Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple brengt iOS 14.7 met ondersteuning voor MagSafe-powerbank uit

Apple heeft met iOS-versie 14.7 ondersteuning voor de MagSafe-powerbank toegevoegd aan iPhone 12-modellen. De magnetische powerbank wordt vanaf deze week geleverd. Verder brengt de update informatie over de luchtkwaliteit naar de Weer- en Kaarten-apps.

Met de update krijgen alle iPhone 12-modellen ondersteuning voor de MagSafe Battery Pack. Apple kondigde deze magnetische powerbank eerder deze maand aan. De powerbank werkt met het MagSafe-systeem op de achterzijde van de smartphones. Het MagSafe-apparaat laadt iPhones draadloos op met 5W. Om de powerbank zelf op te laden, is wel een Lightning-kabel nodig, die niet wordt meegeleverd.

Apple geeft niet veel details over de powerbank, zo is het bijvoorbeeld niet duidelijk hoeveel extra accuduur de powerbank moet geven. De powerbank kost 109 euro. Wel zegt Apple dat de MagSafe-accu een smartphone kan opladen terwijl de powerbank zelf wordt opgeladen. Het MagSafe-apparaat laadt de smartphone dan met 15W op, mits de powerbank zelf met minimaal 20W wordt opgeladen. Volgens MacRumors gaat het om een 11,13Wh-accu.

Naast de MagSafe-powerbank-ondersteuning brengt iOS 14.7 ook informatie over de luchtkwaliteit naar de Weer- en Kaarten-apps in bepaalde landen, waaronder Nederland. Ook komen er verbeteringen voor Apple Card en kunnen HomePod-gebruikers via de Home-app timers beheren. Verder kunnen gebruikers binnen de Podcasts-bibliotheek kiezen of ze alleen gevolgde podcasts willen zien, of alle podcasts.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Hayte Hugo

Nieuwsredacteur

20-07-2021 • 11:07

90 Linkedin

Reacties (90)

Wijzig sortering
Ik had begrepen dat met deze powerbank je ook reverse kunt chargen. Dus als je je iPhone oplaadt met de Lightning aansluiting en de powerbank is "aangesloten", dat de iPhone via MagSafe de powerbank oplaadt. Dat is dus het tegenovergestelde van wat er in het artikel staat, wat op zich ook(!) correct is. :)
Reageer
Bij deze kan ik bevestigen dat het klopt: screenshot
Je kunt de oplader dus zowel in de powerbank steken als in je iPhone. In beide gevallen worden beide opgeladen.

[Reactie gewijzigd door TKroon op 20 juli 2021 11:39]

Reageer
Dat screenshot toont alleen dat beide tegelijk wordt opgeladen, maar niet in welk apparaat de kabel zit. Het kan dus prima zijn dat dit is wat je op je scherm ziet als je de kabel in de powerbank steekt, maar dat reverse charging niet mogelijk is.
Reageer
De kabel zat in mijn iPhone. Het scherm van het screenshot krijg ik ook alleen maar als ik de kabel in mijn iPhone stop. Andersom wordt de iPhone namelijk al opgeladen, ongeacht of de kabel in de powerbank steekt of niet.

[Reactie gewijzigd door TKroon op 20 juli 2021 14:15]

Reageer
Toch raar dat je een update moet installeren om een power bank te kunnen gebruiken. Zou hij helemaal niet werken op een oudere iOS versie of voegt de update enkel een app toe waarmee men de diagnostics van de powerbank kan uitlezen :?
Reageer
Misschien voor de status van de powerbank, ik kan me niet voorstellen dat het per se noodzakelijk is voor het laden. Maar ja, het blijft Apple, dus zeker weten die ik het ook niet.
Reageer
Technisch niet idd zal meer zijn voor een mooie pop-up zodra je m aansluit enzo. Zoals bijv met airpods.
Reageer
Dat dacht ik ook.
Misschien wordt er naast het icoontje van je batterijstatus ook nog een icoontje van het accupack weergegeven zodat je weet hoe vol die nog is, of ie je telefoon aan het opladen is en of je reverse charging gebruikt en zo ja met wat voor (Apple) device dan (koptelefoon bijv)

ben benieuwd!

----
edit:
en idd, in een widget en op je home screen wordt wat meer info beschikbaar over de status van de pack
https://support.apple.com/en-us/HT212174

[Reactie gewijzigd door Bazer op 20 juli 2021 11:45]

Reageer
Apple doet ook veel UI dingen updaten vanuit de app zelf zo lijkt het want mijn niet meer ondersteunde iPad heeft wel een andere look en feel dan zeg anderhalf jaar geleden. Dat komt niet door een security patch. Maar voor een YouTube ding is het prima maar wel fijn dat passthrough erop zit, soort van.

Dat kan handig zijn in bepaalde situaties. Mijn dashcam bijv zit zo aangesloten, die laad dus de powerbank bij wanneer nodig en ik kan door een aantal leds zien wanneer ik hem in de auto moet inpluggen.

Waarom niet op mijn accu? Dit is een auto van de zaak waarbij inbouwen van de camera prima is maar verder mag ik niets fysiek aanpassen. Dit is dus een prima oplossing om toch altijd beelden te hebben.
Reageer
is idd niet nodig. Ik gebruik al een tijdje een MagSafe om mijn iphone op te laden. Huidige versie van IOS is: 14.6, dus zonder deze update.
Reageer
Er zit reverse wireless charging in de iphones 12s die tot op heden niet geactiveerd was, en nu in 14.7 wel werkt alleen met deze powerbank
Reageer
Kun je dat uitleggen? In het artikel staat "Om de powerbank zelf op te laden, is wel een Lightning-kabel nodig" dus wat heb je dan reverse wireless charging?
Reageer
Als je je iphone oplaad met draad, dan word de powerbank ook tegelijk opgeladen
Reageer
Aha, duidelijk. tnx
Reageer
Gezien het gewoon om de QI-standaard gaat, lijkt dat laatste het meest waarschijnlijk.
Reageer
MagSafe is geen Qi. Apple heeft het gepimpt en proprietair gemaakt. Dus iPhones zijn wel backwards compatible met Qi maar Qi apparaten kunnen niet opladen op MagSafe.
Reageer
MagSafe is alleen de magneet zover ik weet, maar het opladen is nog steeds via QI. Je kan bijvoorbeeld je AirPods opladen met bovenstaande batterij en die zijn van vòòr MagSafe.

Op deze pagina staat hetzelfde:
Introduced alongside the iPhone 12, MagSafe was an improved version of its existing Qi charging support, adding rings of magnets to the equation.
Reageer
Qi apparaten kunnen niet opladen op MagSafe.
Jawel hoor, een iPhone SE 2nd generation laad prima op met de magsafe charger, alleen blijft deze niet plakken.
Reageer
Ah okay, dat wist ik niet!
Reageer
Zie mijn post: https://gathering.tweaker...message/68107030#68107030
'Wanneer ik de MagSafe Battery Pack (MSBP) aan de stroom hang en mijn telefoon vastklik dan laadt hij wel de telefoon op. Maar tot 14.7 is hij verder onbruikbaar.
Bij de eerste aansluiting op de MSBP krijg je een melding dat hij de iPhone 12 Pro tot 90% kan opladen, zie foto.
'
Hij werkt dus niet zonder 14.7, alleen als je de MSBP op het lichtnet aansluit en vervolgens de iPhone vastklikt dan geeft de MSBP power aan de iPhone. Als stand-alone batterypack doet de MSBP niks.

[Reactie gewijzigd door Grin op 20 juli 2021 11:45]

Reageer
Helemaal niet raar. Hij ondersteund reverse charging, dus kabel in je iphone en je laad ook de powebank op, hiervoor heb je toch echt een update nodig.
Reageer
Het ‘reverse laden’ zal wel met een firmware upgrade meegekomen zijn.

Dat de telefoon zelf kan laden zal ook zonder update kunnen.
Reageer
Dus een 1460mAh batterij. Waar de efficiëntie van Magsafe laden op max 70% zit. Kom je op 1000mAh uit. En daarnaast gaat het ook nog eens traag.

