Renders tonen mogelijk Google Pixel 6 en 6 Pro met breed camera-eiland

Er zijn renders verschenen van de vermeende Google Pixel 6 en Pixel 6 Pro-telefoons. De smartphones hebben een ontwerp dat ingrijpend verschilt van eerdere Pixel-telefoons. De twee telefoons krijgen aan de achterkant een camera-eiland dat van rand tot rand loopt.

YouTuber Jon Prosser zegt afbeeldingen te hebben gekregen van de twee telefoons en op basis daarvan samen met Ian Zelbo de renders te hebben gemaakt. Op de renders is te zien dat de twee smartphones een nieuw ontwerp krijgen met een driekleurig kleurenschema. Het opvallendste ontwerpelement is het brede camera-eiland dat aan de achterzijde van rand tot rand loopt.

In dit eiland zitten twee tot drie camera's, waarbij de Pro-variant de meeste camera's heeft. Ook zit hier een flitser naast. Prosser heeft geen specificaties van de toestellen; om wat voor camera's het gaat is niet duidelijk. Aan de voorzijde zit aan de bovenkant een enkel cameragat in het midden van het scherm. De smartphones hebben een vingerafdrukscanner achter het scherm en volgens Prosser een gekromd scherm.

Prosser zegt drie verschillende kleurenschema's te hebben gezien. De Pixel 6 heeft aan de achterkant een groot wit vlak met de letter G. Daarboven zit het zwarte camera-eiland en daarboven een oranje paneel. De rand van deze smartphone is zwart. De Pixel 6 Pro heeft een vergelijkbaar kleurenschema, alleen heeft het witte vlak hier een zalmroze kleur. In het derde kleurenschema heeft de Pro in plaats van een oranje vak een champagnekleurig vlak. Ook de rand heeft deze champagnekleur.

Android Police-schrijver Max Weinbach bevestigt dat het ontwerp van de renders klopt, alleen zijn de kleuren volgens hem niet correct. Verdere details over de kleuren geeft Weinbach niet. Wel zegt hij dat de smartphones nieuwe camerahardware krijgen en voorzien zijn van Googles eigen Whitechapel-soc.

Naar verwachting introduceert Google de Pixel 6-smartphones in de herfst. Volgens geruchten zal het bedrijf dan ook een eigen smartwatch uitbrengen.

Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6Google Pixel 6 en Pro 6

Door Hayte Hugo

Redacteur

14-05-2021 • 09:27

121

Submitter: hbt68

Reacties (121)

121
121
41
7
0
70
Wijzig sortering
stiekem vind ik dat wel een slimme oplossing, geen wiebelende telefoon als 'ie op tafel ligt.

de hole-punch camera is dan weer jammer. En ik ben benieuwd hoe makkelijk je deze telefoon uit je zak haalt met zo'n eiland. ben benieuwd! ik heb de pixel 3 en ben daar nog steeds enorm tevreden mee, dus ik denk dat upgraden nog niet gaat gebeuren :P
Ik denk dat 90% of meer gebruik maakt van een hoesje om de telefoon. Daar past het eiland prima in een dan heb je weer een telefoon die volledig vlak is aan de achterkant. Ik heb een Galaxy s20 en met hoesje blijft camera eiland ongeveer 1mm onder de rand van het hoesje.
Ja, typisch fenomeen. Honderden euro’s voor een mooi afgewerkte telefoon en hem vervolgens verstoppen in een hoesje van 2 tientjes.

Ben er zelf ook jaren schuldig aan geweest. Na een jaar of twee, drie, wil je je toestel weggeven/verkopen, haal je hem uit het hoesje: jeetje wat een mooi ding eigenlijk.
Ja, typisch fenomeen. Honderden euro’s voor een mooi afgewerkte telefoon en hem vervolgens verstoppen in een hoesje van 2 tientjes.
Dat is het ook het domme van al die merken. Je kan 2 keuzes maken als merk:
1 telefoon die je zonder hoes kan gebruiken zonder dat ie breekt (mijn voorkeur)
2 telefoon van glas die je dus in een hoesje moet steken (en je betaald voor het stomme glas wat je toch niet ziet of voelt)
1 is het beste voor 99% van de gebruikers. 2 is goed voor reviewers want die geilen daarop. Dus maken we een telefoon voor reviewers en niet voor consumenten.
Verstoppen wil ik het niet noemen. Eerder een extra beschermlaag. Er zijn een tal van devices die een breekbaar voor- èn achterkant hebben.

Het ergste is nog wel dat er veel zijn die een hele dure device hebben met een ali hoesje van paar knaken..
Waarom vindt je dit zo erg?
Waarom vindt je dit zo erg?
Ik neem dat m'n laatste zin bedoelt.

Omdat een uiterst goedkoop hoesje weinig tot geen garantie bied tot bescherming. Of correcte pasmaat. Of zelfs dat het je device krast omdat goedkoop.
Die doen niet echt onder voor de overpriced hoesjes van 50 euro.
Transparant hoesje... Kun je nog steeds naar je mooie achterkant kijken... Ik heb een blauw/groen metallic telefoon en met mijn transparante hoesje zie ik nog steeds hoe mooi die kleur is :P
Verkleurt alleen wel met de maanden, dan issie ineens bruinig ipv kleurloos transparant :+
Ik zal eraan denken als ik de mijne straks na 3 jaar inruil/verkoop met amper waardeverlies.
Uit je zak halen zal niet echt een probleem zijn. Met een Popsocket erop (Die zit zelfs wat meer in het midden) is dat ook geen probleem.
En geen vingers meer voor de camera. Gemakkelijker op een staander (met of zonder draadloos laden) ... Iets zijn meug. De kleurtjes zelf maken me eerlijk gezegd niet echt warm. Is zo sterk persoonlijk en tijdelijk (modegevoelig) dat ik er erg weinig waarde aan hecht.
Niemand iets over dat horloge, de Pixel Watch, codename Rohan?

[Reactie gewijzigd door Tweddy op 23 juli 2024 04:56]

Ik ben wel benieuwd naar de smartwatch, daar wacht ik al heel lang op. Het design ziet er op het eerste zicht wel vreemd uit op de foto's. Ik hoop alleen dat de Soc goed is in combinatie met de batterij. En hopelijk werkt deze ook op andere Android telefoons en niet enkel op de pixel telefoon.
Google schijnt hier een eigen custom chipset te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd. Het ziet er in elk geval zeer plat uit voor een smartwatch dus ik vraag me af of er concessies zijn gedaan aan de functionaliteit of accuduur.
Ik vind dit mooier dan bijvoorbeeld bij de iPhone. Mooi ook die oranje streep erboven.
Mee eens maar wat ik dan niet snap waarom de camera's niet helemaal bovenaan zijn geplaatst. Nu heb je 2 van die richels.

Overigens nooit begrepen waarom ze zo niet gestart zijn.
Nooit begrepen waarom het uit moet steken. Nou ja, ik snap dat ze graag op papier de telefoon zo dun mogelijk willen hebben, maar ben het er niet mee eens :+

Beter zetten ze er gewoon een dikkere batterij in, sla je twee vliegen in een klap - het camera eiland is dan niet waar de telefoon op leunt, scheelt (de kans op) krassen.
Dikkere telefoons zijn niet wenselijk, zeker met een hoesje erom heen worden ze dan onhandig dik - nog afgezien van het toegenomen gewicht.

Als het echt een goed idee zou zijn, zouden zulke telefoons bestaan en gretig aftrek vinden. Quod non.
Als het echt een goed idee zou zijn, zouden zulke telefoons bestaan en gretig aftrek vinden. Quod non.
Dat vraag ik me af. We zijn redelijk beperkt in wat marketeers uitvinden.

Als Samsung en Apple denken dat telefoons met een dikke uitstulping een hit worden omdat ze betere cams kunnen bieden, volgt de rest ook omdat ze niet 'achter' willen blijven. De consument heeft dan niks meer te kiezen dus moet wel mee.

Ik vind een aantal dingen een zeker nadeel aan huidige telefoons. Zoals de lelijke punchhole camera, de cam uitstulpingen achterop (ik geef nauwelijks om de camera op mijn telefoons) en het gebrek aan LED notificatie en 3,5mm jack. Die dingen mis ik echt erg. Maarja, er is gewoon zo weinig keuze als je dat wil, in combinatie met een highend SoC die ik gewoon nodig heb. En wat er is (Sony met name) is me weer te duur en mist weer andere dingen die ik wel wil zoals in-screen vingerafdruk en een goed update beleid.

