Bloomberg: Amerikaans ministerie van Justitie opent onderzoek naar Binance

Het Amerikaanse ministerie van Justitie en federale belastingdienst van de VS hebben een onderzoek geopend naar de financiële praktijken op de cryptovalutabeurs Binance. Dat schrijft persagentschap Bloomberg.

Volgens Bloomberg hebben federale onderzoekers die gespecialiseerd zijn in het achterhalen van witwaspraktijken en belastingontduiking informatie over de cryptovalutabeurs verzameld bij individuen die het bedrijf van binnenuit kennen.

Een woordvoerder van Binance ging niet in op de zaak maar verklaarde aan The Verge dat het bedrijf sterk toeziet op het beleid dat ze voeren in verband met witwaspraktijken en dat het tools voorziet die financiële instellingen kunnen gebruiken om verdachte transacties te detecteren en te melden. "We nemen onze juridische verantwoordelijkheid heel ernstig", klinkt het.

Het is niet het enige onderzoek dat momenteel loopt naar Binance. De Amerikaanse beurswaakhond Commodity Futures Trading Commission opende in maart een onderzoek naar Binance omdat het wil nagaan of Binance zijn Amerikaanse klanten toeliet om beleggingsinstrumenten te verhandelen die vallen onder de Amerikaanse wetgeving terwijl het daarvoor toen geen licentie had. Binance werd vooralsnog niet formeel in verdenking gesteld.

Volgens cryptomuntenanalysebureau Chainalysis passeerde er in 2019 ongeveer 756 miljoen dollar aan criminele transacties via de cryptovalutabeurs. Binance is sinds april 2021 de grootste cryptovalutabeurs. Op het moment van schrijven verwerkt de beurs ongeveer 61 miljard dollar aan handelsvolume.

Changpeng Zhao, de ceo van Binance, zei op Twitter dat hij de titel van het artikel van Bloomberg 'slecht' vond. Hij benadrukt dat Binance samenwerkte met overheidsinstanties om slechte actoren te bekampen.

Update, 21.00: De reactie van de ceo van Binance is toegevoegd. Met dank aan gebruiker Mayonaise voor zijn reactie.

Door Jay Stout

Redacteur

14-05-2021 • 18:57

126

Reacties (126)

126
112
62
13
1
35

Sorteer op:

Weergave:

Ze zouden ook eens onderzoek moeten doen naar wat er eergister gebeurde.

Binance lists GYEN https://www.binance.com/e...d334c4d8c9ffbd088843bf2dd

2 uur later: Trading Suspension for GYEN
https://www.binance.com/e...b964f45b195fd6d4685db80bb

Niet veel later: Binance delists GYEN als tradingoptie en iedereen die GYEN heeft kan naar zijn geld fluiten.

Dit is "nieuws" waar je niemand over hoort in de cryptocommunity. Ik zit zelf ook op Binance en het is schrikbarend hoe een exchange als deze gewoon geen update geeft over dit voorval. haalt mijn vertrouwen wel wat omlaag, je kan nergens terecht als er iets fout gaat. En nee ik ben niet een van de "gedupeerde".
Hmm .. GYEN staat er bij mij nog steeds tussen, dus er is geen delisting en een trading suspension is natuurlijk ook automatisch een "delist als trading optie". Daarnaast is het een stable coin (supposedly) dus als daar heftige volatility op zit, dan kan ik me voorstellen dat er wat mis gaat ergens oO

Ik zou lekker wachten tot men weer mag traden.
Inherrent aan crypto traden. Of zoals Binance zelf zegt:
Risk warning: Cryptocurrency trading is subject to high market risk. Please make your trades cautiously. Binance will make best efforts to choose high-quality coins, but will not be responsible for your trading losses.
Ze hadden ook SHIBA INU op hun platform, algemeen bekend als een scam coin nog voordat binance het toeliet.

"Binance will make best efforts to choose high-quality coins" is algemeen bekend als bullshit.
Ik denk dat je hier het woord scam coin en meme coin (gebaseerd op een andere meme coin) door elkaar haalt. Shiba heeft het zelfde bestaansrecht als elke andere crypto waar een random vorm van waarde aan gehangen word.

EDIT: Binance heeft meer dan 150 cryptovaluta in hun listing. Op een goede 20 na heeft de rest (in mijn ogen) nauwelijks bestaansrecht.

