat het dan wel. Heel irritant.
Ik vraag mij af of het regionaal dan kan voorkomen, ik heb nooit hiervan last van gehad.
Eerder kwestie van timing. Vanmorgen wilde ik net even iets checken nav een declaratie die gister nog niet was betaald > app werkte niet. Als ik daar niet m'n rekening voor hoefde te controleren, had ik de app niet geopend en dus geen 'last' gehad van deze storing. Hoe meer je je financiën monitort / betalingen uitvoert, hoe groter de kans dat je tegen (kleine) storingen aanbotst.
Dat begrijp ik, maar ik kan je vertellen dat de app niet werkloos op mijn telefoon staat. Meerdere malen per dag gebruik ik de app m.b.t. betalingen en overzichten. Wat @iAR schreef kan ik mij niet in vinden, vandaar dat ik het mij afvroeg of ook regionaal iets verkeerd kan gaan.
Kan ook een ander type account zijn of een bepaalde bank zijn waarmee problemen zijn. Zakelijk en privé gaan bijvoorbeeld via andere datastromen.
Ik heb notificaties aan staan; bij elke mutatie een berichtje op m'n scherm. Wel zo prettig.
Ooit de ING gevraagd of ik niet bij elke mutatie een mail kon krijgen; simpel van opmaak of bijvoorbeeld plain text. Met die notificaties is die wens eigenlijk wel vervult.
Inderdaad zeer handig, maar die hebben aan mijn kant nog wel eens gefaald. "hmm heb ik geen salaris gehad?!? oh gelukkig wel :+ ". Dus dan doet ouderwetse ikke toch ook nog een oldskool check, ja, dan is het net kaputt natuurlijk :P Vraag me af of notificaties dan via een andere route lopen? Anders vallen die ook weg...

[Reactie gewijzigd door 2Dutch op 22 juli 2024 23:12]

Op het moment dat ik (nog) geen notificatie heb gehad van, bijvoorbeeld, mijn salaris, heb ik ook (nog) niet de neiging om het uit te geven ;-)
Ja of app specifiek (bug). Ik heb dan 3x een error op iPhone, en dan lukt het wel op iPad.
Is al de tweede keer een grote storing dit jaar kwartaal.
Om een beter beeld te geven. :+
Een beter beeld:
Is al de tweede keer een grote storing dit jaar kwartaal deze maand.
Ook ING had begin deze maand storing.
https://www.rtlnieuws.nl/...rabobank-storing-ing-bank
En een dag daar voor.
nieuws: SNS, ASN Bank en Regiobank hebben storing met internetbankieren - update

Kortom, het gaat bij iedereen lekker..

[Reactie gewijzigd door Christoxz op 22 juli 2024 23:12]

Maar wel betalen en meer betalen voor service.
Storingen zijn bijna onvermijdelijk. Wat je niet ziet is de enorme complexiteit die achter bank-apps en websites zit om te garanderen dat alles veilig en snel gebeurt. Om dat allemaal te beheren, en om storingen snel en adequaat op te lossen, heb je (dure) expertise nodig. Dus daar betaal je als klant voor.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind deze storing ook heel vervelend, maar ik begrijp ook wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren.
Goed verhaal, maar ik heb helemaal niet om die app gevraagd. Sterker nog, ik erger me blauw wanneer ik via de PC wil inloggen en ik mijn telefoon erbij moet pakken tegenwoordig. Kijk, dat een creditcard geld kost, kan ik begrijpen, maar ik betaal dus voor een app, waarvoor ik niet kan kiezen om die niet te gebruiken? Rare wereld...
Dan ben je een van de weinigen. Een mobiel bankierenapp is een van de beste uitvindingen door banken.
Dan ben je een van de weinigen. Een mobiel bankierenapp is een van de beste uitvindingen door banken.
Behalve wanneer je slechtziend bent oid...
Er zijn in Nederland ongeveer 300.000 mensen met een visuele beperking. Dat is ongeveer 1,7% van de bevolking. Dat is statistisch niet echt significant.
Er zijn in Nederland ongeveer 300.000 mensen met een visuele beperking. Dat is ongeveer 1,7% van de bevolking. Dat is statistisch niet echt significant.
Ja, daar hoef je natuurlijk geen rekening mee te houden, toch? /sarcasme
Dat zeg ik niet, ik zeg daarmee dat 98,3% best tevreden kan zijn.

