Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Nvidia komt met GeForce RTX 2060-variant met 12GB geheugen

Nvidia werkt mogelijk aan een nieuwe versie van zijn GeForce RTX 2060-videokaart uit 2019. Deze nieuwe variant zou beschikken over 12GB GDDR6-geheugen, maar verder identiek zijn aan zijn voorganger.

Anonieme bronnen vertellen aan VideoCardz dat Nvidia de nieuwe RTX 2060-variant tegen januari 2022 zou willen introduceren. Het bedrijf zou aan zijn boardpartners verteld hebben dat ze de nieuwe gpu mogelijk al rond het einde van dit jaar kunnen verwachten, afhankelijk van hoe snel ze geproduceerd kunnen worden.

Nvidia zou de GeForce RTX 2060 12GB uitbrengen vanwege de aanhoudende chiptekorten, waardoor nieuwe videokaarten slecht verkrijgbaar zijn en hoge prijzen hebben. De tekorten zouden naar verwachting aanhouden tot in de eerste helft van 2022.

De vernieuwde GeForce RTX 2060-videokaart zou wederom een TU-106-300-gpu krijgen, met 1920 CUDA-cores, 120 Tensor-kernen en 48 cores voor raytracing. Dit wordt aangevuld met 12GB GDDR6-geheugen, waar de oorspronkelijke RTX 2060 beschikte over 6GB videogeheugen. De kloksnelheden van de nieuwe variant zijn nog niet bekend.

Nvidia GeForce RTX-gpu's
Videokaart RTX 2060 12GB RTX 2060 RTX 3060
Architectuur Turing Turing Ampere
Procedé 12nm (TSMC) 12nm (TSMC) 8nm (Samsung)
CUDA-cores 1920 1920 3584
Tensor-cores 120 120 112
Raytracing-cores 48 48 28
Baseclock nnb 1365MHz 1320MHz
Boostclock nnb 1680MHz 1780MHz
Vram 12GB GDDR6 6GB GDDR6 12GB GDDR6
Geheugensnelheid nnb 14Gbit/s 15Gbit/s
Geheugenbus 192bit 192bit 192bit
Bandbreedte nnb 336GB/s 360GB/s
Tgp nnb 160W 170W
Adviesprijs FE
(bij introductie)
nnb 369 euro 329 euro
Uitgebracht Januari 2022(?) 7 januari 2019 25 februari 2021

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

11-09-2021 • 17:04

84 Linkedin

Reacties (84)

Wijzig sortering
Wat ik me afvraag is kan de 2060 eigenlijk wel goed de 12GB benutten?
Eerder heb ik opmerkingen gelezen dat juist de 6GB een mooie maat was tot misschien 8GB.

Als het zo is dat de 2060 de 12GB goed kan vullen (met natuurlijk goede speelbare snelheid en resolutie) dan zal vermoed ik een 2070 met 12 al denk ik dan eerder misschien zelfs 16GB komen.
Reageer
Je kaart hoeft niet snel te zijn om ultra textures te gebruiken. In de meeste games kost dat letterlijk geen fps. Die textures maken je game een stuk mooier. Bij dit soort kaarten kun je medium/high mooi combineren met textures op ultra.
Reageer
Wel even als kanttekening dat dit zeker niet bij alle games zo van toepassing is. Games die 'culling' gebruiken zoals Horizon Zero Dawn zullen de VRAM semi-passief kunnen benutten mits degelijk geprogrammeerd. Alleen een game zoals Fallout 4 zal de data streamen voor de gehele cell waar je naartoe gaat. Dan heb je zeker wel een flinke bottelneck als de VRAM niet snel genoeg gevuld kan worden omdat de GPU het niet trekt.

Snelle GPU en vooral hoge geheugenbandbreedte zal altijd belangrijker blijven dan veel VRAM. Kijk naar de 3080 als voorbeeld hiervan. "maar" 10GB, alsnog gaat deze als de brandweer en zijn er geen noemenswaardige issues met te kort VRAM. Uiteraard wel als kanttekening dat er wel een realistische hoeveelheid VRAM moet zijn, 1.5GB op een 3080 wordt 'm ook niet. In theorie met DirectStorage wordt de hoeveelheid VRAM nog minder belangrijk.