[Reactie gewijzigd door Schuim op 25 juli 2024 02:20]

Kan het niet allebei zijn? Doge is een echte meme coin. SHIBA is scam coin gemaakt om de makers rijk te maken, maar wordt in de markt gezet als een memecoin. De makers zijn onbekend, de circulating supply is niet bekend gemaakt, hun whitepaper is een grap (bewust) en het wordt zwaar geadverteerd. Er is bewust een gigantisch aanbod gecreëerd waardoor de prijs laag is en het aantrekkelijk lijkt om in te kopen.

Dit alles puur om de makers rijk te maken. Dat is geen meme, dat is geen grap. Dat noem ik oplichterij ten koste van de onbewuste investeerder.
Meeste bedrijven bestaan om de makers rijk te maken, het klinkt alleen niet zo leuk als je het zo direct zegt.


SHIBA zou ik niet in investeren, maar een scam is het zeker niet.
De meeste bedrijven bestaan om de oprichters zijn of haar diensten of producten te kunnen aanbieden. Verder is het in levensonderhoud kunnen voorzien voor de meerderheid voldoende beloning.

'Rijk worden' gebeurt dan vaak ook niet op een legale of ethische manier.
Dit is fout. Vitalik heeft een berg SHIBA gekregen (ongevraagd) in de hoop dat hij er niks mee zou doen omdat het de kleine gebruikers zou bezeren. Vitalik is deze bluff aangegaan en heeft al zijn Shiba aan India gegeven.

Vitalik zelf heeft niks met SHIBA INU te maken.
GYEN was een stablecoin die niet stabiel was.
Als mensen geld ermee hebben verdient vanwege het feit dat het niet stabiel bleef, dan is de GYEN een falend product en moet het van de markt af.

Binance had beter moeten kunnen voorspellen / inzien dat dit ging gebeuren en dat GYEN niet de backing/tech had om stabiel te blijven.

Je investeerd in GYEN aannemen dat het de JPY volgt, als dit het niet doet is GYEN falend of een scam, either way moet je als binance traden stoppen tot GYEN zijn sh*t bij elkaar heeft.
De CEO van Binance tweette dat het artikel niet helemaal klopt en dat ze juist nauw samenwerken met justitie om criminele praktijken aan te pakken.
Artikel aangepast, dank voor de reactie!
Uiteraard lezen mensen alleen de kop en niet verder. Dus goed dat je even erop wijst dat het toch iets anders is dan de kop.
756 miljoen in een heel jaar, op 60 miljard volume per dag, dat lijkt me een druppel op een kokende plaat?
Dan doet Binance het toch aardig goed, natuurlijk kan het altijd beter.
Binance heeft zo'n beetje de helft van de crypto trading markt in handen. Het is de grootste speler op de markt en niet zo'n klein beetje ook. Verder is genoeg crypto redelijk annoniem. Hoe moet Binance weten dat ETH, BTC of wat dan ook niet fris is wanneer ze het ontvangen ? Het is omogelijk dat de grootste jongen op gebied van crypto geen plek wordt om wat wit te wassen. Verder als Binance weet dat iets niet fris is blokkeren ze het ook gelijk. Genoeg wallets zijn geflagged en stuur je iets uit die wallets naar Binance wordt het direct in beslag genomen. Volledig voorkomen dat mensen met foute bedoelingen langs Binance gaan is onmogelijk. Dit zou ongeveer hetzelfde zijn als de Albert Heijn het zou moeten weten als iemand met een 20 euro biljet betaald dat gestolen is. Binance blokkeerd eerder sommige accounts terwijl het niet terecht is dan dat ze het toestaan. Ze doen het beter dan de ABN Amro, dat sowieso.

Edit: Als voorbeeld loopt er een topic op Tweakers. Iemand heeft al enige tijd een account bij Binance en upload zijn paspport. Daar in staat dat ie in Iran is geboren, maar hij woont in NL en heeft een NL paspoort. Binance geeft deze persoon 3 dagen de tijd om zijn funds er af te halen en de account wordt gesloten. Dan ga je mij niet vertellen dat dit niet overdreven streng en onredelijk is. Dat Binance foute praktijken prima vind klopt zeker niet. Ze zijn zelfs te streng.

[Reactie gewijzigd door PilatuS op 25 juli 2024 02:20]

Hoe moet Binance weten dat ETH, BTC of wat dan ook niet fris is wanneer ze het ontvangen ?
Op dezelfde manier als alle andere financiele instellingen wereldwijd: due diligence. Een en ander wordt uitgelegd in bijvoorbeeld "The Anti-Money Laundering and Anti-Terrorist Financing Act (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme – Wwft)". En dat is inderdaad lastig, omslachtig en duur, maar het is de wet.
Let wel dat Binance zijn Amerikaanse tak apart heeft ondergebracht. Binance.com is nog acceptabel (ondank alle andere scummy dingen die ze doen) maar Binance.us blijkt echt een hel te zijn.
Gemiddeld dagelijks handelsvolume is met meer dan 2000% gegroeid tussen 2019 en nu ;)
Op het moment van schrijven verwerkt de beurs ongeveer 61 miljard dollar aan handelsvolume.
Per wat? Of staat er ongeveer 61 miljard op de beurs geparkeerd? Dat is imo wel iets heel anders? Uit het linkje lijkt echter te blijken de afgelopen 24u, dat zou er wel bijgezet mogen worden imo.
Inderdaad, zo'n 60 miljard per dag! Het begint ook wel too big to fail te worden dan, en dat terwijl het een Chinees bedrijf is. Maar dat zal vast geen invloed hebben om er wel of niet onderzoek naar te doen ;)
Handelsvolume zegt helemaal niks over 'too big to fail'. Ik kan mijn tafel 1 miljard keer per dag verhandelen door deze tussen mij en jou te 'verhandelen'. Daarmee is het voor de rest van de wereld geen probleem als wij de volgende dag besluiten met die onzin te stoppen.

NYSE verhandelde (volgens wikipedia) bijv. in 2011 zo'n $20 biljard (zeg $50 biljoen per dag). Dat is ongeveer gelijk aan het huidige BBP van de VS.

Het ding met crypto is dat niemand het eigenlijk wil hebben en met elkaar een piramide spel aan het spelen is. Daardoor krijg je al snel grote volumes.
Euhmm je zit er een aantal factoren naast met je NYSE vergelijking.
The average daily trading value was approximately US$169 billion in 2013.
Dat is niet 50 biljoen maar 169 miljard. Nog steeds veel groter dan Binance (en zeker hedendaags, dat getal zal absoluut gegroeid hebben de afgelopen 8 jaar ;) ) maar in Engels billion=miljard.

Verder op zich wel eens met "Handelsvolume zegt helemaal niks over 'too big to fail'.", dat was idd te kort door de bocht voor mij.
Een market cap van 2.31T, maar niemand wil het hebben.
Als ik morgen een bak grind bestel met een miljoen kiezeltjes en er eentje aan jou verkoop voor duizend euro (en weer terug koop voor 1 euro meer), dan heeft die bak grind ook een market cap van een miljard euro.

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 25 juli 2024 02:20]

Dus de market cap is gebaseerd op wat mensen er momenteel voor willen betalen. Dit is niet anders dan bij aandelen.

De crypto wereld is al volwassener dan 10 jaar geleden, maar staat nog steeds in de kinderschoenen, en mensen speculeren nu door er - nog steeds relatief vroeg - in te investeren.

Kijk verder kijken dan naar de huidige (suboptimale) staat. Bijvoorbeeld, voor BTC wordt gewerkt aan het Lightning netwerk waardoor betalingen vele malen goedkoper worden. En er zijn andere crypto projecten die weer hun hele eigen beloftes hebben. Bijvoorbeeld Ethereum is naar mijn mening een gigantisch interessant project en we zien nu al de eerste real-world toepassing hiervan ontplooiien in decentralized finance. Ook Ethereum is nog volop in ontwikkeling en krijgt grote verbeteringen met Ethereum 2.0. Daarnaast zijn er nog vele andere, nu nog kleinere, projecten die hun eigen beloftes hebben en waar hard aan gewerkt wordt.

