Kerneldriver voor anti-cheattechniek Ricochet wordt uitgerold naar CoD: Warzone

Activision heeft bekendgemaakt dat de kerneldriver voor de anti-cheattechniek Ricochet gefaseerd toegevoegd wordt aan de pc-versie van Call of Duty: Warzone. De driver zal deze week eerst beschikbaar komen voor de regio Azië-Pacific. De rest van de wereld volgt 'later'.

Activision meldt niet wanneer de rest van de wereld de kerneldriver voor de anti-cheatsoftware precies krijgt. Volgens het bedrijf wordt de driver eerst in Azië-Pacific uitgebracht zodat het makkelijker is om de werking te monitoren en eventuele aanpassingen door te voeren.

Ricochet is al beschikbaar gemaakt voor Warzone en Vanguard toen de laatstgenoemde game uitgebracht werd, maar dat was enkel aan de serverside, en dus nog niet op kernelniveau. Ook Vanguard moet op termijn de kerneldriver van de anti-cheattechniek krijgen, maar eerst is Warzone aan de beurt, schrijft Activision.

De kerneldriver van Riccochet wordt alleen aan de pc-versie toegevoegd. Dit omdat de software applicaties op de computers van gebruikers uitleest, zodat zichtbaar wordt of er met een extern programmaatje gecheat wordt. Volgens Activision hebben ook consolespelers profijt van de software, aangezien zij door crossplay ook te maken kunnen hebben met pc-cheaters.

Activision Ricochet Call of Duty

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

08-12-2021 • 13:28

71

Reacties (71)

71
69
29
6
0
29
Wijzig sortering
Maar hoe zit het dan met de privacy wanneer dit via de 'kernel' gaat werken en het applicaties kan uitlezen. Welke gegevens kan Ricochet inzien en welke niet?
Welke gegevens kan Ricochet inzien en welke niet?
Alles. Activision-Bizzard beloofd dat natuurlijk niet te doen, maar je hebt alleen hun woord ervoor. Je kunt op geen manier deze belofte valideren, en al zou je willen weten of Activision-Blizzard zich aan hun woord houdt middels analytische tools, dan wordt je gebanned als cheater.

In het verleden zijn er al gebruikers geblokkeerd voor het draaien van Wireshark of Hypervisor, dus verwacht niet dat ze secuur zullen om gaan met hun nieuwe verworven rechten.

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 23 juli 2024 15:24]

Je kan Wireshark uiteraard op een andere computer draaien zodat deze niet te detecteren is.

Overigens ben ik wel eens bang geweest om een ban te krijgen van deze kernel anti-cheats, aangezien ik nogal behoorlijk wat tools op mijn computer heb staan om te reverse engineeren. Maar ook de JIT-debugger van Microsoft heeft in het verleden nog wel eens problemen opgeleverd. Er was zelfs een bepaalde spel waarbij je ProcMon niet mocht draaien.

Ik vind het wel een beetje ver gaan. Je hebt toch gewoon het recht om te monitoren wat er op jou machine gebeurt?
"Je kan Wireshark uiteraard op een andere computer draaien zodat deze niet te detecteren is."
Nee, als dat zou werken is het de slechtste anti-cheat ooit. Hackers en Cheat bouwers willen natuurlijk maar al te graag die data hebben dus dat is het eerste dat ze zullen proberen, om dit te verkomen wordt bij alle anti-cheats die ik ken alles eerst lokaal ge-encrypt en versleuteld verstuurd. Zelfs log bestanden van anti-cheats zijn voor de gebruiker niet uit te lezen en compleet versleuteld.
Wireshark is op een andere PC niet te detecteren.

Dat het verkeer hoogstwaarschijnlijk encrypted is en dat je er derhalve niet veel uit kan halen verandert daar geheel niets aan.

Wireshark op dezelfde computer draaien betekent ook niet dat je de encryptie sleutels ineens hebt ofzo.
Welke gegevens kan Ricochet inzien en welke niet?
Alles.
Het draait in kernel-space. Daar bestaat het concept 'rechten en permissies' niet zoals dat in user land bestaat.

