Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google voorziet recente Pixel-smartphones van nieuwe functies

Google brengt een nieuwe feature drop uit voor zijn recente Pixel-smartphones. Na de update kunnen eigenaren van een Pixel 4-smartphone of nieuwer onder andere video's opnemen in de Night Sight-cameramodus, bijvoorbeeld om video's van sterren te maken.

Google maakt de functies beschikbaar in de feature drop van juni 2021, waaronder ook de functie voor 'astrofotografie-video's'. Pixel-telefoons hadden al een Night Sight-fotomodus; in de praktijk is dat een modus waarin foto's met een lange sluitertijd genomen kunnen worden, bijvoorbeeld voor astrofotografie. Met de nieuwe update kunnen gebruikers in deze modus ook video's van bijvoorbeeld sterrenhemels opnemen. In diezelfde modus wordt ook nog steeds een foto gemaakt. De foto en de video worden beide tegelijkertijd opgenomen, en worden vervolgens opgeslagen in de camerarol van gebruikers. Deze specifieke functie komt beschikbaar voor gebruikers met een Pixel 4 of nieuwer.

Het bedrijf voegt ook enkele nieuwe privacyfuncties toe aan zijn Photos-dienst. Gebruikers kunnen mapjes met foto's nu vergrendelen, bijvoorbeeld via een pincode of een vingerafdruk. Dergelijke foto's worden niet opgeslagen in de cloud. De feature werd al aangekondigd tijdens Google I/O 2021 en wordt geleidelijk aan uitgerold naar Pixel-bezitters.

Verder krijgt de Google Assistent de mogelijkheid om telefoongesprekken op te nemen of te weigeren. Gebruikers kunnen dat doen door 'Hey Google, answer' of 'Hey Google', reject call' te zeggen. Verder krijgt het Google Gboard-toetsenbord een nieuwe functie die het gemakkelijker moet maken om bepaalde informatie te versturen. Wanneer gebruikers een tekst kopiëren waarin een url, telefoonnummer of e-mailadres zit, worden die los als tekstsuggesties getoond in het klembord.

Pixel-gebruikers in Spanje, Ierland en Singapore krijgen verder toegang tot een functie die een auto-ongeluk kan detecteren. Die feature was al langer bekend in de VS, het VK en Australië. De functie zit verwerkt in de Personal Safety-app en moet onder andere nagaan of gebruikers in orde zijn na een auto-ongeluk. De app kan ook hulpdiensten inschakelen als gebruikers niet reageren. Verder krijgen Pixel-bezitters drie nieuwe achtergronden ter ere van de Pride-maand.

Eerder deze maand werd verder al bekendgemaakt dat de juni-update voor bepaalde Google Pixel-telefoons ondersteuning krijgen voor Nederlandse 5G-netwerken. Logischerwijs geldt dat alleen voor Pixel-telefoons met een 5G-modem, zoals de Pixel 5 en Pixel 4a 5G. Deze smartphones worden niet officieel verkocht in Nederland, maar zijn wel beschikbaar bij resellers.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

07-06-2021 • 21:02

50 Linkedin

Submitter: jpkhakv221999

Reacties (50)

Wijzig sortering
Ter verduidelijking van welke functies precies voor welke Pixel-telefoons beschikbaar komen is het even doorklikken naar deze pagina.

De oudere Pixel-telefoons zoals de 3 / 3 XL / 3a / 3a XL krijgen een deel van de nieuwe features gelukkig ook.
Wel jammer dat Google altijd stopt met het updaten van features op telefoons ouder dan 2 jaar. Ze geven nog wel volledige ondersteuning en software updates alleen geen leuke features meer.
Ik vind het vooral jammer dat je zo weinig hardware krijgt voor je geld. Bijvoorbeeld hebben alle recente Pixels hun vingerafdrukscanner nog achterop, terwijl zowel elke goedkope telefoon van 200 euro hem al in het scherm heeft of op zijn minst aan de zijkant in de aan/uit knop. Dit is zoveel handiger dan achterop. Ze maken dat met de Pixel 6 Pro waarschijnlijk pas goed (volgens de geruchten) maar dit is gewoon schromelijk laat. Dit is inmiddels allang een midrange functie geworden.