Gimmick. Gelukkig doen ze geen laders meer in de doosjes van de iPhones, want das beter voor het milieu....
Reageer
Ik ben het met je eens. Dit is gewoon ordinair money grabbing met een dikke middelvinger naar het milieu. Ik begin me steeds meer af te keren van Apple als bedrijf. Een vergelijkbare Powerbank kost maar 30% van de prijs met 3x zoveel capaciteit. Dit is waardeloos.
Reageer
Nee een middelvinger naar de consument. Buiten een peperdure iPhone ben je ook nog geld kwijt aan zo n kwakkelbattrij die een iPhone pro Max voor 50% traag oplaadt want de capaciteit is lager dan eender welke iPhone batterij. Het mooie komt nog. Mag je nog zo’n knijterdure lightning naar usb kabel met een knijterdure usb c adapter bijkopen. Op het einde hangt je telefoon evenzeer op het stopcontact met die brick ertussen. Het is moderne techniek. Wat is er teveel om je telefoon rechtstreeks aan de muur in te pluggen ? Als het maar geld opbrengt. Het crapple ecosysteem dient tegenwoordig alleen nog maar voor 1 ding. Oplichten. Of nieuwe techniek ook werkelijk beter is. Allemaal voor gemakzucht. 8)7 Apple staat voor niks.
Reageer
Jongens en meisjes... Je hoeft niet te kopen, ik herhaal, je hoeft het niet te kopen.
Reageer
Inderdaad. Er is niemand die beweert dat je zo'n powerbank moet kopen. Mijn iPhone Xr gaat na 2,5 jaar nog bijna 2 dagen mee. En dan gebruik ik hem best wel regelmatig.

(Behalve als je youtube/netflix en veel gaat Facetimen, dan gaat het hard).

Het is een accessoire, dus je KIEST ervoor om deze Apple powerbank aan te schaffen, het hoeft niet.
Reageer
Onzin je hoeft het niet te kopen hè, een powerbank kan sommige makkelijk zijn.
Verder hoef je gene peperdure kabels te kopen, een kabel van action of AliExpress werken ook prima.
Reageer
Heb je een bron van die 70% efficiëntie? Mijn ongefundeerde gedachte zou juist zeggen dat er een veel hogere efficiëntie mogelijk is, omdat de spoelen door de magneten perfect uitgelijnd worden.
Reageer
Qi charging zit rond de 50%. De verwachting is 60-70% voor Magsafe volgens de diverse artikelen.
Reageer
50% is wel van stopcontact naar accu. Daar zit ~30% verlies van de adapter nog bij.

Draadloos laden zelf heeft een efficiëntie van ~70-80% en kan optimaal een percentage van 90+ halen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 20 juli 2021 12:06]

Reageer
Zou zo’n 75% efficiëntie moeten zijn, je gebruikt zo’n 3kWh per jaar om een iPhone op te laden, zou ik mij eerder druk maken om je andere elektronica.
Die opladers die Apple gratis leverde met hun spulletjes in het verleden waren Apple’s grootste bron van plastic gebruik, dat is in een klap verminderd, en dan kunnen ze nog wel opladers achteraf verkopen, zo veel als het in het verleden komen ze niet eens in de buurt nu.
Ook is er al bijna een miljoen ton aan metalen bespaard, omdat die niet meer weggegeven worden in de vorm van opladers, prima zaak.
Reageer
Het flauwe van Apple is alleen….

De mooie sier maken door te stellen dat er geen laders meer meekomen omdat iedereen al meerdere adapters heeft. Maar tegelijk overstappen op USB-C wat al die oude laders in de la weer tot afval bestempelen.

Natuurlijk, je kunt nog steeds met een oude stekker opladen. Maar door USB-C mee te leveren pushen ze je om er een nieuwe lader bij te kopen.
Reageer
Onzin, alsof er niet oude kabels zijn die mensen nog steeds kunnen gebruiken met hun oude oplader.
Gepushed worden omdat er een USB C kabel in de doos zit, is hetzelfde als gepushed worden om de standaard binnen zool van een schoen te gebruiken, terwijl je prima je eigen inlegzool kan gebruiken. Onzin.
Reageer
Ik doel niet alleen op het kabeltje in de doos, maar op de hele lijn waarmee ze nu naar USB-C zijn gegaan. Wil je Magsave-laden? Nieuwe stekker nodig. Wil je snelladen? Nieuwe stekker nodig. En dat preciés op het moment dat ze afscheid nemen van het meeleveren van laders.
Reageer
Ja en? Dat er nieuw speelgoed is, betekend niet dat het oude niet meer werkt.
Of gooi jij de twee jaar oude fiets weg, omdat het nieuwe model handvatten heeft die nu ergonomisch zijn voor links en rechts? Je zou immers de oude fiets weg kunnen gooien, zoals je zegt dat het met de laders kan in je eerste reactie op mij.

[Reactie gewijzigd door We.are.cake op 20 juli 2021 20:28]

Reageer
Onzin mijn usb c snel lader die er nog bij zat met de 11 pro Max zit al zowat 2 jaar nieuw in doos, zit die erbij gebruik ik hem nog niet perse.