Daarbuiten is 'ultra' nagenoeg altijd zonde van de ressources. Over het algemeen zal je weinig tot geen verschil merken met 'high'. Zeker in deze prijs/performance range geeft dat meer ruimte voor grafische settings die wel zoden aan de dijk zetten zoals draw distance. Gewoon een beetje stoeien met de settings. Als je alles qua textures op volle bak wil zit je in deze performance klasse te laag, dan moet je naar een 3060 of hoger kijken mijn inziens. Zeker bij hogere resoluties en andere grafische settings zoals schaduwen en anti-aliassing
Reageer
Als je alles qua textures op volle bak wil zit je in deze performance klasse te laag, dan moet je naar een 3060 of hoger kijken mijn inziens
Dat is dus niet zo. Pak bijvoorbeeld New World (momenteel populair, open beta via Steam). Als je daar very high textures (hoogste stand) of low textures selecteert en alle overige instellingen gelijk laat dan is de frame rate identiek. Zo kun je met een tragere videokaart prima de 'medium' preset gebruiken en vervolgens alleen de textures op very high zetten. Je game ziet er dan een stuk leuker uit dan wanneer je domweg de medium preset gebruikt omdat je kaart niet zo snel is.

Dit bovenstaande werkt alleen als je GPU genoeg VRAM heeft voor die texture setting. Sommige games geven dit netjes aan. Denk aan Rainbow Six Siege en GTA V.

Het punt was nu juist dat de 'texture detail' instelling in 99 van de 100 games geen invloed heeft op de gebruikte rekenkracht. Hij heeft vaak wel invloed op je laadtijden (zeker in Siege). In die laatste game kan ik de ultra textures (gratis DLC) overigens aanraden. Je ziet dan individuele steentjes in de ground textures, ook op 1920*1080.
Reageer
Als hogere texture res leidt naar meer samples (omdat van de laagste mip level wordt gesampelt), dan heeft het zeker invloed op de performance. De L2 en L1 cache wordt makkelijker verbrijzeld (en meer druk op de vram), als resultaat dat je coretjes langer op de texture samples aan het wachten zijn (en additionele druk op de vram bandbreedte).
Reageer
Dat hangt denk ik heel erg van de toepassing af. Misschien maakt het voor games (grotendeels) niks uit. Maar het kan voor bepaalde compute toepassingen en misschien iets als videobewerking wel nuttig zijn.
Reageer
Wat ik me afvraag is kan de 2060 eigenlijk wel goed de 12GB benutten?
Eerder heb ik opmerkingen gelezen dat juist de 6GB een mooie maat was tot misschien 8GB.

Als het zo is dat de 2060 de 12GB goed kan vullen (met natuurlijk goede speelbare snelheid en resolutie) dan zal vermoed ik een 2070 met 12 al denk ik dan eerder misschien zelfs 16GB komen.
Nee, 12GB voor de GeForce RTX 3060 is ook totaal onzin, de GeForce GTX 1080 is ietsjes langzamer, en die kan niet net als de GeForce RTX 3060 niet hoog genoeg om te kort te hebben aan 8GB.

Hier een GTX 1080 vs. RTX 3060 benchmark.
Reageer
Nou nee, dat dacht ik ook altijd met mijn 2080ti met 11GB geheugen. Maar liep wel vaker tegen het feit aan dat het geheugen gewoon vol liep. Heb daarom ook bewust gekozen voor een 3090 met 24GB VRAM om dat probleem niet meer tegen te komen.
Reageer
Nou nee, dat dacht ik ook altijd met mijn 2080ti met 11GB geheugen. Maar liep wel vaker tegen het feit aan dat het geheugen gewoon vol liep. Heb daarom ook bewust gekozen voor een 3090 met 24GB VRAM om dat probleem niet meer tegen te komen.
Jij heb een high end kaart, die sneller is dan de GeForce RTX 3060, dus alles kan jij hoger zetten en ga maar zo door, en dan verbruik je meer VRAM.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 11 september 2021 19:15]

Reageer
Maar ook op lower end kaarten kun je je textures op Ultra zetten en dan loopt je VRAM ook vrij vlot vol..
Reageer
Maar ook op lower end kaarten kun je je textures op Ultra zetten en dan loopt je VRAM ook vrij vlot vol..
Ja als je 5fps goed genoeg vind ja, er is een rede dat low/mid range kaarten altijd minder VRAM heeft, niet alleen om hem goedkoper te maken, maar ook omdat het geen zin heeft omdat ze niet snel genoeg zijn, je zou ook 8GB VRAM op een GeForce RTX 3050 Ti kunnen doen, heeft alleen totaal geen zin, maar het kan wel.
Reageer
Maar dan moet je wel op een resolutie spelen waarbij dat ook zin heeft, naar mijn idee ga je op 1080p het verschil tussen 'Ultra' en 'High' textures niet echt zien in recente spellen, Ultra is dan echt bedoeld voor bijvoorbeeld 4k.