Edit: overigens houdt ING prima rekening met mensen met een visuele beperking:
https://www.ing.nl/de-ing...nd-slechtziend/index.html

[Reactie gewijzigd door Polydeukes op 22 juli 2024 23:12]

Nou nou twee keer. Binnen een korte tijd werkt het weer. Het is maar waar je druk om maakt.
ING “ervaart problemen”. Volgens mij zijn het de klanten die juist die problemen ervaren. Maar gelukkig heeft dit geen invloed op de bonussen in de top.
Dat is wel heel simpel gedacht, er zijn echt interne prestatienormen waar je aan moet voldoen als manager. En naar verwachting zal de manager en directeur verantwoordelijk voor de ING app echt wel een prestatie bonus hebben op dit vlak. Is wel aanname van mijn kant.

En heel zwart / wit. Af en toe een storing op het vlak van particulier en de mobile applicatie wil niet zeggen dat, het in het brede palet van diensten die ING aanbiedt (particulier is maar heel klein deel van het portfolio), het een grote impact heeft op alle klanten en diensten.
Offtopic; En daarom sluit ING kantoren in niet grote steden of dorpen, alles maar voor de aandeelhouders, meerdere geldautomaten verdwijnen en men moet steeds verder weg naar een geldmaatje of zelfs erger, ze staan in een winkel en die zijn s avonds gesloten :F.
Nou laten die aandeelhouders maar eens een keer de problemen krijgen ipv een euro meer, we dragen al genoeg en ben er ook aan het over na denken om over te stappen naar een niet zo aandeelhouders gerichte bank.
... we dragen al genoeg en ben er ook aan het over na denken om over te stappen naar een niet zo aandeelhouders gerichte bank.
Oh, naar Triodos bijvoorbeeld?
https://nos.nl/artikel/24...eventueel-grote-verliezen
Dat is wel heel simpel gedacht. Vanaf 2012 is er geen prestatiebonus meer bij ING.
https://www.banken.nl/nie...oning-voor-medewerkers-af
Vanaf 2012 is er geen prestatiebonus meer bij ING
Dank je voor de verduidelijkingen en dat ik iets over het hoofd heb gezien en niet wist.
Weet niet hoe het bij de ING zit, maar management valt bij somige bedrijven buiten de CAO en kunnen dus wel bonus targets hebben.
Maar er gaat wel 3.6 miljard euro naar de aandeelhouders na een forse winstsprong. Vreemd dat de tarieven dan opnieuw stijgen en dat je geen rente ontvangt ondanks de hoge inflatie.
https://nos.nl/artikel/23...en-uit-aan-aandeelhouders
Je mixt nu van alles door elkaar.

Mijn bericht ging over bonussen voor werknemers.

Dividend voor aandeelhouders is iets heel anders.

Om in te gaan op jouw commentaar dat er geen rente is ondanks hoge inflatie. De rente op je spaarrekening is indirect gekoppeld aan het depositorente die de ECB banken rekent, de huidige inflatie komt door de energieprijzen, niet door hogere depositorente.

Als je ergens over wilt zeuren, kun je beter zeuren over het beleid van de ECB.

Maar wat wil je dat de ECB doet? de rente verhoogt zodat jij op je spaarrekening rente vangt? Als deze rente verhoogd wordt zul je zien dat dat voor veel landen grote problemen zal veroorzaken in de EU.

Wellicht denk jij dan, kunnen banken niet hun winst gebruiken om rente op spaarrekeningen te geven? Banken gebruiken een deel van hun winst om hun kapitaalpositie te versterken. Om ten tijden van crisis, bedrijven die hun leningen niet kunnen betalen terug te betalen.
Zo zou je het kunnen zien, maar in principe kan iedereen ING aandelen kopen. En dankzij de performance van ING kan iedereen meeprofiteren van de koers en dividend. die veel hoger was dan wat je op je spaarrekening krijgt.
Dat is natuurlijk maar afwachten, met het AH Vaste Klantenfonds liep het niet goed af.
https://www.volkskrant.nl...-klantenfonds-ah~bd5ccd2c

Lijkt mij veel logischer om de klanten een normale rente te geven voor het bedrag dat onder het garantiestelsel valt.
Toch typisch dat zo'n grote bank als de ING zoveel storingen heeft. Bij de SNS heb ik amper last van storingen, blij dat ik daar mijn lopende rekening heb & bij de ING alleen maar mijn CC & een oude spaarrekening.

