Turtle Rock Studios toont kaartensysteem van co-opzombiegame Back 4 Blood

Een nieuwe trailer van Back 4 Blood geeft uitleg over het kaartensysteem en de Game Director. Zowel spelers als de AI-regisseur krijgen de beschikking over kaarten om de speelstijl aan te passen. De game van de makers van Left 4 Dead verschijnt in oktober.

Een Back 4 Blood-potje begint met de Deal van de Game Director. Daarin speelt de regisseur een set kaarten die de omgeving en vijanden aanpast. Daarmee verschijnen er bijvoorbeeld bepaalde mutaties van zombies in de game. Spelers kiezen vervolgens een eigen set kaarten, of een prebuilt deck. Dit zijn kaarten met buffs en bonussen, bijvoorbeeld voor meer schade of meer snelheid.

Tijdens het spelen van de game kunnen spelers nieuwe kaarten verdienen door uitdagingen en doelen af te ronden. Volgens ontwikkelaar Turtle Rock Studios maken de kaarten en de aanwezigheid van de Game Director ieder potje dynamisch en intens.

Back 4 Blood is een co-opzombieshooter van de makers van Left 4 Dead. De game werd eind vorig jaar aangekondigd en zou in juni uitkomen, maar in maart is dat uitgesteld tot 12 oktober. In de zomer begint wel een open bèta. Het spel verschijnt voor PlayStation- en Xbox-consoles van de huidige en vorige generatie, op Steam en in de Epic Games Store.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-05-2021 • 16:19

17 Linkedin

Reacties (17)

17
13
7
1
0
2
Wijzig sortering
Ik wil het leuk vinden,maar ruikt een beetje naar pay 2 win.. :)
Want, moet je voor die kaarten gaan betalen dan?
In het begin niet natuurlijk. Waarschijnlijk met de belofte dat je nooit voor kaartjes hoeft te betalen. Als alle reviews positief zijn gepubliceerd gaan we het mogelijk maken om toch kaartjes te kopen. Daarna berekent iemand uit de community dat als je alle kaartjes wil grinden zonder te betalen je 100.000 uur moet spelen. Later blijkt het random systeem niet helemaal random te zijn maar je vooral prutkaarten te geven met af en toe een goeie om de verslaving aan te jagen. Ik had dit spel op het oog maar ik kan nu alvast helaas concluderen dat ik het nooit ga spelen. De kick van het spel zit dus niet en het gedeelte waarin we zombies afknallen maar in de lootbox waaruit we bij gods gratie een kaartje mogen krijgen? Ik bedank. Misschien ben ik een cynische ouwe zak geworden maar dit is toch gewoon niet wat je wilt als gamer? Waarom krijg je niet alle mogelijkheden, waarom moet je in zo'n spel alle opties "vrijspelen"? Ik wil gewoon simpelweg met vrienden zombies knallen. Misschien left 4 dead nog maar eens installeren dan...
Exact dit. Ik zag de titel en hoopte nog dat het ging over een speciaal systeem voor verzamelen van plattegronden, maar het in inderdaad een kaartensysteem. Zo'n systeem KAN gewoon niet bedacht zijn zonder een (toekomstig) verdienmodel. Voor het gemak sla ik door PRECIES dit artikel het spel voor het gemak maar over. Ik ben al genoeg als kikker gekookt door Siege. Langzaamaan season pass, gun skins, operator skins, elite skins, battle pack... Nee, ik ben daar helemaal klaar mee. Als dit systeem in B4B niet zit om een verdienmodel omheen te bouwen, dan is het de schuld van de gamesindustrie dat ze dit jarenlang zo hebben aangepakt.
Zou dat een probleem zijn in dit geval? Back 4 Blood lijkt mij PvE en geen PvP waarin anderen benadeeld worden door pay2win.
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Het lijkt op een remake van Left 4 Dead qua gameplay, lore en team setup alleen dan met willekeurige gear via kaarten?

Wat betreft het track record van Turtle Rock Studios hebben ze wel wat goed te maken:
Left 4 Dead - Super goede game, beste in tijden, heel competitive ook.
Left 4 Dead 2 - Meer van Left 4 Dead, qua content interessant maar competitive heel erg slecht door willekeurigheid.
Toen kwam Evolve - Een van mijn favoriete games, helemaal los op gegaan en ook weer competitive erg interessant.
Vervolgens zag Turtle Rock Studios geld in micro transactions en DLC waardoor de hele game Evolve leeg stroomde. Na wat reddingspogingen helaas opgegeven en servers zijn offline.

Dus ja, nu een Left 4 Dead remake? Ik ben ergens benieuwd, want ze hebben veel goede dingen gedaan. Tegelijkertijd hebben ze ook alles wat goed was weer kapot gemaakt.
l4d2 is door valve ontwikkeld.
"Turtle Rock Studios, formerly Valve South, is an American video game developer founded in March 2002 by Michael Booth. It was acquired by Valve in 2008, but was re-founded in 2011 as an independent company by Phil Robb and Chris Ashton." ;)

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Turtle_Rock_Studios

OT: Ik ben benieuwd hoe dat kaart systeem gaat uitpakken. Voor de rest vindt ik het erg veel weg hebben van Left 4 Dead, alleen dan met een flinke graphics upgrade. Ik houdt hem even in de gaten. :)
Was het succes en dat mensen het nog spelen niet toe te weiden aan het feit dat het simpel was?
Na al die kaarten en perks lijkt het weer zo een spel te worden waar je bijna een spreadsheet voor nodig hebt om er het optimale uit te halen.
Groot fan van het orgineel, maar heb echt 0,0 intresse in deze game vanwege de onnodige complexiteit van kaarten en decks maken.
Een goede zombie co-op game is prima maar de 1e gameplay trailer overtuigde me nog niet helemaal.
Dit kaarten systeem is ieg een leuk idee, of het echt veel doet is nog de vraag. In zekere zin zijn het ook gewoon skills/talents alleen dan die je random verdiend.
En hoeveel er nuttig zijn natuurlijk is een 2e.

Maar we houden hem in de gaten. :)
Heb zelf de closed alpha gespeeld, en moet zeggen dat het behoorlijk tegenviel. De special zombies voelen niet erg special. De gunplay was matig, en die cards voegden in de praktijk ( in ieder geval tijdens de alpha ) weinig toe, slechts wat cijfermatige tweaks hier en daar, maar de gameplay werd er niet aanzienlijk door veranderd.

Overall na een uurtje spelen eigenlijk al op uitgekeken. Was op de subreddit toendertijd volgens mij ook wel de algemene houding dat het erg teleurstellend was. Maar goed dat was Alpha, hopelijk hebben ze het spel ondertussen wat verbeterd.
Subtitel: "Black 4 Blood"... Misschien best wijzigen ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee