Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Release Lego Star Wars: The Skywalker Saga is voor onbepaalde tijd uitgesteld

Lego Star Wars: The Skywalker Saga is uitgesteld. De game zou in de lente van 2021 uitkomen. Een nieuwe datum geeft de ontwikkelaar ook niet, maar het belooft deze wel 'zo snel mogelijk' bekend te maken.

Ontwikkelaar TT Games laat weten dat het simpelweg 'meer tijd nodig heeft om de grootste en beste Lego-game ooit te maken'. Dit kan gezien worden als het tweede uitstel; aanvankelijk ging men uit van een release op 20 oktober 2020, op basis van een per ongeluk gepubliceerde video. Dat werd daarna de lente van 2021 en is nu verschoven naar een nog onbekende datum.

The Skywalker Saga zal, zoals de naam doet vermoeden, het verhaal van alle negen hoofdfilms langslopen. Ook zal de game meer vrijheid bieden dan eerdere Lego Star Wars-games. Het spel krijgt een openwereldstructuur waarin spelers de omgevingen uit de verschillende films vrij kunnen verkennen. Er zitten 'honderden' personages uit de films in de game. Ook beloven de makers een geavanceerder vechtsysteem, met een combosysteem voor handgevechten.

De Lego-game komt uit voor Windows, de Xbox One en Xbox Series X, de PlayStation 4 en 5, en er komt een Nintendo Switch-versie.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

03-04-2021 • 12:25

91 Linkedin

Reacties (91)

Wijzig sortering
Oef! Hier zit meer achter. Met name dat men ook de episode 7,8 en 9 in willen verwerken. Lego kan natuurlijk in het publiek niet zeggen dat Disney's (of Kathleen Kennedy) versie van Star Wars liever de oude geliefde karakters meer naar de achtergrond wilt hebben. En de nieuwe Disney's karakters naar voren wilt hebben. Velen zijn juist niet te spreken over Mary Sue "Rey Palpatine Skywalker" en Luke Skywalker een oude hopeloze loser in The Last Jedi van te maken.

Disney's Lucas Film achter de schermen machtsstrijd waar derde partijen als Games en speelgoed de dupe van zijn:

Kathleen Kennedy werkgroep & agenda:
1. Oude geliefde karakters van George Lucas doen vergeten.
2. Progressief met veel diversiteit.
3. Geforceerde virtue signaling.
4. Verbreken van de continuïteit in de Star Wars episodes Star Wars saga ten koste van punten 1-3.
5. The High Republic's beste karakter "Geode" ;)
6. Officiële Star Wars pretpark geen enkele originele geliefde George Lucas karakters. Alleen Disney's karakters.
7. Kathleen Kennedy ontslaat Gina Carano van The Mandalorian om vervolgens een "sterke vrouwen" preek campagne video te houden voor de Oscars. 100 likes en meer dan 20.000 dislikes. Oscars heeft maar de like/dislike uitgeschakeld.
8. Kennedy's werkgroep artiesten zoeken letterlijk ruzie op met Star Wars fans op social media. En als je niet met hen werk eens bent wordt je uitgemaakt voor racist en anti-regenboog.

Jon Favreau en Dave Filoni werkgroep:
1. Goed Star Wars verhaal maken!
2. Star Wars universum continuïteit proberen repareren en waarborgen.
3. Repareer de schade opgelopen met The Last Jedi en Rise Of Skywalker.
4. The Mandalorian (S3 uitgesteld vanwege sabotage poging van Kathleen Kennedy).
5. Rangers of the New Republic en meer TV series van Jon Favreau helaas nu in de ijskast omdat Kennedy tegenwerkt.

Disney CEO wilt af van Kathleen Kennedy, maar ze is een vrouw. Dat geeft een erg slecht signaal af naar de mainstream media, Disney die een vrouw in top positie ontslaat. Bob Igor voormalig CEO van Disney kon dat ook niet vanwege zijn ambitie om in de politiek te gaan.
Zeer ingewikkelde politieke zaken bij Disney Lucas Film dus waar iedereen de dupe van wordt. KK wilt zelf niet weg en Disney CEO durft niet vanwege "virtue signaling" betreft een vrouw.

Ga eens naar de officiele Star Wars YouTube channel. De dislike ratio is zo slecht geworden dat Disney aan Google heeft gevraagd om zoiets in de toekomst te kunnen verbergen en alleen de "likes" te laten zien.