Met name die notificatie LED mis ik echt enorm sinds ik mijn S8 heb vervangen :'( Always-on display brandt snel in (is mijn ervaring op mijn oude Samsung A3) en is bovendien niet zo makkelijk op te merken van een afstandje. Met de S8 was het echt meteen duidelijk wat er stond te wachten als ik er vanaf de andere kant van de kamer naar keek. En wat kost zo'n LED nou helemaal?

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 04:56]

Marketeers zullen ongetwijfeld goed weten dat dikkere telefoons niet goed verkopen.

En de uitstulpingen bestaan niet omdat marketeers dat een goed idee vinden, maar omdat marketeers weten dat een goede/betere camera een uitstekend verkoopargument is, zeker in de high end markt, die toch de toon zet voor de rest. De uitstulping is dus het resultaat van een compromis tussen marketing-wensen (een dunne telefoon, een zo goed mogelijke camera) en engineering-beperkingen (een goede camera heeft ruimte nodig). De marketing heeft dan als taak dat compromis zo goed mogelijk in de markt te zetten...

Ik denk dat de notificatie-led verdwenen is omdat het in de high-end als onwenselijk wordt gezien (want het lijkt een soort flashy goedkoop gadget); daardoor verdwijnt hij ook uit de lower end.
Dikkere telefoons verkopen niet, omdat ze er simpelweg niet/nauwelijks zijn. Wees eens eerlijk, kijk jij op de specsheet naar de dikte in (tienden van) millimeters? Kun je überhaupt het verschil tussen 7 en 8 millimeter voelen?

Marketing is puur behoeftes en nieuwe vraag/markten creëren om altijd maar meer en nieuwe producten te kunnen verkopen, het heeft niets met de wensen van de consument te maken, maar alles met het kapitalistische verdienmodel.

Het is pure manipulatie, waarom moet een telefoon ieder jaar dunner/groter/sneller? Omdat ze dan "verbetering" of "vooruitgang" ten aanzien van het vorige model op hun spec sheet kunnen laten zien, dat verkoopt, niet de dikte/grootte/snelheid op zichzelf.
Telefoons worden al lang niet meer ieder jaar dunner, je ziet dat een dikte tussen 7 en 8 mm als ideaal wordt gezien. Niemand kijkt nog naar de exacte dikte van een telefoon, maar een telefoon van 10mm zal uiteraard als onhandig dik worden ervaren - geen fabrikant die het wil riskeren iets dergelijks op de markt te brengen, of hij moet één of andere niche willen aanspreken - zie bepaalde gaming telefoons. Maar mainstream lijkt het uitgesloten.

[Reactie gewijzigd door Myaimistrue op 23 juli 2024 04:56]

een dikte tussen 7 en 8 mm als ideaal wordt gezien
Nee, dat is een praktische grens om alle onderdelen er in te laten passen. Als ze zouden kunnen zouden ze hem 1 mm maken - je hebt volgens mij niet veel fantasie nodig om de reclames voor je te zien.
"Nee, dat is een praktische grens om alle onderdelen er in te laten passen."

Nee, dat is niet juist, want bijvoorbeeld de camera past vaak niet in 7-8mm en dus maakt men een uitstulping.

Uiteraard kan het nog dunner, maar je ziet het om allerlei redenen toch niet gebeuren, je ziet gewoon dat de dikte zich stabiliseert op een niveau dat als ideaal wordt gezien, esthetisch en praktisch gezien, zowel door de consument als de fabrikant.
Ik weet niet wat jij stabilisatie noemt, maar ik zie die niet, de markt is en blijft continue in beweging, gedreven door marketing (trends/hypes) technische mogelijkheden/beperkingen.