Alhoewel de 3060(Ti) het nu voor het eerst wel zou kunnen is een xx60 kaart meer bedoeld voor 1080p gaming en niet 1440/4k

[Reactie gewijzigd door !mark op 12 september 2021 01:24]

Reageer
naar mijn idee ga je op 1080p het verschil tussen 'Ultra' en 'High' textures niet echt zien in recente spellen
ik speel op 1080p bij games zoals cyberpunk 2077, rainbow six, wows, wot, black desert online, warframe deze zien er op ultra toch net iets beter scherper uit dan bij high textures en dit oogt toch fijner voor je ogen. maar iedereen is anders dit is mijn beleving
Reageer
waarschijnlijk op 4k dan?
Ik heb een 2070 super en op ultra lopen in de spellen mijn vram niet vol. (op 1440p/ er is niet veel over, maar heb geen problemen)
Reageer
textures worden ingeladen onafhankelijk van de resolutie, maar de gebruikte engine speelt er wel een rol in. Als je VRAM vol zit zal je dat merken door framedrops op het moment dat er nieuwe locaties on the fly moeten worden geladen. Al zal je natuurlijk op veel lagere resoluties het voordeel hebben dat er nooit zoveel tegelijkertijd gebruikt kunnen worden omdat er simpelweg minder (detail) getoond wordt.
Reageer
Waarom onzinnig? Ik heb een RX580 en in de meeste games lijkt de RTX 2060 beter te zijn.

Ik knal de 8GB op mijn kaart steeds vaker vol. Een jaar of 2 geleden was het enkel SCUM. Ondertussen kom ik vingers te kort in hoeveel games ik een volle VRAM gezien heb en o.a. mijn textures lager mag zetten.

8GB VRAM begint echt wel een harde minimum eis te worden. 6GB is gewoon te weinig voor wat deze kaart aan kan en 12GB is denk ik een mooi aantal.
Reageer
Effectieve load of wat je in windows ziet?

ik betwijfel of die speelbare framerates in 4k resolutie geeft en 1440p die boven de 8gb gaat EN speelbaar blijft?

Imho is voor gaming dit nutteloos.
Reageer
betwijfel of de kaart krachtig genoeg is t juist te benutten..
Zal wel vol te krijgen zijn met wat memory leaks tho
Reageer
Beetje kortzichtig, bij rendering is het wel heel prettig als je de gehele scene in het geheugen kan laden
Reageer
Call of duty warzone gaat al over de 6GB heen in 1080p, dus het heeft denk ik wel nut om hem meer te geven.
Reageer
VRAM heeft merendeels te maken met het inladen van textures, die met de jaren verdubbeld zijn in resolutie.
Medium settings gebruikt vaak 1024 tot 2048 resolutie textures, waarbij high settings 4096.
Daarbij komt ook dat shaders steeds meer textures gebruiken, vooral bij PBR.

Het ligt puur aan de artists om hun shaders/textures te optimaliseren, zodat er minder VRAM wordt gebruikt.

Dus ja die 12GB gaat goed gebruikt worden, en de snelheid ervan heeft hierop minimale impact.

Dit is de reden waarom je soms geen verschil ziet in FPS wanneer je van high naar medium texture resolutie gaat in games, als je PC goed genoeg is dat is.
Reageer
Het is niet alleen handig voor games, maar b.v. ook voor video-editing (b.v.Resolve) of 3d render engines als RedShift, Arnold of Renderman.

Deze maken allemaal in meer of minder mate gebruik van de GPU.
En hoe meer geheugen, hoe groter de 'buffer' is voor de applicatie om ermee te werken.
Hoe snel een 2060 dan is met 12Gb aan RAM is een ander verhaal ;)
Reageer
Waarom is de geheugenbus bij Nvidia altijd zo smal?

Al mijn videokaarten van AMD hebben een 256 bit doorvoerkanaal. Ik ben geen echte kenner van videokaarten, dus misschien is mijn vraag wel complete onzin.
Reageer
Is geen onzin vraag maar een grote geheugenbus kost meer om te produceren (meer en duurdere geheugen chips), daarom zie je vooral dat grotere geheugenbussen vooral komen bij duurde videokaarten.