Dus om op de topic terug te komen, het verbaasd mij helemaal niets met de uitstel van een Star Wars game.
Ik volg het ook af en toe... gaat niet goed bij Lucasfilm. Dat heeft gevolgen voor de films/series en ook voor de games. Persoonlijk vind ik Jedi Fallen Order, Rogue One, Rebels, Clone Wars en Mandalorian het betere werk van de laatste jaren, de rest negeer ik maar...
Clone Wars heeft mij ontzettend verrast. Ik wilde paar delen van de 7 seizoenen bekijken maar eindigde met alles bekijken, zo goed! Met name de laatste 4 episodes, holy moly! Daarvan hadden ze gewoon een standalone bioscoopfilm van kunnen maken.

Rebels vond ik dan weer een stuk minder. Hier zag je al -in tegenstelling van The Clone Wars- de duidelijke inmenging van Disney. De hoofdrol Ezra Bridger en side-kick Sabbine waren geen karakters maar een product. Maar Kanan Jarrus en Hera Syndulla karakters sleepte mij erdoorheen. Die 2 waren mijn favorieten in The Rebels.
Nou laten we maar hopen dat er nog iets goeds van gaat komen en dat ‘the force of destruction’ daar snel weg is.

Ik heb na The Last Jedi met moeite Rise of Skywalker zitten kijken... mooi spektakel, maar tenenkrommend verhaal. Ik moet wel erg lachen om dit: https://www.google.nl/url...Vaw1-dfeUo1lnGJmD3P80alsr
Ik heb na TLJ een maand in een rouw fase verkeerd.
Wat was dat een ongelooflijke aanfluiting.
Heb later nog eens gekeken om te kijken of het niet aan mijn eerste reactie lag, maar helaas, wat een kansloze bedoening.

ROS kon ik niet meer serieus nemen.
Geforceerde onzin allemaal.
Bij The Force Awakens had ik al mijn bedenkingen... maar dacht wie weet... en toen kwam het vervolg van Ruïne Johnson. Dat was huilen...

[Reactie gewijzigd door DennisD1973 op 3 april 2021 16:55]

Waarom? Ik vond thé last Jedi net de beste van de 3
Gelukkig dat er mensen zijn die er wel blij mee zijn.
Waarom was dat dan voor u niet goed?
Zie de post van HanBurger hierboven en het youtube libkje.
Linkje heeft niets te maken met the last jedi
Ten eerste begrijp me niet verkeerd!
Als standalone film vind ik The Last Jedi geweldig. Ontzettend mooie camera shots en op het eerste oog coole vechtscenes.
Maar....: Als Star Wars film in de geliefde Star Wars universum met de bijbehorende wetten en lore is het een gebalde vuist regelrecht in het gezicht van de Star Wars fans. Het breekt de continuïteit! Een basis die elke goede schrijver rekening hoort te houden.

Aangezien je meermaals netjes naar hebt gevraagt, hierzo een paar handgrepen. Hopelijk heb je wat te drinken en popcorn bij de hand:

Een snelle greep in The Last Jedi en Disney's Star Wars grabbelbak:
The Last Jedi: A Complete Cinematic Failure

Star Wars: The Last Jedi - What Went Wrong?

Stupidest Things Said Defending Star Wars: The Last Jedi

Star Wars: The Last Jedi: An Unbridled Rage

We Were ALL Lied To - Daisy Ridley Confirms it

George Lucas Felt Betrayed By Disney Star Wars

etc etc, zo zijn er nog honderden bronnen meer.

Een snelle greep in de Gina Carano grabbelbak:
Bill Burr Speaks Out on Gina Carano STAR WARS firing! …and he treads lightly.

Gina Carano | The Ben Shapiro Show Sunday Special Ep. 111 (Andere kant van de medaille).

Cancel culture

Ik stop nu met dit draadje. Ik oordeel verder ook niet, geef alleen wat kijk en luister bronnen omdat je er naar vroeg.
En als jij The Last Jedi beste van de 3 vond, het is je goed recht!
Jack Snyder trucje voor Star Wars?
Geforceerde onzin allemaal.
We see what you did there :+

Edit: opmaak

[Reactie gewijzigd door OBKKD_NL op 3 april 2021 17:03]

Over spijker op de kop slaan gesproken, dat filmpje is mega briljant. Een "must watch" voor iedereen. Thanks!
Het vreemde is dat je juist zou moeten kunnen kiezen wat je wilt spelen in de game. Je zou in principe gewoon moeten kunnen starten met de sequel trilogy als je dat zou willen. Disney moet zich natuurlijk ook helemaal niet bezig houden met de development van deze game. Ze hebben de films al naar de tyfus geholpen door geen concreet plan te hebben en door nu ook nog eens te gaan mengen met een Lego videogame maak je het alleen maar erger.
Disney deelt de licenties uit en pepalen wat wel en niet door de beugel kan, ook in Star Wars games.