Zoals je aan andere reacties kunt zien zijn er meerdere mensen die graag meer accu en minder eilanden zouden hebben, de tijd zal het leren.
Ach, er zijn vele tientallen telefoons te vinden die dik zijn (1cm en meer), met gigantische accus en zonder camera eiland. Maar het zijn desondanks geen bestsellers. Waarom zou dat zijn?
Tientallen telefoons, van de hoeveel duizend modellen die er zijn/uitkomen? En wat zijn de verdere specificaties dan? Bovendien, het hoeft ook helemaal geen bestseller te zijn om succesvol te zijn en aan een specifieke vraag te voldoen.

Laten we trouwens even een paar stappen terug, ik zeg dat ik liever geen camera eiland zie, en afgaande op de reacties hier en discussie elders op het internet zijn er genoeg mensen die dat ook vinden.

Dat de marketing zich richt op de hype van de dag waarmee ze het meeste kunnen verdienen, is niet meer dan logisch, daar worden ze voor betaald. Ik zeg misschien niet duidelijk genoeg dat je je goed recht is om de hype te volgen, je moet doen waar je blij van wordt. Ik bestrijd wel dat die hypes op rationele argumenten ipv emoties/psychologie gebaseerd zijn.

Als jij niet kan of wil zien hoe manipulatief marketing is en dat een groot deel van onze wensen en behoeften kunstmatig gecreëerd worden, is dat je goed recht, maar dat vind ik erg naïef.
Ach, er zijn vele tientallen telefoons te vinden die dik zijn (1cm en meer), met gigantische accus en zonder camera eiland. Maar het zijn desondanks geen bestsellers. Waarom zou dat zijn?
Omdat dat geen high end toestellen zijn. Noem maar eens 1 toestel, met de high end aspecten van de Galaxy S20, die toch wat dikker is, zodat er geen camera eiland nodig is, en een grotere accu heeft.
Ik kan er diverse noemen, maar als je er ééntje wil: de Asus ROG Phone 5. Betere specs dan een Galaxy S20 en een goede centimeter dik, dus een camera-eiland is niet nodig (al is er wel één denk ik, om esthetische redenen zal dat dan zijn).
Ik kan er diverse noemen, maar als je er ééntje wil: de Asus ROG Phone 5. Betere specs dan een Galaxy S20 en een goede centimeter dik, dus een camera-eiland is niet nodig (al is er wel één denk ik, om esthetische redenen zal dat dan zijn).
Ik zie inderdaad dat de Asus ROG enkele high end aspecten combineert met een flinke accu. Ik zal waarschijnlijk een zeikert zijn, maar ik moet met deze telefoon dan weer andere vervelende concessies doen :'( .
Want hoewel die van mij best een paar mm dikker mag, vind ik de afmetingen (breedte hoogte) bij deze dan weer echt teveel, en ik ben inmiddels echt heel erg gewend aan het feit dat mijn telefoon waterdicht is, en gebruik hem ook als zodanig.
Je ziet het niet gebeuren omdat het productie technisch en ontwerp technisch anders niet meer mogelijk is. Een flagship phone die 1mm dunner is en 50gr minder weegt en alsnog zijn stijfheid kan behouden is gewoon een beter tov concurrentie...
De realiteit is door de jaren heen is de trend altijd geweest om nog dunner te maken. Leveranciers proberen dan ook met nog steeds kleinere batterijen weg te komen. Sterker nog tech is meer en meer daarop gericht. Camera's zijn daar niets anders in, ook hier zien we steeds kleinere units die net niet in een mobieltje passen hence waarom we nog steeds een bump/eiland hebben.

Wat we dan ook qua vormgeving zien, is wat het algemene publiek wilt. Het liefst zo licht, zo dun, geen bezel, geen notch, allemaal niet. Strak als het maar kan.

Dat er een nerd (en ik bedoel het hier netjes) graag een mobieltje wilt hebben met 6000 ma, een 256 pixel camera met een aperture die nooit ergens in past, dit is echt niet de norm. Net zo min dat het publiek zit te wachten op een swappable batterij. Dit zijn allemaal wensen van tweakers.net bezoekers.