Verder krijg je maar een midrange SoC (765 bijvoorbeeld) voor een prijs waar je bij andere merken een highend 8xx voor krijgt. Zelfs de Pixel 5 heeft nog UFS 2.1, heeft nog niet eens WiFi 6 enzovoorts. De support duur is minder dan die van Samsung (sinds die laatste hem pas met een jaar heeft verlengd).

Sowieso vind ik Google's bijgeleverde OS niet interessant vanwege de privacy, maar ik zou op zich wel een Pixel willen in combinatie met GrapheneOS of CalyxOS. Dit zijn alternatieve ROMs die zo ongeveer het toppunt zijn van security op Android gebied maar helaas werken beiden alleen op Pixels. Maar de prijs/kwaliteit verhouding van de hardware is gewoon zo laag... Dat houdt me vooralsnog tegen. Qua camera schijnen pixels wel prima te zijn maar dat is echt iets waar ik niet om geef. Helaas ziet het er niet naar uit alsof de security OS'en binnenkort andere merken gaan ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 8 juni 2021 03:38]

Ik zat vroeger ook puur te kijken naar specs, maar juist de Android ervaring op een Pixel is ongeëvenaard. Ik heb een Pixel 5 en mis die high-end soc totaal niet. Alles werkt, soepel, en is goed doordacht.
Locatie van de vingerafdrukscanner is subjectief. Ik unlock mijn gsm vooral als ik hem uit m'n zak haal, dus ik prefereer de scanner op de achterkant.
Dat, het is een natuurlijke plaats waar je toch al een vinger hebt. En combineer dat met het feit dat je er meer mee kan doen zoals de quick drawer naar beneden trekken of er op dubbeltappen en dan vind ik zelf achterop de fijnste locatie.
Daarboven, ik heb nog geen gsm gebruikt waarbij de sensor in het scherm even betrouwbaar werkt als smartphones waar deze achteraan is geplaatst.

Ik heb een Galaxy S21 en een Galaxy Tab S7+ liggen, en geen van de twee werkt zo vlot als de imprint op mijn Pixel 3 XL... Er zijn op dat vlak zeker nog stappen te zetten vooraleer het zo goed werkt als de "oude" technologie. Het enige lastige is dat mijn gsm unlocken nu moeilijker is dan ervoor wanneer hij op tafel ligt.

Vroeger was ik overtuigd van "specs are everything", maar daar ben ik van teruggekomen. Net zoals ik mijn S21 terug heb ingeruild voor de Pixel 3 XL :D.

[Reactie gewijzigd door venqwish op 8 juni 2021 13:39]

Ik heb zelf een Google Pixel 4 die draait op CalyxOS. De Pixel draait CalyxOS net zo soepel als native android! Niet echt iets om je druk over te maken vind ik. Enige minpunt is dat ik de camera er soms langer over doet bij het verwerken van deen foto.
Ik denk ook dat dit te maken heeft met de capaciteiten van camera en de opzet. Ook of de software type x y of z nodig heeft wat mogelijks niet meer op oude modellen zit...
Google gebruikt al sinds de Pixel 2? Dezelfde camera module voor de main camera ;)
Klopt inderdaad! De Google Pixel 5 is wel de laatste telefoon met deze camera's, bij de Google Pixel 6 (Pro) gaan ze net als de concurrentie het beste van het beste gebruiken :)

Zie: https://www.notebookcheck...ns-revealed.541222.0.html
Dat is niet helemaal correct - de Pixel 3/3 XL krijgt nog steeds een aantal van de nieuwe features, maar inderdaad niet allemaal meer. En die telefoon is bijna 3 jaar oud. Zie hier.
Je kan moeilijk features softwarematig mogelijk maken als de hardware ontbreekt.
De hardware tussen de Pixel 3 en Pixel 5 is nagenoeg gelijk. En Pixel 3 heeft zelfs een dedicated core voor het bewerken van images welke de Pixel 5 via de SOC doet.
Is dat jammer? Misschien. Maar welke andere fabrikant doet dat wel? Ik hoor nooit een Samsung of Sony features toevoegen na release.
Als dat zo is, waarom krijgt de Pixel 3-serie dan ook een deel van de nieuwe functies?
https://support.google.co...f-helpfulness-from-google

Of vergis ik me en is 2018 (toen de Pixel 3 uitkwan) korter dan 2 jaar geleden?