Weet niet waarin de ING ons geld investeert, blijkbaar amper in fatsoenlijke ICT; je betaalt tegenwoordig geld om je spaargeld bij hun te parkeren, zonder dat je er rente voor terug krijgt & ondertussen wordt de dienstverlening steeds verder uitgekleed :(
De ING is ietsje groter dan de SNS. Dat zijn dus ook iets meer mensen die gaan piepen wanneer er storing is.
Grote kans dat SNS storingen heeft waar jij nooit achter bent gekomen.
Ik check wekelijks mijn rekeningen & voer regelmatig transacties uit. Heb bij de SNS welgeteld 2x een kortstondige storing meegemaakt in 14 jaar tijd. Bij de ING heb ik zowat ieder jaar wel 1 of 2 langdurige storingen meegemaakt & dan moet je nagaan dat ik die ING rekening veel minder check/gebruik.
Ik heb zelf nooit een storing ervaren van ING. Dus wat jij ervaart hoeft niet hetzelfde te zijn als van iemand anders. Ik vind ING gewoon een prima bank.
Ik heb bij de ING mijn hoofdrekening en bij de ABN een rekening als back-up.
Vrijwel al mijn informatie over storingen bij de ING haal ik van Tweakers. Ik kan me maar één keer herinneren dat ik op zoek ging naar info omdat de app het niet deed. En ik gebruik/ check de ING app wel regelmatig.
En zoals onder ieder artikel m.b.t. een storing (bank / mobile provider / internet provider): "Dit is de zoveelste storing", "het gaat steeds fout ik ga echt overstappen!!!!!" ;( Bij iedere storing zie je steeds weer dezelfde reacties, is het een keer niet Rabobank, Vodafone, KPN, Ziggo etc..

Kunnen we nou niet is tot de conclusie komen dat iedere partij wel eens een storing kan hebben? Ja minder handig als je nu even niet bij je gegevens kan, maar binnen paar uurtjes is het opgelost en iedereen weer blij. Maar goed, we zouden geen Nederlanders zijn als we niet iets te klagen hadden...
Beetje glas halfvol of halfleeg. Je kan denken, jeetje nu lees ik alweer over een storing(even los van of je het echt moet gebruiken) of denkt eigenlijk best knap dat je in ene heel jaar maar ongeveer een handjevol storingen hebt. Het werkt dus het hele jaar door bijna 95-99%~ van de tijd goed.
Mee eens. Maar het algemene sentiment is dat zodra er 1x een storing is, het vertrouwen het raam uit gaat en het allemaal maar slecht is. Als je een zakelijke klant bent met een SLA die garantie bied van 99.9999% uptime, tja dan kan ik me nog voorstellen dat je vragen gaat stellen. De dienst komt dan immers hun SLA niet na. Maar als particuliere klant mag je blij zijn met een uptime van 95-99%.
Ik heb ook hierom een rekening bij ing en rabo.
Op dit soort momenten kan dat best handig zijn.
Uiteraard kost dit wel meer dan alles bij één bank.
En je hebt op beide evenveel staan? Ik kan me niet voorstellen dat als je een auto/ keuken/ whatever gaat kopen je dat van beide lopende rekeningen kan doen. Dus dan hou je hetzelfde probleem
Voor dat soort grote uitgaven zorg je dat je voorbereid bent, dus dat is even minimaal een dag van te voren geld overmaken, dus niet echt hetzelfde probleem.

Ik zie het nut er wel van in van 2 verschillende banken. Dan kan je even afrekenen bij een webwinkel of geld overschrijven naar iemand wanneer de ene bank problemen ervaart.
Ja maar dan kun je het nog steeds niet betalen toch? Stel je staat nu bij iemand in zijn woonkamer, je hebt gisteren braaf 20K naar je betaalrekening over geschreven. En dan? Bank plat. Je kan het dus ook niet meer naar je andere bank overschrijven.
Dan blijft het probleem toch hetzelfde?
Bij dat soort uitzonderingen blijf je inderdaad een probleem houden.
In alle andere gevallen waarin je veel kleinere bedragen nodig hebt, zijn twee rekeningen bij verschillende banken wél de juiste oplossing.