Ze gaan zover zelfs dat Cara Dune (gespeelt door Gina Carano) figuurpop nu verboden is voor verkoop! Die zijn nu verzamel items geworden die met zeer hoge prijs nu worden doorverkocht.

En om even wat gewicht in te brengen: Normaal gesproken zijn fictieve karakters en echte personen (acteurs) los van elkaar gescheiden. Maar Kathleen Kennedy ziet het anders en wilt naast de echte persoon ook de fictieve karakter "cancelen". Het is een sh!itshow daarzo!

edit: typefoutjes

[Reactie gewijzigd door HanBurger op 3 april 2021 18:01]

Is Palpatine nou wel of niet dood?
Ik denk dat Disney meer zorgen maakt of Palpatine intersex of ook pansexueel is. Lando Calrissian nu door Disney officieel pansexueel gemaakt. Ik maak deze onzin echt niet, serieus! Wat maakt het ons uit wat de voorkeuren van karakters in bed zijn. We willen lasers, lichtzwaarden en...uh, star wars zien!
Precies, dat en een goed verhaal dat aansluit bij de voorgaande delen.
Nou dan ben je echt kort door de bocht vind ik. Officieel is Star Wars nog steeds een "space opera" en het verhaal is een groot deel van wat het zo goed maakt. Dat is ook waarom Lucas (tot frustreren toe) zo vaak terecht kritiek kreeg, het verhaal moet wel kloppen.

Dat Kathleen er progressieve boodschap in wil stoppen kan ik wel begrijpen, zolang het maar niet storend is heb ik er ook geen problemen mee. De originele films komen uit een heel ander tijdperk met een andere zeitgeist, ik verwelkom de diversiteit. Dat hoort bij de tijd van nu, ook al hebben sommige dinosauriërs er problemen mee en laten we eerlijk zijn, de originele trilogie was progressief voor zijn tijd. De aanwezigheid van Billy Dee Williams heeft barrières doorbroken.

Ik ben ook van mening dat sommige mensen (waarschijnlijk jij ook) bepaalde dingen moeten laten gaan, het is gewoon zo, accepteer het. We hebben nu een storm trooper met een donkere huidskleur, klaar!

Dat Kathleen in staat is om iets goeds te creëren, hebben we gezien met The Mandalorian. Volgens geruchten is zij ook zwaar verwikkeld met dat project en laten we eerlijk zijn The Mandalorian heeft de franchise wel gered.

Waar ik een probleem mee heb is de ronduit slechte continuïteit en het belabberde verhaal. Ik kan letterlijk in elke scene van RotS meerdere problemen aanwijzen met het verhaal. Van "lightspeed skipping", tot allerlei rare objecten die her en der verspreid zijn die helemaal niet nodig zijn voor de continuïteit en alleen maar aanwezig zijn om het verhaal op te vullen, van "The Final Order" die spontaan uit het niets verschijnt zonder dat het ook maar iemand is opgevallen dat er megatonnen aan bouwmaterialen die kant op gaat en een Palpatine die oneindig terug kan komen, maar wij moeten maar geloven dat hij nu echt dood is.

Het verhaal klopt gewoon voor geen ene meter, daarmee valt de rest in het water en daarmee valt Kathleen zelf ook door de mand (wat jezelf al soort van zei in je OP). Als je special effects wil dan heeft deze trilogie meer dan genoeg, de rest is waardeloos.

[Reactie gewijzigd door TechSupreme op 5 april 2021 14:01]

Over Palpatine was ik ook half cynisch over, in de zin van Disney had de tijd ook kunnen gebruiken voor beter verhaal 8)7 . Ik heb ook totaal geen problemen met diversiteit. In George Lucas film was al veel diversiteit en veel vrouwenhelden maar werd er niet letterlijk genderseks predicaten en "The Force Is Female" in je gezicht gewreven. Het probleem is de "woke" gehalte.
Maar misschien wordt ik inderdaad te oud ;)

Aan @Manderlay1 draadje heb ik 9 verschillende bronnen aangedragen die "slechte continuïteit" en Woke en KK etc. verder duidelijk uitleggen. Misschien heb je de linkjes gemist, even een stukje vooruit of terug scrollen. Dan kon je ook zien dat Kathleen Kennedy niet gewenst was op de set van Mandalorian. Hier wil ik de bronnen aanvullen met iets wat jij wellicht ook interessant vindt:
George Lucas' Sequel Trilogy Full Treatment Revealed - The Truth
Wat een bullshit verhaal, je zoek er veel te veel achter. Het is gewoon nog niet af, geef ze wat tijd om het af te maken.
Was het maar bullshit...
Inderdaad. Daarbij moeten de Star Wars fans ook gewoon van Kathleen Kennedy af willen. Dat mens maakt de geliefde franchise volledig kapot samen met die flapdrol van een JJ Abrams.