Als voetnoot moet ik wel zeggen dat de grootte van je geheugenbus vooral een rol gaat spelen als je hogere resolutie assets gebruikt. Laat dit nou iets zijn waar budget videokaarten niet voor gemaakt worden
Reageer
Er is ook een andere reden, je hebt minder rekenkerntjes.. dus de maximale theoretische bandbreedte die je kunt behalen met de hoeveelheid werk is ook lager. Lijkt me vrij onverstandig om een dure bus in te zetten als je die zelden volledig gebruikt.

Uitzondering: local resource copies.

[Reactie gewijzigd door Vlad86 op 11 september 2021 21:14]

Reageer
en de PCB wordt ook duurder....
Reageer
Ik weet niet of de 3060 een budget kaart is want de officiële introductie prijs vindt je niet in de winkel. Ik heb voor de 3060 als inbouw €500 betaald.

Maar ik gebruik hem inderdaad om in 1080p 60fps te spelen in ultra. Voor hogere resoluties merk je dat hij te zwak is voor alle toeters en bellen.
Reageer
De prijs suggereert inderdaad niet dat het een budget kaart is maar zo positioneert Nvidia deze wel.

Het artikel gaat overigens over de 2060 (vorige generatie budget chip die overigens veeeeeelste zwak was voor raytracing. Vandaar dat de 1650 en 1660 ti zo populair waren)
Reageer
omdat dit goedkoper is :+
Reageer
Heeft te maken met vram configuratie en Power voorziening en manier van memory stacking .Nvidia kaarten zijn meestal memory bottlenecked. Een 2060 op 320 bit bus zou enorm veel stroom zuipen maar bvb ook sneller zijn in sommige workloads (mining onder andere ) dan een 2070 met veel meer cores.

Dat is ook de reden dat veel van hun kaarten rare memory configs hebben zoals 11GB of 10GB icm met niet standaard memory bus
Reageer
Veel zou ik niet zeggen... de laatste bekende met echt rare vram opstelling was de gtx970
in geval vd 2060 word gwn 2gb of voor dit nieuwe gerucht 4gb per 64 bit gebruikt.
Reageer
Hoe breder de bus des te hoger het stroomverbruik. Die bus houden ze zo smal mogelijk. In plaats daarvan gebruiken ze technieken als delta color compression om de bandbreedte op te krikken. Er was ooit een tijd dat de Nvidia kaarten als energie slurpers/heet hoofden bekend stonden, daarna zijn ze de bus smaller gaan maken.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 11 september 2021 21:27]

Reageer
Waarom is de geheugenbus bij Nvidia altijd zo smal?

Al mijn videokaarten van AMD hebben een 256 bit doorvoerkanaal. Ik ben geen echte kenner van videokaarten, dus misschien is mijn vraag wel complete onzin.
De nieuwe kaarten van amd hebben juist een smallere bus dan de nvidia tegenhangers.

En dat zullen ze bepalen door uit te vogelen wat de totale kaart de beste prijs/prestatieverhouding geeft.
Reageer
Waarom is de geheugenbus bij Nvidia altijd zo smal?

Al mijn videokaarten van AMD hebben een 256 bit doorvoerkanaal. Ik ben geen echte kenner van videokaarten, dus misschien is mijn vraag wel complete onzin.
Waarom niet, als ze het met gemak kunnen halen tegenover die van AMD, waarom zouden ze het dan nog duurder maken met een grotere memory kanaal?

BTW ik heb een AMD Radeon RX 6800, ben geen fanboy van Nvidia of AMD, ik neem welke de beste prijs/snelhijd heeft.
Reageer
De 3080Ti en 3090 hebben 384 bits :)
Reageer
Rare logica. Deze chip kost ook gewoon productie capaciteit en materialen welke een tekort op is.
Reageer
Dat ze op 12nm dezelfde chip uitbrengen is niet zo gek... dat is een productielijn die ze nu niet gebruiken.

Wat ik raarder vindt is dat ze dit met GDDR6 uitbrengen. Een geheugen chip waar een schrijnend tekort aan is. En dan brengen ze een kaart uit met bovengemiddeld veel geheugen.