Het concept 'proces' bestaat daar feitelijk niet eens. Alles draait in één grote bak gedeelde geheugenruimte en alles wat er draait kan van al het andere wat in zowel de kernel als in user land draait, alles zien en manipuleren. En elk klein allocatie-foutje gemaakt door een gammel stuk software (zoals het gemiddelde stuk broddel wat door game-developers onder hoge druk en tegen te laag budget in elkaar gedraaid moet worden) wat in de kernel draait, kan in principe elk ander stuk software wat in de kernel draait om zeep helpen.
Dat is het grootste probleem met anti-cheat troep.
Dat was zo in het oude verhaal maar ik ben bijna zeker dat deze anti-cheat kernel driver HVCI & VBS niet leuk gaat vinden.

https://techcommunity.mic...-enforced-code/m-p/240571
page permissions for kernel mode are set and maintained by the Hyper-V hypervisor
https://docs.microsoft.co...ences/oem-hvci-enablement
VBS leverages the Windows Hypervisor to create an isolated virtual environment that becomes the root of trust of the OS that assumes the kernel can be compromised
De links zijn maar een beknopte beschrijving maar het komt erop neer dat kernel drivers niet meer aan alles aan kunnen net om te vermijden dat via een security lek in een kernel driver (GPU driver bijvoorbeeld) het volledige OS niet meer automatisch te infecteren is.

Gezien activision hier in essentie met een rootkit uitkomt, zou het mij heel hard verbazen dat die kernel driver van hun HVCI compatibel gaat zijn.

Tot voor kort waren dat vooral enterprise features op Windows servers maar heel de heisa rond niet ondersteunde CPU's op Win11 komt omdat W11 zowel HVCI als VBS standaard afdwingt. In Win10 is het optioneel in te schakelen maar kost je gigantisch veel performance als je niet de juiste hardware ondersteuning hebt.
't Is jammer genoeg net wat je zegt: bijna geen hond draait op de thuis-PC met die features. Maar het is inderdaad vanuit security oogpunt wel een heel goede toevoeging dat dit met Windows 11 de standaard wordt.
Zal wel weer een periode van pijn worden net als destijds toen het driver model voor bijv. audio-apparaten compleet op de schop ging en voor hoopjes problemen zorgde met o.a. Creative kaarten.
Ben eerder benieuwd of andere programma's en of game ontwikkelaars hier misbruik van kunnen maken. waar deze data word verzameld en wat word er nog meer verzamelt.
Anoniem: 377816 @trezzy8 december 2021 19:26
Heb je iets te verbergen? Wat verzamelen Google en allerlei website cookies elke dag van je?
Zo kun je overal wel druk over maken.
Die websites kan ik nog enigzins sandboxen, zodat ze alleen op hun eigen website tracken. Ghostery, aparte browser-geschiedenissen.

Ook is er een groot verschil tussen kijken welke andere websites je bezoekt, of wat je als wachtwoord in het geheugen hebt staan. Of e-mail, of concurrerende games.

Als dit soort kerneldrivers gewoon en verplicht worden zal ik bepaalde spellen gewoon niet meer spelen.
Heb je iets te verbergen?
Ja, mijn bankzaken o.a. Met die software in de kernel kunnen ze net zo goed een geheugendump maken met alles wat op dat moment open staat, inclusief bvb. een webpagina van mijn bank. Verder, als ik niets mis doe hebben ze nul reden om op mijn PC lopen te spioneren.
Wat verzamelen Google en allerlei website cookies elke dag van je?
Gezien ik een Android heb weet Google veel meer dan ik zou willen. Maar dat is totaal niet relevant. Aangezien Google mijn data al heeft moet ik ook maar al mijn data aan Activision geven? Dacht het niet!
En Ubuntu Touch staat al op mijn todo lijstje. Als ik Google heb afgeschoten van mijn telefoon ben ik zowat vrij van algemene tracking. Enkel tracking wat ik op een bepaald platform doe door de platformeigenaar blijft dan nog over, wat acceptabel is.
Alles.

Het is een commercieel bedrijf dat je op hun blauwe ogen moet geloven dat ze geen stoute dingen op Jouw pc gaan doen daarmee.
Wat ik me meer afvraag is of deze anti cheat voor juiste werking ook werkelijk terug moet 'communiceren' met hun servers.

Tenzij de communicatie via de main game executable terug word gestuurd heb ik bij heel veel games met anti cheat de boel namelijk niet door de firewall heen. En die werken gewoon prima.