Disney zou er goed aan doen haar te ontslaan en het volledig aan Jon Favreau en Dave Filoni te geven. Die mannen hebben echt passie voor wat George Lucas heeft achtergelaten.

Ik hoop op meer van The Mandalorian, Jedi Fallen Order. De laatste films heb ik verdrongen. Verschrikkelijke troep. Ik gun het de acteurs van de laatste films ook niet, het ligt echt bij het management van KK.
Helemaal mee eens!
De Star Wars (en Star Trek) franchises worden gewoon kapotgemaakt

Viva & Barnes Sidebar with Doomcock!
heb nu een uurtje op het internet rondgeneusd en krijg echt het idee dat het echt geen bullhitverhaal is.
Welkom in de nieuwe woke realiteit.
Ah kom, als je een vrouw wil ontslaan is dat helemaal geen probleem.
De oplossing is namelijk heel eenvoudig: je zet een andere vrouw in haar plaats.
I see what you did there :+

Maaruh, we hebben het over de Amerikaans politieke cultuur mixed met Hollywood, vierde golf feminisme en Me Too.
nou was het ontslaan van Gina Carano wel terecht. dat bericht kon niet, zeker gezien de situatie op dat moment.

samen met de eerdere berichten van haar laten zien dat zo iemand niet echt fijn is om bij je bedrijf te hebben
Laten we hopen dat ze de lessen van Cyberpunk 2077 ter harte nemen zonder door te schieten naar Duke Nukem Forever-perikelen.
Of ontwikkelaars moeten stoppen met het zo vroeg mogelijk games aankondigen. Cyberpunk was al aangekondigd voordat de game in ontwikkeling was. Kondig die game gewoon een half jaar van te voren aan. Dan kan je de verwachtingen ook veel meer managen.
Een game ontwikkelen kost geld. Veel geld. Als men pas een half jaar van te voren een game aankondigen, dan lopen ze heel veel investeerders mis.
investeerders, die sommige studio’s hard nodig hebben tijdens het maken van een game.

Als jij bedoelt dat ze niet te vroeg een releasedatum moeten zeggen, dan ben ik het met jou eens.

Edit: sponsoren => investeerders

[Reactie gewijzigd door streamnl op 3 april 2021 16:43]

Sponsoren? Je bedoelt investeerders? op het moment dat een ontwikkelaar een idee heeft dan wordt dit gepitcht bij een uitgever. Vaak investeert die in het project. Of ze zoeken andere investeerders. Dit kan ook gewoon zonder dat je de game hebt aangekondigd.
Ik bedoel inderdaad investeerders.
Bedankt voor de verbetering
je kan de game al bespreken met eventuele investeerders zonder de hele wereld op de hoogte te brengen
Kondig die game gewoon een half jaar van te voren aan. Dan kan je de verwachtingen ook veel meer managen.
Een bonus is dat je ook niet zoveel hoeft uit te geven aan marketing.
Games kunnen prima zover van te voren worden aangekondigd, Cyberpunk ging niet kapot door aankondiging, maar door absolute mismanagement. Anthem was precies hetzelfde straatje, capabele bedrijven kunnen zulke games prima managen, zolang iedereen in het bedrijf de juiste richting instaat met de juiste tools.
Dan heb je het over cyberpunk neem ik aan. Alsnog is die te vroeg aangekondigd. Ze hadden te weinig tijd om hem af te maken. Maar door de hype en de druk van het management is die toch gereleased. Ze wilde hem namelijk niet nog een keer uitstellen. Als je hem pas een half jaar van te voren had aangekondigd had dat allemaal voorkomen kunnen worden.
Onzin er was tijd en geld genoeg om die game af te maken, ze hebben er bijna 10 jaar aan gewerkt.
Slecht project managment was het probleem daar.
Ze hebben er niet 10 jaar aan gewerkt. Ze hebben er de laatste 4 jaar aan gewerkt. Het project is pas heel laat begonnen. En uit welke bron haal je het dat er tijd en geld genoeg was?