Ik heb zat oudere kabels en stekkertjes werkt prima nog, helemaal niet perse de nieuwe kabel / stekker nodig.
Reageer
Je vergeet het voltage mee te nemen. Dat is erg hoog in deze powerbank.
Apple MagSafe Battery Pack specifications
  • 1,460mAh
  • 7.62V
  • 11.13Wh
iPhone battery capacities
  • iPhone 12 Pro Max - 3,687mAh
  • iPhone 12 Pro - 2,815mAh
  • iPhone 12 - 2,815mAh
  • iPhone 12 mini - 2,227mAh
All iPhone 12 models use 3.81V batteries, so the MagSafe battery pack has a higher voltage potential, and therefore, a higher watt-hour rating than the iPhone it is charging. This means that the MagSafe Battery Pack can provide more power to an iPhone than its milliamp-hour rating implies.

[Reactie gewijzigd door m_a_rnix op 20 juli 2021 12:11]

Reageer
Die 1460 mAh kan je niet 1 op 1 vergelijken omdat het voltage van de batterij hoger (7.62V) is dan een standaard 3.6volt batterij. Ik vermoed omdat wireless charging zo efficiënter verloopt.

1,460mAh * 7.62V = 11.13Wh
Een Iphone 12 pro heeft 10.73wh dus in theorie kan je uw batterijduur verdubbelen.
Reageer
Hoho, wel op. 7.62V he.
Reageer
Gelukkig ben jij niet de doelgroep. Ik heb er al 3 besteld, voor iedere telefoon in huis een. Altijd handig om er ergens een te hebben liggen.
Reageer
Ben je beter af met een powerbank lijkt mij.
Reageer
Want een powerbank kun je met zijn drieën tegelijk gebruiken?
Reageer
Als je er een hebt met 3 uitgangen, 3 kabels en allemaal binnen de lengte van die kabels zit wel. Dan is het alleen nog de vraag of je daar blij mee moet zijn.
Reageer
Haha ja ik weet niet of tieners echt dicht bij elkaar willen zitten. ;)
Reageer
Had je nu gewoon een laadstation gekocht kon je 4 devices snel opladen. Nu kan je 300€ aan kapotte batterijen weg kieperen voor wat meer te hebben. Ik hoef maar 1 kabel in de wandcontactdoos in te pluggen en de rest sluit ik gewoon aan als het nodig is. De jeugd is toch zoooooo begaan met het milieu dan koop je dit soort rommel niet zeker niet voor 110 euro het stuk met beperkte levensduur. Maar ja dat is de jeugd van nu. Even slim. Mijn kastje heeft me nog geen 50€ gekost en laadt 4 toestellen snel op. Gewoon in pluggen en klaar. Van smartphone tot tablet.
Reageer
Wandcontactdoos heb je niet altijd als je onderweg bent he.
Oa de jeugd heeft in sommige gevallen liever een powerbank zodat ze onderweg ook kunnen laden.

Dus leuk zo’n laadstation.. maar is niet voor alle situaties een uitkomst.
Reageer
En hier zijn we weer met die gimmick van slappe berekeningen die totaal niet de waarheid vertellen. 8)7
Reageer
Zou je beter niet reageren als alles wat je zegt gewoon onzin is?
Reageer
Ik kan geen lijst vinden van landen waarvan je de luchtkwaliteit kan zien vanaf iOS 14.7 maar volgens de meeste sites betreft dit nu: USA, Canada, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Niet alle steden in deze landen ondersteunen de nieuwe functie dus het zal zelf testen worden.
Reageer
Air Quality information in the Weather and Maps app has expanded to Canada, France, Italy, the Netherlands, South Korea, and Spain.
Reageer
Ja het werkt en het klopt ook dat de luchtkwaliteit hier in Nijmegen "moderate" (AQI 5) is. Komt deels door die binnenvaart schepen die hier af en aan door de Waal varen.

In Maps zie je links onder weer + AQI info.
Reageer
Ik woon in Duitsland sinds 2019 en zo lang als ik hier woon geeft de weer app ook de luchtkwaliteit aan. Nu, met 14.7 inderdaad ook in NL.(waar ik nog werk)
Reageer
Ik had gehoopt op dat Apple de battery drain bug die in 14.6 zat, nu zou hebben opgelost met 14.7.
Helaas kan ik dit niet vinden in de release notes van Apple.
Reageer
ik dacht heel even dat het aan de ouderdom van mijn iPhone lag, maar mijn batterij gaat zo snel leeg... verschrikkelijk gewoon
Reageer
Ik heb een ding van werk, volgens mij een SE uit 2020. Ik vind batterijduur wel enigszins belangrijk, want ik zit niet altijd bij een stopcontact in de buurt.