Als ze slim zijn gebruiken ze telemetry alleen om hun cheat detection te verbeteren, maar lijkt me raar aangezien de cheats die ze niet herkennen ook niet als interessante informatie terug kan worden gestuurd, en de cheats die ze wel detecteren hebben ze alle informatie al van.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 23 juli 2024 15:24]

Of dat deze kernal ook programma's gaat zien die niet actief zijn.

Waardoor je dus gebanned word voor alleen een programma zoals Cheat-enigine op je PC te hebben,
Bill Gates is al een jaar of twintig niet meer de CEO van Microsoft zit sinds anderhalf jaar zelfs niet meer in de board of directors.

Maakt me niet uit verder maar die aantijgingen richting Bill over de koers van Microsoft zijn inmiddels wat oud.

Het is nu hip om hem als oorzaak van de pandemie te bestempelen. Wel een beetje bij de tijd blijven. ;)

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 23 juli 2024 15:24]

Dan hebben we andere humor.... Laat "ome Bill" dan weg,... en dan doen we de serieusheidsmodus aan: CEO Satya Nadella van Microsoft :+

Einde serieusheidsmodus. O-)
Als je geen maatregelen neemt klopt jou statement.

Mensen die tools als Oo Shutup 10, W10Privacy en andere rare zogenaamde telemetry blocking tooltjes gebruiken en denken dat ze veilig zijn hebben het mooi mis. Het enige wat dit doet is bepaalde registry keys aanpassen en is geen garantie dat er niks meer door komt. Een enkele update kan dit ook totaal onklaar maken en nieuwe telemetry sources waar de registry key nog niet van bekend is gaat er allemaal gewoon weer door.

De enige manier om absoluut geen telemetry en andere netwerk data te sturen naar microsoft servers en alle communicatie te blokkeren is stekker er uit bij installatie, en vervolgens een firewall ruleset instellen die enkel core network functionaliteit toelaat.

Ik heb geen enkele communicatie attempt door zien gaan via tcpdump op m'n router op een clean windows. Dus voor de sceptici onder ons die denkt dat microsoft dan nog 'stiekem' dingen doorlaat via windows firewall.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 23 juli 2024 15:24]

Hier wordt nu via een update een kernelbased driver voor anticheat toegevoegd. Iets dat ik absoluut niet op mijn PC zou willen hebben. (Ik heb/speel geen COD gelukkig.)

Maar hoe gaat deze update eigenlijk te werk? Wordt dit gewoon via auto-updates op de PC gezet zonder verdere toestemming, of moet hier wel eerst toestemming/extra rechten voor gegeven worden?

Hoe zou dit gaat bij andere launchers als bv Steam, zou een game daarbij ook een update met een dergelijke driver kunnen krijgen, en zo ja, hoe zou het daarbij dan gaan met de automatische (geforceerde) updates?

Dat games op de achtergrond updaten vind ik nog oké, maar dat er drivers bij geïnstalleerd worden op de achtergrond zou ik een complete no-go vinden. Is er iemand die hier wat meer over kan vertellen?

[Reactie gewijzigd door AfroBob op 23 juli 2024 15:24]

Hoe zou dit gaat bij andere launchers als bv Steam, zou een game daarbij ook een update met een dergelijke driver kunnen krijgen, en zo ja, hoe zou het daarbij dan gaan met de automatische (geforceerde) updates?
Dat gaat daar ook volautomatisch.

Nadat de update geinstalleerd is zul je eenmalig wanneer de game gestart wordt, via een UAC prompt gevraagd worden om Steam toestemming te geven de redistributable voor de anti-cheat met administrator rechten te installeren. Dit zal of een permanente driver aan de kernel toevoegen die meestal slaapt en expliciet wakker gemaakt moet worden, of zal een user-mode service installeren die onder de SYSTEM account draait en daarmee de rechten heeft om on-demand de kernel driver te (de)installeren.