Vergeet niet dat Samsung/Apple/enz. miljoenen spenderen aan dezelfde vraag. Als er echt vraag naar hetgeen is wat jij wilt, dan deed men het wel. Zeker Samsung die toch al een hele brede line-up heeft en juist speelt met de vraag wat wij willen.
Ik ben het in principe wel eens met je verhaal, maar in de laatste paar jaren zijn telefoons wel iets dikker en de accu's groter geworden. Dat hebben de marketeers het schijnbaar toch overdreven.
Als het echt een goed idee zou zijn, zouden zulke telefoons bestaan en gretig aftrek vinden. Quod non.
Dat is absoluut niet altijd het geval. Er zijn in het verleden vaker door fabrikanten designkeuzes gemaakt waar je als consument aan gebonden werd als je een apparaat wilde kopen. Ik noem dan even twee voorbeelden:
Er was een tijd dat als je een high end Samsung toestel wilde hebben je niet anders kon dan accepteren dat die edge-achtige schermranden had. Wat zeker niet iedereen kon waarderen. En op dat moment was samsung wel de enige die bepaalde high end aspecten combineerde in een telefoon. Dus was de keuze lastiger. Nu inmiddels is men hier weer van terug gekomen.
Ander voorbeeld is de ratio van beeldschermen, en dan vooral die van laptops. Jarenlang is 16:9 gebruikt in laptops. Dit is een totaal waardeloze verhouding in een laptop voor productiviteit. 16:10 en 4:3 zijn veel fijner. Maar die keuze heb je jarenlang niet gehad, en begint nu langzaam weer terug te komen.

Ik denk dat er best een flinke hoeveelheid mensen interesse zou hebben in een telefoon die iets dikker is, iets langer met de batterij doet, en geen uitstekend camera eiland heeft.
De edge-achtige randen bij Samsung zijn net een voorbeeld van het feit dat niet de marketing maar de consument uiteindelijk de vorm van de telefoon bepaalt.

16:9 is reeds lang in gebruik omdat het (ook door consumenten) als een soort standaard formaat werd beschouwd. "Full HD" gold als een teken van goede schermkwaliteit, terwijl het gewoon per definitie 16:9 is.
Maar 16:10 beeldschermen zijn wel degelijk reeds sinds mensenheugenis beschikbaar bij Apple.

Ik denk dat er altijd al telefoons geweest zijn die "iets dikker" zijn, maar een success zijn ze nooit geworden. De consument heeft volgens mij altijd blijk gegeven van voorkeur voor dunnere telefoons, je ziet dat 7-8mm als het ideaal wordt beschouwd, maar dit is te dun voor de huidige kwaliteitscameras, vandaar de uitstulpingen.
Nu je Samsung aanhaalt als (terecht) voorbeeld, vergeet dan vooral ook de gruwelijke Bixby knop niet die je door je strot kreeg geduwd bij Galaxy S telefoons waar werkelijk geen enkele consument om heeft gevraagd.
Maar na een berg software-geklooi heb ik wel een fijne knop voor de zaklamp :)
Maar inderdaad, uit ellende en nood geboren.
Dik, zwaar, onhandig, hoesje nodig hebben... dat is allemaal relatief, zeker voor ons Nederlanders als de grootste mensen op aarde. :+

Sorry, maar klinkt mij alsof je volledig in de greep van de marketing machine bent - het moet allemaal dunner, lichter, sneller, want dat is "beter".

Dit is precies hetzelfde als dat ik jaren geleden een groot scherm wou hebben: "6 inch is veel te groot/onhandig/zwaar" zei iedereen toen, en moet je nu eens kijken, de laatste 5 jaar is het gemiddelde scherm 50% groter geworden.

Wil er wel een kratje bier op zetten dat ik binnen 5 jaar ook hierin gelijk krijg.
De trend naar grotere schermen toont inderdaad dat dingen kunnen evolueren. Maar die evolutie is er niet zomaar gekomen, maar door de veranderingen van de context.

Initieel wou men telefoons zo klein mogelijk maken, want het scherm was maar een randaccessoire. Toen schermbediening in plaat van toetsen de norm werd, werd het scherm groter en werd een groter scherm (in een zo klein mogelijk toestel) een streven. Nu kan je zeggen dat er met 6 inch ongeveer een nieuw evenwicht is gevonden: groter dan 6 inch wordt onhandig.

Bovendien is de combinatie groot/dik dubbel onhandig.

Ik zie helemaal niet in waarom dikke telefoons nu plots een nieuwe trend zouden moeten worden: batterijduur is alvast geen driver, want de batterijduur is de voorbije jaren flink toegenomen, zonder dat telefoons dikker hoefden te worden.