Persoonlijk draag ik gewoon een fatsoenlijke Android bij mij met een nog goeie accu voor hoe "oud" het ding is (3,5 jaar).
Reageer
Heb zelf er met mijn XsMax uit 2018 ook op liggen sakkeren. Waar 14.5 het nog makkelijk twee dagen volhield kwam ik met 14.6 amper de dag uit.
Draai al even de 14.7 beta en de RC zag er goed uit.
Al reviews gelezen van mensen met een SE die met de officiële 14.7 ook gered zijn.

Die battery drain bugs wordt eigenlijk nooit toegegeven door Apple. Vorig jaar met 13.5 en 13.5.1 exact hetzelfde. Ook toen moesten ze snelsnel wat toevoegen wat niet voorzien was.
Vorig jaar was dat de Corona-alert, dit jaar was dat één of ander serieus veiligheidslek in 14.5.1 (toen is de drain bij mij begonnen).

Ik kan begrijpen dat een bepaald, niet verwacht 'iets' , asap moet toegevoegd/opgelost worden. Geen tijd om grondig te testen, dus er zijn bugs (wie legt uit waarom dat altijd Battery drain is bij Apple? :? )
Niet te begrijpen waarom er dan niet zo spoedig mogelijk een update komt om die bug op te lossen. Vroeger is dat altijd zo geweest. Tegenwoordig is het erg... Een maandje of twee na iOS 14.5.1? |:(
Reageer
Na _elke_ update hoor je de wildste verhalen over battery drain. Het is allemaal onzin. iPhones doen na een update nog allerlei onderhouds- en indexeringstaken. Die kosten inderdaad stroom, daarom zijn iPhones de eerste dagen na een update soms wat sneller door hun batterij heen. Dat stabiliseert zichzelf weer, maar ja, dan hebben de meesten alweer op Twitter lopen janken.

Battery drain kun je niet aantonen met je onderbuik. Als je echt onderzoek wilt doen naar battery drain, doe het dan goed. Gebruik je telefoon elke dag op dezelfde manier, op dezelfde plek, in dezelfde positie, en noteer welke apps stroom verbruiken. Doe dit een paar weken. Dan kom je er vanzelf achter wat er werkelijk aan de hand is, en dat is meestal niet zoveel.

[Reactie gewijzigd door PhilipsFan op 20 juli 2021 19:04]

Reageer
Klopt volledig wat je zegt. Ben inmiddels 4 jaar iPhone gebruiker en bij elke clean install, grote update duurt dat wel weer even (ooit net geen twee weken meegemaakt).

Behoudens tijdens reizen gebruik ik m'n iPhone min of meer dagelijks op dezelfde manier. Wetende dat de batterij iets verslechterd is (89%) haalt hij zo normaal 2 dagen. Op zondag gebruik ik de iPad, dus bij slapengaan nog een 90% op de iphone normaal.
Met de buggy versies kwam ik op die zondagen nog amper aan 70% bij niks gebruik. Dit snap ik tijdens de herindexatie, maar na 3 weken moet dat toch al lang voltooid zijn...
Redelijk wat iPhones in de kennissenkring, all the same...