Cyberpunk kostte meer dan 200 miljoen om te maken. The witcher 3 had de eerste paar jaar 90 miljoen opgebracht. Dus hoe lang had het project nog kunnen duren volgens jou? Het geld moet ook terugverdiend worden.

[Reactie gewijzigd door snefkens op 3 april 2021 15:23]

Men is begonnen met de game (een game is echt meer dan puut ontwikkelen hoor, eerst meot je bepalen WAT je gaat maken) ergens in 2011-2012 dat is zo goed als 10 jaar, de kost was 3-400 miljoen.

Ter vergelijking de witcher 3 kostte een 100 miljoen en een 3-4 jaar

De vergelijking is slecht omdat een groot deel van de lore van de witcher natuurlijk al bestond en voor cyberpunk niet. Echter begon de ontwikkeling (waar jij op doelt) ten volle na het afwerken van de laatste witcher DLC eind 2014/begin 2015 . De game is dus sinds 2011 bezig en begon volop ontwikkeld te worden de laatste 5 jaar met een budget enkele malen groter dan dan voor de witcher 3

https://www.gamespot.com/...ost-to-make/1100-6430409/

https://www.gamesradar.co...-its-actually-coming-out/

https://www.ign.com/artic...witcher-3-hearts-of-stone

Of ze hadden tijd en geld genoeg om vergelijkbare kwaliteit dan de witcher 3 te brengen.

[Reactie gewijzigd door k995 op 3 april 2021 14:14]

Dat ze in 2011 het idee hadden betekent niet dat ze er al mee bezig waren. De aankondiging was in januari 2013.

De game werd pas vanaf 2016 ontwikkeld:

https://www.insidegamer.n...2077-begon-pas-in-2016-2/

Dus dat ze in die 5 jaar tussen 2011 en 2016 iets gedaan hebben is volledige speculatie. Het enige wat nu dus bekend is dat ze er 4 jaar aan gewerkt hebben.

Maar goed, het is een beetje offtopic hier.

[Reactie gewijzigd door snefkens op 3 april 2021 14:32]

Lees je bron beter :
Een van de oorzaken zou een 'reset' in 2016 zijn, waarna de ontwikkeling van de game pas begon.
Dus neen ze hadden al werk gedaan ook qua ontwikkeling maar begonnen "opnieuw" in 2016 .

En zelfs dan 5 jaar en zoveel geld is pakken meer dan wat ze bij de witcher 3 hadden. Dus nogmaals men had tijd en geld genoeg en toxh slaagde men er niet in om iets deftig af te leveren. Dat is slecht project maangment, dat ze in 2016 een "reset" hadden bewijst dat gewoon dubbel.
Het is echt een publiek geheim dat ontwikkeling pas echt begon na de release van de laatste DLC van The Witcher. Dat is mei 2016. Er zal vast voorwerk gedaan zijn (concept art, proof of concept materiaal, wellicht al assets), maar dat is geen game.

Overigens heb ik vanaf de aankondiging bovenop deze titel gezeten en elk stukje preview gelezen tot op release. Veel mensen blijken op basis van die ervaring erg veel moeite te hebben met hun eigen verwachtingen een reality check te geven.

Voordat je met het bekende reddit lijstje gaat komen waarvan minstens 70% pure speculaas is op basis van uit context gerukte regels tekst: Peter Molyneux belde.

Dat het spel je tegenvalt maakt het geen slecht spel. Ja, er zitten (nog immer) bugs in, maar het spel is verder dikke prima en sinds December speel ik weinig anders. Kan het beter? Vast. Komt wel.

En zo zal dat ook met deze Legogame: aangekondigd bij de laatste SW film om wat gratis promotie te hebben, maar daarna al meermalen vooruit geschoven zonder concreet een releasedate te hebben. Dat ze de engine helemaal herschreven schijnen te hebben TOV andere LEGO games zal vast meespelen, het feit dat het nu open wereld wordt zorgt wellicht ook voor problemen die men nog niet geanticipeerd had.

Geef het tijd. Gamers zijn ontzettend entitled de laatste jaren valt me op.
Elke keer dat nu een game uitgesteld is komt Cyberpunk 2077 weer in een reactie. Games werden al uitgesteld lang voordat Cyberpunk 2077 een idee was. Cyberpunk 2077 heeft het inderdaad goed verknoeid. Maar lego games zijn al eerder vertraagt dus dat hoeft dus echt niets met Cyberpunk 2077 te maken hebben. https://www.reddit.com/r/...roes_delayed_on_xbox_one/
https://www.eurogamer.net...e-date-delayed-to-january

Als het dus echt was dat ze wat van Cyberpunk 2077 hadden geleerd dan hadden ze het nooit eerder iets uitgesteld. Sommige ontwikkelaars zullen misschien iets beter oppassen na Cyberpunk 2077 maar laten we nou niet doen alsof alleen nu maar games worden uitgesteld.
Het punt van Cyberpunk is dat deze niet lang genoeg is uitgesteld. Cyberpunk is uiteindelijk afgeraffeld.