Overigens kan dit wettelijk gezien waarschijnlijk niet door de beugel.
Onder EU wetgeving zijn verkopers verplicht vooraf aan aankoop alle gebruikte technologische beschermingsmaatregelen van derde partijen expliciet te vermelden. Dit is een informatie-vereistte en daarmee is het een essentiële producteigenschap. Het is verkopers niet toegestaan eenzijdig de essentiële producteigenschappen te wijzigen en enige contractuele bedingen die hen dat recht zouden geven staan op een expliciete zwarte lijst van bedingen waar een consument niet aan gebonden kan worden. Door ongevraagd deze update op te dwingen waarbij de enige andere optie is deze niet te accepteren en het hele spel te deinstalleren en niet meer aan te raken, faalt de verkoper feitelijk haar leveringsverplichting. (Geleverde voldoet niet langer aan contract.) Dit is een geval non-conformiteit waarbij je als consument recht hebt op herstel of ontbinding en geld terug.

Maar: tussen recht hebben en recht krijgen zit zoals altijd een enorm gat.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 23 juli 2024 15:24]

De game is ook nog eens gratis, dus heb je uberhaupt 'recht' op het product of maak je gewoon gebruik van een dienst waarbij de voorwaarden tussentijds kunnen zijn aangepast?
De game is ook nog eens gratis, dus heb je uberhaupt 'recht' op het product of maak je gewoon gebruik van een dienst waarbij de voorwaarden tussentijds kunnen zijn aangepast?
Deze ene game misschien. Maar in algemene zin geldt hetzelfde natuurlijk ook voor betaalde games.

En nee: dit valt niet onder voorwaarden tussentijds aanpassen. Dat maakt de nieuwe EU richtlijn waarvan de implementaties uiterlijk aanstaande 1 januari in moeten gaan ook duidelijker. De digitale content heeft de karakteristieken van een goed zowel als een dienst. En onder de nieuwe richtlijn mag je niet zomaar updates naar gebruikers duwen buiten wat strikt noodzakelijk is om comformiteit met het originele contract te waarborgen. Dus zaken zoals bugfixes en security fixes die er voor zorgen dat de software zelf niet misbruikt kan worden door malware.

Anti-cheat en DRM after the letter toevoegen valt daar niet onder. Deze vallen onder een ander wetsartikel in die EU richtlijn wat extra eisen stelt, zoals dat gebruikers tijdig op de hoogte gesteld moet worden van wat er in een update zit; wanneer deze geinstalleerd gaat worden; en hun recht hetzij het contract te ontbinden hetzij de bestaande oude versie volledig werkend te behouden mocht de update hun gebruik of toegang tot de content significant benadelen. (Waarbij het aan de verkoper is om te bewijzen dat een benadeling niet significant is.)

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 23 juli 2024 15:24]

dat is goed nieuws voor warzone spelers, de hoeveelheid cheaters was af en toe echt vreselijk.

niet dat het voor mij nog gaat uitmaken want ik zit inmiddels in battlefield :+
Niet om je teleur te stellen, maar dit is gewoon een wapenwedloop tussen cheat-makers en anti-cheat-makers, en er zal op de lange termijn niets veranderen. Behalve dan voor de eerlijke consument die gewoon wilt gamen, die zal steeds meer rechten en privacy verliezen.
helemaal eens hoor, maar de anti cheat die er nu in zit is praktisch niet aanwezig, dus het kan alleen maar beter zijn dan de huidige situatie :P
Ik begrijp niet dat ze niet een systeem als 'ik wil niet meer met die speler' spelen introduceren, het gaat uiteindelijk om het verzieken, niet de assist.
Vanuit Acitivision-Blizzard's oogpunt is dat alleen maar meer werk, en ze kunnen op die manier natuurlijk niet voorkomen dat die cheater telkens andere spelers vindt om te ergeren.

Daarnaast, de perceptie van cheaters is doorgaans erger dan cheaters zelf. Kijk maar eens naar een gemiddeld Counter Strike game. Op het moment dat je iemand van cheaten beschuldigd, zullen ook jou teammaten en de andere tegenstanders zich een stuk slechter gaan gedragen. Als studio heb je er dus ook een belang bij om spelers gerust te stellen.
Dat is er wel, wanneer je een player blockt(zo was dat in CoD MW2019), krijg je een waarschuwing als dezelfde player in je lobby komt.
Vervolgens kun je leaven.
De kerneldriver van Riccochet wordt alleen aan de pc-versie toegevoegd. Dit omdat de software applicaties op de computers van gebruikers uitleest, zodat zichtbaar wordt of er met een extern programmaatje gecheat wordt.
Vroeger noemden we dit spyware.
Klopt! Helaas verpest een kleine groep kleuters het weer voor de grote groep en daarom is dit toch wenselijk ongeacht hoe we dit vroeger noemde :)
Ik ben soweiso niet zo van de Call of Duty dus voor mij is dit nog een beetje een ver van mijn bed ding maar dit soort shit in mijn game vind ik toch wel een goede reden om het spel maar gewoon over te slaan.