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 8 juni 2021 12:02]

Graphene OS. Misschien goed alternatief wanneer de updates stoppen.
Ik zou zeggen: een goed alternatief ongeacht of de updates stoppen. ;)

Met Graphene OS (of LineageOS) kan je je telefoon bevrijden van Google Play Services, dus dat is toch een mooie upgrade. :)
En ipv met privacy betalen betaal je dan met tijd om het geheel lekker draaiend te krijgen en te houden :+

Hier een redelijk tevreden LinaegeOS/MicroG gebruiker maar na een bak ellende afgelopen weekend begin ik steeds meer mijn twijfels te krijgen.
Erg mooi allemaal maar voor de gemiddelde gebruiker sowieso niet aan te raden en kost een bak tijd om alles bij te houden. Wil je een update doen van je OS, heb je weer een nieuwe versie van je recovery nodig, zit er een bug in Magisk en raakt je toestel in een bootloop, uiteindelijk toch een wipe gedaan (verse installatie kon geen kwaad gezien een rits bugs die ik had).
Rits apps die weer los gedownload moeten worden (en handmatig geüpdatet soms), apps die functionaliteit verliezen want root, handje vol toestel/app/OS gebonden bugs.
En weer een ochtend down the drain en nóg niet alles 100% werkend :+

Ja het is werkbaar maar het verschil is echt bizar groot als je zakelijk ook een iPhone gebruikt. Een open OS, volledig tweakbaar en meer privacy is leuk, fijn, echt waar maar gewoon eens gebruik kunnen maken van functionaliteit die bij 2021 past zonder gedoe is ook wel eens fijn :+

[Reactie gewijzigd door sapphire op 8 juni 2021 00:42]

Apple is juist weer zo beperkt helaas... Daarom heb ik zelf nog Android. Ze hebben allerlei arbitraire regeltjes wat wel en niet mag op 'hun' hardware, de apple store enzovoorts.

Voorbeeldje: Ik gebruik op Android Password Store als password manager. Dit integreert namelijk super met al mijn desktops (via QtPass / linux pass). De encryptie geschiedt op basis van OpenKeyChain (GPG app) en de daadwerkelijke sleutel heb ik opgeslagen staan op een Yubikey. Heel veilig. Echter, van Apple mag je niet communiceren met OpenPGP kaarten over NFC. Je kan wel NFC tags uitlezen (sinds kort) maar dit type absoluut niet. De enige mogelijkheid is elke keer een Yubikey met lightning inpluggen. Nou nee....

Ander probleem: Ik gebruik graag Firefox op al mijn apparaten (ik heb Windows, Mac, Linux, FreeBSD en van alles in gebruik), en ik gebruik veel addons. Veel daarvan (uBlock Origin en Dark Reader bijvoorbeeld) werken ook op Android. Maar op Firefox voor Android weer niet, want guess what, eigen browser engines werken ook alweer niet.

Zo is er zoveel dat niet werkt in een multi-apparaat omgeving. Apple is wel cool als je helemaal in hun tuintje blijft. Dan kan je als password manager bijvoorbeeld iCloud Keychain gebruiken. Maarja, het is wel een tuintje met een enorm betonnen hek er omheen, als je ook wel eens in de Windows of Linux tuin komt dan heb je er niks aan. Apple is strikt tegen malware maar sluit de gebruiker en zijn keuzevrijheid ook heel erg af van toegang tot het systeem.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 8 juni 2021 03:19]

Laat ik voorppstellen dat ik het helemaal met je eens ben met een maar (uiteraard).

De dingen die je noemt zijn dan ook voorbeelden die veruit het grootste gedeelte van de mensen nooit gebruikt of tegenkomt. Multi-apparaat is voor de meeste mensen ook zeker geen Linux/BSD maar hooguit een iPhone/iPad en Mac/Windows device en dat scheelt al aardig.
Ik gebruik sinds 1,5 jaar een iPhone en pas sinds ik een groter model én iOS 14 heb vind ik het pas werkbaar voor mezelf. Hiervoor pakte ik ook vaak voor werk mijn privé telefoon omdat dat veel fijner werkte maar sinds maart merk ik dat het juist andersom begint te worden, ik pak privé vaker de iPhone.

Ja er zitten serieus beperkingen op maar aan de andere kant is de *het werkt gewoon* ook wel erg fijn. Er zitten ook zeker genoeg gekke dingetjes in het OS waar ik echt met mijn verstand niet bij kan dat je daar geen keuze in hebt maargoed stock Android (Pixel, One, EMUI, MIUI, ect.) hebben ook allemaal wel van die dingetjes. Wat dat betrefd is het verschil tussen een unmodded Android rom standaard op een toestel en een iPhone met iOS niet enorm groot en word helaas steeds kleiner.

Dus gek genoeg werkt een iPhone imho ook prima zonder volledig in het Apple ecosysteem te zitten, ik gebruik overigens niet eens iCloud want dat is zakelijk uitgeschakeld :(
Ja een iPhone werkt prima zonder iCloud maar je moet dan gaan zoeken naar derde oplossingen voor dingen als synchronisatie van paswoorden, bestanden enzovoorts. En dat is waar ik dus last heb van alle drempels die Apple opwerpt. Dingen als "geen emulatoren, geen eigen browser engines, geen vrije toegang tot NFC", dat soort dingen. En het is ook niet helemaal duidelijk waarom die dingen niet mogen anders dan "het mag niet". En dat het anders kan bewijst Apple ook wel met de Mac, daarom gebruik ik die nog wel.

Zelfs met alleen iPhone + Windows loop je al tegen dat soort dingen aan, al denk ik dat veel mensen dan voor commerciele oplossingen gaan waar ze daar niet zo veel last van hebben, zoals 1password. Ik wil zelf alles in eigen beheer hebben dus dat is geen optie voor me. En ik moet ook zeggen dat 'pass' echt fantastisch werkt voor me.

Ik weet dat ik wat dat betreft geen standaard gebruiker ben, maar Apple heeft door hun beperkingen een stuk nauwere definitie van 'standaard gebruiker' gekregen. Het zijn vooral de tech yuppie bovenmodaal verdieners die ze aanspreken. Nou verdien ik ook bovenmodaal maar ik ben natuurlijk erg technisch. Ik ben altijd van mening dat het mijn apparaat is en ik er mee moet kunnen doen wat ik wil. In het begin van de smartphone gebruikte ik ook iOS maar dat was met name omdat Android toen (tot KitKat ongeveer) een halfbakken allegaartje was. Nu is het echt volwassen geworden.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 8 juni 2021 11:56]

Mee eens. Ik heb een NAS van Synology en dat neemt veel over van deze services.
Kijk, je móet niet rooten, en ook dan heb je nog een privacyvoordeel als je overstapt op lineage. Natuurlijk, het is iets meer hands-on, en het verschilt wat meer per toestel, maar bij goede ondersteuning, en zonder dingen die root vereisen, is het in mijn ervaring (met een handjevol toestellen) altijd redelijk seamless geweest. Helemaal in het begin met mijn eerste Xperia (Arc S) was het wel gezeik, maar daarna had ik eigenlijk altijd officieel ondersteunde toestellen die gewoon netjes OTA's kregen alsof het stock was allemaal, na de eerste setup.
Ook als je LineageOS gewoon installeert kom je safetynet ook niet door en heb je gewoon apps die standaard niet werken/functionaliteit beperken. Dan root ik net zo lief wel en neem ik de extra's die ik dan wel kan er ook graag bij.
Mijn toestel heeft een enorm goede ondersteuning en alle voorgaande toestellen ook maar 'iets meer handson' vind ik een flinke understatement. Bootloader unlocken, custom recovery flashen, ROM zoeken, downloaden flashen, boel instellen en om dingen heenwerken is toch écht niet even te doen voor de gemiddelde gebruiker. Zelfs met online stap-voor-stap handleidingen klopt er vaker iets niet dan wel omdat dingen continue veranderen.