Daarom vind ik het niet redelijk om te zeggen dat het slechts een piramidespel is. Niet iedereen speculeert erop dat de prijs omhoog gaat puur door onterechte hype, en hoopt dat ze op tijd kunnen verkopen. Er zijn ook veel mensen die daadwerkelijk geloven dat het waardevolle technologie is die nog veel groter gaat worden dan het nu is en daar op wedden. In dat opzicht is het voor veel investeerders een beetje zoals durfkapitaal.
Bitcoin werkt al jaren aan lightning net zoal ethereum al jaren V2 belooft.
Volwassenheid zou betekenen dat ze de fouten in de kern van het ontwerp erkennen en de ontwikkelaars overstappen op een beter project.
Cardano bijvoorbeeld. We moeten nog zien hoe die het op echt grote schaal doet maar in ieder geval is het gebaseerd op Proof-of-Stake-consensus.
Of Radix met zn aangetoonde schaalbaarheid op het testnet. Maar die gaan over enkele maanden pas live met het mainnet.
Een nadeel van iets gedecentraliseerd opzetten is dat er een hoge consensus moet zijn over veranderingen in de code. Bij Bitcoin is dit goed te zien in het voorstel om Taproot (privacy verbeteringen) in te brengen: https://taproot.watch/
Ja het probleem is dat niemand 1000 eu wilt betalen voor een steentje. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die 40K willen betalen voor een bitcoin.
Waarom niet? Ik koop hem immers meteen weer terug voor 1010, dus ik keer 1% rendement uit per transactie. Dat kost mij flink geld, geeft jou gratis geld, maar het voordeel voor mij is dat die bak grind waar ik op zit ineens heel veel waard is, en wie weet: misschien wil er iemand ineens wel echt een steentje van mij kopen voor 1000 en dan heb ik dat verloren geld dat ik heb wegegeven er meteen weer uit. Dat is hoe pump-and-dump ICOs werken: de basis van de crypto-wereld.

En het meeste hilarische is wie die "whales" uiteindelijk betalen en waar dat geld vandaan komt: de kleine beleggers op internet die het oh zo fel verdedigen.

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 25 juli 2024 02:20]

Dan bied je je volgende steen aan voor 1010, koopt niemand hem omdat de volgende bieder maar 0.001 ct wil bieden. Is de spread veel te hoog, en is je “gewaardeerde” asset alsnog niet zoveel waar omdat je niet een volgende persoon vind die hetzelfde wil betalen.
Eigenlijk zeg je dan dat de aandelenmarkt hetzelfde is als de cryptowereld? De aandelenmarkt is inmiddels al een flinke tijd gereguleerd. Iets wat er in de toekomst vast ook in de cryptowereld gaat gebeuren.Slecht een kwestie van het volwassen worden van een technologie.
Dat is leuk voor een beginnende cryptomunt maar bijvoorbeeld met Bitcoin zal dit al een stuk uitdagender worden.

Je verhaal klopt maar laat het wat simplistisch overkomen.
Maar wat is precies je punt? Iemand wil dan toch de kiezels hebben voor een prijs die er niet om liegt, en zelfs stijgt in jouw verhaal.
Dus de prijs gaat omhoog omdat niemand het wil hebben? Wat gebeurd er dan volgens jou als iedereen opeens crypto wil hebben? Gaat de prijs dan naar 0?
Er wordt zoveel in crypto gehandeld omdat niemand het wil hebben? Is dat ook de reden waarom institutionele beleggers Bitcoin kopen? Omdat ze het niet willen hebben?
Wat gaan die beleggers dan doen als ze het zo graag willen hebben?

O ja, het aan iemand anders verkopen.

Goed, dan is het geen piramide spel maar een MLM achtige constructie. Er is een product (bitcoin) maar eigenlijk wil niemand het product maar alleen geld (en dat het liefst in dollars /euro's).

Vrijwel niemand wil bitcoin om het ook daadwerkelijk te gebruiken (uit gevend) maar wil het weer verkopen en er een niet crypto voor terug.
Net als aandelen. Die heb je ook alleen maar om er geld aan te verdienen. Of een gouden baar als investering in een kluis bewaren.
Nouja, normale aandelen keren gewoon dividend uit, en als het percentage dividend ten opzichte van de koers erg hoog wordt (meer bedrijfswinst), dan komt er meer vraag naar deze investering en gaat de koers omhoog. Dat is althans hoe aandelen bedoeld zijn.

Verder investeer je nog in een bedrijf dat iets produceert en dus waarde toevoegt aan de economie en samenleving.

Een investering als goud is een vrij statische investering waarbij je jezelf indekt tegen verlies van koopkracht van valuta oa door inflatie. Je speculeert niet zo zeer dat goud meer waard wordt: je dekt je in tegen het feit dat geld minder waard wordt en goud waardevast is. Maar het komt dicht bij crypto, vooral op het gebied van schaarste.