Heeft nogal wat implicaties voor je privacy dit.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 23 juli 2024 15:24]

Heeft nogal wat implicaties voor je privacy dit.
Zonder inhoudelijk te weten waar het naar kijkt en wat het doet kun je er alles van maken, wat daadwerkelijk gebeurd wacht ik liever gewoon af :)

Het kan ook prima dat die kerneldriver helemaal niks verstuurd, leuk dat mijn pc dan weet dat ik porno kijk tijdens een potje cod maar dat wist de pc toch al want daar keek ik dan toch op :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 15:24]

Het gaat er niet om wat dat ding op je pc doet, het gaat er om welke info je PC verlaat, waar naartoe, voor hoe lang en en wat daar mee gebeurd.
Daar gaan ze namelijk niet bijzonder transparant over zijn kan ik vast verklappen. Dat zijn ze nooit over anti-cheat mechanismen want anders spelen ze weer de vijand in de hand.
Het gaat er niet om wat dat ding op je pc doet, het gaat er om welke info je PC verlaat, waar naartoe, voor hoe lang en en wat daar mee gebeurd.
Dat zeg ik toch ook gewoon :P

Nogmaals, als die kernel het lokaal checkt en vergelijkt met een database die op jouw pc staat dan is er niks van je privacy verloren...
Je hebt gelijk. Als dat zo zou werken.

Het is waarschijnlijker dat ze data van jou pc versturen aar een server tezamen met je CoD gameplay en daar was statistische analyses op los laten om te zien of er opvallende patronen zijn.
Maar als het met een lokale database vergeleken zou moeten worden, dan hebben de echte cheaters natuurlijk 2 dagen later een manier om de lokale database dusdanig te manipuleren dat ze alsnog alles kunnen doen zonder dat dit wordt geblokkeerd. Dat zou dus ook niet logisch zijn om te doen als anti-cheatsoftware.
Het kan mij echt heel weinig schelen wat ze allemaal uitlezen. Ik heb namelijk helemaal niets te verbergen en wil gewoon een spelletje spelen zonder allerlei cheaters.
Als dit de oplossing is, het zij zo.
Het is een vorm van spyware en dat is helaas nodig om een fatsoenlijke multiplayer ervaring aan te kunnen bieden bij populaire pc games. Cheaten blijft zo uitermate populair dat het hele sessies kan verpesten, zeker in een genre als Battle Royale waar je toch aardig wat tijd investeert in een enkele sessie en server hoppen geen optie is als je een cheater tegen komt. De enige optie is server side detectie combineren met een goede anti-cheat oplossing op de systemen van de spelers zelf.

Valorant doet overigens hetzelfde, ook een kerneldriver in hun anti-cheat oplossing en het lijkt aardig te werken.
Je kunt op verschillende manieren met cheaten om gaan. Zo'n stuk spyware kan op verschillende niveau's makkelijker data verzamelen om automatische bans uit te delen. Maar er zou ook meer aan de achterkant kunnen gebeuren als blijkt dat een persoon vaak onwaarschijnlijke scores haalt, of niet player like behavior. Dat zou met verschillende AI technieken volgens mij niet per se heel raar te vinden zijn en heeft een stuk minder impact dan alle computers waar het spel op draait helemaal uit te gaan pluizen.

Ja, het is waarschijnlijk meer werk achteraf, maar nu word er bij valorant ook al gewerkt met ban waves, dus het is niet alsof hun systeem alles oplost.

Anyways, ik wil dit soort dingen gewoon niet op mijn systeem hebben, dus dat is dan jammer, dan maar geen valorant of warzone voor mij.
Valorant anticheat (Vanguard) is echt lelijk en 100% reden wat mij betreft om nooit een game van Tencent te kopen. Naast het feit dat ze chinees zijn en jij ze min of meer volledige toegang geeft tot je pc, is er ook het feit dat de driver altijd aan is, unsigned driver ongevraagd en zonder keuze afsluit en checksumming en shit van alles wat je draait. Gaat mij echt veel te ver, ook al zou ik interesse hebben in Valorant.
Veel reacties over privacy, en terecht. Maar dit is niks nieuws, punkbuster, easy anti cheat, battleeye... monitoren allemaal je software gebruik, (en zo ook de launchers steam, epic, en discord...).