Ik zit me ook de usecase voor deze chip icm met deze hoeveelheid geheugen.
Reageer
Voor 12gb op een 192 bit bus gebruik je 16gbit chips, een 3070 met 8gb gebruikt 8gbit chips

Heb laatst ergens gelezen dat het tekort juist voor specifieke capaciteiten is, door 16 gbit chips te gebruiken concureert deze kaart dus niet meer met de 30x0 series om 8gbit chips
Reageer
Ahh daar had ik niet aan gedacht. Dankjewel
Reageer
Maar wel op een andere produktielijn (12 nm ipv 8 nm voor de RTX30xx). Wellicht is er op die produktielijnen nog wel capaciteit beschikbaar.
Reageer
Dat lijkt mij sterk aangezien het om een 12nm productie lijn lijkt te gaan.
Reageer
De vernieuwde GeForce RTX 2060-videokaart zou wederom een TU-106-300-gpu krijgen, met 1920 CUDA-cores, 120 Tensor-kernen en 48 cores voor raytracing.
Niet dat het inhoudelijk veel verandert, maar volgens mij heeft de 2060 een TU106-200-gpu.
Zie ook: https://www.techpowerup.com/gpu-specs/nvidia-tu106.g875
Reageer
Deze zal ook zo weg zijn. Op het hoogtepunt van het afgelopen jaar betaalde je voor een tweedehabdse GTX1080ti nog 650. De prijs is nu iets gezakt, maar nog steeds zijn ze verre van goedkoop. En dat was nog een goede prijs. Voor nieuwere kaarten betaal je soms nog meer dan de nieuwprijs toen ze net uitkwamen. Voor die 2060 ga je ook gewoon weer de hoofdprijs betalen, als je er een kan vinden.
Reageer
Lijkt me een leuke 'budget' (relatieve term tegenwoordig als het op GPU's aankomt...) renderkaart! Hier kijk ik wel naar uit :). Met 12 GB VRAM kan je al eens wat grotere en complexere scenes ineensteken.
Reageer
Ooit kocht je een high-end kaart voor 500 ~ 600 euro ofzo (1 of 2 stapjes onder de high score op tomshardware lijstjes). Tegenwoordig is dat minimaal 1500 euro en dan zit je snel 5 tot 6 stapjes lage op de lijstjes.
Opzich zijn er wel midrange kaarten, maar die krengen zijn ook veel te duur…. En niet handig als je er 4 tot 5 jaar mee wilt doen.

Toevallig vanmiddag aan het kijken om mijn 4 jaar oude doos te upgraden. Maar ik schrok toch wel van de GPU kosten. Dus denk dat mijn i7 met GTX1060 nog maar ff een jaartje langer mee moet. Want 2000+ euro af tikken voor MOBO, CPU, GPU en RAM voor een systeem upgrade zodat ik weer 4 tot 5 jaar mee kan is mij toch net te.
Dit soort 2060 kaarten zit op 50% score, mijn huidige GTX1060 op 37.5% (100% is de RTX3090) niet eens echt de upgrade waard van 1060 naar 2060. Maar naar de 80% upgraden is gewoon veel te duur :-(

[Reactie gewijzigd door smitae op 11 september 2021 22:24]

Reageer
Eerlijk gezegd ook wat je er mee doet. Zelf gelukkig met de 9900K/RTX2080 introductie een upgrade gedaan vanaf 4770K terwijl daarvoor de stappen veel korter of kleiner waren.

Mijn 4770K met GTX1080 kan nog leuk Anthem draaien op 1080P. Waar de 3570K met 290x ook nog wel mee loopt en mee kan doen op 1080P.

Ik zou echt geen upgrades willen kopen nu met de huidige prijzen ook.
Reageer
Haha ja, ik wil het heel graag, maar wil (kan) het tegelijkertijd ook niet doen. Ben wel klaar met deze 970 (rest van systeem wel up to date, 3700X etc.)...
Reageer
Benieuwd of deze net zo interessant wordt als een 2060 Super 8GB, dat was meer een 2070 dan een 2060 en had ook nog eens dezelfde hashrate, stonden laatst nog voor 549,- euro te koop.

Een 2060 kost nu nog 449,- euro, dus zal zoals al gezegd geen goedkope kaart worden.
Reageer
Tsja anderhalf jaar geleden betaalde je +- 350 voor een 2060 super en kon nog goedkoper. IK heb er begin 2020 (maart ofzo) eentje gekocht, en geen spijt van gehad. Ik neem altijd een "middensegment" kaart aangezien gaming maar 5% ofzo van mijn pc gebruik is. Maar 450 voor de "minste" kaart is er voor mij echt wel over. Enja je kan ook een 1050, 1060 nog kopen aan belachelijke prijzen. Maar de 60 serie is altijd eigenlijk de budgetkaart geweest.