En wanneer het wekelijks gebeurt dat je dergelijke bedragen nodig hebt en je daardoor regelmatig door in de problemen komt, lijkt het me geen probleem om op beide rekeningen dergelijke bedragen te hebben staan.
Gelukkig zijn dat situaties waar de verkoper je nog een kopje koffie aanbied en je samen zit te keuvelen. Toch minder vervelend dan in de supermarkt met wachtenden achter je.
Pinbetalingen liggen (op dit moment) niet plat, alleen betalen via app/website.
Ik weet niet hoor, maar voor bedrijven is het gewoon handel. Tijd is geld. Dus leuk dat jij een kopje koffie accepteert, ik zou er nijdig van worden.
De uitgave van een auto en keuken komt niet zo vaak voor (en kan vaak best even wachten) als het willen pinnen bij de supermarkt. Dus ja je lost er wel degelijk wat mee op.

Ik heb zelf ING plus Revolut, N26 en Wise. Er is altijd wel een pasje wat werkt 😂
De laatste auto die ik ging kopen stond in Groningen, ik woon in Brabant. Met de trein daar heen gegaan. Toch knap lullig als je dan niets meer kan.
Uiteraard. Mijn punt ging over de kans dat dat gebeurd vs de kans dat je bij de supermarkt klem zit en het nut van een tweede bank waar je een paar honderd euro aanhoudt.

[Reactie gewijzigd door Odie op 22 juli 2024 23:12]

Een beetje handelaar maakt daar geen probleem van. Gewoon een koopovereenkomst maken die je beiden ondertekent, is een wettige betaalverplichting waarmee de handelaar als het moet betaling kan afdwingen. Desnoods doe je er een kopie ID van de koper bij als je twijfelt of de koper betrouwbaar is.
Ja maar ik kocht particulier.
Oh dus als het maar een keer voor komt hoeven de banken geen extra zekerheid in te bouwen? Het treft ze geen blaam dat mensen een dienst afnemen die keer op keer hapert en zo anderen in problemen brengt of zelfs leidt tot extra kosten.

Los van twee extra tickets is dat 8 uur extra reizen, mijn uurtarief als ik werk voor een opdrachtgever 135 euro per uur, kan ik die dan verhalen op de bank? Vrees van niet.
Een koopovereenkomst tussen particulieren is ook rechtsgeldig.
Zou jij je auto meegeven aan iemand die je niet kenden en enkel een koopovereenkomst mee hebt?
Dat ligt volledig aan de situatie en de wederpartij. Je kunt er van uit gaan dat 90% of meer van de particulieren te goeder trouw handelt. En een bankstoring is niet van tevoren te plannen, en dus overmacht.

Als je goede afspraken kunt maken, en bijv. iets in onderpand kunt geven of op een andere wijze regelt dat beide partijen hun afspraken nakomen is er vaak wel iets te regelen.

N=1 maar ik heb mijn laatste auto gekocht van een particulier. Door een fout mijnerzijds kon ik niet het hele bedrag overmaken bij de tenaamstelling. Maar ik had al wel een aanzienlijk bedrag overgemaakt, dus ik wilde ook liever niet met lege handen naar huis. Ik heb de verkoper beloofd het restantbedrag uiterlijk een dag later direct over te maken, en hem gezegd "je mag een foto van mijn ID-bewijs, een foto van mij, een foto van een officieel document met mijn huisadres, een getekende overeenkomst, wat je maar nodig hebt...". Dat was voor hem voldoende zekerheid. En uiteraard heb ik diezelfde avond nog de betaling in orde gemaakt. Met wat mensenkennis kom je ook een heel eind.

Mijn ervaring is dat mensen die de boel willen flessen niet gokken op een landelijke bankstoring. En als je helemaal van Brabant naar Groningen reist voor een auto, je een serieuze koper bent.
Dat komt misschien eens in je leven voor.

Welke betere oplossing stel jij voor? Een 100% storingsvrij systeem? Dat is nu eenmaal onmogelijk.
100% storingvrij wellicht wel, maar de percentages die nu gehaald worden komen niet eens in de buurt van gebruikelijke SLA's 99,98% dus dat zegt wel wat.
Een keuken en een auto kopen is nou ook niet bepaald een noodgeval of iets wat niet een paar dagen kan wachten.
Ik kan nu iig eten kopen of benzine tanken e.d
Voor jou niet, voor mensen die er hun werk van maken wel.
stoor-ING :+
Hoe zit het eigenlijk met redunantie van dit soort diensten?
Beetje open deur dit.