Hetzelfde met de AppleWatch.
Nu afgestapt van het betaprogramma en de officiële releases erop gezet. Alles perfect lijkt het, enkel de AppleWatch ontgrendelt de helft van de tijd niet meer automatisch na ontgrendelen iPhone. Erg gewoon...
Reageer
Ah ja vandaar dat na 14.6 mijn accu bloedheet wordt met opladen en mijn battery health van 97 naar 94 is gesprongen in 3 weken 🤔🤔
Reageer
Ik weet niet of dat precies dezelfde bug was als dat ik had (verloor 's nachts makkelijk de helft van mijn batterij), maar misschien een tip: ik heb héél lang last van die bug gehad en ineens was 'ie weg dankzij een update. Weet niet meer welke. Echter viel het me op dat toen ik mijn toestel eens draadloos oplaadde (ik laad eigenlijk altijd bekabeld tijdens mijn werk op) dat de drain direct weer begon nadat ik de foon van de lader afhaalde. Laad ik daarentegen bekabeld op dan is er niets aan de hand. Kan ook toeval zijn, maar wellicht het checken waard!
Reageer
Mooie tip inderdaad, echter ondersteund mijn SE 2020 zover ik weet geen draadloos laden. En ookal doet deze dat wel, heb ik alsnog geen apparatuur om draadloos dingen te kunnen laden :P
Reageer
Ik dacht dat 'ie het in elk geval wel ondersteunde, maar dan is het dat in elk geval niet :)
Reageer
Blijkbaar heeft het ding dus support voor draadloos opladen :P
Ik heb nu ook weer wat geleerd over het ding. Niet dat ik het ooit ga gebruiken hoor :P
Reageer
Zeg nooit nooit ik vind ideaal ondertussen, op het werk bij kantoor zo ding leg hem erop en laden maar, en in de slaapkamer op nachtkastje ook 😋.
Reageer
Punt is alleen dat het m'n werktelefoon is en ik niet zoveel aandacht aan dat ding besteed als met m'n eigen telefoon, die op Android draait. Zolang dat ding van werk het maar doet, ik m'n mail, Teams en Whatsapp kan lezen en gebeld kan worden. De rest van wat dat ding kan, zou mij een worst wezen verder.

Ik ben al m'n hele leven een Android user en elke dag loop ik mij te irriteren aan hoe de UI van iOS in elkaar steekt omdat ik het niet logisch vind ten opzichte van Android.
Reageer
Ik zou zeggen installeer hem en je merkt het van zelf, ik had het ook bij 11 pro Max werd die ook lekker warm en liep snel leeg.

Tot nu toe nog geen last van gehad, maar goed ik had het ook niet dagelijks.
Reageer
Doe ik vrijdag wel even, dan heb ik weekend en dus heb ik m'n telefoon ook niet nodig :P
Reageer
Kan er dan nog een hoes gebruikt worden?
Reageer
Ja maar het moet een MagSafe compatibel hoesje zijn.
Reageer
Dat kan met alle magsafe laders ook al, het enige wat een hoesje moet hebben is de magsafe magneten om ervoor te zorgen dat het goed blijft plakken(megnetisch)
Reageer
Ok, dus zonder MagSafe powerbank kun je je iPhone 12 gewoon opladen met een draadloze lader op je nachtkastje. Nu mèt het semi-permanente 'hoesje' (de MagSafe powerbank) moet ik hem dus weer met een draad opladen.

Of kun je de powerbank en daarmee de iPhone óók nog eens draadloos opladen en dus het geheel op je oude QI lader op je nachtkastje leggen?
Reageer
Goeie, ik denk niet dat de je de powerbank met Qi kan laden (zo lang deze aan de iPhone geplakt zit). Waarschijnlijk kan je de pb alleen met een iPhone of een kabel, laden.
Reageer
Jij gebruikt een powerbank om je telefoon 's nachts op te laden?
Reageer
Dan mis je de clue van mijn stelling.

De MagSafe Powerbank wordt gepresenteerd als een device dat je 'altijd' aan je iPhone kunt laten zitten.
Dan zie ik het dus als een soort 'hoesje' met ingebouwde accu, simpel gezegd.

Zonder dit 'hoesje', kan ik mijn iPhone draadloos opladen.
Met dit 'hoesje' kan dat (vermoed ik) niet meer.

Dus... reductie van functionaliteit.

Óf je moet het 'hoesje' er eerst weer af klikken. Wat wederom een extra handeling is.
Reageer
Goeie vraag. De mijne komt aankomende week binnen, ga het voor je testen!
Reageer
Overigens ook homepod OS 14.7 met nu timers in de home app en watchOS 8.7
Reageer
Zojuist de MagSafe powerbank binnen gekregen. Hij zit er redelijk vast op, maar zijwaarts schuift hij er vrij makkelijk af. Hij past wel erg mooi op mijn 12 mini, al had ik hem liever in de kleur van mijn iPhone gehad.
Reageer
Ik neem aan dat ook de 0-click exploit die gebruikt is voor de grote Pegasus-rel (https://www.theguardian.c...litical-rows-across-world) ook opgelost is. Daar is Apple nog niet duidelijk over.
Reageer
Inmiddels (na het uitbrengen van Big Sut 11.5 en iPadOS 14.7) zijn de security patches ook gedocumenteerd. Het is een heel forse lijst:
https://support.apple.com/en-gb/HT212601
Reageer