Als je denkt dat jij een telefoon die dikker, zwaarder en trager is, succesvoller kan marketen dan een equivalent die dunner, lichter en sneller is, dan moet je dringend solliciteren bij de marketing afdeling van een telefoonfabrikant!
Je noemt het magische woord zelf al: "trend" - je vind iets onhandig omdat je aangepraat wordt dat het onhandig is, net zoals je iets beter vind omdat de cijfers "vooruitgang"/"verbetering" ten opzichte van het vorige model laten zien, want we geloven met ons allen dat cijfers niet liegen...

Zoals ik in m'n andere reactie al zei, ik geloof niet dat jij het verschil van 10 gram of 0.1 mm meer of minder überhaupt kan voelen. Ik ben zelf overgestapt op een Fairphone, dat merk je wel, die is bijna 2 keer zo dik als een "gewone" telefoon. Even wennen? Ja zeker, maar onhandig? Nope.
Bij kleinere toestellen maakt 't veel minder uit of ze dik zijn, bij grotere toestellen wordt het geheel wel sneller log. De (imo vreselijke) huidige trend is dat alle telefoons tablets moeten zijn, dus tja, het moet wel een beetje binnen de perken blijven. Overigens maakt een mm meer of minder vaak weinig uit.

Mijn Samsung Galaxy Ace voelt bijvoorbeeld heel veel minder lomp aan dan mijn A71, terwijl die eerste dikker is. Een kleine tot middelgrote (rond de 6 inch maximaal), dikke telefoon met grote accu (veel kleine telefoons nu komen de dag amper door omdat deze ook dun moeten zijn en amper ruimte hebben voor een accu) is iets wat ik en genoeg mensen toch wel als wenselijk zien, en daarbij valt het nog mee hoeveel je last hebt van van de dikte, en je hebt geen uitstekende onderdelen meer!
Sinds de Galaxy Note 7 desastreuze "kaboem" affaire, waren vrijwel alle telefoonmakers niet zo happig meer in ultieme dunne phones maken. Maar nu durven ze weer langzaam aan om platter te maken. Ben benieuwd. Extreem dunne en platte phones en tablets voelen magisch aan.
Omdat je hoesje dan boven het cameraeiland langs kan gaan. Imo een veel beter ontwerp dan het camera-eiland naar de rand te laten overlopen zoals Samsung met de S21 doet. Daar zie je dat dit ontwerp, hoe mooi het ook is, echt superonhandig is wanneer je een hoesje wilt gebruiken (en de meerderheid van gebruikers wil een hoesje rond hun peperdure telefoon)

Verder vind ik het ook supergoed dat het camera-eiland, net zoals bij de Xiaomi Mi 11 Ultra en Poco M3, over de hele breedte van de telefoon loopt. Dat elimineert het wiebeleffect als je hem neerlegt, EINDELIJK

[Reactie gewijzigd door kiang op 23 juli 2024 04:56]

Gezien de meerderheid van de gebruikers een hoesje gebruikt is het zogenaamde wiebeleffect vrij irrelevant (in de praktijk wiebelt er overigens niets, behalve in het hoofd van de observeerder).

Een camera-eiland over de volledige breedte is dan weer een probleem voor de stevigheid van het hoesje dat een grote meerderheid van de gebruikers wil gebruiken.

Er is dus helemaal geen “eindelijk”, het is eerder een probleem creëren waar er geen was.
Ik gebruik nooit een hoesje. Is zonde van het ontwerp en de telefoon wordt er nodeloos dik van.
Als ze uitgaan van hoesjes gebruikers dan kunnen ze beter alle achterkanten van kunststof maken, iets minder premium maar zien doe je het toch niet.
Ook bij kunststoffen toestellen gebruikt de meerderheid een hoesje. Kan jij stom vinden, maar dat heeft de weg geopend voor telefoonmakers om een camerabump te gebruiken.
En de telefoons kunstmatig breekbaar en dun te maken.
Wat betekent dat, "kunstmatig" (ik neem aan itt "natuurlijk") breekbaar?

[Reactie gewijzigd door Spatienazi op 23 juli 2024 04:56]

De achterkanten van glas maken. Dat ziet er mooier uit maar heeft als gevolg dat bijna iedereen met een hoesje rondloopt en je daar dus niets aan hebt.
Ah, ik snap het, denk ik. Breekbaarder, maar er staat alleen vorm tegenover, niet functie. Toch?
Dank je voor de verduidelijking. :)
Overigens nooit begrepen waarom ze zo niet gestart zijn.
Ik denk dat de camera's niet helemaal boven zitten, omdat er al (vroeger) andere componenten zitten/zaten. Speakers, face camera, 3,5 mmm jack etc. Ook omdat bij een fototoestel de camera in het midden zit, dus dat telefoon ontwerpers dat gewoon daarvan overgenomen hebben.
Omdat als je dan in landscape fotografeert of videos maakt de kans groot is dat je vingers voor de lens zitten.
Vasthouden is ook makkelijker als je met je vingers de rand van de telefoon vast kan houden zonder direct een camera af te dekken.
Mee eens maar wat ik dan niet snap waarom de camera's niet helemaal bovenaan zijn geplaatst. Nu heb je 2 van die richels.
Nu heb je ook een manier om de telefoon makkelijker vast te houden in landscape-mode waarbij je de camera's niet blokkeert met je hand.
En @musicpixel @Binkem en anderen.
Je grijpt toch nooit heel je hand om je telefoon heen als je in landscape fotografeert?
Ik hou alleen de zijkanten vast.

Maar dan nog had ik de bobbel helemaal naar boven laten gaan en via een vloeiende lijn af laten glooien.
Als je je telefoon steviger vasthoudt kan je stabielere foto's en video's maken. De kans dat je je telefoon laat vallen is dan ook significant minder.
Ik denk omdat daar aan de voorkant ook allerlei dingen zitten die van binnen ruimte innemen. Zoals de speaker, de frontcam enzo.
Ik vind dit mooier dan bijvoorbeeld bij de iPhone. Mooi ook die oranje streep erboven.
Grappig dat iedereen toch een andere mening heeft, ik vind die oranje streep erboven afschuwelijk. Ik ben wel benieuwd naar de camera ! Google is hier altijd een van de besten in.
Ze zijn een van de beste als het gaat om Camera software.. De camera modules zelf komen van Sony.
Je hebt gelijk maar ik denk dat hij dat ook bedoeld, de sensor is nou net niet zo speciaal, de halve markt heeft die sensor al een jaar of 2 achter ons gelaten, maar idd door de software weten ze er toch nog concurrerende (soms zelfs mooiere) plaatjes uit te krijgen.

Ben benieuwd of een betere camera ook nog veel verbeterd kan worden met diezelfde software of dat de toevoeging van de software dan minder toevoegt.
Een hele tijd geleden testte Tweakers een telefoon die een betere camerasensor had dan de Pixel met een port van de Google camera software. En vergeleek die foto's met met die van de Pixel zelf. Het resultaat was dat de grotere camera sensor van die andere telefoon wel degelijk nog meer details vastlegde dan de Pixel. Zonder de Google software nam die andere telefoon minder mooie foto's dan de pixel, maar met de google software waren de foto's van de telefoon met grotere sensor dus mooier dan de foto's van de Pixel.

Oftewel: als Google eindelijk de camera sensors van hun telefoons een flinke upgrade geeft en gelijk trekt met de camerasensors van de concurrentie, dan zouden ze met hun software erbij onverslaanbaar moeten zijn.
Precies dit, tegenwoordig is de software en de hardware bijna even belangrijk in een telefoon. Ik zie dus ook samen.
Ik gok dat de eerste generatie met deze nieuwe camera niet enorm veel betere resultaten zal geven dan de laatste generatie van de oude camera. De technici van Google kenden die oude camera van haver tot gort en wisten daar alles uit te halen, met de nieuwe zal dat niet meteen zo zijn. Maar uiteindelijk moet je wel een keertje vernieuwen natuurlijk.
En inmiddels hoog tijd deze te upgraden aangezien de huidige al 3 generaties in gebruik zijn. Erg benieuwd wat dat zou opleveren.
Het is weer eens wat anders. Maar ik verwacht dat veel mensen toch een hoesje gaan gebruiken. Daarover gesproken, ben benieuwd hoe hoesjesmakers deze bult gaan verwerken.
Ik ook. Veel stijlvoller.
Mooie kleursamenstelling. Erg verfrissend.