Duke Nukem Forever is het andere uiterste, want die is veel te lang uitgesteld.
Ik snap zeker dat je dit ermee bedoelde. Maar het is nu elke keer dat als er een game wordt uitgesteld dat men nu gelijk weer verwijst dat e geleerd hebben van Cyberpunk 2077. Waarom zou een bedrijven die al lang voor deze Cyberpunk 2077 blunder games hebben uitgesteld er iets van geleerd hebben? Blijkbaar deden hun het al goed.

Steeds als ik "geleerd van Cyberpunk 2077" dat men doet alsof bedrijven pas gingen uitstellen van een game nadat Cyberpunk 2077 deze blunder is begaan. Omdat 1 bedrijf een fout gemaakt heeft bij 1 game betekent ook niet dat het nu ineens normaal is. Als 1 auto wordt teruggehaald omdat er ergens een gevaarlijke fout in de design of onderdeel zit dan gaan we toch ook niet bij elke andere merk zeggen van "omdat 1 bedrijf deze fout hebben gemaakt hoop ik dat dit bedrijf er van geleerd heeft". Nogmaals ja ze kunnen dan nu misschien iets voorzichtiger zijn maar dat is anders als er echt iets van leren.

Als jij iemand tegen een paal ziet rijden dan ben je mogelijk voorzichtiger op die plek. Maar dan heb je ook niet gelijk geleerd om niet tegen de paal te rijden. Zo zie ik het tenminste.
Ik heb niks met star wars lego!

Maar ik ben wel een super star wars fan en als ik dit filmpje bekijk dan heb ik toch zoiets van jaa dit moet ik spelen!

Hopelijk brengen ze dit snel uit ga hem gelijk halen 😁
Met echte lego heb ik ook niet veel het is mooi maar zal niet kopen, maar de lego spelletjes zijn best vermakelijk :).
Ik heb laatst lego lord of the rings en lego the hobbit uitgespeeld, en ook lego jurassic world, marvel super heroes 1&2,lego pirates of the caribean, lego harry potter, en lego city under cover die is echt gaaf.

Vaak als ik een genre echt leuk vind speel ik lego spelletje ook wel eens ooit, als je ook nog eens alles in de levels wil doen ben je er nog best wel tijd zoet mee.

Ik ben nu met Lego marvel advengers bezig, en heb ook nog lego The Incredibles staan die ik wil spelen :).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 3 april 2021 13:38]

Hopelijk brengen ze een goed spel uit! Liever wat extra werk aan besteed dan een game die niet af voelt!
Uiteraard maar ja... een game is nooit echt af denk ik. Net zoals je eigen huis nooit echt af is :P

Het moet wel goed gepolijste game zijn dat zeker ;)
De sequel-trilogie in de bios vond ik ook verschrikkelijk slecht, maar dat was Disney. Dit zijn de Lego-games, misschien moeten we die niet bij voorbaat al afschieten. A long time ago (±2005) heb ik de demo van de eerste Lego Star Wars gespeeld, die was echt supergrappig!
Geinige adventure met uiteraard veel herkenbaars uit Star Wars, in een Lego-sausje. Battle Droids die in bricks uit elkaar vallen wanneer je ze hebt neergeschoten, dat soort spul. Ze hadden er veel meer van dat soort 'off topic' grappen in verwerkt, humor die meer aansluit bij Lego dan bij Star Wars. Was voor mij iig heel erg vermakelijk voor tussendoor. Wie weet kan Traveller's Tales hier toch nog een toffe Lego-game van maken. De trailer zag er alvast mooi uit. Zeker in verhouding tot die eerste LSW-game.
Misschien ben ik voor deze nieuwe game niet perse de doelgroep. Maar ik hoop alvast dat het een vermakelijke game wordt met toffe humor die niet teveel doet denken aan Disney Star Wars. Want ook al maakte de Mouse House er op het witte doek er een puinzooi van, Lego draag ik toch altijd wel een warm hart toe. ;)
Mooi geschreven :)