OTA is ook leuk maar voor LineageOS 18.1 moet ik toch echt handmatig de update downloaden en installeren omdat het niet via de OTA kon. Nou draai ik mijn hand er niet voor om maar daarbij ook je recovery even updaten en in de gaten houden of andere dingen die je hebt draaien niet gaan dwarsliggen valt bij mij ook niet echt onder 'iets meer handson'.

En zelfs bij goed ondersteunde toestellen loop je wel eens tegen kleine doch irritante bugjes aan waarvan iedereen roept "ow dat zou niet moeten" maar die toch gebeuren.

Begrijp me niet verkeerd ik gebruik Android sinds versie 2 en heb elk toestel wat ik gehad heb custom roms op gedraaid (meeste ook met custom kernels), daarnaast heb ik mezelf meermaals verplicht een jaar met een ongemod Android toestel te werken én werk daarnaast dagelijks op iOS. De vrijheid die custom roms me gegeven is geweldig maar het eeuwige roepen op T.net dat LineageOS of GrapheneOS áltijd een goede optie is want Privacy, updates, ect is gewoon nouja loos. Want het kost je gewoon echt wel meer tijd (aan zowel installatie als onderhouden) dan gewoon een telefoon stock draaien en is gewoon lang niet gebruiksvriendelijk genoeg voor 'de gewone gebruiker' en je ruilt keihard gebruiksgemak en tijd in voor privacy.
Dus leuk voor die 2% (pure gok) die dat aandurven maar meer niet.

[Reactie gewijzigd door sapphire op 8 juni 2021 11:06]

Klopt, ik zit in net hetzelfde schuitje. Ik rootte en installeerde al jaren custom roms, om net dat beetje meer functionaliteit te krijgen waar ik naar op zoek was.
En toen kwam er een kleine, en dan merk je dat je tijd beperkt is. En dan ga je afwegingen maken. Die extra functionaliteit woog niet op tegen de tijd die je er in stopt en sindsdien is het al vier jaar zonder rooten. Ik heb het recent nog even opnieuw gedaan, want ik was in-between-jobs en moest me even met een toestel van vijf jaar oud behelpen. Dat lukte aardig, tot ik een slechte OTA update kreeg en ik de hele zwik er opnieuw mocht op gaan zetten. Dat nam me meer tijd af dan ik over had die dag. Ik root momenteel enkel nog m'n tablet, omdat die enkel een veredelde youtube TV is. Is die naar de ruk, dan ben ik weinig kwijt. Maar voor 't heb ik oa voor MFA m'n authenticator staan. Als je dan plots alles opnieuw moet gaan installeren en moet een reset van je MFA gaan vragen, niet leuk. (ik heb ondertussen wel geleerd om meer dan 1 apparaat in de MFA te nemen, wees gerust).
Als je gewoon alleen maar apps uit f-droid gebruikt en dus niet gaat worstelen met root-toegang, MicroG, etc. dan werkt het echt zonder problemen. Je hebt dan alleen geen apps die van Google Play Services afhankelijk zijn, maar dat vind ik een acceptabel offer.

Apple is voor mij geen optie in verband met hun houding t.o.v. right to repair en het volstrekt gesloten ecosysteem.
Ben blij dat mijn Pixel 4XL door Google nog steeds als recent genoeg wordt gezien om nieuwe features te krijgen! Ongelukdetectie lijkt me ook vet om te hebben, maar ik kan me voorstellen dat nooddiensten niet blij zouden zijn met een feature die voor onnodige 112-oproepen kan zorgen. :9
Nog steeds... Die is slechts anderhalf jaar oud en de opvolger is op vrijwel alle vlakken minder krachtig. Mag hopen dat het laatste vlaggenschip van Google na amper 18 maanden nog updates krijgt. De 6 jaar oude iPhone 6S krijgt gewoon de nieuwste iOS 15 en het wordt hoog tijd dat we van Google hetzelfde mogen verwachten (geschreven op mijn Pixel 4).