Bij de pure speculatieve instrumenten als crypto's is dat wel wat anders: men speculeert dat daadwerkelijk de crypto in waarde stijgt _omdat andere mensen er later meer voor willen geven_. Maar dat is nergens op gebasseerd: er is geen echte onderliggende waarde, het is niet waardevast, het keert geen dividend uit, en er wordt niets geproduceerd. Kortom, het is puur gokken en "musical chairs".

Nou heb je ook wel andere financiele instrumenten met die karakteristieken, maar het blijft een appart iets als je er over nadenkt.
Bitcoin is bedacht als betaaloplossing zonder tussenhandel zoals een bank. Dat het ding technisch er niet goed genoeg voor in elkaar zit zorgt ervoor dat het nu als opslag van waarde gezien wordt zoals goud.
Ethereum heeft meer functionaliteit, daar kan je automatisch uitvoerende contracten van maken zonder dat je een notaris nodig hebt. Maar ook deze heeft een schaalbaarheidprobleem.
En daar springen dan andere projecten weer in, in het oplossen van die problemen. En zo zijn er dus vele verschillende die allemaal hun eigen sterke en zwakke punten hebben.
Pas wanneer je naar de tokens gaat kijken die geen eigen technisch fundament hebben kom je in een speculatieve wereld zonder waarde maar ook van die dingen zijn er veel die de functionaliteit gebruiken van bijvoorbeeld ethereum om er waarde aan toe te voegen.

Misschien moet je je er eens in verdiepen voordat je er zo’n loze woorden aan vuil maakt. Want je klinkt als iemand uit de jaren 90 die zei dat e-commerce nooit iets zou worden, en die waren er heel veel die dat zeiden.
Je omschrijft het onderliggende systeem. Maar hoe verklaar je de waarde dan? Wat vertegenwoordigd de (huidige) waarde? En hoe verklaar je de enorme recente explosie daarvan? Was het twee jaar geleden zwaar ondergewaardeerd?
Het is in feite gewoon software die een oplossing biedt. Dus je moet de waarde bepalen zoals je dat ook bij de waarde van Windows, Photoshop, de tcp/ip stack, etc. doet.

Ik denk dat niemand de speculatieve gedragingen van dit moment zal ontkennen. Net als bij aandelen kan er veel speculatieve waarde in zitten. Bitcoin is qua functionaliteit echt zijn prijs niet waard. Sterker nog, wat mij betreft hoort het intussen in een museum thuis omdat er inmiddels veel betere oplossingen zijn voor dezelfde problemen als dat bitcoin oplost.
Echter wordt bitcoin gezien als digitaal goud; een opslag van waarde. Ben ik het niet mee eens maar dat bepaalt de prijs op moment. Dus ja, volgens mij is bitcoin momenteel dik vet overgewaardeerd. Als het daadwerkelijk digitaal goud is, dan is dat niet het geval en zou je misschien nu zelfs nog van een onderwaardering kunnen spreken.

De toekomst moet uitwijzen wie gelijk heeft, die kan niemand voorspellen.

[Reactie gewijzigd door Crazy Harry op 25 juli 2024 02:20]

Ondanks dat je wat goede punten aankaart vind ik dat je in je voorlaatste alinea totale foute statements maakt.

Veel "crypto's" keren niet alleen dividend achtige dingen uit (lees: proof-of-stake rewards), maar geven ook een gigantisch rentepercentage. Op meerdere plekken voor aan de dollar gehechte 'stablecoins' wordt 5+% gegeven, op BlockFi en Celsiusnetwerk zelfs meer dan 9%!
Probeer dat maar eens met je euro's. Dat is bijna een gemiddeld jaarrendement van de S&P 500, zonder risico op beurscrashes.

Als je bovendien het nut niet inzit van de onderliggende technologie, en niet zozeer de koersen zelf, dan sla je toch echt de plant compleet mis.

Peer-to-peer netwerken, zoals het Torrent netwerk (om maar iets te noemen), blijven bestaan, ondanks overheden die ze weg willen hebben. Crypto gaat in de nabije toekomst niet weg en de technologieën erachter die nu ontwikkeld worden zijn zowel wiskundig als praktisch gezien enorm interessant.