Dit zal mijn eerste lego game worden. We gaan het zien, maar ik zie het positief tegemoet.
Ik heb nog wel geduld, tijdje terug Lego City, Ninjago, Marvel, Indiana Jones, Jurassic park en anderen allemaal aangeschaft in verband met het vele thuis zijn van mijn zoontje van 4 door Corona en voorlopig vermaken we ons nog prima :)
Lego city is zeker gaaf hopen al geruime tijd eens op een deel 2 :D, andere spellen heb ik ook gespeeld(Op Indiana Jones en Ninja na).
Er is nu weer wat van Lego in steam tot morgen dacht ik in de aanbieding, misschien zit er nog iets voor je tussen of een dlc die je nog niet had :).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 3 april 2021 15:45]

Wij spelen bijna alles op de XboX en een paar op de Switch.

Indiana Jones voelt inmiddels wel gedateerd maar is wel leuk om te spelen. Harrypotter yrs 1-6 erg leuk met de kleine, Incredibles had een zeer hoge speelbaarheid, Super-Villains vinden de vrouw en ik erg leuk, Worlds 1 vindt ik erg leuk, Worlds 2 kan mij persoonlijk niet zo raken. Ze verdienen goed aan ons.
Ik zelfde speel voornamelijk op de PlayStation, maar goed als een voor 5 euro spelletje op de kop kan tikken op de pc vind ik ook leuk.
Maar kan snappen als samen met gezin speelt een console leuker is :).

Heb Indiana jones even bekeken stukje zag er leuk uit, ga nog wel eens keer spelen.
Lego dc super villians misschien ook wel, heb niet zoveel met DC maar Lego variant maken meestal wel leuke twist aan 😄
Af en toe zijn er leuke aanbiedingen op de XboX waarbij je een hoop kunt besparen bij veel games die niet net gerealesed zijn.
Dus als ik goed begrijp brengt dit alle star wars spellen in 1 spel, dus je zou nu niet perse lego star wars the force Awakens hoeven te spelen ?.
Het lijkt mij best wel grappig maar zag toevallig steam alle lego spellen aanbieding zijn, en zat er eerst over te denken om the force Awakens te kopen.
de bedoeling is dat dit spel wel het verhaal van alle films heeft, maar dat het een compleet nieuw spel is vergeleken met eerdere lego star wars spellen.
nieuwe level ontwerpen, en waar mogelijk andere scènes.
Het is geen compilatie van alle bestaande Lego Star Wars maar een volledig nieuwe game, met dan wel hetzelfde verhaal. Maar dat is toch gewoon de plot van de films met wat Lego grappen tussendoor, en die gaan waarschijnlijk ook anders zijn.
Ze zijn dus al flink te fout in gegaan met the force awakens Lego game. Al zitten er veel leuke nieuwe elementen in die game. Het is lastig om van één film een heel spel te maken. Dat is dus ook gebleken want die hele film is compleet uitgemolken in de game. Ik denk en tegelijkertijd hoop dat die game een generale repetitie was voor het grote werk wat nu dus zou moeten gaan verschijnen.
Zou me niks verbazen als het gecanceld wordt. Net zoals de hobbit Battle of the five armies.

Zag er wel interessant uit.
Lego the hobbit heb ik gewoon in steam staan, vorige week nog uitgespeeld ?
die mist alleen de laatste film die als DLC zou komen alleen hebben ze die dlc nooit uitgebracht.

lego the hobbit bestaat wel maar dat zijn maar de 1e 2 films

[Reactie gewijzigd door Jeffrey2107 op 3 april 2021 18:45]

Ah ja eindigde inderdaad toen de draak weg vloog naar dorp inderdaad, en daarna begon de free play.

Hoop wel dat ze bij dit spel beter op bugs leggen, zowel lord of the rings of hobbit niet voor 100% kunnen uitspelen.