Maar het lijkt me ook bizar dat ze nog 2060's zouden gaan maken, of ze moeten echt een overschot hebben dat ze niet kwijt geraken ofzo. Want om nu eerlijk te zijn, wie gaat er nog een 2060 kopen aan deze prijzen ? Dan kan je evengoed voor een 3060 gaan of gewoon nog een tijdje wachten en hopen dat de volgende generatie beter leverbaar is (maar dat is zoals ze zeggen een "longshot"). Denk niet dat de nieuwe generatie beter leverbaar gaat zijn en/of aan een lagere prijs te krijgen is
Reageer
Er is ondanks enorme volume verhoging na een jaar nog altijd een veel grotere vraag dan aanbod. Binnen die context is het niet heel gek dat ze oude kaarten gaan produceren. Die worden immers op een ouder procedé gemaakt waar blijkbaar nog capaciteit voor in te kopen was.
Reageer
Als de 3060 boven de 600 euro blijft en die 2060 wordt straks 400, dan is er wel markt voor.
Reageer
Waar blijven de 3050's (desktop), 3030's etc? Low / midrange bestaat niet meer ofzo? Ik vertik het om 500 euro voor een videokaart neer te leggen. Steeds maar nieuws over de 3060/70/80/90 series en nu zelfs over de 2060... why
Reageer
Aangezien er een hoop schaarste is in het hogere segment denk ik dat er voor Nvidia weinig impuls is om productiecapaciteit daar weg te halen en in te zetten voor het lagere segment.
Dan is het interessanter om oudere modellen die niet concurreren met de huidige beperkte productielijn(en) te herintroduceren.
Reageer
1030, 1050, 1650, 1660...
Reageer
Is geen upgrade voor bv. een 970.
Reageer
En je verwacht dat n 3030 dat wel is..?
Reageer
De xx50 reeksen waren nooit high performance, maar je kon er toch best leuke dingen mee doen.
Een opvolger voor de 1050 lijkt mij wel mooi.
Reageer
3030 noem ik niet? maar een 3050 zou dat wel kunnen zijn
Reageer
Waarom stoppen ze niet gewoon met de productie van alle kaarten behalve de 30 serie? Maak een instap, gemiddeld en gamer model en klaar ben je. Zo draag je ook nog eens je steentje bij in het terugdringen van het chiptekort en je kan de kaarten beter prijzen omdat je niet een miljoen verschillende modellen hebt. We zitten in de 30 serie, misschien binnenkort wel 40 of in ieder geval de aankondiging daarvan, en je maakt bekend een nieuwe 20 serie kaart te maken... Volgens mij worden de 10 serie kaarten ook nog steeds gemaakt.. Nog even en Nintendo maakt bekend dat ze weer NES games gaan maken (dat zou eigenlijk wel cool zijn), maar dat zal wel weer een kromme vergelijking zijn (daar sta ik bekend om).
Reageer
aankondiging van de 40 series zit r aan te komen?
bron?

volgens mij is t verhaal "waarom geen budget kaart nu" hier boven al ergens in de comments uitgelegd..
als je kaarten die ze tog wel verkopen daardoor niet kunnen verkopen, (omdat die chip dus in een goedkopere kaart moet), snijden ze in hun eigen winst..
Reageer
Ik vraag niet om een budget kaart ik vind dat ze niet zoveel verschillende kaarten moeten produceren/aanbieden. Als Fifa 22 straks uitkomt blijft EA toch ook niet nog steeds Fifa 21 maken?

En ik heb geen bron van een aankondiging van de 40 serie want die is er niet, dat heb je verkeerd gelezen. Maar daarmee gaf ik aan hoe snel de 30 serie kwam terwijl de meeste mensen waaronder ik nog met de gedachten bij de 20 serie zaten. Lieten ze dat filmpje nog zien in dat aziatische dorpje waar je nu reflecties in het water kon zien enzo.. En toen kwam Nvidia ineens met de 30 serie... wait wut?
Reageer
Maak een instap, gemiddeld en gamer model en klaar ben je
. We zitten in de 30 serie, misschien binnenkort wel 40 of in ieder geval de aankondiging daarvan,
de huidige lineup bestaat volgens mij uit 3 verschillende gpu dies? zoveel verschil is r onderling dus eigg helemaal niet..
Reageer