Ik zou je aanraden om je er wat meer in te verdiepen.
Het is net zoals geld in de zin dat je er eigenlijk alleen iets aan hebt als je het kunt uitgeven. Er wordt bijvoorbeeld ook levendig gehandeld in forex maar dat is ook niet met de intentie om er op vakantie een ijsje van te kopen.
Daar komt de helft van de spelers vaak wel met de intentie om er een ijsje van te kopen. Namelijk bedrijven die zekerheid willen dat hetgeen dat ze in een ander land verkopen ook daadwerkelijk iets op levert in het land waar ze gevestigd zijn.
Niemand wil het product en iedereen wil het geld dus daarom wordt het gekocht? Heb je ooit gehoord over andere cryptovaluta dan Bitcoin? Volgens mij heb jij geen flauw idee wat je allemaal met cryptovaluta kan…

Je kan tegenwoordig veel meer met je crypto dan alleen inkopen en verkopen. Misschien wordt het eens tijd dat je er wat over gaat lezen.
Als iedereen crypto wil hebben houden mensen er veel meer vast en krijg je een redelijk stabiele prijs. Ga je aan de andere kant alleen liggen gokken en speculeren, krijg je veel mensen die het wel hebben maar ook weer rete snel verkopen.
Tegen een no-coiner kan je eindeloos met goede argumenten komen, het helpt toch niet.
Soms lijkt het andersom ook wel het geval.
Die 60 miljard is 99% tussen Tether en de andere crypto's en niet tussen echte dollars/euros en crypto.

Geeft nog al een vertekend beeld.

Meer dan 50% van alle Tether staat op een kleine aantal adressen dus een heel groot gedeelte van alle het crypto volume dat getrade word is nep en pure mark manipulatie. Zo een 80% zelfs! De crypto markt zou zogezegd een markwaarde van 2000 miljard hebben maar er staat minder dan 20 miljard in buy orders op exchanges die echt geld hebben. Mocht Tesla zijn Bitcoin gaan verkopen en echt geld willen, geen Tether dan is het goed mogelijk dat het verkopen van 1 miljard aan Bitcoin de prijs met 50% naar beneden zal doen gaan op exchanges die echt geld hebben terwijl de prijs op de andere exchanges hetzelfde blijft.
Begrijp ik je goed dat de door jou genoemde 80% (of zelfs 90% uitgaande van 20 mld buy orders) enkel de som vertegenwoordigt van alle fictieve waarden van die crypto’s en enkel bestaat omdat er meer gekocht dan verkocht (voor usd/eur) wordt?
Waarschijnlijk te kort door de bocht maar dat zou betekenen dat iedere “andere-crypto” eigenaar potentieel een 90% verlies heeft als er geen influx meer is? Klinkt erg als een spel dat ik ken...
Kleine correctie: Grote instellingen zijn massaal aan het instappen. In het nieuws vandaag: Goldman Sachs Big Shot stapt op, omdat hij Dogecoin heeft gecashed en de rest van zijn leven niet meer hoeft te werken.

En serieus; ik volg het crypto-nieuws nu enige tijd en zie steeds meer Grote Namen passeren.
De Grote Jongens ruiken geld. Het is nog met koudwatervrees, maar ze zijn massaal aan het testen.
Ze SPECULEREN .... dit is niets anders dan dollars omzetten naar euro’s en dan weer naar Yen’s. ...

Wat mij betreft zou dit ook verboden moeten worden , maar goed .. das persoonlijk
Verboden, omdat? Kan de kleine man een keer wat verdienen, en dan roept men om sluiting...
De kleine man is degene die al het geld ophoest bij de cryptos. Tegenover elke nieuwe bitcoin billionaire staan duizenden gezinnen die hun spaarpotje (uiteindelijk) kwijt zijn...
Dit is nou exact wat ik te weinig zie. Vraag altijd aan vrienden/kennissen die nu in willen stappen: Waar denk je dat al die 'bitcoin miljonairs' dat geld vandaan halen. :+ De verse instappers in deze piekende markt.

Die grote institutionele beleggers die ook regelmatig worden aangehaald, reken er maar op dat die er allang uit zijn gestapt voordat de piramide instort.

Ik voorspel over 1 of 2 jaar een nieuw programma op TV met allemaal arme gezinnen die slachtoffer zijn geworden van deze bende.