Dus omdat dit nu toevallig in het nieuws komt is het ineens een punt?
Het punt is meer hoe makkelijk het is om die info van de OS te krijgen in windows.
Maar goed je moet wat als je cheaters wil tegenhouden.
Die info is makkelijk te krijgen omdat het onderdeel is van de kernel, dat geldt voor willekeurig welk OS (uitgezonderd wellicht minix of vm's).

Het is niet alleen privacy, hiermee heb je controle over andermans systeem, wie weet vinden ze het prettig om ook lokaal in te grijpen naast server-side blocks.
Stel je voor dat Google of facebook zelf games gaan uitbrengen, met zo'n kerneldriver :+
Plug me dan maar gelijk in de Matrix. ;)
"Volgens Activision hebben ook consolespelers profijt van de software, aangezien zij door crossplay ook te maken kunnen hebben met pc-cheaters.
De kerneldriver van Riccochet wordt alleen aan de pc-versie toegevoegd. "


Humor vrijwel iedereen die ik ken die cheat in game doet dit juist op console omdat dit simpelweg makelijker is wil je er iets aan doen maak cheaten strafbaar per wet onder nom schade intellectueel eigendom met leuke fixe boete erop. Het zal niet simpel zijn maar weet zeker nu we dankzij corona zien dat alles in wereld te koop is en wetten gewoon door geld doorgedrukt kunnen worden.. weet zeker dat gamelobbies genoeg geld achter hand hebben om ook dit door te drukken.


Grappig ik krijg -1 hiervoor.. blijkbaar grote fanbase voor cheaten hier die dit niet waarderen

[Reactie gewijzigd door Kleinratje op 23 juli 2024 15:24]

Heb je voorbeelden dan van cheaten op console? Zover ik weet is de Xbox One en hoger nooit gehackt en zou het dus niet mogelijk zijn om cheats te draaien. In crossplay games zet ik dit vaak direct uit dat je met PC spelers terecht komt, want buiten het voordeel met toetsenbord en muis komen daar de meeste (zo niet alle) cheaters vandaan.
Heb je voorbeelden dan van cheaten op console?
Controllers met ingebouwde autocorrectie voor recoil, bijv. Verder zijn er ondertussen aimbot oplossingen die gewoon een camera gebruiken om het scherm te capturen en daar realtime beeldherkenning op los laten. Veel succes daar iets tegen te doen.
Ben wel benieuwd hoe goed zo'n cameraoplossing werkt gezien de latency die erbij komt kijken om het beeld te filmen en verwerken. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat er nou zoveel cheaters zijn die zo ver gaan. Een cheat programma installeren is één ding, maar een hele camera setup is toch net wel ff een stapje verder.
Aimbots hebben sowieso al te kampen met input-output lag en network lag; en moeten dus al aan motion prediction doen.
Moet je eens zoeken op Chronus, zijn aardig wat consoles spelers die dit soort apparaten er tussen plakken en daar script op installeren die er voor zorgt dat ze geen recoil hebben of andere cheats zoals aimbot.
Anti-recoil bestaat zeker, maar aimbots? Hoe kan een Chronus weten waar vijanden zien in je view?

[Reactie gewijzigd door eggsforpedro op 23 juli 2024 15:24]

Van de Chronus website.
How Does Aim Assist Work?
The world of first-person shooters is vastly different now. With the advent of consoles and FPS video games, weapon recoil has been largely eradicated as a thing in this day and age with a cheat device like the Cronus Zen.

The whole point to playing these types of action games was that you were supposed to be on your toes at all times with quick reflexes. Accuracy wasn’t an issue anymore thanks to new technology such as aiming assists.

The programmers used electrical frequency changes and even the conventional rumble function to make it possible for this modification that can compensate recoil. The timing of when these modifications are made is based on how long you hold down a button, or in some cases where they’re not needed so much- also determined by vibration from controllers.