Natuurlijk is er redundantie, maar tegen software fouten helpt redundantie niet. Goeie kans dat er vannacht maintenance is geweest en er nieuwe releases intern zijn uitgerold en dat er nu een fout naar boven komt.
Hier werkt de app weer. Kan weer alles doen 👍🏻
Hier nog niet hoor.
Nu ligt hij er weer uit…
Gelukkig bankieren we bij twee banken, maar erg handig is het niet nee. Maar het doet me deugd dat de ING de service weet te verhogen door het servicepunt hier te sluiten en de kosten van de bankrekening regelmatig te verhogen. Nu moet ik een halfuur rijden om geld te storten. Zo fijn die verbeteringen.
Zijn er bij jou in de buurt geen Geldmaat automaten waarbij je geld kunt storten? Hier kun je bij veel Geldmaat automaten ook gewoon geld storten, dat kan zowel bij een aantal buiten op straat en ook bij de Geldmaat automaat bij de Primera. Natuurlijk is het vervelend dat servicepunten sluiten, maar vanuit ING is het ook te begrijpen gezien de hoeveelheid mensen dat er nog gebruik van maakt.
Neen, maar ze komen er wel. Ze zijn ze aan het ombouwen. In feite was het servicepunt niets anders dan een geldmaatachtig automaat in een boekwinkel. Ik vind het nou niet echt servicegericht om eerst de boel te sluiten en pas maanden later een alternatief te bieden. Moet ik eens proberen... "Om de service te verbeteren ga ik een paar maanden minder betalen voor de producten die ik afneem."
Het blijft natuurlijk de eeuwige vraag: de banken verhogen de prijzen onder andere omdat ze de service verbeteren... Maar daar ervaar ik niets van. Het tegenovergestelde zelfs.
Net als de autoverzekering. Kwam in het nieuws dat er in 2020 dankzij Coronamaatregels beduidend minder schade is gereden, maar van de verzekering krijg ik doodleuk een brief dat de premie wordt verhoogd omdat er meer schade wordt gereden. Wat is het nou?!
Dat is nu de tweede keer in korte tijd dat je niet bij je geld kan. En dan worden ING vestigingen gesloten, personeel weg bezuinigd als gevolg van de digitale transitie en jaar in jaar uit de kosten voor een betaalrekening/pakket verhoogd. Met dergelijke (grote) outages is dit nu erg te rechtvaardigen? Klantervaring wordt er wat mij betreft in ieder geval niet beter op!
Dit idd. Hoog tijd voor wetgeving die banken verplicht om bij storingen de klant altijd minimaal van 1000 euro of zo te kunnen voorzien; of er nu saldo is of niet. De banken komen er te makkelijk mee weg en je zult er maar net op dit moment van afhankelijk zijn.
Dat kan al tot 250 euro uit de pinautomaat. Hele grote bedragen word wat lastiger inderdaad maar je kan in ieder geval je boodschappen voor die dag doen.
Wat heb je aan 1000 euro als je net een auto wil betalen.
Voor 1000 Euro heb je tegenwoordig net een velg, met een all-seasonbandje...
Ik heb net vier velgen voor 380 en een jaar geleden winterbanden gekocht voor 263 euro, dus dat valt wel mee.
Winterbanden voor 263 Euro... Dan heb je dus van die goedkope Chinese meuk, waarbij je een gigantische remweg & weinig grip hebt. Of je hebt kleine 14-inch velgen, waarbij je nog wel redelijke winterbanden voor dat geld kan krijgen.
Dunlop is volgens mij wel respectabel. Ze doen het goed bij de testen van de ADAC, maar geen idee of ze in China gemaakt worden of niet. Maakt mij eigenlijk weinig uit. Ze zitten onder een polo en volgens mij 14 of 15 inch, dat kan ik mij niet meer voor de geest halen.
Dunlop is inderdaad een goed merk, daarmee kun je wel een paar jaar vooruit. Maar goed nu gaan wij wel heel erg offtopic :)
Verbaasde me laatst ook toen ik contant geld ging storten dat de enige Rabobank vestiging op 50.000+ inwoners was verdwenen. Geld storten mag nu buiten op straat bij een Geldmaat. Lekker veilig...
Voor mijn gevoel is het de laatste tijd (ruim begrip, i know) wel vaker aan de hand.
Zal het komen door toegenomen online betaalverkeer in de corona-periode of zijn er andere oorzaken voor deze problemen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.