Ben niet tegen crypto, de techniek en het principe vind ik top. Alleen de gepaarde hebzucht, opportunisme en complete gekte verziekt het.
Duizenden gezinnen die snel rijk dachten te worden, je laat het klinken alsof het de schuld van een ander is terwijl het klaar als een klontje is dat al het geld waar je crypto voor koopt in 1x weg kan zijn

Zit er niet op te wachten dat een overheid of iets dergelijks weer in moet springen om deze "arme mensen" te helpen
En hoe komt dat? Mensen verdiepen zich er totaal niet in maar willen wel snel geld verdienen (mijn ervaring). Ze hebben geen tijd en vooral geen zin om er tijd aan te besteden en doen daarom maar wat. Voorbeeld, ik kan maar 0.0156 BTC kopen of 1.25 ETH (zomaar even snel een voorbeeld), maar voor hetzelfde geld kan ik ook 25415 blabla coin kopen welke op nr 1853 staat wat marketcap betreft. Lijkt veel veel meer dus kopen ze die. En 8 van de 10 gaan op hun bek.

Of ze kopen wel een coin die veel potentie heeft maar zodra het 10% of meer zakt worden ze bang en gaan ze paniek verkopen. Als je weet waar de markt naartoe kan/zal gaan dan doe je dit voor de lange termijn en ben je bekend met de hevige schommelingen in prijs.
Dit is zeker waar, maar nog geen reden om crypto te verbieden, waar is de eigen verantwoordelijkheid?
Heb jij een Private Bank ooit iets anders zien doen dan speculeren?
Maar goed...
Zolang dit gebeurd enkel met geld van personen die hiervan op de hoogte zijn heb ik er geen probleem mee. Dit is voor mij hetzelfde als aandelen portefeuilles met bv wapenleveranciers erin.
Uhh bij zo'n 'big shot' zou het allang niet meer gaan over 'life changing money'. Dat soort lui kicken juist op een steeds groeiend eigen vermorgen. Dat verhaal lijkt me dan ook mooi even FOMO aanpraten aan de lezers om Doge nog harder te laten gaan. Net zoals de ongepaste meteen Musk die voor eigen gewin een leuk spelletje speelt op Twitter met Doge warm draaien, BTC er uitgooien als betaaloptie, de vergelijking trekken op basis van energieconsumptie, dus op een punt waar Doge er op het moment 'beter' voor staat en dan Doge verder promoten. Grootste pyramide spel van onze tijd is bezig, daar heb ik geen enkele twijfel over.

[Reactie gewijzigd door maplebananas op 25 juli 2024 02:20]

Energieverbruik van Bitcoin is zowat verdrievoudigd sinds Tesla Bitcoins kocht. Past dus niet meer bij hun Mission Statement. Als je Tesla beetje volgt en de berichtgeving rond Bitcoins energieverbruik, is dit helemaal geen verrassing.

Trouwens is de waarde van (crypto)munten altijd wat de gebruikers ervan het waard vinden. Is met € & $ ook zo. Alleen creëeren overheden zoveel geld als ze willen, waardoor de waarde automatisch zakt.
Als we het vertrouwen in de euro verliezen, crasht die. Is niet anders dan bij crypto. Met dat verschil dat de meeste cryptomunten niet onbeperkt bijgemaakt worden.
Energieverbruik van Bitcoin is zowat verdrievoudigd sinds Tesla Bitcoins kocht. Past dus niet meer bij hun Mission Statement. Als je Tesla beetje volgt en de berichtgeving rond Bitcoins energieverbruik, is dit helemaal geen verrassing.
Maar zouden ze dat niet van te voren hebben kunnen weten?

Het is al jaren lang bekend dat Bitcoin een energie slurper is. Er zitten flink wat knappe koppen bij Tesla. Maar die knappe koppen konden 4 maanden geleden niet voorspellen dat de stijgende populariteit van Bitcoin (een stijgende populariteit die ze zelf hebben veroorzaakt) ook meer energie zou gaan kosten?

Ik geloof er niets van...
Een verdrievoudiging?

En vooral het feit dat er nu fossiele centrales worden opgestart speciaal voor mining, zal voor Tesla voldoende geweest zijn om tijdelijk te stoppen.

Want wat hebben ze eraan als ze toch niet verkopen?

https://youtu.be/OneZoujvZhI
Als hij doge inderdaad gaat voorstellen heb je gelijk. Maar dan wordt hij wel in een klap ontzettend ongeloofwaardig omdat Doge ook proof-of-work is.
Dus ik verwacht niet dat hij dat zal doen. Zeker gezien dat er vele andere consensus-methodes bestaan die veel minder energie vergen.
True that, dat zou echt de klapper op de vuurpijl zijn. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom Cardano (ADA) weer een sterke stijging meemaakt, maar we zullen het zien.