Het camera eiland boven plaatsen zou voor mij enorm afbreuk doen aan het design, zoals ze het nu laten zien vind ik het echt een high-end uitstraling hebben.

Ik zou deze telefoon heel snel kopen als de specs en prijs niet heel gek zijn.

[Reactie gewijzigd door 12345j op 23 juli 2024 04:56]

Nu nog in NL verkopen, of moet ik weer naar duitsland :)
Belsimpel verkoopt al heel lang de Google Pixel telefoons.

[Reactie gewijzigd door Bergen op 23 juli 2024 04:56]

Ja we zijn Hollanders, die betalen liever niet 100 euro extra ;).
Zijn ze in Duitsland dan veel goedkoper?
Jazeker z'n 100 euro ;)

https://www.saturn.de/de/...el-4a-mit-5g-2680265.html 389 al een tijdje bij Saturn bij Belsimpel 498,00

@kiang 4a 5G zeker niet ;)

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 23 juli 2024 04:56]

Daar heb ik in januari bij BS nog 558 euro voor betaald... Wat een verschil.
In december gekocht voor 399.de 4a5g dus
De Pixel 5 en 4a 5G zijn zo goed als dezelfde prijs als in Duitsland. Enkel de populaire 4A is 50€ duurder, wss omdat hij gewoon zo goed verkoopt ;)
4a5g in Nederland 498. Gekocht in Duitsland, saturn, 399
Ik hanteer de adviesprijzen van Google, in de google store is hij gewoon 499.

Promos van willekeurige ketens kunnen altijd natuurlijk, ook hier, dus dat zou ik niet meerekenen.
Blijkbaar wel, anders zou Belsimpel ze niet aanbieden ;)
En sowieso houden we minder van goedkoopjes dan je zou denken, want zelfs met die stuntaanbiedingen van drogisterijen zijn drogisterijen hier veel en veel duurder dan in Duitsland. Om maar even een ander voorbeeld te noemen.
✌️399 in Duitsland
Voor een schandalig hoge prijs...
Dat is op zich nog best een elegante oplossing, maar het is wel de vraag of het nog prettig in de hand ligt etc. Wie weet, een mooie combodeal voor smartphone en watch kan nog best eens een goed sinterklaascadeau zijn :)
dan hoop ik dat jij dit jaar mijn lootje trekt
Ik heb mijn telefoon niet zo hoog vast merkte ik bij jou opmerking
Mooi is anders, maar dat zijn de camera pukkels over het algemeen toch al niet. Je kan hem in ieder geval gewoon vlak neerleggen wat op zich weer een pluspunt is.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 23 juli 2024 04:56]

Pixel is altijd toch functionaliteit over looks geweest. De enige Google telefoon die een beetje style had wat de Nexus 6P (behalve de de toen nog futuristische bump), en die was volgens mij door Huawei gemaakt :z

[Reactie gewijzigd door MrFax op 23 juli 2024 04:56]

Als voormalig pixel 6P eigenaar was dat toestel echt oerlelijk met die visor.
Nexus 5 (wit of rood), Pixel 1 (Really Blue) en Pixel 4 (Oh so orange) zien er naar mijn mening allemaal stukken beter uit.
Gelukkig doet iedereen er een hoesje omheen.
Ziet er mooi uit vind ik, lekker origineel telefoonland
Als dit de nieuwe pixels worden, koop ik voor het eerst een pixel. Wat een prachtige designs! Voor alle mensen die zich afvroegen hoeveel je anders kon doen met een volledige glazen voor en achterkant. Het kan dus wel...

Als de pro variant een redelijke soc heeft en de batterij niet minder is dan 4000 mAh, is dit zeker mijn nieuwe telefoon *O*
Wellicht een mooie opvolger voor m'n pixel 3! En hopelijk een grotere batterij, want dat is toch wel de grootste minpunt nu.
Zou slordig zijn als Google nu alsnog de kleinere pixel en grotere pixel XL gaat scheiden door middel van meer hardware.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.