[Reactie gewijzigd door ormagon op 7 juni 2021 22:42]

Google garandeert drie jaar lang security updates voor al hun nieuwe devices, maar als ik daarna geen updates meer krijg ga ik gewoon lekker GrapheneOS of iets dergelijks installeren.

Toch gek dat we het na anderhalf jaar Pixel 4 al over de Pixel 6 hebben (in leaks etc.)?
Mee eens trouwens; ik zou graag langere support zien voor Google telefoons.
Pixel 4… Uitgebracht in 2019.
Ondertussen kondigt Apple iOS 15 aan met support tot de iPhone 6S uit 2015.

Je zou toch denken dat Google op een gegeven moment ook wel in staat is om wat langer support te leveren. Als ze het zef al niet doen, hoe kunnen ze het dan van andere fabrikanten verwachten!?
De Pixel 2(XL) uit 2017 draait ook gewoon Android 11 (nieuwste Android versie). Dit artikel gaat over extra features die softwarematig aan nieuwere toestellen zijn toegevoegd.
De Pixel 2(XL) heeft inderdaad de update naar Android 11 gekregen toen het uitkwam, echter was dit een van de laatste updates. De security patch van de Pixel 2(XL) zal nu altijd vast blijven zitten op December 2020. Ik moet zeggen dat ik dat als voormalig Pixel 2XL eigenaar best zonde vond omdat de telefoon eigenlijk nog perfect werkte.
Alsof Apple alle nieuwe features van iOS 15 uitbrengt op een iPhone 6s
Natuurlijk doen ze dat.
Ben benieuwd. Ik heb in het verleden een iPhone gehad maar hoe ouder die werd hoe minder features die mee kreeg van de nieuwe iOS.
Wat een schande dat een iPhone 6s geen 5G krijgt |:(
Zoals je ziet ontbreken er meer functies dan alleen de 5G. 5G is logisch uiteraard dat het niet aanwezig is.
Maart dat is niet de stelling. Jij zei natuurlijk krijg de iphone 6S alle nieuwe features.

Niet dus.
Ik heb ik inmiddels de juni update ook. En ik zou nu 5g moeten hebben op m'n pixel 4 5g. Maar zie geen 5g staan. Moet ik daar verder nog iets voor doen? Zit op Vodafone en 5g staat als voorkeur ingesteld.
In de android 12 beta word 5G geactiveerd. Dus nog eventjes wachten!
Dat is volgens mij niet correct. Die 5g fix zou ook gebackport worden naar de juni update van A11. Of heb ik dat mis?

Edit: as we speak zit ik nu op 5g!

[Reactie gewijzigd door johnny2000 op 8 juni 2021 11:41]

Oh dat is wel cool, die astro functie is met foto's al best gaaf, leuke gimmick om met video's te doen.
Ik vind het allemaal eigenlijk wel behoorlijk gimmicky. Niet iets waar ik een Pixel voor zou aanschaffen in ieder geval.
Absoluut geen reden om aan te schaffen idd, maar leuk als je m toch al hebt. In die situatie zit ik haha
Meeste functies werken niet in NL. De camera update en de beveiliging van foto's zijn wel fijne extra's. Download kwam binnen tien ik systeemupdate handmatig activeerde
Wow, dat is wel een toffe ontwikkeling, op de telefoons was het al adembenemend met foto’s en nu dus video’s! Ontzettend mooie ontwikkeling, zeker als je de APK weer over kunt zetten op telefoons van andere merken!

Ik heb zelf een iPhone, daar zal een soortgelijke feature over dan een jaar misschien verschijnen. Ondertussen kriebelt het wel om hier de video’s van te kunnen bekijken!

Edit:
Oeps, te snel gelezen, het is dus eigenlijk een serie Night Sight foto’s in een soort timelapse. Jammer, ik had er een ander idee bij.

[Reactie gewijzigd door testaankoop op 7 juni 2021 23:11]

Met deze update heb ik nu ook 5G (KPN) op mijn Pixel 5. Eindelijk.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.