https://youtu.be/IVXqYOCzAVM

2de stukje waar die heen loopt die grot komt opdracht bij mij niet, hierdoor laatste envelop niet kunnen pakken zodat ik bij black smith laatste dingen kon maken(bleken meer last van te hebben).
Bij lord of the rings had ik het zelfde soort iets, met 1 level had ik volgens einde van level alles echter als je op level op zag je dat 1 ding miste(maar ging je level spelen kreeg je gewoon muntje want je had item al).
Bugs horen helaas bij Lego games, heb er nog nooit 1 gespeeld waar ik niet af en toe een bug tegenkom.
Sad but true. Over het algemeen valt het wel mee, maar af en toe kom je toch weer een vervelende bug tegen (ik ben trouwens ook wel eens frustrerend game design tegen gekomen. Een ding dat ik me herinner van Lego Star Wars the Complete Sage is een plek waar je over alle knoppen moet lopen, maar door de wat rare besturing en bewegende camera heeft me dat toen een uur gekost.).
Dat Lego zo vaak je camera standpunt bepaald is super hinderlijk. Ik speel nu "It takes two" (voor de rest beste couch co-op die ik sinds jaren met de vrouw speel) en voor een achievement moet je een toren beklimmen men draaiende en schuifende platforms rondom en de camera blijft constant verschuiven en draaien. Die toren is simpel de camera maakt het een onmogelijke opgave.
Denk niet dat dit project nu nog gecanceld wordt. Ze zijn echt al vrij ver in de de development van de game en hebben er zelfs een hele nieuwe engine voor gemaakt. Als ze het zouden willen cancelen waren ze er wel eerder mee gekapt.
Zullen wel tijd nodig hebben om alle verboten karakters zoals Carla Dune uit de verhaallijn te halen
Zullen wel tijd nodig hebben om alle verboten karakters zoals Carla Dune uit de verhaallijn te halen
Wat heeft Cara Dune te maken met het Skywalker verhaal (=episode 1 t/m 9, niet een enkele scene uit de Mandalorian)?

Verder is Cara Dune niet 'verboten', maar is de actrice niet meer welkom (van wat ik heb meegekregen uit het drama). Disney zal ongetwijfeld nog steeds het recht hebben om Cara te gebruiken zoals zij dat willen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 3 april 2021 14:15]

Ja, ze is dus wel verboten omdat ze verbannen wordt uit het Star Wars verhaal. Wat ik dieptriest vindt
Cara Dune speelgoedpoppen of actiefiguren mag niet meer gemaakt worden door Disney.

En Cara Dune speelt zich af in dezelfde tijd als Luke Skywalker.
Rangers Of The New Republic: 5 Ways It Can Tie Into Return Of The Jedi (& 5 For The Force Awakens)

En Cara Dune is de hoofdrol speler in Rangers of the New Republic. En in The Mandalorian ontmoet Cara Dune Luke Skywalker, maar ze weet niet wie hij is op dat moment.
En Cara Dune speelt zich af in dezelfde tijd als Luke Skywalker.
Dat maakt het nog geen reden om haar aan dit spel toe te voegen.
En in The Mandalorian ontmoet Cara Dune Luke Skywalker, maar ze weet niet wie hij is op dat moment.
Zoals ik schreef:
Wat heeft Cara Dune te maken met het Skywalker verhaal (=episode 1 t/m 9, niet een enkele scene uit de Mandalorian)?
Buiten nerdspeculatie heeft Cara niets te maken met de Skywalker familiesoap.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 3 april 2021 18:28]

"Dat maakt het nog geen reden om haar aan dit spel toe te voegen."
Dit is wat jij er van maakt. Nergens zeg ik dat ze in de game moet komen. Denk dat je verwarde met iemand anders draadje.

Maar omdat Jon Favreau en Dave Filoni meerdere TV series willen uitbrengen waar bijvoorbeeld bestaande Clone Wars en andere losstaande Star Wars verhalen meer met elkaar willen verweven tot één geheel. Dan kan er van alles gebeuren.

Bijvoorbeeld in Rise Of Skywalker had ik Ahsoka Tano niet verwacht. Maar zie, ze komt daar in voor én in The Mandalorian.
Ik bedoel dat ze mogelijk verwijderd moet worden uit het spel... Daarom de vertraging
Waarom zou ze überhaupt in het spel zitten? Dit gaat over de skywalker saga, de films dus. De Mandalorian valt daar niet onder, dus ze zat waarschijnlijk al helemaal niet in het spel.
Ik had bij eerdere lego spellen vaak moeite om de besturing onder de knie te krijgen, in combinatie met vaste cameraposities. Maar dat ligt waarschijnlijk eerder aan mij (ik speel verder vooral FPS en (MMO)RPG's).

Als ik eenmaal op gang kwam, zijn die lego spellen wel heerlijk vermakelijk. Ga deze titel zeker in de gaten houden (en dan een keertje bij een Black Friday of kerstuitverkoop uit de budgetbak trekken).
Nee dat ligt niet aan jou. De besturing is niet altijd even handig in combinatie met de vaste camera posities welke toch af en toe het beeld vanuit rare hoeken laten zien. De lego games moeten het vooral van de hoge fun factor hebben ipv een zeer uitgewerkt concept.