There’s only one downside: This modding cannot be recognized during high speed gameplay because there isn’t enough time between bullets being fired at players in order to account for their actions before another bullet fires again
Het is echt kinderlijk simpel om te cheaten op een console. Makkelijker dan een pc als ik het zo zie, en ook niet zo snel te controleren of ze controleren er gewoon niet op
Ik zie het alleen maar gaan over recoil assist. Dat is zeker ook cheaten, maar niet zo heftig als een aimbot. Aimbot lijkt me sowieso niet zomaar mogelijk. Een Chronus Zen krijgt geen beeldinformatie.

[Reactie gewijzigd door eggsforpedro op 23 juli 2024 15:24]

Heeft Activision ook nog iets bekend gemaakt over hoe ze de console cheaters gaan aanpakken? De mensen die apparaten zoals de Chronus gebruiken voor scripts en macros.
Dat vind ik wel meevallen. Er is wel een verschil in het voordeel van een controller, maar een cheat valt het niet te noemen.

Met je muis heb je een héél groot oppervlak ter beschikking, plus dat je je schouder, elleboog en pols gebruikt.

Op controller heb je alleen je duim met een kleine stick.
Dat vind ik wel meevallen. Er is wel een verschil in het voordeel van een controller, maar een cheat valt het niet te noemen.
Misschien moest ik iets duidelijker zijn dat het mijn mening is, en die is door je opmerking niet veranderd.
Met je muis heb je een héél groot oppervlak ter beschikking, plus dat je je schouder, elleboog en pols gebruikt.

Op controller heb je alleen je duim met een kleine stick.
Dat klopt ook maar als je meer compenseert dan nodig is dan verschuift het nadeel naar degene die anders in het voordeel was geweest. Dan schiet (haha) je je doel toch voorbij en draai je de rollen gewoon om ipv dat je het oplost...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 15:24]

Vergeet op pc het enorme voordeel van fov sliders niet...
Ik weet zeker dat ik vroeger toen ik nog een pc op een bureau had veel beter kon richten (muis en toetsenbord) dan nu met de pc in de woonkamer aan de TV (controller met aim assist).
Voor mijn gevoel is het dus juist andersom en hebben muis spelers een ongekend voordeel.
Maar ja, ik hoop dat de anticheat goed werkt en dat het inderdaad vooral de pc spelers waren die cheats draaiden en niet chronus of strikepack spelers op welke console of pc dan ook. Want daar gaat die anticheat niet voor werken natuurlijk.
Ik vind Warzone op zich echt een super game, maar soms speel ik een paar potjes waarbij ik in elk potje gedood wordt door mensen die me door de muren heen tracken met hele sterke wapens die normaal gigantisch veel recoil hebben, maar die dan effortless zeer precies blijven beamen en zodra er iemand neergaat ze binnen een microsecond snappen op iemand anders. Dan ben ik er gelijk al weer klaar mee. Soms start ik de game op, heb dit al in de pre lobby en sluit het spel alweer af voor een week. Mijn plezier wordt er echt behoorlijk mee vergald.
Je kan toch gewoon crossplay uitzetten? Dan speel je niet meer samen met console spelers. Precies de reden dat ik in Battlefield crossplay uit heb staan, ik wil niet tegen PC gamers spelen.

[Reactie gewijzigd door adamvansanten op 23 juli 2024 15:24]

Dit is goed nieuws, hoewel ik wel mijn twijfels heb over de werking/performance van het ding (puur gebaseerd op gevoel en niet op technische kennis). Ik ben benieuwd of mijn squad nu weer eens wat kan winnen :)
en door dit soort kernel oplossingen komen er steeds vaker hardware cheat stuff zoals cronus.
of oplossing zoasl 2nd system hacking waar een 2de computer beeldcapture doet en dit realtime verwerkt naar HID input naar eerste systeem..

en zo houden ze elkaar lekker bezig....
Als het maar weer meer geld en gedoe kost, scheelt het misschien een percentage noobs die het daarom maar niet doen.
To little to late ....
Hoe frustrerend om zoveel cheaters ingame te zien...
Oh elke paar maanden de cheaters bannen, je kan dus een paar maanden kan je je gang gaan en daarna maak je een gratis account al dan niet via vpn...

In de basis van een goede game moet dit dusdanig goed geregeld zijn dat cheaten lastiger is en een bannwave effect heeft...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.