Echter, als je kijkt naar zijn Tweet 'Working with Doge devs to improve system transaction efficiency. Potentially promising.' probeert hij het idee wel zo ver als mogelijk te pushen.
Het ‘kies mij’-geroep van Cardano naar Musk zal er zeker mee te maken hebben. Maar Cardano heeft een dubbele hype want de volgende upgrade voegt contract-functionaliteit toe.
Het is momenteel een beetje een wedstrijd tussen Ethereum en Cardano wie eerder is. Cardano met contracten of Ethereum met V2 die Proof-of-Stake is.
Waar gaat dit over, Binance.com of Binance.us? Deze 2 worden gezien als 2 verschillende bedrijven blijkbaar..
Het is alleen voor US klanten dus dat zou dan binance.us zijn.
als je kijkt op https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/, dan is Binance (dus niet Binance US) de enige die rond de 60 miljard aan omzet per dag haalt. Deze hoeveelheid wordt ook genoemd in het bericht.
Funds are SAFU.
De president van de Engelse Bank zei verleden week nog dat de intrinsieke waarde van Bitcoin NUL was.

Wat betekend intrinsieke waarde? De intrinsieke waarde betekent in de bedrijfseconomie de reële waarde van alle bezittingen van een bedrijf, verminderd met de schulden. De intrinsieke waarde geeft dus de daadwerkelijke waarde aan. Het is de waarde die een bedrijf van zichzelf (intrinsiek) bezit.

Aangezien deze cryptomunten totaal geen bezittingen, schulden en vermogen hebben is dit alleen maar gebakken lucht en dan hoor je dat het een waarde van miljoenen kan halen. Lijkt me nog erger dan de zwarte tulpen debacle.
Klopt, bitcoin heeft zelf, net als alle normale valuta, geen enkele waarde. Dichterbij letterlijk gebakken lucht dan bitcoin kom je niet (computer wordt warm bij minen ;) ).
Het is gewoon een ruilmiddel net als je euro, dollar, yen, etc.
Maar net als die normale valuta wil dat niet zeggen dat je er niet in kan handelen.
Daarnaast hebben andere munten vooral waarde in hun functionaliteit, gewoon zoals andere softwareprogramma’s.
Wat is de intrinsieke waarde van een kilo goud? Hoeveel bezittingen en schulden heeft een kilo goud?
Nul, dat is net waarom goud, goud is.

Wat is de intrinsieke waarde van 100 euro? Hoeveel bezittingen en schulden heeft 100 euro?
-100 euro schuld en dus niet nul maar alles behalve positief.

Goud kan je immers (in beperkte mate) opdelven maar 100 euro kan je maar op 1 manier maken, door leningen aan te gaan oftewel door schulden te maken. Als ik het heel simpel maak en kort door de bocht ga is de schuld van 100 euro groter dan 100 euro groter want op elke lening moet ook interest betaald worden.

Dat wilt zeggen dat er meer schulden zijn in Euro dan dat er Euro bestaat wat je dwingt om continu meer te lenen om continu de waarde te devalueren van je openstaande leningen. Een gezonde inflatie noemen we dat.

Ik zeg niet dat Bitcoin het antwoord is, het heeft problemen, veel problemen maar één iets maakt Bitcoin wel duidelijk, de meeste mensen hebben totaal geen flauw idee wat een valuta eigenlijk is en hoe deze aan waarde komt.
Er zijn zo weinig mensen die dit begrijpen.
Amerikanen willen coinbase de grootste maken.
Ja ze zien teveel Amerikaans geld verdwijnen naar binance die alhoewel ze wel een Amerikaans versie hebben toch een buitenlandse operatie is.
Ik zou dat andere inflatie ding ook eens onderzoeken.... wat was het ook alweer? Ohja de USD.
Ook zo'n fraude gevoelig iets.
panic sell die bnb, dan kan ik hem kan kopen.

Verder is het artikel een beetje raar, suggereert al dat ze aan fraude en witwassen doen maar dit is nog nergens bekend? En witwassen in crypto is niet alleen maar bij en door binance toch?

[Reactie gewijzigd door Loekino op 25 juli 2024 02:20]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.